abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 5 maart 2005 @ 16:48:16 #126
61927 DaveM
uitgefokt
pi_25382047
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 16:23 schreef Landmass het volgende:

[..]

dat zeg ik: corporatisme.
Dat is dan de eerste keer dat ik van jou kritiek lees op rechtse politiek.
  zaterdag 5 maart 2005 @ 16:53:36 #127
61927 DaveM
uitgefokt
pi_25382137
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 16:13 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

zou in NL de mensen de kost niet willen geven die 50% van hun inkomen kwijt zijn aan woonlasten..
zou kunnen, maar gelukkig ligt het gemiddelde nog steeds een stuk lager.
  zaterdag 5 maart 2005 @ 17:06:28 #128
106056 Landmass
ik discrimineer dus ik besta
pi_25382335
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 16:48 schreef DaveM het volgende:

[..]

Dat is dan de eerste keer dat ik van jou kritiek lees op rechtse politiek.
heb je je definities weer eens niet op een rijtje
Fok! presents
GOOD MOD, BAD MOD
starring Sizzler & Sidekick
nu in POL
  zaterdag 5 maart 2005 @ 17:31:36 #129
61927 DaveM
uitgefokt
pi_25382781
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 17:06 schreef Landmass het volgende:

[..]

heb je je definities weer eens niet op een rijtje
dit heeft niks met definities te maken.

jij hebt alleen moeite om een typisch rechts verschijnsel te bekritiseren en probeert er dus iets links van te maken.
pi_25440417
quote:
'Dure grond ontwricht woningmarkt'

Uitgegeven: 3 maart 2005 17:11
DEN HAAG - De explosieve stijging van de grondprijzen dreigt de Nederlandse woningmarkt te ontwrichten. Daarvoor heeft de NVB, de brancheorganisatie voor bouwers en ontwikkelaars, donderdag gewaarschuwd. De hoge grondkosten maken de woningbouw duurder, waardoor starters nauwelijks meer aan een huis komen en de doorstroming stagneert.

Sinds 1997 zijn de grondkosten voor een modale woning meer dan verdrievoudigd. Gevolg is dat huizenkopers gemiddeld al 90.000 euro kwijt zijn voor de grond. Een modale nieuwbouwwoning kostte vorig jaar 262.000 euro.

De NVB wijst met de beschuldigende vinger naar de overheid. Die heeft de ruimtelijke ordening de afgelopen in de ,,wurggreep'' gehouden door voor nieuwbouw beschikbare grond schaars te houden.

(c) ANP
  woensdag 9 maart 2005 @ 12:27:49 #131
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_25440509
262.000 Euro..
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_25442078
Dat komt ook omdat er maar weinig voor de sociale sector gebouwd wordt.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_25442116
quote:
262.000 Euro..
Bijna 6 ton in guldens
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_25442791
quote:
Op zaterdag 5 maart 2005 16:05 schreef DaveM het volgende:
btw trouwens ook leuk als de lonen hier straks naar Pools niveau zakken, betaal je als huurder dadelijk 50% van je inkomen aan onderdak.
Ik betaal al bijna 50% van mijn loon aan huur.
pi_26758532
quote:
Op woensdag 9 maart 2005 12:22 schreef HalfLife2ABC het volgende:

[..]
Volgens mij kan het niet anders dat mensen hier tegen in opstand komen. Wanneer 2 personen met een modaal inkomen nieteens meer een gezin samen kunnen stichten, dan is het einde zoek.
pi_26761974
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 09:45 schreef Pool het volgende:
Bij elk Marokkanenbericht op de frontpage zeggen er wel minstens 3 xenofoben dat ze gaan emigreren. Als dat soort mensen nou gewoon eens de daad bij het woord voegt. Of de Marokkanen zelf natuurlijk. Of gewoon allemaal. Kan ik over een paar jaar tenminste goedkoop een huis op de kop tikken.
Wat is dit dan voor een kinderachtige opmerking?
pi_26817823
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 09:14 schreef freud het volgende:
Nope, bejaarden wonen veelal in huurhuizen volgens mij hoor, kopen was vroeger voor de hogere lagen van de bevolking. Maar goed, de huurhuizen worden wel wettelijk gereguleerd, maar de prijs van koophuizen niet. Misschien moet daar dan eens inderdaad naar gekeken worden.
Dan worden die huurhuizen wel verkocht, of goedkoop verhuurt.
Als de vraag afneemt daalt ook de prijs, voor zowel koop als huur.

De prijs van koophuizen wordt wel deglijk bepaald door regelgeving, alleen niet direct zo als bij huur.
  zondag 8 mei 2005 @ 04:25:22 #138
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_26817829
huizenprijs weer gestegen dit jaar. al geef je alle land vrij in nderland. er veranderd geen flikker, daar zijn we te klein voor.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_26817830
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 12:58 schreef Basp1 het volgende:
Waarom verbaasde mij dit bericht totaal niet.

En dan die 10 tot 15.000 euro door teveel regeltjes, mijn gevoel zegt me dat dat nog eerder naar de 25 tot 50 gaat.

Huizen die nu allemaal hoger gebouwd moeten worden, elk nieuwbouwhuis is zo goed geisoleerd dat er inwendige ventilatie moet worden aangelegd, enz...
Vergelijk de prijzen maar eens in de grensstreken van Duitsland en Belgie, dan weet je iig welk verschil er iig af kan.

En dat gaat idd erder richting die 50k dan 10k.
  zondag 8 mei 2005 @ 04:26:13 #140
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_26817835
quote:
Op zondag 8 mei 2005 04:25 schreef hmmmmmmmmm het volgende:

[..]

Vergelijk de prijzen maar eens in de grensstreken van Duitsland en Belgie, dan weet je iig welk verschil er iig af kan.

En dat gaat idd erder richting die 50k dan 10k.
moet je idd in groot duitsland of falliet belgië willen wonen...
pi_26817839
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 20:27 schreef DaveM het volgende:
@Steijn. Als voor iedere woningzoekende een vrijstaand huis met ruime tuin zou worden gebouwd zou Nederland voor 12.5% bebouwd zijn, nu is dat 11%.

Tip: kijk de documentaire op http://www.omroep.nl/vara/zembla/
Je valt van de ene verbazing in de andere!
Wat verbaast je daar aan? kijk eens naar Belgie, ontzettend vele vrije huizen met lappen grond en nog zat landscahp over.
  zondag 8 mei 2005 @ 04:30:05 #142
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_26817845
quote:
Op zondag 8 mei 2005 04:27 schreef hmmmmmmmmm het volgende:

[..]

Wat verbaast je daar aan? kijk eens naar Belgie, ontzettend vele vrije huizen met lappen grond en nog zat landscahp over.
ga er wonen en kom jaren later tot de ontdekking dat je huis niet is gestegen in waarde. of nauwelijks vergelijkbaar met nederland. en dan tussen al die kutnederlanders daar... mij niet gezien.
pi_26817916
quote:
Op zondag 8 mei 2005 04:26 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

moet je idd in groot duitsland of falliet belgië willen wonen...
Ik denk dat Belgie Vlaanderen het beter gaat doen dan Nederland. Vlaanderen is toch al veel welvarender dan Nederland.

Duitsland is nu niet echt top, maar als je toch al aan de grens woont, who cares.
quote:
Op zondag 8 mei 2005 04:30 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ga er wonen en kom jaren later tot de ontdekking dat je huis niet is gestegen in waarde. of nauwelijks vergelijkbaar met nederland. en dan tussen al die kutnederlanders daar... mij niet gezien.
Jan met de pet heeft over het algemeen geen ruk aan zijn waardestijging. Zolang je je huis niet verkoopt heb je niks aan die hoge waarde, het enige wat het kost is veel geld aan belastingen.

Het enige wat je doet is veel geld uitgeven aan je huis zodat het later veel waard is. Een redenatie die ik nooit heb begrepen. Ik heb liever een huis voor niks wat niks oplevert, dat is uiteindelijk veel goedkoper.

De enige die profiteren van hoge huizenprijzen zijn de staat en onroerend-goed zakenmensen.
  zondag 8 mei 2005 @ 04:51:55 #144
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_26817930
quote:
Op zondag 8 mei 2005 04:49 schreef hmmmmmmmmm het volgende:

[..]

Ik denk dat Belgie Vlaanderen het beter gaat doen dan Nederland. Vlaanderen is toch al veel welvarender dan Nederland.

Duitsland is nu niet echt top, maar als je toch al aan de grens woont, who cares.
[..]

Jan met de pet heeft over het algemeen geen ruk aan zijn waardestijging. Zolang je je huis niet verkoopt heb je niks aan die hoge waarde, het enige wat het kost is veel geld aan belastingen.

Het enige wat je doet is veel geld uitgeven aan je huis zodat het later veel waard is. Een redenatie die ik nooit heb begrepen. Ik heb liever een huis voor niks wat niks oplevert, dat is uiteindelijk veel goedkoper.

De enige die profiteren van hoge huizenprijzen zijn de staat en onroerend-goed zakenmensen.
er zijn genoeg hypotheekvormen waar de waardestijging van je huis weldegelijk belangrijk is. bovendien is investeren in je huis ook voordelig, maar ik geloof dat jij ooit nog maar eens in de positie moet komen dat je überhaupt een huis kan kopen, volgens mij mag je nu namelijk zelfs niet eens legaal wiet in nederland kopen. wat een onzin, ben je fervent huurder ofzo?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')