Heb je weer te veel Leffe op?quote:Op zondag 6 februari 2005 22:51 schreef Dr_Flash het volgende:
Pinus Nigra, de zwarte denGekenmerkt door een opvallend rechte stam. Groeit op extreem voedselarme zandgronden, geologisch gezien een voorkeur voor de Formatie van Twente en de Formatie van Eindhoven, die in Noord-Brabant door het ontbreken van de Eem-formatie dermate moeilijk van elkaar te onderscheiden zijn, dat ze worden gegroepeerd onder de naam Nuenen Groep
quote:
Croppen en de compressie nagenoeg nul makenquote:Op zondag 6 februari 2005 23:13 schreef junkiexp het volgende:
Ok.ik zit dus met het volgende probleem.
Al mijn digitale foto's die ik maak met mijn pentax optio s5i maak ik altijd op de hoogste resolutie en kwaliteit.
Dit doe ik omdat ik overvloed aan geheugen heb en zo nu en dan nog wel eens een postertje wil afdrukken.
Nu doet het volgende probleem zich voor,als ik ze op mijn computer bekijk is er niks aan de hand maar alk ik bijvoorbeeld 100 foto's wil versturen aan iemand over msn b.v. dan pak ik ze inen dan is het toch al snel 300 mb.
Nu heb ik ze dus proberen te verkleinen met irfanvieuw naar 800*600 om de grote te croppen en groter is toch niet nodig op een pc.
Maar nu zie ik dus moeilijk veel kwaliteitsverlies.
Een streep van een straaljager of een kabel van een elektromast zijn nu niet meer recht en scherp maar heel schokkerig en soms is zwart ook niet echt meer zwart.(geld ook voor andere kleuren btw)
De structuur is dus een beetje uit de foto en hier irriteer ik me mateloos aan.
(heel verhaal eigenlijk)
Maar nu was mijn vraag:hoe verklein ik de bestandsgrootte zonder dat kwaliteit(met name op details)
er veel onder lijdt?
Bedankt alvast![]()
Nee schelequote:
Als ik ga croppen via irfanvieuw moet ik allemaal coordinaten in gaan vullen enzoquote:Op zondag 6 februari 2005 23:16 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Croppen en de compressie nagenoeg nul maken
Slaap ze Ouwesokquote:Op zondag 6 februari 2005 23:51 schreef Ouwesok het volgende:
Ik gaan met de kipz op stok vandaag![]()
Ben heulemoal gaar
adieux paraplieuxquote:
Tja...heel eerlijk gezegd zie ik die resize-problemen niet zo. Heb er nooit last van gehad. Stuur anders gewoon een CD-tje opquote:Op zondag 6 februari 2005 23:50 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Als ik ga croppen via irfanvieuw moet ik allemaal coordinaten in gaan vullen enzo![]()
Heb er allemaal niet zoveel verstand van enzo![]()
Ken hetquote:Op maandag 7 februari 2005 07:38 schreef Rewimo het volgende:
Mogge
Dat is schrikken, als je 's morgens vroeg ineens een Fok!ker aan de MSN hebt
Ehm... nu je het zegtquote:
Ouwe zuiplapquote:Op maandag 7 februari 2005 08:07 schreef Bowiefan het volgende:
zooooooww
3cm later moest ik mmaar eens ten bedde gaan
truistuuuhh allfijne dag
![]()
Ja ik had ineens een hyperactieve Bowie op MSN toen ik nog wakker moest wordenquote:Op maandag 7 februari 2005 07:38 schreef Rewimo het volgende:
Mogge
Dat is schrikken, als je 's morgens vroeg ineens een Fok!ker aan de MSN hebt
Ow, jij ook al? Doet ie dat bij al zijn contactenquote:Op maandag 7 februari 2005 08:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja ik had ineens een hyperactieve Bowie op MSN toen ik nog wakker moest worden
Dat zullen we eens even controleren. Ga maar liggenquote:Op maandag 7 februari 2005 09:12 schreef Ouwesok het volgende:
Mogguh iedereen [afbeelding]
* ziek is valt nu pas op hoe zo'n kolere-eind je die toetsen moet indrukken
Jeetje, is alles je ff teveel?quote:Op maandag 7 februari 2005 09:12 schreef Ouwesok het volgende:
Goeiemorgenquote:Op maandag 7 februari 2005 05:21 schreef Xilantof het volgende:
Goedemorgen
ik zou graag een plaatsje willen in je auto Pdehoog, of ik echt kan moet tegen die tijd blijken
quote:Op maandag 7 februari 2005 07:14 schreef Bowiefan het volgende:
en ondertussen ben ik dus thuis
vanwege het tijdstip, eerst maar ff een centimeter kouwe thee in een glas, kreeg ik zin in na die feauteau van P in 't wedstrijd Topique niet van die dure, dat kan er niet altijd vanaf, maar een lekker glaasje zwart flurweel is op zijn tijd ook erg fijn![]()
'T is niet te hopenquote:Op maandag 7 februari 2005 09:12 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ow, jij ook al? Doet ie dat bij al zijn contacten
Beterschap Ouwesokquote:Op maandag 7 februari 2005 09:12 schreef Ouwesok het volgende:
ikke niet snap. Piet heeft de bekeuringen uitgedeeld? Of hij heeft het veroorzaakt doordat er te hard met de auto's op zijn begrafenis gereden werd???quote:Op maandag 7 februari 2005 13:08 schreef Rewimo het volgende:
Komt mijn baas net binnen met een bekeuring voor een van de poolauto's. Hij zoekt in de agenda naar degene die ermee gereden heeft. Blijkt dat het op de dag van de begrafenis van onze collega Piet was. Kan gebeuren natuurlijk. Tot een ander het hoort: Hee, ik had ook een prent op die dag! En nog een, en nog eenVier man in totaal, allemaal op dezelfde weg.
Piet zijn laatste streekHij had altijd al veel gevoel voor humor
Nee, maar de open haard brandt lekker vandaagquote:Op maandag 7 februari 2005 13:44 schreef Shark.Bait het volgende:
Zo.. iemand nog een andere boom voor me?
Wij denken unaniem dat Piet er de hand in heeft gehadquote:Op maandag 7 februari 2005 13:46 schreef Shark.Bait het volgende:
ikke niet snap. Piet heeft de bekeuringen uitgedeeld? Of hij heeft het veroorzaakt doordat er te hard met de auto's op zijn begrafenis gereden werd???
1. Hij wil vast net zo snel foto's maken als posten.quote:Op maandag 7 februari 2005 13:50 schreef PdeHoog het volgende:
Flash had gister echt niets te doen
Dagcijfers van Zondag 06 Februari 2005 (00:00 - 23:59)
1. Dr_Flash 277
Ik sta niet eens in die lijst. Dus ik heb een leven. PdeHoog en Xilantof niet iig. En maar zitten te huilen dat hun studie zo moeilijk is en ze zoveel werk moeten doen.. ow ohw ow!quote:Op maandag 7 februari 2005 13:50 schreef PdeHoog het volgende:
Flash had gister echt niets te doen
Dagcijfers van Zondag 06 Februari 2005 (00:00 - 23:59)
1. Dr_Flash 277
quote:Op maandag 7 februari 2005 13:58 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Ik sta niet eens in die lijst. Dus ik heb een leven. PdeHoog en Xilantof niet iig. En maar zitten te huilen dat hun studie zo moeilijk is en ze zoveel werk moeten doen.. ow ohw ow!
Maar ondertussen spammen ze Fok nog sneller vol dan een stuart met RSI.
Foto's bewerken is trouwens ook verleidelijkquote:Op maandag 7 februari 2005 14:02 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Studie is moeilijk hoor. Vooral met FOK in de buurt
.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |