Heb je weer te veel Leffe op?quote:Op zondag 6 februari 2005 22:51 schreef Dr_Flash het volgende:
Pinus Nigra, de zwarte denGekenmerkt door een opvallend rechte stam. Groeit op extreem voedselarme zandgronden, geologisch gezien een voorkeur voor de Formatie van Twente en de Formatie van Eindhoven, die in Noord-Brabant door het ontbreken van de Eem-formatie dermate moeilijk van elkaar te onderscheiden zijn, dat ze worden gegroepeerd onder de naam Nuenen Groep
quote:
Croppen en de compressie nagenoeg nul makenquote:Op zondag 6 februari 2005 23:13 schreef junkiexp het volgende:
Ok.ik zit dus met het volgende probleem.
Al mijn digitale foto's die ik maak met mijn pentax optio s5i maak ik altijd op de hoogste resolutie en kwaliteit.
Dit doe ik omdat ik overvloed aan geheugen heb en zo nu en dan nog wel eens een postertje wil afdrukken.
Nu doet het volgende probleem zich voor,als ik ze op mijn computer bekijk is er niks aan de hand maar alk ik bijvoorbeeld 100 foto's wil versturen aan iemand over msn b.v. dan pak ik ze inen dan is het toch al snel 300 mb.
Nu heb ik ze dus proberen te verkleinen met irfanvieuw naar 800*600 om de grote te croppen en groter is toch niet nodig op een pc.
Maar nu zie ik dus moeilijk veel kwaliteitsverlies.
Een streep van een straaljager of een kabel van een elektromast zijn nu niet meer recht en scherp maar heel schokkerig en soms is zwart ook niet echt meer zwart.(geld ook voor andere kleuren btw)
De structuur is dus een beetje uit de foto en hier irriteer ik me mateloos aan.
(heel verhaal eigenlijk)
Maar nu was mijn vraag:hoe verklein ik de bestandsgrootte zonder dat kwaliteit(met name op details)
er veel onder lijdt?
Bedankt alvast![]()
Nee schelequote:
Als ik ga croppen via irfanvieuw moet ik allemaal coordinaten in gaan vullen enzoquote:Op zondag 6 februari 2005 23:16 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Croppen en de compressie nagenoeg nul maken
Slaap ze Ouwesokquote:Op zondag 6 februari 2005 23:51 schreef Ouwesok het volgende:
Ik gaan met de kipz op stok vandaag![]()
Ben heulemoal gaar
adieux paraplieuxquote:
Tja...heel eerlijk gezegd zie ik die resize-problemen niet zo. Heb er nooit last van gehad. Stuur anders gewoon een CD-tje opquote:Op zondag 6 februari 2005 23:50 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Als ik ga croppen via irfanvieuw moet ik allemaal coordinaten in gaan vullen enzo![]()
Heb er allemaal niet zoveel verstand van enzo![]()
Ken hetquote:Op maandag 7 februari 2005 07:38 schreef Rewimo het volgende:
Mogge
Dat is schrikken, als je 's morgens vroeg ineens een Fok!ker aan de MSN hebt
Ehm... nu je het zegtquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |