abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25147366
Dat is leuk met dit weer (regen en wind en shit) !

Situatie: Een afgelegen 80km/u lange 2 baansweg. Ik stond vooraan bij het stoplicht, naast mij een oude man in een Daewoo, en achter mij een Yamaha Fazer 600cc. Ik wist dat motoren doorgaans sneller optrekken dan een auto bij het stoplicht (understatement) dus ik besloot om maar eens te kijken wat mijn beestje in petto had tegen een motor. VRIJ WEINIG haha, tot de 80 besloot de motor achter mij te blijven, omdat hij misschien vond dat het wel aardig opschoot, maar ik denk dat hij op een gegeven moment een natte bek kreeg vanwege het opspattende water ofzo want hij besloot me rechts in te gaan halen (hij was niet aan het plakken oid, dus als ik had geweten dat hij wilde inhalen had ik niet onnodig links blijven rijden, want wie weet wou die meneer helemaal niet racen ). Anyway, hij kwam me met best wel een vaart voorbij, maar bij de 120 hield 'ie in want volgens mij werd ie bijna van z'n motor afgeblazen en zag hij geen reet meer door de regen.

En toen kwam ik hem weer hard voorbij

Bij het volgende stoplicht ging hij naar rechts en ik rechtdoor, ik wilde nog even een duimpje opsteken, maar meneer keek me niet aan

Nou en dat was het, best leuk verhaaltje toch zo op deze regenachtige dag? Dacht ik ook

Zal nu vast wel een hoop geflame over me heenkrijgen

Meer mensen met sprint verhaaltjes?
(Y)
pi_25147408
Duh

98pk en 198kg tegen 100pk en wat is het, 1100kg?
  vrijdag 18 februari 2005 @ 17:21:49 #3
69147 Zzyzx
Wie dit leest is gek.
pi_25147415
Volgende keer iets letterlijker tegen die motor sprinten. Optrekken tot 120 is leuk met motors, afremmen tot 0 is leuker.
pi_25147440
ik ben net lekker met mn motor in de blubber wezen spelen

hoezo vies weer
Hopeloos benzine verslaafd
pi_25147503
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 17:21 schreef Zzyzx het volgende:
Volgende keer iets letterlijker tegen die motor sprinten. Optrekken tot 120 is leuk met motors, afremmen tot 0 is leuker.
tot de 120 maar? <10kw zeker
pi_25147507
Fazer 600 doet er zo'n 3 seconden over om op de 100 te komen met een goede berijder
pi_25147619
Waarschijnlijk had die kerel niet eens in de gaten dat je aan het sprinten was.
pi_25147652
Je moet altijd maar zo denken, wie het laatst lacht lacht het best.

Die motorrijder lacht en ziet vervolgens niet dat er een steen op de weg ligt. Moet je eens kijken wie er dan lacht
pi_25147690
Waarom nu altijd gelijk weer die haat Het ligt wel gevoelig geloof ik hè? Dat lage vermogen van koekblikkers
  vrijdag 18 februari 2005 @ 17:41:17 #10
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_25147712
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 17:37 schreef MrX1982 het volgende:
Je moet altijd maar zo denken, wie het laatst lacht lacht het best.

Die motorrijder lacht en ziet vervolgens niet dat er een steen op de weg ligt. Moet je eens kijken wie er dan lacht
Als je maar hard genoeg rijd merk je niet eens wat van die steentjes. (moet het natuurlijk geen betonblok zijn van 50 bij 50)
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_25147724
Over een autoband heenrijden merk je ook niet eens
  vrijdag 18 februari 2005 @ 17:42:14 #12
69147 Zzyzx
Wie dit leest is gek.
pi_25147729
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 17:40 schreef Rietvaerder het volgende:
Waarom nu altijd gelijk weer die haat Het ligt wel gevoelig geloof ik hè? Dat lage vermogen van koekblikkers
Motors zijn voor egoisten.
pi_25147749
Ow?
pi_25147751
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 17:41 schreef hollander172 het volgende:
Als je maar hard genoeg rijd merk je niet eens wat van die steentjes. (moet het natuurlijk geen betonblok zijn van 50 bij 50)
Het gaat om het idee van wie het laatst lacht, lacht het best. Het kan ook best een vogel zijn oid
pi_25147767
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 17:42 schreef Zzyzx het volgende:

[..]

motorrijders heet zoiets, of zit je nog op de kleuterschool.
sprinten tegen een motor
[ Bericht 99% gewijzigd door Tjabbo op 1-1-2005 0:01 ]
pi_25147777
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 17:42 schreef Zzyzx het volgende:

[..]

en jij bent zieligerd die zich laat intimideren door motorrijders terwijl ze het nieteens proberen
pi_25147816
Oh maar die gast had zeker wel door dat ik aan het sprinten was, ten eerste hoort hij mij wel flink toeren brullen (motorkap met 'gaten', open air intake en remus demper) en ik hoorde hem ook flink doortrekken toen hij langszij kwam, hij ging zelfs nog even door en liep uit, maar besloot toen denk ik maar op te houden vanwege de wind en regen, en daar kwam ik weer ! Ik was ook eerder bij het volgende stoplicht, dus ik lachtte inderdaad als laatst, en dus het best !!!!!!11 HiHi *0n3 LuV*

Daarom is het leuk om juist in dit weer een poging te wagen, met droog weer maak je geen schijn van kans natuurlijk .
(Y)
pi_25147833
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 17:43 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Het gaat om het idee van wie het laatst lacht, lacht het best. Het kan ook best een vogel zijn oid
Of een file, of een wegversperring met paaltjes, kijken wie er dan lacht.
  vrijdag 18 februari 2005 @ 17:49:52 #19
17709 hollander172
pi_25147859
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 17:43 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

En dat idee vind je leuk? Tijdje terug is er nog een jongen overleden van wat was het? Jaartje of 23? Vloog een eend tegen zijn helm en na een stukje glijden stond er een paaltje oid in de weg, ja leuk..... Het zal een vriend van je zijn.
pi_25147862
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 17:47 schreef chiren het volgende:
Oh maar die gast had zeker wel door dat ik aan het sprinten was, ten eerste hoort hij mij wel flink toeren brullen (motorkap met 'gaten', open air intake en remus demper)
Wel eens een helm op gehad en 100+ gereden? Nee dus....
pi_25147866
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 17:48 schreef slashme het volgende:

[..]

of een flitser van voren
pi_25147894
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 17:48 schreef slashme het volgende:
Vergeet de vangrail niet.

Oh ja en de statistieken omtrent motorrijden en de kans op een dodelijk ongeluk. Ik begrijp nooit waarom motorrijders denken dat ze onsterfelijk zijn.
pi_25147956
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 17:51 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Oh ja en de statistieken omtrent motorrijden en de kans op een dodelijk ongeluk. Ik begrijp nooit waarom motorrijders denken dat ze onsterfelijk zijn.
ach... het is het ultieme gevoel van vrijheid... meer niet

en tsjah... onstefelijk voelt een goede motorrijder zich niet.. hij moet zich juist bewust zijn van het feit dat hij hardstikke kwetsbaar is
pi_25147980
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 17:49 schreef hollander172 het volgende:
En dat idee vind je leuk? Tijdje terug is er nog een jongen overleden van wat was het? Jaartje of 23? Vloog een eend tegen zijn helm en na een stukje glijden stond er een paaltje oid in de weg, ja leuk..... Het zal een vriend van je zijn.
Ik heb geen problemen met motors of motorrijders. Motors zijn best geil en dan vooral het geluid. Maar wat ik asociaal en dom vind is dat motorrijders vaak denken dat ze onsterfelijk zijn en daardoor levensgevaarlijk rijden. Van mij mogen ze zichzelf te pletter rijden maar doe dat dan op een circuit waardoor je andere mensen geen trauma's bezorgt. Puur egoïsme is dat namelijk.
pi_25147995
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 17:51 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Hou gewoon je bek eens eikel. Mensen doodwensen is niet tof.
pi_25148027
En willen we het aub houden bij het sprinten en niet gaan flamen en discussieren over dat een motor soms onveilig enzo? Danku

Motor merkt wel dat ik aan het sprinten was, want hij weet ook wel wanneer een auto rustig optrekt (zoals die opa naast me) of wanneer een auto op z'n flikker krijgt, vooral bij het stoplicht hoort hij ook wel dat ik met 6k toeren wegtrek
(Y)
pi_25148047
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 17:54 schreef Youp het volgende:
ach... het is het ultieme gevoel van vrijheid... meer niet
Dat geloof ik best maar het is niets voor mij. Zou voor mij pure zelfmoord zijn om op zo'n race machine te gaan zitten
quote:
en tsjah... onstefelijk voelt een goede motorrijder zich niet.. hij moet zich juist bewust zijn van het feit dat hij hardstikke kwetsbaar is
Maar dat komt vaak niet naar voren in het rijgedrag van motorrijders. Mss is dat een verkeerde perceptie van mij zou ook kunnen maar de statistieken wijzen toch uit dat de kans op een dodelijk ongeluk op de motor zoveel groter is dan in de auto.
pi_25148082
Stop nou met daarover discussieren, mijn topictitel heeft niets met dat te maken
(Y)
  vrijdag 18 februari 2005 @ 18:01:07 #29
69147 Zzyzx
Wie dit leest is gek.
pi_25148102
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 17:45 schreef Youp het volgende:

[..]

en jij bent zieligerd die zich laat intimideren door motorrijders terwijl ze het nieteens proberen
Ik rijd niet eens auto. Maar auto's kun je tenminste mee carpoolen, kun je nog eens iets in vervoeren, kun je nog eens iets voor je medemens betekenen. Op een motor kun je alleen iemand met een kleine piemel kwijt, een uitgewoond stuk vrouw en een handtasje.
pi_25148109
Met wat voor auto was je eigenlijk aan het sprinten?
pi_25148143
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 17:58 schreef MrX1982 het volgende:

[..]
Zou voor mij pure zelfmoord zijn om op zo'n race machine te gaan zitten
Heb je er weer zoeen. In de auto kan je niks gebeuren joh....
pi_25148173
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 17:56 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:

[..]

Hou gewoon je bek eens eikel. Mensen doodwensen is niet tof.
Sterf. MrX1982 is een hardstikke toffe gozer, kan ik van jou niet zeggen.

Een motor is meer voor erbij. Een auto is handiger. Je kan een motor beter vergelijken met een cabrio ofzo, ook gewoon puur voor mooi weer en erbij.
je kent mijn status bewapend met wapens geen vastgoedmagnaat maar ze houden me in de gaten
pi_25148180
quote:
Oh maar die gast had zeker wel door dat ik aan het sprinten was, ten eerste hoort hij mij wel flink toeren brullen (motorkap met 'gaten', open air intake en remus demper) en ik hoorde hem ook flink doortrekken toen hij langszij kwam, hij ging zelfs nog even door en liep uit, maar besloot toen denk ik maar op te houden vanwege de wind en regen, en daar kwam ik weer ! Ik was ook eerder bij het volgende stoplicht, dus ik lachtte inderdaad als laatst, en dus het best !!!!!!11 HiHi *0n3 LuV*

Daarom is het leuk om juist in dit weer een poging te wagen, met droog weer maak je geen schijn van kans natuurlijk .
Je hebt zeker een abortuswaardig herseninhoud, met je theekransjespraat.

En kan dat Mrx1982 niet es opzouten met zijn geklootviool?
pi_25148190
MrX is het echt weer een gemiddelde automobilist

"Ik zou mezelf helemaal doodrijden op zo'n ding" (smoesje dat ze zeggen omdat ze niet durven motorrijden)

Hoe weet je dat motorrijders denken dat ze onsterfelijk zijn Integendeel juist..
pi_25148204
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 18:04 schreef Dagblad_De_Limburger het volgende:

[..]

Een motor is meer voor erbij. Een auto is handiger. Je kan een motor beter vergelijken met een cabrio ofzo, ook gewoon puur voor mooi weer en erbij.
Ja nog zo een jullie kunnen het idd vast goed vinden, beste maatjes zeker.
  vrijdag 18 februari 2005 @ 18:06:48 #36
69147 Zzyzx
Wie dit leest is gek.
pi_25148214
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 18:03 schreef slashme het volgende:

[..]

Heb je er weer zoeen. In de auto kan je niks gebeuren joh....
Rancuneus schepsel.
pi_25148258
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 18:05 schreef BMW_Master het volgende:

[..]

Je hebt zeker een abortuswaardig herseninhoud, met je theekransjespraat.

En kan dat Mrx1982 niet es opzouten met zijn geklootviool?
Mijn theekransjespraat is in ieder geval een stuk interessanter om te lezen dan jouw lompe geflame.

[BMW_Meester]
Met je turkenbak !
[/BMW_Meester]
(Y)
pi_25148271
Standaard discussie tussen koekblikkers en motorrijders.

Jaloers gewoon, allemaal.
pi_25148280
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 18:09 schreef Rietvaerder het volgende:
Standaard discussie tussen koekblikkers en motorrijders.

Jaloers gewoon, allemaal.
Wat voor auto heb je trouwens?
pi_25148294
Gvd zeg, ik roep Tjabbo erbij!

TJABBO wis eens een zooi offtopic geouwehoer
(Y)
pi_25148311
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 18:04 schreef Dagblad_De_Limburger het volgende:

Hoi Dagblad_De_Limburger

Altijd mooi om te zien dat sommige motorrijders niet tegen de waarheid kunnen. De waarheid is soms beangstigend
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 18:05 schreef Rietvaerder het volgende:
MrX is het echt weer een gemiddelde automobilist

"Ik zou mezelf helemaal doodrijden op zo'n ding" (smoesje dat ze zeggen omdat ze niet durven motorrijden)
Zoiets heet realisme dat zouden sommige motorrijders ook moeten hebben. Zou weer wat verkeersdoden schelen per jaar. Maakt mij verder niet uit. Kwestie van oorzaak en gevolg.
pi_25148345
Het enige wat ik beangstigend vind zijn niet-oplettende koekblikkers....

http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/88884/1
pi_25148350
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 18:10 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:

[..]

Wat voor auto heb je trouwens?
Geen en heb ook geen B-rijbewijs
pi_25148423
RELLLLLENNN!!!!!
http://www.autogespot.com De verzameling van bijzondere auto's!!
http://www.klassiekergespot.nl
©1983-2007 -Eddow-
pi_25148482
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 18:11 schreef chiren het volgende:
Gvd zeg, ik roep Tjabbo erbij!

TJABBO wis eens een zooi offtopic geouwehoer
het wachten is op tjabbo......
overigens zie ik niets om te wissen, wat had je gedacht dat iedereen aaah en oooooh zou zeggen en je geeft het zelf al aan in je openingspost
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
pi_25148656
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 18:11 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Hoi Dagblad_De_Limburger

Altijd mooi om te zien dat sommige motorrijders niet tegen de waarheid kunnen. De waarheid is soms beangstigend
[..]

Zoiets heet realisme dat zouden sommige motorrijders ook moeten hebben. Zou weer wat verkeersdoden schelen per jaar. Maakt mij verder niet uit. Kwestie van oorzaak en gevolg.
Ik rij geen motor.
  vrijdag 18 februari 2005 @ 18:38:01 #47
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_25148789
volgens mij heeft die gozer nooit doorgehad dat je aan het racen was. Miss toen je hem weer passeerde. Verder is het totaal kansloos om te sprinte met een motor in de regen, das gewoon levensgevaarlijk.
En wat betreft motorrijders en automobilisten, een auto is comfortabel, een motor is leuk om mee te spelen. Dat je als motorrijder overigens enigzins zelfmoordneigend overkomt is waarschijnlijk omdat de gemiddelde automobilist niet weet hoehet is om op de motor te zitten, maw dus nooit kan inschatten of iets gevaarlijk of niet is. Dus mensen die nooit motor hebben gereden kunnen miss maar beter nix zeggen.
  vrijdag 18 februari 2005 @ 18:40:51 #48
17709 hollander172
pi_25148839
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 18:11 schreef MrX1982 het volgende:
Hoi Dagblad_De_Limburger

Waar haal je dat nou weer vandaan? Als er iemand zich bewust is van zijn kwetsbare situatie zijn het motorrijders wel. Dat sommigen een deathwish hebben kan je niet elke motorrijder aanrekenen.
quote:
Nou kom op maar op met dat overzichtje dan, tot nu toe zie ik alleen een hoop ongefundamenteerd geouwehoer van je maar bewijzen zijn er tot nu toe niet.
Neem je ook even mee in je staatje dat er dikwijls motorrijders ondersteboven worden gereden omdat sommige automobilisten liever met hun radio spelen dan op de weg te letten?

Meervoud van motor is trouwens motoren en niet motors.
pi_25148871
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 18:38 schreef Fugie het volgende:
Dat je als motorrijder overigens enigzins zelfmoordneigend overkomt is waarschijnlijk omdat de gemiddelde automobilist niet weet hoehet is om op de motor te zitten, maw dus nooit kan inschatten of iets gevaarlijk of niet is. Dus mensen die nooit motor hebben gereden kunnen miss maar beter nix zeggen.
Amen
pi_25149199
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 18:20 schreef ThaFreak het volgende:

[..]

overigens zie ik niets om te wissen, wat had je gedacht dat iedereen aaah en oooooh zou zeggen en je geeft het zelf al aan in je openingspost
Neejoh jij ander modje Met dat geflame in mijn OP doelde ik op gezeur van 'HA als het droog was had je toch verloren' en vannuh 'denk je nu dat je stoer bent' en dat soort gedoe.

Niet een totale switch van onderwerp

Maarja ik denk dat er geen houden meer aan is, dus laat het anders maar zo
(Y)
pi_25149207
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 18:06 schreef Zzyzx het volgende:

[..]

Rancuneus schepsel.
leg uit
[Dit bericht is gewijzigd door Kreator]
  vrijdag 18 februari 2005 @ 19:36:58 #52
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_25149689
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 18:20 schreef ThaFreak het volgende:

[..]

Tjabbo was ff eten.

En op wat redelijk grof taalgebruik na zie ik inderdaad niets dat verwijderd hoeft te worden.

Chiren,
Met jou verhaaltje kun je niet veel natuurlijk. Het is leuk, maar daar blijft het bij.

Ik vind het wel een interessante discussie, ook al is hij vaker gevoerd.
Soms gaat een discussie een bepaalde kant op.
  vrijdag 18 februari 2005 @ 19:41:58 #53
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_25149757
LOL, die motorrijder was waarschijnlijk alleen maar geirriteerd dat je hem voor de poten reed, zag het waarschijnlijk niet eens als race.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
  vrijdag 18 februari 2005 @ 19:54:32 #54
17709 hollander172
pi_25149927
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 19:36 schreef Tjabbo het volgende:
Ik vind het wel een interessante discussie, ook al is hij vaker gevoerd.
Soms gaat een discussie een bepaalde kant op.
Wat is er interessant aan dan?
Een motor is gewoon sneller dan een auto en het feit dat de genoemde motorrijder in OP er de brui aan gaf geeft alleen maar aan dat ie met meer verstand rond rijd dan de TS.

De rest van de discussie past weer in hetzelfde rijtje als:
Elke marrokaan steelt.
Elke surinamer is lui.
Elke vrouw zeikt en zeurt. (hoewel daar weer wel een kern van waarheid in zit )
Elke mod hier is bevooroordeeld.

Het is gewoon weer generalisatie ten top maar het echte dieptepunt zit er in dat een paar puisterige pubertjes er genoegen in schijnen te scheppen als ze de motorrijder die hen net daarvoor inhaalde verderop onder een wit laken terug zien.
Dat vind ik persoonlijk diep triest maar als jij dat okee vind.......
pi_25150028
Wat ik helaas nog niet gelezen hier heb, is dat voornamelijk de automobilist de schuldige is in tweezijdige ongevallen. Altijd hetzelfde verhaal, dat ze de motorrijder niet hebben gezien. Wel typisch vind ik dat, gezien de veroordelingen over motorrijders.
Hoe vaak ik wel niet ben gezien met de motor, dat kan ik lang niet op 2 handen tellen. Je moet ook wel goed opletten, want anders lig je dus zelf in de kreukels.
Sinds ik motor ben gaan rijden ben ik ook beter gaan autorijden. Meer anticiperen en bewuster deelnemen aan het verkeer.
Provisie retour bij je Hypotheek? Klik hier
pi_25150078
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 20:01 schreef Romius het volgende:
Wat ik helaas nog niet gelezen hier heb, is dat voornamelijk de automobilist de schuldige is in tweezijdige ongevallen. Altijd hetzelfde verhaal, dat ze de motorrijder niet hebben gezien.
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 18:40 schreef hollander172 het volgende:
Neem je ook even mee in je staatje dat er dikwijls motorrijders ondersteboven worden gereden omdat sommige automobilisten liever met hun radio spelen dan op de weg te letten?
?

Je hebt helemaal gelijk....
  vrijdag 18 februari 2005 @ 20:06:37 #57
88663 Five_Aces
pi_25150099
Denk dat daar voor een groot deel waarheid in zit. Maar aan de andere kant is mijn persoonlijke ervaring met motorrijders vooral op sportmotoren dat het toch wel show-off types zijn Heb je natuurlijk in de auto ook, maar daar zit je toch ietwat beschermder.

En jaloers zijn omdat een motor sneller is: Motorrijbewijs halen + motor kopen is waarschijnlijk goedkoper dan snelle auto halen. Voor de prijs van een beetje sportwagen koop je een motor en een klein autotje voor erbij. If you can't beat them join them Tis maar net waar je voorkeur ligt imho.
  vrijdag 18 februari 2005 @ 20:16:02 #58
17709 hollander172
pi_25150240
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 20:06 schreef Five_Aces het volgende:
En jaloers zijn omdat een motor sneller is: Motorrijbewijs halen + motor kopen is waarschijnlijk goedkoper dan snelle auto halen. Voor de prijs van een beetje sportwagen koop je een motor en een klein autotje voor erbij. If you can't beat them join them Tis maar net waar je voorkeur ligt imho.
Qua kosten zal het weinig uitmaken, ik weet dan ook niet wat je verstaat onder "snelle" auto.
Met voorkeur heeft het weinig te maken, je benadering is er eentje van een automobilist pur sang. Motorrijden gaat niet om snel zijn maar om de vrijheid die je hebt, tuurlijk is het leuk te weten dat je eigenlijk op een motorblok met twee wielen zit met meer vermogen dan een gemiddelde middenklasser.
De echte lol zit overigens in de bochten, iets dat totaal niet met autorijden te vergelijken is.

Overigens is het voor mij makkelijk, leuke motor en een underpowered gebakkie voor de boodschappen. Altijd vervoer en ook nog eens op twee heel verschillende manieren.
pi_25150267
Ik denk dat je beter kan kijken naar de verhoudingen. Hoeveel % van de motorrijders is betrokken bij een ongeval en hoeveel % van de automobilisten zijn betrokken bij een ongeval?

Dat er een hoger aantal doden verhoudingsgewijs onder de motorrijders zou zijn zal meer in het feit liggen dat men kwetsbaarder is (ontbreken van gordel, kooiconstructie ed) dan dat je de oorzaak kan afschuiven om asociaal rijgedrag. Ik hoef in de categorie auto alleen al de golf gti te noemen waar vele 18 jarige jongens in rondscheuren alsof de openbare weg altijd een circuit is. Dat het vaak goed afloopt ligt meer aan het feit dat je nog iets om je heen hebt wat een eventuele klap kan opvangen.

ontopic:

sprint tegen een motor, vrijwel altijd kansloos. Ik rij zelf geen motor, en rij ook geen auto. Ik vind het allebei wel wat hebben (auto tuning ed, niet overdone) maar een motor heeft toch meer pit. Ik heb wel een keer een sprint gezien van een Yamaha R1, zo'n blauw-witte, gaat best hard moet ik zeggen. Daar kan menig Golfje nog een puntje aan zuigen.
pi_25150300
om wat voor auto met gaten in de motorkap en brulpijp gaat t nou hier? of durf je dat niet te zeggen
"The guys from Mclaren kept saying: "sounds like a spitfire", and the guys from Mercedes went: "Nein, nein, nein, sounds like a Messerschmitt", they're both wrong actually, it sounds like the god of Thunder"
  vrijdag 18 februari 2005 @ 20:21:29 #61
88663 Five_Aces
pi_25150322
@ 18 jarige + GTi comment: Op je 18e kan je ook op een 25KW motor stappen die nog een heel stuk sneller is als een GTi of wat dan ook. En ook daar heb je jongeren op een motor die zich exact zo gedragen.
  vrijdag 18 februari 2005 @ 20:34:25 #62
17709 hollander172
pi_25150489
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 20:21 schreef Five_Aces het volgende:
@ 18 jarige + GTi comment: Op je 18e kan je ook op een 25KW motor stappen die nog een heel stuk sneller is als een GTi of wat dan ook. En ook daar heb je jongeren op een motor die zich exact zo gedragen.
Die 25kW regel is daar juist voor, vergeet niet dat een auto veel meer massa heeft en de gevolgen bij aanrijdingen desastreus kunnen zijn. Is het niet door de eerste klap danwel door de massa die "door duwt".

Om de discussie dan maar verstandig te verlaten, stap eens op een motor en kijk hoe het is, de meesten doen het echt wel rustig aan in het begin. Voor diegenen die niet genoeg hebben aan de openbare weg zijn er circuitdagen die financieel gezien best haalbaar zijn. Mocht je nog niet genoeg adrenalineshots daarvan krijgen dan kan je er ook voor kiezen met een kentekenloze motor alleen maar races te rijden. De SV650 cup is een leuk voorbeeld van betaalbaar racen.
Voor auto's heb je dit dingen niet dus is de openbare weg de enige uitlaatklep en dat geeft je soms wel te denken als je die sjonnies door een woonwijk ziet scheuren in hun GTI'tje.
  vrijdag 18 februari 2005 @ 20:42:30 #63
88663 Five_Aces
pi_25150599
Die circuitdagen voor auto's zijn er ook wel, dat is het probleem niet. (Als je in Limburg woont kan je altijd nog naar de ring, kan je blazen wat je wilt )
pi_25153414
Nou, nou, stoere jongen hoor. Idioot.
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
pi_25154715
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 23:11 schreef Pizza_Shooter het volgende:
Nou, nou, stoere jongen hoor. Idioot.
!
quote:
om wat voor auto met gaten in de motorkap en brulpijp gaat t nou hier? of durf je dat niet te zeggen
Ik durf het best te zeggen, maar het was totaal niet relevant, want geen enkele auto sprint een motor eruit. De reden dat ik met die gaten en 'brulpijp' kwam was om mijn herrie aan te tonen
Dat ie meer herrie maakt dan vooruit komt is daarbij wederom niet relevant
Maargoed, voor de geinteresseerden:

In het rood alleen, en zonder de 2liter turbo motor met 4wd Anders had ik die fucker wel kunnen hebben
(Y)
pi_25154997
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 17:58 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Dat geloof ik best maar het is niets voor mij. Zou voor mij pure zelfmoord zijn om op zo'n race machine te gaan zitten
[..]

Maar dat komt vaak niet naar voren in het rijgedrag van motorrijders. Mss is dat een verkeerde perceptie van mij zou ook kunnen maar de statistieken wijzen toch uit dat de kans op een dodelijk ongeluk op de motor zoveel groter is dan in de auto.
dat heeft er mee te maken dat als er iets gebeurt je op je muil gaat... als een koekblikker (ja ben ik zelf ook ) niet uit zn doppen kijkt rijdt hij meteen een motorrijder kapot en zelf heeft ie 2 krasjes en een deukje...

helaas ontstaat het merendeel verkeersdoden op de motor zo en niet door asociaal rijgedrag...
pi_25155079
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 00:18 schreef chiren het volgende:

[..]

!
[..]

Ik durf het best te zeggen, maar het was totaal niet relevant, want geen enkele auto sprint een motor eruit. De reden dat ik met die gaten en 'brulpijp' kwam was om mijn herrie aan te tonen
Dat ie meer herrie maakt dan vooruit komt is daarbij wederom niet relevant
Maargoed, voor de geinteresseerden:

[afbeelding]

In het rood alleen, en zonder de 2liter turbo motor met 4wd Anders had ik die fucker wel kunnen hebben
als hij dr zin in had ook niet
pi_25155118
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 00:34 schreef Youp het volgende:

[..]

als hij dr zin in had ook niet
Dat was zegmaar cynisch.
Laten we zeggen, dan had ik hem in ieder geval bij kunnen houden
(Y)
pi_25155259
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 17:26 schreef Rietvaerder het volgende:
Fazer 600 doet er zo'n 3 seconden over om op de 100 te komen met een goede berijder
Da's wel erg optimistisch. Een vriend van me heeft een Fazer 600, en kan best rijden, maar hij wint het toch niet van de Cosworth van een andere kennis. Moet zeggen dat die ook wel erg rap is En ik ken een Nissan GTi-R (foto van het type is al eerder gepost in het topic) die het heel veel motors erg lastig kan maken. En dan is er uiteraard de Delta Integrale nog, die in rally-uitvoering in iets meer dan 2.5 seconde naar de 100 gaat, op onverhard...

Overigens is het verhaal "een motor wint het per definitie van een auto" niet waar. Wel in 99% van de gevallen, maar zeker niet per definitie. Auto's kunnen ook de 1 PK per kg halen (en wel meer dan dat). Daarnaast zijn 4 wielen nu eenmaal sneller in de bochten vanwege de veel betere grip ten opzichte van een motor.
pi_25155301
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 00:35 schreef chiren het volgende:

[..]

Dat was zegmaar cynisch.
Laten we zeggen, dan had ik hem in ieder geval bij kunnen houden
tot de 50
pi_25155371
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 00:42 schreef johnwoo het volgende:

[..]

Da's wel erg optimistisch. Een vriend van me heeft een Fazer 600, en kan best rijden, maar hij wint het toch niet van de Cosworth van een andere kennis. Moet zeggen dat die ook wel erg rap is En ik ken een Nissan GTi-R (foto van het type is al eerder gepost in het topic) die het heel veel motors erg lastig kan maken. En dan is er uiteraard de Delta Integrale nog, die in rally-uitvoering in iets meer dan 2.5 seconde naar de 100 gaat, op onverhard...

Overigens is het verhaal "een motor wint het per definitie van een auto" niet waar. Wel in 99% van de gevallen, maar zeker niet per definitie. Auto's kunnen ook de 1 PK per kg halen (en wel meer dan dat). Daarnaast zijn 4 wielen nu eenmaal sneller in de bochten vanwege de veel betere grip ten opzichte van een motor.
delta integrale rally uitvoering met 450+pk's

en idd in de bochten zijn ze sneller.. maar sprinten.. no way in 99% van de gevallen ja EN voor de prijs van een uber motor (R1 ofzo) heb je nog geen uber auto die de R1 kwijt kan rijden
pi_25155452
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 00:44 schreef Youp het volgende:

[..]

tot de 50
Nuh uh!
All the way, die motor gaat in dit klote weer toch niet voluit
(Y)
pi_25155484
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 00:52 schreef chiren het volgende:

[..]

Nuh uh!
All the way, die motor gaat in dit klote weer toch niet voluit
jij krijgt ook geen grip met dit weer dan maar idd in dit weer zou je wel sneller kunnen zijn, tenzij rossi er op zit
pi_25155572
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 00:54 schreef Youp het volgende:

[..]

jij krijgt ook geen grip met dit weer dan maar idd in dit weer zou je wel sneller kunnen zijn, tenzij rossi er op zit
Met 4wd en 3 banden meer die ook allemaal nog eens dikker zijn dan een motorband ben je met een auto die in 5,2 seconden op de 100 zit sneller weg dan een motor die in gemiddeld 4 seconden op de 100 zit, als we het over regen hebben dan ja inderdaad

Agh ja, feit blijft gewoon dat je met een hell of a 4wd auto moet komen om het een motor moeilijk te maken bij het stoplicht...
(Y)
pi_25155605
Ik zeg het maar weer eens...

Als een R1 die 180 kilo oid 180 pk's heeft, hoort een Audi RS6 die 1800 kilo weegt 1800 pk's te hebben, std. heeft ie maar 450 pk

Zie je eigenlijk hoe weinig vermogen blikken hebben als je het vergelijkt met hun gewicht. (of je moet het over Dauer 962 en dat soort apparaten hebben, 1100 kilo en 730 pk, 700 nm, specs waar je U tegen zegt dus.)
pi_25155626
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 00:58 schreef chiren het volgende:

[..]

Met 4wd en 3 banden meer die ook allemaal nog eens dikker zijn dan een motorband ben je met een auto die in 5,2 seconden op de 100 zit sneller weg dan een motor die in gemiddeld 4 seconden op de 100 zit, als we het over regen hebben dan ja inderdaad

Agh ja, feit blijft gewoon dat je met een hell of a 4wd auto moet komen om het een motor moeilijk te maken bij het stoplicht...
liever RWD... 4wiel betekend de eerste 10cm rustig optrekken en daar verlies je snelheid op
pi_25155652
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 01:01 schreef Youp het volgende:

[..]

liever RWD... 4wiel betekend de eerste 10cm rustig optrekken en daar verlies je snelheid op
MAAARRrrr, als je 1000pk (ik zeg maar iets) op de achterwielen gooit, zal je toch alleen maar spinnen? Ja of je moet superslicks hebben
(Y)
pi_25155697
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 01:03 schreef chiren het volgende:

[..]

MAAARRrrr, als je 1000pk (ik zeg maar iets) op de achterwielen gooit, zal je toch alleen maar spinnen? Ja of je moet superslicks hebben
nee... dan moet je met de koppeling om kunnen gaan en heeeeeeeeeeeeeeeeele brede banden monteren en de juiste overbrengingsverhouding kiezen RWD wint het van 4wd op sprinten... zo is het nou eenmaal
pi_25155698
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 01:03 schreef chiren het volgende:

[..]

Nee, brede wielen helpen enorm.

Dauer 962 (730 pk 700 nm) Le Mans bijv. had een test ofzo gelezen, ding heeft vrijwel geen wielspin (als je ermee kan omgaan), ding gaat in 2.6 seconden naar de 100. Dat doet vrijwel geen enkele ultra supersport motor hem na (en dat ding kost volgens mij 100 supersports bij elkaar dus dat is geen eerlijk vergelijk nee).
pi_25155761
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 01:05 schreef yup het volgende:

[..]

Nee, brede wielen helpen enorm.

Dauer 962 (730 pk 700 nm) Le Mans bijv. had een test ofzo gelezen, ding heeft vrijwel geen wielspin (als je ermee kan omgaan), ding gaat in 2.6 seconden naar de 100. Dat doet vrijwel geen enkele ultra supersport motor hem na (en dat ding kost volgens mij 100 supersports bij elkaar dus dat is geen eerlijk vergelijk nee).
Dodge Viper GTS Stryker TT Stage 3... 1150pk en 12xx nm koppel... op de achterwielen en op 395 bandjes ofzo gaat goed... <9 sec quarter mile... 2e hands viper GTS in nederland 60k met 20.000km (nagenoeg nieuw dus) 40k dollar voor dat TT stage 3 pakket... dus <100k... redelijk goedkoop voor die snelheid en ze zijn nu bezig met de TT RS (rocket sledge) met 1700pk
pi_25155821
Ahw kijk zo leer ik ook weer wat

En nu begint het topic tenminste weer te lijken op wat ik wil (ik dacht zo van, 'Mijn topic, wat doe je !)

En wtf men, 1700pk uit een Viper
Wat is eigenlijk het meeste aantal pk uit een auto ooit gehaald? Een fabrieksauto dan, getuned. Geen 8 meter lange draggers met 20 V12-en ofzo
(Y)
pi_25155923
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 01:12 schreef chiren het volgende:
Ahw kijk zo leer ik ook weer wat

En nu begint het topic tenminste weer te lijken op wat ik wil (ik dacht zo van, 'Mijn topic, wat doe je !)

En wtf men, 1700pk uit een Viper
Wat is eigenlijk het meeste aantal pk uit een auto ooit gehaald? Een fabrieksauto dan, getuned. Geen 8 meter lange draggers met 20 V12-en ofzo
geen idee... de TT Stage 3 viper heeft wel het wereldrecord topsnelheid gehaald ooit in de jaren 90... ver in de 400km/h... ze doelen nu met de 1700pk op iets boven de 500km/h volgensmij

trouwens 1700pk uit een 8 liter is net boven de 200pk per liter... aangezien dat ding 2 enoooorme turbo's heeft is dat best te doen (ookal is het maar een 20klepper) er zijn jappen die veel meer vermogen per liter hebben
pi_25156016
Dat is waar, ik kan me een 1300+pk supra herinneren, 3liter, dus dat is 433,3 pk per liter... Maar ik denk dat het viperblok misschien wat minder tunable is dan zo'n 2JZ. Ander zou je er in principe (433,3*8=) 3500pk uit moeten kunnen persen
(Y)
pi_25156051
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 01:23 schreef chiren het volgende:
Dat is waar, ik kan me een 1300+pk supra herinneren, 3liter, dus dat is 433,3 pk per liter... Maar ik denk dat het viperblok misschien wat minder tunable is dan zo'n 2JZ. Ander zou je er in principe (433,3*8=) 3500pk uit moeten kunnen persen
is minder tunable... maar waarschijnlijk valt er uit het viper blok wel meer koppel te halen de viper met 1150pk is nog erg laagtoerig... bij 5000 rpm ofzo levert hij zn max vermogen al dus dat betekend een heeeele berg koppel (dat staat in verband met elkaar ja, ik ben te lui om nu de formule te gaan typen want dan moet ik eerst weer wat nakijken iig hoe lager het toerental waarbij het vermogen vrij komt, hoe hoger het koppel)
pi_25156843
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 01:18 schreef Youp het volgende:
er zijn jappen die veel meer vermogen per liter hebben
Skyline met meer dan 1600 PK
pi_25156920
1000+rwhp drag supra vs big bore hayabusa met wat weight savings

http://www.badassride.com/videos/busa_vs_supra.wmv

Met de juiste auto laat je vrijwel alle motoren achter je.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_25157469
Vet filmpje blijft dat, die soundtrack ook van Rob Zombie
'T was alleen wel bekend dat die motorgast niet echt een goede rijder was, daarintegen reed hij wel met nos en die supra niet. Busa verliest ook veel met schakelen, supra was geloof ik 3speed automaat afgesteld om een zo snel mogelijke tijd op de quarter mile neer te zetten (correct me if I'm wrong). Ook vet om te zien hoe die Busa ff een wheelie popt bij 115 km/u. Alleen jammer voor hem dat de suup wint

Maar het is dus zeker mogelijk, alleen moet je er helaas wel veel geld tegenaan smijten. Er was ook nog ergens een filmpje van een raceboot vs f1 vs racebike, allen van Honda dacht ik. Was ook mooi om te zien hoe ongelofelijk stront die motor werd getrokken
(Y)
pi_25157599
Offtopic maar een R1 bijv. (LANGVANZELEVENNIET de snelste motor in rechte lijn, maar wel verdomde snel) kan ook zijn voorwiel liften... Bij 200 km/u...

Een ding moet iedereen niet uit het oog verliezen.

Een Hayabusa kost niks (denk een factortje of 10) vergeleken met een auto die zulke prestaties (van de Hayabusa dus) kan neerzetten...

Een std. Hayabusa vlamt al 99.9% van het hele wegennet in Nederland, zelfs extreem getunede kleine wagentjes (Golf 1 GTi met 450 pk oid) houd hem niet bij.

In mijn ogen respect voor de zieke motherfucker op 2 wielen...
pi_25157640
quote:
ten eerste hoort hij mij wel flink toeren brullen (motorkap met 'gaten', open air intake en remus demper)
Op een Daewoo, lol, het moet niet gekker worden!
pi_25157645
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 00:18 schreef chiren het volgende:

Ow sorry, niet goed gelezen.
Maar al had je een GTi-R, zelfs dán nog had je niet gewonnen van een doordeweekse alledaagse niks speciaal zijnde motor.

Die GTi-R's zijn trouwens wel toffe karretjes om mee te scheuren
pi_25157651
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 02:26 schreef StefanP het volgende:

Je bedoelt het net andersom he. Met een huis- tuin en keukenmotor laat je al vrijwel ALLE auto's achter je

Je kan het wel de juiste auto noemen, maar die kan jij niet betalen, en ik ook niet, en waarschijnlijk niemand hier op fok

Als je een (ik noem maar iets) een RR Fireblade koopt (tegenwoordig ook al voor haast een appel en een ei) dan laat je echt wel de porsches en ferrari's achter je hoor.
pi_25157656
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 03:53 schreef yup het volgende:

Een std. Hayabusa vlamt al 99.9% van het hele wegennet in Nederland, zelfs extreem getunede kleine wagentjes (Golf 1 GTi met 450 pk oid) houd hem niet bij.
Als ik ff gok hoeveel auto's er zijn in nederland, ik heb geen idee hoor, maar zeg iets van (krap geteld) 5 miljoen. En dan tel ik denk ik echt krap?!

99,9 procent zou dan betekenen dat er in nederland 5000 auto's rondrijden die een busa eruitscheuren...........sorry, maar ik denk dat je die 99,9% iets moet bijstellen hoor.

Ik gok eerder 99,999% ofzo, dat zouden er 50 zijn, en zelfs dat vind ik nog veel.
pi_25157669
quote:
Precies mijn reden om mijn rijbewijs NIET te halen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_25157674
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 04:38 schreef -Xerxes- het volgende:

[..]

Als ik ff gok hoeveel auto's er zijn in nederland, ik heb geen idee hoor, maar zeg iets van (krap geteld) 5 miljoen. En dan tel ik denk ik echt krap?!

99,9 procent zou dan betekenen dat er in nederland 5000 auto's rondrijden die een busa eruitscheuren...........sorry, maar ik denk dat je die 99,9% iets moet bijstellen hoor.

Ik gok eerder 99,999% ofzo, dat zouden er 50 zijn, en zelfs dat vind ik nog veel.
Jaja sorry zoeits bedoelde ik

Sterker nog, volgens mij bestaat er in NL geen enkele auto die sneller is dan een std. Hayabusa...? Of je moet hier Lingenfelter TT Corvettes (1000+ pk's), Dauer 962 Le Mans, McLaren F1, dat soort apparaten hebben...

Ik denk dat je met een Ferrari Enzo een Busa wel moeilijk kan maken, maar toch lijkt het me dat de Busa sneller is, alleen op zeer hoge snelheden zal de Ferrari weglopen me dunkt... (top van Enzo is 350 km/u, std. Busa haalt iets over 300).
  zaterdag 19 februari 2005 @ 09:26:33 #95
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_25158020
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 20:42 schreef Five_Aces het volgende:
(Als je in Limburg woont kan je altijd nog naar de ring, kan je blazen wat je wilt )
Is die alleen voor limbo's dan?
Kan me nog herinneren dat ik er ook op mocht....

en flick is echt geen limbo

En waarom lult iedereen pver een hayabusha
Dit is toch echt niet de snelste fiets(hooguit op topsnelheid),de SS van Yamaha of Suzuki(nieuwe GSX1000) gaan over het vermogen van een haya met minder gewicht.

[ Bericht 20% gewijzigd door Herr.Flick op 19-02-2005 09:36:49 ]
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_25158178
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 09:26 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Is die alleen voor limbo's dan?
Kan me nog herinneren dat ik er ook op mocht....

en flick is echt geen limbo

Dit is toch echt niet de snelste fiets(hooguit op topsnelheid),de SS van Yamaha of Suzuki(nieuwe GSX1000) gaan over het vermogen van een haya met minder gewicht.
idd, de nieuwste GSXR1000 zet 180 achterwielpk's neer, dus meer dan 200 krukaspk's met alleen een ander uitlaatsysteem.
Ik heb overigens ook ergens een site gezien, waar ze de tijden van sprintjes hadden geplaatst, zowel auto's als motoren. De eerste auto stond op de 20e plaats, de McLaren F1.
pi_25158180
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 00:42 schreef johnwoo het volgende:

[..]

Da's wel erg optimistisch. Een vriend van me heeft een Fazer 600, en kan best rijden, maar hij wint het toch niet van de Cosworth van een andere kennis
Zeg toch niet dat ie van een Cosworth wint, zegt me niks die auto. Zeg alleen dat ie in 3 sec op de 100 kan zitten.

0-200 is trouwens veel leuker! FJR1300 @ 245kg @ 143.5pk @ 132nM doet 0-200 in 8.3 seconden

[ Bericht 15% gewijzigd door Rietvaerder op 19-02-2005 10:32:18 ]
pi_25158413
op de afsluitdijk al weer wat jaartjes terug, mijn man had een kawasaki 1100 of 1300 de ander reed in een bmw d8.
Bij Den Oever zwaaide we naar elkaar en gingen ieder een andere kant op
pi_25158432
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 02:26 schreef StefanP het volgende:

moet je op die busa eens een turbo kitje schroeven... die dingen zijn tunable tot 500pk (en over een tijdje misschien wel meer) dan wil ik die supra dat nog wel eens zien winnen en trouwens weight savings zijn niet slim voor een dragrace met een busa... hij lift zn voorwiel zo al van de grond, dat zou betekenen dat je minder hard op kan trekken het eerste stuk...
pi_25158443
Dat is ook altijd zo leuk. Een nieuwe Busa kost ca 15.000 euro. Een nieuwe Supra was in 1996 84.836 euro. En dan nog 40.000 euro aan tuning? Dan vind ik wel dat je mag winnen Dat gun ik die jongen dan gewoon.

Voor 3000 euro koop je al een GSX-R1100W bijvoorbeeld met 155pk Je moet het gewoon eigenlijk niet vergelijken want die verhoudingen liggen heel anders....
pi_25158455
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 10:39 schreef Sorella het volgende:
op de afsluitdijk al weer wat jaartjes terug, mijn man had een kawasaki 1100 of 1300 de ander reed in een bmw d8.
Bij Den Oever zwaaide we naar elkaar en gingen ieder een andere kant op
ik denk dat je een Alpina BMW B8 bedoelt en als ze als basis een M3 gebruikt hebben zou het enigszins wel eens een klein beetje mee kunnen komen.. maar dan nog is de kawa veeeeel sneller (of was het een chopper? )
pi_25158547
Het was geen chopper en het ging om de lol
Heb de teller de 200 zien passeren en er moest ook rekening gehouden worden met de andere weg gebruikers.
Nog nooit zo vlug de afsluitdijk over gestoken
pi_25158666
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 10:53 schreef Sorella het volgende:
Het was geen chopper en het ging om de lol
Heb de teller de 200 zien passeren en er moest ook rekening gehouden worden met de andere weg gebruikers.
Nog nooit zo vlug de afsluitdijk over gestoken
ok
pi_25158907
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 09:26 schreef Herr.Flick het volgende:
Niet zo moeilijk, de eerste motor met een top over de 300 heeft en met een prijs die jan modaal kan opbrengen heeft een beetje opschudding in den haag veroorzaakt. Zo is het fietsje aardig in het nieuws geweest en ook bij de niet motor kenners bekend geworden.
pi_25159332
Hayabusha...meen dat Ghostrider er ook 1 heeft.

Ik heb er 2 filmpjes van (hij rijd wel asociaal en gevaarlijk trouwens, bijv op een 2baansweg inhalen met tegenliggers, en dus tussen 2 auto's rijd, met een gangetje van 200)

Dan heb je ook nog die motoren met straalaandrijving, Jay Leno heeft er 1 geloof ik. Heb alleen geen idee wat zo'n ding aan prestaties levert.
pi_25159378
Ik heb ook een vrij lange compilatiefilm over een sprintdag in Jubbega (scooters) en de snelste (meer een frame en motor, meer niet) deed iets van 7,5 seconden over 150 meter. De rest zat zo rond de 8-10 seconden. (alles was tot 74cc)

Een motor is ook niet meer dan een motorblok waar wielen aanzitten, bij een auto komt er toch nog extra gewicht bij kijken voor allerlei comfort en extra's.
pi_25159412
Teveel iig, leuk voor chickens die alleen hard rechtdoor durven. Hoe ga je met zo'n Y2K ding normaal een bochie nemen Afstappen voor de bocht zeker
pi_25159602
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 11:53 schreef xFriendx het volgende:
Hayabusha...meen dat Ghostrider er ook 1 heeft.

Ik heb er 2 filmpjes van (hij rijd wel asociaal en gevaarlijk trouwens, bijv op een 2baansweg inhalen met tegenliggers, en dus tussen 2 auto's rijd, met een gangetje van 200)

Dan heb je ook nog die motoren met straalaandrijving, Jay Leno heeft er 1 geloof ik. Heb alleen geen idee wat zo'n ding aan prestaties levert.
prestaties zijn helemaal niet je van het.. en het bochtenwerk is sowieso not done... t ding heeft 250pk 320 HP @52,000 rpm leuk en aardig maar de motor is geen drol waard

[ Bericht 2% gewijzigd door Youp op 19-02-2005 12:19:59 ]
pi_25159634
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 11:57 schreef xFriendx het volgende:
Ik heb ook een vrij lange compilatiefilm over een sprintdag in Jubbega (scooters) en de snelste (meer een frame en motor, meer niet) deed iets van 7,5 seconden over 150 meter. De rest zat zo rond de 8-10 seconden. (alles was tot 74cc)

Een motor is ook niet meer dan een motorblok waar wielen aanzitten, bij een auto komt er toch nog extra gewicht bij kijken voor allerlei comfort en extra's.
en dan zijn er nog kereltjes die 2500 euro in hun scootertje gestoken hebben die denken dat ze op de 400 meter een <8sec 0-100 auto er uit trekken of mijn motor

ja serieus
pi_25160041
Zie dit maar eens met een auto te produceren (ff in media player afspelen)

http://www.speedycom.co.uk/shop/race-fit.mp3
  zaterdag 19 februari 2005 @ 13:17:47 #111
88663 Five_Aces
pi_25160444
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 10:45 schreef Youp het volgende:

[..]

ik denk dat je een Alpina BMW B8 bedoelt en als ze als basis een M3 gebruikt hebben zou het enigszins wel eens een klein beetje mee kunnen komen.. maar dan nog is de kawa veeeeel sneller (of was het een chopper? )
Is geen M3, maar een E36 328 met een 4.6L V8, 333 PK.

nog steeds no match voor een motorfiets, misschien op topsnelheid (ding loopt 285) maar met een 1100 CC motor zit 300 km/u er ook wel in denk ik.
pi_25160587
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 11:19 schreef slashme het volgende:

[..]

Niet zo moeilijk, de eerste motor met een top over de 300 heeft en met een prijs die jan modaal kan opbrengen heeft een beetje opschudding in den haag veroorzaakt. Zo is het fietsje aardig in het nieuws geweest en ook bij de niet motor kenners bekend geworden.
En dat is helemaal niet zo moeilijk, de nieuwe Kawa ZX-10r zal waarschijnlijk bijna net zo snel zijn, die mannekes in Den Haag zijn zo ongelofelijk oerdom... Je kan al jaren voor de prijs van een Polo of Corsa een supersport kopen die alle Ferrari/Porsche/Lambo dat soort apparaten het nakijken geeft...
pi_25160626
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 13:17 schreef Five_Aces het volgende:

[..]

Is geen M3, maar een E36 328 met een 4.6L V8, 333 PK.

nog steeds no match voor een motorfiets, misschien op topsnelheid (ding loopt 285) maar met een 1100 CC motor zit 300 km/u er ook wel in denk ik.
Nogmaals, cc's zeggen vrij weinig. Dus jij denkt dat een 1100cc chopper de 300 wel haalt?

Een R6 (supersport, 600cc, 280km/h) loopt op top sneller dan een FJR1300 (sportieve tour, 1300cc, 250km/h)
  zaterdag 19 februari 2005 @ 13:37:27 #114
88663 Five_Aces
pi_25160780
Ik denk meestal aan een sportmotor bij dat soort snelheden & cc's. Dat aantal CC's nietszeggenend zijn doorgaans weet ik ook wel, is bij auto's ook zo.
  zaterdag 19 februari 2005 @ 13:48:08 #116
27211 super_honda
nu met een suzuki GS500E
pi_25160976
sprinten tegen auto's is leuk. zelfs met mijn 15 jaar oude 25kw GS500e trek ik bij een stoplicht de meeste auto's er nog uit.....
Forum voor beginnende motorrijders: www.25kw.net
FOK!Fotoboek
pi_25161176
Ja? ::+
  zaterdag 19 februari 2005 @ 14:26:06 #118
55299 Romius
GSX-R750 K5
pi_25161561
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 13:28 schreef Rietvaerder het volgende:

[..]

Nogmaals, cc's zeggen vrij weinig. Dus jij denkt dat een 1100cc chopper de 300 wel haalt?

Een R6 (supersport, 600cc, 280km/h) loopt op top sneller dan een FJR1300 (sportieve tour, 1300cc, 250km/h)
Niet overdrijven voor een 600 cc
pi_25161666
Niks overdreven aan? Nou, 270 dan Harder dan een FJR1300 iig...
  zaterdag 19 februari 2005 @ 14:56:23 #120
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_25161881
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 12:47 schreef Rietvaerder het volgende:

Ik heb wel geluid maar geen beeld. Te oude mediaplayer ofzo

Nevermind, zie al dat het een mp3 betreft. Dacht dat het een filmpje was
It's okay to be white
  zaterdag 19 februari 2005 @ 14:58:09 #121
55299 Romius
GSX-R750 K5
pi_25161907
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 14:36 schreef Rietvaerder het volgende:
Niks overdreven aan? Nou, 270 dan Harder dan een FJR1300 iig...
kheb de test nog liggen hier van de moto 73, werkelijke topsnelheid is 250, op de teller 275. De snelste is de gixxer600, en die gaat tot 254 werkelijk. Dus 270 is nog steeds overdreven
pi_25162053
Dan de 750, die gaat mooi >299

Ik heb ook over de teller, FJR1300 is ook 250 teller, maatje van mij doet met zijn R6 echt wel 280 teller
  zaterdag 19 februari 2005 @ 15:18:00 #123
55299 Romius
GSX-R750 K5
pi_25162176
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 15:09 schreef Rietvaerder het volgende:
Dan de 750, die gaat mooi >299

Ik heb ook over de teller, FJR1300 is ook 250 teller, maatje van mij doet met zijn R6 echt wel 280 teller
Ja daar heb je toch niks aan man, op de teller

Dan halen we m'n oude GSXR750 er even bij, 310 op de teller
pi_25162393
Hoezo heb je daar niks aan, waar maak jij uit op dan of Five_Access het over teller of echte km's heeft? Die afwijkingen schelen niet zoveel onderling.. dus ik vind het een geschikte maatstaf

Das het punt toch helemaal niet trouwens Ging er over dat cc's niet altijd wat zeggen...
  zaterdag 19 februari 2005 @ 18:57:10 #125
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_25165576
heeft niet alleen met afwijken te maken, maar op hoge sbelheden heb je ook vrij veel wheelspin met een motor.
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
  zaterdag 19 februari 2005 @ 19:06:14 #126
88663 Five_Aces
pi_25165710
Ik zou juist zeggen dat je dat eerder in de lagere versnellingen hebt?
  zaterdag 19 februari 2005 @ 19:13:54 #127
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_25165860
Nee,door de hoge luchtweestand ed. ontstaat die wheelspin. Geloof me maar dat je bij 250+ erg veel luchtweerstand hebt,en een motor is niet zo airodynamisch als een auto.
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_25169383
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 15:36 schreef Rietvaerder het volgende:
Hoezo heb je daar niks aan, waar maak jij uit op dan of Five_Access het over teller of echte km's heeft? Die afwijkingen schelen niet zoveel onderling.. dus ik vind het een geschikte maatstaf

Das het punt toch helemaal niet trouwens Ging er over dat cc's niet altijd wat zeggen...
Ik had een test gelezen dat Italiaanse brommer (lees=motor) tellers veel minder overdreven dan die van hun Japanse soortgenoten...

Dat wat je net zei zou ik dus maar niet te hard zeggen dus...
pi_25170441
Niet zoveel = 30km ofzo Er kan makkeiljk 10km verschil in zitten ja... ik weet toevallig dat de Mille heel nauwkeurig is
pi_25172683
Wie heeft het filmpje nog van die Honda contest tussen een powerboat, een F1 en een superbike? Dat filmpje waar tot 2 keer toe die motor zo ontzettend stront getrokken wordt ?
(Y)
pi_25173959
F1 weegt 600 kilo ofzo en 900 pk. Een maal grip betekent alles wat er bestaat achterlaten (m.u.v. licht).

F1 vlamt zo fokking hard hee. ENG is dat gewoon, en die filmpje heb ik hier op me HD...
  zondag 20 februari 2005 @ 02:18:22 #132
101108 Stievus
Drums, Sex & Palm Beer
pi_25174024
een beetje auto rijdt zelfs niet een beetje normale motor eruit. kwestie van pk en gewicht inderdaad
pi_25174270
Wat zou een F1 op de 1/4mile doen ?
(Y)
pi_25174393
Geen enkele MotoGP machine maakt er een kans tegen dat zowiezo.

Een dragracer maakt dan weer gehakt van een F1 wagen... (heb ooit gehoord dat 1 seconden naar de 100 km/u normaal is )
pi_25174490
Maar wat is sneller? Een F1 of een 1300pk supra oid, zouden ze eens moeten testen voor de gein
(Y)
pi_25174548
http://www.fast-autos.net/hks/hksracing180sx.html

Ik denk dat je met dit soort apparaten moet komen om een F1 te verslaan.

1.2 seconden 0-96 km/u.

Geramd worden door een 747 in je rug.nl
  zondag 20 februari 2005 @ 03:26:47 #137
103914 Exuimtum
Ook maar een mens
pi_25174707
Blijft het asfalt wel liggen dan?
pi_25175065
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 12:47 schreef Rietvaerder het volgende:

Lekker hoor, maar toch vind ik een lekkere 6 of 8 cylinder 10x zo mooi.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_25175071
quote:
Op zondag 20 februari 2005 03:01 schreef chiren het volgende:
Maar wat is sneller? Een F1 of een 1300pk supra oid, zouden ze eens moeten testen voor de gein
Een F1 is helemaal niet zo snel, een beetje rally auto is sneller op de 0-100.
-Mark Steyn
pi_25178659
quote:
Op zondag 20 februari 2005 04:49 schreef StefanP het volgende:

[..]

Een F1 is helemaal niet zo snel, een beetje rally auto is sneller op de 0-100.
*Proest*...

ALLEEN 0-100...

Als een F1 eenmaal grip heeft...

Die filmpje powerboat, F1, motogp machine, gezien? (van Top Gear als ik het goed heb, of Fifth Gear)

MotoGP kon het F1 makkelijk bijhouden, totdat de F1 grip had, toen VLOOG hij weg van die motoGP machine alsof die stilstond. Eng snel dus.

F1 heeft zoals ik al zei, wat? 600 kilo en 900 pk ? Zoek jij maar andere apparaten met zulke powr-to-weight ratio... Zelfs de allersnelste GP motoren komen er niet in de buurt...
  zondag 20 februari 2005 @ 14:46:15 #141
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_25178898
F1 doet 0-100 in 1.8 seconden ofzo toch
  zondag 20 februari 2005 @ 21:33:14 #142
88663 Five_Aces
pi_25184337
Tis niet alleen power to weight ratio, maar je moet het ook nog even op de weg krijgen. Die hayabusha's van SuperKaos of zo zitten op 500 PK, is je PK verhouding nog wel beter... Maar op die 'bandjes' is en 0-100 tijd slechter te doen als bij de F1 wagen. 100-200 etc kon het nog wel eens interressant worden
pi_25221165
quote:
Op zondag 20 februari 2005 14:46 schreef Rietvaerder het volgende:
F1 doet 0-100 in 1.8 seconden ofzo toch
Ik had een keer dit gelezen:

0-100 = +- 2.3 seconden
0-200 = 3.9 seconden holy shit

Ja dat laatste lees je goed...
  woensdag 23 februari 2005 @ 22:19:22 #145
82207 Chokeme