opa is wegquote:Op zaterdag 12 februari 2005 21:29 schreef Bupatih het volgende:
[..]Zodadelijk gaat de bruiloft niet door.
Ik ben geen ambtenaar, maar heel erg burgerlijk. Telt dat ook?quote:Op zaterdag 12 februari 2005 21:30 schreef Alicey het volgende:
We hebben een andere ambtenaar van de burgerlijke stand nodig.
Nee, maar ik heb wel eens een samenscholing van dergelijke lieden mee mogen maken...quote:Op zaterdag 12 februari 2005 21:42 schreef Alicey het volgende:
Jij bent al onze getuige, Sidekick..
kLowJow, ben jij toevallig een ambtenaar van de burgerlijke stand?
lijkt me onderdeel van het antropisch principe. alles is zo omdat wij kunnen waarnemen dat het zo is. als het niet zo was, waren wij er niet om het waar te nemenquote:Op vrijdag 11 februari 2005 21:30 schreef Alicey het volgende:
Weet iemand of er een antwoord op de vraag van rude is, anders dan "dat is gewoon zo" of "dat zien we maar we weten ook niet waarom"?
Vind het een leuke vraag.
quote:Burgerlijke huwelijken zijn momenteel mogelijk op Aruba, maar ze moeten plaatsvinden in het gemeentehuis. Na hun wettelijk huwelijk kunnen de paartjes ook een religieuze inzegening regelen of, mochten ze dat verkiezen, hun huwelijk romantisch op het strand vieren.
Hierna volgen de richtlijnen voor de diverse ceremonieën.
Wettelijke verplichtingen voor het BURGERLIJK HUWELIJK
1. De bruid en bruidegom dienen van het land waarvan ze staatsburgers zijn, een “apostille” voor te leggen (uit de statistieken betreffende de burgerlijke stand) ten bewijze dat ze beiden ongehuwd zijn en gerechtigd om te huwen.
2. Iedere persoon moet een kopie van zijn of haar geboortebewijs met zegelmerk indienen.
3. Indien één van de partijen gescheiden is, moet deze partij een kopie van het echtscheidingsvonnis indienen.
4. Indien één van de partijen weduwe of weduwnaar is, moet deze partij een kopie van het overlijdensbewijs indienen.
5. Bruid en bruidegom dienen een geldig paspoort te bezitten en moeten tezamen met hun aanvraag kopieën indienen van de pagina’s met alle relevante details.
6. Ook kopieën van de paspoortpagina’s van de getuigen moeten worden ingediend. Mocht het paar geen getuigen hebben, dan kunnen wij voor de getuigen zorgen tegen een extra vergoeding.
7. Alle documenten moeten worden gefaxt voor nazicht en daarna ingediend via een koerierdienst (bijv. FedEx) tenminste één (1) maand vóór de geplande huwelijksdatum.
Kantoor van de burgerlijke stand
Attn: Mr. Betto Christiaans
Schoolstraat 2
Oranjestad, Aruba
Tel: 011-297-834400
Fax: 011-297-839160
pivaruba@setarnet.aw
8. Alle burgerlijke plechtigheden dienen plaats te vinden in het gemeentehuis (Bureau van de Burgerlijke Stand) in Oranjestad.
9. Huwelijken worden voltrokken van woensdag t/m zaterdag.
10. Het tijdstip is tussen 10.00 en 11.30 uur en tussen 14.00 en 18.00 uur.
KATHOLIEK
(gelieve eerst te bellen, aangezien deze procedures momenteel worden nagezien):
1. Bewijs dat de toekomstige bruid en bruidegom een voorhuwelijkse voorbereiding hebben bijgewoond.
2. Toelating van hun priester om in Aruba te huwen.
3. De plaatselijke priester moet eveneens een officiële verklaring geven dat geen der partijen voordien een kerkelijk huwelijk is aangegaan.
4. Een kopie van het huwelijksbewijs als bewijs dat het paar wettelijk gehuwd is in het land van herkomst.
5. Doopsel- en vormselbewijzen van beide partijen en kopieën van hun paspoorten of identiteitsbewijzen.
6. Het voorgestelde huwelijk moet plaats vinden “in” een kerkgebouw.
7. Alle documenten moeten worden ingediend 4 maanden vóór de geplande huwelijksdatum.
PROTESTANT / ANGLICAANS / METHODIST
1. De huwelijksplechtigheid kan plaatsvinden in de plaatselijke protestantse, anglicaanse of methodistische kerken of waar het paar dat verkiest.
2. Een kopie van het huwelijksbewijs uit het land van herkomst, indien het paar buiten Aruba is gehuwd.
3. Voor alle “religieuze inzegeningen” moet men de gepaste kledij dragen (d.w.z.: geen badpakken of wikkelrokken voor de bruid; de bruidegom mag een short dragen).
JOODS
1. Beide partners MOETEN joods zijn en een verificatie van hun jodendom van de rabbi uit hun woonplaats indienen.
2. De cantor van Aruba accepteert bewijzen van jodendom van geldige orthodoxe, conservatieve, gereformeerde, liberale en de wet opnieuw uitleggende autoriteiten.
3. Bij de joodse gemeenschap van Aruba moet men een formele aanvraag indienen.
4. De huwelijksplechtigheid kan plaatsvinden in de synagoge of op een andere plaats naar keuze van het paar.
5. De synagoge van Aruba is een onafhankelijke, conservatief gereformeerde congregatie.
OP ZEE
De kapitein van het schip is niet gemachtigd om een huwelijk te voltrekken conform de Nederlandse wetgeving. Deze regel geldt voor de internationale wateren en voor de havens. De enige uitzondering op deze regel is als de kapitein de machtiging heeft gekregen van het land waarvan de vlag, de vlag is waaronder het schip is geregistreerd.
Discriminatiequote:3. Voor alle “religieuze inzegeningen” moet men de gepaste kledij dragen (d.w.z.: geen badpakken of wikkelrokken voor de bruid; de bruidegom mag een short dragen).
Ik zou voor de "veel geld" optie gaanquote:Op zaterdag 12 februari 2005 21:59 schreef Bupatih het volgende:
Ik wil mijn bruid in een badpak, ja.
Ik ben heel netjes en geetiquetteerd enzo, dus ik wil me aan de kledingvoorschriften houden.quote:Op zaterdag 12 februari 2005 21:59 schreef Bupatih het volgende:
Nou vooruit, doe die burqa dan maar weer op.quote:Op zaterdag 12 februari 2005 22:02 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik ben heel netjes en geetiquetteerd enzo, dus ik wil me aan de kledingvoorschriften houden.
Ah, we gaan fundamentalistisch-islamitisch trouwen?quote:Op zaterdag 12 februari 2005 22:03 schreef Bupatih het volgende:
[..]
Nou vooruit, doe die burqa dan maar weer op.
Jij mag al blij zijn dat jij haar derde keus bent. Niet te veel gaan eisen nu...quote:Op zaterdag 12 februari 2005 21:59 schreef Bupatih het volgende:
quote:Op zaterdag 12 februari 2005 22:08 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Jij mag al blij zijn dat jij haar derde keus bent. Niet te veel gaan eisen nu...
Zat in de vaatwasser.quote:Op zaterdag 12 februari 2005 22:26 schreef Doffy het volgende:
Weet je bruidegom wel dat jij op de meet je hoofddoekje niet droeg?
Nee, ook niet dat ik met mannen heb gepraat.quote:Op zaterdag 12 februari 2005 22:26 schreef Doffy het volgende:
Weet je bruidegom wel dat jij op de meet je hoofddoekje niet droeg?
Nietesquote:Op zaterdag 12 februari 2005 22:27 schreef Doffy het volgende:
[..]
Dus je zegt dat Alicey achterhaald is?![]()

Zow... dus jij wilt onze WFL-mod inpikken, terwijl je niet eens (1) respect voor haar hoofddoekje op kan brengen en (2) niet met een vaatwasser om kan gaan? Knul, wordt eerst eens volwassen voordat je ook maar in de buurt van Alicey durft te komen!quote:Op zaterdag 12 februari 2005 22:27 schreef Bupatih het volgende:
Zat in de vaatwasser.
en was het daar maar bij gebleven!quote:Op zaterdag 12 februari 2005 22:27 schreef Alicey het volgende:
Nee, ook niet dat ik met mannen heb gepraat.
Die jij zelf gebakken hebt zeker? Ik zou mijn voorproever meenemen, als ik een gast zou zijn...quote:Op zaterdag 12 februari 2005 22:28 schreef Bupatih het volgende:
Jij krijgt lekker geen stukje van de taart/couscous
Dus je hebt de rest ook gezien?quote:Op zaterdag 12 februari 2005 22:30 schreef Doffy het volgende:
[..]
en was het daar maar bij gebleven!
En die geluiden heb je toch niet opgenomen, vewerkt tot mp3'tjes en op het inernet gezet waarop je nu de link hier op fok neer gaat gooien hè?quote:Op zaterdag 12 februari 2005 22:36 schreef Alicey het volgende:
[..]
Je hebt toch niet ook de geluiden gehoord he?
quote:Op zaterdag 12 februari 2005 22:36 schreef Alicey het volgende:
Je hebt toch niet ook de geluiden gehoord he?
Je bedoelt, naast die serie foto's die ik met die verborgen webcam gemaakt heb?quote:Op zaterdag 12 februari 2005 22:38 schreef kLowJow het volgende:
En die geluiden heb je toch niet opgenomen, vewerkt tot mp3'tjes en op het inernet gezet waarop je nu de link hier op fok neer gaat gooien hè?
Ik hoop niet dat iemand dat heeft gedaan.quote:Op zaterdag 12 februari 2005 22:38 schreef kLowJow het volgende:
[..]
En die geluiden heb je toch niet opgenomen, vewerkt tot mp3'tjes en op het inernet gezet waarop je nu de link hier op fok neer gaat gooien hè?
niemand dusquote:Op zaterdag 12 februari 2005 22:44 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik hoop niet dat iemand dat heeft gedaan.
quote:Op zaterdag 12 februari 2005 22:46 schreef Alicey het volgende:
[..]
Zucht... Zelfs mijn eigen berichten snap ik niet meer.
beetje laat maar gefeli!!!quote:Op zaterdag 12 februari 2005 16:24 schreef Bensel het volgende:
jippie, ik heb het solistenconcours voor muzikanten in Groningen vandaag gewonnen. Kwam uit in de 1e (hoogste) dividie, met snare drum. Ik had 87 punten gehaald, en nu hb ik een joekel van een wisselbeker thuis staan
Dus, ik ben vandaag zo vrolijk, zo vrolijk, zo vrolijk, ik ben vandaag zo vrolijk, zo vrolijk was ik nooit (En nu allemaal meeneurien!!)
Ik ga trouwen met Bupatih.quote:Op zaterdag 12 februari 2005 23:55 schreef Haushofer het volgende:
Euj....volg ik dit niet of worden er hier bepaalde plechtigheden voltrokken?
Dr moest hier getrouwd worden??quote:Op zaterdag 12 februari 2005 23:59 schreef Alicey het volgende:
Ik ga trouwen met Bupatih.
Als er tenminste nog een imam komt.
Bupatih en ik. We hebben ook een lammetje om te offeren.quote:Op zondag 13 februari 2005 00:21 schreef imams het volgende:
[..]
Dr moest hier getrouwd worden??
Wie zijn de slachtoffers??
Er moet natuurlijk wel wat geofferd worden he....
Zal ik maar even een factuurtje opmaken?
in de mail zeg je wat anders:quote:Op zondag 13 februari 2005 00:24 schreef Alicey het volgende:
[..]
Bupatih en ik. We hebben ook een lammetje om te offeren.
ga je verder wel akkoord met de gestelde prijzen?quote:Beste Imams,
Ik ben bereid 2 schapen en een kameel te offeren.
Alicey
Nouja, in plaats van een geldbedrag dacht ik dus aan een kameel en 2 schapen.quote:Op zondag 13 februari 2005 00:39 schreef imams het volgende:
[..]
in de mail zeg je wat anders:
[..]
ga je verder wel akkoord met de gestelde prijzen?
helaas, ik moet toch ook ergens van eten leven?quote:Op zondag 13 februari 2005 00:40 schreef Alicey het volgende:
[..]
Nouja, in plaats van een geldbedrag dacht ik dus aan een kameel en 2 schapen.
Daarmee kun je een jaar vooruit.quote:Op zondag 13 februari 2005 00:42 schreef imams het volgende:
[..]
helaas, ik moet toch ook ergens van eten leven?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |