Een echte Friese schooljuf zeker?quote:Op donderdag 24 februari 2005 12:10 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
't Is altijd wel lachen bij mijn ouders thuis, hoor. Eén van de favoriete tijdverdrijven is het aanleren van vieze liedjes aan de kleinkinderen. Die de destbetreffende liedjes vervolgens op maandag voordragen aan de hevig geshockeerde juf van de christelijke basisschool waar de kleinkinderen heengaan.
Brian: "Juf, ik weet een nieuw liedje, mag ik het zingen?"quote:
Haha, nee, hoor. Maar volgens mij heeft iedereen wel van die 'tics'. Dat bleek althans wel bij de bespreking van het boek in de klas. Ik heb bijvoorbeeld een antipathie tegen oneven getallen. Dat soort gekke dingen. Op de stoep niet op de zwarte tegels mogen staan, of op het zebrapad alleen op de witte strepen mogen staan. Of bepaalde handelingen in een bepaalde volgorde uitvoeren als een soort 'bezwering'. Alleen bij een autist is zoiets van levensbelang, terwijl het bij mij meer een spelletje is.quote:Op donderdag 24 februari 2005 12:55 schreef Alicey het volgende:
Wat voor dwangneurotische trekjes denk je aan? Heb je zelf ook een vorm van autisme, of niet/niet dat je weet?
Ik denk dat je daar wel gelijk aan hebt. Ik heb zelf een tic dat ik slecht tegen sleur kan. Dit gaat zelfs zo ver dat ik hele simpele alledaagse dingen soms met opzet in een andere volgorde doe omdat dat anders is.quote:Op donderdag 24 februari 2005 13:01 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Haha, nee, hoor. Maar volgens mij heeft iedereen wel van die 'tics'. Dat bleek althans wel bij de bespreking van het boek in de klas. Ik heb bijvoorbeeld een antipathie tegen oneven getallen. Dat soort gekke dingen. Op de stoep niet op de zwarte tegels mogen staan, of op het zebrapad alleen op de witte strepen mogen staan. Of bepaalde handelingen in een bepaalde volgorde uitvoeren als een soort 'bezwering'. Alleen bij een autist is zoiets van levensbelang, terwijl het bij mij meer een spelletje is.
Dat heb ik ook (Zie ook mijn ondertitel). Het wordt gelukkig wel minder merk ik.quote:Ik herkende me ook in zijn zeer rationele, logische manier van denken. Ik neig daar soms ook toe, om emoties gewoon totaal buiten beschouwing te laten en alleen maar vanuit mijn ratio te denken.
Ik kan er ook ècht niet tegen dat er in zakjes M&M's bijna altijd van bijna elke kleur oneven aantallen zitten!quote:Op donderdag 24 februari 2005 13:10 schreef miss_sly het volgende:
Antipathie tegen oneven getallen -> me too! Dacht dat ik alleen zo raar was
Snoepjes (vooral mintnopjes) in tweetallen eten: eentje links, eentje recht.
Dat soort dingen, kleine, onschuldige tics
Dat is wel een andere tic die ik heb, ik tel alles. In de schipholtunnel tel ik bijvoorbeeld ook het aantal lampen.quote:Op donderdag 24 februari 2005 13:18 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik kan er ook ècht niet tegen dat er in zakjes M&M's bijna altijd van bijna elke kleur oneven aantallen zitten!Ik vermoed een complot!
![]()
En, hoeveel zijn het er? Ik kom nooit in de Schipholtunnel. Maar ik tel ook graag dingen.quote:Op donderdag 24 februari 2005 13:23 schreef Alicey het volgende:
Dat is wel een andere tic die ik heb, ik tel alles. In de schipholtunnel tel ik bijvoorbeeld ook het aantal lampen.
Hangt er vanaf vanaf welke kant ik kom en in welk deel van de trein ik zit.quote:Op donderdag 24 februari 2005 13:25 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
En, hoeveel zijn het er? Ik kom nooit in de Schipholtunnel. Maar ik tel ook graag dingen.
Ah, okee. Nou, als het maar geen oneven aantal is.quote:Op donderdag 24 februari 2005 13:27 schreef Alicey het volgende:
Hangt er vanaf vanaf welke kant ik kom en in welk deel van de trein ik zit.
Verkapte "Jullie zijn volledig gestoord en ik ben volkomen normaal"-post.quote:Op donderdag 24 februari 2005 13:30 schreef livEliveD het volgende:
Zo'n tic heb ik niet echt.Maar ieder zijn ding natuurlijk
Waarom eigenlijk oneven? Oneven getallen heb ik niet zo'n probleem mee, ik vind weer wel dat een getal deelbaar door 5, 8 of 10 moet zijn.quote:Op donderdag 24 februari 2005 13:28 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ah, okee. Nou, als het maar geen oneven aantal is.
Oneven is asymmetrisch. Je kunt het niet door tweeën delen. Dat zuigt.quote:Op donderdag 24 februari 2005 13:31 schreef Alicey het volgende:
Waarom eigenlijk oneven? Oneven getallen heb ik niet zo'n probleem mee, ik vind weer wel dat een getal deelbaar door 5, 8 of 10 moet zijn.
5 en 10 denk ik omdat het mooi oogt. 8 heeft denk ik te maken met een stukje beroepsdeformatie.quote:Op donderdag 24 februari 2005 13:32 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Oneven is asymmetrisch. Je kunt het niet door tweeën delen. Dat zuigt.
Waarom 5, 8 of 10?
Dan ben ik erg benieuwd wat je beroep is...quote:Op donderdag 24 februari 2005 13:36 schreef Alicey het volgende:
5 en 10 denk ik omdat het mooi oogt. 8 heeft denk ik te maken met een stukje beroepsdeformatie.
Wat zijn jouw tics?quote:Op donderdag 24 februari 2005 13:30 schreef livEliveD het volgende:
Zo'n tic heb ik niet echt.Maar ieder zijn ding natuurlijk
Kom maar op IRC of stuur een e-mail als je dat wilt weten.quote:Op donderdag 24 februari 2005 13:40 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Dan ben ik erg benieuwd wat je beroep is...
Erfpachter?
Jachtopziener?
Krachtcentralebeheerder?
Nachtwaker?
Een geheim beroep nog wel. Dat e-mailtje komt eraan!quote:Op donderdag 24 februari 2005 13:41 schreef Alicey het volgende:
Kom maar op IRC of stuur een e-mail als je dat wilt weten.
Hoe herkenbaar! Alleen snoep ik niet meer tegenwoordig. Dat scheelt een hoop stress.quote:Op donderdag 24 februari 2005 13:51 schreef miss_sly het volgende:
Nou ben ik ook nieuwsgierig
Dat oneven getallen niet deelbaar zijn door 2 is inderdaad het grote probleem.
En van de even getallen heb ik dan weer een voorkeur voor 8, ik denk omdat dat zo mooi rond is
Als ik een oneven aantal snoepjes eet, bijt ik er eentje met mijn voortanden doormidden zodat ik links en rechts een halve heb en alles toch weer in evenwicht is
Scheelt weer dubbel voor je gezondheid.quote:Op donderdag 24 februari 2005 13:53 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Hoe herkenbaar! Alleen snoep ik niet meer tegenwoordig. Dat scheelt een hoop stress.![]()
ik ook niet, en dat scheelt voornamelijk een hoop kilo'squote:Op donderdag 24 februari 2005 13:53 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Hoe herkenbaar! Alleen snoep ik niet meer tegenwoordig. Dat scheelt een hoop stress.![]()
Wat doe je/heb je met knuffelkoetjes?quote:Op donderdag 24 februari 2005 13:58 schreef Doffy het volgende:
Ach ja, ik heb weer iets met knuffelkoetjes
Gewoon, heb een zwak voor pluche koetjes. Kan 't ook niet helpenquote:Op donderdag 24 februari 2005 14:01 schreef Alicey het volgende:
Wat doe je/heb je met knuffelkoetjes?
En willen wij dat weten?quote:Op donderdag 24 februari 2005 14:01 schreef Alicey het volgende:
Wat doe je/heb je met knuffelkoetjes?
Waarom koetjes, en niet bijvoorbeeld lammetjes?quote:Op donderdag 24 februari 2005 14:03 schreef Doffy het volgende:
[..]
Gewoon, heb een zwak voor pluche koetjes. Kan 't ook niet helpen
Maar daar zit nog niet echt iets dwangneurotisch aan. Je hebt geen onschuldige dwangneuroses?quote:Op donderdag 24 februari 2005 14:03 schreef Doffy het volgende:
Gewoon, heb een zwak voor pluche koetjes. Kan 't ook niet helpen
Telt naakt rondrennen terwijl je "Chicklie chicklie" roept?quote:
Geen idee. Ik heb mijnquote:Op donderdag 24 februari 2005 14:05 schreef Alicey het volgende:
Waarom koetjes, en niet bijvoorbeeld lammetjes?
Als het dwantneurotisch is wel natuurlijk.quote:Op donderdag 24 februari 2005 14:09 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Telt naakt rondrennen terwijl je "Chicklie chicklie" roept?
Nou, nee, dat is toch heel gewoon? Doen we allemaal wel eens.quote:Op donderdag 24 februari 2005 14:09 schreef livEliveD het volgende:
Ehm... dat ik 's ochtends te lang in bed blijf liggen?quote:Op donderdag 24 februari 2005 14:06 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Maar daar zit nog niet echt iets dwangneurotisch aan. Je hebt geen onschuldige dwangneuroses?
Hmm misschien heeft het iets te maken met oude koeien?quote:Op donderdag 24 februari 2005 14:10 schreef Doffy het volgende:
[..]
Geen idee. Ik heb mijneens een pluche schaapje gegeven, en die is ook zacht en knuffelbaar (ja,
ook, maar het gaat nu over het schaapje). Maar toch is 't genoeg net niet een koetje. 't Zal het gebrek aan zwarte vlekken zijn, ik weet 't niet. Of misschien dat ik gewoon meer koeien (een kudde) heb dan schaapjes. Wie zal 't zeggen?
Dat is alleen dwangneurotisch als je dat doet omdat je je bed niet uitdurft omdat je denkt dat anders je hele familie zal omkomen bij een tractorongeval.quote:Op donderdag 24 februari 2005 14:12 schreef Doffy het volgende:
Ehm... dat ik 's ochtends te lang in bed blijf liggen?![]()
Ik denk dat we toch eens met z'n allen moeten komen kijken of dat voldoet als dwangneurosequote:Op donderdag 24 februari 2005 14:09 schreef livEliveD het volgende:
Hmm nee... ik blijf liggen omdat (1) ik lui ben en (2) het zo lekker warm is.quote:Op donderdag 24 februari 2005 14:13 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Dat is alleen dwangneurotisch als je dat doet omdat je je bed niet uitdurft omdat je denkt dat anders je hele familie zal omkomen bij een tractorongeval.
Zoiets had ik dus vanochtend ook, totdat dat gekke beest op me sprong.quote:Op donderdag 24 februari 2005 14:16 schreef Doffy het volgende:
[..]
Hmm nee... ik blijf liggen omdat (1) ik lui ben en (2) het zo lekker warm is.
Thnxquote:Op donderdag 24 februari 2005 22:02 schreef Alicey het volgende:
(supersnaar)snaartheorie
De snaartheorie is de theorie waarvan de verwachtingen hoog gespannen zijn. De snaartheorie zou een aantal theorien kunnen verenigen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |