Politici lopen altijd achter de feiten aan. Simpelweg omdat zij niets maar dan ook niets meekrijgen van wat er in de maatschappij en op straat leeft en gebeurd. Zodra het volk aangeeft van: "dit en dit en zus en zo is er aan de hand", dan zegt de politiek: "nee, dat valt allemaal wel mee, bladieblaidebla, praten, blablabla, debat aangaan, blablabla, nu geen commentaar, blablabla, blablbla. En dan ineens ben je 5 jaar verder. En dan zien ze het zelf ook in. En dan zal men never nooit niet toegeven dat men eigenlijk gewoon een eigenwijze klootzak is die denkt dat hij het zelf allemaal het beste weet en eigenlijk alleen maar om zijn eigen salaris denkt en eigenlijk gewoon naar het volk had moeten luisteren omdat die gewoon gelijk hebben omdat zij er dagelijks midden in zitten. Nee nee, wat men dan doet is een aantal jaar later gaan lullen dat wat al jaren geleden door het volk geroepen is.
Waarom kiezen wij in Nederland eigenlijk nog? Wat voor nut heeft onze democratie? En al helemaal een 3 partijen stelsel. Wat een grote lacher is dat zeg. De politici waar men op stemt luisteren in eerste instantie niet naar het volk. Dat is al duidelijk. Dus dan heb ik al zoiets van waarom zou ik deze personen de macht verschaffen om veel dingen over mij te bepalen als ze toch niet nakomen wat ze aan mij beloofd hebben? Want zo werkt het hier toch? Politici beloven het volk allemaal mooie dingen om maar zieltjes te winnen. En uiteindelijk als puntje bij paaltje komt, komt er niets van al die beloftes terecht.
Dan het 3 partijen stelsel. Wat een bullshit is dat. Als kiezer stem ik op eer partij omdat die mijn standpunten verkondigd, toch? Wat krijg je met een 3 partijen stelsel? Dat men een coalitie moet gaan vormen. En voor het vormen van deze coalitie zijn compromissen nodig. Dat betekend dus dat jij als partij jouw standpunten gaat aanpassen. Dat betekend dus ook dat jij jouw kiezers hebt voorgelogen. Stel je sluit als partij een compromis met een andere partij. En dat punt waar jij een compromis over hebt gesloten is nou juist een punt waardoor veel mensen op jou gestemd hebben. Die reden waarom mensen op jou gestemd hebben flikker jij dus zonder pardon de prullenbak in. Een maand doorvoor riep je om het hardst en loog je iedereen voor zodat iedereen op je gaat stemmen. En als puntje dan bij paaltje komt werp je redenen waarom mensen jou het vertrouwen schonken gewoon weg simpelweg alleen omdat je er dus anders niet uitkomt met een andere partij.
Hoeveel mensen voelen zich wel niet verneukt door de compromissen die partijen sluiten bij een coalitievorming? Jij stemt op een partij omdat jij achter een bepaald standpunt van hun staat (lees: jij geeft hun het vertrouwen om over jou te mogen regeren omdat ze zeggen iets te zullen doen waar jij het mee eens bent). Uiteindelijk valt dat ding weg door de coalitievorming. Waarom stem je dan nog? Stemmen is dan toch gewoon gokken? Hopen dat de dingen waarvan jouw partij zegt dat het zullen doen ook daadwerkelijk zal doen? Ik weet het allemaal niet neer. 1 Ding weet ik wel, en dat is dat ik dit een belachelijk kutsysteem vind.