En wat denk je dat dat kost?quote:Op dinsdag 22 februari 2005 10:24 schreef nietzman het volgende:
Iemand vredig in laten slapen, en dat moet ons ook nog miljoenen kosten? Nee dank je, laat zo iemand dan maar lekker wegrotten.
Denk jij dat mensen in NL niet veroordeeld worden als de rechters er zeker van zijn dat iemand schuldig is?quote:Op dinsdag 22 februari 2005 10:30 schreef devv05 het volgende:
[..]
En wat denk je dat dat kost?
Ik ben gematigd voor de doodstraf, maar alleen in hele extreme gevallen waarbij de schuld absoluut vast staat.
Kijk, jij hebt het begrepen.quote:Op dinsdag 22 februari 2005 10:27 schreef nietzman het volgende:
Overigens is de herinvoering van de doodstraf natuurlijk de eerste stap op weg naar de invoering van de Sharia.
DNA uitslagen kunnen vervalst worden, en het zal niet de eerste keer zijn dat agenten in hun enthusiasme het bewijs materiaal wat "helpen" net als een bekentenis, kwestie van genoeg druk op een (bv labiele) verdachte en je hebt een bekentenis.quote:Op dinsdag 22 februari 2005 10:33 schreef ZeroVince het volgende:
Aan de andere kant, wat als je wél zeker weet dat je met de dader te maken hebt (combinatie van DNA-test en een bekentenis bijvoorbeeld), hoe denken we er dan over?
Dat vind ik wel een enigszins overtrokken reactie. Hoevaak moet je dan als partij dezelfde discussie gaan voeren?quote:Op dinsdag 22 februari 2005 10:37 schreef Elgigante het volgende:
Ik ben niet per se vóór of per se tegen de doodstraf, maar dergelijke zaken dienen simpelweg bespreekbaar te zijn.
Elke partij die dit tegen wenst te gaan maakt zich volstrekt belachelijk en dient geen poitiek meer te bedrijven.
In het Amerikaanse model is de doodstraf vele malen duurder omdat het complete juridische proces doorlopen moet worden. In China is het veel goedkoper, zo ongeveer de kosten van een kogel. Maargoed, naar een dergelijk systeem zullen we wel niet willen gaan, toch?quote:Op dinsdag 22 februari 2005 10:30 schreef devv05 het volgende:
En wat denk je dat dat kost?
Ja en de rechter kan omgekocht worden, zo ken ik er nog wel een paar..quote:Op dinsdag 22 februari 2005 10:37 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
DNA uitslagen kunnen vervalst worden, en het zal niet de eerste keer zijn dat agenten in hun enthusiasme het bewijs materiaal wat "helpen" net als een bekentenis, kwestie van genoeg druk op een (bv labiele) verdachte en je hebt een bekentenis.
Durf ik te zeggen dat je waarschijnelijk gelijk hebt? Ja dus, vond vooral 1 van de argumenten nogal schandalig. Het is nogal absurd om een debat over de doodstraf te beginnen omdat volgens een peiling 40% van de bevolking hier niet tegen zou zijn.quote:Op dinsdag 22 februari 2005 10:30 schreef Verbal het volgende:
Dit lijkt me nou typisch een voorbeeld van een, (dare I say?), proefballon.
V.
"diezelfde' discussie is nog niet zo heel vaak gevoerd en zaken kunnen veranderen. Er zijn ook heel wat debatten voor nodig geweest om de hypotheekrente-aftrek bespreekbaar te stellen.quote:Op dinsdag 22 februari 2005 10:40 schreef Verbal het volgende:
[..]
Dat vind ik wel een enigszins overtrokken reactie. Hoevaak moet je dan als partij dezelfde discussie gaan voeren?
V.
Het omgekocht worden van rechters? Niet in Nederland. Het vervalsen van DNA-tests? Niet in Nederland. Druk op een verdachte om te bekennen? Vast wel, maar in my book ben je een behoorlijke sukkel als je bekent een moord te hebben gepleegd als je onschuldig bent. Dat terzijde doelde ik op een verdachte die niet later in het proces weer gaat ontkennen maar bij zijn bekentenis blijft.quote:Op dinsdag 22 februari 2005 10:45 schreef Pietverdriet het volgende:
ZeroVince denkt dat dit niet gebeurt?
Mischien zou Zerovince zich wat meer moeten verdiepen in zaken als de puttense moordzaak, die gozer in Rotterdam die net is vrijgelaten, de vuurwerkramp...
Hoe hypocriet. Vervolgens slachten ze in LOTR al het kwade. Waarom oordelen ze daar dan wel over?quote:Op dinsdag 22 februari 2005 10:56 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Mja. We gaan dus mensen vermoorden om andere mensen te leren dat ze geen mensen mogen vermoorden?
"Velen die stierven verdienden te leven. Velen die leven verdienen de dood. Wie ben jij om daar een oordeel over te vellen?"
Lord of the Rings, boek 1 (Gandalf tegen Frodo)
We sluiten ook mensen op die ander mensen opsluiten. (Wederrechterlijke vrijheidsberoving). Tevens dwingen we mensen geld af te staan (boete) die andere dwingen geld af te staan.quote:Op dinsdag 22 februari 2005 10:56 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Mja. We gaan dus mensen vermoorden om andere mensen te leren dat ze geen mensen mogen vermoorden?
"Velen die stierven verdienden te leven. Velen die leven verdienen de dood. Wie ben jij om daar een oordeel over te vellen?"
Lord of the Rings, boek 1 (Gandalf tegen Frodo)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |