abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25070500
quote:
De Graaf: Debat verruwt te veel

Minister van Bestuurlijke Vernieuwing en Koninkrijksrelaties en vice-premier Thom De Graaf (D66) waarschuwt in een interview met het Algemeen Dagblad voor de verruwing van het politieke en maatschappelijke debat in ons land. ''Nederland dreigt een land te worden waar mensen niet meer redelijk en verstandig met elkaar omgaan, waar de korte-termijn-emotie het standpunt bepaalt en alles zo rauw en scherp mogelijk wordt gezegd'', aldus de vice-premier.

De Graaf stelt dat er een klimaat in Nederland dreigt te ontstaan waarin hij zich niet meer thuisvoelt. De D66-politicus waarschuwt ook tegen het stigmatiseren van moslims. Volgens hem wordt in de discussies over de multiculturele samenleving de gehele islamitische gemeenschap nu verantwoordelijk gesteld voor het gedrag van enkele radicale elementen.
Bron: Fok

Belangrijkste quote uit de AD staat niet in het nieuwsbericht:
quote:
Thom de Graaf: "Er dreigt een land te onstaan waarin ik me niet meer thuisvoel"
Joh, mijnheer Thom de Graaf van D66, meent u dat nou echt? Volgens mij gingen miljoenen autochtone Nederlanders hem voor in de grote steden door die berg waardeloze immigranten die onder andere door D66 de landsgrenzen zijn overgesluisd. Toch wel knap dat Thom de Graaf zich bijna niet meer thuisvoelt in Nederland anno 2005. Lekker op tijd.
pi_25070519
Vermakelijk als ze zo achter de feiten aanlopen
  zondag 13 februari 2005 @ 12:17:14 #3
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_25070560
Om met de nieuwe politieke correctheid te spreken: Als het je niet bevalt, waarom ga je dan niet weg?
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_25070567
quote:
Op zondag 13 februari 2005 12:17 schreef Sidekick het volgende:
Om met de nieuwe politieke correctheid te spreken: Als het je niet bevalt, waarom ga je dan niet weg?
Dat geldt ook voor Thom de Graaf?
pi_25070836
Niemand heeft beweerd, dat politici midden in samenleving staan.
Ik kwam, Ik zag en kneep er tussenuit
pi_25070912
quote:
Op ]zondag 13 februari 2005 12:13 schreef pberends het volgende:

Belangrijkste quote uit de AD staat niet in het nieuwsbericht:
[..]

Joh, mijnheer Thom de Graaf van D66, meent u dat nou echt? Volgens mij gingen miljoenen autochtone Nederlanders hem voor in de grote steden door die berg waardeloze immigranten die onder andere door D66 de landsgrenzen zijn overgesluisd. Toch wel knap dat Thom de Graaf zich bijna niet meer thuisvoelt in Nederland anno 2005. Lekker op tijd.
Wat is de juiste context van die zin?

Voelt die zich niet meer thuis omdat er teveel allochtonen in Nederland wonen, of voelt die zich niet meer thuis omdat er onder teveel autochtonen haat en verdeelzaamheid heerst?
Je gebruikt weer eens wat vage uitspraken om iets om op JOUW manier uit te leggen....
pi_25070982
quote:
,,Er dreigt een Nederland te ontstaan waarin ik me niet thuisvoel. Een land waar mensen niet meer redelijk en verstandig met elkaar omgaan;
Als je één zin uit een verhaal knipt, doe het dan wel goed pberends...

http://www.ad.nl/artikelen/Nieuws/1108101717989.html
  zondag 13 februari 2005 @ 12:55:26 #8
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_25071078
Als hij vertrekt, neemt hij dan zijn kiesstelsel en zijn partij mee?
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  zondag 13 februari 2005 @ 12:57:29 #9
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_25071108
quote:
Op zondag 13 februari 2005 12:55 schreef PJORourke het volgende:
Als hij vertrekt, neemt hij dan zijn kiesstelsel en zijn partij mee?
En zijn kiezers?
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_25073978
Politici lopen altijd achter de feiten aan. Simpelweg omdat zij niets maar dan ook niets meekrijgen van wat er in de maatschappij en op straat leeft en gebeurd. Zodra het volk aangeeft van: "dit en dit en zus en zo is er aan de hand", dan zegt de politiek: "nee, dat valt allemaal wel mee, bladieblaidebla, praten, blablabla, debat aangaan, blablabla, nu geen commentaar, blablabla, blablbla. En dan ineens ben je 5 jaar verder. En dan zien ze het zelf ook in. En dan zal men never nooit niet toegeven dat men eigenlijk gewoon een eigenwijze klootzak is die denkt dat hij het zelf allemaal het beste weet en eigenlijk alleen maar om zijn eigen salaris denkt en eigenlijk gewoon naar het volk had moeten luisteren omdat die gewoon gelijk hebben omdat zij er dagelijks midden in zitten. Nee nee, wat men dan doet is een aantal jaar later gaan lullen dat wat al jaren geleden door het volk geroepen is.

Waarom kiezen wij in Nederland eigenlijk nog? Wat voor nut heeft onze democratie? En al helemaal een 3 partijen stelsel. Wat een grote lacher is dat zeg. De politici waar men op stemt luisteren in eerste instantie niet naar het volk. Dat is al duidelijk. Dus dan heb ik al zoiets van waarom zou ik deze personen de macht verschaffen om veel dingen over mij te bepalen als ze toch niet nakomen wat ze aan mij beloofd hebben? Want zo werkt het hier toch? Politici beloven het volk allemaal mooie dingen om maar zieltjes te winnen. En uiteindelijk als puntje bij paaltje komt, komt er niets van al die beloftes terecht.
Dan het 3 partijen stelsel. Wat een bullshit is dat. Als kiezer stem ik op eer partij omdat die mijn standpunten verkondigd, toch? Wat krijg je met een 3 partijen stelsel? Dat men een coalitie moet gaan vormen. En voor het vormen van deze coalitie zijn compromissen nodig. Dat betekend dus dat jij als partij jouw standpunten gaat aanpassen. Dat betekend dus ook dat jij jouw kiezers hebt voorgelogen. Stel je sluit als partij een compromis met een andere partij. En dat punt waar jij een compromis over hebt gesloten is nou juist een punt waardoor veel mensen op jou gestemd hebben. Die reden waarom mensen op jou gestemd hebben flikker jij dus zonder pardon de prullenbak in. Een maand doorvoor riep je om het hardst en loog je iedereen voor zodat iedereen op je gaat stemmen. En als puntje dan bij paaltje komt werp je redenen waarom mensen jou het vertrouwen schonken gewoon weg simpelweg alleen omdat je er dus anders niet uitkomt met een andere partij.
Hoeveel mensen voelen zich wel niet verneukt door de compromissen die partijen sluiten bij een coalitievorming? Jij stemt op een partij omdat jij achter een bepaald standpunt van hun staat (lees: jij geeft hun het vertrouwen om over jou te mogen regeren omdat ze zeggen iets te zullen doen waar jij het mee eens bent). Uiteindelijk valt dat ding weg door de coalitievorming. Waarom stem je dan nog? Stemmen is dan toch gewoon gokken? Hopen dat de dingen waarvan jouw partij zegt dat het zullen doen ook daadwerkelijk zal doen? Ik weet het allemaal niet neer. 1 Ding weet ik wel, en dat is dat ik dit een belachelijk kutsysteem vind.
  maandag 14 februari 2005 @ 18:07:56 #11
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_25088158
quote:
Op zondag 13 februari 2005 16:23 schreef d.R.C het volgende:
Politici lopen altijd achter de feiten aan. Simpelweg omdat zij niets maar dan ook niets meekrijgen van wat er in de maatschappij en op straat leeft en gebeurd. Zodra het volk aangeeft van: "dit en dit en zus en zo is er aan de hand", dan zegt de politiek: "nee, dat valt allemaal wel mee, bladieblaidebla, praten, blablabla, debat aangaan, blablabla, nu geen commentaar, blablabla, blablbla. En dan ineens ben je 5 jaar verder. En dan zien ze het zelf ook in. En dan zal men never nooit niet toegeven dat men eigenlijk gewoon een eigenwijze klootzak is die denkt dat hij het zelf allemaal het beste weet en eigenlijk alleen maar om zijn eigen salaris denkt en eigenlijk gewoon naar het volk had moeten luisteren omdat die gewoon gelijk hebben omdat zij er dagelijks midden in zitten. Nee nee, wat men dan doet is een aantal jaar later gaan lullen dat wat al jaren geleden door het volk geroepen is.

Waarom kiezen wij in Nederland eigenlijk nog? Wat voor nut heeft onze democratie? En al helemaal een 3 partijen stelsel. Wat een grote lacher is dat zeg. De politici waar men op stemt luisteren in eerste instantie niet naar het volk. Dat is al duidelijk. Dus dan heb ik al zoiets van waarom zou ik deze personen de macht verschaffen om veel dingen over mij te bepalen als ze toch niet nakomen wat ze aan mij beloofd hebben? Want zo werkt het hier toch? Politici beloven het volk allemaal mooie dingen om maar zieltjes te winnen. En uiteindelijk als puntje bij paaltje komt, komt er niets van al die beloftes terecht.
Dan het 3 partijen stelsel. Wat een bullshit is dat. Als kiezer stem ik op eer partij omdat die mijn standpunten verkondigd, toch? Wat krijg je met een 3 partijen stelsel? Dat men een coalitie moet gaan vormen. En voor het vormen van deze coalitie zijn compromissen nodig. Dat betekend dus dat jij als partij jouw standpunten gaat aanpassen. Dat betekend dus ook dat jij jouw kiezers hebt voorgelogen. Stel je sluit als partij een compromis met een andere partij. En dat punt waar jij een compromis over hebt gesloten is nou juist een punt waardoor veel mensen op jou gestemd hebben. Die reden waarom mensen op jou gestemd hebben flikker jij dus zonder pardon de prullenbak in. Een maand doorvoor riep je om het hardst en loog je iedereen voor zodat iedereen op je gaat stemmen. En als puntje dan bij paaltje komt werp je redenen waarom mensen jou het vertrouwen schonken gewoon weg simpelweg alleen omdat je er dus anders niet uitkomt met een andere partij.
Hoeveel mensen voelen zich wel niet verneukt door de compromissen die partijen sluiten bij een coalitievorming? Jij stemt op een partij omdat jij achter een bepaald standpunt van hun staat (lees: jij geeft hun het vertrouwen om over jou te mogen regeren omdat ze zeggen iets te zullen doen waar jij het mee eens bent). Uiteindelijk valt dat ding weg door de coalitievorming. Waarom stem je dan nog? Stemmen is dan toch gewoon gokken? Hopen dat de dingen waarvan jouw partij zegt dat het zullen doen ook daadwerkelijk zal doen? Ik weet het allemaal niet neer. 1 Ding weet ik wel, en dat is dat ik dit een belachelijk kutsysteem vind.
Dus wat stel jij voor?
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
pi_25088228
Politici zijn leugenaars. Beloven en niets doen.
En het domme volk kiest elke 4 jaar de leugenaars en dat noemen ze democratie.
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')