Ik vind dat nogal hypocriet. Laten we hier nou gewoon zorgen dat we het goede voorbeeld geven. En verder help je met dat soort bedriegerspraktijken de mensen niet die dus letterlijk doodziek worden van al die uitlaatgassen. Als deze mensen nu door een eenvoudige maatregel een heel stuk geholpen kunnen worden moet je dat niet laten vind ik. Veel mensen hebben overigens geen andere keuze dan naast een snelweg te komen. Zo ruim is het woningaanbod niet in nederlandquote:Op vrijdag 11 februari 2005 21:00 schreef Chris_Redfield het volgende:
Maar volgens het Kyoto verdrag kunnen we gewoon schone lucht kopen bij een ander land, op die manier voeldoen we wel aan de norm en kan de max snelheid zelfs omhoog.
Helaas, maar zo werkt het niet. Auto's hebben nl. een bepaalde tussenruimte nodig die groter wordt naarmate men harder rijdt. Er zijn echter nogal wat mensen die het niet zo nauw nemen met die tussenruimte waardoor er dagelijks aanrijdingen ontstaan met als gevolg nog grotere vertraging. Harder rijden op de Nederlandse wegen werkt in de meeste gevallen averechts op de algehele doorstroming.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 20:55 schreef speedfreak1 het volgende:
Heeft er inderdaad ook mee te maken, maar door nauwe stukken zal het verkeer toch echt moeten versnellen. Sluit bijvoorbeeld de kraan rechtstreeks op die nauwe afvoer aan, dan zal je merken dat de hoeveelheid water niet vermindert maar wel sneller gaat stromen.
Wat beter werkt is het aantal stroken asfalt verdubbelen.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 21:06 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Helaas, maar zo werkt het niet. Auto's hebben nl. een bepaalde tussenruimte nodig die groter wordt naarmate men harder rijdt. Er zijn echter nogal wat mensen die het niet zo nauw nemen met die tussenruimte waardoor er dagelijks aanrijdingen ontstaan met als gevolg nog grotere vertraging. Harder rijden op de Nederlandse wegen werkt in de meeste gevallen averechts op de algehele doorstroming.
In Nederland is het niet altijd een kwestie van kiezen waar je wilt wonen. Als al die mensen die nu langs de snelweg wonen zouden willen verhuizen, waar moeten zij dan heen?quote:Op vrijdag 11 februari 2005 20:54 schreef -erwin- het volgende:
Zag het net op het journaal. "Ja naast een snelweg leef je 2 jaar minder lang" Welke mongool gaat er nou ook naast een snelweg wonen dan??
![]()
![]()
Het is dan ook niet de CO2 die ervoor zorgt dat die mensen gemiddeld 2 jaar korter leven...quote:Op vrijdag 11 februari 2005 20:22 schreef marq het volgende:
hahaha!! nou, de planten genieten van al dat CO2kunnen ze weer mooi O2 van maken
zo slecht is CO2 uitstoot nog niet.. NO2 is een ander verhaal..
De automobilist benadeelt zelf ook heel wat mensen, dus houd op met je hypocriete calimero-gezeik, ok?quote:Op vrijdag 11 februari 2005 21:11 schreef ThaFreak het volgende:
de tiefus met die milieudefensie.......laat ze bomen gaan knuffelen ofzo.......altijd de automobilist die weer wordt benadeeld
Daar ben ik het niet mee eens. Als Milieudefensie gelijk krijgt bij de rechter komt dat omdat dat zo in de wet staat. Als de normen overschreden worden heeft Milieudefensie het volste recht om daar op te wijzen. Als je de maatregelen niets vindt moet je je richten tot de politiek, die maken de wetten niet Milieudefensie. De politiek heeft deze regels opgesteld Milieudefensie wijst er enkel op dat ze niet nageleefd worden.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 21:11 schreef ThaFreak het volgende:
de tiefus met die milieudefensie.......laat ze bomen gaan knuffelen ofzo.......altijd de automobilist die weer wordt benadeeld
ik uit mijn mening en dat blijf ik ook zeker doen.....dus ik hou helemaal niet op !!quote:Op vrijdag 11 februari 2005 21:15 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
De automobilist benadeelt zelf ook heel wat mensen, dus houd op met je hypocriete calimero-gezeik, ok?![]()
ben benieuwd als ze ook eens naar andere gebieden kijken waar veel meer uitstoot is dan op die wegen......binnen grote steden zelf, pak ze doorstroming eens aan zodat de auto eerder op bestemming zijn dan dat ze de hele tijd in de file staan, check de grote industrie gebieden eens hoeveel schadelijke lucht die wel niet allemaal de lucht inpompen......quote:Op vrijdag 11 februari 2005 21:16 schreef Steijn het volgende:
[..]
Daar ben ik het niet mee eens. Als Milieudefensie gelijk krijgt bij de rechter komt dat omdat dat zo in de wet staat. Als de normen overschreden worden heeft Milieudefensie het volste recht om daar op te wijzen. Als je de maatregelen niets vindt moet je je richten tot de politiek, die maken de wetten niet Milieudefensie. De politiek heeft deze regels opgesteld Milieudefensie wijst er enkel op dat ze niet nageleefd worden.
Het Kyotoverdrag is inderdaad een ultieme vorm van bedrog. Er worden geen mensen doodziek van uitlaatgassen, dat is een zwaar gecharcheerde opmerking, jouw eenvoudige maatregel houdt een economische ramp in de vorm van een verkeersinfarct in, en dat het woningaanbod niet te ruim is hebben we te danken aan een overheid die sinds de tweede wereldoorlog doelbewust woningnood in stand houdt.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 21:04 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
Ik vind dat nogal hypocriet. Laten we hier nou gewoon zorgen dat we het goede voorbeeld geven. En verder help je met dat soort bedriegerspraktijken de mensen niet die dus letterlijk doodziek worden van al die uitlaatgassen. Als deze mensen nu door een eenvoudige maatregel een heel stuk geholpen kunnen worden moet je dat niet laten vind ik. Veel mensen hebben overigens geen andere keuze dan naast een snelweg te komen. Zo ruim is het woningaanbod niet in nederland
Ja, ja zullen we eens een maand niet autorijden? Dus geen houdersschapsbelasting, geen brandstof accijnsen, geen verkeersboete's geen innin van BPM, BTW. Man Nederland gaat failliet.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 21:15 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
De automobilist benadeelt zelf ook heel wat mensen, dus houd op met je hypocriete calimero-gezeik, ok?![]()
Niet doodziek, ze sterven alleen gemiddeld 2 jaar eerder. Dat luchtvervuiling een negatieve invloed heeft op de gezondheid staat gewoon vast.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 21:28 schreef speedfreak1 het volgende:
[..]
Het Kyotoverdrag is inderdaad een ultieme vorm van bedrog. Er worden geen mensen doodziek van uitlaatgassen, dat is een zwaar gecharcheerde opmerking, jouw eenvoudige maatregel houdt een economische ramp in de vorm van een verkeersinfarct in,
De oorzaak van de woningnood doet hier niet terzake, feit is dat niet iedereen zomaar ergens anders kan gaan wonen.quote:en dat het woningaanbod niet te ruim is hebben we te danken aan een overheid die sinds de tweede wereldoorlog doelbewust woningnood in stand houdt.
Maar bij de zware industrie wonen geen mensen in de buurt.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 21:24 schreef ThaFreak het volgende:
check de grote industrie gebieden eens hoeveel schadelijke lucht die wel niet allemaal de lucht inpompen......
Welnee. Dat geld wat je dan bespaart geef je wel weer ergens anders aan uit. Bovendien houdt niemand hier het vol om een maand geen auto te rijden. Ik ook niet overigens.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 21:33 schreef Chris_Redfield het volgende:
[..]
Ja, ja zullen we eens een maand niet autorijden? Dus geen houdersschapsbelasting, geen brandstof accijnsen, geen verkeersboete's geen innin van BPM, BTW. Man Nederland gaat failliet.
Je komt zeker niet erg vaak op de A13 bij Overschie?quote:Op vrijdag 11 februari 2005 20:37 schreef _BR_ het volgende:
Volgens mij zijn er proeven (geweest) met 80km/h snelwegen, waaruit bleek dat het verkeer beter doorstroomde in de spits, en dus minder files opleverde. Tel uit je winst.
Waar een wil is, is een weg lijkt mij. Bovendien weet je als je een huis koopt/flat huurt, dat er een snelweg of drukke provinciale weg in de buurt ligt. Als je dat niet vind, moet je daar niet gaan wonen.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 21:36 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Niet doodziek, ze sterven alleen gemiddeld 2 jaar eerder. Dat luchtvervuiling een negatieve invloed heeft op de gezondheid staat gewoon vast.
[..]
De oorzaak van de woningnood doet hier niet terzake, feit is dat niet iedereen zomaar ergens anders kan gaan wonen.
Als aangetoond wordt dat langs de snelweg leven je 2 jaar van je leven kost kan je dat geen zeiken noemen lijkt... Stel je voor dat het voedsel wat in de supermarkt ligt zo vervuild zou zijn dat het mensen 2 jaar van hun leven kost. Dan zou je daar ook niks van mogen zeggen?quote:Op vrijdag 11 februari 2005 21:36 schreef Steijn het volgende:
[..]
Maar bij de zware industrie wonen geen mensen in de buurt.Maar ik ben het met je eens dat die mensen die in de buurt van snelwegen wonen zeikende NIMBY's zijn. Ik woon zelf op nog geen kilometer afstand van de A28 en er is echt niemand bij ons in de buurt die problemen heeft met de snelweg.
In de meeste gevallen zal het mensen wel lukken om ergens anders een woning te vinden, toch zie ik meer in het beperken van overlast van de snelwegen. We hebben hier al niet veel ruimte, laten we de ruimte die we hebben dan leefbaar houdenquote:Op vrijdag 11 februari 2005 21:44 schreef Steijn het volgende:
[..]
Waar een wil is, is een weg lijkt mij. Bovendien weet je als je een huis koopt/flat huurt, dat er een snelweg of drukke provinciale weg in de buurt ligt. Als je dat niet vind, moet je daar niet gaan wonen.
als jij je even met de regelgeving IN JE EIGEN LAND gaat bemoeienquote:Op vrijdag 11 februari 2005 21:57 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik zou er een voorstander van zijn als we gewoon begrenzers in alle auto's stoppen op laten we zeggen 100 km/h en dan met een elektronische regelunit dat auto's in een 80 zone vanzelf niet harder kunnen dan 80.
Het is trouwens zowiezo belachelijk dat we nog steeds 120 hebben op veel snelwegen , het wordt tijd dat we standaard weer naar 100 gaan en nabij stedelijke agglomeraties en natuurgebieden (zoals de veluwe) naar 80 als bescherming voor de dieren.
quote:Op vrijdag 11 februari 2005 21:57 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik zou er een voorstander van zijn als we gewoon begrenzers in alle auto's stoppen op laten we zeggen 100 km/h en dan met een elektronische regelunit dat auto's in een 80 zone vanzelf niet harder kunnen dan 80.
Het is trouwens zowiezo belachelijk dat we nog steeds 120 hebben op veel snelwegen , het wordt tijd dat we standaard weer naar 100 gaan en nabij stedelijke agglomeraties en natuurgebieden (zoals de veluwe) naar 80 als bescherming voor mens en dier.
ja mooi, zal lekker doorstromen op onze o zo brede 2 baans snelwegenquote:Op vrijdag 11 februari 2005 22:07 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
vrachtwagens moeten verplicht roetfilters krijgen, de max snelheid van vrachtverkeer moet terug naar 70 begrensd (ipv 89 nu) Een totaal inhaalverbod voor vrachtwagens en bussen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |