Om de discussie nog maar ff op gang te houden:
quote:
Majstorovic: 'Er was niets aan de hand'
Drent: Het is een schande
Door Eddy van der Ley
Bij FC Groningen FC Twente (0-1) maakte Martin Drent tot bloedens toe kennis met de elleboog van Daniël Majstorovic. Arbiter Bossen zag er geen overtreding in. ,,Een schande'', stelt Drent. ,,Er was niets aan de hand, reageert Majstorovic. Reconstructie met de beide hoofdrolspelers, in vier bedrijven.
eerste stoot
Groningen-spits Drent (34): ,,Tijdens een luchtduel kreeg ik de elleboog van Majstorovic op mijn kaak. De knal kwam zo hard aan, dat ik verwachtte een bloedende wond te hebben opgelopen. Dat bleek niet het geval, maar het was absoluut een onbezonnen elleboogstoot, een dieprode kaart.
Twente-verdediger Majstorovic (27): ,,Ik wilde de bal wegkoppen, toen Drent van de zijkant met het hoofd op me inkwam. Daarbij raakte ik hem, maar zonder opzet. Ik heb ook geen bewuste beweging gemaakt met de elleboog, ik maakte me hooguit breed. Het was een normaal, fair duel. Ik ging alleen voor de bal. Vond ook de scheidsrechter, want die stond er vlakbij.
tweede stoot
Drent: ,,Bij een voorzet ging ik de lucht in, maar hoog kwam ik niet, want ik kreeg een enorme knal van Majstorovic op mijn hoofd. Het was een pure aanslag, die met een rode kaart én een strafschop bestraft had moeten worden. Man, ik voelde het bloed uit mijn hoofd gutsen. De wond moest na de wedstrijd gehecht worden. We hebben in Nederland normaal gesproken goede scheidsrechters, maar Bossen had een off-day.
Majstorovic: ,,Ik ging op een normale manier het luchtduel aan, heb wederom geen elleboogstoot uitgedeeld, maar raakte Drent bij het dalen ongelukkig. Ik kan moeilijk mijn armen intrekken. Dat hij een bloedende hoofdwond opliep, is een ongelukje. Meer niet. Het was een mannelijk duel.
Het opstootje
Drent: ,,Ik wilde in het tumult na de tweede elleboog weglopen, maar hij begon me uit te dagen met een grijns op zijn gezicht. Gelukkig hebben andere spelers me kunnen tegenhouden, want ik was witheet. Ik had hem willen aanvliegen.
Majstorovic: ,,Hij kwam woedend op me af, ik had de indruk dat hij wilde vechten. 'Kom maar, zei ik. Met een grijns ja, want hij had geen recht van spreken. Ik zou niet weten waarom hij me iets zou hebben willen aandoen. Het is voetbal, weet je.
De nasleep
Drent: ,,Ik ben geen watje en kan best tegen stootje, maar dit ging alle perken te buiten. Wat mij betreft moet hij vijf wedstrijden schorsing krijgen. Als de KNVB er een zaak van maakt, en daar ga ik vanuit, zal ik hem zeker niet beschermen.
Majstorovic: ,,Welke nasleep? Er was niets aan de hand. Het is al belachelijk dat ik hierover moet praten, dat ik mezelf moet verdedigen. De scheidsrechter heeft bepaald dat er niets onreglementairs is gebeurd. Geschorst worden op grond van tv-beelden? Ik heb gehoord dat het in Nederland vaker is voorgekomen, maar dat zal mij niet gebeuren. Het recht moet zegevieren.
De aanklager van de KNVB beslist vandaag aan de hand van tv-beelden of Majstorovic in staat van beschuldiging wordt gesteld
[ Bericht 0% gewijzigd door Moody op 22-02-2005 11:38:09 ]