abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25213784
Nee, dit is geen thread om te kankeren op of over Marokkanen. Het is een thread die een mogelijke oplossing bied m.b.t de problemen omtrend rel-marokkaantjes of draaideurmarokkaantjes. Het is een oplossing waar voornamelijk de politiek zich mee bezig moet houden. Misschien is het slechts een hersenspinsel, maar goed: here it goes.

Indien (we nemen in dit voorbeeld alleen marokkanen) een Marokkaan na 2 of 3 keer in de cel te hebben gezeten voor bepaalde vergrijpen, of dat nu het stelen van een autoradio is, of het beroven van een oma is, tekenen zijn dat de betreffende marokkaan zijn leven niet beterd moet hij met zijn criminele maatjes uitgestuurd worden naar Marokko. Nee, niet om daar te blijven wonen (helaas aahikwordgek), maar om daar naar arme wijken gestuurd te worden om daar mee te helpen aan de opbouw van goedkope huizen, infrastructuur en overige projecten. Hiermee leren de jongens werkelijk wat armoede is, wat problemen zijn, en ze zullen zien wat voor een eer en geluk ze eigenlijk hebben om hier in Nederland te mogen wonen. Maar er zijn niet alleen voordelen voor de jongens an sich, het zal een afschrikeffect hebben (wie wil er nu in Marokko in de hitte van 40 graden dag in dag uit werken zonder enige tegenprestatie) voor de rest, en er zit een economisch voordeel aan. De Marokkaanse overheid hoeft minder geld in dit soort projecten te stoppen (gratis arbeiders), en over het algemeen gezien kost het de Nederlandse maatschappij aanzienlijk minder geld. (Geen cellenoverschot meer etc.)

Nog een oplossing om jongere Marokkanen die nog niet zeker zijn van hun identiteit, op het rechte pad te houden is hen bewust maken van de culturele voortgang van hun "vaderland". Vrouwen hebben er nu min of meer gelijke rechten, hoofddoekjes zijn eerder uitzondering dan regel, en Joden kunnen daar gewoon wonen zonder enige problemen en zitten zelfs in het parlement. Maak hen bewust wat WW2 betekende voor hun vaderland bijv, maak hen bewust van wat WW2 nou eigenlijk betekende in het algemeen, maak hen bewust van het feit dat er 100.000 Marokkanen gestorven zijn en dat de Marokkaanse koning weigerde de Joden uit te geven/ te verraden, en dat hij zich nog liever in een oorlog stortte tegen nazi-duitsland. Maak hen bewust van het feit dat er 1 miljoen Marokkaanse Joden in Israel wonen. Het zal het anti-semitisme zeer zeker minderen.

Een laatste oplossing die al vaker is langsgeweest is de spreiding. Ik ben zware voorstander van spreiding, de opkropping van allochtonen bij elkaar zorgt voor opkropping van cultuur. Geen contact of nauwelijks contact met Nederlanders zorgt voor vervreemding, zo weinig blanken, men vergeet haast bijna wat de dominante cultuur is. Spreiding werkt, dat heb ik aan den lijve ondervonden. Spreiding zorgt ervoor dat mensen wel mee MOETEN doen met sinterklaas, anders zijn ze het buitenbeentje, men spreekt sneller Nederlands, er is namelijk geen persoon in de buurt die (in dit geval) berbers spreekt of arabisch. Men zal moeten spelen met Nederlandse kinderen, er is geen keus.

Als er nog een oplossing te binnen schiet, horen jullie het wel. Maar voor nu: Wat denken jullie?

[ Bericht 0% gewijzigd door Mutant01 op 23-02-2005 13:37:02 ]
Allah Al Watan Al Malik
pi_25213879
edit: ongewenst

[ Bericht 91% gewijzigd door sizzler op 23-02-2005 17:14:12 ]
My soul... blood will be dripping
pi_25213975
Ik denk dat zoveel mogelijk uitzetten de enige manier is om het probleem aan te pakken.
Je IP-adres is 127.0.0.1 Bij misbruik van dit forum kunnen we je provider op de hoogte stellen.
In geval van illegale praktijken verlenen wij volledige medewerking aan justitie.
pi_25213987
Opzouten met die regels. Gedraag je, of rot op.
Alsof we geld als water hebben hier.
Why? Don't we make ya laugh? Aren't we fuckin' funny? You best come up with an answer, cos I'm gonna come back here and check on you and your momma and if you ain't got a reason why you hate clowns, I'm gonna kill your whole fucking family.
pi_25214055
Ik vind het iig een positievere benadering dan ik normaal van je zie
En het zijn iig aardige richtingen... die waren al wel deels bekend, maar toch goed.
  woensdag 23 februari 2005 @ 13:43:12 #6
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_25214099
Ik denk dat Mutant01 hele zinnige oplossingen aandraagt, op papier althans, in de praktijk zal het niet bepaald makkelijk zijn om dergelijke projecten van de grond te krijgen.

En ons kabinet (momenteel) is er toch meer eentje van: Waarom moeilijk doen als het (voor onszelf) makkelijker kan.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_25214184
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 13:45 schreef Mutant01 het volgende:

Daarom presenteer ik hier dan ook een aantal mogelijke oplossingen.
Ik vind dat geen oplossingen, die Marokkanen weten zelf heel goed dat ze fout bezig zijn, dat hoef je hun door snoepreisjes niet duidelijk te maken. Spreiding heeft ook weinig nut want dan gaan ze vanzelf weer naar elkaar toe in moskeeen en koffiehuizen e.d. Als ze zich na alle kansen die ze krijgen niet weten te gedragen is het einde oefening en terug naar land van herkomst. Simpel doch efficient.
Je IP-adres is 127.0.0.1 Bij misbruik van dit forum kunnen we je provider op de hoogte stellen.
In geval van illegale praktijken verlenen wij volledige medewerking aan justitie.
  woensdag 23 februari 2005 @ 13:51:37 #8
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_25214220
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 13:48 schreef Hayek het volgende:

[..]

Ik vind dat geen oplossingen, die Marokkanen weten zelf heel goed dat ze fout bezig zijn, dat hoef je hun door snoepreisjes niet duidelijk te maken. Spreiding heeft ook weinig nut want dan gaan ze vanzelf weer naar elkaar toe in moskeeen en koffiehuizen e.d. Als ze zich na alle kansen die ze krijgen niet weten te gedragen is het einde oefening en terug naar land van herkomst. Simpel doch efficient.
Wat lul je nou? Marokkanen die hier wonen en al helemaal degenen die hier geboren zijn kun je helemaal niet zomaar even naar Marokko sturen. Dat soort praatjes worden toch nooit doorgevoerd.

Dus hou je liever bij oplossingen die WEL daadwerkelijk constructief kunnen zijn, zoals bijvoorbeeld die in de OP.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  † In Memoriam † woensdag 23 februari 2005 @ 13:52:02 #9
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_25214232
Waarom word ik in de openingspost genoemd?
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_25214234
quote:

[..]

Simpele redenatie is dat zeg, spreiding wil idd niet zeggen dat ze totaal niet bij elkaar samen mogen zijn. Maar doormiddel van spreiding reduceer je de tijd die allochtonen met ELKAAR doorbrengen behoorlijk, en verleng je de tijd die allochtonen met autochtonen doorkomen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_25214235
quote:

[..]

Wie heeft het over snoepreisjes? Lees je wel?
pi_25214258
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 13:52 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Waarom word ik in de openingspost genoemd?
Omda'k van je hou Ontopic man!
Allah Al Watan Al Malik
pi_25214310
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 13:51 schreef Posdnous het volgende:

Wat lul je nou? Marokkanen die hier wonen en al helemaal degenen die hier geboren zijn kun je helemaal niet zomaar even naar Marokko sturen. Dat soort praatjes worden toch nooit doorgevoerd.
Het kan wel, ze hebben namelijk nog een Marokkaans paspoort (en waarschijnlijk voelen ze zich meer Marokkaan dan Nederlander). Dat het niet wordt doorgevoerd zegt niets over of het al dan niet effectief is.
quote:
Dus hou je liever bij oplossingen die WEL daadwerkelijk constructief kunnen zijn, zoals bijvoorbeeld die in de OP.
Dat zijn geen oplossingen, dat zijn ideeen waarvan er al talloze zijn geprobeerd. Het enige wat werkt bij die relmarokkanen is repressie, zo doen ze het ook in Marokko.
  † In Memoriam † woensdag 23 februari 2005 @ 13:59:23 #14
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_25214332
Ik heb al eens in het POL-stamcafé gezegd dat ik vind dat iedereen moet kunnen wonen waar die wil, mits die het kan financieren uit eigen inkomsten. Ik snap dat verhaal van verplichte spreiding dan ook niet, alsof men nu verplicht bij elkaar gezet wordt. Dat is gewoon niet zo. Mensen trekken toch weer naar elkaar toe, ook al wonen ze temidden van een andere bevolkingsgroep. Spreiding leidt verder tot uitzaaiing van eventuele problemen. Mensen die er zelf voor kiezen om zich te "mengen" lijken mij al uit zichzelf openstaan voor anderen.
pi_25214393
Volgens mij kan het hele idee van de OP ook niet, je moet dan namelijk Marokkanen anders behandelen dan Nederlanders in dezelfde situatie, dit is tegen de grondwet.
pi_25214396
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 14:00 schreef Hayek het volgende:

[..]

Culturen kunnen prima intergreren zolang de basis normen/waarden hetzelfde zijn. DIt is niet het geval bij de europese seculiere/christelijke cultuur en de islamitische cultuur.
Laat het nu zo zijn dat Marokko zwaar beinvloed is door de westerse cultuur en zo dus een apart land is in de arabische wereld.
Allah Al Watan Al Malik
pi_25214467
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 14:04 schreef Mutant01 het volgende:

Laat het nu zo zijn dat Marokko zwaar beinvloed is door de westerse cultuur en zo dus een apart land is in de arabische wereld.
Dat klopt, maar toch is de cultuur zoveel anders dat Marokkanen niet makkelijk intergreren. Je hoort eigenlijk nooit over problemen met Italianen, Grieken, Chinezen of andere groepen.
pi_25214475
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 13:59 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Ik heb al eens in het POL-stamcafé gezegd dat ik vind dat iedereen moet kunnen wonen waar die wil, mits die het kan financieren uit eigen inkomsten. Ik snap dat verhaal van verplichte spreiding dan ook niet, alsof men nu verplicht bij elkaar gezet wordt. Dat is gewoon niet zo. Mensen trekken toch weer naar elkaar toe, ook al wonen ze temidden van een andere bevolkingsgroep. Spreiding leidt verder tot uitzaaiing van eventuele problemen. Mensen die er zelf voor kiezen om zich te "mengen" lijken mij al uit zichzelf openstaan voor anderen.
Het probleem is echter dat gemiddeld genomen de allochtonen NIET zelf kunnen bepalen waar ze wonen gezien hun financiele situatie. Gevolg is dat ze allemaal gaan samenkluiten zonder dat ze het feitelijk zouden willen. Doormiddel van spreiding, verplicht, zal je voorkomen (juist) dat ze naar elkaar toe trekken. Dat mag dan gewoon niet. Of je stelt een regel in dat ze maar max een keer in de 10 jaar mogen verhuizen (uitzonderingen daargelaten). Spreiding zorgt niet voor uitzaaiing van de problemen (als je er vroeg bij bent). Je moet er dus voor zorgen dat die kinderen die de mensen krijgen tussen de NL-ers opgroeien. Dan voorkom je het probleem en zaai je het niet uit.
Allah Al Watan Al Malik
pi_25214494
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 14:08 schreef Hayek het volgende:

[..]

Dat klopt, maar toch is de cultuur zoveel anders dat Marokkanen niet makkelijk intergreren. Je hoort eigenlijk nooit over problemen met Italianen, Grieken, Chinezen of andere groepen.
Nee, die is eigenlijk helemaal niet zo anders. Vandaar ook mijn tweede oplossing die ik aandroeg. De Marokkanen moeten door hebben dat ook hun EIGEN cultuur in hun Thuisland is veranderd (zoals dus dat hoofddoekjes eerder uitzondering dan regel is etc etc). Chinezen en Italianen hebben zo hun eigen problemen, en zijn een veel kleinere groep dan de Marokkanen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_25214514
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 14:04 schreef Hayek het volgende:

[..]

Omdat wij scheiding van kerk en staat hebben ...
Cultuur en bestuur zijn twee verschillende zaken.
quote:
... en omdat religie gemiddeld genomen geen grote invloed heeft in ons dagelijks leven.
In Nederland geldt dat, maar kom je wel eens in andere Europese landen? Ik durf met een zekere stelligheid te beweren dat religie in een heel groot deel van Europa een zeer grote invloed heeft op ons dagelijks leven. Je praat poep beste Hayek.
pi_25214525
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 14:06 schreef Hayek het volgende:

[..]

Dat klopt, maar daar is iedereen het wel over eens.
Nee, daar ben jij het wel mee eens. Niet iedereen. Het ene discrimineren mag, maar het andere niet? Wat voor dubbele maatstaf gebruik jij? Als een Nederlander in Thailand drugssmokkelt, wordt hij daar berecht en niet in Nederland.
Allah Al Watan Al Malik
pi_25214534
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 14:10 schreef Mutant01 het volgende:

Nee, die is eigenlijk helemaal niet zo anders. Vandaar ook mijn tweede oplossing die ik aandroeg. De Marokkanen moeten door hebben dat ook hun EIGEN cultuur in hun Thuisland is veranderd (zoals dus dat hoofddoekjes eerder uitzondering dan regel is etc etc).
Dan moeten ze van de Islam afstappen, en dat is wel het laatste wat ze doen.
quote:
Chinezen en Italianen hebben zo hun eigen problemen, en zijn een veel kleinere groep dan de Marokkanen.
Die groepen zijn groot genoeg om voor erg veel problemen te zorgen, toch hoor je er nooit iets over.
pi_25214538
Ik vind de oplossingen van Mutant01 helemaal niet zo gek eigenlijk.

Ik wil er graag nog wel wat aan toevoegen. Ik denk dat je het probleem ook hier in Nederland moet aanpakken en dat met name bij het gezin waar die rel-marokkanen uitkomen. Ik denk namelijk persoonlijk dat er in de opvoeding iets is misgegaan. Veel Marokkanen komen uit dorpjes in het rif-gebergte. Een tamelijk primitieve omgeving in vergelijking met een westerse stad en/of samenleving. Waar de familie een sterke rol speelt in het opvoeden van de kinderen. Er is veel sociale controle en door die sociale controle worden kinderen die zich misdragen gecorigeerd door de familieleden. Door de emigratie naar Nederland is een deel van die sociale controle verdwenen en stonden de ouders er alleen voor. Ze bevinden zich in een vreemd land en kennen de cultuur en de taal niet. Daardoor weten ze totaal niet wat hun kinderen op straat uitvoeren. Die kinderen zijn dus totaal vervreemd van hun ouders en die ouders op hun beurt weten niet wat ze moeten doen omdat ze de sociale controle missen uit het vaderland. Wat dat betreft ben ik het eens met het CDA als ze zeggen. Het gezin is de hoeksteen van de samenleving.

Je zou de ouders en de kinderen in een (her)opvoedingskamp moeten plaatsen en ze leren hoe wij in Nederland omgaan met elkaar dit in combinatie met het idee van Mutant01. Dan komt wellicht in de toekomst toch nog alles goed.
Het nadeel is alleen dat veel Marokkanen hun partner uit Marokko halen en je daardoor telkens die achterstand moet wegwerken en je eigenlijk in een vicieuze cirkel blijft zitten. Het is daarom ook belangrijk dat de toekomstige partners in Marokko een cursus krijgen hoe Nederland in elkaar zit. Maar volgens mij zijn ze daar wel mee bezig. Hopelijk werpt dat zijn vruchten af in de toekomst.

[ Bericht 0% gewijzigd door MrX1982 op 23-02-2005 14:39:25 (typo) ]
pi_25214559
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 14:13 schreef Hayek het volgende:

[..]

Dan moeten ze van de Islam afstappen, en dat is wel het laatste wat ze doen.
[..]
Waarom zouden ze van de Islam moeten afstappen? De Marokkanen in Marokko zijn toch ook gewoon moslims? Net als de Turken in Turkije?
quote:
Die groepen zijn groot genoeg om voor erg veel problemen te zorgen, toch hoor je er nooit iets over.
De problemen met de Chinezen zijn bekend bij de politie. Ze zijn betrokken bij georganiseerde misdaad, Marokkanen meer bij straatcriminaliteit waar ook de gewone man last van heeft. Maar hier hebben we het nu niet over.
Allah Al Watan Al Malik
  † In Memoriam † woensdag 23 februari 2005 @ 14:17:10 #25
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_25214568
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 14:09 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het probleem is echter dat gemiddeld genomen de allochtonen NIET zelf kunnen bepalen waar ze wonen gezien hun financiele situatie. Gevolg is dat ze allemaal gaan samenkluiten zonder dat ze het feitelijk zouden willen. Doormiddel van spreiding, verplicht, zal je voorkomen (juist) dat ze naar elkaar toe trekken. Dat mag dan gewoon niet. Of je stelt een regel in dat ze maar max een keer in de 10 jaar mogen verhuizen (uitzonderingen daargelaten). Spreiding zorgt niet voor uitzaaiing van de problemen (als je er vroeg bij bent). Je moet er dus voor zorgen dat die kinderen die de mensen krijgen tussen de NL-ers opgroeien. Dan voorkom je het probleem en zaai je het niet uit.
Ik ben tegen een gesubsidieerde spreiding, zeker als de uitwerking daarvan niet eens helder is. Er zijn ook autochtonen die niet in een andere wijk kunnen wonen door geldproblemen, die kruipen dus ook allemaal naar hun eigen wijk? Hoe kan dat als ze geen geld hebben, dan komen ze dus elkaar weer tegen en is er dus spreiding?!

Ik denk dat jij bedoelt dat mensen zonder geld in een duurdere wijk moeten kunnen wonen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')