abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 9 februari 2005 @ 19:03:44 #151
67663 fractalis
we (all) search
pi_25009840
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 18:56 schreef Morpheus2002 het volgende:
Als je alleen maar films met een goed verhaal en goed uitgewerkte personages kijkt heb je een enorm bord voor je kop.
Omdat je anders prachtfilms als Van Helsing misloopt??
Reprogram. Restructure. Resistance is futile. You will be assimilated.
  woensdag 9 februari 2005 @ 19:09:53 #152
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_25009934
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 18:58 schreef Dion het volgende:

[..]

Klopt wel want die games zijn alleen populair bij mensen die er jeugdsentiment aan beleven.
Nieuwe generatie vind er niets aan en volgens mij geld dat ook voor films.
Qua games heb je gelijk, qua films niet die worden ook goed gevonden door jongere waarvoor het geen jeugdsetiment is. De gemiddelde leeftijd hier ligt volgens mij rond de 20-25, maar vele vinden oude films goed
  woensdag 9 februari 2005 @ 19:10:53 #153
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_25009950
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 19:03 schreef fractalis het volgende:

[..]

Omdat je anders prachtfilms als Van Helsing misloopt??
Diepe zucht.
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
  woensdag 9 februari 2005 @ 19:14:54 #154
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_25010016
quote:
Natuurlijk zijn veel films met een goed verhaal en goed uitgewerkte karakters erg goed (zoals Fight Club, Shawshank Redemption, Se7en, The Green Mile e.a.). Maar ook films met een dun verhaal kunnen gewoon goed zijn. Het hoeft niet altijd diepgaand te zijn....

Als je alleen maar films met een goed verhaal en goed uitgewerkte personages kijkt heb je een enorm bord voor je kop.
Eindelijk ben ik het eens met je eens.
Kijk maar naar films als Kill Bill, of klassiekers als de Leone Westerns en Yojimbo. Verhaal is niet echt diepgaand, maar het zijn toch prachtige films.
pi_25010193
Maar als je dan toch films met een waardeloos prulverhaal van de achterkant van een bierviltje bekijkt, aub wel films NA 1990!
Geldt eigenlijk ook voor films MET verhaal, maar dat moge duidelijk zijn...

Films van voor 1990 met of zonder verhaal, wie heeft dat ooit bedacht
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
  woensdag 9 februari 2005 @ 19:39:59 #156
4180 Hare
Come fly with me!
pi_25010374
quote:
Natuurlijk zijn veel films met een goed verhaal en goed uitgewerkte karakters erg goed (zoals Fight Club, Shawshank Redemption, Se7en, The Green Mile e.a.).

Maar ook films met een dun verhaal kunnen gewoon goed zijn. Het hoeft niet altijd diepgaand te zijn....
Ik denk dat je 2 termen door elkaar haalt.

Leuk en goed.

Films met een dun verhaal kunnen idd erg leuk zijn. Zo nu en dan een Bad Boys ofzo zeg ik echt geen nee tegen en kan ik echt wel van genieten. Maar om deze films nou goed te noemen?
Verder is Bad Boys voor 1 keer misschien leuk ja, maar een Third Man ofzo is nog steeds net zo machtig mooi bij de 3e keer kijken.
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
pi_25011010
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 19:39 schreef Hare het volgende:

[..]

Ik denk dat je 2 termen door elkaar haalt.

Leuk en goed.

Films met een dun verhaal kunnen idd erg leuk zijn. Zo nu en dan een Bad Boys ofzo zeg ik echt geen nee tegen en kan ik echt wel van genieten. Maar om deze films nou goed te noemen?
Verder is Bad Boys voor 1 keer misschien leuk ja, maar een Third Man ofzo is nog steeds net zo machtig mooi bij de 3e keer kijken.
Je hebt zeker goed gemaakte simpele films... maar die zijn dan eigenlijk weer zo goed dat ze goed zijn.. ehhh
  woensdag 9 februari 2005 @ 20:27:02 #158
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_25011101
Laat ik het eens over een andere boeg gooien en de oude film haters wat leuke pre-'70's films aanraden die niet langzaam en niet erg intellectueel zijn. Probeer bijvoorbeeld eens:
12 Angry Men ('57)
Heel snel gemonteerd en verschrikkelijk goed geacteerd rechtbankdrama met de spanningsboog van een thriller.
The Apartment ('60)
Fijne, lieve, vlotte, romantische komedie.
Bonnie & Clyde ('67)
Geweld, actie, tempo en een enorme klassieker.
Gun Crazy ('49)
Minstens even snel als Bonnie & Clyde maar dan nog ietsjes ouder. Twee wapenjunks cruisen al overvallen plegend door Amerika.
Hell in the Pacific ('68)
Een Japanse en een Amerikaanse soldaat raken tijdens de Tweede Wereldoorlog samen op een onbewoond eiland terecht. Erg goed gespeeld, erg grappig, erg vermakelijk.
The 39 Steps ('35)
Achtervolgingsthriller van Alfred Hitchcock. Vlot, niet bepaald diepgaand en tof gefilmd.
Youth of the Beast ('63)
Japanse misdaadfilm. Vol met geweld en actie, en heel weinig plot.

Is wel een leuk en gevariëerd beginlijstje, en niet al te veel. Maar mochten er hier nog mensen goede tips weten dan zijn aanvullingen natuurlijk welkom. .

[ Bericht 6% gewijzigd door Sai op 09-02-2005 20:47:19 ]
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
  donderdag 28 juli 2005 @ 23:09:11 #159
4180 Hare
Come fly with me!
pi_29217358
En? hebben de oude film haters Sai's tips opgevolgd?
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 28 juli 2005 @ 23:14:42 #160
862 Arcee
Look closer
pi_29217553
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 20:27 schreef Sai het volgende:
12 Angry Men ('57)
Heel snel gemonteerd en verschrikkelijk goed geacteerd rechtbankdrama met de spanningsboog van een thriller.
Die vond ik, ook geen liefhebber van oude films, ook erg goed.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  donderdag 28 juli 2005 @ 23:15:04 #161
13148 Shogo
Psycho...
pi_29217570
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 23:09 schreef Hare het volgende:
En? hebben de oude film haters Sai's tips opgevolgd?
Denk het niet, die zijn natuurlijk druk de nieuwste Uwe Boll film te downloaden...
pi_29219215
Ah, er was ook al een apart topic over, da's wel beter.

Oude films slecht? Nee

Oude films overgewaardeerd? Sommigen wel, sommigen niet.

Mensen die een voorkeur hebben voor oudere films die objectief zijn? Vaker niet dan wel, lijkt het.

Straks komt misschien the Shawshank Redemption als beste film uit de bus in de top 100 en is die film overgewaardeerd omdat ie zo nieuw is.
Terwijl als er 1 film is die zo 35 jaar geleden ook een filmklassieker had kunnen worden, het deze film is.
The Shawshank Redemption is voor mij het perfecte voorbeeld van een film die veel goede kwaliteiten van oude hollywoodfilms overgenomen heeft en verbeterd heeft. Hij kan zo naast It's a wonderful Life, Gone with the wind en The Wizard of Oz staan qua groots moreel overwinningsgevoel en feel good gehalte, maar spreekt me persoonlijk meer aan dankzij de verbeterde technieken en mogelijkheden (ook qua tijdsgeest) die in dit geval niet nodeloos, maar nuttig gebruikt worden. Zoals bijvoorbeeld dat prachtige shot over het gevangeniscomplex heen en de bereidheid om de film op sommige punten wat rauwer te maken (wat compleet realistisch is, maar vroeger toch nog door grotere censuur gelaten moest worden).

Oude films die geweldig zijn? Vast. Nieuwere films minder? Zekers te weten niet.

Er is trouwens 1 ding waar ik bij oude films heel moeilijk overheen kom, maar dat is mijn makke, en dat is niet de snelheid, de beeldkwaliteit of de scripts, maar de opgezegde manier van acteren. Misschien praatten mensen echt wel zo in die tijd, ik heb er nooit aan gedacht het iemand te vragen die het kan weten, maar de teksten worden zo ontzettend overdreven gearticuleerd de mond uit gegooid, dat het voor mij veel moeilijker is om in zo'n film te komen.
Maar zoals ik al zei, da's iets persoonlijks. Ik vind het natuurlijke spel van nu een stuk prettiger.
pi_29220353
quote:
Mensen die een voorkeur hebben voor oudere films die objectief zijn? Vaker niet dan wel, lijkt het.
Elke mening is per definitie al subjectief.
quote:
Straks komt misschien the Shawshank Redemption als beste film uit de bus in de top 100 en is die film overgewaardeerd omdat ie zo nieuw is.
Nee, niet omdat ie vrij recent is.... maar juist omdat ie absoluut niet bijzonder is.
quote:
The Shawshank Redemption is voor mij het perfecte voorbeeld van een film die veel goede kwaliteiten van oude hollywoodfilms overgenomen heeft en verbeterd heeft.
Wat heeft ie verbeterd? Wat? De film heeft een aantal Hollywood clichee's overgenomen en opnieuw uitgespuugd, that's it. Dat levert inderdaad een kijkbare film op, maar dat maakt het absoluut geen meesterwerk. En zeker die paar achterhaalde, gangbare shots niet. Ik kan me geen opzienbarende camerabeweging voor de geest halen ook. Bovendien is het gevangenisleven in die film verre van rauw of realistisch, ik snap niet hoe je daar bij komt. Zelfs een vrij gangbare film als Papillon is vele malen rauwer.
quote:
Hij kan zo naast It's a wonderful Life, Gone with the wind en The Wizard of Oz
Voor jou misschien maar voor mij niet. Capra is alleen al de koning van de Hollywood-feelgood-flick terwijl Gone With The Wind het voorbeeld van klassieke tuttigheid is en The Wizard of Oz toch al dicht tegen het musicalgebeuren aan ligt. Ik vind het een verdomd rare vergelijking hoor.
Wat mij ook opvalt is dat men in deze discussies immer Gone With The Wind aanhaalt als prototype klassieker terwijl het juist zo'n brave, matige en tuttige film is.
quote:
(wat compleet realistisch is, maar vroeger toch nog door grotere censuur gelaten moest worden).
Je weet niet waar je het over hebt. Echt niet. Waar baseer je dit toch allemaal op?
quote:
Oude films die geweldig zijn? Vast. Nieuwere films minder? Zekers te weten niet.

Als je met films als The Shawshank Redemption aan komt zetten dan beantwoord ik die tweede vraag met een volmondig 'ja'.
quote:
Er is trouwens 1 ding waar ik bij oude films heel moeilijk overheen kom, maar dat is mijn makke, en dat is niet de snelheid, de beeldkwaliteit of de scripts, maar de opgezegde manier van acteren. Misschien praatten mensen echt wel zo in die tijd, ik heb er nooit aan gedacht het iemand te vragen die het kan weten, maar de teksten worden zo ontzettend overdreven gearticuleerd de mond uit gegooid, dat het voor mij veel moeilijker is om in zo'n film te komen.
Sorry, zo'n vreselijke onzin. Hoe kom je er toch op? Echt! Waar baseer je dit op? Ooit Lancaster en Curtis zien vlammen in Sweet Smell of Succes? Ooit Brando zien schitteren in On the Waterfront en A Streetcar Named Desire? Ooit Burton's en Taylor's dialogen langs horen denderen in Who's Afraid of Virginia Woolf?? Ooit een film uit het neo-realisme gezien? Ooit een film van John Cassavetes gezien?(waar misschien wel de meest realistische acteerprestaties ooit in voorkomen?)
quote:
k vind het natuurlijke spel van nu een stuk prettiger.

Natuurlijker dan de films van vroeger? Echt niet!
pi_29220473
quote:
Op maandag 7 februari 2005 12:15 schreef Mike het volgende:

[..]

Ingrid Bergman ziet er beter uit dan Uma Thurman.

In welke kleur dan ook.
Pfff

maar niet beter dan Scarlet Johanssen, met welke kleur haar dan ook.
  vrijdag 29 juli 2005 @ 00:52:18 #165
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_29220483
Kijk, met fabulousbakerboy kan ik praten.
You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
pi_29220489
Oh dit topic liep al een tijdje

vrijdag 29 juli 2005 @ 00:55:24 #167
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_29220565
Ik heb vanavond al wat gedronken en geen zin meer om me helemaal in het topic te gaan verdiepen. Alleen kan ik uit de openings post wel begrijpen dat het gaat over het publiek wat een beetje uhm, kortzichtig is. Ik kan me daar ook flink aan ergeren (bijv. aan mensen die bij voorbaad al geen zwart wit willen zien), een vriend van mij wil dus niet Schindler's List of Raging Bull (Ik probeer niet eens met oudere films aan te komen)met mij kijken omdat ze zwart wit zijn, als ik dat hoor dan kan ik mijn hoofd wel tegen de muur kapot slaan, het is ongelofelijk triest dat sommige mensen het niet eens willen proberen. Anyway, ik kom nu volgens mij een beetje raar over, ik ga lekker een beetje surfen en ik maak morgen wel een fatsoenlijke reply. Weltrusten allemaal, en tot morgen!
  vrijdag 29 juli 2005 @ 00:57:02 #168
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_29220613
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 00:52 schreef Vitalogy het volgende:
Oh dit topic liep al een tijdje
Inderdaad en ik denk dat jij iemand anders voor Scarlett Johanssen aanziet.
You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
  vrijdag 29 juli 2005 @ 01:03:49 #169
7352 kamagurka
psy-gothic
pi_29220783
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 00:04 schreef Lamon het volgende:
Ah, er was ook al een apart topic over, da's wel beter.

Oude films slecht? Nee

Oude films overgewaardeerd? Sommigen wel, sommigen niet.

Terwijl als er 1 film is die zo 35 jaar geleden ook een filmklassieker had kunnen worden, het deze film is.
The Shawshank Redemption is voor mij het perfecte voorbeeld van een film die veel goede kwaliteiten van oude hollywoodfilms overgenomen heeft en verbeterd heeft. Hij kan zo naast It's a wonderful Life, Gone with the wind en The Wizard of Oz staan qua groots moreel overwinningsgevoel en feel good gehalte, maar spreekt me persoonlijk meer aan dankzij de verbeterde technieken en mogelijkheden (ook qua tijdsgeest) die in dit geval niet nodeloos, maar nuttig gebruikt worden. Zoals bijvoorbeeld dat prachtige shot over het gevangeniscomplex heen en de bereidheid om de film op sommige punten wat rauwer te maken (wat compleet realistisch is, maar vroeger toch nog door grotere censuur gelaten moest worden).

Maar zoals ik al zei, da's iets persoonlijks. Ik vind het natuurlijke spel van nu een stuk prettiger.
Ach, lul niet man! Ik heb net papillon zitten kijken en die schijt dat lamme shawshank redemption in zijn bek Het acteren van McQueen is gewoonweg briljant! De sfeer is genadeloos en het thema van deze film vindt ik oneindig interessanter dan in shawshank...

Volgens mij kijk jij niet eens naar die films! Overdreven gearticuleerd?? In deze film, in films van scorsese? In die oude mafiameuk, waarin vooral werd gemompeld in plat newyorks... je weet bij god niet waar je het over hebt. Hoe meer briljante films ik zie van vroeger (gister once upon a time, eergister taxi driver, nu papillon), hoe meer zeker ik alweer weet dat dat stelletje pubers echt uit hun nek loopt te lullen over oude films. Ze hebben er sowieso nog nooit naar gekeken of hebben het geheugen/concentratie van een goudvis. Toedeledokie!!!
  vrijdag 29 juli 2005 @ 01:07:19 #170
7352 kamagurka
psy-gothic
pi_29220870
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 00:52 schreef Vitalogy het volgende:

[..]

Pfff

maar niet beter dan Scarlet Johanssen, met welke kleur haar dan ook.
En dat is een lelijke big vergeleken bij Grace Kelly, de mooiste vrouw die ooit heeft geleefd
  vrijdag 29 juli 2005 @ 01:09:18 #171
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_29220922
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 01:07 schreef kamagurka het volgende:

[..]

En dat is een lelijke big vergeleken bij Grace Kelly, de mooiste vrouw die ooit heeft geleefd
Zeg, zeg. Ik ben al vijf dagen verliefd op Scarlett (ze is echt geweldig lief en mooi ), hou je grote mond eens dicht!
  vrijdag 29 juli 2005 @ 01:10:35 #172
86655 Halfgedraaide
Ik kan alles!
pi_29220951
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 01:03 schreef kamagurka het volgende:
Hoe meer briljante films ik zie van vroeger (gister once upon a time, eergister taxi driver, nu papillon),
Dit noem ik nou niet echt oude films. Bij oude films denk aan zwart wit films van voor en net na de oorlog.
  vrijdag 29 juli 2005 @ 01:11:10 #173
90061 coz
laat een bericht achter na de
pi_29220979
quote:
Op maandag 7 februari 2005 11:54 schreef BlaatschaaP het volgende:
Hmmm. Als ik zo het topic even snel doorlees, zie ik eigenlijk geen reacties die het bovenstaande beweren. Maar ik ben het wel met je eens. Het 'probleem' is, denk ik, gewoon dat veel moderne kijkers meer spanning, snelheid en actie verwachten in een film. Dit wordt door de media enorm gepropagandeerd. Kijk maar naar alle (muziek)clips en films. Mensen raken hier aan gewend en na verloop van tijd verwachten ze dit ook gewoon te zien in een film. 'Oudere' films zijn echter gewoon langzaam. Zo simpel is het. 'Vroeger' werd er de tijd genomen een verhaal te vertellen, het publiek verwachtte dit ook en daarom was dit een succes. Veel mensen van de huidige generatie (zei een ouwe lul .) kunnen gewoon niet tegen deze snelheid. Erg jammer, maar het is nou eenmaal zo. Zo kan ik met mijn klasgenoten ook echt geen film kijken van voor 1990. Dan rennen ze na 10 minuten al gillend weg .
volkomen gelijk , zelf heb ik me enorm vermaakt met bijvoorbeeld Dr strangelove (or how i enz ) en ik heb over de grond zitten rollen van het lachen bij (1937) reefer madness .. maar dat ligt meer aan de onzin erin (doctrine tegen wiet film) maar ik moet het merendeel van mijn vriendengroep vastbinden op een stoel voordat ze langer dan 10 minuten naar een film voor 1980 kijken ...

*coz heeft originele gone in 60 seconds (okok per ongeluk)
geweldige film , maar ondanks de mege spectaculaire achtervolging van ruim een half uur kan iemand uit deze tijd daar gewoon niet voor gaan zitten door de er-moet-binnen-20-seconden-iets-gebeuren mentaliteit van huidige films .. voornamelijk post matrix 1
Leesen verrry carefully, I weel zay zis only once
Ill quit thinking w my dick when u quit fucking with my head
  vrijdag 29 juli 2005 @ 01:12:43 #174
7352 kamagurka
psy-gothic
pi_29221015
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 01:09 schreef RuneRose het volgende:

[..]

Zeg, zeg. Ik ben al vijf dagen verliefd op Scarlett (ze is echt geweldig lief en mooi ), hou je grote mond eens dicht!
Schrijf r een liefdesverklaring... En nu *hips* naar bed met jou
  vrijdag 29 juli 2005 @ 01:14:03 #175
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_29221051
quote:
Op vrijdag 29 juli 2005 01:12 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Schrijf r een liefdesverklaring... En nu *hips* naar bed met jou
Ik ga eerst nog even naar de Scarlet Johansson fansite.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')