abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25139901
quote:
Charlois wil verbod hoofddoekjes voor baliemedewerkers

Uitgegeven: 17 februari 2005 23:50

ROTTERDAM - De Rotterdamse deelgemeente Charlois wil verbieden dat baliemedewerkers hoofddoekjes dragen. Dat staat in een brief die het dagelijks bestuur van de deelgemeente aan het college van burgemeester en wethouders heeft geschreven.

Aanleiding voor de stellingname was een medewerkster die een hoofddoek wilde dragen. "We hebben tegen haar gezegd dat het wettelijk niet verboden is, maar wel ongewenst", aldus secretaris J. van de Poel van Charlois. "Als ze achter de balie zit, draagt ze de doek niet meer. Op andere plekken nog wel."

Overheidsgebouwen

In maart vorig jaar speelde er al een discussie in de Rotterdamse gemeenteraad over religieuze uitingen in overheidsgebouwen en scholen. Leefbaar Rotterdam wilde dat verbieden, maar burgemeester en wethouders wezen dat af.

Nederlandse waarden

"We weten dat er toen is gediscussieerd, maar naar mijn weten is er nooit een conclusie getrokken. Wij hebben tenminste nooit een officieel standpunt van het college gekregen", aldus Van de Poel. De deelgemeente wil de hoofddoekjes verbieden omdat ze "de vereiste onafhankelijkheid en neutraliteit van de overheid in gevaar brengen". Ook vindt Charlois dat de doek voor veel mensen symbool staat voor een leefwijze, cultuur of gedachtegoed die niet strookt met de Nederlandse waarden en normen. Het gaat dan om "de gelijkwaardigheid van mannen en vrouwen, gebaseerd op de persoonlijke vrijheid om het eigen leven geheel naar eigen inzicht in te richten".

Charlois wil een verbod instellen voor baliemedewerkers, maar ook voor andere ambtenaren die "de deelgemeente naar buiten toe moeten vertegenwoordigen, zoals mensen die aanwezig zijn bij een inspraakavond".

Afdoen

Burgemeester Opstelten zei in Chicago, waar hij op werkbezoek is: "Ik heb van de zaak gehoord, maar weet niet precies wat er aan de hand is. Ik wil derhalve nu geen commentaar geven." Wethouder Van den Anker (Zorg en Veiligheid) pleitte er eerder deze week, in het kader van het islamdebat in de stad, voor dat "moslima's hun hoofddoekjes afdoen". Volgens Van den Anker is het dragen van een hoofddoek een teken van onderdrukking.

Charlois

De woordvoerder van wethouder Janssens, onder meer belast met personeelszaken binnen de gemeente, noemt de zaak een flinke storm in een glas water. "Het is een beetje gek dat Charlois ons (het college van burgemeester en wethouders) een brief stuurt hierover. De deelgemeenten staan vrij in hun beleid ten aanzien van kledingvoorschriften. Als Charlois dat wil, kan het hoofddoekjes verbieden."

De zegsman benadrukt dat de gemeente Rotterdam zelf geen kledingstukken verbiedt, tenzij een ambtenaar een uniform draagt voor zijn functie. Ook zijn burka's en gezichtsbedekkende kleden verboden bij de gemeente.

Bron: Nu.nl
Het wordt hoog tijd dat NL een landelijke bepaling tav hoofddoekjes aanneemt in openbare gebouwen cq scholen maar niet om de hete brei heen draaien. Of overal verbieden of toestaan.
Wat mij betreft verbieden dat wezenloos gedoe.
  vrijdag 18 februari 2005 @ 08:36:44 #2
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_25139964
wordt inderdaaad hoogtijd dat ze die doekjes in openbare gebouwen gaan verbieden. We zijn hier niet in een of andere Islamstaat. En als ze hem zonodig willen dragen hadden ze niet hierheen moeten komen.
So we just called him Fred
pi_25140007
Wat een fasistische daad zeg.

Kennelijk willen de Hollanders dat vrouwen met hoofddoeken thuis opgesloten zitten, werkloos worden/blijven en een uitkering vragen. De volgende zet zal dan wel zijn; klagen over niet werkende moslimvrouwen.

Schandalig gewoon.
pi_25140077
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 08:45 schreef turk het volgende:

Kennelijk willen de Hollanders dat vrouwen met hoofddoeken thuis opgesloten zitten, werkloos worden/blijven en een uitkering vragen. De volgende zet zal dan wel zijn; klagen over niet werkende moslimvrouwen.

Schandalig gewoon.
Simpele oplossing: Geen hoofddoek.

Even extreem stellen..............
Een neonazi achter de balie die de hitlergroet brengt bij binnenkomst van een klant is ook niet toegestaan.
  vrijdag 18 februari 2005 @ 08:59:18 #5
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_25140103
quote:
Kennelijk willen de Hollanders dat vrouwen met hoofddoeken thuis opgesloten zitten,
Das toch de hele bedoeling van de Islam, vrouwen achterstellen op de man en ze vooral thuis opsluiten?
So we just called him Fred
pi_25140212
quote:
Even extreem stellen..............
Een neonazi achter de balie die de hitlergroet brengt bij binnenkomst van een klant is ook niet toegestaan.
Dat klopt, maar een vrouw achter de balie met een hoofddoek doet helemaal niet aan hitlergroeten.
quote:
Das toch de hele bedoeling van de Islam, vrouwen achterstellen op de man en ze vooral thuis opsluiten?
Nee dat is de bedoeling van hollanders.
  vrijdag 18 februari 2005 @ 09:14:38 #7
15675 nossio
overtuigd satanist
pi_25140221
quote:

Schandalig gewoon.

Ik ben al lang blij als ik een keer iemand tegen kom die nederlands spreekt bij zo'n balie.
Dus die mogen van mij idd thuis spelen.
[<knip Censuur op Fok!>]
pi_25140236
quote:
Ik ben al lang blij als ik een keer iemand tegen kom die nederlands spreekt bij zo'n balie.
Dus die mogen van mij idd thuis spelen.
Dan heb je dus helemaal niks te klagen want deze dames spreken allemaal goed nederlands.
  vrijdag 18 februari 2005 @ 09:16:56 #9
15675 nossio
overtuigd satanist
pi_25140243
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 09:16 schreef turk het volgende:

[..]

Dan heb je dus helemaal niks te klagen want deze dames spreken allemaal goed nederlands.
ja tuurlijk jongen en roken is gezond voor je
[<knip Censuur op Fok!>]
pi_25140269
quote:
ja tuurlijk jongen en roken is gezond voor je
Dat niet, maar ik blijf roken. :-)
pi_25140367
Idioot. Waarom verbieden? Laat die mensen lekker! Noemen we dat vrij Nederland?
pi_25140380
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 08:36 schreef FredvZ het volgende:
wordt inderdaaad hoogtijd dat ze die doekjes in openbare gebouwen gaan verbieden. We zijn hier niet in een of andere Islamstaat. En als ze hem zonodig willen dragen hadden ze niet hierheen moeten komen.
Waar slaat dat nou weer op. Wat heeft dat met een Islamstaat te maken!!!?
Het is wat duidelijker dat iemand moslim is, want je ziet het meteen maar sinds wanneer mogen mensen niet voor hun religie uitkomen?!
pi_25140386
Ik vindt het een beetje overdreven. Inmiddels is wel gebleken dat hoofddoek dragende vrouwen geen infantiele, achtergestelde vrouwen zijn. Ik zie het probleem niet zo. Ik heb er dagelijks mee te maken en zij spreken echt niet slechter Nederlands dan bv een Antilliaan, Surinamer of Amerikaan.

Laat ze het nou gewoon zelf doen. Die nieuwe generatie vrouwen is echt wel sterk genoeg om zelf van zich af te bijten als ze iets niet willen doen.
pi_25140431
quote:
Laat ze het nou gewoon zelf doen. Die nieuwe generatie vrouwen is echt wel sterk genoeg om zelf van zich af te bijten als ze iets niet willen doen.
Helemaal mee eens. Werkende moslimvrouwen met hoofddoek is iets van de laatste jaren. Dat is alleen maar positief. Het is veel beter dat ze werken dan dat ze thuis zitten.
pi_25140448
Wat ik niet begrijp is dat hoofddoekjes in Turkije en Marokko zelf een uitstervend iets is en dat die mensen hier in Nederland wel perse nog zo'n doek op hun hoofd moeten hebben, ze lopen achter, realiseren ze zich dat niet of doen ze het expres of hoe zit het precies, Turk?
  vrijdag 18 februari 2005 @ 09:35:38 #16
15675 nossio
overtuigd satanist
pi_25140456
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 09:28 schreef Yamyam het volgende:

[..]

Het is wat duidelijker dat iemand moslim is, want je ziet het meteen maar sinds wanneer mogen mensen niet voor hun religie uitkomen?!
Gemeente is staats onderdeel
Staat en geloof gescheiden houden...

Dan nog het hippe fenomeen:nederlandse normen en waarden..wanneer worden die gerespecteerd?
Waarom mag iedereen doen wat hij wil,behalve als het om nederlandse gewoontes gaat?

er ook nog 1 op
[<knip Censuur op Fok!>]
  vrijdag 18 februari 2005 @ 09:38:59 #17
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_25140492
een hoofddoek bij de kassa of bali zal me worst wezen. bovendien denk ik dat werken iemand maatschappelijker bewust maakt en dan valt die hoofddoek vanzelf wel eens af.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_25140502
quote:
Wat ik niet begrijp is dat hoofddoekjes in Turkije en Marokko zelf een uitstervend iets is en dat die mensen hier in Nederland wel perse nog zo'n doek op hun hoofd moeten hebben, ze lopen achter, realiseren ze zich dat niet of doen ze het expres of hoe zit het precies, Turk?
Hoofddoeken zijn helemaal niet uitstervend in Turkije. Hoe kom je daar nou bij? Turkije is groter dan alleen "de chique buurten van Istanbul en de toeristische kuststeden".

Wat wel klopt is dat de hoofddoeken op scholen en staatsinstellingen verboden zijn. Veel vrouwen kunnen hierdoor niet studeren en werken, wat we hier straks dus ook krijgen.
quote:
Dan nog het hippe fenomeen:nederlandse normen en waarden..wanneer worden die gerespecteerd?
Waarom mag iedereen doen wat hij wil,behalve als het om nederlandse gewoontes gaat?
Respect voor normen en waarden staat helemaal los van het wel of niet dragen van een hoofddoek. Wat zijn trouwens de nederlandse gewoontes die niet mogen dan?
pi_25140509
Ik ben zo vaak aangesproken op mijn kleding. Ik heb me altijd aangepast. Maar ik ben dan ook geen moslim. (en ik rook niet).
  vrijdag 18 februari 2005 @ 09:41:16 #20
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_25140516
Verbieden die hap. Anders stuur ik wel een neger met een peniskoker langs, kijken of de raad dat ook toestaat, dat is immers ook gewoon een uiting van cultuur.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_25140531
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 09:35 schreef nossio het volgende:

[..]

Gemeente is staats onderdeel
Staat en geloof gescheiden houden...

er ook nog 1 op
1. De meeste rechtse gastjes hier vonden wel dat Gristelijke ambtenaren mochten weigeren een homohuwelijk af te sluiten. En als we echt staat en geloof gescheiden willen houden zullen we het CDA en de CU en SGP per direct moeten verbieden.

2. Welke 'algemene Nederlandse Normen en Waarden' heb je het nu over? Die van onverdraagzaamheid, Eigen Volk Eerst en Auslander Raus?
  vrijdag 18 februari 2005 @ 09:43:57 #22
44672 ffTzz
kopje thee ??
pi_25140554
Ik persoonlijk denk dat het iets subtieler verpakt moet worden, als een kleding voorschrift.
Niet de nadruk op een verbod maar iets als uniformiteit.
Iedereen het zelfde of je nu bruin, zwart, wit geel of groen bent, moslim, christen, boeddhist of mensenofferaar, op je werk stel je je dienstbaar op en personelijke voorkeuren laat je thuis.
Professionele instelling noemt men dat.
Kan je dit niet opbrengen dan is het tijd dat je opstapt en plaats maakt voor iemand die dit wel kan.
pi_25140593
quote:
Verbieden die hap. Anders stuur ik wel een neger met een peniskoker langs, kijken of de raad dat ook toestaat, dat is immers ook gewoon een uiting van cultuur.
Een hoofddoek is geen uiting van cultuur. Volgens de moslimvrouwen is het hun plicht om een hoofddoek te dragen.

Voor een neger met peniskoker is het NIET VERPLICHT om halfnaakt rond te lopen, hij kan dus gewoon kleren aandoen.

[quote]Ik persoonlijk denk dat het iets subtieler verpakt moet worden, als een kleding voorschrift.
Niet de nadruk op een verbod maar iets als uniformiteit.
Iedereen het zelfde of je nu bruin, zwart, wit geel of groen bent, moslim, christen, boeddhist of mensenofferaar, op je werk stel je je dienstbaar op en personelijke voorkeuren laat je thuis.
Professionele instelling noemt men dat.
Kan je dit niet opbrengen dan is het tijd dat je opstapt en plaats maakt voor iemand die dit wel kan.[\quote]

Onzin natuurlijk. Het is belangrijk dat ik snel een uittreksel, paspoort of rijbewijs krijg van de gemeente, hoe ze eruit zien doet er niet toe.
  vrijdag 18 februari 2005 @ 09:47:45 #24
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_25140598
Volgens een Rotterdams raadlid ging het overigens over een 'eitje' en geen gewoon hoofddoekje. Hij stelde dat er ergens een grens getrokken moest worden, en dat was voor het 'eitje' waarbij alleen het gezicht zichtbaar was.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_25140609
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 09:40 schreef turk het volgende:

[..]

Hoofddoeken zijn helemaal niet uitstervend in Turkije. Hoe kom je daar nou bij? Turkije is groter dan alleen "de chique buurten van Istanbul en de toeristische kuststeden".

Wat wel klopt is dat de hoofddoeken op scholen en staatsinstellingen verboden zijn. Veel vrouwen kunnen hierdoor niet studeren en werken, wat we hier straks dus ook krijgen.
[..]

Respect voor normen en waarden staat helemaal los van het wel of niet dragen van een hoofddoek. Wat zijn trouwens de nederlandse gewoontes die niet mogen dan?
Dus de vrouwen kunnen niet studeren of werken omdat de hoofddoekjes verboden zijn. En door wie komt dat?
  vrijdag 18 februari 2005 @ 09:49:40 #26
15675 nossio
overtuigd satanist
pi_25140620
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 09:41 schreef Skyclad het volgende:

[..]

. Welke 'algemene Nederlandse Normen en Waarden' heb je het nu over? Die van onverdraagzaamheid, Eigen Volk Eerst en Auslander Raus?
Iets genuanceerder misschien.
Eigen cultuur behouden.
Zwart wit denken is niet iets rechts,ook linkse brallers roepen de dingen zodat het in hun straatje past
[<knip Censuur op Fok!>]
pi_25140655
quote:
Dus de vrouwen kunnen niet studeren of werken omdat de hoofddoekjes verboden zijn. En door wie komt dat?
Door de staat die dat verbied natuurlijk.
pi_25140681
Dit wordt een soort zwart-witdiscussie over het toelaten van hoofddoekjes in algemene zin. Ik denk dat je moet kijken naar het beroep in kwestie: de representativiteit die bij de functie hoort. Laatst zag ik in een supermarkt een caissière met een hoofddoek; geen enkel probleem. Maar een baliemedewerkster moet representatief zijn, net zoals bijvoorbeeld een verkoper binnen een commercieel team dat moet zijn. Het niet toestaan van een hoofddoekje vind ik dus net zoiets als het niet toestaan van piercings, tattoos, zware make-up (gothic-style), enzovoort. Net zoals voor baliemedewerkers (m/v) ook bepaalde kledingvoorschriften kunnen gelden: bijvoorbeeld niet in een vale spijkerbroek, doorzichtige kleding, enzovoort.
  vrijdag 18 februari 2005 @ 09:55:02 #29
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_25140683
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 09:47 schreef turk het volgende:

[..]

Een hoofddoek is geen uiting van cultuur. Volgens de moslimvrouwen is het hun plicht om een hoofddoek te dragen.

Voor een neger met peniskoker is het NIET VERPLICHT om halfnaakt rond te lopen, hij kan dus gewoon kleren aandoen.
Nonsens, een papoea kan pas een echte man zijn als hij met een peniskoker rond huppelt.
  vrijdag 18 februari 2005 @ 09:56:22 #30
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_25140694
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 09:52 schreef turk het volgende:

[..]

Door de staat die dat verbied natuurlijk.
Precies de staat verbiedt hoofddoekjes. Wentel je maar in je klassiek islamitische slachtofferrol. Wanneer ga je rassies of diescriminatie roepen?
pi_25140702
Wat mij betreft, en ik ben dan ook uiterst liberaal, mag men gewoon met een hoofddoekje in een openbaar gebouw rondlopen... Voor ambtenaren in dienst zou je wellicht wel kunnen bepalen dat zij een zekere neutraliteit dienen uit te stralen.
  vrijdag 18 februari 2005 @ 09:57:16 #32
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_25140710
net als ik vind dat moslimvrouwen nadrukkelijk voor hun geloof uit mogen komen, vind ik het mogelijk dat een werkgever andere eisen stelt en de vrouwen a. aan die eisen gaan voldoen of b. ander werk gaan zoeken. ik zou er zelf als werkgever geen probleem mee hebben overigens.
  vrijdag 18 februari 2005 @ 09:58:31 #33
114309 QED
Quod erat demonstrandum
pi_25140726
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 09:41 schreef Skyclad het volgende:

[..]

2. Welke 'algemene Nederlandse Normen en Waarden' heb je het nu over? Die van onverdraagzaamheid, Eigen Volk Eerst en Auslander Raus?
Ik dacht meer aan vrijheid om te zeggen wat je denkt. Vrijheid om een film als 'Submission' op het Rotterdam's filmfestival te laten zien zonder dat je bang hoeft te zijn voor je gezin. Vrijheid om een mini-rok te dragen zonder dat je uitgescholden wordt voor 'hoer'. Vrijheid om kritiek te hebben op een geloof zonder dat je keel doorgeneden wordt.

Vrijheid.
Weet je nog?
hetgeen te bewijzen was
  vrijdag 18 februari 2005 @ 09:58:50 #34
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_25140728
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 09:56 schreef Monidique het volgende:
Wat mij betreft, en ik ben dan ook uiterst liberaal, mag men gewoon met een hoofddoekje in een openbaar gebouw rondlopen... Voor ambtenaren in dienst zou je wellicht wel kunnen bepalen dat zij een zekere neutraliteit dienen uit te stralen.
politie en rechter zou ik niet zo graag met hoofddoek zien vanwege hierboven genoemde neutraliteit.
pi_25140775
quote:
Precies de staat verbiedt hoofddoekjes. Wentel je maar in je klassiek islamitische slachtofferrol. Wanneer ga je rassies of diescriminatie roepen?
ga toch knikkeren of zo.
  vrijdag 18 februari 2005 @ 10:03:31 #36
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_25140794
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 10:01 schreef turk het volgende:

[..]

ga toch knikkeren of zo.
Mach niet faan Ischlaam. Mannen die op die straat op kniejen zieten zijn kaffirs, branden in hell.
pi_25140797
quote:
Ik dacht meer aan vrijheid om te zeggen wat je denkt. Vrijheid om een film als 'Submission' op het Rotterdam's filmfestival te laten zien zonder dat je bang hoeft te zijn voor je gezin. Vrijheid om een mini-rok te dragen zonder dat je uitgescholden wordt voor 'hoer'. Vrijheid om kritiek te hebben op een geloof zonder dat je keel doorgeneden wordt.

Vrijheid.
Weet je nog?
En vergeet niet, vrijheid om een hoofddoek te dragen.

[quote]Mach niet faan Ischlaam. Mannen die op die straat op kniejen zieten zijn kaffirs, branden in hell.[\quote]

Kinderen mogen het wel. bovendien ben jij helemaal geen moslim, dus die regel geldt niet voor jou, als die uberhaupt al bestaat.
  vrijdag 18 februari 2005 @ 10:05:41 #38
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_25140820
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 10:03 schreef turk het volgende:

[..]

De vrijheid om een hoofddoekje te weigeren. Geen tolerantie voor de intoleranten
pi_25140904
Verbieden die poetsdoeken!

In Turkije is het zelfs verboden om in openbare gebouwen met een poetsdoek te lopen. Waarom hier dan in godsnaam wel

Als ze een achterlijke hoofdoek willen dragen doen ze dat maar lekker thuis.
  vrijdag 18 februari 2005 @ 10:14:03 #40
114309 QED
Quod erat demonstrandum
pi_25140937
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 10:03 schreef turk het volgende:

[..]

Hoeveel % van de moslim vrouwen zijn vrij om een hoofddoek te weigeren?
hetgeen te bewijzen was
pi_25140973
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 10:12 schreef Gixxer_Dude het volgende:
In Turkije is het zelfs verboden om in openbare gebouwen met een poetsdoek te lopen. Waarom hier dan in godsnaam wel
Omdat ze in Turkije geen scheiding van Kerk en staat hebben.
  vrijdag 18 februari 2005 @ 10:16:30 #42
24878 kwib
Respondentenleverancier
pi_25140985
De overheid dient onafhankelijk te zijn. Dus geen tekenen of symbolen die iemand partij maken. Geen hoofddoeken, religieuze kettingen, bijbels en andere meuk

Trouwens, wat zou de wereld toch heerlijk zijn als de mensheid religie in de 20ste eeuw hadachtergelaten
Professionele online enquête of vragenlijst nodig? Enquêtetools.nl . Gratis vragenlijsten maken voor studenten en scholieren!
Respondenten nodig voor je onderzoek? RespondentenDatabase.nl . Nu 10 respondenten per onderzoek gratis.
  vrijdag 18 februari 2005 @ 10:16:52 #43
114309 QED
Quod erat demonstrandum
pi_25140989
Ik herhaal:
Ik dacht meer aan:

Vrijheid om te zeggen wat je denkt.
Vrijheid om een film als 'Submission' op het Rotterdam's filmfestival te laten zien zonder dat je bang hoeft te zijn voor je gezin.
Vrijheid om een mini-rok te dragen zonder dat je uitgescholden wordt voor 'hoer'.
Vrijheid om kritiek te hebben op een geloof zonder dat je keel doorgeneden wordt.

Vrijheid.
Weet je nog?
hetgeen te bewijzen was
pi_25141007
quote:
Ook vindt Charlois dat de doek voor veel mensen symbool staat voor een leefwijze, cultuur of gedachtegoed die niet strookt met de Nederlandse waarden en normen. Het gaat dan om "de gelijkwaardigheid van mannen en vrouwen, gebaseerd op de persoonlijke vrijheid om het eigen leven geheel naar eigen inzicht in te richten".
En daarom geven we ze de persoonlijke vrijheid niet om voor een hoofddoek te kiezen.
  vrijdag 18 februari 2005 @ 10:18:39 #45
15675 nossio
overtuigd satanist
pi_25141011
Draai de situatie nou gewoon is om....
Dus een Christelijk/Katholiek (vul elk willekeurig geloof in) doordrukken in een Islamitisch land.

Er wordt gesproken of Nederland zo verkeerd bezig is,met het behouden van zijn eigen cultuur.
[<knip Censuur op Fok!>]
pi_25141120
Hoofddoekjes in overheidsfuncties zijn gewoon "not-done", in andere functies beslist het bedrijf maar wat haar algemene regels zijn wat betreft kleding. Daarbij mag wat mij betreft ieder uiting van religie achterwege blijven tijdens werk, dat doe je maar in je vrije tijd. Dit heeft niets te maken met discriminatie oid, maar met fatsoen.

Dat hoofddoekdragende vrouwen thuis zouden moeten blijven zitten, omdat ze niet zonder hoofddoek rond mogen lopen, is aan henzelf of hun mannen/familie/imam/etc.... op het moment dat men uit eigen overtuiging niet wil werken zonder hoofddoek is men zelf verantwoordelijk.
pi_25141133
zeg en de keppels mogen wel en de kruis mag je wel dragen

zeg zij dragen het en niet jullie , jullie hoeven er niet naar te kijken
waarom zijn jullie jaloers op hoofddoeken
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_25141162
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 10:12 schreef Gixxer_Dude het volgende:
Verbieden die poetsdoeken!

Als ze een achterlijke hoofdoek willen dragen doen ze dat maar lekker thuis.
omdat Turkije dictatuur is
pi_25141205
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 10:25 schreef Meki het volgende:

Van mij mogen alle geloven uitgebannen worden . Goh wat zou de wereld er dan beter uitzien!
Geloof is achterlijk en achterhaald door de wetenschap.

Toch heb ik minder problemen met bijv een kruis, aangezien onze samenleving bebasseerd is op het christendom, tevens word dit geloof redelijk geinterpeerd naar huidige moderne maatstaven en loopt het niet zoals de ISLAM 500 jaar achter.
  vrijdag 18 februari 2005 @ 10:29:55 #50
114309 QED
Quod erat demonstrandum
pi_25141215
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 10:27 schreef Meki het volgende:

[..]

omdat Turkije dictatuur is
Juist.

En daarom zag ik graag:

Vrijheid om een film als 'Submission' op het Rotterdam's filmfestival te laten zien zonder dat je bang hoeft te zijn voor je gezin.
Vrijheid om een mini-rok te dragen zonder dat je uitgescholden wordt voor 'hoer'.
Vrijheid om kritiek te hebben op een geloof zonder dat je keel doorgeneden wordt.

Vrijheid.
Weet je nog?

btw, Hoe zit het met de vrijheid van moslim vrouwen om een hoofddoekje te weigeren?
hetgeen te bewijzen was
pi_25141267
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 10:29 schreef Gixxer_Dude het volgende:

[..]

Van mij mogen alle geloven uitgebannen worden . Goh wat zou de wereld er dan beter uitzien!
Geloof is achterlijk en achterhaald door de wetenschap.

Toch heb ik minder problemen met bijv een kruis, aangezien onze samenleving bebasseerd is op het christendom, tevens word dit geloof redelijk geinterpeerd naar huidige moderne maatstaven en loopt het niet zoals de ISLAM 500 jaar achter.
zeg ik heb geen problemen mee met de Hoofddoekjes - zeg je vertelt alleen onzin dag
  vrijdag 18 februari 2005 @ 10:34:20 #52
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_25141277
Ik heb nog nooit een ambtenaar in functie met een keppel of een kruis gezien, dus dat is gelul.

Als ik bij een overheidsloket kom wil ik geen uiting van religie zien van de ambtenaar, heel simpel.

Bovendien is die dooddoener dat 'moslima's verplicht zijn om die hoofddoek te dragen' ook zo achterhaald als de pest, er zijn miljoenen moslima's in Turkije, Tunesie en Marokko die dat ding terecht niet dragen.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_25141282
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 10:25 schreef Meki het volgende:

Dat ben ik helemaal met je eens; eigenlijk zou geen enkele uiting toegestan moeten worden in overheidsfuncties. Daarbij vind ik wel dat een hoofddoek iets anders is dan een ketting met subtiel een symbool eraan... tot op zekere hoogte dan.

Een hoofddeksel kan gewoon niet; niet om iets tegen een bepaalde religie oid te hebben, maar een neutrale uitstraling is belangrijk en een hoofddeksel (religieus) is niet subtiel genoeg imo.

En jaloers op hoofddoeken zal met niet gauw worden; smaken/voorkeuren verschillen.
pi_25141295
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 10:29 schreef QED het volgende:

[..]

Juist.

En daarom zag ik graag:

Vrijheid.
Weet je nog?

btw, Hoe zit het met de vrijheid van moslim vrouwen om een hoofddoekje te weigeren?
je evrgeet nog iets

vrijheid om hoofddoekjes te dragen of niet
pi_25141311
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 10:33 schreef Meki het volgende:

[..]

zeg ik heb geen problemen mee met de Hoofddoekjes - zeg je vertelt alleen onzin dag
Zie redernatie
aangezien onze samenleving bebasseerd is op het christendom, tevens word dit geloof redelijk geinterpeerd naar huidige moderne maatstaven en loopt het niet zoals de ISLAM 500 jaar achter.

Aangezien de islam niet in Nederland zijn roots heeft en niet in de moderne tijd past. als ze een hoofdoek willen dragen gaan ze maar terug naar de woestijn ,

[ Bericht 11% gewijzigd door Gixxer_Dude op 18-02-2005 10:42:45 ]
  vrijdag 18 februari 2005 @ 10:40:32 #56
15675 nossio
overtuigd satanist
pi_25141370
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 10:35 schreef Meki het volgende:

[..]

je evrgeet nog iets

vrijheid om hoofddoekjes te dragen of niet
Je vergeet zelf ook iets...
Dit alles is prima als het binnen de cultuur past van het land waarin je verblijft.
Aanpassen enzo...misschien wel is van gehoord?
[<knip Censuur op Fok!>]
pi_25141397
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 10:36 schreef Gixxer_Dude het volgende:

[..]

Zie redernatie
aangezien onze samenleving bebasseerd is op het christendom, tevens word dit geloof redelijk geinterpeerd naar huidige moderne maatstaven en loopt het niet zoals de ISLAM 500 jaar achter.

Aangezien de islam niet in Nederland zijn roots heeft en niet in de moderne tijd past.

Als iedereen gewoon niet naar het loket gaat met een poetsdoek is het snel afgelopen met poetsdoeken aan de balie zo doe ik dat ook in de supermarkt.
oow jij denkt als een dictatuur
nederland wordt langzamer een dictatuur
het is niet meer vrij in Nederland
pi_25141401
quote:

[..]

Zie redernatie

Aangezien de islam niet in Nederland zijn roots heeft en niet in de moderne tijd past.

Als iedereen gewoon niet naar het loket gaat met een poetsdoek is het snel afgelopen met poetsdoeken aan de balie zo doe ik dat ook in de supermarkt.

[ Bericht 12% gewijzigd door Kjew op 18-02-2005 10:44:13 (dubbel) ]
pi_25141409
quote:

[..]

Zie redernatie

beetje respect mag ook wel he... om dat nou poetsdoek te noemen...
En "ons" christendom is ook niet alles.. net als de Islam overigens.
  vrijdag 18 februari 2005 @ 10:44:23 #60
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_25141435
Tja, het is maar waar je je druk om maakt.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_25141438
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 10:40 schreef nossio het volgende:

[..]

Je vergeet zelf ook iets...
Dit alles is prima als het binnen de cultuur past van het land waarin je verblijft.
Aanpassen enzo...misschien wel is van gehoord?
wat bedoel je met aanpassen
dus ik moet nog bier drinken en moet varkensvlees eten en moet ook gaan zuipen en overlast zorgen in de stad in de middernacht - dan pas ben ik aangepast he

pi_25141446
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 09:47 schreef turk het volgende:
En dat in een cultuur waar vrouwenonderdrukking de normaalste zaak van de wereld. Die verplichting is dus een stukjes cultuur.
quote:
Zoals al aangegeven. Dat is wel zo.
quote:
Onzin natuurlijk. Het is belangrijk dat ik snel een uittreksel, paspoort of rijbewijs krijg van de gemeente, hoe ze eruit zien doet er niet toe.
Dus die neger met peniskoker moet kunnen? Of een homo met roze tutu Kan zijn dat jij dat vindt maar de meerderheid wil denk ik toch wel geholpen worden door een net uitzien anoniem persoon en niet geconfronteerd worden met wat voor uiting dan ook. Als ze geconfronteerd willen worden met wat voor geloof dan ook gaat men vast wel een geloofshuis van 1 of ander geloof binnen.
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
pi_25141475
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 10:42 schreef Kjew het volgende:

[..]

beetje respect mag ook wel he... om dat nou poetsdoek te noemen...
En "ons" christendom is ook niet alles.. net als de Islam overigens.
Ik heb geen respect voor islamieten.

En idd ons christendom is ook niet alles , maar zeker 10x beter geevalueerd als de islam. Als christenen gaan verkondigen dat homo's ernstig ziek zijn mogen ze van mij ook in de stront zakken

Zoals ik al zei, van mij mogen alle geloven overboord gekieperd worden/.
  vrijdag 18 februari 2005 @ 10:47:15 #64
15675 nossio
overtuigd satanist
pi_25141486
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 10:44 schreef Meki het volgende:

[..]

dus ik moet nog bier drinken en moet varkensvlees eten en moet ook gaan zuipen en overlast zorgen in de stad in de middernacht - dan pas ben ik aangepast he

Nee een hoerenkast beginnen in Iran...omdat het hier ook legaal is.
Of omdraaien?
Diefstal wordt hier voortaan ok beloond met het afhakken van je hand.

als we dan toch simpel gaan denken
[<knip Censuur op Fok!>]
pi_25141490
quote:

[..]

Meki, je bent geen haar beter met je zwakke generalisatie-reactie hierboven...
pi_25141492
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 10:46 schreef Gixxer_Dude het volgende:

[..]

Ik heb geen respect voor islamieten.

En idd ons christendom is ook niet alles , maar zeker 10x beter geevalueerd als de islam. Als christenen gaan verkondigen dat homo's ernstig ziek zijn mogen ze van mij ook in de stront zakken

Zoals ik al zei, van mij mogen alle geloven overboord gekieperd worden/.
ik heb geen respect voor ezels waar jij bij hoort
pi_25141517
Ja, of een jongen met een Lonsdale-trui moet kunnen, of een wollen trui moet wel kunnen?

Godjezus, .
  vrijdag 18 februari 2005 @ 10:51:21 #68
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_25141566
Ga je een nieuw paspoort halen, zit er gewoon iemand met een hoofddoekje achter de balie .

What is this world coming to .
pi_25141573
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 09:28 schreef Yamyam het volgende:

[..]

Een overheidsorgaan in een seculiere staat dient gevrijwaard te zijn van onbesproken gedrag of uittingen.
Dat is zo ís, betekent niet, dat het bij de burgers ook zó over komt.
Om speculatie te ontmoedigen dient iedere diender die namens de overheid op visuele wijze in contact treed met burgers zijn of haar geloofsovertuiging niet openbaar te maken.
Keppeltjes en zichtbare kruisjes dienen derhalve óók niet zichtbaar te zijn bij dergelijke ambtenaren.
Yeah baby Yeah!
pi_25141598
quote:

[..]

Dan ben je een echte marokkaan, een echte mannelijke marokkaan ook nog.
pi_25141617
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 10:51 schreef Posdnous het volgende:
Ga je een nieuw paspoort halen, zit er gewoon iemand met een hoofddoekje achter de balie .

What is this world coming to .
dat maakt toch niet uit
ook al zit iemand met een kruis achter de balie dan maak ik er toch geen grote probleem van
  vrijdag 18 februari 2005 @ 10:55:43 #72
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_25141649
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 10:53 schreef Meki het volgende:

[..]

dat maakt toch niet uit
ook al zit iemand met een kruis achter de balie dan maak ik er toch geen grote probleem van
Maar....maar.. een hoofddoek is echt heel erg. Dat is hetzelfde als dat zo'n meisje recht in je gezicht zegt dat ze een fascist is en er alles aan doet om jouw leven te verneuken .
pi_25141728
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 10:55 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Maar....maar.. een hoofddoek is echt heel erg. Dat is hetzelfde als dat zo'n meisje recht in je gezicht zegt dat ze een fascist is en er alles aan doet om jouw leven te verneuken .
Aah waarom zo grote probleem van maken
alleen de " ouders " dragen hoofddoeken , de derde generatie gaat dat juist minder doen

in Marokko lopen weinig mensen met hoofddoeken maar veel mensen modern gekleed
pi_25141734
quote:

[..]

dat maakt toch niet uit
Hoe bedoel je een kruis? Zo'n ding aan een ketting onder de kleren? Waarvan je alleen maar kan raden dat er een kruis aanhangt? Of over de kleren heen? Dat laatste zou namelijk onbetamelijk zijn. Het lijken dan wel kampers.
  vrijdag 18 februari 2005 @ 11:03:59 #75
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_25141775
Meki, sarcasm is wasted on people like you.
pi_25141780
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 11:01 schreef Meki het volgende:
Aah waarom zo grote probleem van maken
alleen de " ouders " dragen hoofddoeken , de derde generatie gaat dat juist minder doen
Ouders...als in met kinderen?
quote:
in Marokko lopen weinig mensen met hoofddoeken maar veel mensen modern gekleed
Je doet alsof je daar problemen mee hebt. Waarom ga je niet naar Marokko toe om daar die afvalligen te redden? Daar ligt echt een mooie levenstaak voor je.
  vrijdag 18 februari 2005 @ 11:05:04 #77
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_25141793
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 11:01 schreef wonko het volgende:
Dat laatste zou namelijk onbetamelijk zijn. Het lijken dan wel kampers.
O jee, het lijken dan wel kampers...

Sjongejonge, je lijkt wel zo'n bejaarde die de hele dag niets te doen heeft en een beetje over nutteloze details gaat zitten emmeren.
  vrijdag 18 februari 2005 @ 11:07:13 #78
114309 QED
Quod erat demonstrandum
pi_25141830
quote:

[..]

dat maakt toch niet uit
Iemand met een kruis - of keppeltje - wordt niet gedwongen desbetreffende geloofsuitingen te dragen.
Zoals Chadortt Djavann zei:

Een hoofddoek is een jodenster voor vrouwen

&

als mannen dan zo hechten aan de sluier, waarom dragen ze 'm dan niet zelf?

&

Het was de hoofddoek of de dood......................

Uit Trouw http://www.trouw.nl/relig(...)t/1094102442938.html

De uit Iran afkomstige schrijfster Chadortt Djavann kiest daarentegen wel voor een frontale aanval op de vrouwonvriendelijke voorschriften uit het heilige boek. In de Franse Senaat rukte Djavann op 19 september vorig jaar een haarspeld uit haar haar, en liet haar krullen schudden terwijl zij riep: ,,Dit, dit is wat een hoofddoek moet verbergen!'' De leden van de commissie Bernard Stasi, door president Chirac belast met een onderzoek naar de scheiding tussen kerk en staat en al snel aangeduid als de 'commissie-hoofddoek' namen beduusd kennis van Djavanns standpunt dat het verplicht dragen van een hoofddoek mishandeling is.

In haar schotschrift Weg met de sluiers!, noemde Djavann de hoofddoek onder meer een 'jodenster voor vrouwen' en 'een draagbare gevangenis'. En, zo vroeg zij zich af, als mannen dan zo hechten aan de sluier, waarom dragen ze 'm dan niet zelf?

,,Tien jaar lang heb ik de hoofddoek gedragen. Het was de hoofddoek of de dood. Ik weet waarover ik het heb.'' Die openingszinnen van haar boek zijn inmiddels beroemd in Frankrijk, omdat ze tegelijkertijd de onderdrukking en de opstand van de vrouw verwoorden
hetgeen te bewijzen was
pi_25141911
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 11:03 schreef Posdnous het volgende:
Meki, sarcasm is wasted on people like you.
pi_25141941
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 11:07 schreef QED het volgende:

[..]

Iemand met een kruis - of keppeltje - wordt niet gedwongen desbetreffende geloofsuitingen te dragen.
Zoals Chadortt Djavann zei:

Een hoofddoek is een jodenster voor vrouwen

&

als mannen dan zo hechten aan de sluier, waarom dragen ze 'm dan niet zelf?

&

Het was de hoofddoek of de dood......................

Uit Trouw http://www.trouw.nl/relig(...)t/1094102442938.html
zeg waarom hoofddoekjes wel en Kruis niet
pi_25141946
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 10:55 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Het gaat er niet om wat jij en ik ervan zouden vinden (zelf maakt het me niets uit namelijk en getuige jouw posts jou ook niet), maar hoe het over zou kúnnen komen.
Helaas leven we in een wereld waar dergelijk gedachtengoed de standaard is en ik vind dat men hier een consequent beleid in moet voeren om gevoelens die spelen mbt het meten met verschillende maten, te ondermijnen.
Yeah baby Yeah!
  vrijdag 18 februari 2005 @ 11:17:46 #82
15675 nossio
overtuigd satanist
pi_25141979
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 11:15 schreef Meki het volgende:

[..]

een hangertjevan een ketting onder je trui of een burka.
Misschien kan zelfs jij het verschil hier snappen.
[<knip Censuur op Fok!>]
  vrijdag 18 februari 2005 @ 11:18:29 #83
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_25141990
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 11:15 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Het gaat er niet om wat jij en ik ervan zouden vinden (zelf maakt het me niets uit namelijk en getuige jouw posts jou ook niet), maar hoe het over zou kúnnen komen.
Helaas leven we in een wereld waar dergelijk gedachtengoed de standaard is en ik vind dat men hier een consequent beleid in moet voeren om gevoelens die spelen mbt het meten met verschillende maten, te ondermijnen.
Ik niet. Omdat wat mensen vreemde denkbeelden zouden kunnen hebben en derhalve aanstoot kunnen nemen aan hoofddoekjes gebaseerd op hun eigen rare vooroordelen, moet de overheid daar aan toegeven?
pi_25141993
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 11:15 schreef Meki het volgende:

[..]

De vergelijking slaat weer helemaal nergens op, zoals we wel van je gewend zijn natuurlijk.
  vrijdag 18 februari 2005 @ 11:20:27 #85
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_25142017
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 11:17 schreef nossio het volgende:

[..]

Het gaat niet om burka's, snuggere.
pi_25142039
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 11:05 schreef Posdnous het volgende:

[..]

O jee, het lijken dan wel kampers...

Sjongejonge, je lijkt wel zo'n bejaarde die de hele dag niets te doen heeft en een beetje over nutteloze details gaat zitten emmeren.
Omgekeerd evenredig geldend.
pi_25142049
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 11:20 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Het gaat niet om burka's, snuggere.
Waar dan wel om betweter.
pi_25142101
Intelligente Nederlanders hierboven...
pi_25142108
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 11:17 schreef nossio het volgende:

[..]

Burka , Nussia het gaat hier om hoofddoeken , Burkas´s die wel die mogen niet bij de balie dat snap ik maar Hoofddoek ???

zeg maar gewoon ik ben jaloers
pi_25142124
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 11:18 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Ik niet. Omdat wat mensen vreemde denkbeelden zouden kunnen hebben en derhalve aanstoot kunnen nemen aan hoofddoekjes gebaseerd op hun eigen rare vooroordelen, moet de overheid daar aan toegeven?
Je ziet het in allerlei verschijningsvormen, de overheid verbiedt bijv bepaalde uitlatingen tijdens carnaval (ik doel hier niet op de gewaaakte carnavalswagens), de kern van het fesst is een persiflage op de werkelijkheid, een spiegel, desondanks was het een jaar of wat terug verboden om als Osama verkleed te gaan, want "dat zou provocerend kunnen overkomen'. In die context moet je het uitten van een religie tijdens een ambtelijk dienstverband ook zien.

We hoeven niet aan elke muggenzifterij toe te geven, maar de overheid dient een instantie te zijn van onbesproken gedrag én consequentie. Veel mensen hebben een dubbel gevoel bij een hoofddoek, dat is nu eenmaal zo. Ook berusten bepaalde denkbeelden mbt hoofdoekjes niet alleen op rare VOORoordelen.

Als overheidsdienaar behoor je in een bepaald stramien te leven en je daar naar te kleden.
Yeah baby Yeah!
pi_25142125
Allereerst: persoonlijk zou het mij niets kunnen schelen of iemand een hoofddoek op heeft aan de balie. Ik vind dat er problemen worden gemaakt.
Een hoofddoek heeft namelijk geen belemmerende werking voor de functie als balie-medewerkster. Voor mij is dat dan: einde verhaal.
Representativiteit is namelijk een subjectief begrip.
Maar goed, als “een groot deel van de klanten” vinden dat een baliemedewerkster geen hoofddoek mag dragen: so be it!

Maar nu een ander voorbeeld:
Soms is een hoofddoek ook veel praktischer. Zo was ik laatst in het Ikea restaurant (ja, ja Woonsdag, gratis eten..Ik ben een 100% ingeburgerde Nederlander!). Daar zag ik al die Ikea medewerkers achter het lopend buffet en iedereen had een koksmutsje op. Dit ivm het feit dat er zo (schijnbaar) geen haren tussen de Zweedse gehaktballetjes terecht komen. Bij de meesten echter steekt dat haar er nog van alle kanten uit, waardoor dat mutsje eigenlijk helemaal geen zin heeft.
Dus eigenlijk was de hoofddoek daar een zeer praktisch welkom kledingstuk. Dat kan dus ook.

Dus rationeel gezien:
Er zijn geen (praktische) nadelen aan het dragen van een hoofddoek.
Er zijn wel (praktische) voordelen aan het dragen van een hoofddoek.

Maar goed, we zijn niet allemaal rationeel. Zeker niet in Nederland anno 2005.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  vrijdag 18 februari 2005 @ 11:28:11 #92
15675 nossio
overtuigd satanist
pi_25142137
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 11:26 schreef Meki het volgende:

[..]

Burka , Nussia het gaat hier om hoofddoeken , Burkas´s die wel die mogen niet bij de balie dat snap ik maar Hoofddoek ???

zeg maar gewoon ik ben jaloers
[<knip Censuur op Fok!>]
  vrijdag 18 februari 2005 @ 11:31:17 #93
24878 kwib
Respondentenleverancier
pi_25142197
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 11:27 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Allereerst: persoonlijk zou het mij niets kunnen schelen of iemand een hoofddoek op heeft aan de balie. Ik vind dat er problemen worden gemaakt.
Een hoofddoek heeft namelijk geen belemmerende werking voor de functie als balie-medewerkster. Voor mij is dat dan: einde verhaal.
Maar goed, als “een groot deel van de klanten” vinden dat een baliemedewerkster geen hoofddoek mag dragen: so be it!

Soms is een hoofddoek ook veel praktischer. Zo was ik laatst in het Ikea restaurant (ja, ja Woonsdag, gratis eten..Ik ben een 100% ingeburgerde Nederlander!). Daar zag ik al die Ikea medewerkers achter het lopend buffet en iedereen had een koksmutsje op. Dit ivm het feit dat er zo (schijnbaar) geen haren tussen de Zweedse gehaktballetjes terecht komen. Bij de meesten echter steekt dat haar er nog van alle kanten uit, waardoor dat mutsje eigenlijk helemaal geen zin heeft.
Dus eigenlijk was de hoofddoek daar een zeer praktisch welkom kledingstuk. Dat kan dus ook.

Dus rationeel gezien:

Moraal van het verhaal: De hoofddoek mag alleen in de keuken
Professionele online enquête of vragenlijst nodig? Enquêtetools.nl . Gratis vragenlijsten maken voor studenten en scholieren!
Respondenten nodig voor je onderzoek? RespondentenDatabase.nl . Nu 10 respondenten per onderzoek gratis.
  vrijdag 18 februari 2005 @ 11:31:48 #94
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_25142205
quote:

Dus rationeel gezien:

er is weldegelijk een praktisch nadeel aan het dragen van een hoofdoek. klanten vinden het vaak niks, eigenaar wil ook graag klanten houden, resultaat: niet aangenomen.
pi_25142253
quote:

Dus rationeel gezien:

het gaat niet om het wel of niet praktisch zijn van en hoofddoek... dat kunnen ze net zo goed een burka aantrekken, omdat dat NOG hygienischer is... het gaat hier niet om wel of niet praktisch... Je gaat ook niet zeggen dat een keppeltje zo mooi het gedeelte van het hoofd afdekt dat kaal begint te worden...

en alles rationeel gaan benaderen slaat ook nergens op...
  vrijdag 18 februari 2005 @ 11:35:24 #96
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_25142267
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 11:27 schreef Elgigante het volgende:
Als overheidsdienaar behoor je in een bepaald stramien te leven en je daar naar te kleden.
En wat is de logica die daar achter zit?

Neutraliteit?

Als ik een hoofddoek draag en ik doe 'm uit, dan word ik echt niet neutraler. En als anderen mij daardoor plots als neutraler ervaren, ligt dat aan hen en hun eigen onzekerheid en is dat in de verste verte mijn probleem niet.

Ik zie dus het hele probleem niet.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_25142293
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 11:31 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

er is weldegelijk een praktisch nadeel aan het dragen van een hoofdoek. klanten vinden het vaak niks, eigenaar wil ook graag klanten houden, resultaat: niet aangenomen.
oei, zijn de klanten niet tolerant genoeg?
  vrijdag 18 februari 2005 @ 11:37:19 #98
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_25142295
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 11:24 schreef nossio het volgende:

[..]

Verblijd mij dan is met je inzicht waar het wel om gaat bosmongool
Misschien moet je eerst het verschil tussen een hoofddoek en een burka eens opzoeken, voordat je jezelf voor lul zet op een forum.
pi_25142303
Prima plan

Volgens mij is het ook verboden om een petje te dragen, of een bandana en de wigger uit te hangen. Dus ook hoofddoekjes zijn not done.

Met de functie komen er bepaalde eisen bij kijken, en daar vallen ook enkele kledingvoorschriften onder. Een boerenjongen zal er ook niet zitten met z'n haar flink door de war met het stro nog in zijn haar.

Het excuus dat deze vrouwen anders werkloos thuis zitten slaat natuurlijk nergens op. Het is vast een feit dat zij dan inderdaad werkloos worden/blijven, maar als men nou eens even verder denkt is de hoofdreden een hele andere dan een hoofddoek niet mogen dragen als baliemedewerkster.
  vrijdag 18 februari 2005 @ 11:39:09 #100
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_25142318
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 11:35 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

En wat is de logica die daar achter zit?

Neutraliteit?

Als ik een hoofddoek draag en ik doe 'm uit, dan word ik echt niet neutraler. En als anderen mij daardoor plots als neutraler ervaren, ligt dat aan hen en hun eigen onzekerheid en is dat in de verste verte mijn probleem niet.

Ik zie dus het hele probleem niet.
Precies, en als die hoofddoekjes verboden worden hebben die klanten zoiets van:

'Ah, dat is zo'n moslim-meisje dat eerst vast een hoofddoek droeg maar dat nu niet meer doet omdat het verboden is, dus die vertrouw ik ook niet' .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')