Bron: Teletekst.quote:123 Teletekst za 05 feb
Pronk vraagt om VN-missie in Sudan
NEW YORK VN-gezant Jan Pronk heeft de
VN-Veiligheidsraad officieel om 10.000
militairen en 755 politiemensen voor
Sudan gevraagd.Zij moeten toezien op de
naleving van het vredesakkoord.Dat werd
vorige maand tussen de regering en
SPLA-rebellen in Zuid-Sudan gesloten.
Volgens Pronk zal het vredesakkoord
geen stand houden zolang het geweld in
het westelijke Darfur aanhoudt.Pronk
wil ook een "oplossing" voor die regio.
Het geweld van Arabische milities tegen
de zwarte bevolking van Darfur heeft
het afgelopen jaar zeker 70.000 mensen
het leven gekost.De EU en de VN willen
dat Sudan daarvoor wordt bestraft.
Nee.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 01:37 schreef DrWolffenstein het volgende:
Zullen D66 en de PvdA nu weer gaan zeuren, net zoals met Srebrenica, dat men indruk maakt als men zo lichtbewapend mogelijk op een humanitaire missie gaat?
Jij gaat naar Sudan?quote:Op zaterdag 5 februari 2005 01:55 schreef HarigeKerel het volgende:
Cool, eindelijk ten strijde trekken tegen de Arabische milities en hun Chinese bondgenoten.
Ik vraag me altijd af hoe het kan dat men wel een robot op Titan kan laten landen en met satellieten een tsunami registeren, maar zodra er een stel negers staat te verhongeren, ze op eens kwijt zijn en buiten bereik van de hulpverlening zitten behalve dan van cameraploegen, zodat je ze ook kunt zien doodgaan.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 08:26 schreef Cappy het volgende:
Ik adviseer ook een militaire missie naar Sudan ..... het betreft dan 1 vliegtuig die er mooi een heel groot en verwoestend bommetje voedselpakket op kan droppen ...
problem solved
Omdat die cameraploeg wel geld opleverd ...quote:Op zaterdag 5 februari 2005 08:36 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ik vraag me altijd af hoe het kan dat men wel een robot op Titan kan laten landen en met satellieten een tsunami registeren, maar zodra er een stel negers staat te verhongeren, ze op eens kwijt zijn en buiten bereik van de hulpverlening zitten behalve dan van cameraploegen, zodat je ze ook kunt zien doodgaan.
omdat daarvoor mensen worden ingehuurd zodat ze wat vodden aantrekken en net doen of ze honger hebben. Als de shots genomen zijn ze weer hun normale kleren aantrekken en wegrijden met hun bmw/mercedes/of wat dan ook.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 08:36 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ik vraag me altijd af hoe het kan dat men wel een robot op Titan kan laten landen en met satellieten een tsunami registeren, maar zodra er een stel negers staat te verhongeren, ze op eens kwijt zijn en buiten bereik van de hulpverlening zitten behalve dan van cameraploegen, zodat je ze ook kunt zien doodgaan.
Stel je voor dat de VS dat hadden gedaan in WO II: Europa? Niks mee te schaften.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 08:57 schreef Balthar het volgende:
Pronk is een dromer.
De regering in Sudan steunt de islamitische groep die daar de moorden pleegt.
Als wij willen dat het geweld daar stopt, dan zouden we die regering omver moeten werpen.
Het blijft een soevereine staat dus dat kan niet zo maar.
Dus, wij hebben daar niets te zoeken.
goh dat heeft amerika ook gedaan. Pas na pearl harbor zijn ze met de oorlog gaan bemoeien.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 09:59 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Stel je voor dat de VS dat hadden gedaan in WO II: Europa? Niks mee te schaften.
Door die houding van jou gebeuren dit soort dingen nog steeds.
Of je geheugen is dramatisch of je hebt gewoon het verstand van een kleuter van vier.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 06:56 schreef Lagging het volgende:
Ik herinner mij nog goed dat Pronk ten tijde van de oorlog in Joegoslavie minister van defensie was en zich moest laten vervangen totdat de hele zaak nagenoeg over was omdat hij het niet aankon. Laat dat omhooggevallen linkse ambtenaartje maar persoonlijk in Darfur de orde gaan bewaken.
Jij bent echt een grapjas ...quote:Op zaterdag 5 februari 2005 09:59 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Stel je voor dat de VS dat hadden gedaan in WO II: Europa? Niks mee te schaften.
Amerikanen afgehouden van ingrijpen daar? De Amerikanen hebben geen zak ondernomen om ook maar iets te doen aan de situatie daar. De Amerikanen doen uberhaupt niks in Afrika.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 09:57 schreef klez het volgende:
Hahaha, Pronk...
100.000 doden verder wordt er één wakker.
Medeplichtig aan volkerenmoord, net zoals de linkse Europeanen die de Amerikanen hebben afgehouden van ingrijpen daar...
Ja het zijn ook de rechtse mensen die altijd lopen te protesteren zodra er een buitenlandse macht ergens ingrijpt of niet?quote:Op zaterdag 5 februari 2005 11:18 schreef dazzle123 het volgende:
[..]
Amerikanen afgehouden van ingrijpen daar? De Amerikanen hebben geen zak ondernomen om ook maar iets te doen aan de situatie daar. De Amerikanen doen uberhaupt niks in Afrika.
En het zijn voornamelijk rechtse politici die momenteel aan de macht zijn de belangrijke landen die wat zouden kunnen doen. Het zijn de rechtse Balkenende, Bush en Chirac die het verdommen om in te grijpen.
Het gaat erom "waarom" een buitenlandse macht ergens ingijpt. Het waren geen linkse partijen die liepen te protesteren toen de Navo ingreep in Joegoslavie. Het waren linkse mensen die protesteerden toen de VS Irak illegaal binnen viel omdat ze wat olie nodig hadden.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 11:22 schreef Musketeer het volgende:
[..]
Ja het zijn ook de rechtse mensen die altijd lopen te protesteren zodra er een buitenlandse macht ergens ingrijpt of niet?
Linkse vallen nergens binnen .. die roepen alleen op om geld te storten ...en laten iedereen elkaar gewoon afmakenquote:Op zaterdag 5 februari 2005 11:28 schreef dazzle123 het volgende:
[..]
Het gaat erom "waarom" een buitenlandse macht ergens ingijpt. Het waren geen linkse partijen die liepen te protesteren toen de Navo ingreep in Joegoslavie. Het waren linkse mensen die protesteerden toen de VS Irak illegaal binnen viel omdat ze wat olie nodig hadden.
En rechtse politici hebben eerder de neiging om in te grijpen in een ander land op het moment de eigen belangen in het geding zijn. Daarom en alleen daarom zal de VS niet ingrijpen in Sudan.
Wel dus he. De SP, GL en ga zo maar door: allemaal tegen.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 11:28 schreef dazzle123 het volgende:
[..]
Het gaat erom "waarom" een buitenlandse macht ergens ingijpt. Het waren geen linkse partijen die liepen te protesteren toen de Navo ingreep in Joegoslavie.
Ja, ja.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 09:57 schreef klez het volgende:
Hahaha, Pronk...
100.000 doden verder wordt er één wakker.
Medeplichtig aan volkerenmoord, net zoals de linkse Europeanen die de Amerikanen hebben afgehouden van ingrijpen daar...
GL was voor. De PVDA ook.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 11:32 schreef Luger het volgende:
[..]
Wel dus he. De SP, GL en ga zo maar door: allemaal tegen.
zulke aanstelling zijn toch allemaal flauwekul ... zelfs als ik daar gezetten had had ik nog geroepen ingrijpen .... dat is gewoon jezelf indekken .. als het erger wordt later kunnen ze nooit van hem zeggen dat tie niet geroepen heeftquote:Op zaterdag 5 februari 2005 11:36 schreef Monidique het volgende:
Overigens, Pronk is aangesteld voor "Soedan" nadát de meeste moorden plaatsvonden.
Hoe dan ook, om dan te roepen dat-ie medeverantwoordelijk is voor honderdduizend doden, ja, dat is dan wel een beetje absurd.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 11:39 schreef Cappy het volgende:
[..]
zulke aanstelling zijn toch allemaal flauwekul ... zelfs als ik daar gezetten had had ik nog geroepen ingrijpen .... dat is gewoon jezelf indekken .. als het erger wordt later kunnen ze nooit van hem zeggen dat tie niet geroepen heeft
Ja sorry snap wat je bedoelt, het is meer zo van uiteindelijk heeft iedereen wel iets om niet verantwoordelijk te hoeven zijn ..quote:Op zaterdag 5 februari 2005 11:43 schreef Monidique het volgende:
[..]
Hoe dan ook, om dan te roepen dat-ie medeverantwoordelijk is voor honderdduizend doden, ja, dat is dan wel een beetje absurd.
Gelukkig beloofde hij Sudans regering nog even snel 100 miljoen.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 11:36 schreef Monidique het volgende:
Overigens, Pronk is aangesteld voor "Soedan" nadát de meeste moorden plaatsvonden.
Niet te vergelijken. Dit is de regering zelf die het doet. Als Hitler alleen maar in Duitsland was gebleven, had niemand wat gedaan.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 09:59 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Wat heeft dit (rechts) kabinet toegezegd dan?quote:Op zaterdag 5 februari 2005 12:14 schreef Luger het volgende:
[..]
Gelukkig beloofde hij Sudans regering nog even snel 100 miljoen.
Toevallig heeft Colin Powell meerdere keren geroepen dat er zou moeten worden ingegrepen in Sudan, en was het de ijzige stilte aan het Europese front die er voor zorgde dat dat niet gebeurde.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 11:28 schreef dazzle123 het volgende:
[..]
Het gaat erom "waarom" een buitenlandse macht ergens ingijpt. Het waren geen linkse partijen die liepen te protesteren toen de Navo ingreep in Joegoslavie. Het waren linkse mensen die protesteerden toen de VS Irak illegaal binnen viel omdat ze wat olie nodig hadden.
En rechtse politici hebben eerder de neiging om in te grijpen in een ander land op het moment de eigen belangen in het geding zijn. Daarom en alleen daarom zal de VS niet ingrijpen in Sudan.
Lul niet uit je nek man... ga eens met familie van een van de 400.000 Amerikanen praten die gesneuveld zijn in WOII. Zeker allemaal zodat ze na WOII de marshallhulp konden starten, en er zelf beter van worden...quote:Op zaterdag 5 februari 2005 11:17 schreef Cappy het volgende:
[..]
Jij bent echt een grapjas ...
Zoals al gezegt hadden ze weinig zin om aan de oorlog te beginnen totdat Nippon Air een bezoekje bracht aan Pearl Harbor en het heeft ze wel wat mensen en materieel gekost , maar nadat ze wat hebben liggen matten met de duitsers hebben ze na de oorlog nog een leuk zakcentje gevangen van Europa ...;)
Powell was al een tijdje aan het rommelen over Sudan en dat het moet stoppen + grote woorden, maar Europa heeft daar weinig zin in + iedereen weet dat afrika een soort wensput is waar je geld in kunt smijten maar het blijft altijd maar bij..... wensen.
Somalie was al erg genoeg ... om van Congo..Angola en het restje maar niet te spreken![]()
Ja. En waar precies zaten de Jappen in Europa?quote:Op zaterdag 5 februari 2005 11:08 schreef jagermaster het volgende:
[..]
goh dat heeft amerika ook gedaan. Pas na pearl harbor zijn ze met de oorlog gaan bemoeien.
Natuurlijk snap ik dat. Maar toekijken en zuchten hoe moeilijk het allemaal gaat worden, daar redden we niks mee.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 12:17 schreef Balthar het volgende:
[..]
Niet te vergelijken. Dit is de regering zelf die het doet. Als Hitler alleen maar in Duitsland was gebleven, had niemand wat gedaan.
Waar ik op tegen ben is dat Pronk ons naar Dafur wil sturen. We zullen weer niets mogen ( net als in Sebrenica) en we zullen worden beschoten met wapens die de regering van Sudan heeft gekocht van het geld dat onze regering heeft geschonken om een einde te maken aan het geweld.
Dit land heeft in zijn hele bestaan slechts 11 jaar vrede gekend. Dat is niet op te lossen door politieagentje te gaan spelen.
Wij zouden dan ( zoals ik al schreef) de Sudanese regering moeten afzetten. Dat is een oorlog, snap je. Dat mogen we niet zo maar.
Halfbakken maatregelen kosten alleen maar mensenlevens aan onze kant straks.
Daarom ben ik tegen Pronks plan.
nee maar maar hij heeft wel gelijk.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 14:06 schreef klez het volgende:
[..]
Lul niet uit je nek man... ga eens met familie van een van de 400.000 Amerikanen praten die gesneuveld zijn in WOII. Zeker allemaal zodat ze na WOII de marshallhulp konden starten, en er zelf beter van worden...![]()
Dat er in 10% van zijn bewering enige grond zit, wil nog niet zeggen dat hij gelijk heeft. De strekking van zijn post is dat de VS oorlog in Europa gingen voeren om er economisch beter van te worden.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 16:15 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
nee maar maar hij heeft wel gelijk.
de VS wilde helemaal niet knokken ze werden pas betrokken toen een Bondgenoot van Hitler hun aanviel en Hitler zelf de VS de oorlog verklaarde
ja hij zegt het wat cru maar goed de boodscxhap is duidelijkquote:Op zaterdag 5 februari 2005 16:47 schreef klez het volgende:
[..]
Dat er in 10% van zijn bewering enige grond zit, wil nog niet zeggen dat hij gelijk heeft. De strekking van zijn post is dat de VS oorlog in Europa gingen voeren om er economisch beter van te worden.
Bullshit. En getuigt van totaal gebrek aan respect voor de 100.000-en die gesneuveld zijn zodat wij hier onze vrijblijvende hersenspinsels kunnen neerkwakken.![]()
UHmm jah en nee, ik zeg niets slechts over de doden als snapt wat ik bedoel, maar het is gewoon zo.Als de VS niet had gehoeven hadden ze het niet gedaan.. misschien pas in een later stadium.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 16:47 schreef klez het volgende:
[..]
Dat er in 10% van zijn bewering enige grond zit, wil nog niet zeggen dat hij gelijk heeft. De strekking van zijn post is dat de VS oorlog in Europa gingen voeren om er economisch beter van te worden.
Bullshit. En getuigt van totaal gebrek aan respect voor de 100.000-en die gesneuveld zijn zodat wij hier onze vrijblijvende hersenspinsels kunnen neerkwakken.![]()
de jappen zaten samen aan tafel met paar Duitse generaaltjes .. en toen air Nippon die kant op vloog heeft Hitler ook maar even gezegt dat ie in oorlog was met de States ..quote:Op zaterdag 5 februari 2005 15:58 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ja. En waar precies zaten de Jappen in Europa?
Maar wat is je punt nu? Hadden ze het niet moeten doen, net zoals die Irakis natuurlijk veel liever onder Saddam zatenquote:Op zaterdag 5 februari 2005 17:20 schreef Cappy het volgende:
[..]
UHmm jah en nee, ik zeg niets slechts over de doden als snapt wat ik bedoel, maar het is gewoon zo.Als de VS niet had gehoeven hadden ze het niet gedaan.. misschien pas in een later stadium.
Maar geloof maar dat die 400.000 waar jij het overhebt wel een leuke onderhandlings positie was na het hele gebeuren ....en dat leeft bij de veteranen die er nog zijn aan die kant van de grote plas nog steeds heel erg ... "waarom moet Amerika altijd de kastanjes uit he vuur halen? "
anyway, misschien kwam ik wat harder dan ik wilde laten blijken ..
Colin Powell heeft wat opmerkingen gemaakt meer niet. En ook pas toen de ellende al heel lang bezig was en toen de VN allang de noodklok luidde. Met alle respect maar de VS zijn nooit ook maar een sekonde van plan geweest daar in te grijpen. En als ze het echt hadden gewild dan hadden ze het wel gedaan. In Irak had de amerikaanse regering er ook geen moeite mee om alleen een land binnen te vallen.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 14:03 schreef klez het volgende:
[..]
Toevallig heeft Colin Powell meerdere keren geroepen dat er zou moeten worden ingegrepen in Sudan, en was het de ijzige stilte aan het Europese front die er voor zorgde dat dat niet gebeurde.
De VS hadden ergens anders hun handen vol op dat moment.
Ja en? China, Iran en nog wat van die staten benadrukken hun staat van onwelwillendheid tov van de VS om de haverklap, daar zie je ze ook niet.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 17:22 schreef Cappy het volgende:
[..]
de jappen zaten samen aan tafel met paar Duitse generaaltjes .. en toen air Nippon die kant op vloog heeft Hitler ook maar even gezegt dat ie in oorlog was met de States ..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |