Ik denk dat het tijd gaat worden dat die lui eindelijk eens aagepakt KUNNEN worden, vaak gaan ze gewoon vrijuit al die jaren, en kunnen ze dus ook ongestoord doorgaan met hun loverboy-praktijken.quote:Loverboys groot probleem
Loverboys, mannen die jonge vrouwen voor zich laten werken in de prostitutie, zijn een toenemend probleem in Nederland. Niet alleen in aantal, ook gaan ze steeds geraffineerder te werk omdat ze de mazen in de wet kennen. "Ze weten dondersgoed dat een meisje meerderjarig moet zijn en dat ze altijd moet volhouden dat ze het vrijwillig doet", aldus onderzoekster L. Terpstra vrijdag.
"Ze weten donders goed dat een meisje meerderjarig moet zijn en dat ze altijd moet volhouden dat ze het vrijwillig doet", aldus onderzoekster L. Terpstra vrijdag. Zij is betrokken bij de oprichting van een informatiepunt dat in opdracht van het ministerie van Justitie de jeugdprostitutie in kaart brengt.
De gemiddelde loverboy is een Nederlandse jongeman van tussen de twintig en dertig jaar met een allochtone achtergrond. Hij legt een meisje eerst in de watten zodat ze verliefd op hem wordt en slaat dan toe. Hij dwingt het slachtoffer tot prostitutie of verdient op andere manieren grof geld aan haar.
"Het zijn mensenhandelaren. In korte tijd veel geld verdienen is het doel en de meisjes zijn het middel. Niet alleen belanden ze voor het raam of in sekshuizen, ook zetten de daders meisjes in als bolletjesslikker en sluiten zelfs hypotheken op hun naam af. Deze week sprak ik de vader van een minderjarig slachtoffer die opgezadeld zit met een schuld van 50.000 euro" , zegt de onderzoekster.
Bekender is volgens haar het verhaal van jongens die een meisje verkrachten en daar foto's van maken om het slachtoffer er mee te chanteren. Ook al dekken loverboys zich meestal in door te kiezen voor meerderjarige slachtoffers, vaak genoeg azen ze ook op minderjarige meisjes. "Dan wordt het helemaal schimmig. Met een vals paspoort moet zo'n meisje zich melden bij een relaxhuis en nog voor de eigenaar erachter komt dat ze helemaal geen achttien is, werkt het kind al bij een sekshuis elders in het land", aldus Terpstra. "Het hele circuit waarin loverboys anoniem met mobiele telefoons opereren en meisjes regelen voor hun klanten, onttrekt zich al helemaal aan de waarneming".
Telegraaf
Ach, vrouwen moet je nu eenmaal in bescherming nemen hè? Feminisme en emancipatie helemaal okay, maar het blijven natuurlijk allemaal naieve dozenquote:Op vrijdag 25 februari 2005 11:52 schreef RawneZZ het volgende:
De wijven die erin trappen zijn gewoon achterlijk. Loverboys gaan meestal tewerk door veel cadeautjes te geven etc. Als je je vriend zo geweldig vindt omdat hij zoveel cadeaus geeft dan ben je al een hoer van jezelf. Bovendien worden de meeste 'slachtoffers' in het begin niet eens gedwongen, maar liggen ze vrijwillig met een ander te neuken.
In een samenleving maken de sterkeren altijd gebruik van de zwakkeren. Niet dat ik die loverboys nou geweldig vind, maar de domme naïeve sletjes die erin trappen zijn nog triester.
Dit slaat echt allesquote:Op vrijdag 25 februari 2005 11:52 schreef RawneZZ het volgende:
De wijven die erin trappen zijn gewoon achterlijk. Loverboys gaan meestal tewerk door veel cadeautjes te geven etc. Als je je vriend zo geweldig vindt omdat hij zoveel cadeaus geeft dan ben je al een hoer van jezelf. Bovendien worden de meeste 'slachtoffers' in het begin niet eens gedwongen, maar liggen ze vrijwillig met een ander te neuken.
In een samenleving maken de sterkeren altijd gebruik van de zwakkeren. Niet dat ik die loverboys nou geweldig vind, maar de domme naïeve sletjes die erin trappen zijn nog triester.
*kots*quote:Op vrijdag 25 februari 2005 11:52 schreef RawneZZ het volgende:
Ik zag eens een documentaire over van die slachtoffers. Stuk voor stuk van die BrEeZaH sletjes met teveel make-up, getekende wenkbrauwen en 0.0% intelligentie. Van die typische scootersnollen die bij groepjes buitenlanders gaan staan en net zulke onverstaanbare woorden gaan uitkramen.
In een samenleving maken de sterkeren altijd gebruik van de zwakkeren. Niet dat ik die loverboys nou geweldig vind, maar de domme naïeve sletjes die erin trappen zijn nog achterlijker.
Waar kan ik me aanmelden?quote:Op vrijdag 25 februari 2005 11:48 schreef Faithz het volgende:
Dit gebeurt trouwens niet eens alleen met vrouwen...
Door gebruik te maken van manipulatie en angst kan een kwaadwillende een heel eind komen. En dan nog. Al vind je het goedkope, naieve sletjes (quote:Op vrijdag 25 februari 2005 11:58 schreef RawneZZ het volgende:
Hoezo? Mag je mij aanwijzen waar de logica ontbreekt. Die documentaire die ik bekeek bevestigde al m'n vermoedens. Goedkope, achterlijke, naïeve sletjes. Als iemand mij voor 5000 euro een toverstok probeert te verkopen, is hij dan slecht dat hij mij oplicht of ben ik gewoon zwaar achterlijk als ik het zou kopen?
Zoals in diezelfde documentaire te zien was (ja, ik heb 'm ook gezien):quote:Op vrijdag 25 februari 2005 11:58 schreef RawneZZ het volgende:
Hoezo? Mag je mij aanwijzen waar de logica ontbreekt. Die documentaire die ik bekeek bevestigde al m'n vermoedens. Goedkope, achterlijke, naïeve sletjes. Als iemand mij voor 5000 euro een toverstok probeert te verkopen, is hij dan slecht dat hij mij oplicht of ben ik gewoon zwaar achterlijk als ik het zou kopen?
Dit slaat alles....quote:Op vrijdag 25 februari 2005 11:52 schreef RawneZZ het volgende:
Ik zag eens een documentaire over van die slachtoffers. Stuk voor stuk van die BrEeZaH sletjes met teveel make-up, getekende wenkbrauwen en 0.0% intelligentie. Van die typische scootersnollen die bij groepjes buitenlanders gaan staan en net zulke onverstaanbare woorden gaan uitkramen.
In een samenleving maken de sterkeren altijd gebruik van de zwakkeren. Niet dat ik die loverboys nou geweldig vind, maar de domme naïeve sletjes die erin trappen zijn nog achterlijker.
Wat ben jij toch een onwijse sukkel...quote:Op vrijdag 25 februari 2005 11:52 schreef RawneZZ het volgende:
Volgende verhaal:quote:BRIGITTE VERTELT
het is echt gebeurd. Brigitte is een mooie meid en was ongeveer zes toen haar ouders gingen scheiden. Haar vader had een relatie met een andere vrouw en ging bij hen weg. Brigitte heeft haar vader erg gemist. Ze was helemaal teleurgesteld toen ook haar eerste vriendje vreemdging. Ze was toen zestien. Het kon haar vanaf die tijd allemaal niet meer zoveel schelen. Ze begon als stripteasedanseres te werken in een nachtclub – tot ze Roald leerde kennen…
Roald
‘Roald was niet alleen mooi, maar hij was ook attent. Echt, het was super om zijn liefde voor me te voelen. Hij wilde alles voor me doen. Ik mocht ineens niets meer zelf betalen, want als hij maar wist dat ik iets mooi vond, dan wilde hij het kopen en me geven. Ik was nummer één voor hem. Het is echt zo gaaf om zo belangrijk voor iemand te zijn. Hij gaf me heel veel aandacht en liefde. Ik werd daar helemaal gek van, en dan bedoel ik, ik was echt stapelverliefd!’
Op een avond haalde Roald Brigitte weer eens op van haar werk. Hij nam haar mee naar een andere nachtclub en vertelde Brigitte dat hij voor haar had gevraagd hoe andere meisjes het vonden om in die club te werken. Ze stripten in die club niet alleen, maar hadden ook seks met de mannen. Roald dacht dat dit een betere baan was voor Brigitte.
‘Brigitte, als je wilt kun je zoveel méér verdienen. Echt, je kunt er nog veel meer uithalen dan nu bij het strippen. Kom alsjeblieft bij mij wonen. Ik zal voor je zorgen en je beschermen, en we zullen het samen geweldig hebben. Kijk om je heen, Brigitte, hier ligt het geld voor het oprapen… Je kan het. Je bent zo’n geweldige meid!’
Een ijskoude douche
Brigitte bedacht zich niet lang. Ze was helemaal in de ban van haar Roald. Natuurlijk wilde ze wel meer geld verdienen. Natuurlijk wilde ze graag bij Roald zijn. Zij zou veel geld verdienen, hij zou voor haar zorgen en samen zouden ze van het goede leven genieten.
Zonder er verder over na te denken of iets aan haar moeder te vertellen, trok ze bij Roald in. Hij bracht haar de eerste avond weg, kuste haar en moedigde haar aan. Ze lachte om zijn malligheden waarmee hij haar zogenaamd ‘klaar’ maakte, klaar voor het werk.
De volgende morgen was Roald er weer. Hij nam Brigitte mee naar huis en nam het geld van haar over. Het geld dat zij voor hem had verdiend.
‘Mooi Brigitte, heel mooi…’ lachte hij, vriendelijk en liefdevol. Maar een paar dagen later ontdekte Brigitte dat Roald een nieuwe ‘liefde’ had.
Kom op zeg, je kan er ook gewoon om vragen.quote:Op een bepaald moment leert ze een jongen kennen, en wordt ze verliefd op hem…
‘Ik leerde een jongen kennen en was helemaal ondersteboven van hem; totaal, helemaal verliefd. En de uitdrukking ‘liefde maakt blind’ is zeker waar. Ik had al problemen thuis en was geen gemakkelijke puber, dus op een gegeven moment moest ik het huis uit en ben ik bij hem gaan wonen (ik kende hem nog geen week).
Ja klopt die wijven die erin trappen zijn zo dom als het achterend van een varken....quote:Op vrijdag 25 februari 2005 11:52 schreef RawneZZ het volgende:
Oh, dus alle meisjes zijn zo.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 12:07 schreef RawneZZ het volgende:
Hopla, ik kijk op de eerste de beste loverboys site en m'n vermoedens worden alweer bevestigd(http://www.bewareofloverboys.nl/verhalen.htm):
[..]
Volgende verhaal:
[..]
Kom op zeg, je kan er ook gewoon om vragen.
quote:Loverboy ziet zichzelf als slachtoffer
Over slachtoffers van loverboys is veel geschreven, over de daders veel minder. Voor het eerst hebben onderzoekers uitgebreid met deze jongemannen over hun motieven en daden gesproken. ,,Die meisjes kozen er toch zelf voor?'' (he, dit kon jij wel eens zijn Rawnezz?)
,,Als het meisje zo makkelijk met een jongen naar bed gaat, wat maakt het dan nog uit dat ze de prostitutie ingaat? Het zijn al sletjes, halve hoeren, dus wat doen we verkeerd?'' Deze uitspraken zijn typerend voor de denkwijze van veel loverboys: jongens die via versiertrucs meisjes de prostitutie in lokken. Ze zijn opgetekend door drie onderzoekers die voor het eerst het daderprofiel van loverboys hebben bestudeerd. Eerder onderzoek spitste zich steeds toe op de slachtoffers.
Linda Terpstra, Anke van Dijke en Marion van San schreven er een boek over: Loverboys, een publieke zaak, dat over twee maanden verschijnt. De belangrijkste resultaten van hun onderzoek presenteren zij vanmiddag op een congres.
Gemiddeld zijn de loverboys tussen de vijftien en dertig jaar oud; de meesten zijn Marokkaanse Nederlanders. Vaak hebben ze een aantal meisjes voor zich werken. Ze opereren meestal in criminele netwerken. Bijna alle jongens hebben een criminele carrière achter de rug, variërend van moord of roofovervallen tot openlijke geweldpleging en inbraken.
Spijt hebben zij zelden. ,,Ze zien zichzelf eerder als slachtoffer, omdat het meisje in hun ogen onterecht aangifte heeft gedaan'', zegt sociaal pedagoge Terpstra. 'Ze kozen er zelf voor', is vaak het verweer van de jongens.
Over de omvang van de dadergroep is tot op heden weinig bekend. In totaal spraken de onderzoeksters zeventien loverboys die óf al veroordeeld óf in afwachting van hun veroordeling waren. Verder interviewden zij politiefunctionarissen, hulpverleners en slachtoffers.
,,Wij vermoeden dat dit een topje van de ijsberg is en dat een veelvoud van het aantal dat wij hebben gesproken, nog vrij rondloopt'', zegt Terpstra.
Sommigen vertellen dat zij de enigen zijn die zijn opgepakt. 'Ik ken 25 loverboys bij naam, 25 van gezicht en ik ben de enige die is gepakt', zei er een. En een ander: 'Ik maakte deel uit van een groep van acht en ik ben de enige in de cel'.
De jongens zien zichzelf vaak als 'sukkels', die tegen de lamp zijn gelopen en 'iets niet goed hebben gedaan'.
Loopjongens
Loverboys hebben bijna allemaal een geschiedenis van schoolverzuim en afgebroken opleidingen. Ze zijn gevoelig voor glamour, macht en geld. Vaak leren ze het 'vak' van oudere criminele jongens die in hen investeren om hen uiteindelijk aan zich te binden, zegt Linda Terpstra. ,,Ze geven de jonge jongens bijvoorbeeld eerst achteloos een paar nieuwe basketballschoenen of stoppen hen geld toe.''
Zo worden zij loopjongens, die ingezet worden voor allerlei criminele activiteiten. Ze kunnen dat geld goed gebruiken. Voor zij goed en wel een lucratieve business kunnen opzetten, moeten ze eerst een kapitaaltje hebben vergaard. Een slachtoffer van een loverboy wordt immers ingepalmd met dure cadeautjes en geld. Eenmaal in de prostitutie levert een meisje tussen de zeshonderd en duizend euro per dag op.
De helft van de onderzochte jongeren opereerde volgens Terpstra in groepjes van een man of vier, vijf. ,,Ze wisselen informatie uit en weten feilloos welke meiden ze moeten hebben. Dat zijn de sociaal zwakkeren, de meisjes met problemen thuis of met een buitensporige hang naar avontuur, geld en glamour.''
Als ze in de prostitutie zitten, worden de meisjes bedreigd. Veel slachtoffers vinden dat ze zelf ook schuld hebben, dus aangifte doen ze niet snel.
Overigens dromen niet alle jongens van een verdere carrière als pooier. ,,Sommigen denken op hun dertigste voldoende geld te hebben gespaard om te trouwen met een 'net meisje' en een ander leven te gaan leiden.''
AD
Ik zeg niet hetzelfde als de loverboys, aangezien ik nergens beweer dat loverboys onschuldig zijn. Alleen dat de domme mensen die erin trappen nog achterlijker zijn.quote:de loverboy's schuiven gewoon alles op de meisjes af. "Ach het waren toch al sletjes, ik heb haar gewoon geholpen met wat slaan en schoppen heeft ze nu van haar hobby haar beroep gemaakt".
Dus jij zegt in principe hetzelfde als de loverboy's. Misschien moet je je maatjes maar even opzoeken dan?
Een ware klassieker. Je schrijft zelfs dus nog slechter Nederlands dan die 'Marrokaantjes'(dat woord mag je ook wel leren spellen). De term sukkel lijkt me bij jou dus meer op z'n plaats.quote:Wat ben jij toch een onwijse sukkel...
Weer een prachtige conclusie, ik heb een vriendin, werk, veel vrienden, ga wekelijks uit etc. Loverboys gaan duidelijk anders te werk dan andere 'vriendjes'. Goed gevoel geven is ok, maar als je nonstop gouden juwelen krijgt van je vriend waarvan je niet eens wat voor werk hij doet.... tsja.quote:En over je eerste alinea geeft al aan dat je waarschijnlijk meer tijd steekt in je pc en alles daaromheen i.p.v. je sociale vaardigheden eens te ontwikkelen.
Opzich is het vrij normaal als je net met iemand bent dat je diegene veel aandacht geeft, het gevoel geeft dat zij de mooiste/leukste van de wereld is. Dat gaat ook gepaard met cadeautjes etc.
Das normaal in het begin van een relatie/verliefdheid.
Wel hun eigen schuld, maar het betekent niet dat loverboys onschuldig zijn.quote:En tuurlijk zullen die meisjes niet de slimste zijn van de wereld, maar dat betekend niet dat het dus maar hun eigen schuld is.
Sorry, ik ben half Nederlands en half Vietnamees. Afkomst is natuurlijk erg belangrijk in een discussie. Heb je iets om aan te voeren wanneer je het onderspit delft.quote:Zijn ondertitel "Wat kijk je?!" doet het ergste vermoeden...
Nee, wel alle meisjes die in dat soort doorzichtige truucjes vallen.quote:Oh, dus alle meisjes zijn zo.
Mag ik dan ook alle Marokkanen kut noemen?
Scherpe opmerking. Is alles wat loverboys zeggen dan per definitie fout?quote:,,Die meisjes kozen er toch zelf voor?'' (he, dit kon jij wel eens zijn Rawnezz?)
Nogmaals, hoe dom die wijven ook zijn, dat is geen excuus, reden of rechtvaardiging voor wat die loverboys met ze doen. Als dat zwart wit is dan is dat dan maar zo.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 13:37 schreef RawneZZ het volgende:
Tuurlijk moet het probleem aangepakt worden, het punt is alleen dat het in de praktijk weinig effect zal hebben aangezien ze het probleem zelf gecreëerd hebben. Als er geen domme, kortzichtige, oppervlakkige, materialistische sletjes waren, dan waren er ook geen loverboys. En zolang deze er wel zijn, zal er altijd iemand zijn die misbruik van hun probeert te maken, aangezien het gewoon te makkelijk is. Als het geen loverboy is, dan is het wel een of andere rijke lul die ze als stront behandelt en gebruikt voor de seks.
Het is jammer dat alles altijd zo zwart-wit wordt gezien. Zo van: de dader is fout en alles wat hij doet is slecht, het slachtoffer is zielig en doet alles goed. Ik heb pas medelijden met een slachtoffer als diegene er alles aan heeft gedaan om het te voorkomen. En dat is bij deze 'slachtoffertjes' dus niet het geval.
En om de vergelijking nog maar eens door te voeren naar de verkrachtingsopmerking van Gixxer_Dude:
een verkrachting kan iedereen overkomen, een relatie met een loverboy niet.
Tegenpool van wijsheid kan achterlijkheid zijn, maar daar gaat de discussie niet over. Opvoeding speelt misschien een rol, maar niemand heeft eenzelfde opvoeding als de ander. Dus de schuldvraag ligt niet persé bij de ouders.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 14:38 schreef VijfdeColonne het volgende:
Heeft niets met wijsheid te maken. Je gaat niet naar bed met een andere jongen als jou vriendje zegt dat je dat moet doen. Dat heeft met achterlijkheid te maken. Als deze meisjes een vrome opvoeding hadden gehad, zouden ze niet in deze situatie zijn beland. Net zoals bij ontspoorde marokkaanse loverboys, ligt ook bij dit soort meisjes de schuld bij de opvoeding door de ouders.
Ken je het woord bedreigen?quote:Op vrijdag 25 februari 2005 14:38 schreef VijfdeColonne het volgende:
Heeft niets met wijsheid te maken. Je gaat niet naar bed met een andere jongen als jou vriendje zegt dat je dat moet doen. Dat heeft met achterlijkheid te maken. Als deze meisjes een vrome opvoeding hadden gehad, zouden ze niet in deze situatie zijn beland. Net zoals bij ontspoorde marokkaanse loverboys, ligt ook bij dit soort meisjes de schuld bij de opvoeding door de ouders.
Inderdaad, daar maakte ze de hoerenlopers i.p.v. de prostituees zelf strafbaar. Het lijkt goed te werken, reden tot invoering hier lijkt mij.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 13:53 schreef machteld het volgende:
Ik ken nogal wat meisjes hier uit de buurt (A'dam-West) die in de prostitutie zitten.
Ze werken vaak in Utrecht of Den Haag. Zijn in enkele gevallen pas 16 of 17 jaar.
Vaak(meestal?) met een loverboy begonnen.
Ik denk dat we wat verkeerd doen in Nederland. Veel levens worden al jong verstoord.
Ik stel voor om prostitutie te verbieden. Niet dat het daarmee stopt, maar het wordt wel een stuk moeilijker. In Zweden proberen ze dat nu.
Zo gaan loverboys niet in hun werk, dat komt pas in het laatste stadium. In het begin doen die meisjes zelf mee, zoals al eerder geïllustreerd door de verhaaltjes hiervoor en het stripverhaaltje.quote:Ken je het woord bedreigen?
Nee, dat heeft veel zin. Dan krijg je illegale prostitutie, meer verkrachtingen etc.quote:Ik denk dat we wat verkeerd doen in Nederland. Veel levens worden al jong verstoord.
Ik stel voor om prostitutie te verbieden. Niet dat het daarmee stopt, maar het wordt wel een stuk moeilijker. In Zweden proberen ze dat nu.
Iemand die met z'n zatte kop met 180km/u tegen de vangrail rijdt is pas een achterlijke vergelijking. Dom, absoluut onnodig en geen aanleiding tenzij die gek suïcidaal is. Maar dat zijn deze meiden meestal niet, anders verhingen ze zich wel.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 20:55 schreef RawneZZ het volgende:
Achterlijke vergelijking van of het je zus is. Dan liggen de prioriteiten anders. Wanneer iemand zich met z'n zatte kop metr 180km per uur tegen de vangrails smijt heb ik ook geen medelijden met hem. Als het m'n zus betreft dan vind ik het uiteraard wel klote. Al blijf ik het dom en onnodig vinden.
omdraaien van het probleem. mannen mogen best met hoeren neuken, als die hoeren daar maar mee instemmen. niet een of andere geronselde zus die op de meest gruwelijke wijze verkracht, vernederd en vooral misbruikt wordt door dit soort marokkanen. die jongens gaan sterven.quote:Op zaterdag 26 februari 2005 01:05 schreef xstatic1975 het volgende:
Prostitutie verbieden heeft inderdaad geen zin, mannen moeten gewoon uit eigen beweging niet meer naar de hoeren. Als er geen geld te verdienen valt dan hebben die grafpooiers ook geen reden om zielige domme wijven te ritselen.
(Net als dat drugs verbieden geen zin heeft, als niemand drugs zou gebruiken zou het pas een strop zijn voor drugsdealers)
En daar wil ik me wel voor aanmelden!quote:Maaar.... dat is geen reden of excuus, desalniettemin moeten ze al die loverboys gewoon afknallen
Ja goeie. 1) hoe kan je slachtoffer zijn van je eigen domheid, waar trek je de grens? 2) hoe kan een minderjarige zo'n schuld hebben?quote:Op zaterdag 26 februari 2005 05:54 schreef HarigeKerel het volgende:
"ook zetten de daders meisjes in als bolletjesslikker en sluiten zelfs hypotheken op hun naam af. Deze week sprak ik de vader van een minderjarig slachtoffer die opgezadeld zit met een schuld van 50.000 euro"![]()
![]()
Ik vind ook dat het heel erg kortzichtiog is om het maar simpelweg domheid of eigen schuld te noemen. Je kent de situaties niet. Er zullen absoluut domme dozen bijzitten, maar ook genoeg normale meisjes (je zusje? buurmeisje? nichtje?) die op de één of andere achterlijke manier met de verkeerde mensen in aanraking is gekomen en nu behoorlijk geïntimideerd doodsbang doet wat "vriendjelief" eist. Ik denk dat het vele malen moeilijker is om eruit te stappen dan wij ons met z'n allen kunnen voorstellen.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 21:20 schreef Dr_Crouton het volgende:
Het zal je zus maar kunnen zijn vergelijking kan heel goed, afhankelijk van de gezinssituatie. Broer of zus die al uit huis is, ouders die te weinig tijd hebben of ernstig ziek zijn en hun ouderlijke taken nauwelijks kunnen uitvoeren, noem maar op. Leef je maar in en kijk of het dan nog steeds eigen schuld is.
buiten dat vind ik dat je naïviteit (lees domme doos) nooit mag misbruiken.quote:Op zaterdag 26 februari 2005 06:42 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik vind ook dat het heel erg kortzichtiog is om het maar simpelweg domheid of eigen schuld te noemen. Je kent de situaties niet. Er zullen absoluut domme dozen bijzitten, maar ook genoeg normale meisjes (je zusje? buurmeisje? nichtje?) die op de één of andere achterlijke manier met de verkeerde mensen in aanraking is gekomen en nu behoorlijk geïntimideerd doodsbang doet wat "vriendjelief" eist. Ik denk dat het vele malen moeilijker is om eruit te stappen dan wij ons met z'n allen kunnen voorstellen.
ik zou zonder moeite met een vette grijns op mijn gezicht en een rozenschaar bij de loverboy zijn vingers er af kunnen knippen. en dan weer lekker terug naar de rif of bulgarije (?) zijn ze nou helemaal besodemieterd.quote:Op zaterdag 26 februari 2005 09:46 schreef xFriendx het volgende:
Er komt ook heel veel angst bij kijken.
Ik heb ooit ook eens een docu gezien (weet niet of het dezelfde is als waar hier eerder over gesproken is) waarin men met een verborgen camera dat wereldje wist binnen te dringen.
Overigens ging het daar NIET om Marokkanen, maar vooral om mensen uit Bulgarije en zo.
Ze wisten in contact te komen met iemand die wel een meisje wist te regelen voor een avontuur. Ze hadden dus een afspraak met haar en vroegen haar dus allerlei dingen, en na wat denkwerk besloot zij meer diepgaande vragen te beantwoorden. Tijdens dat volgende gesprek kon de undercover agent ook mededelen dat zij haar een nieuw leven konden schenken, in de vorm van onderdak, nieuw paspoort etc etc. Zij stemde daar mee in. Echter op de dag van de beslissing (het eruit stappen) ging ze toch weer terug naar haar "vriend", ook al misbruikte hij haar.
Wat eerder gezegd is over naief zijn, dat is in een zekere mate waar. In de docu kwamen er verschillende zaken aan bod waar de meesten van ons allang gedacht hadden: "meid, ben je wel goed bij je hoofd...?" Alsof je een horror kijkt en de persoon in beeld wil waarschuwen achter zich te kijken. Natuurlijk ligt de fout niet bij die meiden door zo naief te zijn, naief zijn is immers niet strafbaar en zit in het karakter van iemand. De schuld ligt gewoon bij de loverboys die hier misbruik van maken.
Juridisch weet ik niet precies hoe het zit, maar ik denk dat de straf voor een opgepakte loverboy niet zo hoog is als dat deze zal moeten zijn. Hij zal straf krijgen voor misbruik (het slaan etc) van de meid in kwestie, maar eigenlijk zou hij straf moeten krijgen voor elke keer dat zij met een andere man verplicht naar bed moet, het leven van de meid is veel meer verwoest dan alleen de blauwe ogen die de loverboy wist toe te brengen.
Loverboys... geen goed woord voor over. Die mogen wat mij betreft in de gevangenis keihard (aan)gepakt worden, hoewel dat realistisch gezien hen in dezelfde rol plaats als de meid als eerder beschreven. Maar goed, hij is een misdadiger en die meid voor ze slachtoffer werd nog niet.
Maar stoppen is dus heeeel moeilijk, omdat de loverboys door veel te geven niet alleen de meid de indruk geven dat zij belangrijk is, maar de meiden ook afhankelijk maakt van de inkomsten onder dwang/schulden bij hun vriend.
Dat kwam zo mooi terug in die telefilm, volgens mij heette die Loverboy??? OF iets in die trant.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 11:52 schreef RawneZZ het volgende:
ik denk dat dat vooral komt omdat hier misbruik wordt gemaakt van naïviteit dmv valse voorwendselen. dan kan je wel een 'maar...' gaan verzinnen, die is er alleen helaas niet. en tuurlijk moet er voorlichting zijn/komen voor toekomstige slachtoffers.quote:Op zaterdag 26 februari 2005 09:59 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik snap niet goed dat zoveel mensen over RawneZZ heen vallen. Ik vind het helemaal niet zo raar wat hij zegt.
Ik ben van mening dat goede voorlichting aan potentiële slachtoffers al een flink deel van het probleem zou oplossen. En die eikels hard aanpakken natuurlijk.
Er wordt genoeg over geschreven en gewaarschuwd maar puberend gedrag is niet rationeel...quote:Op zaterdag 26 februari 2005 09:59 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik snap niet goed dat zoveel mensen over RawneZZ heen vallen. Ik vind het helemaal niet zo raar wat hij zegt.
Ik ben van mening dat goede voorlichting aan potentiële slachtoffers al een flink deel van het probleem zou oplossen. En die eikels hard aanpakken natuurlijk.
14-jarige meisjes lezen de Elsevier niet. Er moet voorlichting op scholen zijn, en die is er ook en die is effectief.quote:Op zaterdag 26 februari 2005 11:11 schreef Re het volgende:
Er wordt genoeg over geschreven en gewaarschuwd maar puberend gedrag is niet rationeel...
Op scholen en door ouders, helaas vinden de meeste ouders dat de school hun kinderen maar moet opvoeden.quote:Op zaterdag 26 februari 2005 11:30 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
14-jarige meisjes lezen de Elsevier niet. Er moet voorlichting op scholen zijn, en die is er ook en die is effectief.
Juist niet, het laatste nieuws over de loverboys was dat hun "slachtoffers" steeds vaker volwassen zijn.......quote:Op zaterdag 26 februari 2005 11:38 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Op scholen en door ouders, helaas vinden de meeste ouders dat de school hun kinderen maar moet opvoeden.
Overigens vraag ik me toch ook echt af hoe dom je nou precies moet zijn voordat je je zo laat manipuleren. Veel van die meisjes zullen toch ook al wel de nodige levenservaring moeten hebben. Ze zijn echt niet allemaal 14.
Dat laatste is ook niet zo vreemd. Kinderen nemen weinig aan van hun ouders, vooral niet als het om goedbedoelde waarschuwingen gaat. Voorlichting door voormalige slachtoffers schijnt behoorlijk indruk te maken.quote:Op zaterdag 26 februari 2005 11:38 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Op scholen en door ouders, helaas vinden de meeste ouders dat de school hun kinderen maar moet opvoeden.
Dat vind ik al helemaal verbazingwekkend. Er moet toch ergens een belletje gaan rinkelen als een of andere gladjakker je bedelft onder de dure cadeau's...? Vrouwen zijn soms zo dom...quote:Op zaterdag 26 februari 2005 11:52 schreef dewd het volgende:
Juist niet, het laatste nieuws over de loverboys was dat hun "slachtoffers" steeds vaker volwassen zijn.......
Juist uitgekookt ...quote:Op zaterdag 26 februari 2005 12:04 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Dat vind ik al helemaal verbazingwekkend. Er moet toch ergens een belletje gaan rinkelen als een of andere gladjakker je bedelft onder de dure cadeau's...? Vrouwen zijn soms zo dom...
Mooi excuus om dan maar helemaal niks meer aan de opvoeding te doen. Het hangt er natuurlijk ook vanaf hoe je het als ouder brengt. Laat ze een artikel lezen waar een voormalig slachtoffer haar verhaal doet. Dat moet toch niet teveel moeite zijn als ouder zijnde.quote:Op zaterdag 26 februari 2005 12:02 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Dat laatste is ook niet zo vreemd. Kinderen nemen weinig aan van hun ouders, vooral niet als het om goedbedoelde waarschuwingen gaat.
Ik denk dat de meeste ouders dat ook echt wel doen... Ik merk er in de praktijk als docent (in opleiding) tenminste weinig van dat ouders 'maar helemaal niks meer aan de opvoeding doen'. Maar ja, ik zit natuurlijk niet in de Randstad. Ik krijg toch vooral veel lieve en behoorlijk welopgevoede meiden en jongens in de klas.quote:Op zaterdag 26 februari 2005 12:34 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Mooi excuus om dan maar helemaal niks meer aan de opvoeding te doen. Het hangt er natuurlijk ook vanaf hoe je het als ouder brengt. Laat ze een artikel lezen waar een voormalig slachtoffer haar verhaal doet. Dat moet toch niet teveel moeite zijn als ouder zijnde.
Nou, als je gelijk hebt, dan is dat erg triest...quote:Op zaterdag 26 februari 2005 12:33 schreef machteld het volgende:
Juist uitgekookt ...
Lekker veel neuken en nog geld en aandacht toe krijgen. Waneer je dat thuis niet krijgt .......
Bovendien hoef je jezelf niet helemaal verantwoordelijk te voelen want je werd gedwongen .......
En je kunt misschien demonen en depressies op een afstand houden?
In de meeste gevallen wel, maar er zitten ook een hoop seksueel gefrustreerde mensen bij. Sommigen hiervan kunnen bij een verbod op prostitutie toch vreemde dingen gaan doen.quote:Meer verkrachtingen lijkt me niet. Iemand verkrachten en naar een prostituee gaan zijn twee heel verschillende dingen, daar zit een hele andere psychologie achter.
Dat zijn die mensen ook niet, anders zouden ze zich ook wel 'gewoon' verhangen.quote:Iemand die met z'n zatte kop met 180km/u tegen de vangrail rijdt is pas een achterlijke vergelijking. Dom, absoluut onnodig en geen aanleiding tenzij die gek suïcidaal is. Maar dat zijn deze meiden meestal niet, anders verhingen ze zich wel.
Haha, inleven en dan kijken of het haar eigen schuld is? Ik kan me soms ook in een moordenaar inleven, maar die is toch echt niet onschuldig. Iedereen met ook maar enige vorm van intelligentie zal nooit in zo'n situatie terecht komen.quote:Het zal je zus maar kunnen zijn vergelijking kan heel goed, afhankelijk van de gezinssituatie. Broer of zus die al uit huis is, ouders die te weinig tijd hebben of ernstig ziek zijn en hun ouderlijke taken nauwelijks kunnen uitvoeren, noem maar op. Leef je maar in en kijk of het dan nog steeds eigen schuld is.
Waarom ging Dutroux dan niet gewoon naar de hoeren? Waarom ging de Utrechtse serieverkrachter niet gewoon naar de tippelzone? Waarom ging Marc Hoffman niet gewoon wat vaker naar de hoeren?quote:In de meeste gevallen wel, maar er zitten ook een hoop seksueel gefrustreerde mensen bij. Sommigen hiervan kunnen bij een verbod op prostitutie toch vreemde dingen gaan doen.
Een verkrachting kan toegewezen worden aan een gebrek aan fysieke kracht en een relatie met een loverboy aan mentale. Elk mens kent zijn of haar zwakte op bepaalde gebieden. In hoeverre ben je dan zelf schuldig wanneer je op die punten gepakt wordt?quote:En om de vergelijking nog maar eens door te voeren naar de verkrachtingsopmerking van Gixxer_Dude:
een verkrachting kan iedereen overkomen, een relatie met een loverboy niet.
Het verschil zit hem erin dat je zelf niet actief meewerkt aan een verkrachting, wél aan het totstandkomen van een relatie met een loverboy. Vandaar dat het slachtoffer van een loverboy m.i. wel degelijk enige eigen verantwoordelijkheid kan worden verweten.quote:Op zondag 27 februari 2005 17:37 schreef Cruoninga het volgende:
Een bepaald soort domheid van sommigen meisjes is de reden dat de loverboys hun praktijken kunnen uitvoeren en het klopt wel dat je je door meer inzichten en een sterkere houding in het leven daartegen kan wapenen, maar dan blijft de vraag dus open in hoeverre je schuldig kan worden geacht aan je eigen domheid.
het ergste van die film was dat ze er een romantische twist van maakten, want de loverboy werd verliefd op het meisje. Nou wat is het grootste probleem met loverboys, dat die meisjes maar blijven denken dat het liefde is, wat laat die film zien: dat het ook zo is.quote:Op zaterdag 26 februari 2005 09:56 schreef trith het volgende:
Dat kwam zo mooi terug in die telefilm, volgens mij heette die Loverboy??? OF iets in die trant.
Hair, hair is the name of the gamequote:Op maandag 28 februari 2005 06:38 schreef Camille_Noire het volgende:
snap eigenlijk ook niet waarom Nederlandse meisjes op die criminele marokkanen vallen (flap oren grote neus, achterlijk)
Syriers zijn glad maar over het algemeen meer te vertrouwen dan Marokkanen.quote:Op maandag 28 februari 2005 07:33 schreef sijkweiv het volgende:
Mijn nichtje(15 jr) heeft verkering met een Syrier. Hij is heel lief voor haar. Haar moeder, mijn zus, is 3 jr geleden gescheiden en is vanaf toen fulltime gaan werken waardoor mijn nichtje ineens op haar zelf was toegewezen.
Ze is niet super intelligent en erg op haar uiterlijk gericht. Ik heb die vriend van haar een paar keer gezien maar ik vind het een gladjakker. Als ik al die verhalen lees over loverboys ga ik me toch een beetje zorgen maken. Mijn nichtje past precies in het profiel meisjes dat loverboys aantrekt. Jong, mooi, naief en op zoek naar aandacht. Die vriend van haar "lijkt" heel lief en geeft haar gouden kettingen enzo, maar stel nou dat hij een loverboy is.Wat kan ik er dan aan doen? Ze luistert totaal niet naar argumenten want zwaar in de puberteit en hevig verliefd. En stel nou dat ik haar vriend beschuldig van iets wat hij totaal niet is........
Precies.quote:Op dinsdag 1 maart 2005 04:15 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Prima zou het zijn om prositutie te verbieden en als je dan toch bezig bent ook meteen drugs(gebruik)
quote:Op dinsdag 1 maart 2005 10:20 schreef Tup het volgende:
Het is in onze rechtsstaat niet verboden om naïef en dom te zijn, wél om minderjarige meisjes uit te buiten.
loverboysquote:Op vrijdag 25 februari 2005 12:29 schreef RawneZZ het volgende:
[..]
Nee, wel alle meisjes die in dat soort doorzichtige truucjes vallen.
Hier een prachtige strip om het te illustreren:
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
* shotgun paktquote:Op maandag 28 februari 2005 06:38 schreef Camille_Noire het volgende:
te triest voor worden
snap eigenlijk ook niet waarom Nederlandse meisjes op die criminele marokkanen vallen (flap oren grote neus, achterlijk)
die meiden moeten een eigen identiteit hebben, en dat hebben ze niet en mogen ze ook niet, stel je eens voor dat Nederlanders hun Nederlandse identiteit mogen hebben en ik mogen zeggen!
ik hoor zelf weleens dat meisjes marokkaanse/neger vriendjes hebben zodat ze dan veilig zijn!?
hallo word wakker!
hun zijn maar een paar procent van de bevolking! wij als Nederlanders moeten gewoon die meiden leren wie en wat ze zijn!
voor de rest heb ik een simpele oplossing
[afbeelding]
Als je de manieren ziet waarop die jongens meisjes bespelen, is achterlijk niet het juiste woord.quote:Op donderdag 3 maart 2005 20:27 schreef aley het volgende:
ff iets voor lupa en rawnezz
er zitten ook meisjes bij die makkelijker te beinvloeden zijn ,hadden bijv al een slechte kinderetijd of jeugd ,
die al een incestverleden of een sexueel misbruik achter de rug hebben of nog steeds is
meisjes die verlangden naar wat liefde ,iemand die om ze gaf ,
loverboys pakken dat soort meisjes die ze makkelijk kunnen bespelen
daar zijn de meisjes niet fout ,maar die achtelijke jongens
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |