En hoe relevant is dat. En hond die bijt is een hond die niet zomaar de straat op mag. Het beste is afmaken want die hond heeft blijkbaar iets aangeleerd of verleerd waardoor die hond niet (meer) begrijpt dat mensen niet om te bijten zijn.quote:Op donderdag 17 februari 2005 01:04 schreef LostFormat het volgende:
Precies, dat was ook mijn punt. En er is wel degelijk een groot verschil tussen doorhappen en licht bijten.
De hond is kennelijk dermate vals dat deze willekeurige voorbijgangers aanvalt. Lijkt me niet echt normaal.quote:Op donderdag 17 februari 2005 01:00 schreef Tique het volgende:
Als die hond je echt GEBETEN had, dan zou je hier nu niet zitten, dan zou je in het ziekenhuis zitten om je spiertjes aan elkaar te hechten
Yep. Het is gewoon om hem uit balans te brengen, zodat hij weer op vier poten wil.quote:Op donderdag 17 februari 2005 01:10 schreef Landmass het volgende:
bedankt voor de tip V.
is een licht knietje al genoeg?
Nee, ik vind jouw reactie overdreven. Speels happen is in principe niks mis als je ook echt met dat beest speelt. Dat was hier niet 't geval. Maar ik vind dat je je aanstelt. Okee, die reactie van dat mens is belachelijk maar dat kun je die hond niet kwalijk nemen. Het valt me altijd op dat dit soort dingen altijd bij mensen gebeurt die niks met die beesten hebben. Als je ook maar iets met honden hebt dan weet je hier mee om te gaan en als 't beestje dan toch nog hapt dan kun je dat tenminste wel relativeren.quote:Op donderdag 17 februari 2005 01:05 schreef Landmass het volgende:
[..]
er is dus gelukkig niet doorgehapt nee en je ziet hele lichte tandafdrukken, er is dus lichtjes gebeten.
Maar wil je het gedrag van die hond nu goed praten of zo?
Mwah... je hebt ze er ook tussen, hoor. Met het 'juiste' baasje krijg je zelfs een labrador vals.quote:Op donderdag 17 februari 2005 01:10 schreef Landmass het volgende:
vaak is het ook zo dat die grote honden het ongevaarlijkst zijn. (mijn ervaring).
Terriers, en dan vooral Jack Russels, zijn in mijn ervaring uitermate vervelend.quote:Duitse herders. No problem. Het zijn altijd de wat kleinere die iiritant zijn om maar niet te spreken over die mini keffertjes.
En heb je die hond dan aangelijnd?quote:Op donderdag 17 februari 2005 01:08 schreef Verbal het volgende:
Je hebt van die mensen die spastisch beginnen te doen als ik met mijn (vriendelijke, relaxte, niet-dreigend uitziende en niet al te grote) hond kom aanlopen en van een grote afstand beginnen te schreeuwen dat ik mijn hond bij me moet houden (die niet eens in de buurt van in hun nabijheid aan het lopen is)
Volgens mij is schoppen een uiterst middel...als de rest niet meer werkt. Dat knietje is een goede tip.quote:PS
Landmass, schoppen is ook weer zo wat. Probeer het eens met een rustig knietje als er een tegen je opspringt, of anders gewoon even een duidelijke brul van 'HEE', 'LAAG' of 'NEE'. Met het juiste volume en overtuiging en evt gecombineerd met het beheerste knietje werkt dat als een dolle.
V.
Euh...ik zit het even op mijn netvlies te projecteren. In de zijkant of waar?quote:Op donderdag 17 februari 2005 01:11 schreef Verbal het volgende:
Yep. Het is gewoon om hem uit balans te brengen, zodat hij weer op vier poten wil.
V.
In de bebouwde kom wel. In het bos niet.quote:Op donderdag 17 februari 2005 01:12 schreef wonko het volgende:
[..]
En heb je die hond dan aangelijnd?
Schoppen is vaak buitenproportioneel en wekt vaak onnodig agressie op bij hond en baas (ja, ik weet het, hond en baas zijn fout, begonnen, etc...). Het knietje is gewoon de manier waarop hondenbezitters zelf hun hond afleren om tegen ze op te springen. Gewoon rustig, om hem uit balans te brengen is voldoende.quote:Volgens mij is schoppen een uiterst middel...als de rest niet meer werkt. Dat knietje is een goede tip.
die honden mogen mij gewoon niet bijten puntquote:Op donderdag 17 februari 2005 01:12 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Nee, ik vind jouw reactie overdreven. Speels happen is in principe niks mis als je ook echt met dat beest speelt. Dat was hier niet 't geval. Maar ik vind dat je je aanstelt. Okee, die reactie van dat mens is belachelijk maar dat kun je die hond niet kwalijk nemen. Het valt me altijd op dat dit soort dingen altijd bij mensen gebeurt die niks met die beesten hebben. Als je ook maar iets met honden hebt dan weet je hier mee om te gaan en als 't beestje dan toch nog hapt dan kun je dat tenminste wel relativeren.
Ik ben over het algemeen best wel gek met honden. Verschilt per dier. Maar een beetje speels happen zonder tanden is wat anders dan bijten. En bijten is maar met 1 ding te relativeren. Afmaken...de hond in kwestie is verkeerd. Of dat nu door de baas komt of niet is irrelevant.quote:Op donderdag 17 februari 2005 01:12 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Nee, ik vind jouw reactie overdreven. Speels happen is in principe niks mis als je ook echt met dat beest speelt. Dat was hier niet 't geval. Maar ik vind dat je je aanstelt. Okee, die reactie van dat mens is belachelijk maar dat kun je die hond niet kwalijk nemen. Het valt me altijd op dat dit soort dingen altijd bij mensen gebeurt die niks met die beesten hebben. Als je ook maar iets met honden hebt dan weet je hier mee om te gaan en als 't beestje dan toch nog hapt dan kun je dat tenminste wel relativeren.
Pffft... gewoon. Hond springt tegen je op (staat met voorpoten tegen je aan, zeg maar) en dan gewoon knietje naar voren, midden voor.quote:Op donderdag 17 februari 2005 01:14 schreef wonko het volgende:
[..]
Euh...ik zit het even op mijn netvlies te projecteren. In de zijkant of waar?
mee eensquote:Op donderdag 17 februari 2005 01:15 schreef Tique het volgende:
Hij zegt net er is lichtjes gebeten, enkel lichte tandafdrukken, dat is gewoon spelen. Overdrijven is ook een vak. Je moet niet gaan zeggen dat om deze reden de honden vals zijn!
De schuld moet je trouwens niet gaan zoeken bij de hond maar bij de baas, deze moet de hond aanleren wat goed en wat fout is, dus wat wel en niet mag. Een hond is precies hetzelfde als een baby hoor...
In zo'n geval mag je dus gewoon 112 bellen.quote:Op donderdag 17 februari 2005 01:08 schreef Landmass het volgende:
112 of gewoon 0800-tuig?
Omdat het dus om een lichte beet ging en toen het gebeurde niemand anders aanwezig was is het dus lastig te bewijzen. Waarschijnlijk zou er niet zoveel mee gaan gebeuren.
Een hond is geen mens. Een hond die bijt is fout. Blijkbaar is het de baas niet gelukt om dat te leren. Jammer, maar gaan zitten wachten tot het echt fout gaat is natuurlijk waanzin.quote:Op donderdag 17 februari 2005 01:15 schreef Tique het volgende:
Hij zegt net er is lichtjes gebeten, enkel lichte tandafdrukken, dat is gewoon spelen. Overdrijven is ook een vak. Je moet niet gaan zeggen dat om deze reden de honden vals zijn!
De schuld moet je trouwens niet gaan zoeken bij de hond maar bij de baas, deze moet de hond aanleren wat goed en wat fout is, dus wat wel en niet mag. Een hond is precies hetzelfde als een baby hoor...
don't tell me, ik lag eens een keer bijna te matten met zo'n baasje omdat ik dat hondje de grootste schrik van zijn leven had bezorgt.quote:Op donderdag 17 februari 2005 01:15 schreef Verbal het volgende:
[..]
In de bebouwde kom wel. In het bos niet.
[..]
Schoppen is vaak buitenproportioneel en wekt vaak onnodig agressie op bij hond en baas (ja, ik weet het, hond en baas zijn fout, begonnen, etc...). Het knietje is gewoon de manier waarop hondenbezitters zelf hun hond afleren om tegen ze op te springen. Gewoon rustig, om hem uit balans te brengen is voldoende.
V.
Dat ben ik deels met je eens, maar het hoort niet.quote:Op donderdag 17 februari 2005 01:12 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Hmm, je hebt net je nieuwe witte ribfluwelen jas aan. Komt er ineens een hond aan. Lijkt me dat je die wilt wegduwen voordat deze tegen je aanstaat.quote:Op donderdag 17 februari 2005 01:17 schreef Verbal het volgende:
Pffft... gewoon. Hond springt tegen je op (staat met voorpoten tegen je aan, zeg maar) en dan gewoon knietje naar voren, midden voor.
Maar nogmaals, rustig. Dus niet schoppen maar dan met je knie.
V.
als dat niet helpt en ik uiteindelijk gebeten wordt is het dus eventjes iets anders maar dat had jij uiteraard al gesnapt.quote:Op donderdag 17 februari 2005 01:16 schreef -Redhead- het volgende:
Huilie. Zit toch niet zo te janken. Geldt ook voor die gasten die zeggen dat ze een hond wel ff een rotschop zullen verkopen. De eerste die dat bij mijn hond gedaan zou hebben zou meteen een groot probleem met mij hebben. Honden kom je altijd er overal tegen dus deal er maar mee. De eigenaar kan je er wel op aanspreken. Die honden snappen toch niet 123 dat het jou niet uitkomt. Gewoon ff rustig blijven staan en wegkijken. Niks aan het handje en niet zo piepen meteen.
Kom op hee. Je bent echt grandioos aan 't overdrijven. Zullen we dan voortaan iedereen die tegen een paal aanrijdt, verbieden autorijden omdat die later de fout ingaat en iemand doodrijdt?quote:Op donderdag 17 februari 2005 01:18 schreef wonko het volgende:
[..]
Een hond is geen mens. Een hond die bijt is fout. Blijkbaar is het de baas niet gelukt om dat te leren. Jammer, maar gaan zitten wachten tot het echt fout gaat is natuurlijk waanzin.
Dude.... relativeer even... een speelse lichte bijt... honden doen dat als je gewoon doorloopt, als ze mischien nog wat jong zijn.... damn, meteen zo overtrokken die reacties.quote:Op donderdag 17 februari 2005 01:18 schreef Farao het volgende:
[..]
In zo'n geval mag je dus gewoon 112 bellen.
Je geeft je naam + de straat waar je op dat moment in loopt, en je zegt dat er iemand 4 honden los laat lopen, dat die op jou af renden, en dat 1 jou gebeten heeft, en dat de eigenaar er niks om geeft en gewoon wil lopen.
Reken maar dat er dan politie komt.
Heb je nu net deze account aangemaakt omdat je je schaamt voor je domme reactie ofzo ??quote:Op donderdag 17 februari 2005 01:18 schreef Wolvenstijn3D het volgende:
Jij kunt duidelijk niet met honden omgaan.
Loser. Die hond had nog veel meer moeten doen.
Klopt. Mar ik hebt het dus over het geval dat een hond al tegen je opspringt.quote:Op donderdag 17 februari 2005 01:20 schreef wonko het volgende:
[..]
Hmm, je hebt net je nieuwe witte ribfluwelen jas aan. Komt er ineens een hond aan. Lijkt me dat je die wilt wegduwen voordat deze tegen je aanstaat.
En dat hoeft 'ie ook niet, als hij dat niet wil.quote:Op donderdag 17 februari 2005 01:18 schreef Wolvenstijn3D het volgende:
Jij kunt duidelijk niet met honden omgaan.
Tuurlijk...het is jouw hond en de rest heeft er maar rekening mee te houden. Een agressief typje zoals jij je uit moet niet eens de kans krijgen om een hond te bezitten. Je hebt totaal geen zicht op wat dat beest kan uitrichten.quote:Op donderdag 17 februari 2005 01:16 schreef -Redhead- het volgende:
Huilie. Zit toch niet zo te janken. Geldt ook voor die gasten die zeggen dat ze een hond wel ff een rotschop zullen verkopen. De eerste die dat bij mijn hond gedaan zou hebben zou meteen een groot probleem met mij hebben. Honden kom je altijd er overal tegen dus deal er maar mee. De eigenaar kan je er wel op aanspreken. Die honden snappen toch niet 123 dat het jou niet uitkomt. Gewoon ff rustig blijven staan en wegkijken. Niks aan het handje en niet zo piepen meteen.
nee, ik zag daar geen heil in vanwege het geringe bewijsquote:Op donderdag 17 februari 2005 01:22 schreef SeLang het volgende:
Bijten of niet, een hond mag volgens mij sowieso niet los lopen (behalve op speciale plekken).
Een hond moet aangelijnd zijn.
Al aangifte gedaan ?
een slechte ervaring? en dan meteen alle honden en hun eigenaren verfoeien? vind je dat nu zelf ook niet een beetje, sorry, dom?quote:Op donderdag 17 februari 2005 01:24 schreef wonko het volgende:
[..]
Tuurlijk...het is jouw hond en de rest heeft er maar rekening mee te houden. Een agressief typje zoals jij je uit moet niet eens de kans krijgen om een hond te bezitten. Je hebt totaal geen zicht op wat dat beest kan uitrichten.
en als ik dat nou eens niet wil.quote:Op donderdag 17 februari 2005 01:23 schreef De-oneven-2 het volgende:
Lichtjes gebeten in de knieholte?
Die beesten wilden gewoon met je spelen man...Stel je niet zo aan.
En wat als die hond bij de volgende persoon wel opeens doorbijt ? of wat als die volgende persoon een klein kind is ? of wat als die volgende persoon doodsbang is en wegrent waardoor die honden hem/haar juist gaan aanvallen ? of wat als die persoon bang wegrent en zo de straat over rent en wordt aangereden ?quote:Op donderdag 17 februari 2005 01:21 schreef mcintosh het volgende:
Dude.... relativeer even... een speelse lichte bijt... honden doen dat als je gewoon doorloopt, als ze mischien nog wat jong zijn.... damn, meteen zo overtrokken die reacties.
Ik snap wel dat iemand schrikt van zoiets, en dat je er wat van zegt, maar 112 bellen??? Als elke seconde telt?
Ik zal eens met jou gaan spelen en je lichtjes gaan slaan. Eens kijken hoe je dat vindt.quote:Op donderdag 17 februari 2005 01:23 schreef De-oneven-2 het volgende:
HAL-LOquote:Op donderdag 17 februari 2005 01:23 schreef De-oneven-2 het volgende:
Tuurlijk...gooi het op die boeg. Weet je echt niets beters? Beetje dingen uit het verband trekken. Geen normaal weerwoord meer zeker.quote:Op donderdag 17 februari 2005 01:26 schreef mcintosh het volgende:
een slechte ervaring? en dan meteen alle honden en hun eigenaren verfoeien? vind je dat nu zelf ook niet een beetje, sorry, dom?
exactly, boos worden op het baasje kan je in zo'n situatie niet direct omdat de eigenaar dan helemaaaaaal niet geniegd zal zijn iets te doen. Het is hopen in eerste instantie.quote:Wat als die honden tegen iemand opspringen en die zegt iets van "hou je rotbeesten eens bij je" , dan zie ik die vrouw die beesten dus echt wel als "wapen" gebruiken.
En als ik of iemand anders daar geen zin in heeftquote:Op donderdag 17 februari 2005 01:16 schreef -Redhead- het volgende:
Gewoon ff rustig blijven staan en wegkijken. Niks aan het handje en niet zo piepen meteen.
Sorry, maar jij bent juist degene die dingen uit z'n verband trekt.quote:Op donderdag 17 februari 2005 01:29 schreef wonko het volgende:
[..]
Tuurlijk...gooi het op die boeg. Weet je echt niets beters? Beetje dingen uit het verband trekken. Geen normaal weerwoord meer zeker.
Ja, dat snap ik.quote:Op donderdag 17 februari 2005 01:27 schreef Verbal het volgende:
[..]
HAL-LO
Ik wil als hondenbezitter ook niet dat mijn hond andere mensen lastig valt, als ze er niet van gediend zijn.
Kom nog eens terug als een hond een kind van je bijt. Kijken wie er dan olifanten schept.quote:Op donderdag 17 februari 2005 01:28 schreef LostFormat het volgende:
Geweldig -van een mug een olifant-topic weer.
Vertel dan eens waar.quote:Op donderdag 17 februari 2005 01:30 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Sorry, maar jij bent juist degene die dingen uit z'n verband trekt.
quote:Op donderdag 17 februari 2005 01:29 schreef wonko het volgende:
[..]
Tuurlijk...gooi het op die boeg. Weet je echt niets beters? Beetje dingen uit het verband trekken. Geen normaal weerwoord meer zeker.
Ik agressief? Nee, ik stoor me aan het feit dat er zo verschrikkelijk veel onbegrip naar honden. Ik ben meer dan eens tegengekomend dat er maar raak geoordeeld werd zonder dat desbetreffende persoon maar iets snapt van gedrag van honden. Ik heb zelf een zwarte lab gehad...was een beer van een hond maar die werd regelmatig al bij voorbaat al als bedreigend aangemerkt.quote:Op donderdag 17 februari 2005 01:24 schreef wonko het volgende:
[..]
Tuurlijk...het is jouw hond en de rest heeft er maar rekening mee te houden. Een agressief typje zoals jij je uit moet niet eens de kans krijgen om een hond te bezitten. Je hebt totaal geen zicht op wat dat beest kan uitrichten.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |