Ja dat bedoel ik, ik heb het niet over met de ketting eroverquote:Op donderdag 17 februari 2005 01:46 schreef Verbal het volgende:
[..]
Straffen vind ik dan weer wat sterk. Gewoon optreden en zeggen dat het niet mag.
V.
Ik vind dat een kind hoger in de roedel staat als een hond. Honden moeten hun plek weten en dat klinkt cru maar dat is het niet. In de natuur gaat dat niet anders en zelfs nog harder.quote:Op donderdag 17 februari 2005 01:42 schreef -Redhead- het volgende:
[..]
Nee, ik heb geen kinderen. Ik huldig het principe dat je honden en kinderen nooit alleen moet laten. En dat zowel hond als kind een duidelijke opvoeding moeten hebben mbt. omgang met elkaar.
Dat vind ik dus wel weer doorslaan.quote:Op donderdag 17 februari 2005 01:41 schreef wonko het volgende:
Maar een loslopende hond die mensen bijt? Geen begrip voor. Afmaken die hap.
Waarom zou een hond de kans moeten hebben om mij bij zijn spel te betrekken? Wegwezen, als ik behoefte heb om met dat beest te spelen haal ik het zelf wel aan. Als ik op straat onderweg ben heb ik daarvoor een reden. Ik ga waarschijnljk ergens heen om wat te doen. Ik loop niet op straat om door honden besprongen te worden of 'speels' gebeten te worden. Wat is dit voor waanzin? Moet ik mijn eigen wil ondergeschikt maken omdat er idioten zijn die hun hond niet bij zich kunnen of willen houden?quote:Op donderdag 17 februari 2005 01:40 schreef -Redhead- het volgende:
[..]
Begin maar es het verschil te maken tussen agressie en spelgedrag. En hoe moet een hond weten dat jij daar geen zin in hebt?
Precies.quote:Op donderdag 17 februari 2005 01:44 schreef Verbal het volgende:
Een hond hoort niet zomaar tegen iemand op te springen en (speels) te bijten. Punt.
V.
Juist, mocht 't toch gebeuren dan moet dat baasje er wat van zeggen cq wat aan doen.quote:Op donderdag 17 februari 2005 01:46 schreef Verbal het volgende:
Straffen vind ik dan weer wat sterk. Gewoon optreden en zeggen dat het niet mag.
V.
Yep, kan je vinden. Maar de echt kleine kiddo's staat voor een hond lager in rang. Het is de taak van de eigenaar/opvoeder om dat in goede banen te leiden.quote:Op donderdag 17 februari 2005 01:49 schreef Morwen het volgende:
[..]
Ik vind dat een kind hoger in de roedel staat als een hond. Honden moeten hun plek weten en dat klinkt cru maar dat is het niet. In de natuur gaat dat niet anders en zelfs nog harder.
Het is aan de baasjes om ze die plek te wijzen, zij zijn tenslotte het hoofd van HUN roedel![]()
Ah, 'corrigeren] dusquote:Op donderdag 17 februari 2005 01:49 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Ja dat bedoel ik, ik heb het niet over met de ketting erover
Ambulance-verpleegkundige.quote:Op donderdag 17 februari 2005 01:48 schreef SilverSpirit het volgende:
En jij bent ambulance-chauffeur? Ik dacht dat die toch wel wat volwassener waren...![]()
Bijten is geen spelen. En dan kan jij van wel vinden ik van van niet. Op dat punt worden we het toch nooit eens. Dus bespaar je de moeite.quote:Op donderdag 17 februari 2005 01:47 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Dingen uit z'n verband trekken. Speels gedrag is nog geen agressiviteit.
Aangezien de wereld niet alleen om jou draait zijn dat dingen die kunnen gebeuren.quote:Op donderdag 17 februari 2005 01:51 schreef wonko het volgende:
[..]
Waarom zou een hond de kans moeten hebben om mij bij zijn spel te betrekken? Wegwezen, als ik behoefte heb om met dat beest te spelen haal ik het zelf wel aan. Als ik op straat onderweg ben heb ik daarvoor een reden. Ik ga waarschijnljk ergens heen om wat te doen. Ik loop niet op straat om door honden besprongen te worden of 'speels' gebeten te worden. Wat is dit voor waanzin? Moet ik mijn eigen wil ondergeschikt maken omdat er idioten zijn die hun hond niet bij zich kunnen of willen houden?
Uhm, dat vind ik niet, dat is zo. Een hond staat altijd onder de mens, het maakt niet uit hoe groot of klein. Het is aan de baasjes om hem/haar dat te leren. De mens heeft de wolf gedomesticeerd en zal daarvoor de verantwoordelijkheid moeten nemen. De hond staat ten allen tijden onder de mens in rangorde, wij hebben ooit macht willen hebben over de wolf...........zit dan ook op de blarenquote:Op donderdag 17 februari 2005 01:52 schreef -Redhead- het volgende:
[..]
Yep, kan je vinden. Maar de echt kleine kiddo's staat voor een hond lager in rang. Het is de taak van de eigenaar/opvoeder om dat in goede banen te leiden.
Kan zijn dat je het vindt doorslaan. Ik vind een hond die bijt veels te ver gaan. En dat afleren. Kan zijn. Maar een hond moet in principe niet eens de kans krijgen om op straat iemand te bespringen laat staat te bijten. Mensen die beweren dat het allemaal maar normaal is en bij het speelgedrag van de hond hoort moet je accuut verbieden een hond te bezitten. Het is niet normaal en moet helemaal niet kunnen.quote:Op donderdag 17 februari 2005 01:50 schreef Verbal het volgende:
[..]
Dat vind ik dus wel weer doorslaan.
In dit geval was het een speelse beet. En zelfs als het een fellere beet was, dan nog is het af te leren.
V.
Klopt, heb je ook gelijk in. De hond is de ranglaagste in de roedel. Maar een hond gaat er zelf in de eerste plaats vanuit dat kleine kinderen (tot een jaar of 10-12 doorgaans) lager in rang staan dan zijzelf. En daarin hoort de alpha een rol te spelen om dat in goede banen te leiden.quote:Op donderdag 17 februari 2005 02:06 schreef Morwen het volgende:
[..]
Uhm, dat vind ik niet, dat is zo. Een hond staat altijd onder de mens, het maakt niet uit hoe groot of klein. Het is aan de baasjes om hem/haar dat te leren. De mens heeft de wolf gedomesticeerd en zal daarvoor de verantwoordelijkheid moeten nemen. De hond staat ten allen tijden onder de mens in rangorde, wij hebben ooit macht willen hebben over de wolf...........zit dan ook op de blaren
Een hond die een klein kind wil beschermen ziet zichzelf als ranghogere binnen de roedel t.o.v. dat kind. De ranghogere beschermt immers de ranglagere...quote:Op donderdag 17 februari 2005 02:13 schreef krakkemieke het volgende:
Als het goed is, staan zelfs kleine kinderen hoger in rang, of de hond beschermt ze zelfs.
Ik kende een hond die de kleinkinderen van de baas bij elkaar hield als een kudde. Hij paste erop.
En ik kende een waakse bouvier teef die zich niet liet aanhalen door vreemden maar lief was tegen het irrtante kleine kind van het gezin.
Het ligt gewoon aan de opvoeding.
De wereld draait niet om mij nee. Maar de eigenaar van een hond moet maar voor zijn hond zorgen. Ik ben geen stuk speelgoed wat zich maar aan te passen heeft aan de arrogantie van de hondenbezitter.quote:Op donderdag 17 februari 2005 02:04 schreef -Redhead- het volgende:
Aangezien de wereld niet alleen om jou draait zijn dat dingen die kunnen gebeuren.
Precies, en de alpha is het baasje.........zeker in de ogen van een hond. Dus waar ligt de verantwoordelijkheid als de hond bijt? I rest my casequote:Op donderdag 17 februari 2005 02:10 schreef -Redhead- het volgende:
[..]
Klopt, heb je ook gelijk in. De hond is de ranglaagste in de roedel. Maar een hond gaat er zelf in de eerste plaats vanuit dat kleine kinderen (tot een jaar of 10-12 doorgaans) lager in rang staan dan zijzelf. En daarin hoort de alpha een rol te spelen om dat in goede banen te leiden.
Gaat het nou om de hond of zijn eigenaar?quote:Op donderdag 17 februari 2005 02:16 schreef wonko het volgende:
[..]
De wereld draait niet om mij nee. Maar de eigenaar van een hond moet maar voor zijn hond zorgen. Ik ben geen stuk speelgoed wat zich maar aan te passen heeft aan de arrogantie van de hondenbezitter.
In het geval van op straat lopen en dat beest beschouwt je als onderdeel van zijn speelgoed is het zaak van de eigenaar om te voorkomen dat iemand daar last van heeft. Dat zo'n beest wil spelen is heel logisch maar waarom daar iemand anders zijn probleem van maken. Het is toch jouw hond? Als ik met een hond wil spelen ga ik wel naar iemand toe met honden of ik laat iemands honden uit in de polder. Stok en bal mee en lekker elkaar afmatten.quote:Op donderdag 17 februari 2005 02:19 schreef -Redhead- het volgende:
Gaat het nou om de hond of zijn eigenaar?
preciesquote:Op donderdag 17 februari 2005 01:47 schreef Farao het volgende:
[..]
Natuurlijk gaat dit ergens over.
Dat die honden tegen iemand opspringen en speels bijten is niet direct het probleem, dat doen ze nu eenmaal, het grote probleem is hier dat baasje, en die attitude van haar.
0900-8844 De politie. Je zegt dat je lichte afdrukken hebt, dus je hebt wel een bewijs. Er zou dan wel degelijk iets zijn ondernomen.quote:Op donderdag 17 februari 2005 01:08 schreef Landmass het volgende:
[..]
112 of gewoon 0800-tuig?
Omdat het dus om een lichte beet ging en toen het gebeurde niemand anders aanwezig was is het dus lastig te bewijzen. Waarschijnlijk zou er niet zoveel mee gaan gebeuren.
0900-tuig dusquote:Op donderdag 17 februari 2005 10:17 schreef MizzEnroe het volgende:
[..]
0900-8844 De politie. Je zegt dat je lichte afdrukken hebt, dus je hebt wel een bewijs. Er zou dan wel degelijk iets zijn ondernomen.
Èn je had dat manwijf op haar nummer gezet.
Jij gaat er vanuit dat als een hond bijt het altijd direct de schuld is van de hond? Natuurlijk gebeurt het dat een hond uit het niets bijt, maar het gebeurto ook dat een hond bij de dierenarts ligt omdat ie een kind gebeten heeft, waar vervolgens blijkt dat de hond 8 nietjes in z'n oor heeft zitten (en dus pas na het 8e nietje heeft gebeten). Beetje kort door de bocht redenatie dus om iedere hond die bijt maar direct af te maken.quote:Op donderdag 17 februari 2005 00:52 schreef wonko het volgende:
Als ze bijten moet je zorgen dat ze afgemaakt worden. Volgende keer is het een kind. En die bijten ze waarschijnljik of dood of in ieder geval de vernieling in. Er is helemaal niets wat een bijtende hond goedpraat.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |