Het lijkt mij typisch migraine. Zoals ik het zelf ken is er ook sprake dat 1 oog vreemde beelden gaat geven en op een gegeven moment helemaal niets meer laat zien, en in mijn geval een lichte stekende hoofdpijn achter datzelfde oog later..quote:Op maandag 2 januari 2006 15:25 schreef Meaghan het volgende:
Mijn man wordt sinds een tijdje overvallen door hevige, stekende hoofdpijnaanvallen die zich altijd concentreren in een en hetzelfde oog. Tijdens zo'n aanval ziet hij ook haast niks meer met dat oog. Meneer is echter zeer eigenwijs en wil maar niet naar de huisartsKan iemand mij vertellen of het een kenmerk is van migraine, of lijkt het toch meer op klusterhoofdpijn?
Dus toch. Ik dacht zelf ook wel aan migraine, maar las weer ergens anders dat het vaak een bonkende hoofpijn betreft.Vandaar mijn twijfel. Zijn moeder heeft het trouwens ook, maar wel met heel andere klachten. Ik heb zelf eigenlijk nooit hoofdpijnklachten en als ik dan mijn man zo zie met een van pijn vertrokken gezicht en nu al die verhalen hier zo lees lijkt het me behoorlijk heftig allemaal.quote:Op maandag 2 januari 2006 15:31 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het lijkt mij typisch migraine. Zoals ik het zelf ken is er ook sprake dat 1 oog vreemde beelden gaat geven en op een gegeven moment helemaal niets meer laat zien, en in mijn geval een lichte stekende hoofdpijn achter datzelfde oog later..
Bij mij voelt het vaag alsof er aan mijn oog getrokken wordt (Ik heb gelukkig bij migraine-aanvallen vrijwel geen last van die pijn, het is maar erg vaag aanwezig). Hoe beschrijft hij het gevoel?quote:Op maandag 2 januari 2006 16:13 schreef Meaghan het volgende:
[..]
Dus toch. Ik dacht zelf ook wel aan migraine, maar las weer ergens anders dat het vaak een bonkende hoofpijn betreft.Vandaar mijn twijfel. Zijn moeder heeft het trouwens ook, maar wel met heel andere klachten. Ik heb zelf eigenlijk nooit hoofdpijnklachten en als ik dan mijn man zo zie met een van pijn vertrokken gezicht en nu al die verhalen hier zo lees lijkt het me behoorlijk heftig allemaal.
Dat wat je man heeft lijkt mij typisch clusterhoofdpijn, google er maar eens op...quote:Op maandag 2 januari 2006 16:13 schreef Meaghan het volgende:
[..]
Dus toch. Ik dacht zelf ook wel aan migraine, maar las weer ergens anders dat het vaak een bonkende hoofpijn betreft.Vandaar mijn twijfel. Zijn moeder heeft het trouwens ook, maar wel met heel andere klachten. Ik heb zelf eigenlijk nooit hoofdpijnklachten en als ik dan mijn man zo zie met een van pijn vertrokken gezicht en nu al die verhalen hier zo lees lijkt het me behoorlijk heftig allemaal.
Tja moeilijk om het precies te beschrijven, wordt er hier gemompeldquote:Op maandag 2 januari 2006 16:41 schreef Alicey het volgende:
[..]
Bij mij voelt het vaag alsof er aan mijn oog getrokken wordt (Ik heb gelukkig bij migraine-aanvallen vrijwel geen last van die pijn, het is maar erg vaag aanwezig). Hoe beschrijft hij het gevoel?
quote:Op maandag 2 januari 2006 16:46 schreef Aventura het volgende:
[..]
Dat wat je man heeft lijkt mij typisch clusterhoofdpijn, google er maar eens op...
Ik heb ook een tijdje last gehad van migraine. Heb daarvoor Maxalt gehad. Ik ben nu ong. 6 weken met mijn pil gestopt en heb sindsdien nooit meer een aanval gehad. Ik weet bijna zeker dat het bij mij hornmoongeboden is, aangezien ik er tot mijn 26ste, dus voor ik overstapte op mijn laatste pil, nooit migraineaanvallen had.
nadat ik maxalt neem gaat de migraine wel een beetje over (dat wil zeggen schitteringen gaan weg e.d.) doffe hoofdpijn heb ik dan wel maar daaar valt mee te leven . maar de dag na me migraine ben ik door dat maxalt helemaal dood.. kotsen hoofdpijn noem het maar op... hebben meer mensen hier last vanquote:Op maandag 2 januari 2006 22:37 schreef Aventura het volgende:
Maxalt hielp bij mij echt als een trein. Tis wel een vrij zwaar middel schijnt. Anyway voor de dames is misschien stoppen met de pil een optie?
Lijkt nog vrij veel op wat ik heb. De neuroloog zei trouwens dat het helemaal niet vreemd is dat je beter of slechter op bv. aspirine of paracetamol of ibuprofen reageert. Het is niet zo dat het ene zwaarder is dan het ander, het is gewoon een (heel) ander middel.quote:Op maandag 2 januari 2006 22:35 schreef thaMoon het volgende:
*verhaal*
-Meldt- Ik had het ook de 31e, en nog wat dagen in die week helaas (normaal nooit zo vaak in 1 week tijd).quote:Op maandag 2 januari 2006 15:26 schreef BarraCupraCuda het volgende:
ik had het weer 30 dec 31 dec 1 jan
Typisch dat dat zo kan verschillen per persoon, als ik het heb dan slaap ik juist heel makkelijk. Zelfs overdag, terwijl ik normaal gesproken overdag écht niet kan slapen.quote:Op maandag 2 januari 2006 15:34 schreef Maerycke het volgende:
Vannacht nogDus nu zit ik brak op m'n werk aangezien ik het merendeel van de nacht ben opgeweest, want slapen is natuurlijk onmogelijk. Het begint hier met stress, daarna een vreetkick, gevolgd door gillende hoofdpijn aan 1 kant die zo erg oploopt dat ik werkelijk niet meer weet wat ik moet doen. Het einde van de aanval wordt hier altijd ingeluid door koude rillingen, waarna ik weet dat er weer een einde aan komt.
Spierverkrampen komt me niet bekend voor, wel het gedeeltelijk uitvallen van spieren. Misschien dat dat als je slaapt bepaalde gevolgen heeft?quote:Op dinsdag 24 januari 2006 00:17 schreef tulpje6 het volgende:
Meer mensen last van btje spierverkrampen tijdens een aanval?
Nja migraine heeft zoveel verschillende gezichten....
heb ik ookquote:Op dinsdag 24 januari 2006 00:17 schreef tulpje6 het volgende:
[..]
-Meldt- Ik had het ook de 31e, en nog wat dagen in die week helaas (normaal nooit zo vaak in 1 week tijd).
Ik heb altijd last van dat ik dus een trillend dingetje in mn oog zie wat steeds groter wordt en dan zie ik ook minder, stukken beeld vallen weg (op de plek waar dat dingetje zit zo ongeveer). Ik bermerk het altijd doordat ik ineens stukken beeld mis en dan pas bemerk ik dat trillende dingetje op.
Hoofdpijn heb ik nooit zo vreselijk erg gelukkig enz.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |