abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 7 maart 2005 @ 09:44:54 #101
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_25408280
Dit wordt mijn eerste post in Ouder(s).
Misschien heb ik wel helemaal geen recht om in dit topic te posten, maar ik maak me druk en wil dat even van me afschrijven.
We hebben besloten dat ik binnen een aantal maanden met de pil ga stoppen en daarna ga proberen zwanger te worden.
Waar ik erg bang voor ben is dat het niet makkelijk gaat worden (natuurlijk denk ik niet dat ik binnen 2 maanden zwanger ben).
Maar in mijn familie zijn er een aantal aanwijzingen waarvan ik denk dat die voor mij nadelig zijn. Ik durf er thuis niet goed naar te vragen, maar toch denk ik dat ik door erfelijke zaken een zwangerschap voor mij minder goed zal gaan, als hij er komt.
Mijn grootouders hebben 'maar' 2 kinderen, wat weinig is voor die tijd, maar dit kan toeval zijn. 2 kinderen waarvan 1 mijn moeder, die ook bij alle zwangerschappen grote (en fatale) problemen heeft gehad.
Het andere kind (mijn oom) heeft met zijn vrouw moeite gehad kinderen te krijgen en dit lukte niet op de reguliere manier. De oorzaak lag bij hem.
Ik heb het eenmaal voorzichtig aan mijn huisarts gevraagd, maar die wimpelde me een beetje af door te zeggen dat ik terug moest komen als het echt niet wilde lukken (toen was het niet zo'n actueel thema).
Misschien maak ik me onnodig druk, maar dit opschrijven helpt al.
Verder wil ik iedereen hier veel sterkte wensen.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_25410091
Pm-girl.......
welkom en je mag natuurlijk hier posten.
Ik zou wel vragen naar die evt.afwijkingen,dat maakt het er voor jou en de huisarts een stuk duidelijker op.Anders verdoe je misschien een hoop tijd,met onnodig proberen,terwijl je bv.wat hulp nodig hebt.Heel veel sterkte en hou ons op de hoogte.
Groetjes,Minoes
pi_25410190
Dan ff een update van mij:
Ben net terug van het ziekenhuis en heb net de 2e follikelmeting gehad.Keurig gegroeid.Rechts 1.97 en links iets kleiner,maar ze zagen eruit,of ze allebei wilden springen,zei de ferti-arts.
Vanavond om 23:00u de prik pregnyl zetten en dan woensdag de inseminatie,om 9:30u.
Het enige nadeel is,dat het baarmoederslijmvlies nog niet dik genoeg is en dat is volgens de arts een gevolg van die pillen.Dat heeft daar dus een nadelige werking op.
Ze zou woe.anders even met de gyn overleggen en dan heb ik kans,dat ik meteen met injecties moet beginnen .............daar heb ik ff niet zo zin in,maar ja,wat mot,dat mot

Groetjes,Minoes
  † In Memoriam † maandag 7 maart 2005 @ 11:52:19 #104
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_25410212
Hoi PM-girl. Allereerst gefeliciteerd met jullie beslissing om voor een kindje te gaan. Het worden spannende tijden voor jullie met hopelijk snel een mooi eindresultaat. Als ik jou was zou ik toch proberen om het onderwerp bespreekbaar te maken en hierbij uitleggen wat jullie plannen zijn en hoe jij ertegenaan kijkt. Het lijkt mij namelijk heel belangrijk om te weten waar het aan heeft gelegen, want wellicht heeft het helemaal geen erfelijke oorzaak en kunnen jullie gewoon fris en vrolijk aan de slag voor een kindje

Succes!
Slaapmeisje
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_25412453
slaapmeisje.....ben je in de buurt?ik heb nl een vraagje.
Groetjes,Minoes
pi_25413698
Misschien kan je hem gewoon stellen Minoes? Er zijn meer mensen met IUI ervaring, waaronder ik zelf.

(wat niet wil zeggen dat we altijd het antwoord weten )
pi_25415204
ok,daar komt ie dan.....zal wel een suffe vraag zijn.....mag je op de dag dat je die pregnyl spuit nog gemeenschap hebben?(om het maar netjes te formuleren )
Ik weet dat je 1 á 3 dagen onthouding moet hebben voor de inseminatie,maar de zaadjes zouden dan woensdag 4 dagen oud zijn,dus .....eh...het mot er nog ff uit
Maar mag je dan nog wel sex hebben of word het dan handwerk?
Groetjes,Minoes
pi_25415739
Nou ja, zo suf is het niet.

Pregnyl zorgt voor de eisprong. Nadat je dat spuit duurt het zo'n 35 tot 40 uur voordat de eisprong optreedt.

Het is (ook bij gewoon kvk-en) altijd verstandig om te zorgen dat het zaad al 'klaarligt' voordat de eisprong optreedt. Vandaar dat men zo precies is met de pregnyl (zo laat gespoten is 35 tot 40 uur later insemineren).

Het is dus een keuze die je eigenlijk zelf moet maken. Je weet nu wanneer je eisprong gaat optreden. Je zou vast (om het maar plastisch uit te drukken) vast een lading zaad kunnen klaarleggen en dan de onthouding tot woensdag. De één zou zeggen 'ik grijp die kans', dat is er altijd 1 meer dan de inseminatie', de ander doet dat liever niet.

Ik snap je probleem, maar weet zelf niet wat ik zou doen .
pi_25417777
Nou,ik heb er maar handwerk van gemaakt,hahaha Het lijkt me anders wel erg lang,dat de zaadjes moeten wachten op mijn ei.Ik wacht idd liever de inseminatie af,hopenlijk dikt het baarmoederslijmvlies nog wat aan.Bedankt voor t meedenken,tinkerbel.
Groetjes,Minoes
pi_25418250
Heb net de prik gezet auwie,dat voelde niet fijn,misschien zat ik ff te diep.Dat de helft erin zat stopte ik ff.Toen toch maar voorzichtig doorgespoten,maar t voelt niet lekker
Laat mij maar iemand op m'n werk prikken,het bij jezelf doen is toch wel ff anders hoor,brrr.
Maar goed,t prikkie op zich voelde k niet eens,maar hij zat wat te recht denk ik.Ik dacht,kan m er wel uit halen,maar dan moet ik nog es prikken,dan maar meteen door,hahha.
En nu ga ik lekker mijn bedje in,weltrusten.
Groetjes,Minoes
  dinsdag 8 maart 2005 @ 08:20:41 #111
1087 Merisse
broddeltante
pi_25422435
Minoessie, wat goehoed dat het morgen al zover is.
Slaapmeisje, hopelijk groeien ze bij jou nu ook al lekker.
Succesjompels voor jullie twee

Ik merk dat ik niet zoveel zin heb om dagelijks te lezen en te posten dus neem me niet kwalijk als ik de komende tijd niet zo snel en vaak meer reageer: ik denk toch wel aan jullie hoor!
You will never leave my mind
And it turns out to be so much different than our dreams
Now you're, you're a star in heaven
  dinsdag 8 maart 2005 @ 08:42:05 #112
61183 leonieke
Dan toch?
pi_25422578
quote:
Op dinsdag 8 maart 2005 08:20 schreef Merisse het volgende:
Ik merk dat ik niet zoveel zin heb om dagelijks te lezen en te posten dus neem me niet kwalijk als ik de komende tijd niet zo snel en vaak meer reageer: ik denk toch wel aan jullie hoor!
Ik heb zo een beetje hetzelfde gevoel. Duim voor jullie maar kan het niet echt opbrengen om vaak te posten.
we zijn ondertussen dag 52 ofzo...
pi_25422715
Merisse en Leonieke bedankt voor de jompels,die hebben we nodig
En voor jullie een hart-onder-de-riem-knuf
Groetjes,Minoes
  dinsdag 8 maart 2005 @ 09:29:34 #114
61183 leonieke
Dan toch?
pi_25422993
quote:
Op dinsdag 8 maart 2005 09:02 schreef minoes_ het volgende:
Merisse en Leonieke bedankt voor de jompels,die hebben we nodig
En voor jullie een hart-onder-de-riem-knuf
Groetjes,Minoes

Alleen jammer dat ik mijn jompels voor jullie moet delen met de jompels voor mijn zus... Is sinds vorige week begonnen met clomid (schrijf ik het juist ) aangezien ook zij blijkbaar geen eisprong heeft. Maar gisteren hoorde ik via mijn moeder (mijn ma is vaak tussenpersoon bij ons aangezien we het soms moeilijk hebben om er met elkaar over te spreken) dat ze op controle moest bij de gyn en dat er blijkbaar een eitje klaarzit (langs de rechtereistok... links zit een cyste denken ze) Dus ze klonk volgens mijn ma al een stuk opgewekter dan de laatste maanden...
  † In Memoriam † dinsdag 8 maart 2005 @ 10:10:08 #115
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_25423425
Minoes wat heerlijk dat het bij jou al zover is. De Pregnyl is niet echt een leuke prik, maar dat komt waarschijnlijk ook door de enorme hoeveelheid vloeistof die je in 1 keer binnen moet zien te krijgen. Succes meid!

Merisse en leonieke, logisch toch dat je af en toe even geen zin hebt om te posten. Ik denk ook aan jullie hoor, echt wel!

Vanmorgen weer op eitjescontrole geweest. Blijkbaar hadden ze vorige week een meetfoutje gemaakt want mijn baarmoederslijmvlies was helemaal nog geen 8 mm! De situatie is weer precies als vorige maand op deze dag, 1 eitje ong. 10 mm, bmmslijmvlies 4 mm en nog wat losliggende kleine eitjes. De dosis Puregon is weer omhoog naar 75 eenheden, dus ook dat is geen verrassing. Het lijkt erop alsof het deze maand weer precies zo gaat als de vorige maand, dus ik ben me nu psychisch aan het voorbereiden op een maand lang spuiten
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  dinsdag 8 maart 2005 @ 10:24:12 #116
61183 leonieke
Dan toch?
pi_25423605
Slaapmeisje wat vervelend weer.

Wanneer heb je nu de volgende controle? Volgende week opnieuw?
pi_25424035
Slaapmeisje.....maak jij geen schrijffout met de opmeting van de eitjes?Die van mij waren 1.97mm en jij hebt het over 10mm,bedoel je dan misschien 1.0mm?
En wat balen dat ook jouw bmslijmvlies nog niet op goede dikte was,bij mij was dit ook het euvel.
Ik heb alleen niet opgelet,hoe dik het was.
voor jou.
Groetjes,Minoes
  † In Memoriam † dinsdag 8 maart 2005 @ 11:31:51 #118
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_25424546
leonieke, ik heb a.s. vrijdag weer een controle al zal dat waarschijnlijk weer hetzelfde beeld als vandaag opleveren.

minoes, ik denk dat jij een schrijffoutje maakt hoor. Jouw eitjes waren waarschijnlijk 1.97 cm (= dus 19.7 mm). Mijn ferti arts rekent in mm en die van jou denk ik in cm..... Er wordt pas Pregnyl geprikt bij ons met follikels vanaf 18 mm en dat komt dan mooi overeen met jouw situatie.
pi_25425982
Hahaha,ja,dat zou ook kunnen,maar 2cm.lijkt me zo groot?Nah ja,wat maakt het uit,ze waren goed gegroeid
Morgen vroeg mijn man wakker maken en potje onder zijn neus duwen
Aan het werk meneertje,hihhii Om 8 uur moeten de zwemmers ingeleverd worden en om half 10 de inseminatie.
Groetjes,Minoes
  dinsdag 8 maart 2005 @ 13:54:40 #120
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_25426354
2 cm. (oftewel 20mm) klopt hoor
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_25426775
Over dat hier niet willen posten (helemaal niet of tijdelijk) herken ik wel. Ik heb hier nooit mijn hele verhaal gedaan (al was het maar om het gemiddeld aantal mensen dat Fok bezoekt per dag).

Ik wil er liever niet over posten (behalve over technische details ). Ik wil er liever helemaal niet meer over praten, behalve met mijn man. Niet met mijn moeder, niet met mijn zus en niet met vrienden en andere familie. Ik klap dicht. Volledig, alsof er een luik dichtvalt. Met mij kan je overal over praten, niets menselijks is mij vreemd, en ik praat graag en veel, maar niet over het feit wij kinderloos zijn en naar alle waarschijnlijkheid blijven. Als ik er al wat over wil zeggen komt het er hortend en stotend uit en krijg pijn in mijn keel, alsof het niet over mij gaat. Als ik er iets over op wil schrijven kan ik geen woorden vinden.

Ik leef wel mee, met iedereen. Met Slaapmeisje leef ik al mee sinds ze er over begon, want toen begon ik ook net. In de verhalen van Merisse herken ik me ook, met name haar strijd tussen 'misschien lukt het nog' en 'we moeten samen verder'. De dalen en pieken van Katinka.

Ik zweef tussen verdriet en boosheid. Daar ergens moet ik er een weg tussenuit zien te vinden. Dan lukt het wellicht om er weer over te praten.
pi_25428958
Tinkerbell ik ben er stil van ............
Wat is het ook allemaal oneerlijk verdeeld in de wereld en waarom kan iedereen niet gewoon kinderen krijgen,als ze dat willen..........
Heel veel sterkte,ik ken jouw verhaal idd niet,maar begrijp dat je ook IUI hebt gehad,of nog mee bezig bent?Een troostknuffel voor jou en sterkte
Groetjes,Minoes
  Moderator dinsdag 8 maart 2005 @ 20:15:55 #123
5428 crew  miss_sly
pi_25429768
Tink
Hoe herkenbaar, alleen praat ik ook niet met mijn vriend, maar deed ik dat hier. Ook daar ben ik maar even mee gestopt, ik wil eigenlijk helemaal niet meer praten. Tot een jaar geleden werkte dat om me door een kinderloos leven heen te slaan, dus waarom zou dat niet weer werken?

Slaapmeisje, geef de moed niet op; ze groeien langzaam, maar ze groeien!!
minoes, spannende dagen voor je! Zet 'em op!
leonieke, 52 dagen? Het wil niet zeggen dat het niet komt hoor meid! Ook jij de moed niet opgeven hoor!!
Merisse, knuffel voor je, zomaar
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_25430007
quote:
Op dinsdag 8 maart 2005 14:36 schreef Tinkerbell het volgende:
Over dat hier niet willen posten (helemaal niet of tijdelijk) herken ik wel. Ik heb hier nooit mijn hele verhaal gedaan (al was het maar om het gemiddeld aantal mensen dat Fok bezoekt per dag).

Ik wil er liever niet over posten (behalve over technische details ). Ik wil er liever helemaal niet meer over praten, behalve met mijn man. Niet met mijn moeder, niet met mijn zus en niet met vrienden en andere familie. Ik klap dicht. Volledig, alsof er een luik dichtvalt. Met mij kan je overal over praten, niets menselijks is mij vreemd, en ik praat graag en veel, maar niet over het feit wij kinderloos zijn en naar alle waarschijnlijkheid blijven. Als ik er al wat over wil zeggen komt het er hortend en stotend uit en krijg pijn in mijn keel, alsof het niet over mij gaat. Als ik er iets over op wil schrijven kan ik geen woorden vinden.

Ik leef wel mee, met iedereen. Met Slaapmeisje leef ik al mee sinds ze er over begon, want toen begon ik ook net. In de verhalen van Merisse herken ik me ook, met name haar strijd tussen 'misschien lukt het nog' en 'we moeten samen verder'. De dalen en pieken van Katinka.

Ik zweef tussen verdriet en boosheid. Daar ergens moet ik er een weg tussenuit zien te vinden. Dan lukt het wellicht om er weer over te praten.
Deze periode heb ik ook gehad Tinkerbell, vooral dat 'alsof het niet over mij gaat' zou ik gezegd kunnen hebben. Ik ging stotteren, verkrampte helemaal. Dat is nu wel over.
Maareh, je hoeft er niks over te schrijven als je je daar niet prettig bij voelt. Misschien dat je er nog behoefte aan krijgt; dan doe je dat toch gewoon onder een andere naam?

Ik heb het gevoel dat je toch weleens je verhaal kwijt wil, maar misschien is het gewoon te vroeg. Als je het opschrijft, lijkt het misschien nog confronterender. Ik kan je alleen maar zeggen dat ik heel erg veel baat bij het alleen al van me afschrijven heb gehad (en nog heb).

Vind je het geen prettig idee dat wij (ik praat nu ook voor anderen ) ook met je kunnen meeleven? Je schrijft dat je gelijk met Slaapmeis begonnen bent; zit je in dezelfde fase als Slaapmeisje, of zit je meer in mijn buurt? Hm, misschien moeten we je meer technische vragen stellen.

Wat betreft verdriet en boosheid; ook dat herken ik. Het wordt wel minder moet ik toegeven. Ik probeer wat meer te genieten van wat we wel hebben. Daarnaast kijk ik wat meer om me heen, dat helpt me relativeren. Eigenlijk ben ik al aardig op weg te accepteren dat het er voor ons niet in zit denk ik.

Althans, tot vanmorgen dacht ik dat. Mijn ventje heeft zich (na lang aandringen) mogen laten onderzoeken en nu blijkt dat hij een flinke spatader heeft. Deze spatader kan de kwaliteit van zijn zaadjes beinvloeden en dus gaat hij er aan geopereerd worden binnenkort. We mogen er geen wonderen van verwachten, maar je raad 't waarschijnlijk al; er flikkert toch weer een sprankje hoop op.
Misschien als we uit de medische molen stappen (want alles ziet er steeds goed uit, embryo's enzo, dus waarom lukt het niet?!?!) , alle shit achter ons laten en op eigen kracht, zonder stress.......................................?

Tot zover dus de st(l)abiele Katinka; die nu lekker een badje gaat nemen

[ Bericht 5% gewijzigd door katinka op 08-03-2005 20:45:30 ]
  dinsdag 8 maart 2005 @ 22:22:36 #125
1087 Merisse
broddeltante
pi_25431687
Jee ik zit hier weer met tranen in mijn ogen jullie verhalen te lezen Tinkerbell, miss_sly en Katinka. Om jullie verdriet maar ook vanwege een stuk herkenning. Want ondanks dat jij je verhaal (nog) niet wil vertellen Tinkerbell vertel je wel heel veel, namelijk hoe diep het je raakt. En wat jij doet probeer ik ook Katinka, genieten van het leven, en kijken wat ik wel heb. Maar ik weet ook, net als jij, dat ondanks dat die momenten er zijn dat je de hele wereld kinderloos aankan er nog een hele lading verdriet in het verschiet ligt. Sterkte meiden. Ook voor jouw ventje Katinka, dat lijkt me ook niet de prettigste ingreep.

Minoes, succes morgen!
Slaapmeisje, bummer zeg
You will never leave my mind
And it turns out to be so much different than our dreams
Now you're, you're a star in heaven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')