abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 15 februari 2005 @ 00:19:28 #126
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_25093356
quote:
Op maandag 14 februari 2005 22:41 schreef speedfreak1 het volgende:

[..]

Zouden die gasten in Quantanomo Bay onschuldig zijn? Zouden ze zonder enige reden daar zitten? Die hebben echt wel het één en ander uitgevreten.
er zijn er al een HELEBOEL vrijgelaten uit Guantanamo Bay, na eerst maandenlang tot zelf jarenlang vast te hebben gezeten ZONDER recht op een advocaat, ZONDER recht op proces, ZONDER recht op wat dan ook. Dat gaat gewoon rechtstreeks in tegen de universele verklaring van de rechten van de mens. Om maar niet te spreken over de martelingen die er dagelijkse bezigheid zijn (vrijgelaten 'toch-niet-terroristen' weten hierover mee te spreken).
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
  dinsdag 15 februari 2005 @ 02:29:01 #127
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_25095297
quote:
Op maandag 14 februari 2005 19:07 schreef speedfreak1 het volgende:

[..]

Leuk dat je dit soort losse kreten neerplempt, maar een feitelijke onderbouwing zie ik niet. Eigenlijk is het een verzameling beweringen, waarvan je maar moet afwachten wat er nou van klopt, ik gok niet veel.
ok dan gaan we hierbij

omdat hij een mooie democratie vol vrijheid verandert in een politiestaat?
quote:
An Amnesty International Fact Sheet

Amnesty International is concerned that the USA PATRIOT Act undermines the human rights of Americans and non-citizens, and weakens the framework for promoting human rights internationally.

Combined with other post-September 11 domestic security policies, the USA PATRIOT Act becomes even more potent in its ability to erode basic civil and human rights. Even in times of crisis, it is important to preserve constitutional freedoms and human rights.

In particular, the USA PATRIOT Act threatens the rights protected in the US Constitution and international documents, such as the Universal Declaration of Human Rights, the International Covenant on Civil and Political Rights (ICCPR), the Convention against Torture, and the Convention on the Elimination of All Forms of Racial Discrimination.

Amnesty International is concerned that the USA PATRIOT Act:

• Creates a broad definition of "domestic terrorism" that may have a chilling effect on the US and international rights to free expression and association.
    The law defines "domestic terrorism" as acts committed in the United States "dangerous to human life that are a violation of the criminal laws," if the US government determines that they "appear to be intended" to "influence the policy of a government by intimidation or coercion," or "to intimidate or coerce a civilian population." Such ambiguous language allows for loose interpretation that might violate civil liberties and international human rights.
  • Allows non-citizens to be detained without charge and held indefinitely once charged.
    This is permissible if the US government certifies that there are "reasonable grounds" to believe a person's action threatens national security. This runs counter to US and international rights to due process and could also lead to violations of rights in the Vienna Convention on Consular Relations, which guarantee that governments be notified if their nationals are detained.
  • Infringes on the right to privacy and removes many types of judicial review over intelligence activities.
    The USA PATRIOT Act permits the government to scrutinize peoples' reading habits by monitoring public library and bookstore records, without notifying the suspect. It also allows for "sneak and peak" tactics such as physical search of property and computers, wiretapping and monitoring of email, and access to financial and educational records, without providing notification. These activities contradict the right to be free from arbitrary interference with individuals' privacy, as protected in the US Constitution and the ICCPR.
    http://www.amnestyusa.org/waronterror/patriotact/
  • en .. owjah.. homeland security act sluit ook aan natuurlijk.

omdat hij landen in de wereld van zich afstoot waardoor deze zich gaan bewapenen om een eventuele binnenvallende VS tegen te kunnen gaan?
    quote:
    "States like these, and their terrorist allies, constitute an axis of evil, arming to threaten the peace of the world. By seeking weapons of mass destruction, these regimes pose a grave and growing danger. They could provide these arms to terrorists, giving them the means to match their hatred. They could attack our allies or attempt to blackmail the United States. In any of these cases, the price of indifference would be catastrophic."
    Bush referring to Iraq, Iran, and North Korea as an "Axis of Evil" in his State of the Union Address on January 29, 2002
    http://en.wikiquote.org/wiki/George_W._Bush
    met als resultaat bijvoorbeeld:
    quote:
    SEOUL, South Korea -- Amid a row over its nuclear weapons program, North Korea's ruling party newspaper has fired a barb at Washington, saying the country is ready to deliver "bitter defeat and death" to a threatening United States.

Saturday's declaration follows a warning from the International Atomic Energy Agency (IAEA) that North Korea was the closest member of U.S. President Bush's "axis of evil" to building a functional nuclear weapon.
    http://archives.cnn.com/2(...)t/12/14/korea.nukes/
    omdat hij de scheiding tussen kerk en staat steeds vager laat worden in de VS?

http://www.usatoday.com/n(...)-bush-religion_x.htm
    http://washingtontimes.com/national/20050115-115945-3726r.htm
    http://www.theocracywatch.org/faith_base_post_jan4_05.htm

omdat hij de wereld polariseert? (either you are with us, or against us)
    quote:
    George W. Bush - "Every nation, in every region, now has a decision to make. Either you are with us, or you are with the terrorists"
    http://yc2.net/speech.htm
    als je dit geen polarisatie noemt?

omdat hij zijn land naar de knoppen helpt? (werkloosheid, zorg, onderwijs)
    quote:
    Private-sector payrolls, measured on a year-over-year basis, fell for 20 months, the longest labor-market slump since World War II. The unemployment rate rose from 4 percent in 2000 when Bush took office to 6.2 percent in July 2003, the highest in nearly a decade. The numbers of jobless could make Bush potentially vulnerable on the economy, the same issue that helped then-Gov. Bill Clinton defeat his father.
    http://edition.cnn.com/EL(...)idates/bush.new.html
    quote:
    The numbers alone are as daunting as they are damning. Since the day George W. Bush was inaugurated -- and thanks in large part to his four tax cuts to finance two wars -- U.S. indebtedness has swelled by $1.8 trillion.
    http://cnnstudentnews.cnn.com/2004/ALLPOLITICS/11/29/perot/
    quote:
    WASHINGTON - De Amerikaanse president Bush wil volgend jaar flink schrappen in het budget voor de volksgezondheid. Het defensiebudget wil hij met bijna vijf procent verhogen. Dat berichtte The New York Times zaterdag.
    http://www.zibb.nl/gezond(...)/versie/1/index.html
    omdat hij internationale verdragen aan zijn laars lapt?

Moet ik deze werkelijk gaan onderbouwen? If so, please let me know.. ondertussen kun je natuurlijk wel al nadenken over Guantanamo Bay en de Universele verklaring van de rechten van de mens.. het illegaal binnenvallen van Irak en de bommen die gebruikt zijn in Afghanistan? En misschien nog over de nieuwe nucleaire ambities van Bush (bunkerbusters bijv.) en het non-proliferatieverdrag.

omdat hij vriendjes is met de ECHTE schurkenstaten? (israel, saudi arabie, pakistan)
    Eigenlijk al onderbouwd: Israel, Saudi Arabië en Pakistan.
    Saudi-Arabië: De meerderheid van de 11 kapers van 9/11 + Osama Bin Landen waren+zijn afkomstig uit Saudi Arabie, een land waar mensenrechten iedere dag grof worden geschonden. Een land dat niet bij de as van het kwaad gerekend is.
    Israel: Hebben nucleaire wapens, het non-proliferatieverdrag NIET ondertekend en schenden dagelijks ook weer de mensenrechten. Worden financieel en MILITAIR gesteund door de VS
    pakistan: Militair regime, atoomwapens, thuishaven voor Taliban en Al Quaida en een nauwe relatie met extremisten in Saudi Arabië.

omdat hij het internationale gerechtshof niet erkend?
    quote:
    MILWAUKEE, Wisconsin (CNN) -- President Bush, facing criticism from European allies, remained defiant about the United States' refusal to back the new international war crimes court, pledging Tuesday he will never allow American diplomats and soldiers to be dragged before it.
    http://edition.cnn.com/20(...)international.court/
    http://www.alternet.org/story/13055
    http://www.hrw.org/campaigns/icc/us.htm

omdat hij het kyoto verdrag om economische redenen niet wil erkennen? terwijl een omslag in de CO2 uitstoot NU nodig is, omdat anders binnen nu en een eeuw nederland voor de helft niet meer bestaat?
    quote:
    Bush rejected the Kyoto agreement, which 178 other nations accepted last year, because it exempted developing nations and large polluters such as India. Bush also charged it would harm the U.S. economy -- the White House says Kyoto would ultimately result in the loss of $400 billion to the U.S. economy and a loss of 4.9 million jobs.
    http://edition.cnn.com/20(...)bush.global.warming/
    omdat hij martelen ok vindt?

http://www.nu.nl/news.jsp?n=467760&c=20
    http://frontpage.fok.nl/nieuws/42540

zo.. laat maar weten als ik ergens onduidelijk ben of onbetrouwbare bronnen heb gegeven. En laat ook maar weten als ik mijn lijstje moet aanvullen met nog meer belachelijkheden van bush de afgelopen 4 jaar
    ■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
      dinsdag 15 februari 2005 @ 02:31:53 #128
    114059 op_dreef
    Gedegen gierigaard
    pi_25095317
    Bush heeft en gaat veel betekenen voor deze wereld.
      dinsdag 15 februari 2005 @ 02:35:53 #129
    32768 DionysuZ
    Respect my authority!
    pi_25095343
    natuurlijk ook zo 'goed en mooi' van bush:

de the hague invasion act
    pi_25095448
    quote:
    Op zondag 13 februari 2005 14:36 schreef NightH4wk het volgende:
    -Angel-, hoe zit het btw met je kennis over andere presidenten? I mean, als je Bush al een monument wil geven.
    pi_25095456
    Gelukkig moet je Amnesty erg serieus nemen als ze een desserteur die in de gevangnis gegooid wordt door Finland in strijd met de mensenrechten noemen
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
      dinsdag 15 februari 2005 @ 03:02:01 #132
    32768 DionysuZ
    Respect my authority!
    pi_25095462
    quote:
    Op dinsdag 15 februari 2005 03:00 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
    Gelukkig moet je Amnesty erg serieus nemen als ze een desserteur die in de gevangnis gegooid wordt door Finland in strijd met de mensenrechten noemen
    waar heb ik het over finland?
    pi_25095475
    Wel over een loser organisatie als Amnesty
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
    pi_25095498
    quote:
    Op dinsdag 15 februari 2005 02:35 schreef DionysuZ het volgende:
    natuurlijk ook zo 'goed en mooi' van bush:

de the hague invasion act
    [afbeelding]
    Die wet bestaat niet.
      dinsdag 15 februari 2005 @ 03:13:16 #135
    32768 DionysuZ
    Respect my authority!
    pi_25095509
    quote:
    Op dinsdag 15 februari 2005 03:10 schreef NightH4wk het volgende:

[..]

Die wet bestaat niet.
    quote:
    Meanwhile, the U.S. Congress has enacted legislation giving the president power to use "all means necessary" to free any Americans the court takes into custody. The new law is jokingly referred to as the "Invasion of The Hague Act."
    http://www.cnn.com/2003/WORLD/europe/03/11/world.court/
    pi_25095513
    quote:
    Op dinsdag 15 februari 2005 03:13 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

[..]
    De American Servicemen's Protection Act dus, maar ok.
      dinsdag 15 februari 2005 @ 03:14:49 #137
    32768 DionysuZ
    Respect my authority!
    pi_25095520
    quote:
    Op dinsdag 15 februari 2005 03:13 schreef NightH4wk het volgende:

[..]

De American Servicemen's Protection Act dus, maar ok.
    ow haha jah inderdaad, ok, het dingetje heeft een andere naam, begreep je ff niet
    pi_25095524
    Daarnaast komt de bill daarvan uit 2000, toen Bush nog weinig te zoeken had in DC (wel in 2002 pas een handtekening eronder.) Dat Clinton in 2000 wel een handtekening onder het ICC zette was btw een gift omdat hij em toch moest peren, in 1998 had hij namelijk nog geweigerd om z'n handtekening te zetten.
    pi_25095532
    Sorry voor die kutpost, 3x hetzelfde woord 'handtekening' staat niet.
      dinsdag 15 februari 2005 @ 03:20:25 #140
    32768 DionysuZ
    Respect my authority!
    pi_25095535
    quote:
    Op dinsdag 15 februari 2005 03:15 schreef NightH4wk het volgende:
    Daarnaast komt de bill daarvan uit 2000, toen Bush nog weinig te zoeken had in DC (wel in 2002 pas een handtekening eronder.) Dat Clinton in 2000 wel een handtekening onder het ICC zette was btw een gift omdat hij em toch moest peren, in 1998 had hij namelijk nog geweigerd om z'n handtekening te zetten.
    je hebt uiteraard gelijk. Had dat er misschien bij moeten zetten (shame on me), ben nl. geen Michael Moore achtige bush basher .. feit blijft wel dat het onder Bush pas werkelijk een wet is geworden.
    pi_25095691
    quote:
    ben nl. geen Michael Moore achtige bush basher

Lees je eerste posting in deze topic eens terug
      dinsdag 15 februari 2005 @ 05:12:54 #142
    71480 zoalshetis
    eerlijk=eerlijk
    pi_25095699
    zou bijna net zo gek zijn als aan arafat de nobelprijs van de vrede toe te kennen ts. so bring em on. een leuk bushje die j. jordaan vervangt (op het gelijknaminge plein). een bush op paard in de haagsche binnenstad en als klap op de vuurpijl een permanente projectie op de maan met het gezicht van deze held.
    hoofdletters kosten teveel tijd
    don't avoid pain to gain pleasure
    niet iedereen is iedereen
      dinsdag 15 februari 2005 @ 05:17:43 #143
    32768 DionysuZ
    Respect my authority!
    pi_25095709
    quote:
    Op dinsdag 15 februari 2005 05:04 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Lees je eerste posting in deze topic eens terug
    ik meen hiermee te zeggen dat als ik goede acties van Dhr. Bush onder ogen krijg, dat ik ze net zo goed in mijn geheugen opsla en niet zal verzwijgen als het in een discussie thuishoort. Ik denk niet dat Michael Moore zo snel de goede acties van Bush op zijn site zal zetten als hij ze tegenkomt?
    pi_25096579
    Natuurlijk verdient GWBush een standbeeld!

Tenslotte heeft Stalin er ook een gekregen........
      dinsdag 15 februari 2005 @ 09:49:25 #145
    72039 Pappie_Culo
    Spelen is leuk
    pi_25096643
    Saddam had er ook een
    Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
    pi_25098169
    80 miljard voor Star Wars... weer een blunder erbij... nee, we hebben het over een wereldpresident...
      dinsdag 15 februari 2005 @ 13:00:59 #147
    40772 Chris_Redfield
    Sexy mothafuckha
    pi_25099187
    quote:
    Op dinsdag 15 februari 2005 11:49 schreef Toffe_Ellende het volgende:
    80 miljard voor Star Wars... weer een blunder erbij... nee, we hebben het over een wereldpresident...
    Die 80 Miljard is wel uitgegeven aan Amerikaanse bedrijven, dus goed voor de Amerikaanse economie.
    Satan Stole My Teddybear
    pi_25099290
    quote:
    Op dinsdag 15 februari 2005 13:00 schreef Chris_Redfield het volgende:

[..]

Die 80 Miljard is wel uitgegeven aan Amerikaanse bedrijven, dus goed voor de Amerikaanse economie.
    Ow, nu snap ik de Betuwelijn ook beter.
    pi_25100911
    quote:
    Op zaterdag 12 februari 2005 15:32 schreef -Angel- het volgende:
    In 2000 won verloor George Bush de verkiezingen, en werd hij de 43e president van de Verenigde Staten. Maar niet voordat Al Gore op slinkse wijze had getracht, het presidentschap naar zich toe te eigen. Niet vreemd, aangezien Gore de popular vote had gewonnen.
    ... Dit alles veranderde echter op die vreselijke dag, 11 september 2001, toen de terroristen van Al Qaida gebruikmakend van gekaapte passagiersvliegtuigen de Twin Towers van het World Trade Center invlogen. President Bush was echter daar onmiddelijkte druk met het voorlezen van een kinderboek aan een peuterklasje, om pas veel later zijn steun te betuigen aan de familieleden van de 3.000 personen die overleden, nadat de met hem bevriende familie Bin Laden veilig het land had kunnen verlaten.

Tevens werd nog eens kenbaar gemaakt aan de wereld, dat een land zich dient te houden aan de VN resoluties. Vandaar ook dat de VS zonder enige steun van de VN Irak binnenviel.

Op 2 november 2004 won Bush met een overgrote meerderheid verschil van ongeveer 1 procent de presidentverkiezingen, en zou hij geinaugureerd worden als de 44e president van de Verenigde Staten.
    quote:
    Op zaterdag 12 februari 2005 15:32 schreef -Angel- het volgende:
    Wat heeft Bush voor jouw betekend? Graag alleen maar positieve reacties.
    Ben je het niet met hem eens, ga dan maar ergens met een spandoek buiten in de regen staan.
    Alleen maar positieve reacties... De tegenstanders van Bush worden monddood gemaakt, net zoals Amerikaanse radiozenders geen platen meer draaiden van artiesten die openlijk kritiek uitten op Bush' oorlogsbeleid. Hoezo dictatuur-achtige perikelen? Hoezo vrijheid van meningsuiting...

Een monument voor Bush? Ja, ik ben een groot voorstander. Ik stel een bodemloze put voor, als symbool voor de torenhoge schulden waar hij de VS in dompelt..
      dinsdag 15 februari 2005 @ 22:57:01 #150
    109687 -Angel-
    Play that funky music.
    pi_25103519
    quote:
    Op zondag 13 februari 2005 14:36 schreef NightH4wk het volgende:
    -Angel-, hoe zit het btw met je kennis over andere presidenten? I mean, als je Bush al een monument wil geven.
    Als er presidenten waren die nog neoconservatiever waren, natuurlijk dan verdienen ook zij een monument.

Hier een link naar een leuke quiz, waar de vraag is: Ben jij neoconservatief?
    http://www.csmonitor.com/specials/neocon/quiz/neoconQuiz.html

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')