abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24945343
Waarom zijn moslims (islamieten) zo geloofsvast? Lijkt wel of 99,9 % van de moslims ook de rest van hun leven gelovig moslim blijven. Terwijl iemand die in de westerse wereld christelijk wordt opgevoedt een veel grotere kans heeft om van zijn geloof af te raken. Waar ligt dat aan?
  zaterdag 5 februari 2005 @ 23:36:06 #2
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_24945382
Druk vanuit de familie, een moslim die uit zijn geloof stapt loopt het risico door zijn familie afgemaakt danwel buitengesloten te raken.
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_24945406
oh, ga eens op vakantie in de buurt van Barneveld of Staphorst... D''r zijn meer dan genoeg geloofvaste mensen in nederland hoor!
I know I was born, And I know I will die.
The inbetween is mine, I am mine
We have a blog! http://beurdy.xs4all.nl/blog
pi_24945415
Zo eenzelfde indruk krijg ik overigens met Jehova getuigen, en zéker met Joodse mensen
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_24945418
Jij hebt een indruk dat iets het geval is, en daar maak je maar meteen waarheid van.
Opvallend...

maar wat versta jij onder Moslim? Iedereen die ooit een keer de Koran heeft gelezen?
pi_24945456
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 23:37 schreef calvobbes het volgende:
maar wat versta jij onder Moslim? Iedereen die ooit een keer de Koran heeft gelezen?
Dat zou wel een heel vreemde definitie van zijn
  zaterdag 5 februari 2005 @ 23:39:11 #7
46511 Linz
held der helden
pi_24945457
Komt ook door de doctrine die vanuit de islam als geloof zelf uitgaat. Islam betekent totale overgave aan God, dat zegt wel wat natuurlijk.
"Als Davids over het veld scheert, doen de huismoeders in een omtrek van honderd kilometer in doodsangst de ramen dicht."
pi_24945478
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 23:37 schreef Stuart het volgende:
Zo eenzelfde indruk krijg ik overigens met Jehova getuigen, en zéker met Joodse mensen
Ja oke das waar, maar het blijft raar.
pi_24945496
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 23:37 schreef calvobbes het volgende:
Jij hebt een indruk dat iets het geval is, en daar maak je maar meteen waarheid van.
Opvallend...

Als ik het als waarheid beschouwde dan opende ik er geen topic over om er over te discussieren.
pi_24945499
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 23:40 schreef pberends het volgende:

[..]

Ja oke das waar, maar het blijft raar.
Zou het volledig vrijwillig zijn dan denk je Zelf denk ik het namelijk niet
Als jij het geloof wat hun aanhouden opgeeft, geef je tegelijkertijd de band met je familie op
pi_24945510
Tis gewoon een soort Katholieke Kerk uit de middeleeuwen. (veel van die landen leven nog in 700)
pi_24945686
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 23:41 schreef NightH4wk het volgende:
Tis gewoon een soort Katholieke Kerk uit de middeleeuwen. (veel van die landen leven nog in 700)
Nou ja, de Kerk kan het natuurlijk niet zijn. Als je al vergelijkingen wilt maken. Er is geen Islamitische Paus en er is geen Kerkelijke organisatie.

In ieder geval, waarom ze zo geloofsvast zijn? Stel dat het zo is. Geen idee. Maar het lijkt mij een redelijke constante in de menselijke beschaving, met name in de wat minder welvarende of "onderdrukte" samenlevingen.
pi_24945687
Over vijftig jaar is dat heel anders vermoed ik. Net zoals het hier tot vijftig jaar terug heel anders was. Zoiets kost tijd.
pi_24945738
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 23:51 schreef Monidique het volgende:

[..]

Nou ja, de Kerk kan het natuurlijk niet zijn. Als je al vergelijkingen wilt maken. Er is geen Islamitische Paus en er is geen Kerkelijke organisatie.

In ieder geval, waarom ze zo geloofsvast zijn? Stel dat het zo is. Geen idee. Maar het lijkt mij een redelijke constante in de menselijke beschaving, met name in de wat minder welvarende of "onderdrukte" samenlevingen.
Yep, mensen dom houden enzo en soms een Ayatollah erbij.
pi_24945773
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 23:51 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Over vijftig jaar is dat heel anders vermoed ik. Net zoals het hier tot vijftig jaar terug heel anders was. Zoiets kost tijd.
Terrorisme is juist een reactie op die beweging: bepaalde mensen zijn bang om hun macht te verliezen (of zouden het juist kunnen krijgen in de oude situatie) en willen dus dat wij opbokken met onze ideeen.
pi_24945784
Geloof is de as van al het kwaad op deze "vredelievende" wereld...
  zondag 6 februari 2005 @ 00:00:01 #17
82525 Little_Angel
Labiel kudtwijf.
pi_24945816
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 23:36 schreef HarigeKerel het volgende:
Druk vanuit de familie, een moslim die uit zijn geloof stapt loopt het risico door zijn familie afgemaakt danwel buitengesloten te raken.
Denk ik eigenlijk ook wel. Streng opgevoed, altijd op hun geloof gewezen e.d.
Don’t touch the girl,
she will cut your hands off,
and call it an accident.
pi_24945822
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 23:56 schreef NightH4wk het volgende:
Terrorisme is juist een reactie op die beweging: bepaalde mensen zijn bang om hun macht te verliezen (of zouden het juist kunnen krijgen in de oude situatie) en willen dus dat wij opbokken met onze ideeen.
Natuurlijk. Maar ze zijn gedoemd te verliezen. Net zoals de Kerk het verloor in de Verlichting.
pi_24945847
Trouwens, ik denk dat het toch vooral het beeld van de Islam die pberends heeft, is waar we nu over praten.
pi_24945858
Terrorisme in de Islamitische wereld, dat is heel wat anders dan de Kerk ten tijde van de Verlichting.
pi_24945943
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 23:56 schreef NightH4wk het volgende:

[..]

Religieus-conservatisme, waar het neem ik aan over gaat, leidt uiteraard niet, of misschien zelfs juist niet in dit geval, tot de terreur die we tegenwoordig mogen meemaken. De hele radicale Islamitische gedachtegangen zijn eigenlijk het tegenovergestelde van conservatisme, hoewel ze wel duidelijk leunen op de, verdraaide, geschiedenis.
pi_24946222
Moslims weten dat hun religie er eentje van haat is. In een debat zouden ze toch maar verliezen, dus moeten ze dit debat vermijden door te roepen en te tieren.
Moslims die in Islam-gedomineerde landen wonen, "verdwijnen" als ze kritiek spuien over Islam. Vooral Saudie Arabië is daar goed in.

Het Christendom is misschien een klein beetje verstandiger geworden maar dat is nog maar heel recent. De verlichting zal echter van korte duur geweest zijn want het nieuwe fanatieke Christendom komt eraan vooral vanuit de VS.

Waarom wordt het geloof zo goed onderhouden ? Zonder geloof geen strijd, zonder strijd geen reden tot angst, zonder angst geen wapenindustrie, zonder wapenindustrie minder inkomsten. Geloof is gewoon economie.

[ Bericht 25% gewijzigd door andromeda1968 op 06-02-2005 00:39:43 ]
Als één persoon lijdt aan waanvoorstellingen heet het krankzinnigheid, als er meer mensen aan lijden is het een godsdienst.
pi_24946298
quote:
Op zondag 6 februari 2005 00:02 schreef Monidique het volgende:
Terrorisme in de Islamitische wereld, dat is heel wat anders dan de Kerk ten tijde van de Verlichting.
De Kerk was gewoon een hoop vastgeroesde gebruiken (en de monopolie op kennis) waarmee je domme mensen tam kon houden. Usama en andere matties van hem zou geen kans hebben gehad met invloed vanuit het westen: hij wilde daarom een deal sluiten met Europa of we wilden opbokken nadat hij zag dat we hem niet z'n gang lieten gaan. Er is natuurlijk een verschil tussen de Islam als dekmantel voor macht en als een echt geloof, maar in beide gevallen is er een groep mensen die geloofsvast zijn: een domme groep of een slimme.
pi_24946334
Je hebt gelijk, geloof is de as van al het kwaad...
pi_24946496
quote:
Op zondag 6 februari 2005 00:22 schreef andromeda1968 het volgende:
Het Christendom is misschien een klein beetje verstandiger geworden maar dat is nog maar heel recent. De verlichting zal echter van korte duur geweest zijn want het nieuwe fanatieke Christendom komt eraan vooral vanuit de VS.(..)
In de VS is men altijd al fanatiek geweest: een reden om de VS op te richten was dat je zonder een bepaalde vrijheid God niet volgens je geweten kan dienen. En om dit te bereiken hadden ze willen sterven. Maar dit gaat ligt offtopic.
pi_24946830
Ja, maar, NightH4wk, ho ho, wacht even. Het Islamitisch terrorisme is, in tegenstelling tot de (Middeleeuwse) Kerk, geen alom geresp geaccepteerd instituut. Koning Abdullah zal nooit naar Mosul reizen om Al-Zarqawi te vragen hem tot keizer te kronen.
pi_24946955
quote:
Op zondag 6 februari 2005 01:05 schreef Monidique het volgende:
Ja, maar, NightH4wk, ho ho, wacht even. Het Islamitisch terrorisme is, in tegenstelling tot de (Middeleeuwse) Kerk, geen alom geresp geaccepteerd instituut. Koning Abdullah zal nooit naar Mosul reizen om Al-Zarqawi te vragen hem tot keizer te kronen.
Yep, het is natuurlijk niet exact hetzelfde maar tis in beide gevallen wel handig als de bevolking niet al te slim is (en weinig connecties heeft met het westen.) Maar die Marokkaan valt toch nog wel mee?
pi_24949016
Meteen een heel gezeur over de Middeleeuwse Kerk die niet te vergelijken valt met het hedendaags terrorisme, terwijl ik de twee helemaal niet vergeleek. Het ging in dit topic over geloofsvastheid en dat op zich heeft geen ruk met terrorisme te maken. Ik zei dat de geloofsvastheid zal verdwijnen, dat het geloof het zal verliezen net zoals de Kerk het verloor tijdens de Verlichting. Ik denk dat de ratio van de mens uiteindelijk zal winnen. Ik denk dat er een tijd komt dat er bijna geen gelovigen meer zullen zijn. De strijd die nu gaande is, hoort volgens mij bij de laatste stuiptrekkingen van het geloof. Zie bijvoorbeeld de wanhopige strijd tegen de evolutieleer. Er is strijd omdŕt de gelovigen weten dat het geloof zal verliezen, ze proberen het wanhopig vast te houden en daardoor neemt het conservatisme af. Maar ik hoop dat de mensheid over enkele honderden jaren in staat zal zijn gebleken de ijzeren klauwen des geloofs los te laten. Misschien is het wishful thinking, misschien heb ik te veel vertrouwen in de ratio, maar toch denk ik dat dat is wat er te gebeuren staat.

Het zou trouwens volledig in overeenkomst zijn met veel voorspellingen uit heilige boeken: de afname van het aantal gelovigen. Zij zien dat als een achteruitgang, ik zie het als vooruitgang.
pi_24952125
quote:
Op zondag 6 februari 2005 09:48 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Meteen een heel gezeur over de Middeleeuwse Kerk die niet te vergelijken valt met het hedendaags terrorisme, terwijl ik de twee helemaal niet vergeleek.
Uhm, dat jij die dingen vergelijkt en dat ze exact geijk zijn heb ik nooit beweerd en ik begon er zelf over.
quote:
Het ging in dit topic over geloofsvastheid en dat op zich heeft geen ruk met terrorisme te maken.
Lees m'n post hierboven, ik vergelijk twee verschillende groepen waar geloofsvastheid te vinden is en de mate waarin het echt op hun geloof gebaseerd is (en anders het dus gebruikt wordt om de bevolking dom te houden, wat ook een truck van de Kerk was.)
quote:
Ik zei dat de geloofsvastheid zal verdwijnen, dat het geloof het zal verliezen net zoals de Kerk het verloor tijdens de Verlichting. Ik denk dat de ratio van de mens uiteindelijk zal winnen. Ik denk dat er een tijd komt dat er bijna geen gelovigen meer zullen zijn. De strijd die nu gaande is, hoort volgens mij bij de laatste stuiptrekkingen van het geloof. Zie bijvoorbeeld de wanhopige strijd tegen de evolutieleer. Er is strijd omdŕt de gelovigen weten dat het geloof zal verliezen, ze proberen het wanhopig vast te houden en daardoor neemt het conservatisme af. Maar ik hoop dat de mensheid over enkele honderden jaren in staat zal zijn gebleken de ijzeren klauwen des geloofs los te laten. Misschien is het wishful thinking, misschien heb ik te veel vertrouwen in de ratio, maar toch denk ik dat dat is wat er te gebeuren staat.
Misschien is de verlichting wel een stimulans voor bepaalde religies:
quote:
The foundation of our empire was not laid in the gloomy age of Ignorance and Superstition, but at an Epocha when the rights of mankind were better understood and more clearly defined, than at any former period;

the researches of the human mind, after social happiness, have been carried to a great extent;

the Treasures of knowledge, acquired through a long succession of years, by the labours of Philosophers, Sages and Legislatures, are laid open for our use, and their collected wisdom may be happily applied in the Establishment of our forms of Government;

the free cultivation of Letters, the unbounded extension of Commerce, the progressive refinement of manners, the growing liberality of sentiment, and above all, the pure and benign light of Revelation, have had a meliorating influence on mankind and increased the blessings of Society.

At this auspicious period, the United States came into being as a Nation, and if their Citizens should not be completely free and happy, the fault will be entirely their own.
— George Washington
quote:
Het zou trouwens volledig in overeenkomst zijn met veel voorspellingen uit heilige boeken: de afname van het aantal gelovigen. Zij zien dat als een achteruitgang, ik zie het als vooruitgang.
Ik heb weinig problemen met religie die niet gebaseerd is op vastgeroesde gebruiken omdat die andere mensen wel vrij laten, maar ok.
  zondag 6 februari 2005 @ 13:45:08 #30
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_24952499
Verschillende oorzaken..

Kijk je naar de Moslims hier in Europa dan komt het omdat men immigrant is of van immigranten ouders en is ook een vorm van identiteit.. daarom zie je juist dat men hier, zker tegenwoordig, sneller geneigd is een Hoofddoek te dragen terwijl mijn nichtjes in Tunesie van jongere generatie bijna geen hoofddoek meer draagt en dat ook niet echt een probleem is.

Kijk je naar Moslims in Arabische landen is het misschien omdat men het daar niet zo goed heeft als hier, en in slechte tijden is geloof HET houdvast..zou iedereen toch moeten weten..

Gelukkig weet ik beter en zie je vooral in eigen land dat er ook genoeg mensen rondlopen die zich wel Moslim noemen maar dat eigenlijk helemaal niet zo praktiseren..heb er verschillende v in mijn familie..

Maar ik ben er juist wel trots op dat wij Moslims, OVER HET ALGEMEEN DAN HE, niet zo snel onze religie opgeven..vind het wel een mooi iets eigenlijk
X
  zondag 6 februari 2005 @ 14:33:12 #32
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_24953035
Het is eigenlijk net als christenen. Vroeger waren arme christenen heel gelovig en mochten ook niet zeggen dat ze het in twijfel trokken. Rijke zakenmannen en dokters mochten wel zeggen wat ze willen en richten wat vrijzinnigere clubjes op.
pi_24953288
Nighthawk, mijn post was helemaal niet tegen jou gericht ofzo hoor.
pi_24953616
Uhm, ok, maar ik was de enige naast Monidique die over de Kerk postte, maar iig, het was maar een klein deel uit die laatst post.
pi_24953665
quote:
Op zondag 6 februari 2005 15:06 schreef NightH4wk het volgende:
Uhm, ok, maar ik was de enige naast Monidique die over de Kerk postte, maar iig, het was maar een klein deel uit die laatst post.
Nou, ik was geloof ik de eerste die iets zei over de Kerk die verloor tijdens de Verlichting en daarom dacht ik dat die hele discussie veroorzaakt was door mijn opmerking. Maar nee, Lupa, het universum draait weer eens niet om jou.
pi_24953722
Zijn er wel zoveel moslims geloofsvastig? Geloofsvastiger dan andere religies? Of wordt er een grotere schijn gewekt? Islam is gesticht op basis van 1 man en het oude testament, erg veel verschil is er niet met de bijbel. Wel in interpretatie, want zeg nou zelf: waar ben je met je geloof als je de grondregels mag overschreiden voor geloofsdoeleinden? Hele essentie is dan al uit de Islam, lijkt me. Islam is politiek aardig uitgekiend in elk geval, kijk maar naar indonesie op frontpage.
pi_24953837
quote:
Op zondag 6 februari 2005 15:08 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Nou, ik was geloof ik de eerste die iets zei over de Kerk die verloor tijdens de Verlichting en daarom dacht ik dat die hele discussie veroorzaakt was door mijn opmerking. Maar nee, Lupa, het universum draait weer eens niet om jou.
Mooi, dan kunnen we mooi over dat onderwerp verder discussieren als je er zo graag over begon.
pi_24958929
Ja, het was wel wat off-topic.
pi_24958979
quote:
Op zondag 6 februari 2005 20:21 schreef Monidique het volgende:
Ja, het was wel wat off-topic.
Check de TS eens.
pi_24960699
Omdat ze dom zijn. Het is niet voor niets dat juist de minst ontwikkelde landen de strengste religie-beleving hebben.

Geloven is voor simpele zielen en laten er daar nu heel veel van rondlopen in de islamitische kweekvijver.
"Ik zweer hierbij plechtig de basisbeginselen en vrijheden van de Westerse cultuur tegen elke prijs te verdedigen en alle vijanden die deze beginselen en vrijheden bedreigen tot aan de laatste man aan toe uit te roeien."
pi_24962310
quote:
Op zondag 6 februari 2005 22:14 schreef Luger het volgende:
Omdat ze dom zijn. Het is niet voor niets dat juist de minst ontwikkelde landen de strengste religie-beleving hebben.

Geloven is voor simpele zielen en laten er daar nu heel veel van rondlopen in de islamitische kweekvijver.
Verdient dat een beetje, zo mooi die tuintjes schoffelen voor de gemeente? Lijkt me erg dankbaar werk . Ik ben zo blij dat er toch nog mensen willen werken voor hun uitkering, maakt me zo trots om Nederlander te zijn .
pi_24962364
quote:
Op zondag 6 februari 2005 23:34 schreef Integrity het volgende:

[..]

Verdient dat een beetje, zo mooi die tuintjes schoffelen voor de gemeente? Lijkt me erg dankbaar werk . Ik ben zo blij dat er toch nog mensen willen werken voor hun uitkering, maakt me zo trots om Nederlander te zijn .
Wat fijn voor je. Doe ze de groeten bij Parnassia en je weet het he? Het is nergens voor nodig, dat gerommel met scheermesjes op je pols.
"Ik zweer hierbij plechtig de basisbeginselen en vrijheden van de Westerse cultuur tegen elke prijs te verdedigen en alle vijanden die deze beginselen en vrijheden bedreigen tot aan de laatste man aan toe uit te roeien."
pi_24970202
quote:
Op zondag 6 februari 2005 23:37 schreef Luger het volgende:

[..]

Wat fijn voor je. Doe ze de groeten bij Parnassia en je weet het he? Het is nergens voor nodig, dat gerommel met scheermesjes op je pols.
niet elke borderline snijdt zichzelf, ik word meestal agressief. Maar ik vind het wel knap dat je dat allemaal bedenkt tijdens het schoffelen.
pi_24970643
quote:
Op zondag 6 februari 2005 22:14 schreef Luger het volgende:

Ik ben puur Hollands, 100% Arisch en 2 orgine hollandse ouders, beide ongelovig, zo ook mijn grootouders en ben bekeerd tot soennitische islam, doe momenteel VWO 4, gymnasium dus het zal niet aan mijn geloof liggen dat ik achterlijk ben. Kun je alsjeblieft niet ophorken met je hokjesgeblaat?
Verwijderd door Admin.
pi_24970685
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 23:33 schreef pberends het volgende:
Waarom zijn moslims (islamieten) zo geloofsvast? Lijkt wel of 99,9 % van de moslims ook de rest van hun leven gelovig moslim blijven. Terwijl iemand die in de westerse wereld christelijk wordt opgevoedt een veel grotere kans heeft om van zijn geloof af te raken. Waar ligt dat aan?
Dat lijkt inderdaad maar zo .

Ook onder moslims is er sprake van een toenemende onmoskeeďng. Het valt jou niet echt op misschien maar dat heeft er eerder mee te maken dat je gefixeerd bent op de uitspattingen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_24970825
ik vraag me al een poos af wat men nu precies verstaat onder gematigd moslims.

Zijn dat moslims die de Koran niet als het letterlijke woord van God zien, en dus het boek meer als leidraad zien en niet als wet, een en ander in de kontext van de tijd plaatsend dus?

Als zelfs gematigde moslims het gebruik van Koranteksten in de kunst of als statement zoals AHA dat deed als uitermate beledigend zien "het is het directe woord van God en daar blijf je van af!" dan zijn er dus geen gematigde moslims feitelijk

Of we hebben te maken met verschillende meetlatten.
Wat is gematigd?
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_24970870
quote:
Op maandag 7 februari 2005 14:00 schreef VOLVOMEISTER het volgende:

[..]

Ik ben puur Hollands, 100% Arisch en 2 orgine hollandse ouders, beide ongelovig, zo ook mijn grootouders en ben bekeerd tot soennitische islam, doe momenteel VWO 4, gymnasium dus het zal niet aan mijn geloof liggen dat ik achterlijk ben. Kun je alsjeblieft niet ophorken met je hokjesgeblaat?
Als jij een pure Hollander bent zoals je beweert die zich bekeerd heeft tot dat simpele fascistengeloof, ben je de 21e eeuwse variant van de NSB-er. Een overloper, een landverrader. Opbokken met mensen zoals jij, als jij gelooft in de kleuterverhalen in de knoran, dan ben je objectief gezien gewoon simpel. Laten we hopen dat het aan je jeugdige leeftijd ligt en je over een paar jaar het stoer doen om te shockeren/identiteit zoeken weer zat bent en je je hersens weer normaal zal laten werken.
Nederlandse bekeerlingen zijn trouwens per definitie kneuzen. Het zijn ALTIJD, zonder uitzondering, de kneusjes van de klas, de losers die geen vrienden hebben en geen vriendinnetje kan krijgen en dus schreeuwt om ergens geaccepteerd te worden. Het zijn NOOIT succesvolle mensen maar altijd van die sukkels ala Van der Ven en Jason W : sociale outkasts die zich dan maar bij die groepering zieltjeszoekers aansluiten.
  maandag 7 februari 2005 @ 14:15:15 #48
113380 demediadoodt
Neen, het is geen taalfout.
pi_24970877
quote:
Op maandag 7 februari 2005 14:11 schreef milagro het volgende:
Wat is gematigd?
Wat zijn gematigde Christenen? Dat denkt iedereen wel te weten, nou projecteer dat dan op dezelfde manier op moslims.
En dat moslims niet blij zijn met de film van AHA is ook niet raar te noemen aangezien Christenen nog niet eens zo lang geleden ook helemaal niet blij waren als er kritiek op een spottende of zelfs kwetsende manier werd geuit op hun geloof, alleen zijn veel Christenen er nu blijkbaar aan 'gewend' en nemen ze deze kritiek of niet eens meer serieus of ze 'zien' die kritiek niet eens meer. Dus zoveel verschil is er niet tussen een gematigde moslim en gematigde Christenen als dat veel mensen (willen?) geloven.
Er staat GEEN spelfout in mijn gebruikersnaam, het was een bewuste keuze, en ik sta er nog steeds volledig achter enzo.
R@b: "Ik voel me inderdaad superieur aan het volk wat uit de riolen van Allah omhoogborrelt"
pi_24970879
.
  maandag 7 februari 2005 @ 14:17:47 #50
113380 demediadoodt
Neen, het is geen taalfout.
pi_24970903
quote:
Op maandag 7 februari 2005 14:14 schreef Luger het volgende:

[..]

Als jij een pure Hollander bent zoals je beweert die zich bekeerd heeft tot dat simpele fascistengeloof, ben je de 21e eeuwse variant van de NSB-er. Een overloper, een landverrader. Opbokken met mensen zoals jij, als jij gelooft in de kleuterverhalen in de knoran, dan ben je objectief gezien gewoon simpel. Laten we hopen dat het aan je jeugdige leeftijd ligt en je over een paar jaar het stoer doen om te shockeren/identiteit zoeken weer zat bent en je je hersens weer normaal zal laten werken.
quote:
Op maandag 7 februari 2005 14:00 schreef VOLVOMEISTER het volgende:
Kun je alsjeblieft niet ophorken met je hokjesgeblaat?
Er staat GEEN spelfout in mijn gebruikersnaam, het was een bewuste keuze, en ik sta er nog steeds volledig achter enzo.
R@b: "Ik voel me inderdaad superieur aan het volk wat uit de riolen van Allah omhoogborrelt"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')