Betaal jij haar hoofddoekquote:Op zaterdag 19 februari 2005 23:31 schreef op_dreef het volgende:
[..]
Het is onderdeel van de cultuur die ze met haar hoofddoek uitstraalt. Prima, maar niet op mijn kosten
Een scheiding die gekenmerkt wordt door een overheid die religieuze uitingen verbiedt ? Da's een beetje krom, vind je niet ?quote:Op zaterdag 19 februari 2005 23:22 schreef op_dreef het volgende:
[..]
Lul niet!
Het is algemeen bekend dat Turlije een duidelijke scheiding van kerk en staat kent sinds Ataturk.
Nee, primaat. Een stropdas is een mode-artikel, een hoofddoek een religieus symbool waarmee je je schaart achter jodenhaat en vrouwenonderdrukking.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 23:36 schreef gelly het volgende:
[..]
Precies, Hitler droeg ook een stropdas evenals Saddam Hoessein. Ook maar verbieden.
Vooroordelen, tuurlijk!quote:Als je als staat gaat toegeven aan de vooroordelen van burgers ben je juist bezig je neutrale houding te verliezen.
En ze doet haar werk.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 23:45 schreef op_dreef het volgende:
[..]
Nee, ik betaal mee aan haar salaris.
Nee hoor, dat is geheel terecht. Bovendien is het een onderdeel van de scheiding van kerk en staat.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 23:38 schreef gelly het volgende:
[..]
Een scheiding die gekenmerkt wordt door een overheid die religieuze uitingen verbiedt ? Da's een beetje krom, vind je niet ?
Een stropdas is een cultureel item, evenals de hoofddoek.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 23:44 schreef op_dreef het volgende:
[..]
Nee, primaat. Een stropdas is een mode-artikel,
Je maakt de fout door jouw visie op de islam toe te schrijven aan de gemiddelde moslim.quote:Het is helemaal niet zo dat Moslims iedere dag tijdens het gebed opdreunen dat Allah boos op de joden is omdat het een minderwaardig volk is ? Het is niet zo dat de hoofddoek een bepaald signaal uitstraalt ?
Het verbieden van geloofsuitingen is een kenmerk van scheiding tussen kerk en staat ? Interessant.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 23:48 schreef op_dreef het volgende:
[..]
Nee hoor, dat is geheel terecht. Bovendien is het een [i]onderdeel[/i[ van de scheiding van kerk en staat.
Ja, wel een probleem. Ik wens namelijk ook niet te betalen voor mensen die met een swastika of hakenkruis achter een van de overheidsbalies van mijn land functioneren.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 23:46 schreef Verbal het volgende:
[..]
En ze doet haar werk.
Geen probleem dus.
V.
Klopt.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 23:51 schreef gelly het volgende:
[..]
Het verbieden van geloofsuitingen is een kenmerk van scheiding tussen kerk en staat ? Interessant.
Maar een stropdas heeft dan ook geen flikker met de scheiding tussen kerk en staat te maken.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 23:50 schreef gelly het volgende:
[..]
Een stropdas is een cultureel item, evenals de hoofddoek.
Mijn visie ? Vraag het maar eens aan de gemiddelde moslim hoor!quote:Je maakt de fout door jouw visie op de islam toe te schrijven aan de gemiddelde moslim.
Hmmm, wait a minute. We hebben christelijke feestdagen, weetikveel wat op de euro, onze leidinggevende partij is een christelijke partij, etc., & jij wilt "neutraliteit"? Wake up & smell the cappuccino sweety, dit is zo'n moslimbash-ding. Als jij niet om kan omgaan met ambtenaren die religieuze symbolen dragen dan ligt het probleem bij jou. Onze samenleving zit vol verschillende mensen, kleuren, religies, etc. & daar moet je mee leren omgaan & niet zo xenofobisch doen.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 23:48 schreef op_dreef het volgende:
[..]
Nee hoor, dat is geheel terecht. Bovendien is het een [i]onderdeel[/i[ van de scheiding van kerk en staat.
voor haar is dat misschien geen onderdeel van de cultuur die zij met haar hoofddoek wil uitstralen. het gaat weer om jouw perceptie.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 23:31 schreef op_dreef het volgende:
[..]
Het is onderdeel van de cultuur die ze met haar hoofddoek uitstraalt.
het zijn ook haar kosten en het is ook haar land. zij draagt ook belasting af.quote:Prima, maar niet op mijn kosten en niet namens het bestuur van mijn land.
Nee, het probleem is dat jij 'de moslim' gelijkstelt aan 'de fascist'.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 23:51 schreef op_dreef het volgende:
Ja, wel een probleem. Ik wens namelijk ook niet te betalen voor mensen die met een swastika of hakenkruis achter een van de overheidsbalies van mijn land functioneren.
Visualiseer ik het ook even voor jou:quote:Ik wil een en ander trouwens ook wel even voor je visualiseren hoor: kerk------> s.t.a.a.t----------> s.c.h.e.i.d.i.n.g.
Iemand die gechargeerd zwart-wit-denken tot een levensvisie heeft 'verheven' en die mij vraagt of ik nog iets nuttigs te melden hebquote:By the way: beperkt jou bijdrage in topics zich enkel tot wat bijdehante opmerkingen of komt er ook nog wat nuttigs uit ?
een swastika heeft een slechte naam vanwege de nazi's, maar in india zijn dit naar mijn weten hele gangbare symbolen die niets te maken hebben met rassenhaat.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 23:51 schreef op_dreef het volgende:
Ja, wel een probleem. Ik wens namelijk ook niet te betalen voor mensen die met een swastika of hakenkruis achter een van de overheidsbalies van mijn land functioneren.
Scheiding tussen kerk en staat heeft niks te maken met een regeringspartij omdat het grondwettelijk bepaald is.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 23:56 schreef Rahja het volgende:
[..]
Hmmm, wait a minute. We hebben christelijke feestdagen, weetikveel wat op de euro, onze leidinggevende partij is een christelijke partij, etc., & jij wilt "neutraliteit"?
Is dit zo'n populaire sex and the city term ofzo ?quote:Wake up & smell the cappuccino sweety,
Right!quote:dit is zo'n moslimbash-ding. Als jij niet om kan omgaan met ambtenaren die religieuze symbolen dragen dan ligt het probleem bij jou. Onze samenleving zit vol verschillende mensen, kleuren, religies, etc. & daar moet je mee leren omgaan & niet zo xenofobisch doen.
En om verwarring tussen het een en het ander te voorkomen hebben we dus die scheiding van kerk en staat. Snap je ?quote:Op zaterdag 19 februari 2005 23:58 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
voor haar is dat misschien geen onderdeel van de cultuur die zij met haar hoofddoek wil uitstralen. het gaat weer om jouw perceptie.
Precies, maar de overheid blijft scheiding tussen kerk en staat aanhouden.quote:het zijn ook haar kosten en het is ook haar land. zij draagt ook belasting af.
ja, dat weet ik. daarom wil ik ook liever niet dat de zegen over m'n paspoort wordt uitgesproken of een fatwa over m'n rijbewijs. maar dat degene die hem me uitgeeft een hoofdoek draagt heb ik geen probleem mee.quote:Op zondag 20 februari 2005 00:05 schreef op_dreef het volgende:
[..]
En om verwarring tussen het een en het ander te voorkomen hebben we dus die scheiding van kerk en staat. Snap je ?
[..]
Precies, maar de overheid blijft scheiding tussen kerk en staat aanhouden.
Hoe kun je dan beweren dat scheiding van kerk en staat wel iets te maken heeft met een hoofddoekje van een ambtenaarquote:Op zondag 20 februari 2005 00:02 schreef op_dreef het volgende:
[..]
Scheiding tussen kerk en staat heeft niks te maken met een regeringspartij omdat het grondwettelijk bepaald is.
Nee hoor, feitelijk gezien doen ze zelf door iedere dag in het gebed te herhalen dat allah kwaad is op de joden. Los van de intrepretatie hiervan is scheiding tussen kerk en staat gewoon essentieel, ook om eventuele misvattingen uit de weg te gaan.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 23:58 schreef Verbal het volgende:
[..]
Nee, het probleem is dat jij 'de moslim' gelijkstelt aan 'de fascist'.
M.a.a.r - n.i.e.t- n.a.m.e.n.s - d.e - s.t.a.a.t!quote:Visualiseer ik het ook even voor jou:
N.e.d.e.r.l.a.n.d -------> V.r.i.j.h.e.i.d v.a.n g.o.d.s.d.i.e.n.s.t ------> G.r.o.o.t g.o.e.d
Ga slapen, verzuurde kauwgombal!quote:Iemand die gechargeerd zwart-wit-denken tot een levensvisie heeft 'verheven' en die mij vraagt of ik nog iets nuttigs te melden heb
Da's zo'n beetje analoog aan een dove die aan een muzikant vraagt of 'ie muziek kan maken
V.
Pcies, Art. 6 . - 1. Ieder heeft het recht zijn godsdienst of levensovertuiging, individueel of in gemeenschap met anderen, vrij te belijden, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet.quote:Op zondag 20 februari 2005 00:02 schreef op_dreef het volgende:
[..]
Scheiding tussen kerk en staat heeft niks te maken met een regeringspartij omdat het grondwettelijk bepaald is.
Yepquote:Is dit zo'n populaire sex and the city term ofzo ?![]()
Blijkbaar niet duidelijk genoeg, want volgens mij snap jij de ballen van de scheiding van kerk & staat.quote:Right!
De scheiding van kerk en staat is gewoon duidelijk. Klaar.
Ja hoor. Je hebt gelijk.quote:Op zondag 20 februari 2005 00:15 schreef op_dreef het volgende:
[..]
Nee hoor, feitelijk gezien doen ze zelf door iedere dag in het gebed te herhalen dat allah kwaad is op de joden.
Ik zou inderdaad denk ik bezwaar maken als ik tijdens het wachten op mijn paspoort moest wachten omdat er een matje moest worden uitgerold richting Mekka, als ik blootsvoets de ruimte zou moeten betreden of als mevrouw een vest met C4 om haar nek had hangen, terwijl ze Alla akbar-roepend het vers afgesneden hoofd van een ongelovige in haar klauwen hield.quote:Los van de intrepretatie hiervan is scheiding tussen kerk en staat gewoon essentieel, ook om eventuele misvattingen uit de weg te gaan.
Z.e d.o.e.t h.e.t d.a.n o.o.k n.i.e.t n.a.m.e.n.s d.e. s.t.a.a.t !.!.!.!quote:M.a.a.r - n.i.e.t- n.a.m.e.n.s - d.e - s.t.a.a.t!
...en anders doe je even anders...quote:Ga slapen, verzuurde kauwgombal!
Precies, maar niet in functie als overheidsfunctionaris, net zoals dat in een rechtbank geldt.quote:Op zondag 20 februari 2005 00:15 schreef Rahja het volgende:
[..]
Pcies, Art. 6 . - 1. Ieder heeft het recht zijn godsdienst of levensovertuiging, individueel of in gemeenschap met anderen, vrij te belijden, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet.
Lieverd, religieuze symbolen zijn gewoon not done in een overheidsfunctie. Kennelijk snap je je eigen citaten nog niet eens.quote:Dus waar haal jij uit dat de overheid een neutrale houding moet aannemen & dat religieuze symbolen not done zijn? Nogmaals, dit heet moslims bashen & niet :"Volg 'es ff de grondwet.". Bespaar me je hypocriete standpunten.
Triest.quote:Yep
Volgens mij snap jij je eigen citaten niet eens.quote:Blijkbaar niet duidelijk genoeg, want volgens mij snap jij de ballen van de scheiding van kerk & staat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |