Zeg...jij wel OS z'n twee-oog lenen en ik niet jouw D70quote:Op zondag 6 februari 2005 21:41 schreef Xilantof het volgende:
ziet er cool uit Ouwesok
* Xilantof durft het bijna niet te vragen.....
goede vraag!quote:Op zondag 6 februari 2005 21:41 schreef Oceanonix het volgende:
[..]
Wat zou zo'n ding kosten in Houten????????
Woah.. die Yashica's zijn goedkoopquote:Op zondag 6 februari 2005 21:46 schreef PdeHoog het volgende:
Op marktplaats staat er eentje voor EUR 160
En dat is veul te veul geld. Meer dan 100 euri moet je in Houten niet neertellen voor een tweeoog. De mijne kostten destijds 80 gulden voor de D en 110 gulden voor de mat.quote:Op zondag 6 februari 2005 21:46 schreef PdeHoog het volgende:
Op marktplaats staat er eentje voor EUR 160
Te duur? hmmm.. wel veel goedkoper dan die mamiya C330quote:Op zondag 6 februari 2005 21:50 schreef Ouwesok het volgende:
En dat is veul te veul geld. Meer dan 100 euri moet je in Houten niet neertellen voor een tweeoog. De mijne kostten destijds 80 gulden voor de D en 110 gulden voor de mat.
Een hele mooie Mat124G zou hooguit 200 euri mogen kosten.
Zit daar wel een ingebouwde lichtmeter in?quote:Bowiefan nog maar een keer met de kouwe straatklinker in actie
[afbeelding]
23 maartquote:Op zondag 6 februari 2005 21:55 schreef Xilantof het volgende:
Misschien moet ik toch eens kijken of ik mee kan naar houten, met Ouwesok voor de adviezen moet er toch wel iets leuks van komen
Mijn Yashica's hebben geen ingebouwde lichtmeter. Een Mat124 heeft dat wel, maar op fotograficabeurzen koop je voor heel net geld een bruikbare lichtmeter, dan heb je gelijk iets goeds in handen.quote:Op zondag 6 februari 2005 21:53 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Te duur? hmmm.. wel veel goedkoper dan die mamiya C330
[..]
Zit daar wel een ingebouwde lichtmeter in?
Community-singingquote:Op zondag 6 februari 2005 22:03 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
23 maart. Je mag meerijden
. En Shark gaat ook mee
. Dus dat wordt weer gezellig in de auto dan
quote:
Ach....het scheelt maar 3 dagenquote:Op zondag 6 februari 2005 22:32 schreef Rewimo het volgende:
Ehm... was Houten niet 20 maart? Voor jullie allemaal op de verkeerde dag voor de deur staan te huppelen daar.
Pinus Nigra, de zwarte denquote:
Jij haalt 20 maart en 23 april door elkaarquote:Op zondag 6 februari 2005 22:37 schreef PdeHoog het volgende:
Ach....het scheelt maar 3 dagen. Zien we tegen die tijd wel...het is iig eind maart
![]()
23-20 is toch drie?quote:Op zondag 6 februari 2005 22:54 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Jij haalt 20 maart en 23 april door elkaar
Heb je weer te veel Leffe op?quote:Op zondag 6 februari 2005 22:51 schreef Dr_Flash het volgende:
Pinus Nigra, de zwarte denGekenmerkt door een opvallend rechte stam. Groeit op extreem voedselarme zandgronden, geologisch gezien een voorkeur voor de Formatie van Twente en de Formatie van Eindhoven, die in Noord-Brabant door het ontbreken van de Eem-formatie dermate moeilijk van elkaar te onderscheiden zijn, dat ze worden gegroepeerd onder de naam Nuenen Groep
quote:
Croppen en de compressie nagenoeg nul makenquote:Op zondag 6 februari 2005 23:13 schreef junkiexp het volgende:
Ok.ik zit dus met het volgende probleem.
Al mijn digitale foto's die ik maak met mijn pentax optio s5i maak ik altijd op de hoogste resolutie en kwaliteit.
Dit doe ik omdat ik overvloed aan geheugen heb en zo nu en dan nog wel eens een postertje wil afdrukken.
Nu doet het volgende probleem zich voor,als ik ze op mijn computer bekijk is er niks aan de hand maar alk ik bijvoorbeeld 100 foto's wil versturen aan iemand over msn b.v. dan pak ik ze inen dan is het toch al snel 300 mb.
Nu heb ik ze dus proberen te verkleinen met irfanvieuw naar 800*600 om de grote te croppen en groter is toch niet nodig op een pc.
Maar nu zie ik dus moeilijk veel kwaliteitsverlies.
Een streep van een straaljager of een kabel van een elektromast zijn nu niet meer recht en scherp maar heel schokkerig en soms is zwart ook niet echt meer zwart.(geld ook voor andere kleuren btw)
De structuur is dus een beetje uit de foto en hier irriteer ik me mateloos aan.
(heel verhaal eigenlijk)
Maar nu was mijn vraag:hoe verklein ik de bestandsgrootte zonder dat kwaliteit(met name op details)
er veel onder lijdt?
Bedankt alvast![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |