onder bepaalde voorwaarden zou je dat boek toch mogen lezen?quote:Op vrijdag 18 februari 2005 21:28 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Niet zomaar. Is nog verboden dacht ik.
die had ik ook al gevondenquote:Op vrijdag 18 februari 2005 21:33 schreef Anguisy het volgende:
[edit]
Waarom niet? Het is op het www overal te vinden. Beetje onzin om het te verbieden btw, niet dat ik zijn ideeen op wat voor manier dan ook ondersteun maar om het te verbergen is onzin natuurlijk.quote:
http://world.altavista.com/quote:Op vrijdag 18 februari 2005 21:38 schreef cappp het volgende:
[..]
die had ik ook al gevonden![]()
Maar aangezien ik niet zo super geweldig in engels ben, zit ik te zoeken naar iets Nederlandsch![]()
Dat is vrij lastig volgens mij. De laatste keer dat ik dat zag was op een markt in belgie, in boekvorm dan. Op internet heb ik er nooit naar gezocht in het Nederlands.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 21:38 schreef cappp het volgende:
[..]
die had ik ook al gevonden![]()
Maar aangezien ik niet zo super geweldig in engels ben, zit ik te zoeken naar iets Nederlandsch![]()
Omdat het in Nederland verboden is misschien?quote:Op vrijdag 18 februari 2005 21:40 schreef Anguisy het volgende:
[..]
Waarom niet? Het is op het www overal te vinden. Beetje onzin om het te verbieden btw, niet dat ik zijn ideeen op wat voor manier dan ook ondersteun maar om het te verbergen is onzin natuurlijk.
Waarschijnlijk. En ik weet niet wat ik ervan moet geloven maar het schijnt dat als je dit boek via het www zoekt je "gespot" wordt door o.a. de FBI en dat soort instanties. Tjaquote:Op vrijdag 18 februari 2005 21:42 schreef DjDev het volgende:
[..]
Omdat het in Nederland verboden is misschien?
quote:Op vrijdag 18 februari 2005 21:45 schreef Anguisy het volgende:
[..]
Waarschijnlijk. En ik weet niet wat ik ervan moet geloven maar het schijnt dat als je dit boek via het www zoekt je "gespot" wordt door o.a. de FBI en dat soort instanties. Tja![]()
Tja, het is vrij dom om het te verbieden, en te blijven verbieden. Dat maakt dat je bijna gaat denken dat er een kern van waarheid in vermeld wordt.quote:
Ik vind het ook niet OK dat ze het verbieden...Ik zou het boek ook wel gewoon uit de bieb willen halen en lezen maar dan kan jammer genoeg nietquote:Op vrijdag 18 februari 2005 21:50 schreef Anguisy het volgende:
[..]
Tja, het is vrij dom om het te verbieden, en te blijven verbieden. Dat maakt dat je bijna gaat denken dat er een kern van waarheid in vermeld wordt.
Ik heb geen zin om uuuuuuuuuren naar beeldscherm te staren en te lezen en het is ook geen optie om alles te kopieëren...quote:Op vrijdag 18 februari 2005 21:53 schreef Isabeau het volgende:
Mein Kampf is ook op internet gewoon te lezen.
Ok Okquote:Op vrijdag 18 februari 2005 21:55 schreef Lord_Vetinari het volgende:
En voor de umptiende keer: Mein Kampf is op zich niet verboden. Nederland kent geen verboden boeken. Je mag Mein Kampf gewoon bezitten en lezen. De douane houdt het ook niet tegen als het uit Amerika naar je toegestuurd wordt. Je mag het alleen niet verkopen.
Ah, okee. Ik dacht dat het helemaal verboden was.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 21:55 schreef Lord_Vetinari het volgende:
En voor de umptiende keer: Mein Kampf is op zich niet verboden. Nederland kent geen verboden boeken. Je mag Mein Kampf gewoon bezitten en lezen. De douane houdt het ook niet tegen als het uit Amerika naar je toegestuurd wordt. Je mag het alleen niet verkopen.
En de theorie in Mein Kampf niet?quote:Op vrijdag 18 maart 2005 16:53 schreef dewitteparel het volgende:
De boeken die je noemt zijn sowieso in enkele universiteitsbibliotheken in te zien, alleen moet je echt een goede reden aangeven om Mein Kampf in te kijken...
Maar mein kampf is met simple googlen ook wel te vinden. Das Kapital durf ik niet te zeggen, maar lijkt me ook niet echt een interessant boek, aangezien de theorie van Marx (en Engels) inmiddels achterhaald is.
Waarom eigenlijk? Omdat de ideologie verwerpelijk is? Of omdat je liever niet wil dat men dat boek in je kast ziet staan?quote:Op zaterdag 19 maart 2005 19:40 schreef longinus het volgende:
Uit een nalatenschap kon ik Mein Kampf krijgen, heb ik maar meteenin de vuilnisbak gegooit.
Mwach, deze is origineler:quote:Op donderdag 31 maart 2005 20:12 schreef kastanova het volgende:
Ah, volgens mij heb ik de "originele" versie gevonden:
http://www.amazon.co.uk/e(...)/202-0831795-2602208
Was hem al eens tegengekomen toen hij op 140 stond, maar 240 euro voor een verjaardagscadeautje gaat me te verquote:Op donderdag 31 maart 2005 21:02 schreef Dagonet het volgende:
Mwach, deze is origineler:
Mein Kampf, 1933 nu slechts $240,-
Nee, een herdruk van mein kampf in de oorspronkelijke vertaling (Mijn Strijd) is uitgesloten, het auteursrecht daarvan rust bij de nederlandse staat, die na de oorlog de drukkerij overnam welke tot dan toe de rechten beheert had.. Een nieuwe vertaling zou daarvoor toestemming van de auteursrechthebbende van het origineel moeten hebben, naar ik meen een stichting ergens in München die ook liever niet heeft dat het boek opnieuw uitgegeven wordt, en dus geen toestemming geeft voor herdrukken.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 21:24 schreef cappp het volgende:
Ik heb inmiddels even gegoogled en mein kampf is dus verboden in Nederland. Elke aanzet tot rassenhaat is verboden.
Das kapital (Het kapitaal) anyone?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |