abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 24 februari 2005 @ 14:01:11 #51
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_25232393
Oeieoeoei hoe gaat dit aflopen !
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  donderdag 24 februari 2005 @ 14:09:34 #52
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_25232511
Tering wat een zeldzaam saai verslag!
Ok, er was ooit die gast die in Senegal alleen maar zat te fokken, maar als je dan toch iets zelf verzint, die het dan góed!

Ik ken zelfs mensen die met een groep collega's een weekend weggaan, niets noemenswaardigs meemaken en daar tóch een fantastisch verhaal over schrijven!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_25234136
zit heel hard te lachen hier
  donderdag 24 februari 2005 @ 20:36:16 #54
109687 -Angel-
Play that funky music.
pi_25238374
DAG 3: Een historische wandeling door Jakobshavn;

Vanmorgen werd ik wakker met een stekende pijn in mijn linkerbeen. De hevige pijnscheuten maakte het haast onmogelijk, om op een veilige manier, de begane grond van het hotel te bereiken. Daarom overweeg ik op dit moment, om de hoteleigenaar en daarmede het hotel aansprakelijk te stellen voor dit gebrek aan onderhoud.

Na het ontbijt heb ik onmiddelijk contact gezocht met de hoteleigenaar, om hem zo op de hoogte te stellen van het bedrag dat ik eis. Nadat ik hem uitgelegd had dat ik lichamelijk letsel had opgelopen door zijn persoonlijk schuld, heb ik het bedrag meedegedeeld.

Ik heb immers recht op smartengeld. Tevens was er ook nog in enige mate sprake van geestelijk letsel, ik vindt het dan ook bijzonder moeilijk om slaap te vatten. Doordat er als het ware een angst bij mij aanwezig is, dat er iets gaat gebeuren. Het bedrag is daarom dan ook ¤ 15.000. Het laatste woord had echter mijn mond nog niet verlaten of de hoteleigenaar barste in woede uit.

Na een scheldkanonnade in het Deens, ik heb er overigens weinig van verstaan, werd mij onmiddelijk de deur gewezen. Ik moest mijn spullen pakken en nooit meer terugkomen. Ik heb gelijk tegen hem gezegd dat ik het hier niet bij zou laten zitten. Naast het smartengeld zal ik dus ook een schadevergoeding gaan eisen. Zodra ik weer in Nederland ben zal ik stappen gaan ondernemen.

Voordat ik echter mijn spullen heb gepakt, heb ik nog even een aantal hotel borden, zeepjes, etc. in mijn koffers gestopt. Hierna ben ik op weg gegaan naar een dokter in Ilulissat omdat door het gesleep met de koffers mijn been opgezwollen begon te raken.

Na een half uur zoeken heb ik een dokter gevonden. Die mijn een aantal prikken heeft gegeven tegen de zwellingen. Een alleraardigste man moet ik zeggen, zeer behulpzaam ook.

Op het huidige moment heb ik net ingecheckt in een andere dicht bijgelegen hotel. Men heeft mijn een prachtige houten cabin toegewezen. Het interieur is prachtig gewoon, prachtige houtkunstwerken, design meubilair, 4 kamers, schattige kleedjes gemaakt van het vel van sledehonden en bovendien is de cabin ook nog erg ruim. Kortom het is zeer knus.

Het is 13.00 en ik ben op weg naar de startplaats van waar starten om een historische wandeling te gaan maken door de stad Ilulissat. Mijn doel van deze vakantie is immers om ook wat cultuur mee te krijgen en kennis te maken met de historie van dit land. En met namen natuurlijk Jakobshavn.

Intussen zijn we al een uur onderweg en de gids heeft al diverse interresante verhalen verteld over Ilulissat. Zo is de stad gesticht in 1741 en is het vandaag de dag de derde grootste stad van Groenland, ongeveer zo’n 4500 inwoners.

Met namen worden verhalen verteld over de historie van de stad, de cultuur van Groenland. Zo heb ik ondermeer de vissers bij de haven, de jagers bij de handelspost brattet, the Knud Rasmussen museum en de oude huoten kerk van Zion bezocht. Zo werd mij ondermeer verteld dat Knud Rasmussen, de man is die vele expedities geleidt heeft naar de arctische gebieden.

Ik moet zeggen deze tour is een aanrader voor een ieder die wat op wil snuiven van hun oude cultuur en wat wil zien van de oude stad Ilulissat.

Intussen ben ik weer gearriveerd in mijn nieuwe verblijfplaats. Ik heb een rustig avond gepland, wat lezen in het boek dat ik eerder op de dag gekocht heb tijdens de rondleiding: This is Greenland.

21:00, ben halverwege in het boek. Tot zover is het zeer de moeite waard, zo wist ik bijvoorbeeld niet dat de mensen in Groenland boven de grond worden begraven. Doordat de ondergrond simpelweg te hard is. Wat anders, ik hoor buiten een constant geritsel. Het is zowel voor als achter de cabin op verschillende momenten. Ik heb nog even naar buiten gekeken maar ik kan niets ontdekken. Ach, misschien is het wel de sneeuw, het valt immers weer goed naar beneden. De sneeuwvlokken dwarrelen dan ook in grote getallen langs mijn raam naar beneden. De temperatuur zal wel flink afgedaald zijn, vanmiddag zag ik dat het al – 5 graden was.

Omdat de cabin helaas niet uitgerust is met een WC, ben ik genoodzaakt om naar buiten te gaan. Er is namelijk wel gelukkig een buiten WC aanwezig. De WC is slechts enkele meters verwijderd van mijn cabin. Ik heb intussen mijn bontjas aangetrokken en met een rol wc-papier ben ik op weg. Ik hoop dat ik zo snel mogelijk terug ben, het is maar niets om buiten te zijn met dit weer.

23.00, ben zojuist aangevallen door wat naar mijn mening een grote aap was van zo’n drie meter lang. Een harig wezen, groot, sterk, onverzorgd en het stak bovendien een arm naar mij uit. Ben dan ook zo hard mogelijk terug naar mijn cabin gerend. Dit ging echter niet al te vlot omdat ik nog hinder ondervind van mijn been. Ik heb echter het zekere voor het onzekere maar genomen.

Je weet immers nooit wat er s’nachts hier allemaal rond loopt. Het is niet als in Nederland waar je s’avonds gewoon veilig de straat op kunt lopen. Bovendien als het mij te pakken krijgt, dan zullen mijn eventuele hulpkreten niet horen zijn door de sneeuwval.

Vanuit mijn cabin heb ik onmiddelijk contact gezocht met de hoteleigenaar, hij heeft mij verteld dat het waarschijnlijk een ijsbeer is. Volgens hem gebeurdt het wel eens vaker dat s’nachts ijsberen zich in de buurt van mensen begeven. Ze zijn slechts op zoek naar voedsel. Aldus de hoteleigenaar. Zijn advies is dan ook, blijf gewoon tot de volgende morgen in je cabin, voordat het licht is is de ijsbeer al lang weer vertrokken. Intussen zit ik maar te luisteren naar het nieuwe album van 50 Cent, het nummer A Baltimore Love Thing heeft een kalmerende werking op mij. Zo kan ik weer een beetje tot rust komen, op dit moment zit ik namelijk helemaal te trillen.

Ik ben er echter heilig van overtuigd dat het geen ijsbeer was, maar iets anders...?

[ Bericht 0% gewijzigd door -Angel- op 24-02-2005 20:41:32 ]
pi_25238613
OMG! Het was de Yeti natuurlijk! De legendarische verschrikkelijke sneeuwman!
pi_25238641
  donderdag 24 februari 2005 @ 22:46:41 #57
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_25240573
Ernstig .
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_25241094
Ijsberen opp groenland?
I am the greatest, the fastest, the smartest, I'm your dream turning into a nightmare!
pi_25241251
quote:
Op donderdag 24 februari 2005 23:17 schreef Error51 het volgende:
Ijsberen opp groenland?
Dat dan weer wel.
pi_25241404
Het heeft weinig meer met TRV te maken . Vermakelijk is het wel .
Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast.
pi_25241426
Ga je op vakantie naar Groenland, moet je zelf je IKEA bed nog in elkaar zetten

Weet je zeker dat het GroenLAND is en niet GroenLO?
Verjaardagen zijn gezond -
hoe meer je er hebt, des te langer je leeft
pi_25241927
het was een mamoet!
dag
pi_25243551
Hey TS al een beetje Ijslands aan het praten op Groenland? (*proest*)
I am the greatest, the fastest, the smartest, I'm your dream turning into a nightmare!
pi_25245526
Ik vind dit echt een topvakantie hoor
  vrijdag 25 februari 2005 @ 09:21:09 #65
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_25245884
quote:
Op donderdag 24 februari 2005 20:36 schreef -Angel- het volgende:
Ik ben er echter heilig van overtuigd dat het geen ijsbeer was, maar iets anders...?
Zal ik maar toegeven dat ik het was dan?
Sorry, ik kon zoveel saaiheid echt niet meer verdragen...
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 25 februari 2005 @ 09:32:22 #66
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_25245994
Hoe lang ging TS op vakantie? *zich verheugt op meer science fiction*
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_25246163
Record-temperaturen van -5,
Een brakke hotelkamer en ¤15.000,- schadevergoeding,
Een cabin met 4 kamers incl buiten wc en ijbeer

*Funky boekt ook een reis*
pi_25247189
quote:

Voordat ik echter mijn spullen heb gepakt, heb ik nog even een aantal hotel borden, zeepjes, etc. in mijn koffers gestopt. Hierna ben ik op weg gegaan naar een dokter in Ilulissat omdat door het gesleep met de koffers mijn been opgezwollen begon te raken.
Ja, die met de ballen in de bek.
  Moderator vrijdag 25 februari 2005 @ 11:31:12 #69
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_25247538
Last van je been en toch nog een historische wandeling maken. In mijn ogen ben je een echte cultuur-die hard.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_25247804
Respect voor je doorzettingsvermogen
laat je ook even wat mooie foto's zien als je thuis bent
  vrijdag 25 februari 2005 @ 12:27:47 #71
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_25248376
Ik zit me echt kapot te lachen met die verhalen iedere keer, hahaha
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  vrijdag 25 februari 2005 @ 15:01:04 #72
44377 Litman
Live a sunny life!
pi_25250632
Het was vast zo'n allochtone beer, die schijnen daar 's nacht rond te sluipen....

"the same sun that melts the wax, hardens the clay"
  vrijdag 25 februari 2005 @ 15:40:48 #73
42636 TheSeeker_NL
Damn fine coffee
pi_25251215
erg leuk geschreven....
  vrijdag 25 februari 2005 @ 15:49:37 #74
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_25251355
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 15:01 schreef Litman het volgende:
Het was vast zo'n allochtone beer, die schijnen daar 's nacht rond te sluipen....

[afbeelding]
Mensenkinderen, en wij maar klagen over ónze allochtonen!
  vrijdag 25 februari 2005 @ 16:00:00 #75
44377 Litman
Live a sunny life!
pi_25251504
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 15:49 schreef Hik het volgende:

[..]

Ze schijnen zich ook vaak te verstoppen achter een van de schaarse bomen, en je op te wachten brrr....

"the same sun that melts the wax, hardens the clay"
  vrijdag 25 februari 2005 @ 16:03:36 #76
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_25251556
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 15:49 schreef Hik het volgende:

[..]

Ik ging anders net naar de wc hier en kwam een verschrikkelijke zilvervis tegen ja!
Verstijfd van angst heb ik vervolgens een schadevergoeding geeist van de verhuurder van deze woning....
Oh nee, dat was iemand anders zijn verhaal al
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  vrijdag 25 februari 2005 @ 16:14:17 #77
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_25251706
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 15:40 schreef TheSeeker_NL het volgende:
erg leuk geschreven....
Vergeleken met... ... een biljartverslag op de sportpagina van het Financieel Dagblad?
pi_25251906
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 16:14 schreef Hik het volgende:

[..]

Vergeleken met... ... een biljartverslag op de sportpagina van het Financieel Dagblad?
Jeetje Hik wat ben je negatief
en dat terwijl zijn begeleider bij de cursus creatief schrijven van de LOI juist lovende kritieken gaf op de persoonlijke wijze waarop de schrijver toch een bepaalde snaar wist te raken bij zijn lezers
met name de manier waarop hij tot in den treure tracht een bepaalde sfeer over te brengen vond hij getuigen van het hebben van een geheel eigen visie en stijl, slechts te vergelijken met de groten der aardse literatuur

en je kunt zeggen wat je wil
maar hij maakt wel wat los bij iedereen.
  vrijdag 25 februari 2005 @ 17:20:43 #79
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_25252665
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 16:28 schreef fotovandennis het volgende:

maar hij maakt wel wat los bij iedereen.
Het is dat ik weiger de braaksmiley te gebruiken...
  vrijdag 25 februari 2005 @ 21:32:37 #80
109687 -Angel-
Play that funky music.
pi_25256531
DAG 4: Boottocht!

Gisteravond heb ik het advies van de hoteleigenaar opgevolgd, ik ben dan dus ook niet meer naar buiten gegaan. Blij toe ook, ik hoorde namelijk nog diverse keren een luid geritsel rond de cabin. Al deze gebeurtenissen hebben een diepe indruk op mij achter gelaten.

Vanmorgen ben ik eerst samen met de hoteleigenaar op onderzoek uitgegaan. Na een 20 minuten zoeken, vonden we een redelijk intacte pootafdruk. Een pootafdruk, waar de door de sneeuwval de sporen nog niet permanent waren gewist. De hoteleigenaar mompelde onmiddelijk al dat het een afdruk van een beer was. Ik moet zeggen ik was nog steeds sceptisch. Ik kon mij haast niet voorstellen dat het hier slechts om een ijsbeer ging.

10.30, de hoteleigenaar heeft een afbeelding van de pootdruk van een ijsbeer nog even laten zien in een natuurblad. En ik moet bekennen er was een zeer grote gelijkenis aanwezig. We houden het er dan ook maar op dat het hier ging om een wat groot uitgevallen ijsbeer.

In ieder geval ga ik nu even genieten van het ontbijt, ik heb namelijk honger gekregen van dat geren van gisteravond.

12.30, ik heb zojuist voor het eerst kennis gemaakt met mijn gids. Hij zal mij de komende dagen gaan vergezellen tijdens de tochten die ik gepland heb te gaan maken. Zijn naam is Svenson Nanook, en hij leeft al vanaf zijn geboorte in Groenland. Hoewel zijn naam dit niet doet vermoeden is hij terdege een Eskimo. Al jaren tracht hij om de oude cultuur in ere te houden ne begeleidt hij toeristen tijdens hun verblijf in Groenland. Tevens deelt hij samen met mijn, de voorliefde voor de zoektocht naar de Nanuq.

14.00, om het debacel van het ijsvissen, eerder op de week, achter mij te laten heb ik besloten om een vistrip te gaan maken. Het is namelijk altijd al een droom van mij geweest om eens een lang en uitputtend gevecht aan te gaan met een forel. Kortom het wat serieuzere werk, diepzee vissen.

14.30, inmiddels heb ik een roeiboot gehuurd en bevindt ik me midden op de open zee. Hoewel het koud is, heb ik er wel zin in. Ook heb ik weer de beschikking over een gloed nieuwe hengel. Deze hengel heb ik eerder op de dag aangeschaft in de outdoorshop, en ik moet zeggen het is een prachtig model. Mijn oog viel er gelijk op, de sublieme kwaliteit en dan nog de geweldige afwerking. Hoewel hij duur was, heb ik het dus niet kunnen laten om hem niet aan te schaffen. Het is namelijk werkelijk waar een tophengel, menig sportvisser zal er jaloers op zijn. Ik ben van plan hem dan ook op te sturen naar Nederland. Ik wil mijn vismakkers wel eens zien wanneer ik deze hengel te voorschijn tover. Hahaha.

15.00, op het huidige moment heb ik nog niets gevongen. Het lijkt wel of er geen vis aanwezig is in deze wateren. Des al niet te min heb ik er nog steeds zin in, bovendien is het vrijwel windstil. Dit scheelt wel qua gevoelstemperatuur. Dus ik heb niets te klagen, het is hier goed uit te houden. Ik ben tevens nu het tweede deel van het boek This is Greenland aan het lezen. Dit boek raadt ik aan elke leesfanaat aan, het is informatief, leerzaam en bovendien nog goedkoop ook.

15.30, nog steeds niets gevangen. Ik begin nu toch langzaam aan wel een beetje te wanhopen. Dit zal immers de laatste maal zijn dat ik de gelegenheid heb om te gaan vissen in dit prachtige land, Groenland. Misschien moet ik wat natuurlijk aas haken?

15.45, het natuurlijke aas heeft niets geholpen. Ik begin er onderhand over na te denken om terug te gaan roeien. In de verte zie ik een donkere lucht aankomen en tevens begint het iets harder te waaien. Het zal dus nog inspannend genoeg zijn om te roeien, bovendien staat hier nog eens een zeer sterke stroming ook. Nou ja, laat ik het nog even afkijken. Het is immers de laatste kans, je kunt zien dat ik het hart van een sportvisser heb.

16.15, ben zojuist uit mijn boot gesleurd door wat een zeehond lijkt te zijn. Ik ben van top tot teen geheel nat. En met deze temperatuur is dit zeker geen pretje. Bovendien lijkt het wel of de wind nog krachtiger is geworden. Ik heb simpelweg moeite om richting de kustlijn te roeien, ik kom amper dichter bij. Echter ik blijf gewoon zo hard mogelijk door roeien, zodat de lichaamstemperatuur weer wat omhoog zal gaan.

16.20, ik heb nog even een moment genomen om gauw een aanteking te maken van wat nu de aanleiding was van dit ongeval. Ik houd het zo kort mogelijk, want ik zit nog steeds te rillen en ik heb nog een lange tocht voor de boeg.

Omstreeks tien voor vier zat ik geconcentreerd te kijken naar mijn hengel, toen plotseling de top van hengel hevig opveerde en vervolgens pijlsnel naar beneden begon te buigen.

Ik merkte op dat er ongewoonlijk veel gewicht aan de haak moest zitten. Mijn handen deden gewoon zeer van het beethouden van de hengel. Op dat moment dacht ik nog, dat het wel geweldig was dat ik een hengel met een molen had gekocht. Vervolgens heb ik een kwartier getracht om de “vis” op het droge te krijgen, gebruikmakend van de molen. Echter door de kracht op de hengel kreeg ik steeds meer rode striemen op mijn handen. Tevens begon ik te zweten en daardoor begon de hengel weg te slippen uit mijn handen.

Na 15 minuten had ik succes, langzaam maar zeker kwam er iets boven drijven. Groot was echter mijn verbazing toen ik plotseling een zeehondenkop boven het water zag uitsteken. Ik vergat zelfs om kracht te blijven zetten op de hengel. Op dat moment nam de zeehond echter zijn kans waar, en gaf hij een plotselinge ruk aan de lijn. Dit had ik dus totaal niet verwacht. En daardoor viel ik met de hengel nog in mijn hand in het water van de koude ijszee.

Snel drong het al tot mij door dat het hulpeloos was om nog te proberen de hengel te redden. Deze heb ik dan ook maar opgegeven, en ik ben zo snel mogelijk in de boot geklommen. Veilig, echter mijn hengel is wel voorgoed verdwenen.

20.30, ben intussen weer teruggekeerd in mijn cabin. Voor vanavond heb ik al de leuke geplande activiteiten afgezegd. Ik ben simpelweg te moe door het roeien. Op dit moment ga ik even douchen, want ik heb het nog steeds erg koud. Een warm bad zal mij dan ook goed doen.

21.00: Hoewel het pas vier dagen geleden is dat ik vertrokken ben uit Nederland, voelt het toch alsof ik al een eeuwigheid op reis ben. Toch geniet ik van elk moment dat mij gegeven wordt in toch dit prachtige land.
pi_25257287
Vertel nog wat meer over hengels! Alsjeblieft?
pi_25257339
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 21:32 schreef -Angel- het volgende:
16.20, ik heb nog even een moment genomen om gauw een aanteking te maken van wat nu de aanleiding was van dit ongeval. Ik houd het zo kort mogelijk, want ik zit nog steeds te rillen en ik heb nog een lange tocht voor de boeg.
Doorweekt in de vrieskou, maar je blijft aan je verslag werken. Hulde!

Anders was je namelijk vast vergeten hoe het ook alweer kwam dat je opeens uit je boot gesluerd was...
  vrijdag 25 februari 2005 @ 22:31:48 #83
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_25257392
Mên wat een avontuur, ik moest ervan lachen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 25 februari 2005 @ 22:45:33 #84
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_25257614
quote:
Het is namelijk altijd al een droom van mij geweest om eens een lang en uitputtend gevecht aan te gaan met een forel. Kortom het wat serieuzere werk, diepzee vissen.
Hele klus hoor, zo'n diepzeeforel
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_25259782
vage kerel
  Moderator zaterdag 26 februari 2005 @ 10:16:06 #86
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_25262773
quote:
Op dinsdag 22 februari 2005 13:45 schreef -Angel- het volgende:
DAG 3: Een prachtig uitzicht vanaf “The Ice Fiord”;
quote:
Verwarrend hè, die hele korte dagen. Zorg je wel dat je op de juiste dag de terugvlucht pakt.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_25264057
Kan ik ook nog mee?
  zaterdag 26 februari 2005 @ 12:18:40 #88
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_25264071
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 12:16 schreef T1andonly het volgende:
Kan ik ook nog mee?
Vergeet niet je walvissenpak aan te trekken, die is TS nog niet tegengekomen
pi_25266938
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 21:32 schreef -Angel- het volgende:
DAG 4: Boottocht!

Hoewel hij duur was, heb ik het dus niet kunnen laten om hem niet aan te schaffen.
Volgens mij staat hier dat je die hengel dus niet gekocht hebt.
pi_25266983
Edit: Biancavia was weer eens sneller.

Dan maak ik er gewoon een TVP van.
  zaterdag 26 februari 2005 @ 16:20:44 #91
115647 Herr-Wheelchair
Hij rolt zo die gaat.
pi_25267037
Moeilijk hè, van een website van iemand anders dagelijks een stukje reisverslag kopiëren en hier plakken.

Baklap.
<i>Alkohol und Sonnenschein, ficken und auf Drogen sein.
Ich bleibe meinem Motto treu: Geil, pervers und arbeitsscheu!</i>
pi_25267085
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 16:20 schreef Herr-Wheelchair het volgende:
Moeilijk hè, van een website van iemand anders dagelijks een stukje reisverslag kopiëren en hier plakken.

Baklap.
Bron?
  zaterdag 26 februari 2005 @ 16:31:36 #93
115647 Herr-Wheelchair
Hij rolt zo die gaat.
pi_25267136
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 16:25 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Bron?
Momenteel aan het zoeken.

Maar dat lijkt me gewoon de enige verklaring...
<i>Alkohol und Sonnenschein, ficken und auf Drogen sein.
Ich bleibe meinem Motto treu: Geil, pervers und arbeitsscheu!</i>
pi_25267149
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 16:31 schreef Herr-Wheelchair het volgende:

[..]

Hij kan het toch ook gewoon allemaal al verzonnen hebben en het nu gewoon per dag posten?
Lijkt me logischer dan dat het een echt reisverslag is.
  Moderator zaterdag 26 februari 2005 @ 16:33:58 #95
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_25267159
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 16:31 schreef Herr-Wheelchair het volgende:

Ik denk dat het verhaal wel redelijk origineel is.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  zaterdag 26 februari 2005 @ 16:35:52 #96
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_25267188
Is het geen echt verhaal dan?
pi_25267219
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 16:35 schreef BBQ-kip het volgende:
Is het geen echt verhaal dan?
Jawel toch?
pi_25267269
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 16:33 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Hij kan het toch ook gewoon allemaal al verzonnen hebben
Hoezo verzonnen?
Hoe kom je daar nou bij dan?
pi_25267468
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 16:42 schreef Murray het volgende:

[..]

Hoezo verzonnen?
Hoe kom je daar nou bij dan?
Verzonnen? Nee hoor. Helemaal niet.
Cultuurbarbaar!
  zaterdag 26 februari 2005 @ 20:46:45 #100
109687 -Angel-
Play that funky music.
pi_25270619
DAG 6: De speurtocht naar de Nanuq (ijsbeer);

Vandaag belooft het een leuke en zelfs spannende dag te worden.

Te samen met mijn gids Svenson Nanook zal ik vanmiddag op zoek gaan naar ijsberen. Met eigen ogen wil ik zien hoe de ijsbeer zich gedraagt in zijn leefomgeving. Het moet simpelweg een geweldige ervaring zijn, om in de buurt te zijn van zo’n magnifiek beest. Ik zou het dan ook werkelijk waar fantastisch vinden, wanneer ik er één zal zien zwemmen in de ijszee. Daarom heb ik ook een Kodak Water & Sport fototoestel aangeschaft, zodat ik in staat ben om zo nu en dan een foto te schieten.

11.30, Svenson is intussen gearriveerd in de cabin. Onder het genot van een cappuccino hebben we de route uitgestippeld op de landkaart. Tevens heeft Svenson voor mij één van zijn geweren meegenomen. Zodat ik eventueel mij en Svenson kan beschermen tegen een aanval van een ijsbeer.

Het is een vrij nieuw jachtgeweer, de Winchester Model 70 Brown Laminated Coyote Stainless. Ja, ik moet zeggen, de Coyote is een geweldig geweer. Licht en ook nog geschikt voor lange afstands schoten. Je kunt wel zeggen dat het een geweer is, dat gebouwd is voor elke situatie. Ook beschikken we over voldoende munitie. We zullen dan ook niet het gevoel krijgen, dat we problemen kunnen ondervinden veroorzaakt door eventuele aanvallen van ijsberen.

Na het middageten zullen we op pad gaan.

12.00, Svenson en ik zijn vetrokken vanuit de cabin. In overleg met mijn gids heb ik eerder al bepaald dat we richting het noorden zullen gaan. De kans dat we op ijsberen zullen stuiten is dan aanwezig. Hopelijk zullen we in ieder geval een leuke middag beleven. Dat zal denk ik wel lukken, Svenson is een echte grappenmaker.

12.45, we lopen nu al een 45 minuten door de sneeuw. Het is niet al te koud en gelukkig sneeuwt het niet. Wel vind ik het jammer dat we vergeten zijn om een verrekijker mee te nemen. Het zou onze zoektocht veel makkelijker maken als we zo nu en dan de poolvlakte konden afspeuren.

14.30, we lopen nu al enkele uren en het is licht gaan sneeuwen. Dit bemoeilijkt het om de horizon af te turen naar de eventuele aanwezigheid van ijsberen. Svenson is echter nog hoopvol dat we er nog één zullen zien. Een ander iets is dat ik naast een lichte pijn in mijn linkerbeen, last begin te krijgen van mijn voeten. Ik ben thuis niet gewend om zulke grote afstanden te lopen.

14.45, mijn voeten beginnen nu toch wel zeer pijnlijk aan te voelen. Het zou me niet verbazen als er enkele blaren op staan. Tevens is het moeilijk lopen met het geweer op mijn rug, daarnaast heb ik ook nog een kleine rugzak bij.

15.00, ik begin langzaam achter op te raken. Svenson moet dan ook regelmatig stoppen, om mij de mogelijkheid te geven om hem zo in te halen. Ik begin tevens ongeduldig te raken, we lopen nu al zo lang en we hebben nog steeds niets gezien. Svenson moedigt mij echter aan om gewoon door te gaan, de pijn zal goed gemaakt zijn wanneer we een ijsbeer zien zegt hij.

15.15, er is weer een kwartier verstreken, ik ben even wat achter gebleven. Svenson zal in een wat rustigere tempo door wandelen en uitkijken naar eventuele ijsberen.

Ik krijg steeds meer last van mijn voeten, mede veroorzaakt door mijn schoenen. Hoewel ze in Nederland verkocht worden onder de noemer bergschoenen, wordt het bewijs geleverd dat ze in deze situatie niets waard zijn. Ik had beter een nieuw paar schoenen kunnen kopen in de outdoorshop.

Misschien zal de korte rustperiode mijn voeten goed doen.

15.25, ik heb mijn schoenen even uitgedaan, zodat ik een aantal pleisters kan plakken op mijn blaren. Ik ben blij dat ik een pak pleisters in mijn rugzak had gestopt, voordat we vertrokken zijn.

Door de kou heb ik mijn schoenen maar weer gauw aangedaan. Blote voeten is niet verstandig in dit weer, er bestaat immers de kans op eventuele bevriezing. Hoewel ik steeds minder enthousiast ben, als het gaat om deze speurtocht, ben ik des al niet te min met tegenzin toch weer op weg gegaan.

15.45, enkele minuten zijn nu al verstreken, naast dat het weer wat harder is gaan sneeuwen, is er nog geen enkel spoor te bekennen van Svenson. Als ik achter omkijk dan zie ik dat de sneeuwval onmiddelijk mijn voetsporen uitwist. Svenson voetsporen zijn dus al lang en breed opgegaan in de sneeuwmassa.

15.50, ik begin te denken dat het niet zo verstandig was om op te splitsen. Ik hoop dat ik Svenson kan terug vinden. Alleen in deze sneeuwvlakte zal het onmogelijk voor mij zijn om de weg naar Illussat terug te vinden.

15.55, langzaam maakt de pijn plaats voor paniek. Hoe kom ik vredensnaam zonder de hulp van mijn gids weer veilig terug in mijn cabin. Ik heb er spijt van dat ik ooit begonnen ben aan deze onderneming, ik had lekker in mijn cabin bij het open haardvuur kunnen zitten. De laatste hoofdstukken lezend van This is Greenland. Ook heb ik nog eens het fototoestel voor niets aangeschaft.

16.15, in de verte zie ik iets dat lijkt op een ijsbeer. Helaas is mijn geweer niet uitgerust met een scope, dus helemaal zeker ben ik er ook niet van. Voor de zekerheid heb ik echter mijn geweer toch maar aangelegd, mijn bontjas zit overigens gruwelijk hierbij in de weg.

16,16, de figuur lijkt steeds dichter in de buurt te komen. De sneeuwval maakt het moeilijk om waar te nemen of het hier nu wel of niet om een ijsbeer gaat.

16.17, ik heb besloten om het zekere voor het onzekere te nemen, en ik sta op het punt om de ijsbeer neer te gaan schieten. Ik wil niet aangevallen worden door een ijsbeer, de gevolgen zouden verschrikkelijk zijn. Een aanval van een ijsbeer kan immers seriouse wonden veroorzaken.

16.19, hoera! Na zorgvuldig richten heb ik de ijsbeer geraakt. Haha, wat een prachtig schot, Yes Yes. In de verte zag ik hem neervallen. Hoewel ik ging voor een hoofdschot, lijkt het er echter wel op dat ik de ijsbeer geraakt heb in zijn poot.

Het zou verstandig zijn om de ijsbeer te laten voor wat hij is, en juist verder op zoek te gaan naar Svenson. Omdat ik een dierenvriend ben, heb ik toch besloten om het dier uit zijn lijden te gaan verlossen. Alsnog zal ik hem met een hoofdschot afmaken.

Na enkele minuten wandelen zal ik de plaats van triompf bereikt hebben. Ik zal nog even een foto van de ijsbeer maken met mijn fototoestel, als bewijs van mijn koelbloedigheid.

16.27, tot mijn grote ontsteltenis heb ik net Svenson, mijn gids, gewond aangetroffen. Hij bloed flinkt, ik heb al vakkundig zijn been omzwachteld.

Zijn been is helemaal kapot, zowel voor als achter op zijn been is een open wond zichtbaar.

Het is een afschuwelijk gezicht, waarschijnlijk is hij aangevallen door de ijsbeer. Gelukkig is hij nog wel bij bewustzijn. Volgens hem werdt hij enkele minuten geleden plotseling aangevallen door iets. Wat weet hij niet, hij kan zich echter niet herinneren dat er iets zijn omgeving aanwezig was.

Ik zal proberen om hem zo snel mogelijk terug te dragen naar het hotel. Want naar mijn mening is medische hulp hier wel een vereiste. Zijn wonden dienen zo snel mogelijk verzorgd te worden.

Echter op het huidige moment zitten we nog vast midden in de sneeuwvlakte. Waar je ook kijkt er is slechts niets dan sneeuw te zien. Toch zijn we maar begonnen met de terugtocht.

Svenson brabbelt af en toe een aanwijzing. Ik loop maar in die richting en hoop dat we zo snel mogelijk het hotel zullen bereiken.

19.30, intussen is Svenson afgevoerd naar het ziekenhuis. Na een flinke wandeling, heb ik hotel bereikt en heeft de hoteleigenaar onmiddelijk actie ondernomen.

Er is mijn verzekerd dat het helemaal goed zal gaan komen met hem. Ik wacht dan ook maar af, en intussen ben ik in gedachte bij hem. Wat hem nu precies heeft aangevallen, dat blijft een vraagteken, we zullen het misschien wel nooit weten.

Ik ga nu even zitten, want mijn voeten doen enorm pijn. Dit mede veroorzaakt door de verschrikkelijk terugtocht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')