abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 11 februari 2005 @ 20:17:22 #1
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_25046027
Rondom alle grote steden en in de hele randstad! Een goede zaak, want het is bewezen dat de leefomstandigheden ongezond zijn rond snelwegen en dat een verlaging naar 80 km/h helpt! . Mensen rondom snelwegen leven gemiddeld 2 jaar korter dan andere Nederlanders. Ik denk dat ze best wel een sterke zaak hebben bij de rechter!
quote:
Lucht en lawaai langs snelwegen: 13 feiten

Volgens onderzoek van de GGD Rotterdam staat het wonen nabij de A13-Overschie gelijk aan het meeroken van zeventien sigaretten per dag.

Volgens het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) sterven in Nederland jaarlijks 5000 mensen vroegtijdig door ozon en fijn stofdeeltjes, voornamelijk door verkeer veroorzaakt. Het gaat hierbij om enkele maanden tot enkele jaren levensbekorting.

Volgens het RIVM is in 1700 tot 3000 voortijdige sterfgevallen sprake van een relatie met het inademen van fijn stof. Dit zijn alleen de acute gevolgen, waarbij bijvoorbeeld na dagen met hogere niveaus fijn stof er meer mensen sterven dan op andere dagen. Kijkend naar de lange termijn effecten, sterven volgens het RIVM mogelijk jaarlijks 10.000 tot 15.000 mensen vroegtijdig.

De concentratie van stikstofdioxide (NO2) in de lucht boven de Randstad behoort tot de hoogste in de wereld. Zo blijkt uit de eerste geanalyseerde beelden van de satelliet Envisat. Het gezondheidsschadelijke ozon wordt voor een groot deel aangemaakt via de uitstoot van het minder schadelijke NO2. De satellietbeelden geven waarschijnlijk voor concentraties van fijn stofdeeltjes in Europa hetzelfde beeld.

De uitstoot van NO2 binnen Nederland wordt voor tweederde verklaard door verkeer. De belangrijkste verkeersbronnen zijn vrachtauto’s en personenauto’s. Door een schoner wordend wagenpark is, tegen de verdrukking van het toenemende verkeer in, de uitstoot van NO2 door Nederlands wegverkeer de afgelopen tien jaren met 30% afgenomen.

Volgens een onderzoek van de Universiteit Utrecht, Universiteit Maastricht, TNO Zeist en het RIVM (in opdracht van het Astmafonds) leidt het langdurig wonen binnen 100 meter van een snelweg of 50 meter van een drukke provinciale weg tot een twee keer zo hoge kans te overlijden aan hart- en luchtwegaandoeningen.

Het zijn vooral de ultiem kleine stofdeeltjes (kleiner dan éénduizendste milliemeter uit de uitlaten van dieselvoertuigen die door de wetenschap in verband worden gebracht met vroegtijdige sterfte langs snelwegen. Dieselvoertuigen staan terecht bekend als de grootste boosdoeners, maar ook nieuwe modellen benzineauto’s met directe inspuiting stoten veel van die deeltjes uit.

Honderdduizenden mensen in Nederland hebben luchtwegklachten door de luchtvervuiling van verkeer. Gevoelige groepen zijn kinderen, ouderen en astmapatiënten.

Er is geen wetenschappelijk onomstotelijk bewijs dat het wonen langs een snelweg leidt tot een verhoogde kans op kanker.

Volgens een rapport uit augustus 2004 van de Gezondheidsraad kampen verscheidene honderdduizenden mensen in Nederland met ernstige slaapverstoring door verkeerslawaai. Wegverkeer spant hierbij de kroon, gevolgd door vliegverkeer en railverkeer. Naast slaapverstoring, leidt blootstelling aan lawaai tot een verhoogde kans op een hoge bloeddruk en hartklachten.

Er wonen volgens het RIVM in Nederland 230.000 mensen binnen honderd meter van een snelweg of drukke provinciale weg. Het gaat om honderdduizend huizen.

Nederland ligt in de knoop met tenminste vijf richtlijnen van de Europese Unie die te maken hebben met luchtkwaliteit en verkeer. Het is erg onzeker of Nederland de eisen, meestal voor 2010, haalt. Het gaat om richtlijnen voor: de totale uitstoot van stikstofoxiden (NOx) op Nederlands grondgebied; introductie zwavelarme brandstof; de totale uitstoot van vluchtige organische stoffen; de Europese richtlijn voor fijn stofconcentraties in de lucht; de Europese richtlijn voor NOx-concentraties in de lucht.

Milieudefensie pleit vanwege de luchtvervuiling door verkeer onder andere voor: minder (vracht-)auto’s; roetfilters en NOXfilters op alle dieselvoertuigen; een stop op extra snelwegen en wegverbredingen; aanpak van de zeescheepsvaart; hogere dieselaccijnzen; een gezondheidskordon van 80 km/uur voor de snelwegen in en nabij de grote steden.
www.milieudefensie.nl
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_25046066
Ik denk dat je maar beter kan verhuizen dan ... Ik ga ook niet naast Schiphol wonen en dan klagen..
  vrijdag 11 februari 2005 @ 20:22:00 #3
72762 marq
Mr. Psychonaut
pi_25046103
hahaha!! nou, de planten genieten van al dat CO2 kunnen ze weer mooi O2 van maken
zo slecht is CO2 uitstoot nog niet.. NO2 is een ander verhaal..
Sigmoid: f(x) = 1 / (1 + 2.718281828458# ^ -x)
  vrijdag 11 februari 2005 @ 20:23:19 #4
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_25046115
in Nederland zijn er geen woningen waar deze mensen naartoe kunnen. De maximumsnelheid omlaag is voor iedereen goed natuurlijk. Wat mij betreft gaan we naar 60 op de snelwegen. met overal flitskasten. Hierdoor gaan ook vanzelf meer mensen met het openbaar vervoer!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_25046144
Ik denk je dat je maar beter niet geboren kunt worden. Ga je ook niet dood.

Je gaat langs eens nelweg wonen en dan klagen dat je er last van hebt. Dat is zoiets als niaast een boerderij gaan wonen en klagen dat het naar stront stinkt.
Het is nog veel gezonder om alles 30 kilomterzone te maken.

Ik denk dat milieudefensie zich beter kan gaan richten op haalbare zaken. Op reele doelen. En niet op dit soort idealistische, moralistische geneuzel.

Voer extra actie om roetfilters. Doe onderzoek naar alternatieven voor diesels. nee, klagen kunnen ze wel, oplossen niet.
pi_25046176
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 20:17 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Rondom alle grote steden en in de hele randstad! Een goede zaak, want het is bewezen dat de leefomstandigheden ongezond zijn rond snelwegen en dat een verlaging naar 80 km/h helpt! . Mensen rondom snelwegen leven gemiddeld 2 jaar korter dan andere Nederlanders. Ik denk dat ze best wel een sterke zaak hebben bij de rechter!
[..]

www.milieudefensie.nl
Ik denk dat het geen goede zaak is. Momenteel is het rond de steden al een verkeerschaos doordat het verkeer niet vlot genoeg doorstroomt, rond Utrecht is het iedere ochtend bal met files, en dan rijdt het verkeer echt langzamer dan 80 km/uur. Het zou de situatie vermoedelijk verergen, langzaam tot stilstaand verkeer stoot per tijdseenheid heel wat meer rotzooi uit dan verkeer dat gewoon rijdt. Verder dat statistisch gegeven is moeilijk te onderbouwen, mensen hebben ook nog wel eens de neiging om te verhuizen, wat ik in ieder geval zou doen als ik naast een snelweg zou wonen. Sterke zaak bij de rechter? Nee, denk ik niet. Zo goed als de politiek geen invloed mag uitoefenen op een rechtszaak geldt het andersom ook. Ik denk dat ze niet ontvankelijk verklaard worden. Maar het is natuurlijk weer publiciteit voor die noodlijdende club. Verder kan ik mij niet aan de indruk onttrekken dat het meer gaat om het dwars zitten van een overheid die rechts wordt gevonden, maar dat terzijde.
Ik ben spijkerhard. Sommigen noemen dat egoïstisch. Ik noem dat rechtvaardig.
Ik stem Wilders. U ook?
Kijk ook eens op mijn web-log
pi_25046222
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 20:23 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
in Nederland zijn er geen woningen waar deze mensen naartoe kunnen. De maximumsnelheid omlaag is voor iedereen goed natuurlijk. Wat mij betreft gaan we naar 60 op de snelwegen. met overal flitskasten. Hierdoor gaan ook vanzelf meer mensen met het openbaar vervoer!
En dan verbaasd zijn dat het economisch wat mider gaat in Nederland. Het OV heeft e capaciteit trouwens niet, die zou met een factor 10 verhoogd moeten worden. Geen oplossing dus, en gewoon een absurd idee.
Ik stem Wilders. U ook?
  vrijdag 11 februari 2005 @ 20:30:39 #8
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_25046246
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 20:17 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Volgens onderzoek van de GGD Rotterdam staat het wonen nabij de A13-Overschie gelijk aan het meeroken van zeventien sigaretten per dag.
wow....dat scheelt een bak geld
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
  vrijdag 11 februari 2005 @ 20:31:25 #9
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_25046253
In dit geval ligt het toch even anders. Het is bewezen dat de uitstoot van schadelijke stoffen bij 80 kph flink vermindert (daarom ook nu al de 80 km zones rondom bijv. Rotterdam) Het is ook bewezen dat juist dit verschil een verscil van leven en dood kan zijn voor mensen , levend langs de snelweg, het gaat hier dus met name om de fijne stofdeeltjes van de zeer vervuilende moderne direct ingespoten benzinemotoren (VW FSI e.d.) en oudere diesels.

Verder is het bekend dat Nederland alle internationale milieuverdragen al jarenlang aan de laars lapt met name door veel teveel uitstoot van CO2 en dat de overheid op een simpele manier hier wat aan kan doen door de snelheid op alle snelwegen te verlagen naar 80.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_25046278
Mijn auto rijdt ook 80 km/h in de tweede versnelling; moet je opletten hoeveel hij dan uitstoot.
pi_25046318
hehehehe lekker nog meer in de file staan uitlaatgassen in het mileu blazen

Heej Jan
I am the greatest, the fastest, the smartest, I'm your dream turning into a nightmare!
  vrijdag 11 februari 2005 @ 20:36:21 #12
83417 MeneerGiraffe
Het is Menéér Giraffe voor jou
pi_25046351
Ooit aan de economische gevolgen gedacht BHFH?

pi_25046377
Volgens mij zijn er proeven (geweest) met 80km/h snelwegen, waaruit bleek dat het verkeer beter doorstroomde in de spits, en dus minder files opleverde. Tel uit je winst.
  vrijdag 11 februari 2005 @ 20:39:28 #14
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_25046427
het is dan vooral van belang dat er veel plitspalen staan en er trajectcontrole is. Je moet het onrustige rijden en de snelheidsverschillen uitbannen. Wat mij betreft ook , meer dan 10 km/h te hard? rijbewijs kwijt!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_25046437
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 20:31 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
In dit geval ligt het toch even anders. Het is bewezen dat de uitstoot van schadelijke stoffen bij 80 kph flink vermindert (daarom ook nu al de 80 km zones rondom bijv. Rotterdam) Het is ook bewezen dat juist dit verschil een verscil van leven en dood kan zijn voor mensen , levend langs de snelweg, het gaat hier dus met name om de fijne stofdeeltjes van de zeer vervuilende moderne direct ingespoten benzinemotoren (VW FSI e.d.) en oudere diesels.

Verder is het bekend dat Nederland alle internationale milieuverdragen al jarenlang aan de laars lapt met name door veel teveel uitstoot van CO2 en dat de overheid op een simpele manier hier wat aan kan doen door de snelheid op alle snelwegen te verlagen naar 80.
Trouwens; die FSI motoren en moderne diesels zijn juist heel efficient; dus goede (=volledige)verbranding en ik kan me dan ook niet voorstellen dat die meer vervuilen dan oudere auto's.

Mensen die langs de snelweg gaan wonen moeten niet gaan klagen.
pi_25046475
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 20:39 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
het is dan vooral van belang dat er veel plitspalen staan en er trajectcontrole is. Je moet het onrustige rijden en de snelheidsverschillen uitbannen. Wat mij betreft ook , meer dan 10 km/h te hard? rijbewijs kwijt!
Ja hoor. En toen werd je wakker... Voor de duidelijkheid: mensen zijn geen robots hoor...
pi_25046481
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 20:37 schreef _BR_ het volgende:
Volgens mij zijn er proeven (geweest) met 80km/h snelwegen, waaruit bleek dat het verkeer beter doorstroomde in de spits, en dus minder files opleverde. Tel uit je winst.
Het principe van Bernouilli zegt iets anders.................. Besides, het was geen proef, men heeft dat met discutabele modellen doorgerekend.
Ik stem Wilders. U ook?
pi_25046525
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 20:39 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Heet jij in het echt soms André van der Toorn?
Ik stem Wilders. U ook?
pi_25046551
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 73% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 10:56:08 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_25046552
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 20:23 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Flikker toch op man! Smerige rel-trol.

En milieudefensie moet dood.
Satan Stole My Teddybear
  vrijdag 11 februari 2005 @ 20:48:37 #21
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_25046623
nee, maar deze mensen hebben al wel veel levens gered in Nnederland! Laten we hopen dat er door hen nog meer wegpiraten van de weg worden gehaald!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  vrijdag 11 februari 2005 @ 20:50:32 #22
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_25046649
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 20:26 schreef speedfreak1 het volgende:
Ik denk dat het geen goede zaak is. Momenteel is het rond de steden al een verkeerschaos doordat het verkeer niet vlot genoeg doorstroomt, rond Utrecht is het iedere ochtend bal met files, en dan rijdt het verkeer echt langzamer dan 80 km/uur. Het zou de situatie vermoedelijk verergen, langzaam tot stilstaand verkeer stoot per tijdseenheid heel wat meer rotzooi uit dan verkeer dat gewoon rijdt.
Dat heeft weinig met de maximum snelheid te maken maar meer met de verhouding capaciteit/aanbod. Een verlaging van de maximum snelheid leidt tot een lager verkeersaanbod per tijdseenheid. Vergelijk het met een waterkraan en een afvoer; hoe verder je de kraan openzet, hoe moeilijker de afvoer het water kan verwerken.
pi_25046672
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 20:48 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
nee, maar deze mensen hebben al wel veel levens gered in Nnederland! Laten we hopen dat er door hen nog meer wegpiraten van de weg worden gehaald!
[afbeelding]
Die linker is een flitspaalknuffelaar, die de rechter, een nieuw soort tollenaar klakkeloos nalult. Overigens is ondanks de "inspanningen" van het "belastingkantoor" het aantal ongevallen juist gestegen.
Ik stem Wilders. U ook?
  vrijdag 11 februari 2005 @ 20:54:33 #24
76407 -erwin-
liberaal intellectueel
pi_25046726
Zag het net op het journaal. "Ja naast een snelweg leef je 2 jaar minder lang " Welke mongool gaat er nou ook naast een snelweg wonen dan??
fotoboek.fok.nl/-erwin-
Ik heb geen respect voor gelovigen en hun geloof.
Mijn posts reflecteren niet noodzakelijkerwijs mijn mening.
pi_25046738
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 20:50 schreef NewOrder het volgende:

[..]

Dat heeft weinig met de maximum snelheid te maken maar meer met de verhouding capaciteit/aanbod. Een verlaging van de maximum snelheid leidt tot een lager verkeersaanbod per tijdseenheid. Vergelijk het met een waterkraan en een afvoer; hoe verder je de kraan openzet, hoe moeilijker de afvoer het water kan verwerken.
Heeft er inderdaad ook mee te maken, maar door nauwe stukken zal het verkeer toch echt moeten versnellen. Sluit bijvoorbeeld de kraan rechtstreeks op die nauwe afvoer aan, dan zal je merken dat de hoeveelheid water niet vermindert maar wel sneller gaat stromen.
Ik stem Wilders. U ook?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')