abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 19 december 2005 @ 17:13:50 #176
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_33220217
Ja dat weet je idd nooit maar, ik was benieuwd.
Had gezien dat het iets met mint was en leek me ook niet echt prettig in de buurt van ogen.
Misschien nog even verder zoeken voor ik weer geld steek in iets dat verder toch niet helpt.

De dag is gelukkig wel weer bijna voorbij, als een soort van hangende blubber met m'n hoofd op tafel en de telefoon van m'n werk doorgeschakeld naar huis. Hopen dat het morgen weer beter is, ik hoef vanavond geen pc of wat dan ook te zien!
pi_33221883
Ow, wat klinkt dit allemaal bekend...

Ik heb "geluk" gehad met mijn migraine. Tot nog toe heb ik het zo'n vijf keer gehad in zes jaar, erg weinig dus. Desondanks kan ik me de keren nog levendig voor de geest halen, omdat ik me nog nooit zo miserabel heb gevoeld.

Het begint inderdaad in mijn oog, mijn linker oog. Ineens zie ik dat mijn kijkhoek kleiner wordt, mijn hele gezichtsveld aan de linkerkant verdwijnt. Vervolgens kan ik geen verbanden meer zien. Als ik naar een hoofd kijk zie ik nog wel ogen, oren, neus en mond, maar het is geen eenheid meer.

Dan weet ik al hoe laat het is. De volgende stap is dat mijn linkerarm volledig uit valt, ik kan 'm niet eens meer optillen. Dan is het snel naar huis, naar bed, ogen dicht doen en zorgen dat niemand me lastig valt. Met een emmer naast mijn bed in stilte en in het donker proberen te slapen. Wat ben ik misselijk op dat moment. Gelukkig gaat slapen me heel makkelijk af op dat moment, waar ik normaal echt alleen na twaalven slaap en bij het krieken van de dag weer wakker ben slaap ik op de meest onganse momenten als ik migraine heb.

Na een uur of vier gaat het weer weg (ook daarmee prijs ik mij gelukkig). Wat rest is die kanonskogel die bij elke miniscule beweging heen en weer bonkt in mijn hoofd. Dat blijft nog wel een dagje, maar die ellendige misselijkheid is weg, en ik kan oog en arm weer gebruiken.

Medicijnen gebruik ik nog niet. Omdat ik het zo weinig heb, probeer ik het met pijnstillers. Paracetamol en ibuprofen werken niet. Aleve tot nog toe wel. Ik heb nu, op aanraden van een collega van mijn moeder, saridon. Eens kijken wat dat doet als het weer eens toe slaat.

De laatste keer was vorig jaar op wintersport, in de kerstvakantie. Ik stond op de berg en toen begon het. Wat is dát vreselijk, in de sneeuw, in de zon. Al dat wit, dat schittert. Ik ben eerst in het restaurant gaan zitten. Nooit gedacht dat het zo moeilijk is om jus d'orange uit mijn mond te krijgen, ik heb de letters denk ik op 30 manier verdraaid voor ik het goed kon zeggen.

Daarna in de auto gaan slapen, gelukkig lagen er nog slaapzakken in. En daarna was het over! Helaas waren de liften toe ook bijna gesloten en kon ik de berg niet meer op... Gek genoeg ben ik het dan ook vergeten (buiten die kogel dus) en wil ik weer heel actief aan de gang.
pi_33245824
Ik heb het hier (in Griekenland) gemiddeld 1x per jaar, en meestal na een heel hete dag als ik zonder zonnebril of petje lang buiten geweest ben.

Afgelopen augustus dus ook weer; in geen jaren zo beroerd geweest. Onverwacht, dus geen medicijnen mee, dus ik moest het gewoon uitzitten (-liggen).

Explosief overgegeven, 5-6x, daarna iets van 11 uur geslapen en toen was ik weer fit
You cannot discover new oceans unless
you have the courage to lose sight of
the shore
pi_33627120
Mijn man wordt sinds een tijdje overvallen door hevige, stekende hoofdpijnaanvallen die zich altijd concentreren in een en hetzelfde oog. Tijdens zo'n aanval ziet hij ook haast niks meer met dat oog. Meneer is echter zeer eigenwijs en wil maar niet naar de huisarts Kan iemand mij vertellen of het een kenmerk is van migraine, of lijkt het toch meer op klusterhoofdpijn?
  maandag 2 januari 2006 @ 15:26:51 #180
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_33627146
ik had het weer 30 dec 31 dec 1 jan
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  maandag 2 januari 2006 @ 15:28:06 #181
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_33627186
ik heb het heel soms, gelukkig. liever helemaal niet, maarja.
meestal ben ik er ook echt wel 2 of meer dagen ziek van.
me opsluiten in mijn kamer, in bed, onder de dekens, in het pikkedonker en het liefst muisstil, is deenige remedie dan
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  maandag 2 januari 2006 @ 15:31:05 #182
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_33627292
quote:
Op maandag 2 januari 2006 15:25 schreef Meaghan het volgende:
Mijn man wordt sinds een tijdje overvallen door hevige, stekende hoofdpijnaanvallen die zich altijd concentreren in een en hetzelfde oog. Tijdens zo'n aanval ziet hij ook haast niks meer met dat oog. Meneer is echter zeer eigenwijs en wil maar niet naar de huisarts Kan iemand mij vertellen of het een kenmerk is van migraine, of lijkt het toch meer op klusterhoofdpijn?
Het lijkt mij typisch migraine. Zoals ik het zelf ken is er ook sprake dat 1 oog vreemde beelden gaat geven en op een gegeven moment helemaal niets meer laat zien, en in mijn geval een lichte stekende hoofdpijn achter datzelfde oog later..
  maandag 2 januari 2006 @ 15:34:25 #183
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_33627431
Vannacht nog Dus nu zit ik brak op m'n werk aangezien ik het merendeel van de nacht ben opgeweest, want slapen is natuurlijk onmogelijk. Het begint hier met stress, daarna een vreetkick, gevolgd door gillende hoofdpijn aan 1 kant die zo erg oploopt dat ik werkelijk niet meer weet wat ik moet doen. Het einde van de aanval wordt hier altijd ingeluid door koude rillingen, waarna ik weet dat er weer een einde aan komt.

Meestal maar 1 a 2 keer per maand, een aantal uren lang.. soms ook dagenlang aan 1 stuk door zonder dat daar op dat moment ook maar een oorzaak voor te vinden is.

Ik heb vandaag in ieder geval kringen onder m'n ogen die doorlopen tot in m'n nek
  maandag 2 januari 2006 @ 15:39:15 #184
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_33627578
dat vind ik er het stomme aan. ik kan er ook geen oorzaak voor vinden
stay frosty
pi_33628261
Ik heb het geerfd van mijn moeder

Ik heb het maandelijks, meestal rond de periode dat ik ongesteld ben/moet worden. Ik ben er inmiddels achter gekomen dat jezelf forceren er dingen ook niet beter op maakt, dus ik kruip maar gewoon in mijn nest met een Paracetamol.
Robert Smith should really cover Coldplays 'Clocks'
And when he'd sing 'Am I part of the cure, or part of the disease?'
We'd all be like: "I know this one!"
pi_33628716
quote:
Op maandag 2 januari 2006 15:31 schreef Alicey het volgende:

[..]

Het lijkt mij typisch migraine. Zoals ik het zelf ken is er ook sprake dat 1 oog vreemde beelden gaat geven en op een gegeven moment helemaal niets meer laat zien, en in mijn geval een lichte stekende hoofdpijn achter datzelfde oog later..
Dus toch. Ik dacht zelf ook wel aan migraine, maar las weer ergens anders dat het vaak een bonkende hoofpijn betreft.Vandaar mijn twijfel. Zijn moeder heeft het trouwens ook, maar wel met heel andere klachten. Ik heb zelf eigenlijk nooit hoofdpijnklachten en als ik dan mijn man zo zie met een van pijn vertrokken gezicht en nu al die verhalen hier zo lees lijkt het me behoorlijk heftig allemaal.
  maandag 2 januari 2006 @ 16:41:22 #187
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_33629691
quote:
Op maandag 2 januari 2006 16:13 schreef Meaghan het volgende:

[..]

Dus toch. Ik dacht zelf ook wel aan migraine, maar las weer ergens anders dat het vaak een bonkende hoofpijn betreft.Vandaar mijn twijfel. Zijn moeder heeft het trouwens ook, maar wel met heel andere klachten. Ik heb zelf eigenlijk nooit hoofdpijnklachten en als ik dan mijn man zo zie met een van pijn vertrokken gezicht en nu al die verhalen hier zo lees lijkt het me behoorlijk heftig allemaal.
Bij mij voelt het vaag alsof er aan mijn oog getrokken wordt (Ik heb gelukkig bij migraine-aanvallen vrijwel geen last van die pijn, het is maar erg vaag aanwezig). Hoe beschrijft hij het gevoel?
  maandag 2 januari 2006 @ 16:46:52 #188
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_33629849
quote:
Op maandag 2 januari 2006 16:13 schreef Meaghan het volgende:

[..]

Dat wat je man heeft lijkt mij typisch clusterhoofdpijn, google er maar eens op...

Ik heb ook een tijdje last gehad van migraine. Heb daarvoor Maxalt gehad. Ik ben nu ong. 6 weken met mijn pil gestopt en heb sindsdien nooit meer een aanval gehad. Ik weet bijna zeker dat het bij mij hornmoongeboden is, aangezien ik er tot mijn 26ste, dus voor ik overstapte op mijn laatste pil, nooit migraineaanvallen had.
pi_33634194
quote:
Op maandag 2 januari 2006 16:41 schreef Alicey het volgende:

[..]

Bij mij voelt het vaag alsof er aan mijn oog getrokken wordt (Ik heb gelukkig bij migraine-aanvallen vrijwel geen last van die pijn, het is maar erg vaag aanwezig). Hoe beschrijft hij het gevoel?
Tja moeilijk om het precies te beschrijven, wordt er hier gemompeld Alsof iemand druk uitoefent op het oog.

En Aventura, ik heb al wel wat gelezen over CH, maar de klachten en kenmerken komen toch meer overeen met migraine. Zo heeft hij tijdens zo'n aanval alleen maar behoefte aan rust en niet aan beweging zoals bij CH wel weer het geval is. De klachten bij CH zijn ook een stuk heviger als ik het zo lees. Het blijft natuurlijk ontzettend vervelend, maar 'liever' migraine dan CH lijkt me zo. Maar goed, eerst maar eens naar de huisarts.
pi_33636676
Hebben andere mensen ook dezelfde symptonen als ik? Ik krijg eerst steeds meer pijn in mijn ogen (soms alle2, soms één). Dan bij mn neus en oren gaat het zeer doen (weer soms maar aan 1 kant en soms aan beide kanten) en mn hoofd en nek doen dan aan die kant ook erg zeer. Merkwaardig is als ik het de ene keer aan de linkerkant van m'n hoofd heb, de kans groot is dat het de keer erna aan de rechterkant van m'n hoofd zet. Gewoon op automatische piloot de dag uitzitten heeft weinig zin, als ik niet naar bed ga en op blijf, word ik op den duur zo misselijk dat ik bang ben dat ik moet overgeven (wat dan uiteindelijk ook gaat gebeuren als ik doorga). Meestal duurt de pijn een dag (komt het smiddags opzetten en duurt het tot middernacht), soms 2 dagen, pijnstiller innemen heeft voor mijn gevoel geen zin. En dat dan ongeveer 2x in de week. Artsen staan zoals gewoonlijk voor een raadsel, migrainemiddelen werken niet, chiropractor hielp niet (mijn nek zit helemaal vast), fysio, alternatieve geneeswijzen, CT-scan en EEG kwam ook niks uit. Ben nu 20 en heb et vanaf ongeveer mn 5e, al was het toen in een andere vorm.
  maandag 2 januari 2006 @ 21:56:13 #191
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_33639851
quote:
Op maandag 2 januari 2006 16:46 schreef Aventura het volgende:

[..]

Dat wat je man heeft lijkt mij typisch clusterhoofdpijn, google er maar eens op...

Ik heb ook een tijdje last gehad van migraine. Heb daarvoor Maxalt gehad. Ik ben nu ong. 6 weken met mijn pil gestopt en heb sindsdien nooit meer een aanval gehad. Ik weet bijna zeker dat het bij mij hornmoongeboden is, aangezien ik er tot mijn 26ste, dus voor ik overstapte op mijn laatste pil, nooit migraineaanvallen had.
ik kreeg er op mijn 19de last van... de laatste maanden heb ik het ook steeds vaker
stay frosty
pi_33640222
Ik heb zo af en toe ook last van migraine maar kan aanvallen goed beperken door weinig tot geen cola, drop en chocola te nuttigen. Mocht dit niet lukken dan is Maxalt mijn grote vriend
  maandag 2 januari 2006 @ 22:35:32 #193
120251 thaMoon
ja nee....!
pi_33641474
*meldt!*

Ik heb ook al jaren last (gehad) van migraine... heb het de laatste tijd niet meer zo vaak als vroeger *klopt af!!*
Nu is het voornamelijk 'gewoon' spanningshoofdpijn.

Ik heb veel uitlokkingsfactoren om hoofdpijn te krijgen.
chocolade, kaas, roomboter, temperatuursverschillen (vanuit de kou naar binnen en weer terug), stress natuurlijk, menstruatie....

Bij mij begint migraine niet met de zogenaamde aura's maar met een vreemd beknepen gevoel in mijn hals en een stijve nek. Dan begin ik misselijk te worden en ga ik alles wat kleiner zien.
Vervolgens kruipt de pijn naar de linkerkant van mijn hoofd, bij mijn slaap.
Mijn linkeroog staat dan ook erg onder druk lijkt wel. Als ik op tijd wil zijn met pijnstillers moet ik al tijdens de nekpijn iets innemen, want zo gauw het naast mijn oog is gekomen is het al te laat...

Dan kan ik dus het licht niet verdragen, bepaalde geuren geven me echt braakneigingen (gelukkig nog nooit echt hoeven overgeven) en warmte is ook niet bevorderend..
Ik kan dan het beste een pikdonkere, stille en koude kamer opzoeken en gaan liggen. Meestal is het de dag erna over, maar het komt ook regelmatig voor dat ik met een bonzend hoofd opsta, dat vind ik echt zwaar klote!
Begint de dag al goed

Ik kan me vaak wel redden met paracetamol met coffeïne (mits ik op tijd ben dus), ibuprofen helpt vaag genoeg niet Terwijl het zwaarder gedoseerd is.

Het is in mijn geval ook erfelijk, van beide kanten. Mijn moeder wordt er vaak door geteisterd en mn pa heeft vroeger vaak last gehad van clusterhoofdpijn (een versie die bij mannen meer voorkomt dan migraine).
Stress: the confusion created when the mind must override the body's basic desire to choke the living daylights out of some idiot who desperately deserves it.
  maandag 2 januari 2006 @ 22:37:43 #194
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_33641563
Maxalt hielp bij mij echt als een trein. Tis wel een vrij zwaar middel schijnt. Anyway voor de dames is misschien stoppen met de pil een optie?
  dinsdag 3 januari 2006 @ 09:52:22 #195
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_33651531
quote:
Op maandag 2 januari 2006 22:37 schreef Aventura het volgende:
Maxalt hielp bij mij echt als een trein. Tis wel een vrij zwaar middel schijnt. Anyway voor de dames is misschien stoppen met de pil een optie?
nadat ik maxalt neem gaat de migraine wel een beetje over (dat wil zeggen schitteringen gaan weg e.d.) doffe hoofdpijn heb ik dan wel maar daaar valt mee te leven . maar de dag na me migraine ben ik door dat maxalt helemaal dood.. kotsen hoofdpijn noem het maar op... hebben meer mensen hier last van
stay frosty
pi_33655368
quote:
Op maandag 2 januari 2006 22:35 schreef thaMoon het volgende:
*verhaal*
Lijkt nog vrij veel op wat ik heb. De neuroloog zei trouwens dat het helemaal niet vreemd is dat je beter of slechter op bv. aspirine of paracetamol of ibuprofen reageert. Het is niet zo dat het ene zwaarder is dan het ander, het is gewoon een (heel) ander middel.
pi_34399729
quote:
Op maandag 2 januari 2006 15:26 schreef BarraCupraCuda het volgende:
ik had het weer 30 dec 31 dec 1 jan
-Meldt- Ik had het ook de 31e, en nog wat dagen in die week helaas (normaal nooit zo vaak in 1 week tijd).
Ik heb altijd last van dat ik dus een trillend dingetje in mn oog zie wat steeds groter wordt en dan zie ik ook minder, stukken beeld vallen weg (op de plek waar dat dingetje zit zo ongeveer). Ik bermerk het altijd doordat ik ineens stukken beeld mis en dan pas bemerk ik dat trillende dingetje op.
Hoofdpijn heb ik nooit zo vreselijk erg gelukkig enz.

Afgelopen keren viel me ook op dat mn lichaam heel erg gespannen is tijdens zo'n aanval. Ben al aantal keren wakker geworden met pijn+verkrampte schouders/ nek EN tevens een migraine aanval
(kan komen doordat ik in de tocht heb geslapen en ik vervolgens, doordat het vast zit, zo een aanval trigger, OF -andere bedachte theorie van me- dat ik een aanval krijg en dat daardoor de boel aanspant en vast gaat zitten).

De dag voor ik mijn laatste migraine aanval had, had ik intensief bewogen en mn buikspieren veel gebruikt. Tijdens de aanval, de dag erna, was ik heel erg aan het verkrampen.
Dat voelde ik des te meer aangezien mijn buikspieren al lichte spierpijn hadden en dus bij dat verkrampen ik ze extra voelde. Ook mn rug was helemaal aant verkrampen enz.
Ik weet niet of ik dat de keren ervoor ook (zo sterk) had. Het viel me dit keer iig meer op (ook mn buik dus, dankzij de spierpijn die ik al had waardoor het nog meer opviel wat ik aanspande).

Of dat verkrampen door de migraine kwam of door de toch lichte paniek -ben ergens altijd bang dat mn ogen blijvend achteruit gaan omdat ik al oogproblemen heb- I dunno.

Meer mensen last van btje spierverkrampen tijdens een aanval?
Nja migraine heeft zoveel verschillende gezichten....

Oja tot nu toe (op 1 keer na) heb ik het gelukkig wel altijd op plekken gehad waar ik me kon terugtrekken (thuis of bij mn ex). Meestal bij het wakker worden/ in mn slaap (doe mn ogen open en het is er al) of tijdens het opstaan (onder de douche, net na het douchen, tijdens het langzaam wakker worden op een luie zondag in bed). Dus dat scheelt gelukkig hehe en het lijkt er dan toch wel op dat het iets met ontspanning ofzo te maken heeft or whatever.

[ Bericht 6% gewijzigd door tulpje6 op 24-01-2006 00:27:34 ]
pi_34403963
quote:
Op maandag 2 januari 2006 15:34 schreef Maerycke het volgende:
Vannacht nog Dus nu zit ik brak op m'n werk aangezien ik het merendeel van de nacht ben opgeweest, want slapen is natuurlijk onmogelijk. Het begint hier met stress, daarna een vreetkick, gevolgd door gillende hoofdpijn aan 1 kant die zo erg oploopt dat ik werkelijk niet meer weet wat ik moet doen. Het einde van de aanval wordt hier altijd ingeluid door koude rillingen, waarna ik weet dat er weer een einde aan komt.
Typisch dat dat zo kan verschillen per persoon, als ik het heb dan slaap ik juist heel makkelijk. Zelfs overdag, terwijl ik normaal gesproken overdag écht niet kan slapen.
  dinsdag 24 januari 2006 @ 08:41:40 #199
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_34404022
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 00:17 schreef tulpje6 het volgende:

Meer mensen last van btje spierverkrampen tijdens een aanval?
Nja migraine heeft zoveel verschillende gezichten....
Spierverkrampen komt me niet bekend voor, wel het gedeeltelijk uitvallen van spieren. Misschien dat dat als je slaapt bepaalde gevolgen heeft?
  dinsdag 24 januari 2006 @ 09:20:07 #200
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_34404597
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 00:17 schreef tulpje6 het volgende:

[..]

-Meldt- Ik had het ook de 31e, en nog wat dagen in die week helaas (normaal nooit zo vaak in 1 week tijd).
Ik heb altijd last van dat ik dus een trillend dingetje in mn oog zie wat steeds groter wordt en dan zie ik ook minder, stukken beeld vallen weg (op de plek waar dat dingetje zit zo ongeveer). Ik bermerk het altijd doordat ik ineens stukken beeld mis en dan pas bemerk ik dat trillende dingetje op.
Hoofdpijn heb ik nooit zo vreselijk erg gelukkig enz.
heb ik ook

tijdens een migraine slaap ik ook erg makkelijk thank god wel
ik moet er ook bijzeggen dat ik het sinds 31 dec. niet meer heb gehad
*afkloppen*

volle voorhoofdsholten werken ook niet echt goed als je gevoelig bent voor migraine
stay frosty
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')