Ik vind dat geen oplossingen, die Marokkanen weten zelf heel goed dat ze fout bezig zijn, dat hoef je hun door snoepreisjes niet duidelijk te maken. Spreiding heeft ook weinig nut want dan gaan ze vanzelf weer naar elkaar toe in moskeeen en koffiehuizen e.d. Als ze zich na alle kansen die ze krijgen niet weten te gedragen is het einde oefening en terug naar land van herkomst. Simpel doch efficient.quote:Op woensdag 23 februari 2005 13:45 schreef Mutant01 het volgende:
Daarom presenteer ik hier dan ook een aantal mogelijke oplossingen.
Wat lul je nou? Marokkanen die hier wonen en al helemaal degenen die hier geboren zijn kun je helemaal niet zomaar even naar Marokko sturen. Dat soort praatjes worden toch nooit doorgevoerd.quote:Op woensdag 23 februari 2005 13:48 schreef Hayek het volgende:
[..]
Ik vind dat geen oplossingen, die Marokkanen weten zelf heel goed dat ze fout bezig zijn, dat hoef je hun door snoepreisjes niet duidelijk te maken. Spreiding heeft ook weinig nut want dan gaan ze vanzelf weer naar elkaar toe in moskeeen en koffiehuizen e.d. Als ze zich na alle kansen die ze krijgen niet weten te gedragen is het einde oefening en terug naar land van herkomst. Simpel doch efficient.
Simpele redenatie is dat zeg, spreiding wil idd niet zeggen dat ze totaal niet bij elkaar samen mogen zijn. Maar doormiddel van spreiding reduceer je de tijd die allochtonen met ELKAAR doorbrengen behoorlijk, en verleng je de tijd die allochtonen met autochtonen doorkomen.quote:Op woensdag 23 februari 2005 13:48 schreef Hayek het volgende:
[..]
Ik vind dat geen oplossingen, die Marokkanen weten zelf heel goed dat ze fout bezig zijn, dat hoef je hun door snoepreisjes niet duidelijk te maken. Spreiding heeft ook weinig nut want dan gaan ze vanzelf weer naar elkaar toe in moskeeen en koffiehuizen e.d. Als ze zich na alle kansen die ze krijgen niet weten te gedragen is het einde oefening en terug naar land van herkomst. Simpel doch efficient.
Wie heeft het over snoepreisjes?quote:Op woensdag 23 februari 2005 13:48 schreef Hayek het volgende:
[..]
Omda'k van je houquote:Op woensdag 23 februari 2005 13:52 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Waarom word ik in de openingspost genoemd?
Het kan wel, ze hebben namelijk nog een Marokkaans paspoort (en waarschijnlijk voelen ze zich meer Marokkaan dan Nederlander). Dat het niet wordt doorgevoerd zegt niets over of het al dan niet effectief is.quote:Op woensdag 23 februari 2005 13:51 schreef Posdnous het volgende:
Wat lul je nou? Marokkanen die hier wonen en al helemaal degenen die hier geboren zijn kun je helemaal niet zomaar even naar Marokko sturen. Dat soort praatjes worden toch nooit doorgevoerd.
Dat zijn geen oplossingen, dat zijn ideeen waarvan er al talloze zijn geprobeerd. Het enige wat werkt bij die relmarokkanen is repressie, zo doen ze het ook in Marokko.quote:Dus hou je liever bij oplossingen die WEL daadwerkelijk constructief kunnen zijn, zoals bijvoorbeeld die in de OP.
Laat het nu zo zijn dat Marokko zwaar beinvloed is door de westerse cultuur en zo dus een apart land is in de arabische wereld.quote:Op woensdag 23 februari 2005 14:00 schreef Hayek het volgende:
[..]
Culturen kunnen prima intergreren zolang de basis normen/waarden hetzelfde zijn. DIt is niet het geval bij de europese seculiere/christelijke cultuur en de islamitische cultuur.
Dat klopt, maar toch is de cultuur zoveel anders dat Marokkanen niet makkelijk intergreren. Je hoort eigenlijk nooit over problemen met Italianen, Grieken, Chinezen of andere groepen.quote:Op woensdag 23 februari 2005 14:04 schreef Mutant01 het volgende:
Laat het nu zo zijn dat Marokko zwaar beinvloed is door de westerse cultuur en zo dus een apart land is in de arabische wereld.
Het probleem is echter dat gemiddeld genomen de allochtonen NIET zelf kunnen bepalen waar ze wonen gezien hun financiele situatie. Gevolg is dat ze allemaal gaan samenkluiten zonder dat ze het feitelijk zouden willen. Doormiddel van spreiding, verplicht, zal je voorkomen (juist) dat ze naar elkaar toe trekken. Dat mag dan gewoon niet. Of je stelt een regel in dat ze maar max een keer in de 10 jaar mogen verhuizen (uitzonderingen daargelaten). Spreiding zorgt niet voor uitzaaiing van de problemen (als je er vroeg bij bent). Je moet er dus voor zorgen dat die kinderen die de mensen krijgen tussen de NL-ers opgroeien. Dan voorkom je het probleem en zaai je het niet uit.quote:Op woensdag 23 februari 2005 13:59 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Ik heb al eens in het POL-stamcafé gezegd dat ik vind dat iedereen moet kunnen wonen waar die wil, mits die het kan financieren uit eigen inkomsten. Ik snap dat verhaal van verplichte spreiding dan ook niet, alsof men nu verplicht bij elkaar gezet wordt. Dat is gewoon niet zo. Mensen trekken toch weer naar elkaar toe, ook al wonen ze temidden van een andere bevolkingsgroep. Spreiding leidt verder tot uitzaaiing van eventuele problemen. Mensen die er zelf voor kiezen om zich te "mengen" lijken mij al uit zichzelf openstaan voor anderen.
Nee, die is eigenlijk helemaal niet zo anders. Vandaar ook mijn tweede oplossing die ik aandroeg. De Marokkanen moeten door hebben dat ook hun EIGEN cultuur in hun Thuisland is veranderd (zoals dus dat hoofddoekjes eerder uitzondering dan regel is etc etc). Chinezen en Italianen hebben zo hun eigen problemen, en zijn een veel kleinere groep dan de Marokkanen.quote:Op woensdag 23 februari 2005 14:08 schreef Hayek het volgende:
[..]
Dat klopt, maar toch is de cultuur zoveel anders dat Marokkanen niet makkelijk intergreren. Je hoort eigenlijk nooit over problemen met Italianen, Grieken, Chinezen of andere groepen.
Cultuur en bestuur zijn twee verschillende zaken.quote:Op woensdag 23 februari 2005 14:04 schreef Hayek het volgende:
[..]
Omdat wij scheiding van kerk en staat hebben ...
In Nederland geldt dat, maar kom je wel eens in andere Europese landen? Ik durf met een zekere stelligheid te beweren dat religie in een heel groot deel van Europa een zeer grote invloed heeft op ons dagelijks leven. Je praat poep beste Hayek.quote:... en omdat religie gemiddeld genomen geen grote invloed heeft in ons dagelijks leven.
Nee, daar ben jij het wel mee eens. Niet iedereen. Het ene discrimineren mag, maar het andere niet? Wat voor dubbele maatstaf gebruik jij? Als een Nederlander in Thailand drugssmokkelt, wordt hij daar berecht en niet in Nederland.quote:Op woensdag 23 februari 2005 14:06 schreef Hayek het volgende:
[..]
Dat klopt, maar daar is iedereen het wel over eens.
Dan moeten ze van de Islam afstappen, en dat is wel het laatste wat ze doen.quote:Op woensdag 23 februari 2005 14:10 schreef Mutant01 het volgende:
Nee, die is eigenlijk helemaal niet zo anders. Vandaar ook mijn tweede oplossing die ik aandroeg. De Marokkanen moeten door hebben dat ook hun EIGEN cultuur in hun Thuisland is veranderd (zoals dus dat hoofddoekjes eerder uitzondering dan regel is etc etc).
Die groepen zijn groot genoeg om voor erg veel problemen te zorgen, toch hoor je er nooit iets over.quote:Chinezen en Italianen hebben zo hun eigen problemen, en zijn een veel kleinere groep dan de Marokkanen.
Waarom zouden ze van de Islam moeten afstappen? De Marokkanen in Marokko zijn toch ook gewoon moslims? Net als de Turken in Turkije?quote:Op woensdag 23 februari 2005 14:13 schreef Hayek het volgende:
[..]
Dan moeten ze van de Islam afstappen, en dat is wel het laatste wat ze doen.
[..]
De problemen met de Chinezen zijn bekend bij de politie. Ze zijn betrokken bij georganiseerde misdaad, Marokkanen meer bij straatcriminaliteit waar ook de gewone man last van heeft. Maar hier hebben we het nu niet over.quote:Die groepen zijn groot genoeg om voor erg veel problemen te zorgen, toch hoor je er nooit iets over.
Ik ben tegen een gesubsidieerde spreiding, zeker als de uitwerking daarvan niet eens helder is. Er zijn ook autochtonen die niet in een andere wijk kunnen wonen door geldproblemen, die kruipen dus ook allemaal naar hun eigen wijk?quote:Op woensdag 23 februari 2005 14:09 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het probleem is echter dat gemiddeld genomen de allochtonen NIET zelf kunnen bepalen waar ze wonen gezien hun financiele situatie. Gevolg is dat ze allemaal gaan samenkluiten zonder dat ze het feitelijk zouden willen. Doormiddel van spreiding, verplicht, zal je voorkomen (juist) dat ze naar elkaar toe trekken. Dat mag dan gewoon niet. Of je stelt een regel in dat ze maar max een keer in de 10 jaar mogen verhuizen (uitzonderingen daargelaten). Spreiding zorgt niet voor uitzaaiing van de problemen (als je er vroeg bij bent). Je moet er dus voor zorgen dat die kinderen die de mensen krijgen tussen de NL-ers opgroeien. Dan voorkom je het probleem en zaai je het niet uit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |