onder bepaalde voorwaarden zou je dat boek toch mogen lezen?quote:Op vrijdag 18 februari 2005 21:28 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Niet zomaar. Is nog verboden dacht ik.
die had ik ook al gevondenquote:Op vrijdag 18 februari 2005 21:33 schreef Anguisy het volgende:
[edit]
Waarom niet? Het is op het www overal te vinden. Beetje onzin om het te verbieden btw, niet dat ik zijn ideeen op wat voor manier dan ook ondersteun maar om het te verbergen is onzin natuurlijk.quote:
http://world.altavista.com/quote:Op vrijdag 18 februari 2005 21:38 schreef cappp het volgende:
[..]
die had ik ook al gevonden![]()
Maar aangezien ik niet zo super geweldig in engels ben, zit ik te zoeken naar iets Nederlandsch![]()
Dat is vrij lastig volgens mij. De laatste keer dat ik dat zag was op een markt in belgie, in boekvorm dan. Op internet heb ik er nooit naar gezocht in het Nederlands.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 21:38 schreef cappp het volgende:
[..]
die had ik ook al gevonden![]()
Maar aangezien ik niet zo super geweldig in engels ben, zit ik te zoeken naar iets Nederlandsch![]()
Omdat het in Nederland verboden is misschien?quote:Op vrijdag 18 februari 2005 21:40 schreef Anguisy het volgende:
[..]
Waarom niet? Het is op het www overal te vinden. Beetje onzin om het te verbieden btw, niet dat ik zijn ideeen op wat voor manier dan ook ondersteun maar om het te verbergen is onzin natuurlijk.
Waarschijnlijk. En ik weet niet wat ik ervan moet geloven maar het schijnt dat als je dit boek via het www zoekt je "gespot" wordt door o.a. de FBI en dat soort instanties. Tjaquote:Op vrijdag 18 februari 2005 21:42 schreef DjDev het volgende:
[..]
Omdat het in Nederland verboden is misschien?
quote:Op vrijdag 18 februari 2005 21:45 schreef Anguisy het volgende:
[..]
Waarschijnlijk. En ik weet niet wat ik ervan moet geloven maar het schijnt dat als je dit boek via het www zoekt je "gespot" wordt door o.a. de FBI en dat soort instanties. Tja![]()
Tja, het is vrij dom om het te verbieden, en te blijven verbieden. Dat maakt dat je bijna gaat denken dat er een kern van waarheid in vermeld wordt.quote:
Ik vind het ook niet OK dat ze het verbieden...Ik zou het boek ook wel gewoon uit de bieb willen halen en lezen maar dan kan jammer genoeg nietquote:Op vrijdag 18 februari 2005 21:50 schreef Anguisy het volgende:
[..]
Tja, het is vrij dom om het te verbieden, en te blijven verbieden. Dat maakt dat je bijna gaat denken dat er een kern van waarheid in vermeld wordt.
Ik heb geen zin om uuuuuuuuuren naar beeldscherm te staren en te lezen en het is ook geen optie om alles te kopieėren...quote:Op vrijdag 18 februari 2005 21:53 schreef Isabeau het volgende:
Mein Kampf is ook op internet gewoon te lezen.
Ok Okquote:Op vrijdag 18 februari 2005 21:55 schreef Lord_Vetinari het volgende:
En voor de umptiende keer: Mein Kampf is op zich niet verboden. Nederland kent geen verboden boeken. Je mag Mein Kampf gewoon bezitten en lezen. De douane houdt het ook niet tegen als het uit Amerika naar je toegestuurd wordt. Je mag het alleen niet verkopen.
Ah, okee. Ik dacht dat het helemaal verboden was.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 21:55 schreef Lord_Vetinari het volgende:
En voor de umptiende keer: Mein Kampf is op zich niet verboden. Nederland kent geen verboden boeken. Je mag Mein Kampf gewoon bezitten en lezen. De douane houdt het ook niet tegen als het uit Amerika naar je toegestuurd wordt. Je mag het alleen niet verkopen.
En de theorie in Mein Kampf niet?quote:Op vrijdag 18 maart 2005 16:53 schreef dewitteparel het volgende:
De boeken die je noemt zijn sowieso in enkele universiteitsbibliotheken in te zien, alleen moet je echt een goede reden aangeven om Mein Kampf in te kijken...
Maar mein kampf is met simple googlen ook wel te vinden. Das Kapital durf ik niet te zeggen, maar lijkt me ook niet echt een interessant boek, aangezien de theorie van Marx (en Engels) inmiddels achterhaald is.
Waarom eigenlijk? Omdat de ideologie verwerpelijk is? Of omdat je liever niet wil dat men dat boek in je kast ziet staan?quote:Op zaterdag 19 maart 2005 19:40 schreef longinus het volgende:
Uit een nalatenschap kon ik Mein Kampf krijgen, heb ik maar meteenin de vuilnisbak gegooit.
Mwach, deze is origineler:quote:Op donderdag 31 maart 2005 20:12 schreef kastanova het volgende:
Ah, volgens mij heb ik de "originele" versie gevonden:
http://www.amazon.co.uk/e(...)/202-0831795-2602208
Was hem al eens tegengekomen toen hij op 140 stond, maar 240 euro voor een verjaardagscadeautje gaat me te verquote:Op donderdag 31 maart 2005 21:02 schreef Dagonet het volgende:
Mwach, deze is origineler:
Mein Kampf, 1933 nu slechts $240,-
Nee, een herdruk van mein kampf in de oorspronkelijke vertaling (Mijn Strijd) is uitgesloten, het auteursrecht daarvan rust bij de nederlandse staat, die na de oorlog de drukkerij overnam welke tot dan toe de rechten beheert had.. Een nieuwe vertaling zou daarvoor toestemming van de auteursrechthebbende van het origineel moeten hebben, naar ik meen een stichting ergens in München die ook liever niet heeft dat het boek opnieuw uitgegeven wordt, en dus geen toestemming geeft voor herdrukken.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 21:24 schreef cappp het volgende:
Ik heb inmiddels even gegoogled en mein kampf is dus verboden in Nederland. Elke aanzet tot rassenhaat is verboden.
Das kapital (Het kapitaal) anyone?
Naja, op amazone uk staat hij dus wel gewoon te koop:quote:Op vrijdag 1 april 2005 00:05 schreef aley het volgende:
en volgens mij weet niet zeker mag hij in heel europa niet verkocht worden
Hmm, ik heb hem anders ook nog wel digitaal voor de liefhebbers. Pleur ik hem ff online.quote:Op vrijdag 1 april 2005 01:15 schreef kastanova het volgende:
[..]
Naja, op amazone uk staat hij dus wel gewoon te koop:
http://www.amazon.co.uk/e(...)/202-0831795-2602208
quote:Op vrijdag 18 maart 2005 08:14 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Volgens Metro verkoopt Mein Kampf overigens op het moment als een trein in Turkije. Volgens een Turkse woordvoerder vanwege het sterk opkomende anti-semitisme en nationalisme. Weten we wel heel zeker dat we dat fijne land bij de EU willen hebben?
Dan ben ik toch uitermate benieuwd waarom je dat boek gekocht hebt...quote:Op zaterdag 2 april 2005 23:58 schreef Tuana het volgende:
[..]
Ik heb het Turkse boek ook gekocht, maar ik geloof toch echt dat ik geen antii-semiet ben noch nationalist.
Ik wil het boek ook wel maar ik ben ook geen anti nog watquote:Op donderdag 7 april 2005 08:04 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dan ben ik toch uitermate benieuwd waarom je dat boek gekocht hebt...
Noem het een brede interesse. Ik ben wel benieuwd naar het boek, Hitler heeft toch een stempel gedrukt op de 20e eeuw, Tweede Wereldooorlog is niet iets dat we zomaar (zullen) vergeten. Vandaar dat ik ook het boek wil lezen, waarin hij zijn gedachten beschrijft. Ik ben benieuwd wįt hij dacht... dus vandaar.quote:Op donderdag 7 april 2005 08:04 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dan ben ik toch uitermate benieuwd waarom je dat boek gekocht hebt...
Das Kapital bestaat als ik me niet vergis uit een flink aantal delen en iedere bibliotheek die het karakter van een dorpsbibliotheek te boven gaat heeft het in de rekken staan.quote:Op dinsdag 5 april 2005 20:27 schreef remondepemon het volgende:
das kapital kan je gewoon overal krijgen meen ik, ik kan me herinnerren dat ik hem een keertje uit nieuwsgierigheid uit de bieb heb weggetrokken, thuis wat ingebladerd maar vond het toen echt niet interressant.
Het schijnt dat Rudolf Hess een erg groot aandeel in het boek heeft gehad. Sommigen menen zelfs dat zonder Hess het boek er niet eens zou zijn. Aanrader: Hess, het dubbelleven van de man achter Hitler.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 23:33 schreef Tuana het volgende:
[..]
Noem het een brede interesse. Ik ben wel benieuwd naar het boek, Hitler heeft toch een stempel gedrukt op de 20e eeuw, Tweede Wereldooorlog is niet iets dat we zomaar (zullen) vergeten. Vandaar dat ik ook het boek wil lezen, waarin hij zijn gedachten beschrijft. Ik ben benieuwd wįt hij dacht... dus vandaar.![]()
Ilse Hess, zijn vrouw, heeft dat na de oorlog nadrukkelijk ontkend. Zij hebben geredigeerd, maar de teksten zijn van Hitler.quote:Op zondag 8 mei 2005 12:18 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Het schijnt dat Rudolf Hess een erg groot aandeel in het boek heeft gehad. Sommigen menen zelfs dat zonder Hess het boek er niet eens zou zijn.
Ik heb 'm daar zonder problemen besteld.quote:Op maandag 23 mei 2005 16:03 schreef Dizer het volgende:
Ik heb gezien dat je Mein Kampf in het Engels bij Proxis.be kan kopen. Weet iemand of de douane moeilijk gaat doen als ik hem bestel? Omdat het boek natuurlijk verboden is in Nederland..
Dank jequote:Op maandag 23 mei 2005 16:10 schreef schatje het volgende:
[..]
Ik heb 'm daar zonder problemen besteld.
mijn woorden. ik zou gewoon zijn woorden willen lezen.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 23:33 schreef Tuana het volgende:
[..]
Noem het een brede interesse. Ik ben wel benieuwd naar het boek, Hitler heeft toch een stempel gedrukt op de 20e eeuw, Tweede Wereldooorlog is niet iets dat we zomaar (zullen) vergeten. Vandaar dat ik ook het boek wil lezen, waarin hij zijn gedachten beschrijft. Ik ben benieuwd wįt hij dacht... dus vandaar.![]()
hoezo is het 'aanzet tot rassenhaat'?quote:Op vrijdag 18 februari 2005 21:24 schreef cappp het volgende:
Ik heb inmiddels even gegoogled en mein kampf is dus verboden in Nederland. Elke aanzet tot rassenhaat is verboden.
Lees het boek zou ik zeggen.quote:
Mein Kampfquote:Op vrijdag 10 juni 2005 17:14 schreef evil_cupido het volgende:
Hij staat op emule.... hoe heet het boek in het engels?
Das Kapital waarschijnlijk, of anders Capital: A critique of Political Economyquote:
mein kampf kun je inzien in de Koninklijke Bibliotheek in Den Haag. Je mag hem opvragen en daar binnen het gebouw lezen. Je moet wel aangeven waarvoor je het wilt en ergens tekenen ofzo.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 21:24 schreef cappp het volgende:
Omdat het aanzet tot het uitroeien van een bevolkingsgroep die zich bezighoudt met het volgen van een religie. Het Jodemdom!quote:Op vrijdag 10 juni 2005 17:09 schreef SlimShady het volgende:
[..]
hoezo is het 'aanzet tot rassenhaat'?
ah. dank.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 11:47 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Omdat het aanzet tot het uitroeien van een bevolkingsgroep die zich bezighoudt met het volgen van een religie. Het Jodemdom!
Okee, dat is duidelijk. Je weet wat er in de WOii is gebeurd (hoop ik).
En hij heeft zijn motivatie opgeschreven in dat boekwerk.
ben het wel een beetje met je eens.quote:Nu het volgende. En dat is mijn grootste probleem.
Adolf H. heeft alleen maar uitgevoerd, wat er in 2000 jaar voorafgaande aan WOii niet is gelukt. Namelijk het uitroeien van de Joden. Daar is men al mee bezig sinds het Romeinse Keizerrijk. Dit is uit naam van het Christendom geboren. Althans als ik de Bijbel volg en zo. Christenen hebben de Koning van de Joden (lees Jezus) vermoord. De bijbel zet nogsteeds aan tot het uitroeien van bevolkingsgroepen (homosexuelen / moslims / niet blanke rassen). De Koran is niet veel beter met hun liefde naar andere geloofsovertuigingen. Waarom zijn de Bijbel en de Koran dan geen verboden boeken??? Ik vindt het ronduit belachelijk dat boeken als Mein Kampf, The Satanic Bible (echt ronduit onzin boekje), Des Vermiis Mysteries e.d. verboden zijn terwijl er uit het christendom vele malen meer mensen zijn vermoord en/of oorlogen zijn gevoerd.
En de stelling dat God liefde en vrede brengt, daar geloof ik allang niet meer in.
Kan iemand mij een goede gegronde reden geven waarom de Bijbel en de Koran wel openlijk verkocht mogen worden en waarom Mein Kampf niet?
Welke Bijbel heb jij gelezen?quote:Op dinsdag 14 juni 2005 11:47 schreef HMaster-II het volgende:
Nu het volgende. En dat is mijn grootste probleem.
Adolf H. heeft alleen maar uitgevoerd, wat er in 2000 jaar voorafgaande aan WOii niet is gelukt. Namelijk het uitroeien van de Joden. Daar is men al mee bezig sinds het Romeinse Keizerrijk. Dit is uit naam van het Christendom geboren. Althans als ik de Bijbel volg en zo. Christenen hebben de Koning van de Joden (lees Jezus) vermoord. De bijbel zet nogsteeds aan tot het uitroeien van bevolkingsgroepen (homosexuelen / moslims / niet blanke rassen). De Koran is niet veel beter met hun liefde naar andere geloofsovertuigingen. Waarom zijn de Bijbel en de Koran dan geen verboden boeken??? Ik vindt het ronduit belachelijk dat boeken als Mein Kampf, The Satanic Bible (echt ronduit onzin boekje), Des Vermiis Mysteries e.d. verboden zijn terwijl er uit het christendom vele malen meer mensen zijn vermoord en/of oorlogen zijn gevoerd.
En de stelling dat God liefde en vrede brengt, daar geloof ik allang niet meer in.
Kan iemand mij een goede gegronde reden geven waarom de Bijbel en de Koran wel openlijk verkocht mogen worden en waarom Mein Kampf niet?
Dan heb ik de intrepretatie van de KKK en andere rechts extremistische leden dus gebruikt.. Die gaven zelf aan dat het in de bijbel stond. Sowwy.quote:Op dinsdag 14 juni 2005 14:55 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Welke Bijbel heb jij gelezen?
De Bijbel is voor zowel joden als christenen een heilig boek. Enige waarin het christendom verschilt van het jodendom is dat je binnen het christendom nog het Nieuwe Testament hebt.
Waar haal jij vandaan dat in de bijbel staat dat je moslims en niet-blanken moet uitroeien?
Bovendien moet je onderscheid maken tussen de interpretatie in de loop der eeuwen en de feitelijke basis van het christendom.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |