abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25125331
Mijn debuut als nieuw topicplaatster...
Hoe zat 't ook weer met al die linkjes
Geloof dat 't zo wel werkt naar de vorige

Als zwanger worden niet zo gemakkelijk gaat. Deel 6
pi_25125550
Stukje van Merisse waar ik op wilde reageren:
Vanmorgen hadden we weer een geboortkaartje in de bus, J.'s beste vriendinnetje is opnieuw moeder geworden. Ik zou in deze tijd uitgerekend zijn van mijn 3e zwangerschap. Ik heb daar weer echt een kutdag door. Ik wil dat niet maar ik kan het niet helpen. Ik wil ook op kraamvisite maar ik kan het niet. Alleen al bij het idee giert de paniek door mijn lijf. En ik vind het zo kinderachtig van mezelf.
Wat J. dan weer niet zo goed begrijpt is dat ik op Fok juist de zwangeren en de babietjes opzoek maar er irl moeite mee heb, zelfs als het kennissen/vrienden betreft. Ik kan het ook niet goed verklaren maar ik weet wel dat degenen met wie ik zo'n moeite heb ook in dezelfde tijd als ik zwanger en uitgerekend waren. Met mijn buurjongetje van 1 heb ik bijv. weer geen enkele moeite.

Katinka, wat grappig dat jij wel een nieuwe auto hebt gekocht Hoe gaat het nou met jou?

Merisse, ik begrijp volkomen dat IRL de paniek door je lijf giert. Via je beeldscherm een stukkie tekst typen is wel effe wat anders dan met een nieuw wondertje van een goeie vriend/vriendin geconfronteerd te worden. Jouw gemis wordt daardoor weer eens extra hard benadrukt.
Dat moet J. toch kunnen begrijpen?
Ik had laatst ookk zón actie; mijn ventje had een vriend aan de lijn die een half jaar oud babietje hebben. Zij nodigden ons uit om een weekend met hen door te brengen in een vakntiehuisje. Leuk zegt mijn ventje, even kijken of we kunnen (gelukkig kunnen we niet want dan zijn we met vakantie). Ik heb hem uitgelegd dat als we wel hadden gekund, ik nog niet een heel weekend met een baby (dat we niet eens zo heel goed kennen) geconfronteerd wil worden. Op visite trek ik nog wel, maar een weekend? En weet je, op het moment zelf ben ik niet zo moeilijk; ik knuffel zelfs graag soms; maar de pijn komt bij mij naderhand, als we weer in een leeg huis thuis komen. Ik ben dan nog dagen van slag. En dat doe ik niet meer, alleen als het echt niet anders kan.
Ik heb met kinderen die wat ouder zijn ook niet zo'n moeite, het zijn vooral die kwetsbare kleine hummeltjes waar ik slecht mee om kan gaan.

Met mij gaat het redelijk trouwens; als er niet teveel toestanden om me heen zijn. Ben nog niet echt stabiel. Met flinke dalen en kleine pieken (is al een verbetering) zal ik maar zeggen.
Maar nu ga ik als de sodem...weer aan de slag, want we gaan morgen lekker op vak...

pi_25125872
minoes met mij gaat het wel hoor... ik heb gister weer mijn bloed geprikt, en ik hoor daar morgen van de uitslag weer. heb zo weleens mijn downs. maar ik probeer niet teveel eraan te denken, want als ik chagrijnig is dat niet zo pretje voor mijn omgeving. en dat is zo sneu.
het is gelukkig al iets minder geworden na het stoppen van de microgynon30, ben dan ook zeer benieuwd hoe de yasmin bij mij aanslaat.

ik weet wel dat ik het helemaal zat ben eigenlijk. ben te bang dat als ik er weer voor mag gaan dat er weer miskramen volgen. die angst blijf ik denk ik nou eenmaal houden.

knuffel shir
pi_25127647
Katinka........je gaat lekker ff op vakantie,veel plezier....ik hoop,dat je alleen ouwe zeurmensen tegenkomt (Als je een klein ukkie zie,stop je m misschien in je koffer..............moeilijk hé,meis?
Veel sterkte,dikke

Groetjes,Minoes
pi_25127677
Girly.....ik zou willen,dat ik met 100%zekerheid kon zeggen,dat het de volgende keer goed komt,maar helaas......dat kan ik niet..........
Toch hoop ik,dat je eruitkomt met jezelf.Laat je koppie niet hangen,kop op en zeur maar lekker,doen wij ook
Groetjes,Minoes
pi_25141878
Ponjandikkie

Ik dacht echt dat Slaapmeisje vandaag mocht testen als ze nog niet ongesteld zou zijn!
Ik ben in de war het is pas de 26ste

nog 8 dagen
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
pi_25157787
quote:
Op donderdag 17 februari 2005 14:29 schreef minoes_ het volgende:
Girly.....ik zou willen,dat ik met 100%zekerheid kon zeggen,dat het de volgende keer goed komt,maar helaas......dat kan ik niet..........
Toch hoop ik,dat je eruitkomt met jezelf.Laat je koppie niet hangen,kop op en zeur maar lekker,doen wij ook
Groetjes,Minoes
lief van je hoor, maar dat komt wel goed heb gewoon zo mijn dip momenten
werd trouwens vandaag gebeld weer door de gyn voor mijn bloed. kleiner dan 1.
jah soms snap ik er niks van.. wordt het nou nooit eens 0 dan?? najah ze zei dat prima was, dus geloof ik dat maar

liefs shir
  † In Memoriam † zaterdag 19 februari 2005 @ 10:24:34 #8
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_25158294
Wauw, ik ben even een paar dagen ziek geweest (bijna 40 graden koorts en zo verkouden dat ik wel 4 toiletrollen heb moeten opofferen) en jullie zijn alweer een nieuw deeltje begonnen

lieve katinka wat zou ik graag de dalen minder diep voor je zien en de pieken hoger... Wat heerlijk dat jullie op vakantie zijn nu. Geniet er lekker van en een hele dikke virtuele knuffel

GirlyShir, ik geloof dat kleiner dan 1 zowat gelijk staat aan 1 hoor. Wat zijn nu de vervolgstappen? Wanneer mogen jullie er nou weer voor het echie voor gaan? Het heeft nu allemaal lang genoeg geduurd hoor en ik kan niet wachten totdat ik weer jouw bolle buikkie mag bewonderen in het buikentopic

Allerliefste Beakermeisje, je had zeker weer gedroomd Gelukkig zit in nu al op de helft van de wachtperiode. Ik denk dat mijn NOD a.s. donderdag is omdat het dan 14 dagen na IUI is, maar dat ik pas mag testen op zaterdag in verband met de HCG die in de Pregnyl injecties zit. Als ik eerder zou testen dan heb ik kans op een vals positieve test van die injecties en dat zou wel heel wrang zijn natuurlijk.

Minoes, ik zag in het tweede streepje dat jij ook op de 26e je NOD hebt. Zullen we dit keer gewoon afspreken dat we allebei zwanger zijn

[ Bericht 1% gewijzigd door Slaapmeisje op 19-02-2005 13:12:13 ]
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_25158384
Eerst en vooral toch even zeggen dat ik hier elke dag trouw ben blijven volgen en heb zitten duimen voor iedereen, maar gewoon niet in de stemming was om te posten...

Zo positief ingesteld was ik vorige maand, zo *blah* voel ik me deze maand. Mijn cyclus is ondertussen al 35 dagen en ook al is dat misschien nog niet veel, toch begin ik al zo wat de moed te verliezen of alles wel goed zou komen...
Vorige maand dacht ik dat ik iets van buikpijn had gevoeld rond mijn eisprong en had ik een tweetal weken later opnieuw buikmijn en waren de in het land.
Deze maand? Nog niets gevoeld, geen buikpijn, geen krampen, niets... en de blijven inderdaad uit

Ondertussen ook nog eens vernomen dat mijn zus al bezig is hormonen aan het nemen (in de vorm van pillen vermoed ik en de gyn plaatst dan een spuit na een bepaalde tijd) en biljkbaar is het geen eitje dat klaar zit, maar een cyste op haar eierstok. Haar blijven dus ook uit.
Nu vraag ik mij af of de kans bestaat dat zoiets erfelijk is, maar misschien gewoon een generatie overslaat? Mijn grootmoeder heeft bv ook 5 jaar moeten wachten tot ze zwanger was, mijn ma was twee keer direct zwanger en nu blijkt mijn zus problemen te hebben en heb ik ook moeite om te krijgen. Iemand die hier misschien iets meer over weet?

zaterdag 19 februari 2005 @ 10:42:21 #10
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_25158433
Balen dat het nu weer zo laat is Leonieke, maar ja, het had ook bijna te mooi geweest als je eerst jaren niets had en nu ineens zomaar regelmatig. Ik hoop dat je menstruatie snel weer komt!

En Slaapmeisje... 40 graden koorts is niet best! Maar nu stukje beter dus. Op naar volgende week zaterdag! Ik duim echt op volle sterkte voor je!
pi_25158450
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 10:42 schreef Brighteyes het volgende:
Balen dat het nu weer zo laat is Leonieke, maar ja, het had ook bijna te mooi geweest als je eerst jaren niets had en nu ineens zomaar regelmatig. Ik hoop dat je menstruatie snel weer komt!
Mja het was idd te mooi geweest, maar toch zit je dan te hopen van "misschien ben ik gewoon op dit gebied een laatbloeier en waren alle zorgen voor niets geweest..."
Niet dus

Maar idd.. ook al mijn aandacht gaat nu uit naar Slaapmeisje. Ik wil er gerust een maandje menstruatie voor overslaan
  zaterdag 19 februari 2005 @ 10:48:08 #12
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_25158485
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 10:44 schreef leonieke het volgende:
Maar idd.. ook al mijn aandacht gaat nu uit naar Slaapmeisje. Ik wil er gerust een maandje menstruatie voor overslaan
Oh, maar hoe hard we ook jompelen voor haar, dat neemt niet weg dat elke maand wachten voor ieder ander net zo irritant is hoor!
Ik wilde alleen even een klein beetje nuchterheid aangeven. Natuurlijk wil jij net zo snel als ieder ander een normale cyclus, dat is toch logisch!
  † In Memoriam † zaterdag 19 februari 2005 @ 11:03:00 #13
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_25158671
Ik sluit me helemaal aan bij Brighteyes! Leonieke wat had ik graag gezien dat na het geweldige nieuws dat je eindelijk weer eens ongesteld was geworden vorige maand het nu ook weer zover is. Geef de moed niet op hoor. ik hoop en duim dat de duiveltjes je weer weldra zullen vinden en anders doe ik ze wat
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  zaterdag 19 februari 2005 @ 11:25:54 #14
88633 LittleWoodstock
Part of the Peanuts
pi_25158981
SleepyGirl, ik zag je post in 2e streepje en dacht: hm, wanneer mag zij nou ook al weer gaan testen? En nu lees ik hier het antwoord...volgende week zaterdag!LW iets in agenda krabbelt

Spannend spannend spannend! Ik ga me suf duimen en jompelen, that's for sure!

(dat duimen en jompelen dat zeg ik uiteraard maar voor de show, in werkelijkheid ben ik nl. allang gebeld door Slaapeitje & zaadje, met de mededeling dat ze het heel erg naar hun zin hebben samen. Zaterdag 26 februari = positieve test!!!!)

Leonieke, ik vraag me af of zoiets erfelijk zou kunnen zijn/een generatie overslaat....het is een mogelijkheid. Maar ja, je bent sinds de pilstop in ieder geval één keer ongesteld geworden, dus waarom geen tweede keer? Misschien is de cyclus nu wat langer.
Ik hoop dat de snel komen, dan heb je duidelijkheid.

aan alle dames hier!
LW
Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je wél gedaan hebt dan van de dingen die je niet gedaan hebt...
pi_25159847
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 10:24 schreef Slaapmeisje het volgende:

GirlyShir, ik geloof dat kleiner dan 1 zowat gelijk staat aan 1 hoor. Wat zijn nu de vervolgstappen? Wanneer mogen jullie er nou weer voor het echie voor gaan? Het heeft nu allemaal lang genoeg geduurt hoor en ik kan niet wachten totdat ik weer jouw bolle buikkie mag bewonderen in het buikentopic
nou hier wordt ik ffies emo van , zo lief hoe je dat zo zegt.
ze hebben het nog niet over het vervolg gehad eigenlijk. enigste wat ze me vertelde is van dat ik volgende maand weer moest.. dan zijn er 2 maanden voorbij als ik tel vanaf de dag dat ze me eigenlijk vertelde dat ik dan alleen een half jaar nog moest prikken. Dus ik neem aan dat ik in juli/augustus weer mag probere:? maar goed dat is natuurlijk als er niks tussen komt waarschijnlijk, en er geen veranderingen plaatsvinden.
Ik probeer er niet zo veel bij stil te staan, vreet aan me, het liefst zou ik me NOD al neerzetten in 2 streepjestopic. want het kriebelt heel erg. Maar voor ik hieraan kan denken heb ik eerst een andere datum om naar toe te leven, onze wat zich 20-05-2005 gaat plaats vinden. (wat ik eigenlijk zo bizar vind, want daar kwam ik pas achter,is dat als ik de 2+5 op tel in die datums.. krijg ik 7-7 en 7 juli is precies de dag dat we mekaar leerde kennen)
sorry als het misschien of topic is,maar in relaties en psychologie voel ik me niet zo thuis eigenlijk (weet begod anders niet waar ik dit moet posten, weet de regels allemaal niet)
waar ik zo van baal is dat ik mijn broertje zo uit blijdschap had gevraagd of hij mijn getuige wilde zijn. dat zou ontzettend veel voor mij betekenen,maar het feit is dus dat hij daar te jong voor is.
zucht

ontopic: Minoesepoes en slaapwijffiej Zou dat geweldig zijn als jullie nou eens dezelfde dag 2 streepjes kunnen showen WOEII ik ga duimen hoor

voor de andere dames HOU VOL!

liefs shir
pi_25160943
Slaapmeisje en girly........ja,dat zou wel helemaal te wauwie zijn,dan hoef ik lekker ook niet te prikken,woepie.........
Maar goed,ik ga er maar vanuit,dat ik dinsdag goed op moet letten en mezelf een prik in de buik of been moet jetsen
Ik denk trouwens niet,dat het raak is deze keer hoor,want afscheiding is al wat meer.Alhoewel ik van de week een paar rode stipjes ertussen had Nah ja,zal wel niks zijn geweest,we wachten(lijdzaam)af
Dus slaapmeisje,ik denk dat je toch alleen die 2e streep moet piesen en daar jompelen we ons dan ook suf voor
Groetjes,Minoes
  † In Memoriam † zaterdag 19 februari 2005 @ 16:46:32 #17
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_25163382
Minoes, heb je dinsdag de prikinstructie dan? Als het alleen voor de Pregnyl injectie is, dan zal het hoogstwaarschijnlijk wel in je buik zijn, want in de bijsluiter staat dat alleen bevoegde personen een intramusculaire injectie mogen zetten. Bij mijn prikinstructie moest ik in een spons prikken dus dat was niet zo eng

GirlyShir gaat trouwen Wat een supernieuws en daar zul je binnenkort toch ook heel veel tijd mee kwijt zijn (met de voorbereidingen enzo). Na je trouwdatum is het wachten totdat je weer mag beginnen met KvK niet zo heel lang meer
pi_25165642
Slaapmeisje....ja,ik moet dinsdag om 10u in t ziekenhuis zijn voor de uitleg en prikles.
Hahahaha,nou,ik ben verzorgende IG,dus ik ben zelf bevoegd,om die prik te zetten.Maar moet die intramusculair dan?Nou ja,ik hoor t wel,ik kan hetgelukkig zelf doen

Girly gaat trouwen.....Girly gaat trouwen
En dat in Mei.......mooie maand en je trouwt precies 8 dagen voordat ik 1 jaar getrouwd ben,hihi.
Veel plezier met plannen,ben erg benieuwd,wat je aan gaat doen e.d.
Groetjes,Minoes
  † In Memoriam † zondag 20 februari 2005 @ 11:30:04 #19
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_25176185
Minoes ooooh waarom heb jij dan nog prikles nodig De Pregnyl injectie wordt soms intramusculair gezet en soms subcutaan. Volgens de bijsluiter mag het allebei dus ik was allang blij dat ik in mijn buik mocht prikken. Het enige wat ik fout deed was dat ik bij de 1e injectie Pregnyl twee ampullen poeder moest spuiten met een ampul oplosvloeistof. Nu had ik per ongeluk per ampul poeder ook een ampul vloeistof gebruikt en toen was het wel heeel veel vloeistof wat ik in mijn buik moest zien te krijgen Nou hoop ik dat hierdoor het spul niet teveel was verdund ofzo, we zullen nog even moeten afwachten wat het resultaat is. Natuurlijk gaan we allebei zaterdag gewoon niet ongesteld worden dus dat is lekker makkelijk
  zondag 20 februari 2005 @ 11:42:51 #20
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_25176297
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 12:31 schreef Girly het volgende:

[..]
waar ik zo van baal is dat ik mijn broertje zo uit blijdschap had gevraagd of hij mijn getuige wilde zijn. dat zou ontzettend veel voor mij betekenen,maar het feit is dus dat hij daar te jong voor is.
zucht
*breekt even in*
Shirly zou gewoon even een navraagje doen of je ook een speciale getuige mag, dat je zelf zo'n getuige schrift opstelt en dat je broertje dat gewoon "officieel" ondertekend. Kijk als dat jouw wens is kan dat denk ik vast wel meegenomen worden in de plechtigheid
gefeli trouwens
*breekt eve uit*
pi_25180828
Slaapmeisje......die muts aan de telefoon weet natuurlijk niet,dat ik dat zelf kan,maar maakt niet uit.Ik moet toch weten waar ik prik en of het inderdaad een kant-en-klare spuit is,of dat ik idd poeder met vloeistof moet mengen.Ik lees de folder nog ff helemaal door,pen mijn vragen op papier en dan ga ik heen.
Groetjes,Minoes
  zondag 20 februari 2005 @ 19:05:28 #22
1087 Merisse
broddeltante
pi_25182990
Slaapmeisje, ik denk aan je hoor (en ik vraag me af of je al iets voelt maar aan de andere kant weet ik dat je er niet teveel mee bezig wil zijn dus wil ik je niet opjagen door allerlei vragen)
You will never leave my mind
And it turns out to be so much different than our dreams
Now you're, you're a star in heaven
  † In Memoriam † zondag 20 februari 2005 @ 19:52:31 #23
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_25183625
Hey Merisse natuurlijk voel ik weer van alles, maar ik wil even helemaal niets voelen. Ik heb me daarom vandaag maar op het huishouden gestort. Zouden prille zwangeren ook al last hebben van nesteldrang? Het gekke is dat iedereen om mij heen die weet dat wij nu IUI 4 achter de rug hebben enthousiaster is dan ikzelf (Slaapvriendje durft ook niks meer te hopen en is van het type eerst zien en dan geloven). In de loop der jaren zijn er al behoorlijk wat mensen die nu weten dat wij in de medische malle molen zitten. We hebben ook geen zin meer om er "geheimzinnig" over te doen of onszelf in allerlei bochten wringen om het onderwerp te vermijden. Dit zijn wij, hier zijn wij mee bezig en basta.
  dinsdag 22 februari 2005 @ 13:58:49 #24
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_25204343
Nog 4 nachtjes!
Sorry Slaapmeisje, maar ik vind het zoooo spannend!

Trek je het zelf allemaal nog wel een beetje?
  † In Memoriam † dinsdag 22 februari 2005 @ 14:11:37 #25
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_25204478
Ben net ongesteld geworden dus het is weer voorbij voor deze maand... op naar de volgende ronde!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')