Dank je!quote:
De wet van Herman:quote:Op vrijdag 11 februari 2005 21:21 schreef qu63 het volgende:
En die quote's??
Ook jij zal het ooit leren waarderenquote:
No Way! Ik ben erg hardleers met het leren waarderen vanquote:Op vrijdag 11 februari 2005 21:31 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Ook jij zal het ooit leren waarderen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..![]()
Mja er zijn 19 constanten empirisch vastgesteld. Dat we niet weten of dit altijd zo was of wat de oorzaak is doet niks af aan het feit dat het zo is. Het waarom is nu eenmaal niet altijd bekent. Waarom gaf evolutie ons geen ogen in het achterhoofd? Blijft speculeren want je was er niet bij toen het ontstond.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 21:30 schreef Alicey het volgende:
Weet iemand of er een antwoord op de vraag van rude is, anders dan "dat is gewoon zo" of "dat zien we maar we weten ook niet waarom"?
Het doet niets af van het feit dat het zo is, maar het is jammer dat er geen verklaring voor is. Dat je niet gewoon uiteindelijk constanten kunt gaan strepen omdat ze stiekum toch af te leiden zijn enzo.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 21:36 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Mja er zijn 19 constanten empirisch vastgesteld. Dat we niet weten of dit altijd zo was of wat de oorzaak is doet niks af aan het feit dat het zo is. Het waarom is nu eenmaal niet altijd bekent. Waarom gaf evolutie ons geen ogen in het achterhoofd? Blijft speculeren want je was er niet bij toen het ontstond.
quote:Op vrijdag 11 februari 2005 21:33 schreef Alicey het volgende:Je bent zelf een opgeblazen eland met scheefgetrokken achterpoten!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
En een eland is nog wel een edel dier. Toch?quote:Op vrijdag 11 februari 2005 21:39 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Je bent zelf een opgeblazen eland met scheefgetrokken achterpoten!
Dat waren alleen paarden geloof ik..quote:Op vrijdag 11 februari 2005 21:40 schreef Alicey het volgende:
[..]
En een eland is nog wel een edel dier. Toch?![]()
Stringtheorie gaat ons allen redden op dat gebied.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 21:38 schreef Alicey het volgende:
Het doet niets af van het feit dat het zo is, maar het is jammer dat er geen verklaring voor is. Dat je niet gewoon uiteindelijk constanten kunt gaan strepen omdat ze stiekum toch af te leiden zijn enzo.
Zal ff kijken. Misschien verander ik de OP morgen nog (of ik mail je de nieuwe OP)quote:Op vrijdag 11 februari 2005 21:38 schreef Alicey het volgende:
Het doet niets af van het feit dat het zo is, maar het is jammer dat er geen verklaring voor is. Dat je niet gewoon uiteindelijk constanten kunt gaan strepen omdat ze stiekum toch af te leiden zijn enzo.
Worden er nou eik al wat vorderingen mee gemaakt?quote:Op vrijdag 11 februari 2005 21:44 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Stringtheorie gaat ons allen redden op dat gebied.
Ik geloof in die theorie!
Sgoed, ben benieuwd.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 21:46 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Zal ff kijken. Misschien verander ik de OP morgen nog (of ik mail je de nieuwe OP)
Die lui blijven maar rekenen maar zoals een kerel ooit op tv zei: "Ik blijf doorgaan want ik heb het gevoel dat ik ergens kom, het kan nu zijn of over 50 jaar maar iemand mot het uitrekenen"quote:Op vrijdag 11 februari 2005 21:48 schreef Alicey het volgende:
Worden er nou eik al wat vorderingen mee gemaakt?
Waarom zijn paarden edele dieren? Ik vind een plakje paard best eetbaar, maar een plakje koe doet er niet voor onder imo.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 21:43 schreef qu63 het volgende:
[..]
Dat waren alleen paarden geloof ik..
Hmm.. Er wordt dus niet gewerkt met waarnemingen oid?quote:Op vrijdag 11 februari 2005 21:49 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Die lui blijven maar rekenen maar zoals een kerel ooit op tv zei: "Ik blijf doorgaan want ik heb het gevoel dat ik ergens kom, het kan nu zijn of over 50 jaar maar iemand mot het uitrekenen"
Hmm ik las in eerste instantie iets heel anders bij "Voor het ene deeltje trilt het zus".quote:Zie verder de werken van Graham green. Het mooie vind ik dat alles uit strings bestaat. Voor het ene deeltje trilt het zus. Voor het andere deeltje zo. Heel elegant.
omdat ze slim (?) zijn en we ze als huisdier hebben gehad en omdat de taal dat beest benen ipv poten heeft gegevenquote:Op vrijdag 11 februari 2005 21:50 schreef Alicey het volgende:
[..]
Waarom zijn paarden edele dieren? Ik vind een plakje paard best eetbaar, maar een plakje koe doet er niet voor onder imo.
maar varken staat bovenaanquote:Op vrijdag 11 februari 2005 21:55 schreef qu63 het volgende:
ik prefereer ook koe btw
Strings zijn kleiner dan lichtdeeltjes. Veel kleiner en kunnen alleen wiskundig worden aangetoond. Waarnemeningen zijn onmogelijk en de theorie is per definitie 'veilig' omdat het om zulke kleine dingen gaat. Het zal nooit waargenomen kunnen zover we weten. Als het echter voorspellingen op gaat leveren en wiskundig klopt dan heb je en een aannemelijkheid en een werkbaar model.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 21:52 schreef Alicey het volgende:
Hmm.. Er wordt dus niet gewerkt met waarnemingen oid?
Slim? Die beesten gaan altijd een partij achterlijk lopen doen als je ze alleen maar wilt passeren.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 21:52 schreef qu63 het volgende:
[..]
omdat ze slim (?) zijn en we ze als huisdier hebben gehad en omdat de taal dat beest benen ipv poten heeft gegeven
Strings zelf niet nee, maar de effecten kunnen toch zeker wel waargenomen worden en/of getoetst worden door waarneming?quote:Op vrijdag 11 februari 2005 21:57 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Strings zijn kleiner dan lichtdeeltjes. Veel kleiner en kunnen alleen wiskundig worden aangetoond. Waarnemeningen zijn onmogelijk en de theorie is per definitie 'veilig' omdat het om zulke kleine dingen gaat. Het zal nooit waargenomen kunnen zover we weten. Als het echter voorspellingen op gaat leveren en wiskundig klopt dan heb je en een aannemelijkheid en een werkbaar model.
Ik ben meer van de kippen.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 21:56 schreef qu63 het volgende:
[..]
maar varken staat bovenaan
Schnitzel!![]()
![]()
Ik ga volgend jaar een introductievakje volgen.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 21:44 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Stringtheorie gaat ons allen redden op dat gebied.
Ik geloof in die theorie!
Misschien met de nieuwe deeltjesversneller van het CERNquote:Op vrijdag 11 februari 2005 22:00 schreef Alicey het volgende:
Strings zelf niet nee, maar de effecten kunnen toch zeker wel waargenomen worden en/of getoetst worden door waarneming?
Vraag: hoe groot is een foton?quote:Op vrijdag 11 februari 2005 21:57 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Strings zijn kleiner dan lichtdeeltjes. Veel kleiner en kunnen alleen wiskundig worden aangetoond. Waarnemeningen zijn onmogelijk en de theorie is per definitie 'veilig' omdat het om zulke kleine dingen gaat. Het zal nooit waargenomen kunnen zover we weten. Als het echter voorspellingen op gaat leveren en wiskundig klopt dan heb je en een aannemelijkheid en een werkbaar model.
Ah eindelijk een serieus natuurkunde vak.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 22:01 schreef Haushofer het volgende:
Ik ga volgend jaar een introductievakje volgen.
Is dat wel te bepalen?quote:
Nou, da's het probleem van de QM : ze gaat uit van puntdeeltjes. Een foton heeft daar dus geen afmetingenquote:
Dan moet ie groter worden dan onze melkweg. Denk niet dat ze daar een subsidie voor krijgenquote:Op vrijdag 11 februari 2005 22:02 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Misschien met de nieuwe deeltjesversneller van het CERN
Ik begreep dat ie de grootste van de aarde wordt en dat de amerikanen aan het bedelen zijn om een nog grotere te bouwen. Vooral voor de strijd wie het eerste de graviton gaat vindenquote:Op vrijdag 11 februari 2005 22:54 schreef Haushofer het volgende:
Dan moet ie groter worden dan onze melkweg. Denk niet dat ze daar een subsidie voor krijgen
En wij maar belasting schuivenquote:Op vrijdag 11 februari 2005 22:58 schreef Haushofer het volgende:
Mja, dat graviton... dat is net zoiets als foton-foton interactie: theoretisch is het er. Maar in de praktijk valt het moeilijk aan te tonen.
Ehhh ik geef nogal om eehhh het principe van geld besteden waar het nu nodig isquote:Op vrijdag 11 februari 2005 23:09 schreef Haushofer het volgende:
En dat heb jij er graag voor over. Natuurlijk
Laat ik het zo zeggen: Wetenschap heeft voor mij nog niet genoeg argumenten gegeven om er geld aan te geven. Ik zie ze als de uitvinders van het kwaad. Tuuwk doen ze ook goede dingen maar de prestige maakt ons uiteindelijk kapotquote:Op vrijdag 11 februari 2005 23:17 schreef Haushofer het volgende:
Ej, wat is nou belangrijker: Hongerkindjes in Afrika of de zoektocht naar het graviton?
Mja dit is wel een mooi onderwerp voor morgenquote:Op vrijdag 11 februari 2005 23:30 schreef Haushofer het volgende:
De uitvinders van het kwaad?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |