Het wordt hoog tijd dat NL een landelijke bepaling tav hoofddoekjes aanneemt in openbare gebouwen cq scholen maar niet om de hete brei heen draaien. Of overal verbieden of toestaan.quote:Charlois wil verbod hoofddoekjes voor baliemedewerkers
Uitgegeven: 17 februari 2005 23:50
ROTTERDAM - De Rotterdamse deelgemeente Charlois wil verbieden dat baliemedewerkers hoofddoekjes dragen. Dat staat in een brief die het dagelijks bestuur van de deelgemeente aan het college van burgemeester en wethouders heeft geschreven.
Aanleiding voor de stellingname was een medewerkster die een hoofddoek wilde dragen. "We hebben tegen haar gezegd dat het wettelijk niet verboden is, maar wel ongewenst", aldus secretaris J. van de Poel van Charlois. "Als ze achter de balie zit, draagt ze de doek niet meer. Op andere plekken nog wel."
Overheidsgebouwen
In maart vorig jaar speelde er al een discussie in de Rotterdamse gemeenteraad over religieuze uitingen in overheidsgebouwen en scholen. Leefbaar Rotterdam wilde dat verbieden, maar burgemeester en wethouders wezen dat af.
Nederlandse waarden
"We weten dat er toen is gediscussieerd, maar naar mijn weten is er nooit een conclusie getrokken. Wij hebben tenminste nooit een officieel standpunt van het college gekregen", aldus Van de Poel. De deelgemeente wil de hoofddoekjes verbieden omdat ze "de vereiste onafhankelijkheid en neutraliteit van de overheid in gevaar brengen". Ook vindt Charlois dat de doek voor veel mensen symbool staat voor een leefwijze, cultuur of gedachtegoed die niet strookt met de Nederlandse waarden en normen. Het gaat dan om "de gelijkwaardigheid van mannen en vrouwen, gebaseerd op de persoonlijke vrijheid om het eigen leven geheel naar eigen inzicht in te richten".
Charlois wil een verbod instellen voor baliemedewerkers, maar ook voor andere ambtenaren die "de deelgemeente naar buiten toe moeten vertegenwoordigen, zoals mensen die aanwezig zijn bij een inspraakavond".
Afdoen
Burgemeester Opstelten zei in Chicago, waar hij op werkbezoek is: "Ik heb van de zaak gehoord, maar weet niet precies wat er aan de hand is. Ik wil derhalve nu geen commentaar geven." Wethouder Van den Anker (Zorg en Veiligheid) pleitte er eerder deze week, in het kader van het islamdebat in de stad, voor dat "moslima's hun hoofddoekjes afdoen". Volgens Van den Anker is het dragen van een hoofddoek een teken van onderdrukking.
Charlois
De woordvoerder van wethouder Janssens, onder meer belast met personeelszaken binnen de gemeente, noemt de zaak een flinke storm in een glas water. "Het is een beetje gek dat Charlois ons (het college van burgemeester en wethouders) een brief stuurt hierover. De deelgemeenten staan vrij in hun beleid ten aanzien van kledingvoorschriften. Als Charlois dat wil, kan het hoofddoekjes verbieden."
De zegsman benadrukt dat de gemeente Rotterdam zelf geen kledingstukken verbiedt, tenzij een ambtenaar een uniform draagt voor zijn functie. Ook zijn burka's en gezichtsbedekkende kleden verboden bij de gemeente.
Bron: Nu.nl
Simpele oplossing: Geen hoofddoek.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 08:45 schreef turk het volgende:
Wat een fasistische daad zeg.
Kennelijk willen de Hollanders dat vrouwen met hoofddoeken thuis opgesloten zitten, werkloos worden/blijven en een uitkering vragen. De volgende zet zal dan wel zijn; klagen over niet werkende moslimvrouwen.
Schandalig gewoon.
Das toch de hele bedoeling van de Islam, vrouwen achterstellen op de man en ze vooral thuis opsluiten?quote:Op vrijdag 18 februari 2005 08:45 schreef turk het volgende:
Kennelijk willen de Hollanders dat vrouwen met hoofddoeken thuis opgesloten zitten,
Dat klopt, maar een vrouw achter de balie met een hoofddoek doet helemaal niet aan hitlergroeten.quote:Even extreem stellen..............
Een neonazi achter de balie die de hitlergroet brengt bij binnenkomst van een klant is ook niet toegestaan.
Nee dat is de bedoeling van hollanders.quote:Das toch de hele bedoeling van de Islam, vrouwen achterstellen op de man en ze vooral thuis opsluiten?
quote:Op vrijdag 18 februari 2005 08:45 schreef turk het volgende:
Wat een fasistische daad zeg.
Kennelijk willen de Hollanders dat vrouwen met hoofddoeken thuis opgesloten zitten, werkloos worden/blijven en een uitkering vragen. De volgende zet zal dan wel zijn; klagen over niet werkende moslimvrouwen.
Schandalig gewoon.
Dan heb je dus helemaal niks te klagen want deze dames spreken allemaal goed nederlands.quote:Ik ben al lang blij als ik een keer iemand tegen kom die nederlands spreekt bij zo'n balie.
Dus die mogen van mij idd thuis spelen.
ja tuurlijk jongen en roken is gezond voor jequote:Op vrijdag 18 februari 2005 09:16 schreef turk het volgende:
[..]
Dan heb je dus helemaal niks te klagen want deze dames spreken allemaal goed nederlands.
Waar slaat dat nou weer op. Wat heeft dat met een Islamstaat te maken!!!?quote:Op vrijdag 18 februari 2005 08:36 schreef FredvZ het volgende:
wordt inderdaaad hoogtijd dat ze die doekjes in openbare gebouwen gaan verbieden. We zijn hier niet in een of andere Islamstaat. En als ze hem zonodig willen dragen hadden ze niet hierheen moeten komen.
Helemaal mee eens. Werkende moslimvrouwen met hoofddoek is iets van de laatste jaren. Dat is alleen maar positief. Het is veel beter dat ze werken dan dat ze thuis zitten.quote:Laat ze het nou gewoon zelf doen. Die nieuwe generatie vrouwen is echt wel sterk genoeg om zelf van zich af te bijten als ze iets niet willen doen.
Gemeente is staats onderdeelquote:Op vrijdag 18 februari 2005 09:28 schreef Yamyam het volgende:
[..]
Waar slaat dat nou weer op. Wat heeft dat met een Islamstaat te maken!!!?
Het is wat duidelijker dat iemand moslim is, want je ziet het meteen maar sinds wanneer mogen mensen niet voor hun religie uitkomen?!
Hoofddoeken zijn helemaal niet uitstervend in Turkije. Hoe kom je daar nou bij? Turkije is groter dan alleen "de chique buurten van Istanbul en de toeristische kuststeden".quote:Wat ik niet begrijp is dat hoofddoekjes in Turkije en Marokko zelf een uitstervend iets is en dat die mensen hier in Nederland wel perse nog zo'n doek op hun hoofd moeten hebben, ze lopen achter, realiseren ze zich dat niet of doen ze het expres of hoe zit het precies, Turk?
Respect voor normen en waarden staat helemaal los van het wel of niet dragen van een hoofddoek. Wat zijn trouwens de nederlandse gewoontes die niet mogen dan?quote:Dan nog het hippe fenomeen:nederlandse normen en waarden..wanneer worden die gerespecteerd?
Waarom mag iedereen doen wat hij wil,behalve als het om nederlandse gewoontes gaat?
1. De meeste rechtse gastjes hier vonden wel dat Gristelijke ambtenaren mochten weigeren een homohuwelijk af te sluiten. En als we echt staat en geloof gescheiden willen houden zullen we het CDA en de CU en SGP per direct moeten verbieden.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 09:35 schreef nossio het volgende:
[..]
Gemeente is staats onderdeel
Staat en geloof gescheiden houden...
Dan nog het hippe fenomeen:nederlandse normen en waarden..wanneer worden die gerespecteerd?
Waarom mag iedereen doen wat hij wil,behalve als het om nederlandse gewoontes gaat?
er ook nog 1 op
Een hoofddoek is geen uiting van cultuur. Volgens de moslimvrouwen is het hun plicht om een hoofddoek te dragen.quote:Verbieden die hap. Anders stuur ik wel een neger met een peniskoker langs, kijken of de raad dat ook toestaat, dat is immers ook gewoon een uiting van cultuur.
Dus de vrouwen kunnen niet studeren of werken omdat de hoofddoekjes verboden zijn. En door wie komt dat?quote:Op vrijdag 18 februari 2005 09:40 schreef turk het volgende:
[..]
Hoofddoeken zijn helemaal niet uitstervend in Turkije. Hoe kom je daar nou bij? Turkije is groter dan alleen "de chique buurten van Istanbul en de toeristische kuststeden".
Wat wel klopt is dat de hoofddoeken op scholen en staatsinstellingen verboden zijn. Veel vrouwen kunnen hierdoor niet studeren en werken, wat we hier straks dus ook krijgen.
[..]
Respect voor normen en waarden staat helemaal los van het wel of niet dragen van een hoofddoek. Wat zijn trouwens de nederlandse gewoontes die niet mogen dan?
Iets genuanceerder misschien.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 09:41 schreef Skyclad het volgende:
[..]
. Welke 'algemene Nederlandse Normen en Waarden' heb je het nu over? Die van onverdraagzaamheid, Eigen Volk Eerst en Auslander Raus?
Door de staat die dat verbied natuurlijk.quote:Dus de vrouwen kunnen niet studeren of werken omdat de hoofddoekjes verboden zijn. En door wie komt dat?
Nonsens, een papoea kan pas een echte man zijn als hij met een peniskoker rond huppelt.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 09:47 schreef turk het volgende:
[..]
Een hoofddoek is geen uiting van cultuur. Volgens de moslimvrouwen is het hun plicht om een hoofddoek te dragen.
Voor een neger met peniskoker is het NIET VERPLICHT om halfnaakt rond te lopen, hij kan dus gewoon kleren aandoen.
Precies de staat verbiedt hoofddoekjes. Wentel je maar in je klassiek islamitische slachtofferrol. Wanneer ga je rassies of diescriminatie roepen?quote:Op vrijdag 18 februari 2005 09:52 schreef turk het volgende:
[..]
Door de staat die dat verbied natuurlijk.
Ik dacht meer aan vrijheid om te zeggen wat je denkt. Vrijheid om een film als 'Submission' op het Rotterdam's filmfestival te laten zien zonder dat je bang hoeft te zijn voor je gezin. Vrijheid om een mini-rok te dragen zonder dat je uitgescholden wordt voor 'hoer'. Vrijheid om kritiek te hebben op een geloof zonder dat je keel doorgeneden wordt.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 09:41 schreef Skyclad het volgende:
[..]
2. Welke 'algemene Nederlandse Normen en Waarden' heb je het nu over? Die van onverdraagzaamheid, Eigen Volk Eerst en Auslander Raus?
politie en rechter zou ik niet zo graag met hoofddoek zien vanwege hierboven genoemde neutraliteit.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 09:56 schreef Monidique het volgende:
Wat mij betreft, en ik ben dan ook uiterst liberaal, mag men gewoon met een hoofddoekje in een openbaar gebouw rondlopen... Voor ambtenaren in dienst zou je wellicht wel kunnen bepalen dat zij een zekere neutraliteit dienen uit te stralen.
ga toch knikkeren of zo.quote:Precies de staat verbiedt hoofddoekjes. Wentel je maar in je klassiek islamitische slachtofferrol. Wanneer ga je rassies of diescriminatie roepen?
Mach niet faan Ischlaam. Mannen die op die straat op kniejen zieten zijn kaffirs, branden in hell.quote:
En vergeet niet, vrijheid om een hoofddoek te dragen.quote:Ik dacht meer aan vrijheid om te zeggen wat je denkt. Vrijheid om een film als 'Submission' op het Rotterdam's filmfestival te laten zien zonder dat je bang hoeft te zijn voor je gezin. Vrijheid om een mini-rok te dragen zonder dat je uitgescholden wordt voor 'hoer'. Vrijheid om kritiek te hebben op een geloof zonder dat je keel doorgeneden wordt.
Vrijheid.
Weet je nog?
De vrijheid om een hoofddoekje te weigeren.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 10:03 schreef turk het volgende:
[..]
En vergeet niet, vrijheid om een hoofddoek te dragen.
Hoeveel % van de moslim vrouwen zijn vrij om een hoofddoek te weigeren?quote:Op vrijdag 18 februari 2005 10:03 schreef turk het volgende:
[..]
En vergeet niet, vrijheid om een hoofddoek te dragen.
Omdat ze in Turkije geen scheiding van Kerk en staat hebben.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 10:12 schreef Gixxer_Dude het volgende:
In Turkije is het zelfs verboden om in openbare gebouwen met een poetsdoek te lopen. Waarom hier dan in godsnaam wel![]()
En daarom geven we ze de persoonlijke vrijheid niet om voor een hoofddoek te kiezen.quote:Ook vindt Charlois dat de doek voor veel mensen symbool staat voor een leefwijze, cultuur of gedachtegoed die niet strookt met de Nederlandse waarden en normen. Het gaat dan om "de gelijkwaardigheid van mannen en vrouwen, gebaseerd op de persoonlijke vrijheid om het eigen leven geheel naar eigen inzicht in te richten".
omdat Turkije dictatuur isquote:Op vrijdag 18 februari 2005 10:12 schreef Gixxer_Dude het volgende:
Verbieden die poetsdoeken!
In Turkije is het zelfs verboden om in openbare gebouwen met een poetsdoek te lopen. Waarom hier dan in godsnaam wel![]()
Als ze een achterlijke hoofdoek willen dragen doen ze dat maar lekker thuis.
Van mij mogen alle geloven uitgebannen wordenquote:Op vrijdag 18 februari 2005 10:25 schreef Meki het volgende:
zeg en de keppels mogen wel en de kruis mag je wel dragen![]()
zeg zij dragen het en niet jullie , jullie hoeven er niet naar te kijken
waarom zijn jullie jaloers op hoofddoeken![]()
Juist.quote:
zeg ik heb geen problemen mee met de Hoofddoekjes - zeg je vertelt alleen onzin dagquote:Op vrijdag 18 februari 2005 10:29 schreef Gixxer_Dude het volgende:
[..]
Van mij mogen alle geloven uitgebannen worden. Goh wat zou de wereld er dan beter uitzien!
Geloof is achterlijk en achterhaald door de wetenschap.
Toch heb ik minder problemen met bijv een kruis, aangezien onze samenleving bebasseerd is op het christendom, tevens word dit geloof redelijk geinterpeerd naar huidige moderne maatstaven en loopt het niet zoals de ISLAM 500 jaar achter.
Dat ben ik helemaal met je eens; eigenlijk zou geen enkele uiting toegestan moeten worden in overheidsfuncties. Daarbij vind ik wel dat een hoofddoek iets anders is dan een ketting met subtiel een symbool eraan... tot op zekere hoogte dan.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 10:25 schreef Meki het volgende:
zeg en de keppels mogen wel en de kruis mag je wel dragen![]()
zeg zij dragen het en niet jullie , jullie hoeven er niet naar te kijken
waarom zijn jullie jaloers op hoofddoeken![]()
je evrgeet nog ietsquote:Op vrijdag 18 februari 2005 10:29 schreef QED het volgende:
[..]
Juist.
En daarom zag ik graag:
Vrijheid om te zeggen wat je denkt.
Vrijheid om een film als 'Submission' op het Rotterdam's filmfestival te laten zien zonder dat je bang hoeft te zijn voor je gezin.
Vrijheid om een mini-rok te dragen zonder dat je uitgescholden wordt voor 'hoer'.
Vrijheid om kritiek te hebben op een geloof zonder dat je keel doorgeneden wordt.
Vrijheid.
Weet je nog?
btw, Hoe zit het met de vrijheid van moslim vrouwen om een hoofddoekje te weigeren?
Zie redernatiequote:Op vrijdag 18 februari 2005 10:33 schreef Meki het volgende:
[..]
zeg ik heb geen problemen mee met de Hoofddoekjes - zeg je vertelt alleen onzin dag![]()
Je vergeet zelf ook iets...quote:Op vrijdag 18 februari 2005 10:35 schreef Meki het volgende:
[..]
je evrgeet nog iets
vrijheid om hoofddoekjes te dragen of niet![]()
oow jij denkt als een dictatuurquote:Op vrijdag 18 februari 2005 10:36 schreef Gixxer_Dude het volgende:
[..]
Zie redernatie
aangezien onze samenleving bebasseerd is op het christendom, tevens word dit geloof redelijk geinterpeerd naar huidige moderne maatstaven en loopt het niet zoals de ISLAM 500 jaar achter.
Aangezien de islam niet in Nederland zijn roots heeft en niet in de moderne tijd past.![]()
Als iedereen gewoon niet naar het loket gaat met een poetsdoek is het snel afgelopen met poetsdoeken aan de balie zo doe ik dat ook in de supermarkt.
quote:Op vrijdag 18 februari 2005 10:36 schreef Gixxer_Dude het volgende:
[..]
Zie redernatie
aangezien onze samenleving bebasseerd is op het christendom, tevens word dit geloof redelijk geinterpeerd naar huidige moderne maatstaven en loopt het niet zoals de ISLAM 500 jaar achter.
Aangezien de islam niet in Nederland zijn roots heeft en niet in de moderne tijd past.![]()
Als iedereen gewoon niet naar het loket gaat met een poetsdoek is het snel afgelopen met poetsdoeken aan de balie zo doe ik dat ook in de supermarkt.
quote:Op vrijdag 18 februari 2005 10:36 schreef Gixxer_Dude het volgende:
[..]
Zie redernatie
wat bedoel je met aanpassenquote:Op vrijdag 18 februari 2005 10:40 schreef nossio het volgende:
[..]
Je vergeet zelf ook iets...
Dit alles is prima als het binnen de cultuur past van het land waarin je verblijft.
Aanpassen enzo...misschien wel is van gehoord?
![]()
En dat in een cultuur waar vrouwenonderdrukking de normaalste zaak van de wereld. Die verplichting is dus een stukjes cultuur.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 09:47 schreef turk het volgende:
Een hoofddoek is geen uiting van cultuur. Volgens de moslimvrouwen is het hun plicht om een hoofddoek te dragen.
Zoals al aangegeven. Dat is wel zo.quote:Voor een neger met peniskoker is het NIET VERPLICHT om halfnaakt rond te lopen, hij kan dus gewoon kleren aandoen.
Dus die neger met peniskoker moet kunnen? Of een homo met roze tutu Kan zijn dat jij dat vindt maar de meerderheid wil denk ik toch wel geholpen worden door een net uitzien anoniem persoon en niet geconfronteerd worden met wat voor uiting dan ook. Als ze geconfronteerd willen worden met wat voor geloof dan ook gaat men vast wel een geloofshuis van 1 of ander geloof binnen.quote:Onzin natuurlijk. Het is belangrijk dat ik snel een uittreksel, paspoort of rijbewijs krijg van de gemeente, hoe ze eruit zien doet er niet toe.
Ik heb geen respect voor islamieten.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 10:42 schreef Kjew het volgende:
[..]
beetje respect mag ook wel he... om dat nou poetsdoek te noemen...
En "ons" christendom is ook niet alles.. net als de Islam overigens.
Nee een hoerenkast beginnen in Iran...omdat het hier ook legaal is.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 10:44 schreef Meki het volgende:
[..]
wat bedoel je met aanpassen
dus ik moet nog bier drinken en moet varkensvlees eten en moet ook gaan zuipen en overlast zorgen in de stad in de middernacht - dan pas ben ik aangepast he
![]()
Meki, je bent geen haar beter met je zwakke generalisatie-reactie hierboven...quote:Op vrijdag 18 februari 2005 10:44 schreef Meki het volgende:
[..]
dus ik moet nog bier drinken en moet varkensvlees eten en moet ook gaan zuipen en overlast zorgen in de stad in de middernacht - dan pas ben ik aangepast he
![]()
ik heb geen respect voor ezels waar jij bij hoortquote:Op vrijdag 18 februari 2005 10:46 schreef Gixxer_Dude het volgende:
[..]
Ik heb geen respect voor islamieten.
En idd ons christendom is ook niet alles , maar zeker 10x beter geevalueerd als de islam. Als christenen gaan verkondigen dat homo's ernstig ziek zijn mogen ze van mij ook in de stront zakken
Zoals ik al zei, van mij mogen alle geloven overboord gekieperd worden/.
Een overheidsorgaan in een seculiere staat dient gevrijwaard te zijn van onbesproken gedrag of uittingen.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 09:28 schreef Yamyam het volgende:
[..]
Waar slaat dat nou weer op. Wat heeft dat met een Islamstaat te maken!!!?
Het is wat duidelijker dat iemand moslim is, want je ziet het meteen maar sinds wanneer mogen mensen niet voor hun religie uitkomen?!
Dan ben je een echte marokkaan, een echte mannelijke marokkaan ook nog.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 10:44 schreef Meki het volgende:
[..]
![]()
dat maakt toch niet uitquote:Op vrijdag 18 februari 2005 10:51 schreef Posdnous het volgende:
Ga je een nieuw paspoort halen, zit er gewoon iemand met een hoofddoekje achter de balie.
What is this world coming to.
Maar....maar.. een hoofddoek is echt heel erg. Dat is hetzelfde als dat zo'n meisje recht in je gezicht zegt dat ze een fascist is en er alles aan doet om jouw leven te verneukenquote:Op vrijdag 18 februari 2005 10:53 schreef Meki het volgende:
[..]
dat maakt toch niet uit
ook al zit iemand met een kruis achter de balie dan maak ik er toch geen grote probleem van
Aah waarom zo grote probleem van makenquote:Op vrijdag 18 februari 2005 10:55 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Maar....maar.. een hoofddoek is echt heel erg. Dat is hetzelfde als dat zo'n meisje recht in je gezicht zegt dat ze een fascist is en er alles aan doet om jouw leven te verneuken.
Hoe bedoel je een kruis? Zo'n ding aan een ketting onder de kleren? Waarvan je alleen maar kan raden dat er een kruis aanhangt? Of over de kleren heen? Dat laatste zou namelijk onbetamelijk zijn. Het lijken dan wel kampers.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 10:53 schreef Meki het volgende:
[..]
dat maakt toch niet uit
ook al zit iemand met een kruis achter de balie dan maak ik er toch geen grote probleem van
Ouders...als in met kinderen?quote:Op vrijdag 18 februari 2005 11:01 schreef Meki het volgende:
Aah waarom zo grote probleem van maken
alleen de " ouders " dragen hoofddoeken , de derde generatie gaat dat juist minder doen
Je doet alsof je daar problemen mee hebt. Waarom ga je niet naar Marokko toe om daar die afvalligen te redden? Daar ligt echt een mooie levenstaak voor je.quote:in Marokko lopen weinig mensen met hoofddoeken maar veel mensen modern gekleed![]()
O jee, het lijken dan wel kampers...quote:Op vrijdag 18 februari 2005 11:01 schreef wonko het volgende:
Dat laatste zou namelijk onbetamelijk zijn. Het lijken dan wel kampers.
Iemand met een kruis - of keppeltje - wordt niet gedwongen desbetreffende geloofsuitingen te dragen.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 10:53 schreef Meki het volgende:
[..]
dat maakt toch niet uit
quote:Op vrijdag 18 februari 2005 11:03 schreef Posdnous het volgende:
Meki, sarcasm is wasted on people like you.
zeg waarom hoofddoekjes wel en Kruis nietquote:Op vrijdag 18 februari 2005 11:07 schreef QED het volgende:
[..]
Iemand met een kruis - of keppeltje - wordt niet gedwongen desbetreffende geloofsuitingen te dragen.
Zoals Chadortt Djavann zei:
Een hoofddoek is een jodenster voor vrouwen
&
als mannen dan zo hechten aan de sluier, waarom dragen ze 'm dan niet zelf?
&
Het was de hoofddoek of de dood......................
Uit Trouw http://www.trouw.nl/relig(...)t/1094102442938.html
Het gaat er niet om wat jij en ik ervan zouden vinden (zelf maakt het me niets uit namelijk en getuige jouw posts jou ook niet), maar hoe het over zou kúnnen komen.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 10:55 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Maar....maar.. een hoofddoek is echt heel erg. Dat is hetzelfde als dat zo'n meisje recht in je gezicht zegt dat ze een fascist is en er alles aan doet om jouw leven te verneuken.
een hangertjevan een ketting onder je trui of een burka.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 11:15 schreef Meki het volgende:
[..]
zeg waarom hoofddoekjes wel en Kruis niet![]()
Ik niet. Omdat wat mensen vreemde denkbeelden zouden kunnen hebben en derhalve aanstoot kunnen nemen aan hoofddoekjes gebaseerd op hun eigen rare vooroordelen, moet de overheid daar aan toegeven?quote:Op vrijdag 18 februari 2005 11:15 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Het gaat er niet om wat jij en ik ervan zouden vinden (zelf maakt het me niets uit namelijk en getuige jouw posts jou ook niet), maar hoe het over zou kúnnen komen.
Helaas leven we in een wereld waar dergelijk gedachtengoed de standaard is en ik vind dat men hier een consequent beleid in moet voeren om gevoelens die spelen mbt het meten met verschillende maten, te ondermijnen.
De vergelijking slaat weer helemaal nergens op, zoals we wel van je gewend zijn natuurlijk.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 11:15 schreef Meki het volgende:
[..]
zeg waarom hoofddoekjes wel en Kruis niet![]()
Het gaat niet om burka's, snuggere.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 11:17 schreef nossio het volgende:
[..]
een hangertjevan een ketting onder je trui of een burka.
Misschien kan zelfs jij het verschil hier snappen.
Omgekeerd evenredig geldend.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 11:05 schreef Posdnous het volgende:
[..]
O jee, het lijken dan wel kampers...
Sjongejonge, je lijkt wel zo'n bejaarde die de hele dag niets te doen heeft en een beetje over nutteloze details gaat zitten emmeren.
Waar dan wel om betweter.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 11:20 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Het gaat niet om burka's, snuggere.
Burka , Nussia het gaat hier om hoofddoeken , Burkas´s die wel die mogen niet bij de balie dat snap ik maar Hoofddoek ???quote:Op vrijdag 18 februari 2005 11:17 schreef nossio het volgende:
[..]
een hangertjevan een ketting onder je trui of een burka.
Misschien kan zelfs jij het verschil hier snappen.
Je ziet het in allerlei verschijningsvormen, de overheid verbiedt bijv bepaalde uitlatingen tijdens carnaval (ik doel hier niet op de gewaaakte carnavalswagens), de kern van het fesst is een persiflage op de werkelijkheid, een spiegel, desondanks was het een jaar of wat terug verboden om als Osama verkleed te gaan, want "dat zou provocerend kunnen overkomen'. In die context moet je het uitten van een religie tijdens een ambtelijk dienstverband ook zien.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 11:18 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Ik niet. Omdat wat mensen vreemde denkbeelden zouden kunnen hebben en derhalve aanstoot kunnen nemen aan hoofddoekjes gebaseerd op hun eigen rare vooroordelen, moet de overheid daar aan toegeven?
quote:Op vrijdag 18 februari 2005 11:26 schreef Meki het volgende:
[..]
Burka , Nussia het gaat hier om hoofddoeken , Burkas´s die wel die mogen niet bij de balie dat snap ik maar Hoofddoek ???
zeg maar gewoon ik ben jaloers![]()
Moraal van het verhaal: De hoofddoek mag alleen in de keukenquote:Op vrijdag 18 februari 2005 11:27 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Allereerst: persoonlijk zou het mij niets kunnen schelen of iemand een hoofddoek op heeft aan de balie. Ik vind dat er problemen worden gemaakt.
Een hoofddoek heeft namelijk geen belemmerende werking voor de functie als balie-medewerkster. Voor mij is dat dan: einde verhaal.
Representativiteit is namelijk een subjectief begrip.
Maar goed, als “een groot deel van de klanten” vinden dat een baliemedewerkster geen hoofddoek mag dragen: so be it!
Maar nu een ander voorbeeld:
Soms is een hoofddoek ook veel praktischer. Zo was ik laatst in het Ikea restaurant (ja, ja Woonsdag, gratis eten..Ik ben een 100% ingeburgerde Nederlander!). Daar zag ik al die Ikea medewerkers achter het lopend buffet en iedereen had een koksmutsje op. Dit ivm het feit dat er zo (schijnbaar) geen haren tussen de Zweedse gehaktballetjes terecht komen. Bij de meesten echter steekt dat haar er nog van alle kanten uit, waardoor dat mutsje eigenlijk helemaal geen zin heeft.
Dus eigenlijk was de hoofddoek daar een zeer praktisch welkom kledingstuk. Dat kan dus ook.
Dus rationeel gezien:
Er zijn geen (praktische) nadelen aan het dragen van een hoofddoek.
Er zijn wel (praktische) voordelen aan het dragen van een hoofddoek.
Maar goed, we zijn niet allemaal rationeel. Zeker niet in Nederland anno 2005.
er is weldegelijk een praktisch nadeel aan het dragen van een hoofdoek. klanten vinden het vaak niks, eigenaar wil ook graag klanten houden, resultaat: niet aangenomen.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 11:27 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Allereerst: persoonlijk zou het mij niets kunnen schelen of iemand een hoofddoek op heeft aan de balie. Ik vind dat er problemen worden gemaakt.
Een hoofddoek heeft namelijk geen belemmerende werking voor de functie als balie-medewerkster. Voor mij is dat dan: einde verhaal.
Maar goed, als “een groot deel van de klanten” vinden dat een baliemedewerkster geen hoofddoek mag dragen: so be it!
Soms is een hoofddoek ook veel praktischer. Zo was ik laatst in het Ikea restaurant (ja, ja Woonsdag, gratis eten..Ik ben een 100% ingeburgerde Nederlander!). Daar zag ik al die Ikea medewerkers achter het lopend buffet en iedereen had een koksmutsje op. Dit ivm het feit dat er zo (schijnbaar) geen haren tussen de Zweedse gehaktballetjes terecht komen. Bij de meesten echter steekt dat haar er nog van alle kanten uit, waardoor dat mutsje eigenlijk helemaal geen zin heeft.
Dus eigenlijk was de hoofddoek daar een zeer praktisch welkom kledingstuk. Dat kan dus ook.
Dus rationeel gezien:
het gaat niet om het wel of niet praktisch zijn van en hoofddoek... dat kunnen ze net zo goed een burka aantrekken, omdat dat NOG hygienischer is... het gaat hier niet om wel of niet praktisch... Je gaat ook niet zeggen dat een keppeltje zo mooi het gedeelte van het hoofd afdekt dat kaal begint te worden...quote:Op vrijdag 18 februari 2005 11:27 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Dus rationeel gezien:
En wat is de logica die daar achter zit?quote:Op vrijdag 18 februari 2005 11:27 schreef Elgigante het volgende:
Als overheidsdienaar behoor je in een bepaald stramien te leven en je daar naar te kleden.
oei, zijn de klanten niet tolerant genoeg?quote:Op vrijdag 18 februari 2005 11:31 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
er is weldegelijk een praktisch nadeel aan het dragen van een hoofdoek. klanten vinden het vaak niks, eigenaar wil ook graag klanten houden, resultaat: niet aangenomen.
Misschien moet je eerst het verschil tussen een hoofddoek en een burka eens opzoeken, voordat je jezelf voor lul zet op een forum.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 11:24 schreef nossio het volgende:
[..]
Verblijd mij dan is met je inzicht waar het wel om gaat bosmongool
Precies, en als die hoofddoekjes verboden worden hebben die klanten zoiets van:quote:Op vrijdag 18 februari 2005 11:35 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
En wat is de logica die daar achter zit?
Neutraliteit?
Als ik een hoofddoek draag en ik doe 'm uit, dan word ik echt niet neutraler. En als anderen mij daardoor plots als neutraler ervaren, ligt dat aan hen en hun eigen onzekerheid en is dat in de verste verte mijn probleem niet.
Ik zie dus het hele probleem niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |