Is dat wel nodig? Neem gewoon een vrijstaand huis, en bewaak dat. Zo woont Sharon ook.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 23:01 schreef Rahja het volgende:
Zitten Aboutaleb & Cohen ondergedoken..?
Volgens mij bekritiseren ze niet zozeer de mate van veiligheid, maar de mate van comfort en leefbaarheid, dus je reactie slaat de plank mis.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 18:11 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Heb je liever aandachttrekkerij via de media qua begravenis?
Het ging mij er meer om wat jij bekritiseerde. Als een van de twee wordt vermoord, krijg je pas echt een mediacircus.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 23:05 schreef Sidekick het volgende:
Volgens mij bekritiseren ze niet zozeer de mate van veiligheid, maar de mate van comfort en leefbaarheid, dus je reactie slaat de plank mis.
Ok hierbij Mohammed B = Nichterige Geitenverkrachtende rugridderquote:Op zaterdag 19 februari 2005 22:08 schreef SCH het volgende:
[..]
Graaf vooral je eigen graf nikk, ga naar het clubhuis van de Hells Angels en roep dat het allemaal nichterige kontneukers zijn. Succes.
Als je niet uit elkaar kunt houden dat je soms je verstand moet gebruiken in plaats van de belediging tot norm te verheffen, dan heb je inderdaad een probleem. Ze heeft heel bewust het risico genomen, vervelend, maar nu moet ze op de blaren zitten. NIemand is hiermee gebaat, de maatschappij al in het minst.
Dat heeft niks te maken met schikken naar een kleine minderheid, maar alles met je gezonde verstand gebruiken. Je gaat niet als Feyenoord fan in het F-side vak juichen voor je club, je zegt niet in het clubhuis van de Hells angels dat ze crimineel zijn en je roept niet naar een agent "kankerlijer". Kennelijk waren dit soort dingen eerst vanzelfsprekend, maar moet je nu tegen extremistische moslims dingen kunnen zeggen zonder consequenties. Kijk, in een ideale wereld zou het moeten en mogen, maar daar leven we niet in. Ik snap het principe wel, en onderschrijf die ook, maar vind ook dat het je eigen verantwoordelijkheid is en niet moet mekkeren als je de bok bent.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 22:59 schreef Falco het volgende:
[..]
Vraagje: maar pleit jij er gewoon voor dat we ons moeten schikken naar een kleine minderheid?
Het komt er wel op neer, al noem je het anders. Het land is voor een deel onleefbaar gemaakt door een idiote en overbodige immigratiepolitiek.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 23:15 schreef gelly het volgende:
Dat heeft niks te maken met schikken naar een kleine minderheid
Die mediacircus lijkt mij logisch, maar wat dat te doen heeft met mijn kritiek is mij een raadsel. De kern van mijn boodschap is juist dat veiligheid het belangrijkste is bij de beveiliging en dat de kritiek van Hirsi Ali en Wilders dat aspect wrs wat te licht nemen nu ze continu de beveiliging bekritiseren over het gebrek aan comfort/leefbaarheid. Nogmaals (want voordat ik het door heb worden mijn woorden verdraaid), er is niets mis mee om een betere situatie te wensen, maar blijkbaar is er op korte termijn geen betere optie die even veilig is.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 23:08 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Het ging mij er meer om wat jij bekritiseerde. Als een van de twee wordt vermoord, krijg je pas echt een mediacircus.
En dat vind ik dus zo vreemd. Ze (regering) doen alsof dit tijdelijk is en wel weer over waait. Ik denk dat ze de komende tien jaar niet in veiligheid kunnen leven, misschien nooit meer. Dan moet je dus met een permanente oplossing komen. Je kunt die lui toch niet blijven slepen van basis naar basis?quote:Op zaterdag 19 februari 2005 23:21 schreef Sidekick het volgende:
er is niets mis mee om een betere situatie te wensen, maar blijkbaar is er op korte termijn geen betere optie die even veilig is.
Je vergelijkingen gaan een beetje mank, Gelly. Zo is het aan de kaak stellen van bepaalde aspecten van de islam niet gelijk aan het uitschelden van oom agent. Dat laatste is namelijk strafbaar en dan is het ook logisch dat je aangepakt wordt door de politie.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 23:15 schreef gelly het volgende:
[..]
Dat heeft niks te maken met schikken naar een kleine minderheid, maar alles met je gezonde verstand gebruiken. Je gaat niet als Feyenoord fan in het F-side vak juichen voor je club, je zegt niet in het clubhuis van de Hells angels dat ze crimineel zijn en je roept niet naar een agent "kankerlijer". Kennelijk waren dit soort dingen eerst vanzelfsprekend, maar moet je nu tegen extremistische moslims dingen kunnen zeggen zonder consequenties. Kijk, in een ideale wereld zou het moeten en mogen, maar daar leven we niet in. Ik snap het principe wel, en onderschrijf die ook, maar vind ook dat het je eigen verantwoordelijkheid is en niet moet mekkeren als je de bok bent.
Ik heb het idee dat Nederland voor een deel onleefbaar wordt door onnodig gepolariseer en ophisterij door bepaalde figuren. Gek dat voor Fortuyn er wel problemen waren, maar nu nog meer. Of niet ?quote:Op zaterdag 19 februari 2005 23:19 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Het land is voor een deel onleefbaar gemaakt door een idiote en overbodige immigratiepolitiek.
Nou, het ligt aan de wijze waarop je problemen aan de kaak stelt. Een complete cultuur achterlijk noemen, het voorbeeld van veel mensen als een pedofiel neerzetten en pleiten voor discriminerende maatregelen zou bij mij ook kwaad bloed zetten als ik moslim was. Kennelijk ziet men schofferen tegenwoordig als "problemen aan de kaak stellen", daar zit dan ook de fout. Je verwacht toch ook niet dat je een conflict met je baas kunt oplossen door de deur van zn kantoor in te trappen, hem een hondelul en achterlijke idioot te noemen en daarna verwachten dat er nog wat zinnigs uit het gesprek komt ?quote:Op zaterdag 19 februari 2005 23:28 schreef Falco het volgende:
[..]
Je vergelijkingen gaan een beetje mank, Gelly. Zo is het aan de kaak stellen van bepaalde aspecten van de islam niet gelijk aan het uitschelden van oom agent.
weet je exact de aard van de bedreigingen aan ieders adres? dat weten de bedreigden zélf niet eens precies, alleen de AIVD weet in hoeverre wie gevaar loopt, ze onderscheppen immer het meeste zoniet alles.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 23:01 schreef Rahja het volgende:
[..]
Zitten Aboutaleb & Cohen ondergedoken..?
Oftewel, je moet je bek houden als dat gevaar oplevert. Dat dacht ik al.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 22:35 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee, dat kan niet. Net zo min als jij in die tent vol Hells Angels zo'n uitspraak kan doen. Je moet gewoon de feiten onder ogen zien. Dat heeft er niks mee te maken wat ik er verder van vind. Sommige dingen kunnen gewoon niet, ook niet met verdomme ervoor. Dat is nogal naief.
Dus kennelijk moet Cohen dus zo spoedig mogeljk zijn toon matigen of had hij destijds anders moeten handelen? Dat hij nu bedreigd word is zijn eigen schuld.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 23:15 schreef gelly het volgende:
[..]
Dat heeft niks te maken met schikken naar een kleine minderheid, maar alles met je gezonde verstand gebruiken. Je gaat niet als Feyenoord fan in het F-side vak juichen voor je club, je zegt niet in het clubhuis van de Hells angels dat ze crimineel zijn en je roept niet naar een agent "kankerlijer". Kennelijk waren dit soort dingen eerst vanzelfsprekend, maar moet je nu tegen extremistische moslims dingen kunnen zeggen zonder consequenties. Kijk, in een ideale wereld zou het moeten en mogen, maar daar leven we niet in. Ik snap het principe wel, en onderschrijf die ook, maar vind ook dat het je eigen verantwoordelijkheid is en niet moet mekkeren als je de bok bent.
Mên die discussie weerquote:Op zaterdag 19 februari 2005 23:33 schreef gelly het volgende:
[..]
Nou, het ligt aan de wijze waarop je problemen aan de kaak stelt. Een complete cultuur achterlijk noemen, het voorbeeld van veel mensen als een pedofiel neerzetten en pleiten voor discriminerende maatregelen zou bij mij ook kwaad bloed zetten als ik moslim was. Kennelijk ziet men schofferen tegenwoordig als "problemen aan de kaak stellen", daar zit dan ook de fout. Je verwacht toch ook niet dat je een conflict met je baas kunt oplossen door de deur van zn kantoor in te trappen, hem een hondelul en achterlijke idioot te noemen en daarna verwachten dat er nog wat zinnigs uit het gesprek komt ?
Je moet niks. Er wordt alleen gezegd dat het verstandig is lijkt me. Vind je ook dat een neo-nazi politiebescherming moet krijgen als hij roept dat joden en buitenlanders allemaal gespuis zijn ? Een extreem-linkse politicus die vindt dat de dood van Fortuyn en van Gogh terecht was ?quote:Op zaterdag 19 februari 2005 23:34 schreef nikk het volgende:
[..]
Oftewel, je moet je bek houden als dat gevaar oplevert. Dat dacht ik al.
Het gaat mij erom dat je niet onnodig de woede van mensen op je hals haalt. Maar dat is mijn persoonlijke kijk op de zaken. In theorie zou iedereen moeten kunnen zeggen wat ie wil natuurlijk. Er zit een verschil tussen extremistische moslims aan willen pakken en de complete bevolkingsgroep waar die idioten deel vanuit maken te schofferen. Voor mij dan.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 23:41 schreef nikk het volgende:
[..]
Dus kennelijk moet Cohen dus zo spoedig mogeljk zijn toon matigen of had hij destijds anders moeten handelen? Dat hij nu bedreigd word is zijn eigen schuld.
En je moet als journalist het niet hebben over de Hells Angels, want ja, dat brengt nu eenmaal wat risico's met zich mee?
Geweldige instelling [afbeelding]
Ja, en volgens wetserse maatstaven zou het Nederland van 1600 ook een achterlijk land zijn. Wat schiet je er mee op ? Het zijn precies dit soort onnodige provocaties die ons geen stap verder helpen.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 23:41 schreef Falco het volgende:
[..]
Mên die discussie weer... Mohammed zou een pedofiel zijn volgens Westerse maatstaven.
Een politicus is geen meisje van 15 die door een donkere straat moet. Een politicus is juist een boom van een vent die die de donkere straat schoon moet vegen. Politiek bedrijven, de discussie voeren, opinie is van essentieel belang in een democratie. Sterker nog, geen opinie, geen democratie.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 23:38 schreef Sidekick het volgende:
Ik vind trouwens het Hells Angels of het alligators voorbeeld niet zo bijster sterk. Zelf zie ik eigenlijk meer overeenkomsten met vrij alledaagse zaken als sloten op je huis die je bezittingen moeten beschermen tegen inbraak. Of dat een meisje van 15 's avonds niet meer alleen over straat kan gaan. Het is zo jammer dat we met het tuig van de samenleving rekening moeten houden, maar ze zijn er. Een maatschappij waarbij je je eigen huis niet meer met allerlei maatregelen hoeft te beveiligen omdat iedereen respect heeft voor andermans bezittingen is een utopie. Dat is geenszinds het afschuiven van verantwoordelijkheid of schuld naar de slachtoffers, maar wel een handig advies die op zich niet onoverkomelijk zijn maar toch een extra bescherming geven. Wat niet wil zeggen dat je bij voldoende bescherming 100% veiligheid kan garanderen. Sommige slaan wel door om de slachtoffers wel als schuldige te zien zoals Meki het verwoorde. Dat is zeer jammer, maar niet een gedachtegang die je dan maar kan projecteren op iedereen die dergelijke beschermende adviezen geeft.
ja en je kleedt je al meisje niet als een hoer als je naar de disco gaat, en flirt niet met jan en alleman als je lijf je lief is, toch, zei je al eerder.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 23:15 schreef gelly het volgende:
[..]
Ik zeg alleen dat zon meisje niet raar moet opkijken als een vent aan dr gaat zitten, zo werkt dat in real life. Nergens keur ik het goed of vind ik het vanzelfsprekend. Weltrusten Milagro. In je eentje.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 23:51 schreef milagro het volgende:
[..]
ja en je kleedt je al meisje niet als een hoer als je naar de disco gaat, en flirt niet met jan en alleman als je lijf je lief is, toch, zei je al eerder.
die wijven die erbij lopen als een hoer, moeten ook niet zeuren als er een keer aan ze gezeten wordt, toch, dat waren jouw woorden, gelly.
als een hoer erbij lopen, impliceert dus volgens jou als een hoer behandeld worden, en dát impliceert dus blijkbaar volgens jou dat je ZONDER toestemming aan hun lichaam mag zitten??????
want van een hoer heb je geen toestemming nodig, toch, gelly????
Ja klopt. Nederland was ook achterlijk met heksenjachten bijvoorbeeld rond die periodequote:Op zaterdag 19 februari 2005 23:48 schreef gelly het volgende:
[..]
Ja, en volgens wetserse maatstaven zou het Nederland van 1600 ook een achterlijk land zijn. Wat schiet je er mee op ? Het zijn precies dit soort onnodige provocaties die ons geen stap verder helpen.
Hier kom je dan ook tot de kern van de zaak ja.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 23:51 schreef nikk het volgende:
Een politicus zou nooit rekening moeten houden met angst voor geweld. Op het moment dat een politicus niet meer kan zeggen wat hij denkt dan is een open democratie als de onze geen fluit waard.
Een mooi voorbeeld. Vrouwenbesnijdenis is een cultureel item dat door Ali als iets islamitisch wordt neergezet. Het vindt alleen plaatst in bepaalde landen waar ook christenen en ander soortige gelovigen het praktiseren. De discussie is niet helder, en Ali bereikt niet diegene waarvoor ze zegt op te komen.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 23:56 schreef Falco het volgende:
[..]
Het punt is wel dat Ayaan Hirsi Ali hoopt dat moslims zelfreflectie hebben en daardoor niet zo strak aan bepaalde gewoontes van de islam, zoals vrouwenbesnijdenis doen.
11 september heeft zijn werk ook wel gedaan. Maar er heerste al grote onvrede over de hoeveelheid onaagepaste buitenlanders in dit land, maar dat mocht niet gezegd worden. Nu mag dat wel en haalt men de achterstand van dat zelfopgelegde spreekverbod snel in. Actie = reactie en dus is het islamdebat hier wat heftiger dan in Duitsland, waar nooit zo'n stevig taboe heerste.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 23:28 schreef gelly het volgende:
Ik heb het idee dat Nederland voor een deel onleefbaar wordt door onnodig gepolariseer en ophisterij door bepaalde figuren. Gek dat voor Fortuyn er wel problemen waren, maar nu nog meer. Of niet ?
Worden dat soort mensen ooit zo heftig bedreigd als AHA en Wilders? Ik geloof het niet. Ze kunnen hooguit wat klappen verwachten.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 23:43 schreef gelly het volgende:
Vind je ook dat een neo-nazi politiebescherming moet krijgen als hij roept dat joden en buitenlanders allemaal gespuis zijn ? Een extreem-linkse politicus die vindt dat de dood van Fortuyn en van Gogh terecht was ?
Dat zeg ik niet, dat maak jij ervan. Ik denk dat je alleen realistisch moet zijn en rekening moet houden met de risico's. Is dat nou zo raar? Je gaat niet in op het voorbeeld omdat het zo treffend is denk ik. Bij Hells Angels zal iedereen roepen: had je maar niet. Bij moslims is het meteen: je moet alles kunnen zeggen. Terwijl in het beide gevallen om een kleine groep criminelen gaat die hard geweld niet schuwt.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 23:34 schreef nikk het volgende:
[..]
Oftewel, je moet je bek houden als dat gevaar oplevert. Dat dacht ik al.
En je verwijt mij dat ik het wel eens over je moederschap heb.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 23:51 schreef milagro het volgende:
slaap lekker, gelly, zo helemaal alleen.
Dat is de feitelijke consequentie van wat je zegt.quote:
Dus je moet niks zeggen over de Hells Angels? En trouwens, je vergelijking over de Angels zou kloppend zijn wanneer Hirsi Ali hetgeen dat ze gezegd heeft zou doen in Iran of Saoudi Arabie.quote:Ik denk dat je alleen realistisch moet zijn en rekening moet houden met de risico's. Is dat nou zo raar? Je gaat niet in op het voorbeeld omdat het zo treffend is denk ik. Bij Hells Angels zal iedereen roepen: had je maar niet. Bij moslims is het meteen: je moet alles kunnen zeggen. Terwijl in het beide gevallen om een kleine groep criminelen gaat die hard geweld niet schuwt.
Lekkere tegenspraak.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 18:09 schreef lionsguy18 het volgende:
Al die mohammedaanse troep uit het land zetten is de enige oplossing om ons land weer de vrijheid terug te geven.
Zeg eens, wanneer heeft Ali precies in het directe bijzijn van moslimextremisten gezegd dat Mohammed een pedofiel is?quote:Op zaterdag 19 februari 2005 23:15 schreef gelly het volgende:
Je gaat niet als Feyenoord fan in het F-side vak juichen voor je club
Exact. En een aantal users hier zien liever naast het beveiligen van het eigen huis de inbrekers ook aangepakt worden en een aantal andere users zien liever dat mensen helemaal geen dure spullen meer in huis halen omdat dat inbrekers uit zou lokken.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 23:38 schreef Sidekick het volgende:
Zelf zie ik eigenlijk meer overeenkomsten met vrij alledaagse zaken als sloten op je huis die je bezittingen moeten beschermen tegen inbraak.
Nu nog een slotje op de mond van Hirsi Ali.quote:Op zondag 20 februari 2005 15:01 schreef Lithion het volgende:
[..]
Exact. En een aantal users hier zien liever naast het beveiligen van het eigen huis de inbrekers ook aangepakt worden en een aantal andere users zien liever dat mensen helemaal geen dure spullen meer in huis halen omdat dat inbrekers uit zou lokken.
Héle goede vergelijking Sidekick! Hulde!
Ik vind dit een verkeerde voorstelling van zaken. De Nederlandse samenleving is niet te vergelijken met supportersvak in een stadion juist vanwege het feit dat er gepretendeerd wordt een multi-culturele samenleving te zijn.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 23:15 schreef gelly het volgende:
[..]
*twiet twiet twiet*quote:Youssef Voor een provocerende vogel, heb ik nog wel een kogel.
quote:Youssef Voor een provocerende vogel, heb ik nog wel een kogel.
*twiet twiet twiet*
Dat is geen Nederlands.quote:Op zondag 20 februari 2005 15:32 schreef Youssef het volgende:
Topictitel is verkeerd, moet zijn: Hirshi Ali na lange mediastilte toch weer voorpagina's nieuws weten te behalen
Nog leuker zou zijn als ze omkomt door iets heel simpel. Ongelukje in de keuken ofzoquote:Op zondag 20 februari 2005 21:43 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Eerst haar verblijfplaats en die van Wilders bekend maken en dan ook nog zeuren...![]()
Je zou bijna hopen dat ze d'r idd van kant maken...
Mevrouw wil zeker een luxe villa waar 300 agenten dag en nacht de boel bewaken...
Soms ben je best wel een stuk facist.quote:Op zondag 20 februari 2005 15:04 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Nu nog een slotje op de mond van Hirsi Ali.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |