ik denk dat dat vooral komt omdat hier misbruik wordt gemaakt van naïviteit dmv valse voorwendselen. dan kan je wel een 'maar...' gaan verzinnen, die is er alleen helaas niet. en tuurlijk moet er voorlichting zijn/komen voor toekomstige slachtoffers.quote:Op zaterdag 26 februari 2005 09:59 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik snap niet goed dat zoveel mensen over RawneZZ heen vallen. Ik vind het helemaal niet zo raar wat hij zegt.
Ik ben van mening dat goede voorlichting aan potentiële slachtoffers al een flink deel van het probleem zou oplossen. En die eikels hard aanpakken natuurlijk.
Er wordt genoeg over geschreven en gewaarschuwd maar puberend gedrag is niet rationeel...quote:Op zaterdag 26 februari 2005 09:59 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik snap niet goed dat zoveel mensen over RawneZZ heen vallen. Ik vind het helemaal niet zo raar wat hij zegt.
Ik ben van mening dat goede voorlichting aan potentiële slachtoffers al een flink deel van het probleem zou oplossen. En die eikels hard aanpakken natuurlijk.
14-jarige meisjes lezen de Elsevier niet. Er moet voorlichting op scholen zijn, en die is er ook en die is effectief.quote:Op zaterdag 26 februari 2005 11:11 schreef Re het volgende:
Er wordt genoeg over geschreven en gewaarschuwd maar puberend gedrag is niet rationeel...
Op scholen en door ouders, helaas vinden de meeste ouders dat de school hun kinderen maar moet opvoeden.quote:Op zaterdag 26 februari 2005 11:30 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
14-jarige meisjes lezen de Elsevier niet. Er moet voorlichting op scholen zijn, en die is er ook en die is effectief.
Juist niet, het laatste nieuws over de loverboys was dat hun "slachtoffers" steeds vaker volwassen zijn.......quote:Op zaterdag 26 februari 2005 11:38 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Op scholen en door ouders, helaas vinden de meeste ouders dat de school hun kinderen maar moet opvoeden.
Overigens vraag ik me toch ook echt af hoe dom je nou precies moet zijn voordat je je zo laat manipuleren. Veel van die meisjes zullen toch ook al wel de nodige levenservaring moeten hebben. Ze zijn echt niet allemaal 14.
Dat laatste is ook niet zo vreemd. Kinderen nemen weinig aan van hun ouders, vooral niet als het om goedbedoelde waarschuwingen gaat. Voorlichting door voormalige slachtoffers schijnt behoorlijk indruk te maken.quote:Op zaterdag 26 februari 2005 11:38 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Op scholen en door ouders, helaas vinden de meeste ouders dat de school hun kinderen maar moet opvoeden.
Dat vind ik al helemaal verbazingwekkend. Er moet toch ergens een belletje gaan rinkelen als een of andere gladjakker je bedelft onder de dure cadeau's...? Vrouwen zijn soms zo dom...quote:Op zaterdag 26 februari 2005 11:52 schreef dewd het volgende:
Juist niet, het laatste nieuws over de loverboys was dat hun "slachtoffers" steeds vaker volwassen zijn.......
Juist uitgekookt ...quote:Op zaterdag 26 februari 2005 12:04 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Dat vind ik al helemaal verbazingwekkend. Er moet toch ergens een belletje gaan rinkelen als een of andere gladjakker je bedelft onder de dure cadeau's...? Vrouwen zijn soms zo dom...
Mooi excuus om dan maar helemaal niks meer aan de opvoeding te doen. Het hangt er natuurlijk ook vanaf hoe je het als ouder brengt. Laat ze een artikel lezen waar een voormalig slachtoffer haar verhaal doet. Dat moet toch niet teveel moeite zijn als ouder zijnde.quote:Op zaterdag 26 februari 2005 12:02 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Dat laatste is ook niet zo vreemd. Kinderen nemen weinig aan van hun ouders, vooral niet als het om goedbedoelde waarschuwingen gaat.
Ik denk dat de meeste ouders dat ook echt wel doen... Ik merk er in de praktijk als docent (in opleiding) tenminste weinig van dat ouders 'maar helemaal niks meer aan de opvoeding doen'. Maar ja, ik zit natuurlijk niet in de Randstad. Ik krijg toch vooral veel lieve en behoorlijk welopgevoede meiden en jongens in de klas.quote:Op zaterdag 26 februari 2005 12:34 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Mooi excuus om dan maar helemaal niks meer aan de opvoeding te doen. Het hangt er natuurlijk ook vanaf hoe je het als ouder brengt. Laat ze een artikel lezen waar een voormalig slachtoffer haar verhaal doet. Dat moet toch niet teveel moeite zijn als ouder zijnde.
Nou, als je gelijk hebt, dan is dat erg triest...quote:Op zaterdag 26 februari 2005 12:33 schreef machteld het volgende:
Juist uitgekookt ...
Lekker veel neuken en nog geld en aandacht toe krijgen. Waneer je dat thuis niet krijgt .......
Bovendien hoef je jezelf niet helemaal verantwoordelijk te voelen want je werd gedwongen .......
En je kunt misschien demonen en depressies op een afstand houden?
In de meeste gevallen wel, maar er zitten ook een hoop seksueel gefrustreerde mensen bij. Sommigen hiervan kunnen bij een verbod op prostitutie toch vreemde dingen gaan doen.quote:Meer verkrachtingen lijkt me niet. Iemand verkrachten en naar een prostituee gaan zijn twee heel verschillende dingen, daar zit een hele andere psychologie achter.
Dat zijn die mensen ook niet, anders zouden ze zich ook wel 'gewoon' verhangen.quote:Iemand die met z'n zatte kop met 180km/u tegen de vangrail rijdt is pas een achterlijke vergelijking. Dom, absoluut onnodig en geen aanleiding tenzij die gek suïcidaal is. Maar dat zijn deze meiden meestal niet, anders verhingen ze zich wel.
Haha, inleven en dan kijken of het haar eigen schuld is? Ik kan me soms ook in een moordenaar inleven, maar die is toch echt niet onschuldig. Iedereen met ook maar enige vorm van intelligentie zal nooit in zo'n situatie terecht komen.quote:Het zal je zus maar kunnen zijn vergelijking kan heel goed, afhankelijk van de gezinssituatie. Broer of zus die al uit huis is, ouders die te weinig tijd hebben of ernstig ziek zijn en hun ouderlijke taken nauwelijks kunnen uitvoeren, noem maar op. Leef je maar in en kijk of het dan nog steeds eigen schuld is.
Waarom ging Dutroux dan niet gewoon naar de hoeren? Waarom ging de Utrechtse serieverkrachter niet gewoon naar de tippelzone? Waarom ging Marc Hoffman niet gewoon wat vaker naar de hoeren?quote:In de meeste gevallen wel, maar er zitten ook een hoop seksueel gefrustreerde mensen bij. Sommigen hiervan kunnen bij een verbod op prostitutie toch vreemde dingen gaan doen.
Een verkrachting kan toegewezen worden aan een gebrek aan fysieke kracht en een relatie met een loverboy aan mentale. Elk mens kent zijn of haar zwakte op bepaalde gebieden. In hoeverre ben je dan zelf schuldig wanneer je op die punten gepakt wordt?quote:En om de vergelijking nog maar eens door te voeren naar de verkrachtingsopmerking van Gixxer_Dude:
een verkrachting kan iedereen overkomen, een relatie met een loverboy niet.
Het verschil zit hem erin dat je zelf niet actief meewerkt aan een verkrachting, wél aan het totstandkomen van een relatie met een loverboy. Vandaar dat het slachtoffer van een loverboy m.i. wel degelijk enige eigen verantwoordelijkheid kan worden verweten.quote:Op zondag 27 februari 2005 17:37 schreef Cruoninga het volgende:
Een bepaald soort domheid van sommigen meisjes is de reden dat de loverboys hun praktijken kunnen uitvoeren en het klopt wel dat je je door meer inzichten en een sterkere houding in het leven daartegen kan wapenen, maar dan blijft de vraag dus open in hoeverre je schuldig kan worden geacht aan je eigen domheid.
het ergste van die film was dat ze er een romantische twist van maakten, want de loverboy werd verliefd op het meisje. Nou wat is het grootste probleem met loverboys, dat die meisjes maar blijven denken dat het liefde is, wat laat die film zien: dat het ook zo is.quote:Op zaterdag 26 februari 2005 09:56 schreef trith het volgende:
Dat kwam zo mooi terug in die telefilm, volgens mij heette die Loverboy??? OF iets in die trant.
Hair, hair is the name of the gamequote:Op maandag 28 februari 2005 06:38 schreef Camille_Noire het volgende:
snap eigenlijk ook niet waarom Nederlandse meisjes op die criminele marokkanen vallen (flap oren grote neus, achterlijk)
Syriers zijn glad maar over het algemeen meer te vertrouwen dan Marokkanen.quote:Op maandag 28 februari 2005 07:33 schreef sijkweiv het volgende:
Mijn nichtje(15 jr) heeft verkering met een Syrier. Hij is heel lief voor haar. Haar moeder, mijn zus, is 3 jr geleden gescheiden en is vanaf toen fulltime gaan werken waardoor mijn nichtje ineens op haar zelf was toegewezen.
Ze is niet super intelligent en erg op haar uiterlijk gericht. Ik heb die vriend van haar een paar keer gezien maar ik vind het een gladjakker. Als ik al die verhalen lees over loverboys ga ik me toch een beetje zorgen maken. Mijn nichtje past precies in het profiel meisjes dat loverboys aantrekt. Jong, mooi, naief en op zoek naar aandacht. Die vriend van haar "lijkt" heel lief en geeft haar gouden kettingen enzo, maar stel nou dat hij een loverboy is.Wat kan ik er dan aan doen? Ze luistert totaal niet naar argumenten want zwaar in de puberteit en hevig verliefd. En stel nou dat ik haar vriend beschuldig van iets wat hij totaal niet is........
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |