Dit is helemaal mijn migraine aan het begin van de aanval.quote:Op vrijdag 24 september 2004 23:01 schreef tonja het volgende:
http://retse.neep.net/migraine/
Zeer herkenbaar.quote:Op zaterdag 25 september 2004 03:06 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Dit is helemaal mijn migraine aan het begin van de aanval.
Duurt een half uur ong. dan uitvalsverschijnselen aan de t/o gestelde kant als deze beelden, prikkelingen aan die kant ook, en niet meer uit je woorden kunnen komen.
Dan een raar doof gevoel, en kokerzicht, en dan breekt de eenzijdige mega-hoofdpijn los met enorme misselijkheid.
Slapen kan niet, licht en geluid word je nog misselijker van.
Aanval duurt 8-14 uur.
Dan nog 24 uur een raar doodmoe zwaar hoofd.
Dat is mijn aura-migraine aanval
Ik heb het wisselend.. eens in de 2 maanden, soms vaker.
Die pil kan heel goed de oorzaak zijn, een andere pil kan inderdaad de oplossing zijn. Proberen dus.quote:Op zaterdag 25 september 2004 08:50 schreef Santjuh het volgende:
De aura's heb ik gelukkig niet, het is meer een beetje scheelkijken en duizeligheid.
Ik denk dat als ik hiermee naar de huisarts zou gaan, hij waarschijnlijk zou zeggen dat er niet veel aan te doen is? Want ze zullen wel niet snel medicijnen geven, en ikzelf gebruik ook niet graag medicijnen.
Maar misschien dat de pil er ook iets mee te maken heeft, sinds ik die gebruik heb ik migraine aan het begin van de stopweek, en aan het einde van die week nog een keer. Dit is echt altijd zo, zelfs ongeveer op dezelfde dag.
Ik wil liever niet met de pil stoppen, dus ik ga maar eens een andere pil proberen misschien dat dat helpt.
Maar een paar jaar geleden had ik ook dezelfde pil die ik nu heb, en toen had ik er helemaal geen last van. Ik heb het toen een jaartje niet meer gebruikt, en toen ik weer begon had ik opeens wel die hoofdpijn![]()
Ja, ve-tsin is inderdaad voor sommige migraine patienten een trigger.quote:Op zaterdag 25 september 2004 11:49 schreef Dinus het volgende:
Mijn vriend denkt wel eens dat Ve-tsin van de Chinees van invloed kan zijn op zijn migraine, iemand die dit herkent??
Alles, zelfs injecties bij het begin van de aanval, ik neem liever niets, ik voel me zo raar en verward met die medicijnen, en bovendien beginnen ze tegenwoordig 's nachts zodat ik altijd te laat ben met innemen.quote:Op zaterdag 25 september 2004 13:24 schreef tonja het volgende:
Zeer herkenbaar.
Heb je weleens een triptaan zoals bijvoorbeeld Imigran of Maxalt of Zomig geprobeerd?
Wat een pech, bij de meeste migraine patienten, ook bij mij, werkt een triptaan goed, zeker als het zulke heftige aanvallen zijn als jij beschrijft. Het verkort de aanval aanzienlijk en maakt het minder heftig. Sinds Imigran injecties heb ik geen last meer van die uitvalsverschijnselen, en meestal ook geen misselijkheid.quote:Op zaterdag 25 september 2004 13:28 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Alles, zelfs injecties bij het begin van de aanval, ik neem liever niets, ik voel me zo raar en verward met die medicijnen, en bovendien beginnen ze tegenwoordig 's nachts zodat ik altijd te laat ben met innemen.
Ik heb ook eens (lang geleden) met een onderzoek van neurologen meegedaan, waarbij je een dagboek bij moest houden en bijvoorbeeld preventief medicatie moest slikken.
Bij mij kunnen ze er gewoon niet achter komen wat de triggers zijn.
Het komt enorm willekeurig opzetten.. (bij voorkeur snachts dus)
Het is eerder ontspannings gerelateerd, maar dat is ook niet iets wat altijd klopt.quote:Op zaterdag 25 september 2004 14:10 schreef Vicky het volgende:
Als ik niets inneem dan blijft mijn migraine zo'n 3 tot 4 dagen aanwezig. Als ik op het moment dat ik migraine aan voel komen een Imigran neem dan is het over het algemeen de volgende dag over.
Ik heb dus aura-migraine en meestal merk ik het eerst in mijn gezicht. Ik zie spiralen en verlies het gevoel aan een kant, dit trekt meestal door naar mijn hand en daarna begint de koppijn. Vind het echt verschrikkelijk.
Tijdstip varieert heel erg en volgens mij is het bij mij niet persee spannings gerelateerd.
ik eigenlijk ook wel een beetje, je doet er niets aan helaas. En ik laat het maar gewoon over me heen komen.. gaat wel weer overquote:Op zaterdag 25 september 2004 14:16 schreef tonja het volgende:
[..]
Het is eerder ontspannings gerelateerd, maar dat is ook niet iets wat altijd klopt.
Het is gewoon onmogelijk om alle oorzaken te achterhalen. Ik heb het al opgegeven in ieder geval.
Ja, dat heb ik ook....quote:Op zaterdag 25 september 2004 11:49 schreef Dinus het volgende:
Mijn vriend denkt wel eens dat Ve-tsin van de Chinees van invloed kan zijn op zijn migraine, iemand die dit herkent??
Ik heb een migrastick. Het is een soort van mint ofzo, een soort tijgerbalsemeffect, maar dan andersom, waar je het opsmeert wordt het heel koud. Ik smeer het weleens op mn voorhoofd (of ik leg washandjes met koud water op mn hoofd), maar erg veel effect heeft het bij mij niet. Vooral mn ogen doen zeer en in de buurt van je ogen mag het absoluut niet komen. Maar misschien werkt het bij jou wel..quote:Op maandag 19 december 2005 12:10 schreef Luchtbel het volgende:
Omhoog.
Twee jaar geleden schreef ik dit. Vlak daarna raakte ik zwanger en tijdens de zwangerschap namen de klachten af maar inmiddels is het weer helemaal terug. Paar weken terug al naar de dokter geweest, advies; knip eens een stuk van je haar af dat kan wat schelen, je haar is lang en zwaar. Misschien dat ik daardoor vaker hoofdpijn leek te hebben dan dat het echt migraine was. Nu twee weken nergens last van gehad maar vannacht werd ik wakker en het is terugHoofdpijn, rillen, hoofdpijn, kotsen, hoofdpijn, duizelig, hoofdpijn, proberen te slapen maar weer kotsen enzovoorts. Moest net voor iets anders naar de dokter en hoe graag ik die afspraak ook wilde afzeggen ben ik gewoon gegaan om te laten zien hoe beroerd het is. Huisarts raadde aan om een Migrastick te kopen.
Ik wil heel graag dat het minder wordt, of dat ik in ieder geval beter weet wat ik moet doen als het begint. Er is iedere morgen een klein meisje dat d'r bed uit wil en ik wil stagelopen en een baan zoeken. Ik moet gewoon door kunnen gaan maar ik heb volgens mij al bijna een Nurofen verslaving opgebouwd dus ik zou niet weten wat er nog kan werken. Iemand ervaring met die Migrastick?
Het lijkt mij typisch migraine. Zoals ik het zelf ken is er ook sprake dat 1 oog vreemde beelden gaat geven en op een gegeven moment helemaal niets meer laat zien, en in mijn geval een lichte stekende hoofdpijn achter datzelfde oog later..quote:Op maandag 2 januari 2006 15:25 schreef Meaghan het volgende:
Mijn man wordt sinds een tijdje overvallen door hevige, stekende hoofdpijnaanvallen die zich altijd concentreren in een en hetzelfde oog. Tijdens zo'n aanval ziet hij ook haast niks meer met dat oog. Meneer is echter zeer eigenwijs en wil maar niet naar de huisartsKan iemand mij vertellen of het een kenmerk is van migraine, of lijkt het toch meer op klusterhoofdpijn?
Dus toch. Ik dacht zelf ook wel aan migraine, maar las weer ergens anders dat het vaak een bonkende hoofpijn betreft.Vandaar mijn twijfel. Zijn moeder heeft het trouwens ook, maar wel met heel andere klachten. Ik heb zelf eigenlijk nooit hoofdpijnklachten en als ik dan mijn man zo zie met een van pijn vertrokken gezicht en nu al die verhalen hier zo lees lijkt het me behoorlijk heftig allemaal.quote:Op maandag 2 januari 2006 15:31 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het lijkt mij typisch migraine. Zoals ik het zelf ken is er ook sprake dat 1 oog vreemde beelden gaat geven en op een gegeven moment helemaal niets meer laat zien, en in mijn geval een lichte stekende hoofdpijn achter datzelfde oog later..
Bij mij voelt het vaag alsof er aan mijn oog getrokken wordt (Ik heb gelukkig bij migraine-aanvallen vrijwel geen last van die pijn, het is maar erg vaag aanwezig). Hoe beschrijft hij het gevoel?quote:Op maandag 2 januari 2006 16:13 schreef Meaghan het volgende:
[..]
Dus toch. Ik dacht zelf ook wel aan migraine, maar las weer ergens anders dat het vaak een bonkende hoofpijn betreft.Vandaar mijn twijfel. Zijn moeder heeft het trouwens ook, maar wel met heel andere klachten. Ik heb zelf eigenlijk nooit hoofdpijnklachten en als ik dan mijn man zo zie met een van pijn vertrokken gezicht en nu al die verhalen hier zo lees lijkt het me behoorlijk heftig allemaal.
Dat wat je man heeft lijkt mij typisch clusterhoofdpijn, google er maar eens op...quote:Op maandag 2 januari 2006 16:13 schreef Meaghan het volgende:
[..]
Dus toch. Ik dacht zelf ook wel aan migraine, maar las weer ergens anders dat het vaak een bonkende hoofpijn betreft.Vandaar mijn twijfel. Zijn moeder heeft het trouwens ook, maar wel met heel andere klachten. Ik heb zelf eigenlijk nooit hoofdpijnklachten en als ik dan mijn man zo zie met een van pijn vertrokken gezicht en nu al die verhalen hier zo lees lijkt het me behoorlijk heftig allemaal.
Tja moeilijk om het precies te beschrijven, wordt er hier gemompeldquote:Op maandag 2 januari 2006 16:41 schreef Alicey het volgende:
[..]
Bij mij voelt het vaag alsof er aan mijn oog getrokken wordt (Ik heb gelukkig bij migraine-aanvallen vrijwel geen last van die pijn, het is maar erg vaag aanwezig). Hoe beschrijft hij het gevoel?
quote:Op maandag 2 januari 2006 16:46 schreef Aventura het volgende:
[..]
Dat wat je man heeft lijkt mij typisch clusterhoofdpijn, google er maar eens op...
Ik heb ook een tijdje last gehad van migraine. Heb daarvoor Maxalt gehad. Ik ben nu ong. 6 weken met mijn pil gestopt en heb sindsdien nooit meer een aanval gehad. Ik weet bijna zeker dat het bij mij hornmoongeboden is, aangezien ik er tot mijn 26ste, dus voor ik overstapte op mijn laatste pil, nooit migraineaanvallen had.
nadat ik maxalt neem gaat de migraine wel een beetje over (dat wil zeggen schitteringen gaan weg e.d.) doffe hoofdpijn heb ik dan wel maar daaar valt mee te leven . maar de dag na me migraine ben ik door dat maxalt helemaal dood.. kotsen hoofdpijn noem het maar op... hebben meer mensen hier last vanquote:Op maandag 2 januari 2006 22:37 schreef Aventura het volgende:
Maxalt hielp bij mij echt als een trein. Tis wel een vrij zwaar middel schijnt. Anyway voor de dames is misschien stoppen met de pil een optie?
Lijkt nog vrij veel op wat ik heb. De neuroloog zei trouwens dat het helemaal niet vreemd is dat je beter of slechter op bv. aspirine of paracetamol of ibuprofen reageert. Het is niet zo dat het ene zwaarder is dan het ander, het is gewoon een (heel) ander middel.quote:Op maandag 2 januari 2006 22:35 schreef thaMoon het volgende:
*verhaal*
-Meldt- Ik had het ook de 31e, en nog wat dagen in die week helaas (normaal nooit zo vaak in 1 week tijd).quote:Op maandag 2 januari 2006 15:26 schreef BarraCupraCuda het volgende:
ik had het weer 30 dec 31 dec 1 jan
Typisch dat dat zo kan verschillen per persoon, als ik het heb dan slaap ik juist heel makkelijk. Zelfs overdag, terwijl ik normaal gesproken overdag écht niet kan slapen.quote:Op maandag 2 januari 2006 15:34 schreef Maerycke het volgende:
Vannacht nogDus nu zit ik brak op m'n werk aangezien ik het merendeel van de nacht ben opgeweest, want slapen is natuurlijk onmogelijk. Het begint hier met stress, daarna een vreetkick, gevolgd door gillende hoofdpijn aan 1 kant die zo erg oploopt dat ik werkelijk niet meer weet wat ik moet doen. Het einde van de aanval wordt hier altijd ingeluid door koude rillingen, waarna ik weet dat er weer een einde aan komt.
Spierverkrampen komt me niet bekend voor, wel het gedeeltelijk uitvallen van spieren. Misschien dat dat als je slaapt bepaalde gevolgen heeft?quote:Op dinsdag 24 januari 2006 00:17 schreef tulpje6 het volgende:
Meer mensen last van btje spierverkrampen tijdens een aanval?
Nja migraine heeft zoveel verschillende gezichten....
heb ik ookquote:Op dinsdag 24 januari 2006 00:17 schreef tulpje6 het volgende:
[..]
-Meldt- Ik had het ook de 31e, en nog wat dagen in die week helaas (normaal nooit zo vaak in 1 week tijd).
Ik heb altijd last van dat ik dus een trillend dingetje in mn oog zie wat steeds groter wordt en dan zie ik ook minder, stukken beeld vallen weg (op de plek waar dat dingetje zit zo ongeveer). Ik bermerk het altijd doordat ik ineens stukken beeld mis en dan pas bemerk ik dat trillende dingetje op.
Hoofdpijn heb ik nooit zo vreselijk erg gelukkig enz.
in het begin wel... af en toe denk ik wel eens dat ik dingen niet zie... mijn mannier om het te testen is ook om te kijken of ik een object (bv blauwe nietmachine) vanuit alle hoeken van mijn ogen kan zienquote:Op dinsdag 24 januari 2006 09:24 schreef Alicey het volgende:
Hmm daar las ik net nog overheen inderdaad. Visuele effecten merk ik het eerste (En belemmeren me ook om verder iets te doen), maar hoofdpijn heb ik nauwelijks last van..
Bij mij begint het ongeveer in het centrum van mijn gezichtsveld. Als ik iets lees zie ik dus op een gegeven moment gewoon letters wegvallen, en dan weet ik hoe laat het is.. Overigens al een paar jaar geen last meer gehad van migraine. Hopen dat het zo blijft.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 09:32 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
in het begin wel... af en toe denk ik wel eens dat ik dingen niet zie... mijn mannier om het te testen is ook om te kijken of ik een object (bv blauwe nietmachine) vanuit alle hoeken van mijn ogen kan zien
hoop dat ik ook aan zon lange periode beginquote:Op dinsdag 24 januari 2006 09:46 schreef Alicey het volgende:
[..]
Bij mij begint het ongeveer in het centrum van mijn gezichtsveld. Als ik iets lees zie ik dus op een gegeven moment gewoon letters wegvallen, en dan weet ik hoe laat het is.. Overigens al een paar jaar geen last meer gehad van migraine. Hopen dat het zo blijft.
Dat ken ik idd, kan mijn linkerarm niet meer gebruiken tijdens een aanvalquote:Op dinsdag 24 januari 2006 08:41 schreef Alicey het volgende:
Spierverkrampen komt me niet bekend voor, wel het gedeeltelijk uitvallen van spieren.
idd mijn manager heeft er vroeger ook veel last van gehad... daarom heeft hij er ook veel begrip voor.. zodra ik migraine krijg probeer ik meestal gewoon door te werken na mijn medicatie als dat niet lukt ga ik hier eerst een uurtje op een bank slapen als het dan nog niet over is ga ik naar huisquote:Op vrijdag 27 januari 2006 11:25 schreef zebra87 het volgende:
Riann, hoofdpijn is geen migraine. Iedereen heeft wel eens hoofdpijn, vooral als je ongesteld bent.
Bluezz, ik was zo opgelucht toen ik jou berichtje las.
Ik heb in de brugklas, zo'n 6 jaar geleden een keer een migraine aanval gehad, die toen heel erg was. Toen had ik, zoals Bluezz zei, een vlekje voor m'n ogen, dacht ook dat het door de zon kwam. Het werd steeds groter, ik voelde me draaierig worden en slap, dacht dat ik iets moest eten, maar nog voordat ik mijn boterham kon pakken stamelde ik maar een beetje tegen m'n vriendin die naast me zat dat ik wat moest eten, de vlekken werden groter, ik kon haast niets meer zien, je ziet dan alles door elkaar lijkt het wel en je hoort een soort gonzen door je hoofd.. alles word slap. Ik weet nog dat mijn tranen begonnen te komen en ik snel mijn spullen pakte (in een soort opwelling, want ik weet er niet veel meer van verder..), naar de leraar liep en vroeg of ik naar huis mocht. Mensen keken naar me weet ik nog en de leraar zag aan me dat het niet goed was, dus mocht ik gelijk weg. Ben toen op de fiets (wat achteraf heel gevaarlijk is natuurlijk, want ik zag alles heel vaag..) huilend naar huis gereden, toen ik thuis kwam waren de vlekken voor mijn ogen al een heel stuk minder.
Ik heb de aanvallen wel eerder gehad. De eerste keer was zelfs toen ik in groep 3 was.. Dus een jaar of 7. Ik was toen met mijn hoofd op de grond gevallen, ik weet nog precies dat ik in de klas zat en de dingen in mijn schrift niet meer kon lezen. Ik mocht toen niet naar huis van de lerares, want de bel ging bijna... :S Knallende hoofdpijn natuurlijk. Ben gelijk met mijn moeder naar de dokter gegaan. Ik weet niet meer wat die zei, maar het zal waarschijnlijk geweest zijn dat ik last heb van stress en hoofdpijn. Elke keer sinds toen en nu, als ik mijn hoofd stoot, ben ik bang dat ik weer vlekken voor mijn ogen krijg enzovoorts. Het werd wel minder, die angst, maar het is nogteeds vervelend.
Ik denk dat ik het in mijn leven een keer of 5 heb gehad.
Het verschilt hoe lang het duurt, soms een halve dag, soms 3 dagen achter elkaar. Bonkende hoofdpijn. Alleen slapen helpt, maar in slaap komen is moeilijk door de pijn. Het hielp altijd als mijn kat bij me ging liggen:) Ik heb nu pilletjes van de dokter, nog niet gebruikt.. Weet ook niet precies wat het is, ik zoek het wel een keer op.
Een paar keer kreeg ik de migraine zomaar uit het niets, andere keren had ik eerst mijn hoofd gestoten ofzo. Het is ook gebeurd (in de kleuterklas!) dat ik een kerstdiner had.. Ik was zo ontzettend zenuwachtig en nerveus dat ik op een gegeven moment niet eens meer kon praten.. Ik haalde alles door elkaar. Ik bedacht wat ik wilde zeggen, maar het kwam er gewoon niet uit.. Allemaal gebrabbel als een soort mongooltje (niet lullig bedoeld, maar ik bedoel, zoals sommige van die mensen praten). Alsof mijn tong niet wilde meewerken. Dat weet ik ook nog heel goed. Maar ik denk niet dat het migraine was, toen ik eenmaal op school was, was het over.
Het is een beetje een erg lang bericht geworden:P Maar ik heb er mijn hele leven zo ontzettend mee gezeten.. En nu eindelijk zie ik eens mensen die precies dezelfde dingen hebben!
quote:Op vrijdag 3 maart 2006 08:49 schreef Mieckes het volgende:
Zijn er ook vrouwen die ervaring hebben met het overgaan van de pil op een ander anti-conceptiemiddel, waardoor de migraine minder werd? schijnt nl. ook een relatie te hebben met elkaar...
Heb exact hetzelfde. Ik heb een periode gehad, dat ik elke dag migraine had. Soms had ik het zo erg dat ik zelfs niet meer kon praten. Maar sinds ik Metoprololtartraat gebruik heb ik er geen last meer van.quote:Op vrijdag 28 september 2001 23:15 schreef DuchessX het volgende:
Wanneer ik een migraineaanval krijg merk ik dat het eerst aan vlekken voor mijn ogen, en tintelingen in mijn hand. Daarna zie ik steeds minder en kan ik mijn woorden niet meer goed formuleren. Hierna begint de hoofdpijnaanval en moet ik gaan liggen. Wanneer ik er heel snel bij ben en medicijnen in neem, kan ik het gelukkig afremmen.
Ik ben veranderd van pil juist omdat ik migraine/hoofdpjn vaak had. Ik gebruik nu Cilest, maar tijdelijk gestopt. Deze pil helpt wel hoor heb minder last van hoofdpijn/migraine.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 08:49 schreef Mieckes het volgende:
Zijn er ook vrouwen die ervaring hebben met het overgaan van de pil op een ander anti-conceptiemiddel, waardoor de migraine minder werd? schijnt nl. ook een relatie te hebben met elkaar...
vetquote:Op dinsdag 7 maart 2006 13:17 schreef rameijer het volgende:
Men gaat onderzoeken of lage doses LSD en paddo's kunnen helpen tegen clusterhoofdpijnen en migraine:
klik!
![]()
ik heb het pas al uit geprobeert met een zeer lage dosis van ongeveer 0,3 gram droge paddos (10% van trip dosis) en de migraine was in 30 min helemaal wegquote:Op dinsdag 7 maart 2006 13:17 schreef rameijer het volgende:
Men gaat onderzoeken of lage doses LSD en paddo's kunnen helpen tegen clusterhoofdpijnen en migraine:
klik!
![]()
Als je migraine hebt, zijn je bloedvaten eerst vernauwd en vervolgens verwijd.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 13:21 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
vet
ik merk wel dat blowen en drinken helpen bij mij
Blowen = verwijd te bloedvaten.
alcohol = verdunt het bloed.
heb ik ook... ik heb er nog 1 en daarna moet ik weer naar de dok.quote:Op woensdag 8 maart 2006 13:21 schreef Kloningin het volgende:
Oh, over Maxalt gesproken... Dat heb ik ook een paar maanden gebruikt en dat werkte wel tegen de migraine, maar ik werd er dus hartstikke ziek van.Echt alsof ik griep had. Eerst dacht ik dat het toeval moest zijn, maar elke keer als ik het gebruikt had, voelde ik me daarna een paar dagen echt heel beroerd...
Ik vind het vrij absurd, zulke heftige bijwerkingen.quote:Op woensdag 8 maart 2006 13:43 schreef BarraCupraCuda het volgende:
heb ik ook... ik heb er nog 1 en daarna moet ik weer naar de dok.
maxalt helpt wel erg goed tegen de migraine maar als ik om 14:00 zon ding slik voel ik me om 16:00 ziek en lig ik tegen 04:00 kotsend op de grond van de badkamer me maaginhoud er uit te werken.
mij ookquote:Op woensdag 8 maart 2006 13:50 schreef Kloningin het volgende:
[..]
Ik vind het vrij absurd, zulke heftige bijwerkingen.
Maarreh, zei iemand dat paddo's zouden moeten werken? De bijwerkingen daarvan lijken me een stuk prettiger.
Doet dat ertoe dan?quote:Op woensdag 8 maart 2006 14:27 schreef rameijer het volgende:
Het leek inderdaad tijdelijk te helpen gisteren die paddo, maar of dat nou een placeboeffect was of niet...?![]()
![]()
Denk dat dat meer iets is voor mensen die het sowieso prettig vinden om af en toe geestverruimende middelen te gebruiken.quote:Op woensdag 8 maart 2006 19:17 schreef Dandilion het volgende:
Ik gebruik maxalt, maar niet zulke bijwerkingne gehad.
paddo's LSD etc gebruiken tegen migariane nou nee dank je!
Lijkt me echt eng!
die ga ik onthoudenquote:Op woensdag 8 maart 2006 07:56 schreef Binkster het volgende:
ik heb het pas al uit geprobeert met een zeer lage dosis van ongeveer 0,3 gram droge paddos (10% van trip dosis) en de migraine was in 30 min helemaal weg![]()
Voordat ik dat neem wil ik graag de reden weten dat de registratie hier niet mag. Die registratie is er met een duidelijke reden nl je eigen gezondheid.quote:Op donderdag 9 maart 2006 09:54 schreef Mieckes het volgende:
Ik blijf het toch zeggen: "PROBEER NOU EENS EXCEDRIN!!!"
Zie mijn bericht van 17 februari 2006 15:03 uur.
Zou kunnenquote:Op woensdag 8 maart 2006 19:20 schreef Kloningin het volgende:
[..]
Denk dat dat meer iets is voor mensen die het sowieso prettig vinden om af en toe geestverruimende middelen te gebruiken.
Ik ga het wel eens proberen.quote:Op donderdag 9 maart 2006 11:24 schreef rameijer het volgende:
Zou kunnen![]()
Maar serieus, de hoeveelheden die ingenomen worden zijn zo klein dat je er niet van gaat trippen. Je kan je wel een beetje anders voelen, maar dat doe je toch al op het moment dat je migraine hebt![]()
Ik vermoed dat het gewoon hier niet komt, omdat het heel veel migraine-middelen van de markt zal vegen. Het werkt nl. gewoon. In Amerika kan je het in elke winkel gewoon kopen en zelfs kinderen mogen het gebruiken. De mensen die het nu gebruiken op mijn tip, hebben er allemaal baat bij en een kennis van mij werkt bij de Landmacht en zijn collega's zijn er ook al jaren mee bekend.quote:Op donderdag 9 maart 2006 11:18 schreef Oceanonix het volgende:
[..]
Voordat ik dat neem wil ik graag de reden weten dat de registratie hier niet mag. Die registratie is er met een duidelijke reden nl je eigen gezondheid.
Dat zou ik zeer op prijs stellen.quote:Op donderdag 9 maart 2006 13:45 schreef Mieckes het volgende:
Ik heb onlangs weer een pot gekregen van mijn oom en tante uit Amerika. Die 1 keer in het jaar dat ze komen, nemen ze altijd mee. Het is dus alleen nog in Amerika te verkrijgen. Maar ik kan je er anders wel een paar toesturen, incl. inhoudsbeschrijving etc. Wellicht kunnen we dat verder regelen via mail.
Ik heb ook Maxalt voorgeschreven gekregen, maar ik durf het niet te nemenquote:Op zondag 9 april 2006 23:57 schreef Aventura het volgende:
Helaas, ik dacht dat ik van mijn hoofdpijnen af was, maar ik heb weer steeds vaker een aanval. Er is bij mij overigens noot een officiele diagnose gesteld. Vreemd is dat niet, want de pijnen die ik heb lijken de ene keer meer op een migraine-aanval, dan weer op spanningshoofdpijn. Temeer omdat 9 van de 10 aanvallen in de weekends plaatsvinden.
Ik blijf het raar vinden dat ik pas om mijn 27ste zo vaak hoofdpijn heb. Daarvoor ook wel eens, maar nu lig ik soms een hele dag in bed en niet zelden is de hoofdpijn ook de dag erna niet weg. Het lijkt ook wel alsof ik overgevoelig ben. Ik kan echt niet meer tegen alcohol. 4 biertjes staan al garant voor een 'kater' die twee dagen aanhoudt. Lang uitslapen is ook uit den boze, alsmede niet op tijd eten.
Gelukkig helpt de Maxalt die ik heb voorgeschreven gekregen heel goed. Alleen jammer dat het zo ongelofelijk duur is. 1 pil is geloof ik 7 euro...Het wordt wel vergoed, maar je bent natuurlijk wel in no-time van je no-claim af...
ik gebruik ook maxalt en word er vaak gruwelijk misselijk vanquote:Op maandag 10 april 2006 13:18 schreef es70 het volgende:
[..]
Ik heb ook Maxalt voorgeschreven gekregen, maar ik durf het niet te nemen. Als één van de bijwerkingen staat er namelijk benauwdheid, en aangezien ik al astmatisch ben zit ik daar niet echt op te wachten
. Vannacht weer een flinke aanval te verwerken gekregen, maar de Maxalt is toch na wat twijfelen weer het medicijnkastje in verdwenen... Ik ben er nog niet helemaal overheen, maar het ergste dreunen is (na behoorlijk wat Naproxen vannacht) gelukkig weg...
De huisarts kent je asmatische verleden toch ook? Ga eens terug en overleg eens met hem.quote:Op maandag 10 april 2006 13:18 schreef es70 het volgende:
[..]
Ik heb ook Maxalt voorgeschreven gekregen, maar ik durf het niet te nemen. Als één van de bijwerkingen staat er namelijk benauwdheid, en aangezien ik al astmatisch ben zit ik daar niet echt op te wachten
. Vannacht weer een flinke aanval te verwerken gekregen, maar de Maxalt is toch na wat twijfelen weer het medicijnkastje in verdwenen... Ik ben er nog niet helemaal overheen, maar het ergste dreunen is (na behoorlijk wat Naproxen vannacht) gelukkig weg...
De volgende keer dat ik er ben zal ik dat ook zeker doenquote:Op maandag 10 april 2006 13:35 schreef Oceanonix het volgende:
[..]
De huisarts kent je asmatische verleden toch ook? Ga eens terug en overleg eens met hem.
Misschien kun je met hem afspreken om de eerste keer de pillen onder medische begeleiding in te nemen.
Niets nemen is nl ook geen oplossing!
je hoeft niet alle klachten te hebben, om het labeltje migraine opgeplakt te krijgen.quote:Op maandag 10 april 2006 19:52 schreef Ubeydullah het volgende:
volgens mijn dokter heb ik migraine, het zou ook wel eens kunnen kloppen, kan wel gewoon tegen licht
EDIT: ik denk dat ik omgekeerde migraine heb, ik kan niet zonder licht, bij het minste geringste lichtloze moet er een lamp aanbest moelijk vorig jaar, toen ik met een migrainepatient in de klas zat
![]()
ik zie TE goedquote:Op maandag 10 april 2006 21:26 schreef Oceanonix het volgende:
[..]
je hoeft niet alle klachten te hebben, om het labeltje migraine opgeplakt te krijgen.
Maar misschien moet je wel gewoon een bril?Heb je dat al eens na laten kijken?
![]()
Sinds een jaar of 2 heb ik er erg last van, en het afgelopen half jaar erg regelmatig. Er zijn dagen dat ik geen licht kan zien, ik niet eens een trap af kan lopen, daar val ik dan toch zo af, ik heb geen honger, voel me heel erg misselijk, constant het gevoel dat ik moet overgeven.quote:Op vrijdag 28 september 2001 23:15 schreef DuchessX het volgende:
Wie heeft er wel eens last van migraine? Dus niet gewoon hoofdpijn maar echt dood- en doodziek zijn? Welke bijverschijnselen heb je?
Ik heb ook last gehad van migraine met voornamelijk auraverschijnselen (De pijn was de moeite niet). Effectieve behandelingen weet ik helaas niet. Ik heb er nu al jaren geen last van gehad, en inmiddels is mijn levensstijl zo drastisch veranderd dat er niet zomaar een ding is uit te halen..quote:Op vrijdag 9 juni 2006 14:38 schreef jeitje het volgende:
Is er iemand ervaring heeft met een soortgelijke migraine, dus alleen maar de auraverschijnselen? Zo ja, is hier een effectieve behandeling voor?
Ben begonnen met Mycrogynon 30, en zit nu aan de Yasmin.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 20:50 schreef zebra87 het volgende:
echt waar?! wat raar. het ligt natuurlijk ook aan de soort pil.
wat voor pil heb jij dan?
Toen ik MAxalt gebruikte ging ik er standaard van over mijn nek.. heb al iets meer dan een jaar geen last meer gehad...quote:Op vrijdag 23 mei 2008 23:14 schreef Katinkat het volgende:
Als ik Maxalt gebruik, merk ik wel dat ik moe ben, sneller dan normaal dus. Verder nergens last van, kan ook gewoon gaan werken.
Ik heb weer last...Het is een hele tijd weggeweest, maar ik zit nu in mijn stopweek (goddank nu laatste dag) en ik heb el-ke dag hoofdpijn gehad sinds zaterdagavond. Heb me maandag ziek moeten melden, iets wat ik nog nooit eerder heb gedaan. Ik vind dat het mijn leven nu te erg beinvloedt en ga maar eens op zoek naar een ander voorbehoedsmiddel. Ik heb al sinds lange tijd hoofdpijn in de pilstopweek (maar ook in mijn natuurlijke cyclys). Als ik aan de pil ben los ik het op door steeds 3 of 4 strips door te slikken. Nu heb ik de pil heel lang doorgeslikt, en het lijkt erop dat de hoofdpijn dan ook heel erg en erg lang terug komt. Wat een ellende.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 19:03 schreef zebra87 het volgende:
dit is al heel lang geleden, maar ik wilde hier graag bij zetten dat migraine veroorzaakt kan worden door hormonen, en dus door de pil.
wie een pil als Minerva slikt (wat ik deed) kan de gebruiksaanwijzing lezen. daar staat dat je er direct mee moet stoppen als je vaker of erger migraine krijgt.
Ik slik om precies dezelfde reden de pil door. Ik heb nu nog maar zelden migraine. Vroeger was het elke stopweek BINGO!!quote:Op zaterdag 31 mei 2008 22:35 schreef Katinkat het volgende:
Ik had in de stopweek altijd een gigantische aanval, slik nu de pil door en veel minder last.
Ik ja. Voor mij vallen de bijwerkingen ook echt mee. Het licht benauwde gevoel ervaar ik zelfs als prettig want dan weet ik dat het werkt en het gaat gepaard met minder wordende hoofdpijn en misselijkheid.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 20:50 schreef lienelien het volgende:
Gebruikt er niemand hier Sumatriptan?
Bijwerkingen vallen echt mee, en voor mij werkt het heel goed
Dat heb ik ook ja.quote:Op zondag 1 juni 2008 14:54 schreef Dutchman77 het volgende:
Een bijwerking die ik heb maar waar ik eigenlijk nauwelijks last van heb is een grotere gevoeligheid van mijn handen en keel. Dat merk ik bijvoorbeeld in de douche (het water is erg heet aan mijn handen) of het drinken van koffie/thee.
quote:Op zondag 1 juni 2008 14:54 schreef Dutchman77 het volgende:
[..]
Ik ja. Voor mij vallen de bijwerkingen ook echt mee. Het licht benauwde gevoel ervaar ik zelfs als prettig want dan weet ik dat het werkt en het gaat gepaard met minder wordende hoofdpijn en misselijkheid.
Een bijwerking die ik heb maar waar ik eigenlijk nauwelijks last van heb is een grotere gevoeligheid van mijn handen en keel. Dat merk ik bijvoorbeeld in de douche (het water is erg heet aan mijn handen) of het drinken van koffie/thee.
Voor mij werkt het ook goed. Ik kan het op ieder moment van de aanval slikken en dan werkt het eigenlijk altijd. Als ik het aan het begin van de aanval (die normaal 24 uur duurt) slik dan komt de hoofdpijn na 10-15 uur weer in minder erge vorm opzetten. Dan kan ik nog een sumatriptan 100 nemen.
Van dat piesen heb ik eigenlijk geen last.quote:Op zondag 1 juni 2008 15:13 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dat heb ik ook ja.
En piesen, heel vaak piesen.
Ja als ik het in de late middag/avond krijg dan ga ik gewoon naar bed zonder sumatriptan. Als ik dan goed in slaap val dan neem ik pas de volgende ochtend een tablet. Dan kan ik met ééntje volstaan. Als de migraine zo erg is dat ik niet in slaap kan komen of weer wakker word dan neem ik er meteen ééntje.quote:Op zondag 1 juni 2008 15:55 schreef lienelien het volgende:
[..]
dat de pijn later terugkomt heb ik ook ja. Dat is wel vervelend, maar ik ben echt heel blij met sumatriptan. Eindelijk iets wat helpt.
Waterfabriekje!quote:Op zondag 1 juni 2008 16:34 schreef Isegrim het volgende:
Ik drink ook weinig, maar met sumatriptan op pies ik meer dan ik drink.
Wat zijn de bijwerkingen van dat soort medicijnen? Zijn het dezelfde soort medicijnen die ook gebruikt worden bij een te hoge bloeddruk?quote:Op zondag 1 juni 2008 21:26 schreef ecstasy het volgende:
Om een lang verhaal kort te maken, sinds m'n 12e heb ik ook last van migraine. Alles erop en eraan, de meest heftige aanvallen gehad die je je maar kunt bedenken, verschillende soorten medicijnen gebruikt, niets hielp. Tijdje vanaf geweest, maar 2 jaar geleden begon het weer, heftiger en veel vaker. In plaats van dat ik er maandelijks (eigenlijk 1x in de 3 weken) last van had was het nu wekelijks(!) en zelfs meerdere keren per week. Ik heb van de huisarts medicijnen gekregen die het moeten voorkomen, en sinds ik die slik (ongeveer een jaartje nu)heb geen enkele aanval meer gehad.![]()
quote:Op zondag 1 juni 2008 21:26 schreef ecstasy het volgende:
Om een lang verhaal kort te maken, sinds m'n 12e heb ik ook last van migraine. Alles erop en eraan, de meest heftige aanvallen gehad die je je maar kunt bedenken, verschillende soorten medicijnen gebruikt, niets hielp. Tijdje vanaf geweest, maar 2 jaar geleden begon het weer, heftiger en veel vaker. In plaats van dat ik er maandelijks (eigenlijk 1x in de 3 weken) last van had was het nu wekelijks(!) en zelfs meerdere keren per week. Ik heb van de huisarts medicijnen gekregen die het moeten voorkomen, en sinds ik die slik (ongeveer een jaartje nu)heb geen enkele aanval meer gehad.![]()
Volgens mij een hele lijst aan bijwerkingen, maar ik heb nooit ergens last van gehad. Zijn idd hetzelfde soort medicijnen ja.. Het heeft ook geholpen tegen m'n dagelijkse 'hoofdpijntjes', heb nu echt nauwelijks hoofdpijn meer, en geen enkele aanval.quote:Op zondag 1 juni 2008 21:56 schreef Mister1977 het volgende:
[..]
Wat zijn de bijwerkingen van dat soort medicijnen? Zijn het dezelfde soort medicijnen die ook gebruikt worden bij een te hoge bloeddruk?
De medicijnen zijn er niet voor bedoeld in de eerste plaats, maar het is geloof ik gewoon een paar keer uitgeprobeerd en het schijnt dus te werken.quote:Op zondag 1 juni 2008 22:48 schreef lienelien het volgende:
[..]
zijn er ook medicijnen tegen migraine die je preventief kan slikken?
Ja die zijn er. Ik slik al jaren preventief elke dag "Sandomigran". Sinds ik dat doe heb ik nog maar zelden migraine. Vroeger soms wel 6x per maand of meer.quote:Op zondag 1 juni 2008 22:48 schreef lienelien het volgende:[..]
zijn er ook medicijnen tegen migraine die je preventief kan slikken?
quote:Op vrijdag 17 februari 2006 15:03 schreef Mieckes het volgende:
Hallo iedereen, ook ik word geteisterd door afwisselend migraine-aanvallen en spanningshoofdpijn.
En alles wat ik ook maar innam (soms 3000 mg aan pillen, niks werkte! Het nam wel een beetje af, maar liep er gerust drie dagen meer door.
Totdat...jawel een collega van mij met 'Exedrin' aankwam. http://www.excedrin.com/
Echt waar, ik zeg je, Exedrin is een geschenk uit de hemel!!
Als ik er 2 neem, met veel water, ga ik een half uur liggen en vervolgens sta ik na een half uur of en ik huppel weer door het leven alsof ik nog nooit migraine heb gehad. Het is compleet verdwenen! en het blijft ook weg ook voor minimaal 2 a 3 weken. Ik voel me als herboren. Een aantal vrienden, collegas van...hebben het nu ook geprobeerd en bij hen werkt het ook zo.
Het is helaas niet in Europa te verkrijgen. Had nagevraagd waarom en dit was het antwoord:
In response to your recent communication with our Consumer Affairs Department: Thank you for taking the time to contact us. We are pleased to learn of your satisfaction with our Excedrin products and understand your interest in having it made available in other countries. Unfortunately, we do not have approval to market this product and we are forbidden by law to sell direct to consumers in other countries. Our Worldwide Consumer Medicines group is always looking toward new business opportunities; therefore it may be made available in the future. Consumer satisfaction is important to us, and we appreciate the opportunity to offer assistance.
Belachelijk vind ik dat, als ik kijk naar de vele positieve reacties en de snelheid van de werking.
Ik heb alle andere pillentroep weggegooid en nog maar 1 potje in de kast staan! En ondertussen laat ik mijn oom en tante elke keer als ze naar Nederland komen een voorraadje meenemen!
Het is daar nota bene gewoon te koop bij de drogist!
Wat ik alleen nog niet snap is, dat er toch een aantal (heleboel) mensen zijn die het niet willen proberen en liever blijven aanmodderen met de neussprays enzo. Ik weet het niet hoor, maar toen ik hoorde hoe dit werkte, had ik zoiets van "hier ermee!!".
Wat goed dat kussen, kan me gewoon niet voorstellen dat de oplossing zo simpel is.quote:Op donderdag 12 juni 2008 22:53 schreef _nouseforaname_ het volgende:
Ik had een aantal jaren geleden ook heel erg vaak migraine, het begon met heel wazig zien, flitsen in je ogen, en na een half uur kwam de verschrikkelijke hoofdpijn. Dit verdween na een halve dag op bed liggen.
Toch werd ik het echt zat en hoorde ik over een speciaal hoofdkussen dat erg helpt tegen migraine. Dat heb ik dus gekocht en en daarna heb ik er nooit geen last meer van gehad! Zijn er meer mensen die een speciaal hoofdkussen hiervoor hebben en ook geen last meer hebben van migraine?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |