ja dat dacht ik in de eerste instantie ook, maar in WFL waren mensen die veel meer van die theorie weten, die de verklaring van 'onbekende' variabelen, vrijwel geheel uitsloten. Maargoed.. Ik ben meer de spirituele persoon dan wetenschappelijkquote:Op vrijdag 11 februari 2005 11:49 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Nou heb ik me in de chaos theorie nog nooit zo heel erg verdiept, maar iets kan idd lijken op chaos doordat bepaalde variabelen niet bekend zijn. Dan is het nog geen daadwerkelijke chaos.
YuP!quote:Neuh vinnik niet erg hoor. We snappen elkaar wel geloof ik.
Het zijn inderdaad leuke onderwerpen. Jammer genoeg ingewikkeld, maar wel bijzonder interessant.
Waar wringt voor jou de schoen?quote:Op vrijdag 11 februari 2005 14:36 schreef Pappie_Culo het volgende:
Nah... ik ben misschien wetenschappelijk niet zo onderlegd op dat gebied... maar ik geloof niet in chaos. Gaat er bij mij gewoon niet in.
Nah ja, maakt ook niet zo veel uit. Eet vanavond gewoon snijbonen met aardappeltjes en een gehaktbal... met of zonder chaos.
Kijk, jij hebt het hier over een opgerolde dimensie. Maar wat is volgens jouw een dimensie? Zou je dat es kunnen toelichten ? Ik denk dat jouw idee over dimensies toch heel erg anders is dan die van de wetenschappelijke wereld.quote:Op donderdag 10 februari 2005 13:14 schreef rudeonline het volgende:
Dat is het hele punt, ik probeer jullie voorstellingsvermogen te vergroten waardoor een oneidig aantal dimensies duidelijk voor je zullen worden. Een opgerolde dimensie? Hoe stel je je dat voor? Verder zou ik toch eens van dat beeld afstappen dat de wiskunde alles kan verklaren. Met Romeinse cijfers liep men uiteindelijk ook vast terwijl dat voor dat moment genoeg kon bewijzen.
Het is wel makkelijk om te zeggen dat dimensies zijn opgerold, want dan hoef je er verder niet over na te denken. Ik probeer jullie bewust te maken van meerdere dimensies, en omdat dat nogal wat gevolgens zal hebben voor de huidige wetenschap is het niet eenvoudig te begrijpen..
Das dus lastig uit te leggen zonder echt wetenschappelijk onderlegd te zijn... ik proef dan ook enig cynisme in je postquote:
Ik zal nogmaals proberen uit te leggen hoe de dimensie tijd in zijn werk gaat.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 15:08 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Kijk, jij hebt het hier over een opgerolde dimensie. Maar wat is volgens jouw een dimensie? Zou je dat es kunnen toelichten ? Ik denk dat jouw idee over dimensies toch heel erg anders is dan die van de wetenschappelijke wereld.
tot nu toe geef je steeds maar kleine stukjes, schrijf eens een keer het geheel op zodat het een duidelijk overzicht geeftquote:Op vrijdag 11 februari 2005 20:26 schreef rudeonline het volgende:
Ik wil wel graag weten of het tot zover te volgen is... anders kan ik straks weer helemaal opnieuw beginnen en weet ik niet wat jullie er niet van begrijpen.
Ja, dat is een concept van de relativiteitstheorie. Daarin worden ook afstanden in de tijd en ruimte in 1 afstand gezet. Maar ik vroeg je, hoe definieer jij een dimensie?quote:Op vrijdag 11 februari 2005 19:21 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Ik zal nogmaals proberen uit te leggen hoe de dimensie tijd in zijn werk gaat.
Jij bevindt je in het nu. Dat lijkt me toch wel duidelijk. Stel nu eens voor dat er 10 meter voor jou een stoel staat. Die stoel zie je eigenlijk een klein beetje in verleden tijd omdat het even duurt voor het licht jou ogen bereikt. Aan de andere kant bevindt die stoel zich t.o.v jou in de toekomst. Je zult immers 10 meter moeten afleggen om bij die stoel te komen. Elke plaats ( in dit geval daar waar de stoel staat) om jou heen is in principe een plaats in de toekomst. Om van punt A naar punt B de gaan zul je ook een stukje tijd moeten afleggen. Anders zou je nooit van plaats kunnen veranderen. Zodoende is elke plek t.o.v jou een plek in de "mogelijke" toekomst. Als je nu een tijdlijn zou tekenen, gewoon een rechte lijn Ab, en jij staat op punt A dan is alle ruimte om jou heen punt B.
A = het nu.
B = toekomst ( welkie kant je ook op beweegt, je beweegt altijd in de richting van de toekomst)
Tot zover te volgen?
maar dan wel voor de waarnemer ten opzichte waarvan het object met deze aan lichtsnelheid naderende snelheid beweegtquote:Op zaterdag 12 februari 2005 15:17 schreef rudeonline het volgende:
Hoe dichter je de lichtsnelheid zou naderen des te langzamer gaat de tijd.
Dan zou je op meerdere plekken tegelijk wezen. Soms wordt deze eigenschap aan lichtdeeltjes gegeven maar hoe ik het begrijp kun je licht op zo'n moment beter als golf zienquote:Op zaterdag 12 februari 2005 16:01 schreef rudeonline het volgende:
Kun jij dan van 1 punt naar een ander gaan zonder dat je daarbij tijd "aflegt"?
Nee, natuurlijk niet maar dat heeft er helemaal niets mee te maken.quote:Op zaterdag 12 februari 2005 16:01 schreef rudeonline het volgende:
Kun jij dan van 1 punt naar een ander gaan zonder dat je daarbij tijd "aflegt"?
het heelal is niet oneindig grootquote:Op zaterdag 12 februari 2005 17:31 schreef rudeonline het volgende:
Maar het heelal is oneindig groot, wat bepaalt de grens van het heelal?
het heelal is onbegrensdquote:Op zaterdag 12 februari 2005 17:40 schreef rudeonline het volgende:
Wat is er dan op de grens van het heelal?
quote:het heelal is niet oneindig groot
Leg uit, of spreek je jezelf nu tegen?quote:het heelal is onbegrensd
Google es op " Olber". Een bol is bijvoorbeeld onbegrensd, maar niet oneindig groot.quote:Op zaterdag 12 februari 2005 17:44 schreef rudeonline het volgende:
[..]
[..]
Leg uit, of spreek je jezelf nu tegen?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |