abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25212990
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 12:15 schreef Gia het volgende:

[..]

Laat een gemeente zelf bepalen welke kleding wenselijk is en welke niet.

Het argument: 'Ja maar het moet van mijn geloof', gaat niet op, want er moet wel meer van dat geloof waar ze zich niet aan houden.
Zoals? Oh grote islamkenner? Schoenmaker...blijf bij je Christendom (in jou geval), want je praat echt onzin.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 23 februari 2005 @ 12:25:08 #277
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_25213099
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 12:15 schreef Gia het volgende:

[..]

Laat een gemeente zelf bepalen welke kleding wenselijk is en welke niet.
Dus de gemeente mag wel bepalen wat die moslima moet doen, maar die moslima mag niet bepalen wat ze zelf mag?

Het punt is gewoon: Kan zo'n vrouw haar werk nog doen met een hoofddoek op? Ja.
pi_25213143
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 12:25 schreef -DailaLama- het volgende:

[..]

Dus de gemeente mag wel bepalen wat die moslima moet doen, maar die moslima mag niet bepalen wat ze zelf mag?
Tot op zekere hoogte is dat zo ja.
quote:
Dat is het punt niet. Een papoea kan ook gewoon zijn werk nog doen met een peniskoker om.
  woensdag 23 februari 2005 @ 12:29:15 #279
3542 Gia
User under construction
pi_25213156
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 12:17 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Zoals? Oh grote islamkenner? Schoenmaker...blijf bij je Christendom (in jou geval), want je praat echt onzin.
Ej, ik beweer niet dat een hoofddoekje verplicht is. Dat beweren de dames in kwestie zelf, wanneer verzocht wordt het lapje af te zetten.

Heeft dus niks met mijn kennis van de Islam te maken, maar met wat ZIJ zelf verkondigen.
pi_25213158
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 12:28 schreef nikk het volgende:

[..]

Tot op zekere hoogte is dat zo ja.
[..]

Dat is het punt niet. Een papoea kan ook gewoon zijn werk nog doen met een peniskoker om.
Vergelijking gaat niet op, we hebben namelijk ook zoiets als "aanstoot nemen aan". Een blote man met een peniskoker vergelijken met een doekje...
Allah Al Watan Al Malik
pi_25213167
Ja, en een vrouw kan ook nog haar werk doen met oorbellen in, of een jongen kan ook z'n werk nog doen met een Lonsdale-trui.
  woensdag 23 februari 2005 @ 12:31:12 #282
3542 Gia
User under construction
pi_25213194
quote:

[..]

Iemand met punkhaar of een petje op kan dat toch ook!
pi_25213197
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 12:29 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Vergelijking gaat niet op, we hebben namelijk ook zoiets als "aanstoot nemen aan". Een blote man met een peniskoker vergelijken met een doekje...
Precies. Het punt is dus niet (zoals Dalai Lama stelde), je kan je werk gewoon doen. Er komt heel wat meer bij kijken.
pi_25213202
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 12:29 schreef Gia het volgende:

[..]

Ej, ik beweer niet dat een hoofddoekje verplicht is. Dat beweren de dames in kwestie zelf, wanneer verzocht wordt het lapje af te zetten.

Heeft dus niks met mijn kennis van de Islam te maken, maar met wat ZIJ zelf verkondigen.
Je hebt het over voorschriften laten schieten, kan jij mij een voorbeeld geven?
Allah Al Watan Al Malik
pi_25213218
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 12:31 schreef nikk het volgende:

[..]

Precies. Het punt is dus niet (zoals Dalai Lama stelde), je kan je werk gewoon doen. Er komt heel wat meer bij kijken.
Er komt inderdaad meer bij kijken als het om peniskokers gaat. Moraal, fatsoen e.d. Een hooddoekje an sich heeft niets wat een ander kan kwetsen, beledigen of iets in die trand.
Allah Al Watan Al Malik
pi_25213219
quote:

[..]

Dus de gemeente mag wel bepalen wat die moslima moet doen
Ja, daarvoor wordt ze ingehuurd.
quote:
maar die moslima mag niet bepalen wat ze zelf mag?
Nee, daar wordt ze niet voor betaald.
quote:
Dat is nog de vraag of ze bevooroordeeld is of niet.
pi_25213238
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 12:33 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Er komt inderdaad meer bij kijken als het om peniskokers gaat. Moraal, fatsoen e.d. Een hooddoekje an sich heeft niets wat een ander kan kwetsen, beledigen of iets in die trand.
Oh jawel hoor. Ambtenaren horen namelijk geen religieuze standpunt (of zich in die zin te uiten) in te nemen.
pi_25213242
Dr.Nikita, ik weet niet hoe jij denkt hoor maar denk jij nu werkelijk dat als de betreffende moslima dan haar hoofddoekje af doet, dat ze dan ook anders gaat denken?
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 23 februari 2005 @ 12:35:19 #289
3542 Gia
User under construction
pi_25213244
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 12:31 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Je hebt het over voorschriften laten schieten, kan jij mij een voorbeeld geven?
Bidden op de voorgeschreven tijden. Dus ook onder werktijd. Mag bij lange na niet overal.

Als het niet erg is om je niet aan dit voorschrift te houden, is het toch ook niet erg om je hoofddoekje af te doen, als dat nou eenmaal moet op je werk!
pi_25213266
Overigens, als mensen een probleem hebben met een peniskoker dan is dat toch hun eigen probleem? Ik kan er geen aanstoot aan nemen hoor.
  woensdag 23 februari 2005 @ 12:37:53 #291
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_25213272
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 12:33 schreef Dr.Nikita het volgende:

Dat is nog de vraag of ze bevooroordeeld is of niet.
waarom dat nu weer?
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  woensdag 23 februari 2005 @ 12:38:23 #292
3542 Gia
User under construction
pi_25213275
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 12:33 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Welles. Je laat zien dat je moslim bent en dus achter de opvattingen van de Islam staat. Tenminste grotendeels. Dit kan zeer kwetsend zijn naar bijvoorbeeld homo's, of Joden. Ik zeg KAN, dat hoeft niet voor elke jood of homo te gelden. Maar als het voor enkele geldt, is dat al voldoende om een hoofddoekje te bestempelen als een kledingstuk dat kwetsend KAN zijn.
pi_25213277
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 12:35 schreef Gia het volgende:

[..]

Bidden op de voorgeschreven tijden. Dus ook onder werktijd. Mag bij lange na niet overal.

Als het niet erg is om je niet aan dit voorschrift te houden, is het toch ook niet erg om je hoofddoekje af te doen, als dat nou eenmaal moet op je werk!
De voorgeschreven tijden zijn eerder te zien als richtlijnen, dat is algemeen bekend. Over het hoofddoekje bestaat interpretatieverschil over de gebedstijden niet. Daar staat ook in de Koran vermeld dat het niet echt veel uitmaakt als je niet op tijd bid (liefst wel natuurlijk). Het hoofddoekje is een heel ander verhaal.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 23 februari 2005 @ 12:42:49 #294
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_25213324
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 12:38 schreef Gia het volgende:

[..]

Welles. Je laat zien dat je moslim bent en dus achter de opvattingen van de Islam staat. Tenminste grotendeels. Dit kan zeer kwetsend zijn naar bijvoorbeeld homo's, of Joden. Ik zeg KAN, dat hoeft niet voor elke jood of homo te gelden. Maar als het voor enkele geldt, is dat al voldoende om een hoofddoekje te bestempelen als een kledingstuk dat kwetsend KAN zijn.
Belachelijk.

Een hoofddoekje laat helemaal niet zien dat je achter alle Islamteksten staat, wat een volstrekte onzin zit je hier weer te blaten.

Dus een hoofddoekje is absoluut geen leidraad om iemand van homo of Jodenhaat te verdenken. En als er homo's of Joden zijn die dat wel vinden zitten ze er heel erg naast en daar kun je moeilijk vanuit gaan als overheid lijkt me.

Overigens lijkt het me bijzonder sterk dat er homo's of Joden zijn die aanstoot nemen aan zo'n hoofddoekje. Maar dat is weer typisch zo'n Fok-aanname die nergens over gaat.
  woensdag 23 februari 2005 @ 12:44:07 #295
3542 Gia
User under construction
pi_25213339
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 12:38 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

De voorgeschreven tijden zijn eerder te zien als richtlijnen, dat is algemeen bekend. Over het hoofddoekje bestaat interpretatieverschil over de gebedstijden niet. Daar staat ook in de Koran vermeld dat het niet echt veel uitmaakt als je niet op tijd bid (liefst wel natuurlijk). Het hoofddoekje is een heel ander verhaal.
Nee hoor, geen ander verhaal. Een hoofddoekje is absoluut niet verplicht. Staat namelijk nergens in de koran dat dat wel zo is.
Er staat hooguit in de koran dat vrouwen in de tijd dat de koran geschreven werd, hoofddoeken droegen en dat de profeet ze opdroeg om deze tot over hun boezem te laten hangen.

Er staat nergens dat vrouwen verplicht zijn een hoofddoek te dragen, ze moeten alleen de vorm van hun boezem verbergen. DAT staat wel in de koran, namelijk.

En als je dan sommige meiden ziet, met een superstrak truitje en dan een hoofddoek om, die niks verbergt, dan vraag ik me af wat ze nou willen.
pi_25213347
quote:

[..]

Niks welles, als je een hoofddoek draagt sta je inderdaad achter de opvattingen van de Islam, en dat DOET MEN OOK ALS MEN DAT DOEKJE NIET DRAAGT . In die zin veranderd er niets, die homo's en joden DIE het als kwetsend ervaren, moeten zich dan maar eerst in de Islam verdiepen. Een imam die roept dat homo's dood moeten heeft niets met de ISLAM an sich te maken. Zo zou je ook negers achter de toonbank kunnen weigeren, immers het zou kwetsend KUNNEN zijn voor neo-nazis.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 23 februari 2005 @ 12:45:28 #297
114005 Blood_Money
where is the money?
pi_25213352
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 12:29 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat is subjectief. Dat er mensen zijn die aanstoot nemen aan zo'n hoofddoek, vind jij uiteraard vreemd, maar toch komt het voor.
En over aanstoot gesproken. Ik durf te wedden dat er wel moslims zijn die niet geholpen willen worden door een baliemedewerker met een keppeltje op z'n hoofd.
pi_25213376
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 12:44 schreef Gia het volgende:

[..]

Nee hoor, geen ander verhaal. Een hoofddoekje is absoluut niet verplicht. Staat namelijk nergens in de koran dat dat wel zo is.
Er staat hooguit in de koran dat vrouwen in de tijd dat de koran geschreven werd, hoofddoeken droegen en dat de profeet ze opdroeg om deze tot over hun boezem te laten hangen.

Er staat nergens dat vrouwen verplicht zijn een hoofddoek te dragen, ze moeten alleen de vorm van hun boezem verbergen. DAT staat wel in de koran, namelijk.

En als je dan sommige meiden ziet, met een superstrak truitje en dan een hoofddoek om, die niks verbergt, dan vraag ik me af wat ze nou willen.
Ja het klopt inderdaad dat het NIET in de Koran staat, sommige mensen vinden bepaalde Surah's echter belangrijk en vormen voor hen ook een deel van het geloof. Daarom had ik het ook over interpretatieverschillen.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 23 februari 2005 @ 12:47:28 #299
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_25213386
quote:

[..]

Welles. Je laat zien dat je moslim bent en dus achter de opvattingen van de Islam staat. Tenminste grotendeels. Dit kan zeer kwetsend zijn naar bijvoorbeeld homo's, of Joden.
Overigens begrijp ik door deze enorme misvatting (ik draag hoofddoekje, dus ben ik moslim, dus sta ik achter alle (streng)-Islamitische regeltjes, dus haat ik Joden en homo's en wil ik ongelovigen uitroeien) pas echt goed waarom mensen hier dagelijks zo over moslims aan het zeiken zijn.

Als ik hierin zou geloven zou ik ook doodsbang zijn voor moslims. Gelukkig is het een stupide aanname, dus ik ben blij dat ik er geen last van heb, maar het blijft vreemd dat mensen daadwerkelijk alle moslims op dezelfde lijn zetten met extremisten, beangstigend wel.
  woensdag 23 februari 2005 @ 12:48:27 #300
3542 Gia
User under construction
pi_25213400
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 12:45 schreef Blood_Money het volgende:

[..]

Dat is subjectief. Dat er mensen zijn die aanstoot nemen aan zo'n hoofddoek, vind jij uiteraard vreemd, maar toch komt het voor.
En over aanstoot gesproken. Ik durf te wedden dat er wel moslims zijn die niet geholpen willen worden door een baliemedewerker met een keppeltje op z'n hoofd.
Of door een regelrechte nicht! Zo een die zich ook erg nichterig gedraagt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')