wat denk je zelfquote:Op donderdag 10 februari 2005 13:59 schreef BobRooney het volgende:
AZ is wel een goeie club voor hem
Gek he, als hij op de flank wordt geposteerd............quote:Op vrijdag 11 februari 2005 14:10 schreef Sloggi het volgende:
Na woensdag ben ik ervan overtuigd dat je Kuijt nog beter op kan stellen dan Makaay. Voor de zoveelste keer gefaald in Oranje
Idd Fowler was vroeger een echt fantastische spits maar de laatste jaren horen we niet meer veel van hem.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 13:22 schreef Doc het volgende:
[..]
Op de LFC site vergeleek ik 'm al een half jaar geleden ook al met Fowler...
Pieken op jonge leeftijd, bakken met geld verdienen, veel interesse voor bijzaken, bij een niet top-club ook een beetje voetballen maar geen top-prestaties leveren.
Ik doelde inderdaad op RvN, maar het geldt ook voor Kuijt, voor zover die al als topspits gezien wordt. Ik heb RvN niet zo vaak zien scoren in Oranje, dus zijn goals in Oranje kunnen het niet zijn. Zijn goals in Manchester (laten we dit seizoen dan maar niet meetellen) zijn kwantitatief goed, kwalitatief een heel stuk minder. Zet er een echte topper neer (Shevchenko, Makaay), en die zou onherroepelijk nog meer goals gemaakt hebben. Vandaar dus mijn stelling van RvN net onder de absoluet top zit.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 14:04 schreef jojomen4 het volgende:
[..]
Hij heeft het over Van Nistelrooy (die vind ie geen topspits), denk ik. Alsof Ruud niet een garantie voor doelpunten is, ik denk dat ie daarom geselecteerd wordt.
Hoe je Kuijt een topper kunt noemen is mij een volslagen raadsel. Uitgezonderd zijn werklust bezit hij geen buitengewone kwaliteiten, zoals snelheid, techniek, een actie of een verwoestend schot. Ik snap best dat mensen sympathie voor hem koesteren als men hem ziet draven en sleuren (over het nut daarvan valt ook nog wel een bommpje op te zetten), vooral tegenover de flegmatieke Kluivert, maar dat maakt hem bij lange na nog geen topper. In Oranje lopen veel betere kandidaten rond. En een oordeel over Kluivert kan je kennelijk niet aan een Real fan overlatenquote:Over Kuijt trouwens geen discussie mogelijk. Topper die in het Nederlands elftal hoort. Alsof Kuijt z'n bal aanname minder goed is dat die van Kluivert, die sinds 1987 geen goeie bal meer heeft aangenomen. Weet niet sommige hier wedstrijd van Barca hebben gezien laatste 4 seizoenen maar toen sprongen alle ballen die in de voeten werden aangespeeld 4 tot 5 meter van z'n voeten af. Waarna die zelfs te lui was om achter die bal aan te rennen om z'n eigen fouten goed te maken.
Ik ben geen Real fan hoorquote:Op vrijdag 11 februari 2005 15:35 schreef aldostuta het volgende:
[..]
Ik doelde inderdaad op RvN, maar het geldt ook voor Kuijt, voor zover die al als topspits gezien wordt. Ik heb RvN niet zo vaak zien scoren in Oranje, dus zijn goals in Oranje kunnen het niet zijn. Zijn goals in Manchester (laten we dit seizoen dan maar niet meetellen) zijn kwantitatief goed, kwalitatief een heel stuk minder. Zet er een echte topper neer (Shevchenko, Makaay), en die zou onherroepelijk nog meer goals gemaakt hebben. Vandaar dus mijn stelling van RvN net onder de absoluet top zit.
[..]
Hoe je Kuijt een topper kunt noemen is mij een volslagen raadsel. Uitgezonderd zijn werklust bezit hij geen buitengewone kwaliteiten, zoals snelheid, techniek, een actie of een verwoestend schot. Ik snap best dat mensen sympathie voor hem koesteren als men hem ziet draven en sleuren (over het nut daarvan valt ook nog wel een bommpje op te zetten), vooral tegenover de flegmatieke Kluivert, maar dat maakt hem bij lange na nog geen topper. In Oranje lopen veel betere kandidaten rond. En een oordeel over Kluivert kan je kennelijk niet aan een Real fan overlaten![]()
Dit argument zegt niet veel. hooguit dat er in de HCE niet veel soeps rondloopt. Ik beoordeel hem nu niet op HCE niveau, maar op het niveau vereist voor Oranje: internationaal topniveau. En op dat niveau komt hij nog heel veel te kort. Hij heeft wmb hetzelfde manco als RvN: hij is puur afhankelijk van de toevoer naar hem toe; hij creert zelfs geen goals uit het niets. Een topspits kan dat wel. En ondanks dat hij het al tijden heel slecht doet, staat butien kijf dat een Kluivert in goede doen in zn eentje met een actie een wedstrijd kan beslissen. Dan ben je voor mij een topspits (KLuivert helaas nu alleen maar in potentie).quote:Op vrijdag 11 februari 2005 15:56 schreef jojomen4 het volgende:
[..]
Ik ben geen Real fan hoorEn al zou ik dat wel zijn zou ik toch echt wel objectief kunnen oordelen.
Ronaldinho is een van de beste op de wereld en Deco is vaak een prachtige voetballer (net zoals velen die ze er nu hebben lopen) maar Kluivert is het net niet.
[quote]Wat jij over Kuijt zegt ben ik het dus helemaal niet met je eens. Als ie alleen werklust zou hebben (wat ie volgens jou alleen heeft omdat ie aan de rest van de kwalificaties niet voldoet) dan zou iedereen met een flinke dosis werklust topscorer zijn van de HCE. Dat verhaal klopt dus al niet.
Verder vind ik hem wel buitengewone kwaliteiten bezitten, tuurlijk, ik zie ook dat het geen Ronaldo of Ronaldinho is maar die jongen is wel supergoed bezig. Hij is iid niet de snelste van allemaal maar omdat ie heel slim speelt hou ie bijna altijd spelers achter hem (in de richting van de goal). Technisch vind ik hem ook heel goed (al weet ik dat er zelfs pro-Kuijters zijn die dat niet vinden), als je naar z'n bal aanname kijkt dan is die voor 80% van de keren goed (Wedstrijd tegen Engeland heb ik niet helemaal gezien, was nie erg intressant), maar bij Feyenoord doet ie dat wel goed, z'n balgevoel (in mijn ogen ook technisch onderdeel) is ook goed omdat ie vaak genoeg zuivere voorzetjes aflevert en mooie passjes geeft aan z'n medemensEn hij heeft een neusje voor de goal, een kwart van de goals die die maakt zijn intikkers.. das ook een kwaliteit die een spits moet hebben. Het feit dat ie werkt en sleurt is voor mij een bijzaak (wel een zaak waarom de meeste mensen van hem houden omdat iedereen dat zou moeten doen).
Hij heeft dus ook volgens jou 3 spitsen voor zich: geen plaats voor hem dus in Oranje. Kluivert in zn huidige toestand hoort ook niet in Oranje; in goede doen absoluut wmbquote:En er lopen misschien wel betere kandidaten rond zoals Ruud, Roy en Pierre maar zeker geen Kluivert in de staat waarin die de afgelopen 7 seizoenen verkeerd.
Oranje is een speeltuin, iedereen die Nederlander is of wil worden wordt uitgenodigd.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 10:28 schreef aldostuta het volgende:
[..]
Dat gebeurt al lang niet meer; tegenwoordig wordt de spits geselcteerd op zijn werklust...........
Maar het schijnt te werkenquote:Op vrijdag 11 februari 2005 17:41 schreef methodmich het volgende:
[..]
Oranje is een speeltuin, iedereen die Nederlander is of wil worden wordt uitgenodigd.
Och, hij heeft genoeg goede wedstrijden in Oranje gespeeldquote:Op vrijdag 11 februari 2005 20:12 schreef the_legend_killer het volgende:
Toen Kluivert meedeed toen Advocaat nog coach was hebben wij dat ook niet gezien.
Goed, en nu je brilletje maar eens afzetten. Als Kluivert gewoon op zijn normale niveau komt, is hij een vaste klant, als san Marco iig niet zo naar de publieke opinie lustert als hij bij Seedorf doet....quote:Op vrijdag 11 februari 2005 16:34 schreef RedGuy het volgende:
En gelukkig is San Marco coach, want die heeft veel toekomstplannen met Kuyt en duidelijk niet met Kluivert.
Laatste jaren niet meerquote:Op vrijdag 11 februari 2005 21:08 schreef aldostuta het volgende:
[..]
Och, hij heeft genoeg goede wedstrijden in Oranje gespeeld
Kluivert haalt echt nooit meer zijn niveau.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 21:11 schreef aldostuta het volgende:
[..]
Goed, en nu je brilletje maar eens afzetten. Als Kluivert gewoon op zijn normale niveau komt, is hij een vaste klant, als san Marco iig niet zo naar de publieke opinie lustert als hij bij Seedorf doet....
Kuyt speelt nu even mee, maar zal in de toekomst nooit tot een vaste waarde uitgroeien; daarvoor zijn de spitsen om hem heen te goed en te jong. (En op het moment dat zij ooit eens stoppen is daar Babel)
en ik ookquote:Op vrijdag 11 februari 2005 23:29 schreef SCH het volgende:
Kluivert is donderdag in Heerenveen, ik ga hem bekijken
quote:Op vrijdag 11 februari 2005 23:34 schreef DutchGooner het volgende:
Ik rij wel via Utrecht naar Heerenveen
Ik geloof en hoop 27 maar heb niet mijn eigen kaart gekocht.quote:Welk vak zit jij?
...?quote:
Mooi,niet bij mij in de buurtquote:Ik geloof en hoop 27 maar heb niet mijn eigen kaart gekocht.
quote:Op vrijdag 11 februari 2005 23:41 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
...?
[..]
Mooi,niet bij mij in de buurt
Het grote verschil tussen Kluivert en Kuyt is dat Kuyt het maximale haalt uit zijn mindere talent dan jongens als Kluivert. Kuyt heeft de absolute wil om te winnen, je komt hem overal tegen op het veld, en hij scoort nog eens regelmatig ook. Tevens heeft hij in 1,5 een stormachtige ontwikkeling doorgemaakt, toen hij kwam bij Feyenoord vond ik hem nooit rijp voor Oranje, maar is nu duidelijk een van de beteren.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 21:11 schreef aldostuta het volgende:
Als Kluivert gewoon op zijn normale niveau komt, is hij een vaste klant, als san Marco iig niet zo naar de publieke opinie lustert als hij bij Seedorf doet....
Kuyt speelt nu even mee, maar zal in de toekomst nooit tot een vaste waarde uitgroeien; daarvoor zijn de spitsen om hem heen te goed en te jong.
quote:Op maandag 14 februari 2005 10:06 schreef HarigeKerel het volgende:
Zorgt ie nou ook voor dat kind dat ie heeft verwekt bij die serveerster van zijn discotheek?![]()
Over een paar jaar staat hij bij AFC 1 in de spits en speelt hij zich binnen no-time in het Nederlands Amateurelftal.quote:Op maandag 14 februari 2005 12:03 schreef JaWi het volgende:
Ik vraag me af of hij ooit nog weer bij het Nederlands elftal komt.
Waarschijnlijk niet..helaasvoor hemquote:Op maandag 14 februari 2005 12:03 schreef JaWi het volgende:
Ik vraag me af of hij ooit nog weer bij het Nederlands elftal komt.
Kuijt heeft zich inderdaad goed ontwikkeld, maar hij is bij lange na niet een van de beteren in Oranje. De spitsen die we nu hebben, zijn stuk voor suk minimaal een klasse beter.quote:Op zaterdag 12 februari 2005 17:10 schreef Keijs het volgende:
[..]
Het grote verschil tussen Kluivert en Kuyt is dat Kuyt het maximale haalt uit zijn mindere talent dan jongens als Kluivert. Kuyt heeft de absolute wil om te winnen, je komt hem overal tegen op het veld, en hij scoort nog eens regelmatig ook. Tevens heeft hij in 1,5 een stormachtige ontwikkeling doorgemaakt, toen hij kwam bij Feyenoord vond ik hem nooit rijp voor Oranje, maar is nu duidelijk een van de beteren.
Helaas lijkt het hier wel op ja.quote:Kluivert heeft zo'n talent maar doet daar zo bar weinig mee, ik vrees dat hij langzaam in de vergetelheid zal belanden. Hij heeft blijkbaar niet meer de drive om zich 100% in te zetten, terwijl hij met 28 jaar nu op zijn top zou moeten zijn.
quote:De mentaliteit van Kuyt, met de techniek van Kluivert: dat zou pas een wereldvoetballer zijn..![]()
7?quote:Op vrijdag 11 februari 2005 15:56 schreef jojomen4 het volgende:
maar zeker geen Kluivert in de staat waarin die de afgelopen 7 seizoenen verkeerd.
quote:Newcastle have rejected a bid for striker Patrick Kluivert from Spanish side Osasuna, manager Graeme Souness has revealed.
The offer for the 28-year-old, who has scored just eight goals since joining in July, arrived in January.
"Osasuna did come in before the transfer window closed, but we did not want to let him go," said Souness.
"We know what he can do. I'm confident we can get the best from him, hopefully starting in the Uefa Cup on Thursday."
Souness confirmed that Holland star Kluivert would start Thursday's last-32 Uefa Cup tie against Dutch side Heerenveen at the Abe Lenstra Stadium.
"He will be in our starting line-was up and if he needed any incentive to do well, he should be able to turn it on in front of his own folk."
Souness will be desperate for Kluivert to hit top form, after falling out with Craig Bellamy and then loaning the Welshman to Celtic.
Guess again!quote:Op zaterdag 12 februari 2005 11:31 schreef methodmich het volgende:
Ik denk dat Patje donderdag op de bank begint...
Aldus Graeme Souness...quote:'We weten wat hij kan en ik ben er nog steeds van overtuigd dat we het beste uit hem kunnen halen. Hopelijk vanaf donderdagavond al in Nederland', verwees de coach naar het aanstaande UEFA-treffen met SC Heerenveen. 'Hij zal in de basis beginnen. En als hij een extra motivatie nodig heeft om goed te spelen, dan hopen we dat het helpt dat hij voor zijn eigen volk voetbalt.'
Nou zeg, dan zou je toch juist verwachten dat hij met zijn 'zogenaamde' klasse erboven uit moet steken.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 18:07 schreef gras het volgende:
Het is ook wel moeilijk om uit te blinken in zo'n slechte ploeg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |