Zoals? Oh grote islamkenner? Schoenmaker...blijf bij je Christendom (in jou geval), want je praat echt onzin.quote:Op woensdag 23 februari 2005 12:15 schreef Gia het volgende:
[..]
Laat een gemeente zelf bepalen welke kleding wenselijk is en welke niet.
Het argument: 'Ja maar het moet van mijn geloof', gaat niet op, want er moet wel meer van dat geloof waar ze zich niet aan houden.
Dus de gemeente mag wel bepalen wat die moslima moet doen, maar die moslima mag niet bepalen wat ze zelf mag?quote:Op woensdag 23 februari 2005 12:15 schreef Gia het volgende:
[..]
Laat een gemeente zelf bepalen welke kleding wenselijk is en welke niet.
Tot op zekere hoogte is dat zo ja.quote:Op woensdag 23 februari 2005 12:25 schreef -DailaLama- het volgende:
[..]
Dus de gemeente mag wel bepalen wat die moslima moet doen, maar die moslima mag niet bepalen wat ze zelf mag?
Dat is het punt niet. Een papoea kan ook gewoon zijn werk nog doen met een peniskoker om.quote:Het punt is gewoon: Kan zo'n vrouw haar werk nog doen met een hoofddoek op? Ja.
Ej, ik beweer niet dat een hoofddoekje verplicht is. Dat beweren de dames in kwestie zelf, wanneer verzocht wordt het lapje af te zetten.quote:Op woensdag 23 februari 2005 12:17 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Zoals? Oh grote islamkenner? Schoenmaker...blijf bij je Christendom (in jou geval), want je praat echt onzin.
Vergelijking gaat niet op, we hebben namelijk ook zoiets als "aanstoot nemen aan". Een blote man met een peniskoker vergelijken met een doekje...quote:Op woensdag 23 februari 2005 12:28 schreef nikk het volgende:
[..]
Tot op zekere hoogte is dat zo ja.
[..]
Dat is het punt niet. Een papoea kan ook gewoon zijn werk nog doen met een peniskoker om.
Iemand met punkhaar of een petje op kan dat toch ook!quote:Op woensdag 23 februari 2005 12:25 schreef -DailaLama- het volgende:
[..]
Dus de gemeente mag wel bepalen wat die moslima moet doen, maar die moslima mag niet bepalen wat ze zelf mag?
Het punt is gewoon: Kan zo'n vrouw haar werk nog doen met een hoofddoek op? Ja.
Precies. Het punt is dus niet (zoals Dalai Lama stelde), je kan je werk gewoon doen. Er komt heel wat meer bij kijken.quote:Op woensdag 23 februari 2005 12:29 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Vergelijking gaat niet op, we hebben namelijk ook zoiets als "aanstoot nemen aan". Een blote man met een peniskoker vergelijken met een doekje...
Je hebt het over voorschriften laten schieten, kan jij mij een voorbeeld geven?quote:Op woensdag 23 februari 2005 12:29 schreef Gia het volgende:
[..]
Ej, ik beweer niet dat een hoofddoekje verplicht is. Dat beweren de dames in kwestie zelf, wanneer verzocht wordt het lapje af te zetten.
Heeft dus niks met mijn kennis van de Islam te maken, maar met wat ZIJ zelf verkondigen.
Er komt inderdaad meer bij kijken als het om peniskokers gaat. Moraal, fatsoen e.d. Een hooddoekje an sich heeft niets wat een ander kan kwetsen, beledigen of iets in die trand.quote:Op woensdag 23 februari 2005 12:31 schreef nikk het volgende:
[..]
Precies. Het punt is dus niet (zoals Dalai Lama stelde), je kan je werk gewoon doen. Er komt heel wat meer bij kijken.
Ja, daarvoor wordt ze ingehuurd.quote:Op woensdag 23 februari 2005 12:25 schreef -DailaLama- het volgende:
[..]
Dus de gemeente mag wel bepalen wat die moslima moet doen
Nee, daar wordt ze niet voor betaald.quote:maar die moslima mag niet bepalen wat ze zelf mag?
Dat is nog de vraag of ze bevooroordeeld is of niet.quote:Het punt is gewoon: Kan zo'n vrouw haar werk nog doen met een hoofddoek op? Ja.
Oh jawel hoor. Ambtenaren horen namelijk geen religieuze standpunt (of zich in die zin te uiten) in te nemen.quote:Op woensdag 23 februari 2005 12:33 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Er komt inderdaad meer bij kijken als het om peniskokers gaat. Moraal, fatsoen e.d. Een hooddoekje an sich heeft niets wat een ander kan kwetsen, beledigen of iets in die trand.
Bidden op de voorgeschreven tijden. Dus ook onder werktijd. Mag bij lange na niet overal.quote:Op woensdag 23 februari 2005 12:31 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je hebt het over voorschriften laten schieten, kan jij mij een voorbeeld geven?
quote:Op woensdag 23 februari 2005 12:33 schreef Dr.Nikita het volgende:
Dat is nog de vraag of ze bevooroordeeld is of niet.
Welles. Je laat zien dat je moslim bent en dus achter de opvattingen van de Islam staat. Tenminste grotendeels. Dit kan zeer kwetsend zijn naar bijvoorbeeld homo's, of Joden. Ik zeg KAN, dat hoeft niet voor elke jood of homo te gelden. Maar als het voor enkele geldt, is dat al voldoende om een hoofddoekje te bestempelen als een kledingstuk dat kwetsend KAN zijn.quote:Op woensdag 23 februari 2005 12:33 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Er komt inderdaad meer bij kijken als het om peniskokers gaat. Moraal, fatsoen e.d. Een hooddoekje an sich heeft niets wat een ander kan kwetsen, beledigen of iets in die trand.
De voorgeschreven tijden zijn eerder te zien als richtlijnen, dat is algemeen bekend. Over het hoofddoekje bestaat interpretatieverschil over de gebedstijden niet. Daar staat ook in de Koran vermeld dat het niet echt veel uitmaakt als je niet op tijd bid (liefst wel natuurlijk). Het hoofddoekje is een heel ander verhaal.quote:Op woensdag 23 februari 2005 12:35 schreef Gia het volgende:
[..]
Bidden op de voorgeschreven tijden. Dus ook onder werktijd. Mag bij lange na niet overal.
Als het niet erg is om je niet aan dit voorschrift te houden, is het toch ook niet erg om je hoofddoekje af te doen, als dat nou eenmaal moet op je werk!
Belachelijk.quote:Op woensdag 23 februari 2005 12:38 schreef Gia het volgende:
[..]
Welles. Je laat zien dat je moslim bent en dus achter de opvattingen van de Islam staat. Tenminste grotendeels. Dit kan zeer kwetsend zijn naar bijvoorbeeld homo's, of Joden. Ik zeg KAN, dat hoeft niet voor elke jood of homo te gelden. Maar als het voor enkele geldt, is dat al voldoende om een hoofddoekje te bestempelen als een kledingstuk dat kwetsend KAN zijn.
Nee hoor, geen ander verhaal. Een hoofddoekje is absoluut niet verplicht. Staat namelijk nergens in de koran dat dat wel zo is.quote:Op woensdag 23 februari 2005 12:38 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De voorgeschreven tijden zijn eerder te zien als richtlijnen, dat is algemeen bekend. Over het hoofddoekje bestaat interpretatieverschil over de gebedstijden niet. Daar staat ook in de Koran vermeld dat het niet echt veel uitmaakt als je niet op tijd bid (liefst wel natuurlijk). Het hoofddoekje is een heel ander verhaal.
Niks welles, als je een hoofddoek draagt sta je inderdaad achter de opvattingen van de Islam, en dat DOET MEN OOK ALS MEN DAT DOEKJE NIET DRAAGTquote:Op woensdag 23 februari 2005 12:38 schreef Gia het volgende:
[..]
Welles. Je laat zien dat je moslim bent en dus achter de opvattingen van de Islam staat. Tenminste grotendeels. Dit kan zeer kwetsend zijn naar bijvoorbeeld homo's, of Joden. Ik zeg KAN, dat hoeft niet voor elke jood of homo te gelden. Maar als het voor enkele geldt, is dat al voldoende om een hoofddoekje te bestempelen als een kledingstuk dat kwetsend KAN zijn.
Dat is subjectief. Dat er mensen zijn die aanstoot nemen aan zo'n hoofddoek, vind jij uiteraard vreemd, maar toch komt het voor.quote:Op woensdag 23 februari 2005 12:29 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Vergelijking gaat niet op, we hebben namelijk ook zoiets als "aanstoot nemen aan". Een blote man met een peniskoker vergelijken met een doekje...
Ja het klopt inderdaad dat het NIET in de Koran staat, sommige mensen vinden bepaalde Surah's echter belangrijk en vormen voor hen ook een deel van het geloof. Daarom had ik het ook over interpretatieverschillen.quote:Op woensdag 23 februari 2005 12:44 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee hoor, geen ander verhaal. Een hoofddoekje is absoluut niet verplicht. Staat namelijk nergens in de koran dat dat wel zo is.
Er staat hooguit in de koran dat vrouwen in de tijd dat de koran geschreven werd, hoofddoeken droegen en dat de profeet ze opdroeg om deze tot over hun boezem te laten hangen.
Er staat nergens dat vrouwen verplicht zijn een hoofddoek te dragen, ze moeten alleen de vorm van hun boezem verbergen. DAT staat wel in de koran, namelijk.
En als je dan sommige meiden ziet, met een superstrak truitje en dan een hoofddoek om, die niks verbergt, dan vraag ik me af wat ze nou willen.
Overigens begrijp ik door deze enorme misvatting (ik draag hoofddoekje, dus ben ik moslim, dus sta ik achter alle (streng)-Islamitische regeltjes, dus haat ik Joden en homo's en wil ik ongelovigen uitroeien) pas echt goed waarom mensen hier dagelijks zo over moslims aan het zeiken zijn.quote:Op woensdag 23 februari 2005 12:38 schreef Gia het volgende:
[..]
Welles. Je laat zien dat je moslim bent en dus achter de opvattingen van de Islam staat. Tenminste grotendeels. Dit kan zeer kwetsend zijn naar bijvoorbeeld homo's, of Joden.
Of door een regelrechte nicht! Zo een die zich ook erg nichterig gedraagt.quote:Op woensdag 23 februari 2005 12:45 schreef Blood_Money het volgende:
[..]
Dat is subjectief. Dat er mensen zijn die aanstoot nemen aan zo'n hoofddoek, vind jij uiteraard vreemd, maar toch komt het voor.
En over aanstoot gesproken. Ik durf te wedden dat er wel moslims zijn die niet geholpen willen worden door een baliemedewerker met een keppeltje op z'n hoofd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |