Nu nog eentje waarin gevraagd wordt of Joden hun pjjpekrullen moeten afknippen en of Hindi hun Tika moeten verwijderen. Benieuwd of dit voor dezelfde resultaten zou zorgen. Ik betwijfel het ten zeerste.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 10:04 schreef Bibelot het volgende:
Stelling van vrijdag 18 februari 2005
Hoofddoekjes van ambtenaren moeten verboden worden
Eens
(74%)
Oneens
(26%)
tot nu toe hebben 3471 mensen gestemd
Dit is van Stand.nl.Het is toch wel duidelijk hoe de meeste mensen hier over denken.
De trendy hoofddoekpubers willen provoceren, vergelijking gaat dus mank.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 10:18 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Nu nog eentje waarin gevraagd wordt of Joden hun pjjpekrullen moeten afknippen en of Hindi hun Tika moeten verwijderen. Benieuwd of dit voor dezelfde resultaten zou zorgen. Ik betwijfel het ten zeerste.
Schamen waarvoor? Dat er mensen zijn die waarde hechten aan een neutrale overheid?quote:Op zaterdag 19 februari 2005 12:26 schreef SCH het volgende:
Ik schaam me steeds vaker voor ons land.
Ik schaam mij voor jouw land.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 12:26 schreef SCH het volgende:
Ik schaam me steeds vaker voor ons land.
Als voor jou die neutraliteit in een hoofddoek zit, vraag ik me af wat het waard is.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 12:57 schreef nikk het volgende:
[..]
Schamen waarvoor? Dat er mensen zijn die waarde hechten aan een neutrale overheid?
Waar is ordinaire islamgebash? Ik zie alleen maar voor en tegenstanders van hoofddoekjes reageren.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 13:18 schreef SCH het volgende:
[..]
Als voor jou die neutraliteit in een hoofddoek zit, vraag ik me af wat het waard is.
Dat ordinaire islamgebash werkt averechts en dat is blijkbaar ook wat men wil.
Ik schaam mij voor jouw schijn(heilige) tolerantie.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 13:18 schreef SCH het volgende:
[..]
Als voor jou die neutraliteit in een hoofddoek zit, vraag ik me af wat het waard is.
Dat ordinaire islamgebash werkt averechts en dat is blijkbaar ook wat men wil.
Ik heb het over de hele aanzet tot deze discussie, die past in die bash-trend.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 13:30 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Waar is ordinaire islamgebash? Ik zie alleen maar voor en tegenstanders van hoofddoekjes reageren.
Nou maak je het toch te bont SCH !!! Die dame droeg vast gewone * nette * kleding. Hoe kun je daar nu haar godsdienst uit af leiden......quote:Op zaterdag 19 februari 2005 13:34 schreef SCH het volgende:
Voorbeeldje: ik heb jarenlang contact gehad met een vrouw van een ministerie van wie door de kleding meteen duidelijkj was dat ze orthodox-protestants wasw.
Hallo zeg, dat was maar al te duidelijk bij de allereerste aanblik.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 13:49 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Nou maak je het toch te bont SCH !!! Die dame droeg vast gewone * nette * kleding. Hoe kun je daar nu haar godsdienst uit af leiden......![]()
Tsja... als driekwart van de stand.nl-stemmers zegt dat 'ik word' met 'dt' moet worden geschreven, blijft het fout.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 10:04 schreef Bibelot het volgende:
Dit is van Stand.nl.Het is toch wel duidelijk hoe de meeste mensen hier over denken.
Dat is wat JIJ erin wil zien maar daar hecht ik geen enkele waarde aan.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 13:34 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik heb het over de hele aanzet tot deze discussie, die past in die bash-trend.
Moeilijk zeg, ik zie ook verschil in kleding van toeristen, hindoestanen, het verschil in kleding van mannen en vrouwen, lonsdalers enz.quote:Natuurlijk ben ik een voorstander van een zo neutraal mogelijke overheid maar die zit er in hoe ambtenaren zich opstellen en hoe ze handelen en niet hoe ze er uit zien. Voorbeeldje: ik heb jarenlang contact gehad met een vrouw van een ministerie van wie door de kleding meteen duidelijkj was dat ze orthodox-protestants wasw. We hebben daar ook wel eens over gesproken. Maar als het om het zakelijke gedeelte ging, speelde dat geen enkele rol en zo hoort het. En over dit soort mevrouwen is nooit een discussie geweest.
Wat botst er precies aan een hoofddoekje?quote:Op vrijdag 18 februari 2005 23:33 schreef Taurus het volgende:
[..]
Vrijheid van godsdienst zolang het niet botst met Nederlandse cultuur.
Dat is toch altijd al zo geweest, ik heb pas nog in een topic gepost dat door iemand was geplaatst met de vraag of je in je motorkleding een naar een sollicitatie gesprek kon gaan......quote:Op zaterdag 19 februari 2005 13:53 schreef SCH het volgende:
[..]
Hallo zeg, dat was maar al te duidelijk bij de allereerste aanblik.
HOe kun je trouwens aan een hoofddoekje precies zien tot welke soort stroming iemand behoort?
Het interesseert mij niet hoe iemand er uit ziet maar blijkbaar word je daar tegenwoordig op afgerekend.
Het ging toch over neutraliteit? Ik hoor nu weer andere dingen. Over dooie vogeltjes enzo.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 13:59 schreef deedeetee het volgende:
Als je persé iets wilt dragen dat geen goede indruk maakt moet je niet gaan klagen over de gevolgen.![]()
Net zoals een automobilist met een ichtusteken op zijn achterklep niet moet zaniken als iemand zijn auto om die reden achterin de zijne parkeert?quote:Op zaterdag 19 februari 2005 13:59 schreef deedeetee het volgende:
Als je persé iets wilt dragen dat geen goede indruk maakt moet je niet gaan klagen over de gevolgen.![]()
Volgens mij botst het met de Nederlandse cultuur. Waarom? Omdat er nooit eens een moslima op tv is geweest die heeft uitgelegd waarom ze 't ding uberhaubt draagt.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 13:57 schreef Verbal het volgende:
[..]
Wat botst er precies aan een hoofddoekje?
Het is een lap stof die een vrouw om haar kop wikkelt.
Als ik dit (en andere) topic(s) lees is dat hoofddoekje gewoon een stok om mee te kunnen slaan.
Het is makkelijk om je aan te ergeren, blijkbaar. En even stilstaan bij hoe hysterisch en Pavlov-achtig die reactie is, dat kunnen we niet meer.
Zelfreflectie is ver te zoeken, wijzen is makkelijker.
V.
Waarom? Waarom is dat handig? Jij komt op mij over als iemand die nog niet tegen een moslimmeisje aan zou pissen als ze in de fik stond, dus waarom moet ze tegenover jou en 'het Nederlandse volk' uitleg geven?quote:Op zaterdag 19 februari 2005 14:11 schreef Taurus het volgende:
[..]
Volgens mij botst het met de Nederlandse cultuur. Waarom? Omdat er nooit eens een moslima op tv is geweest die heeft uitgelegd waarom ze 't ding uberhaubt draagt.
Ze hoeft zich toch niet te verantwoorden? Ze MOET helemaal niets, maar op het moment dat er blijkbaar 'makkelijk gewezen' wordt is het wel zo handig als er 'n moslima op staat en aan het onwetende Nederlandse volk uitlegt waarom het zo belangrijk voor haar is.
Kijk maar naar die fijne katholieken onder de rivieren, die voordat ze vroom de vastenmaand ingaan eerst effe een paar dagen als randdebielen moeten zuipen, neuken en kotsen.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 14:14 schreef het_fokschaap het volgende:
geloofshypocrisie, maar goed...daar maken veel gelovigen zich schuldig aan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |