abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25120924
quote:
Op donderdag 17 februari 2005 01:31 schreef wonko het volgende:

[..]

Kom nog eens terug als een hond een kind van je bijt. Kijken wie er dan olifanten schept.
Ik ben als klein kind eens flink gebeten. Toen ook een tetanusprik voor nodig gehad. En ik vind alsnog dat de ts zich aanstelt. Dat er in jouw verleden iets knap ernstigs is gebeurd, wil nog niet zeggen dat dat maatgevend is voor alle bijtgevallen.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
pi_25120927
quote:
Op donderdag 17 februari 2005 01:29 schreef Morwen het volgende:

[..]

En als ik of iemand anders daar geen zin in heeft Jij bent de baas over je hond toch? Of is de hond de baas over jou?

Ik ben gek op honden, maar als ik een hond heb ben ik nog altijd de baas en als hij/zij besluit tegen mijn wil (dus iemand bijten of wat dan ook) in gaat, dan zal die hond dat weten...........en flink ook. Bijten is niet acceptabel........zachtjes, hard. Het gaat om de handeling en dat weet elke hondenbezitter.
Het gaat niet om geen of wel zin. Het gaat om een manier van omgaan met honden die misschien ook wel es duidelijk en toch hondvriendelijk kan zijn.
Through twilight, darkness and moonrise
My scarlet tears will run
As stolen blood and whispered love
Of fantasies undone
  donderdag 17 februari 2005 @ 01:34:42 #103
106056 Landmass
ik discrimineer dus ik besta
pi_25120932
quote:
Op donderdag 17 februari 2005 01:32 schreef -Redhead- het volgende:

[..]

Ik agressief? Nee, ik stoor me aan het feit dat er zo verschrikkelijk veel onbegrip naar honden. Ik ben meer dan eens tegengekomend dat er maar raak geoordeeld werd zonder dat desbetreffende persoon maar iets snapt van gedrag van honden. Ik heb zelf een zwarte lab gehad...was een beer van een hond maar die werd regelmatig al bij voorbaat al als bedreigend aangemerkt.

En ik vermoed dat het 'drama' vele malen groter wordt gemaakt dan dat er werkelijk gebeurd is. Dan had 'ie wel bij de dokter gezeten een tetanusinjectie in z'n kont gehad.Beetje gaan lopen schreeuwen en reacties als: rotschop verkopen. Da's pas agressief.
Hij mag mijn niet bijten punt
ook lichtjes niet

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Vind honden op zich nog steeds leuke beesten (vooral die grote zijn ok) maar dit was nou net een mindere actie. Mijn pijlen richt ik dan ook in de 1e plaats op de baasjes,
Fok! presents
GOOD MOD, BAD MOD
starring Sizzler & Sidekick
nu in POL
pi_25120935
quote:

Ik ben meer dan eens tegengekomend dat er maar raak geoordeeld werd zonder dat desbetreffende persoon maar iets snapt van gedrag van honden.
De spijker op zijn kop
There are times we will remember, there are nights we won't forget.
If we value every moment we will never feel regret.
  donderdag 17 februari 2005 @ 01:35:45 #105
106056 Landmass
pi_25120946
quote:
Op donderdag 17 februari 2005 01:34 schreef LostFormat het volgende:

[..]

Ik ben als klein kind eens flink gebeten. Toen ook een tetanusprik voor nodig gehad. En ik vind alsnog dat de ts zich aanstelt. Dat er in jouw verleden iets knap ernstigs is gebeurd, wil nog niet zeggen dat dat maatgevend is voor alle bijtgevallen.
ik stel me niet aan. Ik geef alleen een beschrijving van de situatie en zeg dat ik boos ben. en terecht
Fok! presents
GOOD MOD, BAD MOD
nu in POL
pi_25120954
TS komt over als een rasechte aansteller. Een mietje.

En die farao-kneus met zijn zielige ambulance moet zich maar bezig houden met het echte werk ipv hondenbeetjes Of ben je daar niet mans genoeg voor?
  donderdag 17 februari 2005 @ 01:36:55 #107
106056 Landmass
pi_25120959
quote:
Op donderdag 17 februari 2005 01:34 schreef mcintosh het volgende:

[..]

De spijker op zijn kop
wij moeten het dus maar accepteren dat ze tegen je opspringen (en uiteindelijk bijten) ook als je dat helemaal niet wilt ?
Fok! presents
GOOD MOD, BAD MOD
nu in POL
pi_25120986
quote:
Op donderdag 17 februari 2005 01:32 schreef mcintosh het volgende:
Dat was toch een normale reactie ? Jij gaat er niet inhoudelijk op in...
Waar verfoei ik dan alle eigenaren en honden? Ik geef zelfs aan dat ik meestal gek ben met die beesten. Alleen honden die bijten moeten afgemaakt worden. Dus nee, ik vond je reactie niet normaal. Je zat te overdrijven en me dingen in de mond te leggen die ik helemaal niet gezegd had.
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
  donderdag 17 februari 2005 @ 01:39:00 #109
48645 Farao
112, daar red je levens mee
pi_25120995
quote:
Op donderdag 17 februari 2005 01:36 schreef Wolvenstijn3D het volgende:
TS komt over als een rasechte aansteller. Een mietje.

En die farao-kneus met zijn zielige ambulance moet zich maar bezig houden met het echte werk ipv hondenbeetjes Of ben je daar niet mans genoeg voor?
Oh nu ben ik zielig ? ik dacht dat jij diegene was die opeens een extra account aan gemaakt had om superdomme reactie's te geven.

Maar ik wil jou nog wel 's zien als jij achterin een "zielige ambulance" terecht komt omdat je paar honden jou been verscheurd hebben....
Vertrek nooit zonder een kus, voor je 't weet lig je achterin onze bus.
pi_25120998
quote:
Op donderdag 17 februari 2005 01:36 schreef Landmass het volgende:

[..]

wij moeten het dus maar accepteren dat ze tegen je opspringen (en uiteindelijk bijten) ook als je dat helemaal niet wilt ?
Ik zeg dat hij de spijker op zijn koppie ramt als hij zegt dat mensen het gedrag van honden gaan veroordelen terwijl ze geen verstand van honden hebben

Ik zeg nergens wat over het accepteren dat ze tegen je opspringen of je lichtjes bijten ... dat hoef je niet te accepteren
pi_25121011
quote:
Op donderdag 17 februari 2005 01:34 schreef Landmass het volgende:

[..]

Hij mag mijn niet bijten punt
ook lichtjes niet

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Vind honden op zich nog steeds leuke beesten (vooral die grote zijn ok) maar dit was nou net een mindere actie. Mijn pijlen richt ik dan ook in de 1e plaats op de baasjes,
Begin maar es het verschil te maken tussen agressie en spelgedrag. En hoe moet een hond weten dat jij daar geen zin in hebt?
Of fantasies undone
pi_25121024
quote:
Op donderdag 17 februari 2005 01:34 schreef mcintosh het volgende:

[..]

De spijker op zijn kop
Ja, dat is zo, maar heb jij kinderen? Zij snappen niet dat honden kunnen bijten en ik vind dat hondenbezitters genoeg authoriteit over hun dier moeten hebben dat ze uberhaupt niet bijten. Om het even wie ze voor zich hebben. Oud, jong, groot, klein............honden horen niet te bijten, klaar

Het gaat dus niet om de hond, maar de opvoeding.
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
pi_25121025
quote:
Op donderdag 17 februari 2005 01:34 schreef LostFormat het volgende:
Kan zijn. Maar ellk bij incident is er 1 teveel. En herhaling moet voorkomen worden. Ik ben ook wel eens gebeten door een hond die aan de lijn liep, ik moest er langs en er was weinig ruimte en het was omstreeks oud & nieuw. Dan snap je dat zo'n hond gewoon bang is en zich dus bedreigd voelt. Maar een loslopende hond die mensen bijt? Geen begrip voor. Afmaken die hap.
pi_25121032
quote:
Op donderdag 17 februari 2005 01:39 schreef Farao het volgende:

Maar ik wil jou nog wel 's zien als jij achterin een "zielige ambulance" terecht komt omdat je paar honden jou been verscheurd hebben....
Dit bedoel ik nou he, we hebben het over een lichte speelse beet en mensen halen er meteen verscheurde benen bij.... dit gaat werkelijk waar nergens over!
pi_25121049
quote:
Op donderdag 17 februari 2005 01:41 schreef Morwen het volgende:

[..]

Ja, dat is zo, maar heb jij kinderen? Zij snappen niet dat honden kunnen bijten en ik vind dat hondenbezitters genoeg authoriteit over hun dier moeten hebben dat ze uberhaupt niet bijten. Om het even wie ze voor zich hebben. Oud, jong, groot, klein............honden horen niet te bijten, klaar

Nee, ik heb geen kinderen. Ik huldig het principe dat je honden en kinderen nooit alleen moet laten. En dat zowel hond als kind een duidelijke opvoeding moeten hebben mbt. omgang met elkaar.
Of fantasies undone
  donderdag 17 februari 2005 @ 01:42:53 #116
136 V.
Like tears in rain...
pi_25121050
quote:

[..]

Ik agressief? Nee, ik stoor me aan het feit dat er zo verschrikkelijk veel onbegrip naar honden. Ik ben meer dan eens tegengekomend dat er maar raak geoordeeld werd zonder dat desbetreffende persoon maar iets snapt van gedrag van honden. Ik heb zelf een zwarte lab gehad...was een beer van een hond maar die werd regelmatig al bij voorbaat al als bedreigend aangemerkt.
Ja, maar daar gaat het toch niet over? Ik neem aan dat jij je hond wel tot de orde riep als hij tegen mensen opsprong en ze hapte.

Zoals ik in mijn eerste post al opmerkte, leven en laten leven. Jij oordeelt over mensen die geen feeling met honden hebben. Ja, dat kan soms irritant zijn, aan de andere kant: zij hebben niets met honden, en dat hoeven ze dus ook niet te hebben, hoe graag je dat ook wilt.

En ja, ook ik word weleens moe van niet-hondenliefhebbers, maar in dit geval, hoewel er geen doden en gewonden zijn gevallen, vind ik dat TS in zijn recht staat. Hij is er niet van gediend, en een mens met 4 honden die geen poging doet om in te grijpen slaat helemaal nergens op, natuurlijk.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_25121066
quote:
Op donderdag 17 februari 2005 01:41 schreef mcintosh het volgende:

[..]

Dit bedoel ik nou he, we hebben het over een lichte speelse beet en mensen halen er meteen verscheurde benen bij.... dit gaat werkelijk waar nergens over!
Eensch.
  donderdag 17 februari 2005 @ 01:44:02 #118
136 V.
Like tears in rain...
pi_25121068
quote:
Op donderdag 17 februari 2005 01:40 schreef -Redhead- het volgende:

[..]

Begin maar es het verschil te maken tussen agressie en spelgedrag. En hoe moet een hond weten dat jij daar geen zin in hebt?
Een hond hoort niet zomaar tegen iemand op te springen en (speels) te bijten. Punt.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_25121079
quote:
Op donderdag 17 februari 2005 01:41 schreef Morwen het volgende:

[..]

Heb geen kinderen, maar ben het met je eens dat een hond goed opgevoed moet worden, dat hij weet dat hij niet mag bijten. En dus in het geval van de TS had die vrouw die hond moeten straffen, absoluut!

Maar dan nog zie ik het verschil wel tussen een speelse beet en agressie. En iedereen met gezond verstand ziet dat ook. Een hond kan ook ff een foutje maken, en zijn opvoeding vergeten. En dan heb ik het niet over verscheurde benen, dat wordt gedaan door honden die zo vals als de pest zijn GEMAAKT. En ik denk dat iedereen daar wel het verschil in ziet.
pi_25121089
quote:

[..]

En ik vermoed dat het 'drama' vele malen groter wordt gemaakt dan dat er werkelijk gebeurd is. Dan had 'ie wel bij de dokter gezeten een tetanusinjectie in z'n kont gehad.Beetje gaan lopen schreeuwen en reacties als: rotschop verkopen. Da's pas agressief.
Tja, honden en hun gedrag is nu eenmaal geen verplicht vak op school. Dus mensen gaan veroordelen die geen interesse in honden hebbenof er bang voor zijn schiet niet op. Als ik als messenwerper op jou ga oefenen als jij in het park loopt ga je ook niet lopen juichen. Zeer waarschijnlijk word je heel bang. En als ik je dan uitlach om je domheid omdat ik weet wat ik doe en er heel goed in ben word je zeer waarschijnlijk heel boos en eis je een gevangenisstraf. Vooral als ik je ook maar een heel klein beetje heb geraakt.
  donderdag 17 februari 2005 @ 01:46:47 #121
136 V.
Like tears in rain...
pi_25121097
quote:
Op donderdag 17 februari 2005 01:45 schreef mcintosh het volgende:

En dus in het geval van de TS had die vrouw die hond moeten straffen, absoluut!
Straffen vind ik dan weer wat sterk. Gewoon optreden en zeggen dat het niet mag.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_25121100
quote:
Op donderdag 17 februari 2005 01:42 schreef Verbal het volgende:

[..]

Ja, maar daar gaat het toch niet over? Ik neem aan dat jij je hond wel tot de orde riep als hij tegen mensen opsprong en ze hapte.

Zoals ik in mijn eerste post al opmerkte, leven en laten leven. Jij oordeelt over mensen die geen feeling met honden hebben. Ja, dat kan soms irritant zijn, aan de andere kant: zij hebben niets met honden, en dat hoeven ze dus ook niet te hebben, hoe graag je dat ook wilt.

En ja, ook ik word weleens moe van niet-hondenliefhebbers, maar in dit geval, hoewel er geen doden en gewonden zijn gevallen, vind ik dat TS in zijn recht staat. Hij is er niet van gediend, en een mens met 4 honden die geen poging doet om in te grijpen slaat helemaal nergens op, natuurlijk.

V.
Ik oordeel niet over personen. Ik oordeel over de vooroordelen die ik zelf mocht ondervinden.
Of fantasies undone
pi_25121102
quote:
Op donderdag 17 februari 2005 01:41 schreef wonko het volgende:
Maar een loslopende hond die mensen bijt? Geen begrip voor. Afmaken die hap.
Dingen uit z'n verband trekken. Speels gedrag is nog geen agressiviteit.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
  donderdag 17 februari 2005 @ 01:47:48 #124
48645 Farao
112, daar red je levens mee
pi_25121104
quote:
Op donderdag 17 februari 2005 01:41 schreef mcintosh het volgende:

Natuurlijk gaat dit ergens over.

Dat die honden tegen iemand opspringen en speels bijten is niet direct het probleem, dat doen ze nu eenmaal, het grote probleem is hier dat baasje, en die attitude van haar.

Als zei al op zo'n manier reageerd heb ik niet veel vertrouwen in haar manier waarop ze die beesten heeft opgevoed, en op de manier waarop ze die kan gebruiken.

Want om terug te komen op dat verscheurde been (wat overigens een reactie was op wolfensteijn (ofzo) kloon met z'n domme praat, ik heb het dus een keer gemaakt dat een soort gelijke confrontatie op straat, die dus begon om niks, is uitgelopen op een waar bloedbad, omdat die eigenaar z'n honden toen als wapen ging inzetten.

En dat is hier het grote gevaar, niet dat die honden tegen hem opspringen, ik wordt ook regelmatig besprongen door honden (probeer maar 's een baasje aan te raken in z'n eigen huis, dat vinden de meeste honden niet zo fijn, zeker als 't baasje pijngeluiden maakt).

Maar normaal worden die beesten dan teruggeroepen, en/of er wordt iets van gezegd. Het wordt tenminste op een normale manier opgelost cq uitgelegd.
Maar als je een of andere asociale gek 4 honden geeft waarmee hij zich "de king" voelt en waarmee hij doet wat hij wil, dan krijg je snel gevaarlijke situatie's.
Vertrek nooit zonder een kus, voor je 't weet lig je achterin onze bus.
  donderdag 17 februari 2005 @ 01:48:41 #125
10655 SilverSpirit
Laatste kans.....
pi_25121114
quote:
Op donderdag 17 februari 2005 01:39 schreef Farao het volgende:

[..]
En jij bent ambulance-chauffeur? Ik dacht dat die toch wel wat volwassener waren...
Laatste kans.....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')