abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25177109
quote:
Op zondag 20 februari 2005 12:45 schreef SCH het volgende:

[..]

Je hebt het mis, het gaat over de neutraliteit van een ambtenaar. En die neutraliteitsuitstraling is volgens mij een fictie. Ook als de hoofddoek weg is, kan ik bedenken dat daar een mens zit dat ergens in gelooft of iets vindt of wat dan ook.

Ik reken die ambtenaar af op zijn daden, op het contact met mij en op zaken als efficiente en hulpvaardigheid en kennis. Dat moet de overheid uitstralen en dat schuilt niet in een kledingstuk.
Jij zou dus ook geen moeite mee hebben als een ongewassen baliemedewerker met een paarse hanekam in een bloemetjesboxershort volbehangen met piercings jou je paspoort gegevens opneemt met een afgekloven pen?
  zondag 20 februari 2005 @ 12:54:15 #122
3542 Gia
User under construction
pi_25177136
Of een extreem-rechtse neo nazi in lonsdale kleding?
pi_25177240
quote:
Op zondag 20 februari 2005 12:52 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Jij zou dus ook geen moeite mee hebben als een ongewassen baliemedewerker met een paarse hanekam in een bloemetjesboxershort volbehangen met piercings jou je paspoort gegevens opneemt met een afgekloven pen?
Nee, op zich niet. Maar ik kan me voorstellen dat de werkgever een zekere representaviteit wil, dat is weer wat anders dan neutraliteit. En daar hoort wassen wel bij.

Die bloemetjesboxerhsort lijkt me enig
pi_25177331
quote:
Op zondag 20 februari 2005 12:54 schreef Gia het volgende:
als ie z'n werk goed doet heb ik er geen probleem mee. misschien wel z'n collega's, maar daar heb ik als klant niets mee te maken. dat zoeken ze intern maar uit
  zondag 20 februari 2005 @ 13:13:06 #125
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_25177432
quote:
Op zondag 20 februari 2005 12:52 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Je vindt het echt heel erg he? Met iemand met een hoofddoek in 1 vertrek.
pi_25177461
quote:
Op zondag 20 februari 2005 12:54 schreef Gia het volgende:
Geen moeite mee.
pi_25177483
quote:
Op zondag 20 februari 2005 12:01 schreef SCH het volgende:
Het is een eenzijdige discussie en na een tijdje wordt weer duidelijk waar het om gaat zoals die post van nikk. Die ziet in een ambtenaar met een hoofddoekje een stukje jodenhaat
Oh ja joh? Quote please.
  zondag 20 februari 2005 @ 13:16:45 #128
3542 Gia
User under construction
pi_25177496
quote:
Op zondag 20 februari 2005 13:13 schreef -DailaLama- het volgende:

[..]

Wat een onzinnige opmerking. Het gaat er gewoon over dat een werkgever het mag verbieden. Meer niet.

Als hoofddoekjes ergens zijn toegestaan, dan mag het. Zijn ze ergens niet toegestaan, dan mag het niet. Ik heb persoonlijk niets tegen mensen met een hoofddoekje, moeten ze lekker zelf weten. Maar als ze mij als hoer bestempelen, omdat ik mijn lange haren los draag, dan heb ik er zeer zeker wel moeite mee.
  zondag 20 februari 2005 @ 13:19:24 #129
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_25177536
quote:
Op zondag 20 februari 2005 13:16 schreef Gia het volgende:

[..]
Maar als ze mij als hoer bestempelen, omdat ik mijn lange haren los draag, dan heb ik er zeer zeker wel moeite mee.
Nou dat lijkt mij ook wel een reden voor ontslag ja.
pi_25177553
quote:

Als hoofddoekjes ergens zijn toegestaan, dan mag het. Zijn ze ergens niet toegestaan, dan mag het niet.
in Rotterdam is het toegestaan. dus mag het in Charlois ook.
quote:
Ik heb persoonlijk niets tegen mensen met een hoofddoekje, moeten ze lekker zelf weten. Maar als ze mij als hoer bestempelen, omdat ik mijn lange haren los draag, dan heb ik er zeer zeker wel moeite mee.
dat doen ze niet allemaal, laten we ze dus ook niet allemaal als jodenhaters aanmerken.
ik verwacht overigens niet dat je bang hoeft te zijn dat de baliemedewerkster je als hoer gaat bestempelen, ze zal eerder je paspoort bestempelen

over één kam scheren kan van twee kanten komen.
pi_25177569
quote:
Maar als ze mij als hoer bestempelen, omdat ik mijn lange haren los draag, dan heb ik er zeer zeker wel moeite mee.
En terecht. Maar is dat hier aan de orde???
pi_25177602
quote:
Op zondag 20 februari 2005 13:15 schreef nikk het volgende:

[..]

Oh ja joh? Quote please.
Sorry excuses, heb je verward met een andere user.
pi_25177657
quote:
Op zondag 20 februari 2005 13:01 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee, op zich niet. Maar ik kan me voorstellen dat de werkgever een zekere representaviteit wil, dat is weer wat anders dan neutraliteit. En daar hoort wassen wel bij.

Die bloemetjesboxerhsort lijkt me enig
Mooi, dan zijn we het eens. De werkgever vindt representatieuitstraling belangrijk en uiteindelijk bepaalt hij de hoogte van de lat waar die grens ligt. Dat die lat ook inhoudt dat er o.a. geen hoofddoekjes tijdens werk gedragen worden is aan hem, en terecht.
pi_25177678
quote:
Op zondag 20 februari 2005 13:13 schreef -DailaLama- het volgende:

[..]

Waarom zou ik?
  zondag 20 februari 2005 @ 14:11:22 #135
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_25178269
quote:
Op zondag 20 februari 2005 12:45 schreef Gia het volgende:

[..]

Wat heeft iemands accent met neutraliteit te maken?
Als het een duidelijk Arabisch accent is is de kans groot dat het een Moslim is en dus o.a. tegen het homohuwelijk is, net als ik

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_25178365
quote:
Op zondag 20 februari 2005 14:11 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Als het een duidelijk Arabisch accent is is de kans groot dat het een Moslim is en dus o.a. tegen het homohuwelijk is, net als ik

wat mij betreft mag je met jouw opvattingen nog steeds mijn paspoort regelen hoor BSB !
pi_25178379
quote:

[..]

Een accent an sich is geen politieke of religieuze uiting. Onzin dus.
pi_25178405
quote:

[..]

Grote kans dat hij niet wordt aangenomen zelfs. Als baliemedewerker zal je toch de NL taal in woord en geschrift goed moeten beheersen.

Jij zou dus ook geen enkele kans maken....
  zondag 20 februari 2005 @ 14:21:00 #139
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_25178425
quote:
Op zondag 20 februari 2005 14:16 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

wat mij betreft mag je met jouw opvattingen nog steeds mijn paspoort regelen hoor BSB !
En zo hoort het ook jongen

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_25178566
quote:
Op zondag 20 februari 2005 14:19 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Grote kans dat hij niet wordt aangenomen zelfs. Als baliemedewerker zal je toch de NL taal in woord en geschrift goed moeten beheersen.
dat vraag ik me af. er zijn maar bar weinig "echte" nederlanders die de NL taal in woord en geschrift goed beheersen.

de hulpmiddelen in tekstverwerkers zijn noodzakelijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')