abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25257287
Vertel nog wat meer over hengels! Alsjeblieft?
pi_25257339
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 21:32 schreef -Angel- het volgende:
16.20, ik heb nog even een moment genomen om gauw een aanteking te maken van wat nu de aanleiding was van dit ongeval. Ik houd het zo kort mogelijk, want ik zit nog steeds te rillen en ik heb nog een lange tocht voor de boeg.
Doorweekt in de vrieskou, maar je blijft aan je verslag werken. Hulde!

Anders was je namelijk vast vergeten hoe het ook alweer kwam dat je opeens uit je boot gesluerd was...
  vrijdag 25 februari 2005 @ 22:31:48 #83
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_25257392
Mên wat een avontuur, ik moest ervan lachen.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 25 februari 2005 @ 22:45:33 #84
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_25257614
quote:
Het is namelijk altijd al een droom van mij geweest om eens een lang en uitputtend gevecht aan te gaan met een forel. Kortom het wat serieuzere werk, diepzee vissen.
Hele klus hoor, zo'n diepzeeforel
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_25259782
vage kerel
  Moderator zaterdag 26 februari 2005 @ 10:16:06 #86
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_25262773
quote:
Op dinsdag 22 februari 2005 13:45 schreef -Angel- het volgende:
DAG 3: Een prachtig uitzicht vanaf “The Ice Fiord”;
quote:
Op donderdag 24 februari 2005 20:36 schreef -Angel- het volgende:
DAG 3: Een historische wandeling door Jakobshavn;
Verwarrend hè, die hele korte dagen. Zorg je wel dat je op de juiste dag de terugvlucht pakt.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_25264057
Kan ik ook nog mee?
  zaterdag 26 februari 2005 @ 12:18:40 #88
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_25264071
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 12:16 schreef T1andonly het volgende:
Kan ik ook nog mee?
Vergeet niet je walvissenpak aan te trekken, die is TS nog niet tegengekomen
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_25266938
quote:
DAG 4: Boottocht!

Hoewel hij duur was, heb ik het dus niet kunnen laten om hem niet aan te schaffen.
Volgens mij staat hier dat je die hengel dus niet gekocht hebt.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_25266983
Edit: Biancavia was weer eens sneller.

Dan maak ik er gewoon een TVP van.
  zaterdag 26 februari 2005 @ 16:20:44 #91
115647 Herr-Wheelchair
Hij rolt zo die gaat.
pi_25267037
Moeilijk hè, van een website van iemand anders dagelijks een stukje reisverslag kopiëren en hier plakken.

Baklap.
<i>Alkohol und Sonnenschein, ficken und auf Drogen sein.
Ich bleibe meinem Motto treu: Geil, pervers und arbeitsscheu!</i>
pi_25267085
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 16:20 schreef Herr-Wheelchair het volgende:
Moeilijk hè, van een website van iemand anders dagelijks een stukje reisverslag kopiëren en hier plakken.

Baklap.
Bron?
  zaterdag 26 februari 2005 @ 16:31:36 #93
115647 Herr-Wheelchair
Hij rolt zo die gaat.
pi_25267136
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 16:25 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Bron?
Momenteel aan het zoeken.

Maar dat lijkt me gewoon de enige verklaring...
<i>Alkohol und Sonnenschein, ficken und auf Drogen sein.
Ich bleibe meinem Motto treu: Geil, pervers und arbeitsscheu!</i>
pi_25267149
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 16:31 schreef Herr-Wheelchair het volgende:

[..]

Hij kan het toch ook gewoon allemaal al verzonnen hebben en het nu gewoon per dag posten?
Lijkt me logischer dan dat het een echt reisverslag is.
  Moderator zaterdag 26 februari 2005 @ 16:33:58 #95
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_25267159
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 16:31 schreef Herr-Wheelchair het volgende:

Ik denk dat het verhaal wel redelijk origineel is.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  zaterdag 26 februari 2005 @ 16:35:52 #96
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_25267188
Is het geen echt verhaal dan?
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_25267219
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 16:35 schreef BBQ-kip het volgende:
Is het geen echt verhaal dan?
Jawel toch?
pi_25267269
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 16:33 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Hij kan het toch ook gewoon allemaal al verzonnen hebben
Hoezo verzonnen?
Hoe kom je daar nou bij dan?
pi_25267468
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 16:42 schreef Murray het volgende:

[..]

Hoezo verzonnen?
Hoe kom je daar nou bij dan?
Verzonnen? Nee hoor. Helemaal niet.
Cultuurbarbaar!
  zaterdag 26 februari 2005 @ 20:46:45 #100
109687 -Angel-
Play that funky music.
pi_25270619
DAG 6: De speurtocht naar de Nanuq (ijsbeer);

Vandaag belooft het een leuke en zelfs spannende dag te worden.

Te samen met mijn gids Svenson Nanook zal ik vanmiddag op zoek gaan naar ijsberen. Met eigen ogen wil ik zien hoe de ijsbeer zich gedraagt in zijn leefomgeving. Het moet simpelweg een geweldige ervaring zijn, om in de buurt te zijn van zo’n magnifiek beest. Ik zou het dan ook werkelijk waar fantastisch vinden, wanneer ik er één zal zien zwemmen in de ijszee. Daarom heb ik ook een Kodak Water & Sport fototoestel aangeschaft, zodat ik in staat ben om zo nu en dan een foto te schieten.

11.30, Svenson is intussen gearriveerd in de cabin. Onder het genot van een cappuccino hebben we de route uitgestippeld op de landkaart. Tevens heeft Svenson voor mij één van zijn geweren meegenomen. Zodat ik eventueel mij en Svenson kan beschermen tegen een aanval van een ijsbeer.

Het is een vrij nieuw jachtgeweer, de Winchester Model 70 Brown Laminated Coyote Stainless. Ja, ik moet zeggen, de Coyote is een geweldig geweer. Licht en ook nog geschikt voor lange afstands schoten. Je kunt wel zeggen dat het een geweer is, dat gebouwd is voor elke situatie. Ook beschikken we over voldoende munitie. We zullen dan ook niet het gevoel krijgen, dat we problemen kunnen ondervinden veroorzaakt door eventuele aanvallen van ijsberen.

Na het middageten zullen we op pad gaan.

12.00, Svenson en ik zijn vetrokken vanuit de cabin. In overleg met mijn gids heb ik eerder al bepaald dat we richting het noorden zullen gaan. De kans dat we op ijsberen zullen stuiten is dan aanwezig. Hopelijk zullen we in ieder geval een leuke middag beleven. Dat zal denk ik wel lukken, Svenson is een echte grappenmaker.

12.45, we lopen nu al een 45 minuten door de sneeuw. Het is niet al te koud en gelukkig sneeuwt het niet. Wel vind ik het jammer dat we vergeten zijn om een verrekijker mee te nemen. Het zou onze zoektocht veel makkelijker maken als we zo nu en dan de poolvlakte konden afspeuren.

14.30, we lopen nu al enkele uren en het is licht gaan sneeuwen. Dit bemoeilijkt het om de horizon af te turen naar de eventuele aanwezigheid van ijsberen. Svenson is echter nog hoopvol dat we er nog één zullen zien. Een ander iets is dat ik naast een lichte pijn in mijn linkerbeen, last begin te krijgen van mijn voeten. Ik ben thuis niet gewend om zulke grote afstanden te lopen.

14.45, mijn voeten beginnen nu toch wel zeer pijnlijk aan te voelen. Het zou me niet verbazen als er enkele blaren op staan. Tevens is het moeilijk lopen met het geweer op mijn rug, daarnaast heb ik ook nog een kleine rugzak bij.

15.00, ik begin langzaam achter op te raken. Svenson moet dan ook regelmatig stoppen, om mij de mogelijkheid te geven om hem zo in te halen. Ik begin tevens ongeduldig te raken, we lopen nu al zo lang en we hebben nog steeds niets gezien. Svenson moedigt mij echter aan om gewoon door te gaan, de pijn zal goed gemaakt zijn wanneer we een ijsbeer zien zegt hij.

15.15, er is weer een kwartier verstreken, ik ben even wat achter gebleven. Svenson zal in een wat rustigere tempo door wandelen en uitkijken naar eventuele ijsberen.

Ik krijg steeds meer last van mijn voeten, mede veroorzaakt door mijn schoenen. Hoewel ze in Nederland verkocht worden onder de noemer bergschoenen, wordt het bewijs geleverd dat ze in deze situatie niets waard zijn. Ik had beter een nieuw paar schoenen kunnen kopen in de outdoorshop.

Misschien zal de korte rustperiode mijn voeten goed doen.

15.25, ik heb mijn schoenen even uitgedaan, zodat ik een aantal pleisters kan plakken op mijn blaren. Ik ben blij dat ik een pak pleisters in mijn rugzak had gestopt, voordat we vertrokken zijn.

Door de kou heb ik mijn schoenen maar weer gauw aangedaan. Blote voeten is niet verstandig in dit weer, er bestaat immers de kans op eventuele bevriezing. Hoewel ik steeds minder enthousiast ben, als het gaat om deze speurtocht, ben ik des al niet te min met tegenzin toch weer op weg gegaan.

15.45, enkele minuten zijn nu al verstreken, naast dat het weer wat harder is gaan sneeuwen, is er nog geen enkel spoor te bekennen van Svenson. Als ik achter omkijk dan zie ik dat de sneeuwval onmiddelijk mijn voetsporen uitwist. Svenson voetsporen zijn dus al lang en breed opgegaan in de sneeuwmassa.

15.50, ik begin te denken dat het niet zo verstandig was om op te splitsen. Ik hoop dat ik Svenson kan terug vinden. Alleen in deze sneeuwvlakte zal het onmogelijk voor mij zijn om de weg naar Illussat terug te vinden.

15.55, langzaam maakt de pijn plaats voor paniek. Hoe kom ik vredensnaam zonder de hulp van mijn gids weer veilig terug in mijn cabin. Ik heb er spijt van dat ik ooit begonnen ben aan deze onderneming, ik had lekker in mijn cabin bij het open haardvuur kunnen zitten. De laatste hoofdstukken lezend van This is Greenland. Ook heb ik nog eens het fototoestel voor niets aangeschaft.

16.15, in de verte zie ik iets dat lijkt op een ijsbeer. Helaas is mijn geweer niet uitgerust met een scope, dus helemaal zeker ben ik er ook niet van. Voor de zekerheid heb ik echter mijn geweer toch maar aangelegd, mijn bontjas zit overigens gruwelijk hierbij in de weg.

16,16, de figuur lijkt steeds dichter in de buurt te komen. De sneeuwval maakt het moeilijk om waar te nemen of het hier nu wel of niet om een ijsbeer gaat.

16.17, ik heb besloten om het zekere voor het onzekere te nemen, en ik sta op het punt om de ijsbeer neer te gaan schieten. Ik wil niet aangevallen worden door een ijsbeer, de gevolgen zouden verschrikkelijk zijn. Een aanval van een ijsbeer kan immers seriouse wonden veroorzaken.

16.19, hoera! Na zorgvuldig richten heb ik de ijsbeer geraakt. Haha, wat een prachtig schot, Yes Yes. In de verte zag ik hem neervallen. Hoewel ik ging voor een hoofdschot, lijkt het er echter wel op dat ik de ijsbeer geraakt heb in zijn poot.

Het zou verstandig zijn om de ijsbeer te laten voor wat hij is, en juist verder op zoek te gaan naar Svenson. Omdat ik een dierenvriend ben, heb ik toch besloten om het dier uit zijn lijden te gaan verlossen. Alsnog zal ik hem met een hoofdschot afmaken.

Na enkele minuten wandelen zal ik de plaats van triompf bereikt hebben. Ik zal nog even een foto van de ijsbeer maken met mijn fototoestel, als bewijs van mijn koelbloedigheid.

16.27, tot mijn grote ontsteltenis heb ik net Svenson, mijn gids, gewond aangetroffen. Hij bloed flinkt, ik heb al vakkundig zijn been omzwachteld.

Zijn been is helemaal kapot, zowel voor als achter op zijn been is een open wond zichtbaar.

Het is een afschuwelijk gezicht, waarschijnlijk is hij aangevallen door de ijsbeer. Gelukkig is hij nog wel bij bewustzijn. Volgens hem werdt hij enkele minuten geleden plotseling aangevallen door iets. Wat weet hij niet, hij kan zich echter niet herinneren dat er iets zijn omgeving aanwezig was.

Ik zal proberen om hem zo snel mogelijk terug te dragen naar het hotel. Want naar mijn mening is medische hulp hier wel een vereiste. Zijn wonden dienen zo snel mogelijk verzorgd te worden.

Echter op het huidige moment zitten we nog vast midden in de sneeuwvlakte. Waar je ook kijkt er is slechts niets dan sneeuw te zien. Toch zijn we maar begonnen met de terugtocht.

Svenson brabbelt af en toe een aanwijzing. Ik loop maar in die richting en hoop dat we zo snel mogelijk het hotel zullen bereiken.

19.30, intussen is Svenson afgevoerd naar het ziekenhuis. Na een flinke wandeling, heb ik hotel bereikt en heeft de hoteleigenaar onmiddelijk actie ondernomen.

Er is mijn verzekerd dat het helemaal goed zal gaan komen met hem. Ik wacht dan ook maar af, en intussen ben ik in gedachte bij hem. Wat hem nu precies heeft aangevallen, dat blijft een vraagteken, we zullen het misschien wel nooit weten.

Ik ga nu even zitten, want mijn voeten doen enorm pijn. Dit mede veroorzaakt door de verschrikkelijk terugtocht.
pi_25270669
  zaterdag 26 februari 2005 @ 20:51:55 #102
109687 -Angel-
Play that funky music.
pi_25270694
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 10:16 schreef UIO_AMS het volgende:

Verwarrend hè, die hele korte dagen. Zorg je wel dat je op de juiste dag de terugvlucht pakt.
Dank je, voor deze tip.

Ik heb hem er nog even op gewezen, toen ik hem aan de telefoon had.
Zijn uitleg was dat de vermoeidheid hem parten begon te spelen.

Iedereen in Nederland wil hij in ieder geval nog de groeten doen.
Tevens moest ik zeggen dat hoewel het zwaar is, hij iedereen aanraadt om op vakantie te gaan naar Groeland.
pi_25270758
pssstttt, mocht je zonder inspiratie komen te zitten dan heb ik hier nog wel een leuk idee!
  zaterdag 26 februari 2005 @ 20:58:47 #104
99676 Tagaq
Inuit Throat Singer
pi_25270806
quote:
DAG 4: Boottocht!
Hoewel zijn naam dit niet doet vermoeden is hij terdege een Eskimo.
We are Inuit, you #%%$#$%##%!
Throat singing is a unique traditional Inuit art form, passed down through the generations.
pi_25276402
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 20:46 schreef -Angel- het volgende:
DAG 6: De speurtocht naar de Nanuq (ijsbeer);

blablablablabla

Het is een vrij nieuw jachtgeweer, de Winchester Model 70 Brown Laminated Coyote Stainless. Ja, ik moet zeggen, de Coyote is een geweldig geweer. Licht en ook nog geschikt voor lange afstands schoten. Je kunt wel zeggen dat het een geweer is, dat gebouwd is voor elke situatie.

Dat lijkt verdomd veel op het verkooppraatje dat de firma winchester zelf houdt over dit geweer
http://www.winchesterguns.com/prodinfo/catalog/detail.asp?cat_id=535&type_id=973&cat=001C
easy-to-carry rifle and one capable of long-range accuracy
built for any situation
.
meer blablablaverzingeouwehoer

Omdat ik een dierenvriend ben, heb ik toch besloten om het dier uit zijn lijden te gaan verlossen. Alsnog zal ik hem met een hoofdschot afmaken.

EEN DIERENVRIEND HAD HET BEEST NOOIT GESCHOTEN

Na enkele minuten wandelen zal ik de plaats van triompf bereikt hebben. Ik zal nog even een foto van de ijsbeer maken met mijn fototoestel, als bewijs van mijn koelbloedigheid.

Zal je zien dat op een of andere manier het fototoestel in een wak valt/ door de moeder van de Ijsbeer uit wraak wordt gestolen of dat bij het ontwikkelen van de film blijkt dat de lokale fotozaak in Groenland wordt gerund door de broer van een hoteleigenaar die toevallig net een rechtzaak aan z'n kont heeft. In dat laatste geval zou ik hem gewoon ook aanklagen en lijkt een beloning van 20.000 euro me wel op zijn plaats.

Het is een afschuwelijk gezicht, waarschijnlijk is hij aangevallen door de ijsbeer. Gelukkig is hij nog wel bij bewustzijn. Volgens hem werdt hij enkele minuten geleden plotseling aangevallen door iets. Wat weet hij niet, hij kan zich echter niet herinneren dat er iets zijn omgeving aanwezig was.

Het was toch niet weer dat mysterieuze wezen dat zich ook al in de buurt van je cabin had verschanst?

Echter op het huidige moment zitten we nog vast midden in de sneeuwvlakte.

Toch neem ik even de tijd om mijn aantekeningen bij te werken????????of even naar huis te bellen om mijn reisverslag te laten notuleren.

Wat hem nu precies heeft aangevallen, dat blijft een vraagteken, we zullen het misschien wel nooit weten.
Zie je wel het was Bigfoot weer.

Ik ga nu even zitten, want mijn voeten doen enorm pijn. Dit mede veroorzaakt door de verschrikkelijk terugtocht.

Ik voel met je mee

[ Bericht 1% gewijzigd door fotovandennis op 27-02-2005 02:23:11 ]
pi_25278585
Je kunt zeggen wat je wilt, maar het is wel een origineel verslag!
pi_25279810
Heb je nog meer reizen in de planning?
pi_25279903
Hevige sneeuwval, pas na enkele minuten lopen je "aangeschoten" ijsbeer kunnen bewonderen.
Die je overigens hebt geschoten met een geleend geweer die een gids never nooit niet aan een toerist zou geven.

(Ik dacht ff dat je je "ervaren" gids had neergeknald, die je alleen liet en zijn verrekijker vergat).

Pleisters op je blaren, mmmhhh, een echte survival expert...(licht niet aan je schoenen hoor, maar meer aan het gebrek aan inlopen).

Ben benieuwd wat er verder komen gaat

Maar een ijsbeer neerknallen met een .22 knap staaltje werk hoor

(Heb je trouwens een reis/ levens- verzekering, lijkt me erg gevaarlijk daar)

Ik blijf in ieder geval aan mijn pc geplakt zitten voor de rest van je verslag, heb me in tijden niet zo vermaakt.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 27 februari 2005 @ 13:48:51 #109
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_25281014
Ik weet in elk geval wel waardoor Svenson gewond is geraakt
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_25282428
Dit wordt absoluut een legandarische reeks.
  zondag 27 februari 2005 @ 20:39:58 #111
109687 -Angel-
Play that funky music.
pi_25286636
DAG 7: Een dag van rouw;

Na de fysiek zware dag van gisteren heb ik besloten om het vandaag rustig aan te doen. Toen ik vanmorgen opstond, heb ik meteen geïnformeerd bij de hoteleigenaar hoe het er voor stond met Svenson’s gezondheid. Hij had positief nieuws, hoewel hij veel bloed verloren had was er volgens de dokter toch wel een verbetering zichtbaar. Mijn dag kon dus niet beter beginnen.

Ook voor de dokters was het echter een raadsel wat de wond nu veroorzaakt had. Volgens hen is het vrijwel uitgesloten dat het hier gaat om een ijsbeer. Er zouden dan immers meerdere tekenen van geweld aanwezig moeten zijn. Ik denk er maar niet meer te veel meer aan, het beeld zal al eeuwig op mijn netvlies gebrand staan. Ik zie hem daar nog liggen te midden van zijn twee rugzakken, zijn bloed kleurde langzaam de wite maagdelijke sneeuw rood.

Verschrikkelijk gewoon, ik zal de gelaatsuitdrukking op zijn gezicht ook nooit vergeten. Pijn, geheel wit weggetrokken en die blik van hem. Zijn ogen waren gewoon glazig. Afschuwelijk. In ieder geval vanmiddag ga ik lekker genieten, ik ga de sledehonden voeren.

13.00, ik ben op weg naar één van de vele plaatsen waar men sledehonden huisvestigd. Het weer is aangenaam. Intussen moet ik zeggen dat ik al redelijk gewend begin te raken aan de omstandigheden hier.

13.30, kwam langs een leuke winkeltje en ik heb er een leuk souvenier gekocht. Een glazen bol die je kan schudden zodat er sneeuw rond dwarrelt. Er staat zelfs een kleine iglo in. Ach, het is een klein iets, maar eenmaal thuisgekomen zal het een prachtige herinnering zijn aan dit land.

13.45, ben intussen aangekomen bij zo’n 20 hongerige honden. De baas heeft mij daarnet vertelt dat er meer honden zijn dan mensen in Ilulissat. Zo’n 7.000 honden, ik moet zeggen ik vindt dit getal nogal overdreven.

14.15, zojuist heb ik een kleine tocht gemaakt met de honden, tevens heeft de eigenaar mijn toestemming gegeven om ze wat te voeren. Het zijn leuke beesten, het hart van een echte dierenvriend zoals ik begint op zo’n moment toch wel sterker te kloppen. Ze zijn ook zeer toegankelijk, ze vragen om geaaid te worden. Tegenwoordig worden ze hier vooral gebruikt als attractie voor de toeristen en als transportmiddel.

14.30, ben weer op weg naar mijn hotel om daar even te gaan genieten van de lounge. Even wat tot rust komen na de hectiek van de afgelopen dagen.

15.20, in de lobby van het hoofdgebouw heeft de hoteleigenaar zojuist mijn het verschrikkelijke nieuws medegedeeld. Een uur geleden is Svenson overleden aan zijn verwondigen. Er waren complicaties opgetreden nadat een zuster hem per ongeluk een verkeerde spuit heeft toegediend.

Ik moet bekennen op dat moment was er toch wel een brok in mijn keel, ik had moeite met slikken. Ik heb vervolgens een half uur stil en roerloos in de lobby gezeten. Mijn gedachten gaan terug naar die trip waar we samen een aantal gedenkwaardige momenten hebben gedeeld. Ik kijk met tranen in de ogen terug naar deze tocht. Ja, zo’n moment grijpt je toch aan. Ik kon de tranen dan ook niet meer bedwingen. Waarom moet dit nu zo’n geweldige kerel overkomen? Waarom?
quote:
-------------------------------------------------------R.I.P.---------------------------------------------------------

...............................................................SVENSON NANOOK..............................................................

+++++++++++++++++++++++++++++++++† 1973 – 2005 †+++++++++++++++++++++++++++++++++

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Het onderstaande gedicht wil ik opdragen aan mijn gids Svenson Nanook.

There are strange things done in the midnight sun
When the great polar bear is on the run;
The Arctic trails have their secret tales
That would make your blood run cold;
The Northern Lights have seen some mighty sights,
But the mightiest that they ever did see
Was two days ago Svenson Nanook
When I cold blooded killed a polar bear with a single shot
May you rest in peace and be remembered Eskimo Nanook
I know I will remember you for good

Deze gebeurtenissen hebben mij zeer aangegrepen, mijn gedachten gaan uit naar de familie. Ik overweeg op dit moment dan ook om mijn vakantie af te breken en terug te keren naar Nederland.
pi_25286665
Vreselijk, we zullen nooit weten wat voor Yeti de gids heeft aangevallen!
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_25287273
OK, de grap is er nu wel af. Hoe lang gaat deze 'reis' nog duren?
pi_25287483
Mijn Svenson, wat doe je?
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_25287857
Nee je kan beter gewoon blijven, svenson had het vast zo gewilt...
Hoe groot is jullie hotel dan?
pi_25289173
Je gedicht vind ik echt prachtig
Het doet me alleen een beetje denken aan een ander gedicht dat je hier kan lezen.
http://ingeb.org/songs/thereare.html
ene Robert W. Service maakte ooit dushaast het zelfde mee.
alleen zijn Svenson Nanook heette Sam Mc Gee.

Maar goed toch sterkte met het verlies

pi_25289217
Arme Svenson....
  zondag 27 februari 2005 @ 23:04:06 #118
113990 Error51
Zieke geest
pi_25289313
quote:
There are strange things done in the midnight sun

By the men who moil for gold;

The Arctic trails have their secret tales

That would make your blood run cold;

The Northern Lights have seen queer sights,

But the queerest they ever did see

Was that night on the marge of Lake Lebarge

I cremated Sam McGee.
ontroerende gejat
I am the greatest, the fastest, the smartest, I'm your dream turning into a nightmare!
  zondag 27 februari 2005 @ 23:08:01 #119
113990 Error51
Zieke geest
pi_25289391
de naam Nanook komt niet voor op Groenland...
I am the greatest, the fastest, the smartest, I'm your dream turning into a nightmare!
pi_25289435
quote:
Op zondag 27 februari 2005 23:08 schreef Error51 het volgende:
de naam Nanook komt niet voor op Groenland...
Na vandaag helaas niet meer nee
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')