abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25296252
Oblivion, bedankt Ik wist niet dat dit topic bestond.

Het is dus een serieuze vraag waar we werkelijk geen idee bij hadden. Ik heb ook nooit verschil geproefd tussen linker of rechterpoot. (wie wel?)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 28 februari 2005 @ 11:40:53 #27
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_25296587
quote:
Op maandag 28 februari 2005 11:07 schreef Oblivion het volgende:
Deze is ook gevraagd, weet iemand het antwoord?
[..]
Omdat Kippen rechts zijn?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 28 februari 2005 @ 11:42:32 #28
45206 Pietverdriet
pi_25296612
quote:
Op maandag 28 februari 2005 11:19 schreef Isabeau het volgende:
Oblivion, bedankt Ik wist niet dat dit topic bestond.

Het is dus een serieuze vraag waar we werkelijk geen idee bij hadden. Ik heb ook nooit verschil geproefd tussen linker of rechterpoot. (wie wel?)
Neuh, ikke niet, en bovendien, kip eet je moddergaar, vlees moet van het bot afvallen imho.
pi_25296620
Niet aan mij vragen Piet, als ik het antwoord wist zou ik het zeggen....

Ik kan er ook helemaal niks vinden op google, of ik zoek verkeerd.
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_25296814
Misschien moet ik de makers van het spel Triviant schrijven
Ik zie namelijk ook geen logica in een verschil in malsheid tussen rechts of links. Vraag je nu om een verschil in malsheid tussen bijv. borstspier en beenspier dan kan je daar nog iets mee. Maar dit? Vaagheid troef.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_25353334
Ik vind het altijd een avontuur om in Frankrijk rundvlees te kopen, want daar wordt het heel anders gesneden........
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_25353570
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 22:21 schreef krakkemieke het volgende:
Ik vind het altijd een avontuur om in Frankrijk rundvlees te kopen, want daar wordt het heel anders gesneden........
Mooi, doe dat eens uit de doeken. Hoe anders?
Ik weet niet eens hoe het vlees hier in Nederland gesneden wordt, dus please brand los!
  donderdag 3 maart 2005 @ 22:37:35 #33
11682 Moonah
Jolie femme
pi_25353689
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 15:33 schreef Oblivion het volgende:
Net als elke goede huisvrouw/man, trippel ik naar een slager of supermarkt, en koop vlees.
Lamsvlees, rundvlees, kippenvlees, kalfsvlees etc etc.
Hm.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_25353725
Nou, dan liggen er vage lappen in de vitrine. Die lijken niet op hollandse lappen. Dus ik kijk naar de prijs, duurder is eerder gaar. En dan koop ik wat en vraag hoe lang dat moet bakken/sudderen.
Ik heb ooit in Belgie runderrib met vlees gekocht, soort krabbetjes, maar dan rund. Lekker sudderen met een tomatensaus, was heerlijk.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_25359127
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 22:37 schreef Moonah het volgende:

[..]

Hm.
Moonah..
Valt tegen he?
Wat weet jij van de technische kant van vlees?
  vrijdag 4 maart 2005 @ 18:33:36 #36
11682 Moonah
Jolie femme
pi_25367040
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 08:04 schreef Oblivion het volgende:

[..]

Moonah..
Valt tegen he?
Wat weet jij van de technische kant van vlees?
Ik fluister maar even, omdat mijn associatie met je topictitel blijkbaar nogal off-topic is...
Bij 'technische kant' dacht ik richting productie --> bio-industrie. En daar ben ik fervent tegenstander van.
Maar het gaat hier over het ontleden van vlees en vleestermen, dus ik ben weer out!
pi_25367245
Jij weet dus ook niet waarom de linkerbil van een kip malser is dan de rechter?
  vrijdag 4 maart 2005 @ 19:10:15 #38
11682 Moonah
Jolie femme
pi_25367597
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 18:48 schreef Isabeau het volgende:
Nope!
Vond het ook erg frappant te lezen.
Wellicht omdat de plofkippen op een dergelijke manier genetisch worden gemanipuleerd?
pi_27695930
quote:
Op vrijdag 4 maart 2005 18:48 schreef Isabeau het volgende:
ik werk in een poelierswinkel...en ik had er zelf eigenlijk nog nooit wat van gehoord, tot een paar maanden geleden.. meeste dingen die belangrijk zijn om te weten heeft m'n baas me wel verteld.
nu verkopen wij dus logischerwijs ook kippenpoten. we grillen ze ook, zodat je ze thuis alleen ff op hoeft te warmen.
een tijdje terug was er een klant, en die wilde 5 kippenpoten(aanbieding) Ik dus vrolijk die poten in een zak doen, ik pak linker en rechter poten.
*kuch*" ik wil alleen linker poten"
"uh..waarom dan wel niet meneer?"
"die zijn lekkerder"
"hehe...wat is dat nou voor een redenatie? waarom zouden linker poten lekkerder zijn dan rechter?"
"de linker poot is malser. aan de linkerkant zit ook meer vet. wat ben jij voor poelier als je dat niet eens weet?"
ik "uh... "
(note: dit ging uiteraard wat netter/beleefder van mijn kant...dit is samengevat hoe het gesprek verliep)

sindsdien ben ik ik er eens op gaan letten met het schoonsnijden van de kippen&poten..en die kerel had gewoon nog gelijk ook!
in een krat poten zitten ongeveer 30 poten(10 kg) en inderdaad... steeds zat aan de linkerpoot nog een vetkwab aan 't vel, en aan de rechterkant enkel vel.
nu snijden wij dat er allebei af (vel+vet dus), dus ik vraag me af of je het uiteindelijk wel kan proeven...maar dat verschil is er dus zeker!

kippen hebben bij de poten aan de binnenkant aan d'r binnenkant links een kwabje vet zitten, aan de rechterkant hebben ze dit niet. daardoor is de linkerpoot dus malser/lekkerder dan de rechterpoot
pi_27696230
Interessant topic.
Ik heb ooit eens gehoord dat verse biefstuk helemaal niet zo geweldig hoeft te zijn en dat biefstuk het beste op smaak is als deze na het slachten nog een paar weken in de koeling tot rijping is gekomen.
Kan iemand mij vertellen of dit inderdaad waar is, want dan weet ik dat als ik een slager ooit hoor verkondigen dat de biefstuk die hij/zij verkoopt gisteren nog in de wei liep ik beter ergens anders vlees kan kopen.
"History teaches us that humans behave wisely only once they have exhausted all other alternatives."
pi_27696405
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 00:42 schreef MaartenGrendel het volgende:
Interessant topic.
Ik heb ooit eens gehoord dat verse biefstuk helemaal niet zo geweldig hoeft te zijn en dat biefstuk het beste op smaak is als deze na het slachten nog een paar weken in de koeling tot rijping is gekomen.
Kan iemand mij vertellen of dit inderdaad waar is, want dan weet ik dat als ik een slager ooit hoor verkondigen dat de biefstuk die hij/zij verkoopt gisteren nog in de wei liep ik beter ergens anders vlees kan kopen.
Ja, dit is wel vrij bekend hoor, ook bij slagers. Als je iemand achter de balie tegenkomt die anders beweerd, dan is het een omhoog gevallen bouwvakker!
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_27696590
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 00:50 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Ja, dit is wel vrij bekend hoor, ook bij slagers. Als je iemand achter de balie tegenkomt die anders beweerd, dan is het een omhoog gevallen bouwvakker!
Ok bedankt, zoiets vermoedde ik al.
"History teaches us that humans behave wisely only once they have exhausted all other alternatives."
  dinsdag 7 juni 2005 @ 01:28:41 #43
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_27697056
Maar hoe gaat dat nu in zijn werk, dat "rijpen" enzo.
Ben wel benieuwd
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_27697296
Er was bij keuringsdienst van waarde ooit een item over.
Vlees moet rijpen, versterven zelfs.. voor het echt lekker wordt.

Ik zoek even naar het linkje.

Kan alleen iets over biefstuk vinden, maar moet dan eerst door een bertolli video heen...

[ Bericht 46% gewijzigd door Blues op 07-06-2005 02:02:25 ]
  dinsdag 7 juni 2005 @ 02:06:55 #45
45206 Pietverdriet
pi_27697450
pi_27697504
Lieve piet dat zeg ik
maar gaat dat over het versterven/rijpen van vlees in het algemeen of alleen van biefstuk?

Want kip moet toch ook om vers te proeven een tijd gekoeld liggen
  dinsdag 7 juni 2005 @ 02:17:08 #47
45206 Pietverdriet
pi_27697514
weet ik niet, maar dat is die aflevering van KVW over biefstuk toch? Of wacht, er waren er geloof ik twee.
iig staan alle afleveringen op die website als het goed is.
pi_27697542
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 02:17 schreef Pietverdriet het volgende:
weet ik niet, maar dat is die aflevering van KVW over biefstuk toch? Of wacht, er waren er geloof ik twee.
iig staan alle afleveringen op die website als het goed is.
Ja dat zag ik ook.
En in juli nieuwe afleveringen

Maar goed das offtopic
pi_27708455
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 00:29 schreef doraantje het volgende:
kippen hebben bij de poten aan de binnenkant aan d'r binnenkant links een kwabje vet zitten, aan de rechterkant hebben ze dit niet. daardoor is de linkerpoot dus malser/lekkerder dan de rechterpoot
Hey, dank je wel voor je bijdrage! Dus er is inderdaad een reden dat de linkerpoot malser is dan de rechter Triviant heeft dus toch gelijk. Ik ga ook maar eens aan mijn poelier om alleen linkerpoten vragen; kijken of hij het ook weet.
  dinsdag 7 juni 2005 @ 14:34:32 #50
45206 Pietverdriet
pi_27708777
Zullen we ze liefkozend SCHtjes noemen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')