Maar wel met respect voor de trainer en elkaar, een gezonde hiërarchie, geen zelfoverschatting en motivatie. Om maar een paar puntjes te noemen.quote:Op dinsdag 8 februari 2005 15:25 schreef VoreG het volgende:
"Als ze bij Ajax het karakter van de Belgen hadden zou er een geweldig team staan.
Yeah right, stelletje softies.
Dit vind ik onzin. Maxwell, Trabelsi, zelf het gnoompje Mitea en in het verleden Litmanen, Finidi en noem alle namen maar zijn in de Nederlandse pers bejubeld en geprezen.quote:"Buitenlandse spelers kunnen bij de Nederlandse pers op weinig goodwill rekenen"
Ik denk niet dat er vroeger jonge spelers waren die het in hun hoofd moesten halen tegen de oudere, meer ervaren spelers uit te vallen.quote:Op dinsdag 8 februari 2005 17:35 schreef methodmich het volgende:
En dat die jonge jongens zichzelf goed voelen is een "club-iets". Ik zeg niet dat het goed is, maar dat is altijd zo geweest in Amsterdam.
Twee mindere jaren? Ik denk onderhand wel al 5quote:Sonck traint met B-kern van Mönchengladbach
ma 02/07/07 - Wesley Sonck kreeg van Borussia Mönchengladbach een extra week vakantie om een nieuwe club te zoeken. Maar de spits trainde maandag gewoon mee met de B-kern en voor Bernd Thijs is er enkel buitenlandse interesse. Ondertussen trok Mönchengladbach een nieuwe spits aan.
"Er is niks uit de bus gekomen", zegt Soncks manager Guy Bonny aan Sporza. "We hebben met geen enkele ploeg onderhandeld. Ik denk dat de teams voorzichtig zijn omdat Wesley twee mindere jaren achter de rug heeft en hij bovendien door blessures lang niet speelde. Ik weet niet of zijn eisen te hoog zijn want we hebben nog met geen enkel team gepraat. Of Mönchengladbach een dood spoor is? Dat moeten we nog afwachten."
Het is ondertussen exact 4 jaar geleden dat hij bij Ajax tekende , en het eerste jaar verliep daar nog wel redelijk, dacht ik ?quote:Op maandag 2 juli 2007 16:44 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Twee mindere jaren? Ik denk onderhand wel al 5.
Mwah. Het was altijd een drama. In z'n 1e seizoen 9 doelpunten.quote:Op maandag 2 juli 2007 17:05 schreef Joost-mag-het-wete... het volgende:
[..]
Het is ondertussen exact 4 jaar geleden dat hij bij Ajax tekende , en het eerste jaar verliep daar nog wel redelijk, dacht ik ?
Voor een centrumspits die totaal tegen z'n natuur in op de rechtsbuiten werd geplaatst vond ik dat nog niet eens zo slecht eigenlijk. Was hij dat seizoen trouwens ook nog niet de topschutter van Ajax in de CL ?quote:Op maandag 2 juli 2007 17:09 schreef VoreG het volgende:
[..]
Mwah. Het was altijd een drama. In z'n 1e seizoen 9 doelpunten.
1e seizoen speelde hij gewoon in de spits. 2e seizoen kwam hij dacht ik pas op de rechtsbuiten positie en toen scoorde hij maar 1 doelpunt.quote:Op maandag 2 juli 2007 17:12 schreef Joost-mag-het-wete... het volgende:
[..]
Voor een centrumspits die totaal tegen z'n natuur in op de rechtsbuiten werd geplaatst vond ik dat nog niet eens zo slecht eigenlijk. Was hij dat seizoen trouwens ook nog niet de topschutter van Ajax in de CL ?
Volgens mij wel, mede door die goals tegen Club Brugge. Ajax scoorde die campagne ook niet veel.quote:Op maandag 2 juli 2007 17:12 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Voor een centrumspits die totaal tegen z'n natuur in op de rechtsbuiten werd geplaatst vond ik dat nog niet eens zo slecht eigenlijk. Was hij dat seizoen trouwens ook nog niet de topschutter van Ajax in de CL ?
Klopt. Twee goals in de thuiswedstrijd tegen Brugge. Wat een dag was dat trouwensquote:Op maandag 2 juli 2007 19:52 schreef methodmich het volgende:
[..]
Volgens mij wel, mede door die goals tegen Club Brugge. Ajax scoorde die campagne ook niet veel.
Volgens mij was dat ook zo'n beetje zijn enige duel waarin hij echt als centrumspits speelde. Verder inderdaad vanaf rechts en soms op 10. Toch 9 goals in 25 duels, waarvan vaak als invaller. Seizoen erop speelde hij 9 keer en maakte 1 goal, tot de winterstop. Toen deed Ajax hem terecht van de hand.
quote:Op maandag 20 augustus 2007 14:29 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Ik weet nog dat toen hij tekende bij Ajax, ik bijna moest janken van jaloezie.![]()
Dat weet ik nog wel ja. Die Lange maakte gelijk tegen Celta, waardoor wij nog een kans hadden op de volgende ronde, mits we in brugge zouden winnen. Helaas gebeurde dat niet. Godverdomme, wat was het toen koud in dat stadion en wat een kutwedstrijdquote:Op maandag 20 augustus 2007 22:27 schreef Heero87 het volgende:
Leuk, een speler van Club Brugge met een eigen topic.
Rune Lange had er destijds ook al één. De Ajacieden openden toen een topic voor hem omdat hij in de laatste minuut gelijk had gemaakt en zo Ajax' kansen in de Champions League gered had. Een week later was diezelfde Rune Lange met een doelpunt mee verantwoordelijk voor de uitschakeling van Ajax.
Vermaelen doet het niet slecht bij Ajax.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 06:07 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nilis, Gerets en Simons zijn volgens mij de enige Belgen uit de Belgische competitie die bij topclubs in Nederland zijn geslaagd.
Alle 3 bij PSV
Vermaelen komt van GBA af en kan weldegelijk voetballen.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 09:04 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Vermaelen komt uit de jeugd en kan er niks van
Komt er wel eens iets normaals uit jouw keyboard? Echt, alles wat ik van je zie is zowel uitlokkend EN fout!quote:Op woensdag 22 augustus 2007 09:04 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dat Vermaelen uit eigen jeugd komtquote:Op woensdag 22 augustus 2007 09:09 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wat is er fout?
Dus Nilis kwam nooit uit de jeugdquote:Op woensdag 22 augustus 2007 09:13 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Woordblind dus want er staat nergens eigen en verder zijn mensen die Vermaelen en Goor met Simons, Nilis en Gerets vergelijken vooral grappig
Ja, zijn er dan ook spelers die niet uit "de jeugd" komen? Echt, wat een achterlijkheid op de vroege ochtend.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 09:13 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Woordblind dus want er staat nergens eigen en verder zijn mensen die Vermaelen en Goor met Simons, Nilis en Gerets vergelijken vooral grappig
heeft gewoon in de jeugd van rkvv margraten gespeeld, maar we dwalen af.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 09:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Waterreus
quote:Op woensdag 22 augustus 2007 09:13 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Woordblind dus want er staat nergens eigen en verder zijn mensen die Waterreus met Simons, Nilis en Gerets vergelijken vooral grappig
Naar het schijnt heeft Club Brugge ook "maar" 500 to 800.000 euro betaalt...quote:Op woensdag 22 augustus 2007 09:20 schreef sjimz het volgende:
[..]
heeft gewoon in de jeugd van rkvv margraten gespeeld, maar we dwalen af.
Het gaat hier om Wesley Sonck, die dus ook bij Vitesse gewild was.
Vitesse wilde alleen niet de hoge transfersom betalen.
Wat is er gebeurd met de correcte spelling van onze Belgische vrienden?quote:Op woensdag 22 augustus 2007 09:23 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Naar het schijnt heeft Club Brugge ook "maar" 500 to 800.000 euro betaalt...
Simons is een speler die bij om het even welke topclub id ploeg zou kunnen staan. Een onopvallende, maar zeer nuttige speler.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 13:05 schreef BonJovi het volgende:
Simons is een middelmatige speler, niks byzonders. Past zeker niet in het rijtje met Nilis en Gerets.
Je hebt er kijk opquote:Op woensdag 22 augustus 2007 13:05 schreef BonJovi het volgende:
Simons is een middelmatige speler, niks byzonders. Past zeker niet in het rijtje met Nilis en Gerets.
Bob Peeters is een held. Zal Ronald K. hem nog gaan halen voor de transferdeadline?quote:Op woensdag 22 augustus 2007 19:10 schreef BramKVO het volgende:
Bob Peeters heeft het trouwens toch ook gemaakt in NL... en Stijn Vreven
! beiden culthelden
![]()
quote:Op woensdag 22 augustus 2007 09:04 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Echt niveau Simons, Gerets en Nilis inderdaadquote:Op donderdag 23 augustus 2007 00:19 schreef RayMania het volgende:
Buffel, Martens, De Bilde, Tanghe, Huysegems en Claessens vond ik ook niet onverdienstelijk spelen.
Ik zeg niet onverdienstelijk.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 00:23 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Echt niveau Simons, Gerets en Nilis inderdaad
En ik niet en je reageerde op mijquote:
Hoe kan hij dan ondergewaardeerd zijn?quote:Op donderdag 23 augustus 2007 11:06 schreef BramKVO het volgende:
terwijl hij van de pers, medemaats en trainers alle lof krijgt. Zwaar ondergewaardeerde speler.
bij het publiek misschien ...?quote:Op donderdag 23 augustus 2007 11:11 schreef sjimz het volgende:
[..]
Hoe kan hij dan ondergewaardeerd zijn?
Ja bij het Ajax en Feyenoord publiek, maar dat is bijna met alle spelers zo, ook vice versa.quote:
Dat laatste maakt hem alleen maar beterquote:Op donderdag 23 augustus 2007 11:06 schreef BramKVO het volgende:
Opmerkelijk dat sommigen hier Simons de grond inboren terwijl hij van de pers, medemaats en trainers alle lof krijgt. Zwaar ondergewaardeerde speler. Moest hij de grote bek van een hollander hebben, hij zat nu al bij Real Madrid.
Nee, Simons wordt in Eindhoven zeker wel gewaardeerd. Ik vind hem ook erg goed, hele nuttige speler.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 15:21 schreef sjimz het volgende:
[..]
Ja bij het Ajax en Feyenoord publiek, maar dat is bijna met alle spelers zo, ook vice versa.
Ik heb niet het idee dat hij door de PSV Supporters wordt ondergewaardeerd.
Sonck gaat de Duivels wel even redden natuurlijk!quote:Oud-Ajacied Wesley Sonck is weer Rode Duivel
Datum: 5-okt-2007 15:49
Na zeventien maanden afwezigheid keert Wesley Sonck (foto)terug in de Belgische selectie. Sonck verkaste eind augustus naar Club Brugge na mislukte avonturen bij Ajax en Borussia Mönchengladbach. Bondscoach René Vandereycken haalde met Brian Vandenbussche, Gill Swerts, Timmy Simons, Jan Vertonghen en Moussa Dembélé vijf eredivisiespelers bij het keurkorps voor de EK-voorrondeduels tegen Finland (13/10) en Armenië (17/10). Maarten Martens ontbreekt omdat hij in de UEFA Cup-wedstrijd van AZ tegen Paços de Ferreira zijn hamstring blesseerde.
Dat is ondertussen wel even anders. Drie ultrabelangrijke goals voor Club en hij sleepte de Duivels ook nog eens voorbij Armenië.quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 19:13 schreef BramKVO het volgende:
lol, op wat slaat dat zeg, speelde nog geen deftige match voor club ...
quote:Wesley Sonck wil gewoon in de spits van Club spelen
Het afgelopen seizoen keerde spits Wesley Sonck terug in de Belgische competitie. Hoewel de speler de voorbereiding niet geheel mee kon maken met zijn nieuwe club Club Brugge, was het seizoen ronduit teleurstellend te noemen. Sonck speelde echter niet altijd vanaf het begin, en werd bovendien regelmatig op de flanken geposteerd. De speler heeft dan ook een nieuw doel in de competitie, en een goed advies voor trainer Jacky Mathijssen.
"Als ik tegen mijn natuur moet spelen, is mijn rendement ondermaats. François Sterchele liep er op de flank ook niet altijd met zijn goesting bij. Ik wil oorlog maken binnen de zestien meter. Dat is mijn domein en nergens anders. Ik moet het doel kunnen ruiken," aldus de speler, die eerder voor Ajax uitkwam in Het Laatste Nieuws.
“Ik ben een aanvaller pur sang. Ik heb altijd maar één positie gespeeld. Het doel opzoeken is nu eenmaal mijn natuur. Iemand na bijna twaalf jaar topvoetbal andere opdrachten laten uitvoeren, levert zelden het verhoopte resultaat op. Ik moet er toch geen tekening bij maken dat ik liefst in een 4-4-2 speel?” Met de voorbereiding op het nieuwe seizoen is Sonck tot dusverre tevreden. “Het is lang geleden dat ik na zware inspanningen weinig of geen pijn voel. Een seizoen bij Genk onder Sef Vergoossen niet te na gesproken, is het de eerste keer dat ik trainingssessies van bijna drie uur meemaak. Het voelt alleszins niet ongemakkelijk aan.”
Bovendien is Club Brugge klaar voor het seizoen. Er is goed ingekocht, al moet het verlies van Francois Sterchele, die omkwam bij een verkeersongeluk, nog nadreunen in West-Vlaanderen. “Het tekort van vorig seizoen is opgevuld. Snelheid en actie maken op de flanken en de creativiteit ontbraken overduidelijk."
Bij de Rode Duivels is Sonck nog altijd niet tevreden met zijn rol. In de oefenwedstrijd in en tegen Italië kwam Sonck slechts enkele minuten in het veld. “Ik was daar niet blij mee. Omdat ik me goed had gemanifesteerd op training. De bondscoach zag dat ook, maar liet me toch op de bank starten. Als je jaren een vaste waarde bent geweest, zet je niet graag een stap opzij. Ik kan me daar niet bij neerleggen. Zeker niet voor jonge gasten die pas komen piepen. Ze hebben dan misschien wel meer talent, maar dan moet het er ook uitkomen. En dat is de voorbije interlands niet gebeurd.”
Hij is zowat het enige wat Club nog recht houdt dit seizoen , maar was toch ook alweer zijn blessuregevoelige zelf en een serieus tijdje out dit jaar ...quote:Op zaterdag 21 maart 2009 11:27 schreef BliksemSchigt het volgende:
Hij lijkt weer helemaal opgebloeid te zijn in Brugge of niet? 12 goals alweer en gisteren schijnbaar eentje achter zijn standbeen langs.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |