abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24930487
quote:
123 Teletekst za 05 feb
Pronk vraagt om VN-missie in Sudan

NEW YORK VN-gezant Jan Pronk heeft de
VN-Veiligheidsraad officieel om 10.000
militairen en 755 politiemensen voor
Sudan gevraagd.Zij moeten toezien op de
naleving van het vredesakkoord.Dat werd
vorige maand tussen de regering en
SPLA-rebellen in Zuid-Sudan gesloten.

Volgens Pronk zal het vredesakkoord
geen stand houden zolang het geweld in
het westelijke Darfur aanhoudt.Pronk
wil ook een "oplossing" voor die regio.

Het geweld van Arabische milities tegen
de zwarte bevolking van Darfur heeft
het afgelopen jaar zeker 70.000 mensen
het leven gekost.De EU en de VN willen
dat Sudan daarvoor wordt bestraft.
Bron: Teletekst.

Zullen D66 en de PvdA nu weer gaan zeuren, net zoals met Srebrenica, dat men indruk maakt als men zo lichtbewapend mogelijk op een humanitaire missie gaat?
pi_24930552
Gaat wel snel bij de VN
  zaterdag 5 februari 2005 @ 01:43:30 #3
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_24930563
Hij is er weer vlug achter... nu moeten we vooral niet overhaasten, laten we eerst met pepperspray bewapende soldaten sturen, want anders klagen die sudanezen ons weer aan als we er eentje doodschieten.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
  zaterdag 5 februari 2005 @ 01:44:03 #4
113380 demediadoodt
Neen, het is geen taalfout.
pi_24930569
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 01:37 schreef DrWolffenstein het volgende:
Zullen D66 en de PvdA nu weer gaan zeuren, net zoals met Srebrenica, dat men indruk maakt als men zo lichtbewapend mogelijk op een humanitaire missie gaat?
Nee.
Er staat GEEN spelfout in mijn gebruikersnaam, het was een bewuste keuze, en ik sta er nog steeds volledig achter enzo.
R@b: "Ik voel me inderdaad superieur aan het volk wat uit de riolen van Allah omhoogborrelt"
  zaterdag 5 februari 2005 @ 01:55:12 #5
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_24930683
Cool, eindelijk ten strijde trekken tegen de Arabische milities en hun Chinese bondgenoten.
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_24930771
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 01:55 schreef HarigeKerel het volgende:
Cool, eindelijk ten strijde trekken tegen de Arabische milities en hun Chinese bondgenoten.
Jij gaat naar Sudan?
  zaterdag 5 februari 2005 @ 02:14:08 #7
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_24930863
Nou nee, maar ik wacht wel op de computer game
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_24931634
Ik herinner mij nog goed dat Pronk ten tijde van de oorlog in Joegoslavie minister van defensie was en zich moest laten vervangen totdat de hele zaak nagenoeg over was omdat hij het niet aankon. Laat dat omhooggevallen linkse ambtenaartje maar persoonlijk in Darfur de orde gaan bewaken.
Und wenn die ganze Welt sich gegen uns kehrt,
dan werden wir, um so mehr, einer Einheit werden.
pi_24931705
Hm, wil hij de 100 miljoen terug die hij aan het genocide plegende regime heeft gegeven een half jaar terug?
"Ik zweer hierbij plechtig de basisbeginselen en vrijheden van de Westerse cultuur tegen elke prijs te verdedigen en alle vijanden die deze beginselen en vrijheden bedreigen tot aan de laatste man aan toe uit te roeien."
pi_24931724
Volgens mij was Pronk vroeger zo'n jongetje dat op school steeds de plantjes water mocht geven omdat hij alles toch pas drie uur later snapte.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  zaterdag 5 februari 2005 @ 08:26:44 #11
89647 Cappy
Gelegenheids dichter
pi_24931746
Ik adviseer ook een militaire missie naar Sudan ..... het betreft dan 1 vliegtuig die er mooi een heel groot en verwoestend bommetje op kan droppen ...

problem solved
Success, recognition, and conformity are the bywords of the modern world where everyone seems to crave the anesthetizing security of being identified with the majority.
Martin Luther King, Jr., Strength to Love, 1963.
pi_24931778
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 08:26 schreef Cappy het volgende:
Ik adviseer ook een militaire missie naar Sudan ..... het betreft dan 1 vliegtuig die er mooi een heel groot en verwoestend bommetje voedselpakket op kan droppen ...

problem solved
Ik vraag me altijd af hoe het kan dat men wel een robot op Titan kan laten landen en met satellieten een tsunami registeren, maar zodra er een stel negers staat te verhongeren, ze op eens kwijt zijn en buiten bereik van de hulpverlening zitten behalve dan van cameraploegen, zodat je ze ook kunt zien doodgaan.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  zaterdag 5 februari 2005 @ 08:44:20 #13
89647 Cappy
Gelegenheids dichter
pi_24931790
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 08:36 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ik vraag me altijd af hoe het kan dat men wel een robot op Titan kan laten landen en met satellieten een tsunami registeren, maar zodra er een stel negers staat te verhongeren, ze op eens kwijt zijn en buiten bereik van de hulpverlening zitten behalve dan van cameraploegen, zodat je ze ook kunt zien doodgaan.
Omdat die cameraploeg wel geld opleverd ...
Success, recognition, and conformity are the bywords of the modern world where everyone seems to crave the anesthetizing security of being identified with the majority.
pi_24931829
Pronk is een dromer.

De regering in Sudan steunt de islamitische groep die daar de moorden pleegt.
Als wij willen dat het geweld daar stopt, dan zouden we die regering omver moeten werpen.
Het blijft een soevereine staat dus dat kan niet zo maar.

Dus, wij hebben daar niets te zoeken.
Zwaar werk is lekker, hoef ik niet meer naar de sportschool.
  zaterdag 5 februari 2005 @ 09:34:37 #15
39240 jagermaster
stof en water, dat ben ik
pi_24931956
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 08:36 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

omdat daarvoor mensen worden ingehuurd zodat ze wat vodden aantrekken en net doen of ze honger hebben. Als de shots genomen zijn ze weer hun normale kleren aantrekken en wegrijden met hun bmw/mercedes/of wat dan ook.
(zeg niet dat het altijd zo gebeurd maar het gebeurd wel)
Where's my fear???
pi_24931976
Een pacifist die moet adviseren.
Invuloefening....
De progressief en de allochtoon vormen een symbiose.
Dat die parasiteert op de samenleving in zijn geheel, moet natuurlijk verzwegen worden.
  zaterdag 5 februari 2005 @ 09:57:11 #17
70154 klez
100 million+ death and countin
pi_24932098
Hahaha, Pronk...
100.000 doden verder wordt er één wakker.
Medeplichtig aan volkerenmoord, net zoals de linkse Europeanen die de Amerikanen hebben afgehouden van ingrijpen daar...
"They have invented a myth that Jews were massacred "
Ahmadinejad, leader of Iran
pi_24932123
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 08:57 schreef Balthar het volgende:
Pronk is een dromer.

De regering in Sudan steunt de islamitische groep die daar de moorden pleegt.
Als wij willen dat het geweld daar stopt, dan zouden we die regering omver moeten werpen.
Het blijft een soevereine staat dus dat kan niet zo maar.

Dus, wij hebben daar niets te zoeken.
Stel je voor dat de VS dat hadden gedaan in WO II: Europa? Niks mee te schaften.
Door die houding van jou gebeuren dit soort dingen nog steeds.
  zaterdag 5 februari 2005 @ 11:08:22 #19
39240 jagermaster
stof en water, dat ben ik
pi_24932829
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 09:59 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Stel je voor dat de VS dat hadden gedaan in WO II: Europa? Niks mee te schaften.
goh dat heeft amerika ook gedaan. Pas na pearl harbor zijn ze met de oorlog gaan bemoeien.
Where's my fear???
pi_24932902
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 06:56 schreef Lagging het volgende:
Ik herinner mij nog goed dat Pronk ten tijde van de oorlog in Joegoslavie minister van defensie was en zich moest laten vervangen totdat de hele zaak nagenoeg over was omdat hij het niet aankon. Laat dat omhooggevallen linkse ambtenaartje maar persoonlijk in Darfur de orde gaan bewaken.
Of je geheugen is dramatisch of je hebt gewoon het verstand van een kleuter van vier.

Pronk is nooit minister van defensie geweest en heeft zich al helemaal nooit laten vervangen.

Als je nou niet weet waar je over praat, zeg dan gewoon niks
  zaterdag 5 februari 2005 @ 11:17:08 #21
89647 Cappy
Gelegenheids dichter
pi_24932954
quote:

[..]

Jij bent echt een grapjas ...

Zoals al gezegt hadden ze weinig zin om aan de oorlog te beginnen totdat Nippon Air een bezoekje bracht aan Pearl Harbor en het heeft ze wel wat mensen en materieel gekost , maar nadat ze wat hebben liggen matten met de duitsers hebben ze na de oorlog nog een leuk zakcentje gevangen van Europa ...;)

Powell was al een tijdje aan het rommelen over Sudan en dat het moet stoppen + grote woorden, maar Europa heeft daar weinig zin in + iedereen weet dat afrika een soort wensput is waar je geld in kunt smijten maar het blijft altijd maar bij..... wensen.

Somalie was al erg genoeg ... om van Congo..Angola en het restje maar niet te spreken

[ Bericht 5% gewijzigd door Cappy op 05-02-2005 11:18:38 (typo's) ]
pi_24932973
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 09:57 schreef klez het volgende:
Hahaha, Pronk...
Medeplichtig aan volkerenmoord, net zoals de linkse Europeanen die de Amerikanen hebben afgehouden van ingrijpen daar...
Amerikanen afgehouden van ingrijpen daar? De Amerikanen hebben geen zak ondernomen om ook maar iets te doen aan de situatie daar. De Amerikanen doen uberhaupt niks in Afrika.

En het zijn voornamelijk rechtse politici die momenteel aan de macht zijn de belangrijke landen die wat zouden kunnen doen. Het zijn de rechtse Balkenende, Bush en Chirac die het verdommen om in te grijpen.
pi_24933024
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 11:18 schreef dazzle123 het volgende:

[..]

Amerikanen afgehouden van ingrijpen daar? De Amerikanen hebben geen zak ondernomen om ook maar iets te doen aan de situatie daar. De Amerikanen doen uberhaupt niks in Afrika.

En het zijn voornamelijk rechtse politici die momenteel aan de macht zijn de belangrijke landen die wat zouden kunnen doen. Het zijn de rechtse Balkenende, Bush en Chirac die het verdommen om in te grijpen.
Ja het zijn ook de rechtse mensen die altijd lopen te protesteren zodra er een buitenlandse macht ergens ingrijpt of niet?
Live like there's no tomorrow, love like you've never been hurt and dance like nobody's watching.
"We all lie in the gutter, but some of us look up at the stars." -- Oscar Wilde
pi_24933104
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 11:22 schreef Musketeer het volgende:

[..]

Ja het zijn ook de rechtse mensen die altijd lopen te protesteren zodra er een buitenlandse macht ergens ingrijpt of niet?
Het gaat erom "waarom" een buitenlandse macht ergens ingijpt. Het waren geen linkse partijen die liepen te protesteren toen de Navo ingreep in Joegoslavie. Het waren linkse mensen die protesteerden toen de VS Irak illegaal binnen viel omdat ze wat olie nodig hadden.

En rechtse politici hebben eerder de neiging om in te grijpen in een ander land op het moment de eigen belangen in het geding zijn. Daarom en alleen daarom zal de VS niet ingrijpen in Sudan.
  zaterdag 5 februari 2005 @ 11:30:59 #25
89647 Cappy
Gelegenheids dichter
pi_24933137
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 11:28 schreef dazzle123 het volgende:

[..]

Het gaat erom "waarom" een buitenlandse macht ergens ingijpt. Het waren geen linkse partijen die liepen te protesteren toen de Navo ingreep in Joegoslavie. Het waren linkse mensen die protesteerden toen de VS Irak illegaal binnen viel omdat ze wat olie nodig hadden.

En rechtse politici hebben eerder de neiging om in te grijpen in een ander land op het moment de eigen belangen in het geding zijn. Daarom en alleen daarom zal de VS niet ingrijpen in Sudan.
Linkse vallen nergens binnen .. die roepen alleen op om geld te storten ...en laten iedereen elkaar gewoon afmaken ( wel de beste oplossing op dit moment .. )
pi_24933161
quote:

[..]

Het gaat erom "waarom" een buitenlandse macht ergens ingijpt. Het waren geen linkse partijen die liepen te protesteren toen de Navo ingreep in Joegoslavie.
Wel dus he. De SP, GL en ga zo maar door: allemaal tegen.
"Ik zweer hierbij plechtig de basisbeginselen en vrijheden van de Westerse cultuur tegen elke prijs te verdedigen en alle vijanden die deze beginselen en vrijheden bedreigen tot aan de laatste man aan toe uit te roeien."
pi_24933170
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 09:57 schreef klez het volgende:
Hahaha, Pronk...
Ja, ja.
pi_24933186
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 11:32 schreef Luger het volgende:

[..]

Wel dus he. De SP, GL en ga zo maar door: allemaal tegen.
GL was voor. De PVDA ook.
pi_24933219
Overigens, Pronk is aangesteld voor "Soedan" nadát de meeste moorden plaatsvonden.
  zaterdag 5 februari 2005 @ 11:39:54 #30
89647 Cappy
Gelegenheids dichter
pi_24933277
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 11:36 schreef Monidique het volgende:
Overigens, Pronk is aangesteld voor "Soedan" nadát de meeste moorden plaatsvonden.
zulke aanstelling zijn toch allemaal flauwekul ... zelfs als ik daar gezetten had had ik nog geroepen ingrijpen .... dat is gewoon jezelf indekken .. als het erger wordt later kunnen ze nooit van hem zeggen dat tie niet geroepen heeft
pi_24933336
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 11:39 schreef Cappy het volgende:

[..]

zulke aanstelling zijn toch allemaal flauwekul ... zelfs als ik daar gezetten had had ik nog geroepen ingrijpen .... dat is gewoon jezelf indekken .. als het erger wordt later kunnen ze nooit van hem zeggen dat tie niet geroepen heeft
Hoe dan ook, om dan te roepen dat-ie medeverantwoordelijk is voor honderdduizend doden, ja, dat is dan wel een beetje absurd.
  zaterdag 5 februari 2005 @ 11:47:21 #32
89647 Cappy
Gelegenheids dichter
pi_24933401
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 11:43 schreef Monidique het volgende:

[..]

Hoe dan ook, om dan te roepen dat-ie medeverantwoordelijk is voor honderdduizend doden, ja, dat is dan wel een beetje absurd.
Ja sorry snap wat je bedoelt, het is meer zo van uiteindelijk heeft iedereen wel iets om niet verantwoordelijk te hoeven zijn ..

Het is allemaal 1 grote poppenkast ..
pi_24933797
Het hele probleem met zulke situaties is dat het verschrikkelijk moeilijk is die mensen te helpen. Als je er soldaten heenstuurt om de boel rustig te houden wordt het land er niet van opgebouwd en zitten de vluchtelingen nog steeds in kampen. Zelfs al zou je ze allemaal huizen geven en honderden miljarden investeren in het opbouwen van infrastructuur en gebouwen, zodra je soldaten weg zijn is het toch weer hommeles, en begint ene andersgekleurde bevolkingsgroep de andere wel weer af te slachten, al de soldaten het al ooit rustig krijgen. En zonder de lekkere dikke wortel voor het paard in de vorm van 6 biljoen dollar aan olie zoals irak gaat er dus niks gebeuren, vind je het gek?

De naiviteit dat wij gewoon onze soldaatjes altijd gewoon ergens heen kunnen sturen om werkelijk dingen te veranderen in een land op een vreedzame manier en de boel te fixen is aandoenlijk. Het schijnt op het moment in bosnie te werken, maar daar zijn wij ook semi-locals. Verder loopt het altijd uit op niks of een groot gewapend conflict.
Live like there's no tomorrow, love like you've never been hurt and dance like nobody's watching.
"We all lie in the gutter, but some of us look up at the stars." -- Oscar Wilde
pi_24933853
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 11:36 schreef Monidique het volgende:
Gelukkig beloofde hij Sudans regering nog even snel 100 miljoen.
pi_24933898
quote:

[..]

Niet te vergelijken. Dit is de regering zelf die het doet. Als Hitler alleen maar in Duitsland was gebleven, had niemand wat gedaan.
Waar ik op tegen ben is dat Pronk ons naar Dafur wil sturen. We zullen weer niets mogen ( net als in Sebrenica) en we zullen worden beschoten met wapens die de regering van Sudan heeft gekocht van het geld dat onze regering heeft geschonken om een einde te maken aan het geweld.

Dit land heeft in zijn hele bestaan slechts 11 jaar vrede gekend. Dat is niet op te lossen door politieagentje te gaan spelen.
Wij zouden dan ( zoals ik al schreef) de Sudanese regering moeten afzetten. Dat is een oorlog, snap je. Dat mogen we niet zo maar.
Halfbakken maatregelen kosten alleen maar mensenlevens aan onze kant straks.
Daarom ben ik tegen Pronks plan.
Zwaar werk is lekker, hoef ik niet meer naar de sportschool.
pi_24935702
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 12:14 schreef Luger het volgende:

[..]

Gelukkig beloofde hij Sudans regering nog even snel 100 miljoen.
Wat heeft dit (rechts) kabinet toegezegd dan?
  zaterdag 5 februari 2005 @ 14:03:25 #37
70154 klez
pi_24935825
quote:

[..]

Toevallig heeft Colin Powell meerdere keren geroepen dat er zou moeten worden ingegrepen in Sudan, en was het de ijzige stilte aan het Europese front die er voor zorgde dat dat niet gebeurde.
De VS hadden ergens anders hun handen vol op dat moment.
  zaterdag 5 februari 2005 @ 14:06:18 #38
70154 klez
pi_24935874
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 11:17 schreef Cappy het volgende:

[..]

Jij bent echt een grapjas ...

Zoals al gezegt hadden ze weinig zin om aan de oorlog te beginnen totdat Nippon Air een bezoekje bracht aan Pearl Harbor en het heeft ze wel wat mensen en materieel gekost , maar nadat ze wat hebben liggen matten met de duitsers hebben ze na de oorlog nog een leuk zakcentje gevangen van Europa ...;)

Powell was al een tijdje aan het rommelen over Sudan en dat het moet stoppen + grote woorden, maar Europa heeft daar weinig zin in + iedereen weet dat afrika een soort wensput is waar je geld in kunt smijten maar het blijft altijd maar bij..... wensen.

Somalie was al erg genoeg ... om van Congo..Angola en het restje maar niet te spreken
Lul niet uit je nek man... ga eens met familie van een van de 400.000 Amerikanen praten die gesneuveld zijn in WOII. Zeker allemaal zodat ze na WOII de marshallhulp konden starten, en er zelf beter van worden...
pi_24937806
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 11:08 schreef jagermaster het volgende:

[..]

goh dat heeft amerika ook gedaan. Pas na pearl harbor zijn ze met de oorlog gaan bemoeien.
Ja. En waar precies zaten de Jappen in Europa?
pi_24937838
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 12:17 schreef Balthar het volgende:

[..]

Niet te vergelijken. Dit is de regering zelf die het doet. Als Hitler alleen maar in Duitsland was gebleven, had niemand wat gedaan.
Waar ik op tegen ben is dat Pronk ons naar Dafur wil sturen. We zullen weer niets mogen ( net als in Sebrenica) en we zullen worden beschoten met wapens die de regering van Sudan heeft gekocht van het geld dat onze regering heeft geschonken om een einde te maken aan het geweld.

Dit land heeft in zijn hele bestaan slechts 11 jaar vrede gekend. Dat is niet op te lossen door politieagentje te gaan spelen.
Wij zouden dan ( zoals ik al schreef) de Sudanese regering moeten afzetten. Dat is een oorlog, snap je. Dat mogen we niet zo maar.
Halfbakken maatregelen kosten alleen maar mensenlevens aan onze kant straks.
Daarom ben ik tegen Pronks plan.
Natuurlijk snap ik dat. Maar toekijken en zuchten hoe moeilijk het allemaal gaat worden, daar redden we niks mee.
De VN zou eens mer bevoegdheden moeten krijgen. Het is niet voor niets dat Bush zijn reet ermee afveegt.
pi_24938095
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 14:06 schreef klez het volgende:

[..]

Lul niet uit je nek man... ga eens met familie van een van de 400.000 Amerikanen praten die gesneuveld zijn in WOII. Zeker allemaal zodat ze na WOII de marshallhulp konden starten, en er zelf beter van worden...
nee maar maar hij heeft wel gelijk.

de VS wilde helemaal niet knokken ze werden pas betrokken toen een Bondgenoot van Hitler hun aanviel en Hitler zelf de VS de oorlog verklaarde
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_24938145
maar vind gewoon dat dit een mooie taak is om te trainen voor het gezamenlijk EU leger.

gewoon zwaarbewapend binnenvallen.

met de hele rataplan en dan moet het binnen 2 weken gebeurt zijn
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
  zaterdag 5 februari 2005 @ 16:47:38 #43
70154 klez
pi_24938686
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 16:15 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

nee maar maar hij heeft wel gelijk.

de VS wilde helemaal niet knokken ze werden pas betrokken toen een Bondgenoot van Hitler hun aanviel en Hitler zelf de VS de oorlog verklaarde
Dat er in 10% van zijn bewering enige grond zit, wil nog niet zeggen dat hij gelijk heeft. De strekking van zijn post is dat de VS oorlog in Europa gingen voeren om er economisch beter van te worden.
Bullshit. En getuigt van totaal gebrek aan respect voor de 100.000-en die gesneuveld zijn zodat wij hier onze vrijblijvende hersenspinsels kunnen neerkwakken.
pi_24938828
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 16:47 schreef klez het volgende:

[..]

Dat er in 10% van zijn bewering enige grond zit, wil nog niet zeggen dat hij gelijk heeft. De strekking van zijn post is dat de VS oorlog in Europa gingen voeren om er economisch beter van te worden.
Bullshit. En getuigt van totaal gebrek aan respect voor de 100.000-en die gesneuveld zijn zodat wij hier onze vrijblijvende hersenspinsels kunnen neerkwakken.
ja hij zegt het wat cru maar goed de boodscxhap is duidelijk
pi_24939066
Kan iemand in Heeresnaam iets doen aan de titel van dit topic?

Pronk adviseerT militaire missie in DaRfur
  zaterdag 5 februari 2005 @ 17:20:09 #46
89647 Cappy
Gelegenheids dichter
pi_24939260
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 16:47 schreef klez het volgende:

[..]

UHmm jah en nee, ik zeg niets slechts over de doden als snapt wat ik bedoel, maar het is gewoon zo.Als de VS niet had gehoeven hadden ze het niet gedaan.. misschien pas in een later stadium.
Maar geloof maar dat die 400.000 waar jij het overhebt wel een leuke onderhandlings positie was na het hele gebeuren .... en dat leeft bij de veteranen die er nog zijn aan die kant van de grote plas nog steeds heel erg ... "waarom moet Amerika altijd de kastanjes uit he vuur halen? "

anyway, misschien kwam ik wat harder dan ik wilde laten blijken ..
  zaterdag 5 februari 2005 @ 17:22:43 #47
89647 Cappy
Gelegenheids dichter
pi_24939304
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 15:58 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ja. En waar precies zaten de Jappen in Europa?
de jappen zaten samen aan tafel met paar Duitse generaaltjes .. en toen air Nippon die kant op vloog heeft Hitler ook maar even gezegt dat ie in oorlog was met de States ..
  zaterdag 5 februari 2005 @ 17:28:55 #48
70154 klez
pi_24939405
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 17:20 schreef Cappy het volgende:

[..]

UHmm jah en nee, ik zeg niets slechts over de doden als snapt wat ik bedoel, maar het is gewoon zo.Als de VS niet had gehoeven hadden ze het niet gedaan.. misschien pas in een later stadium.
Maar geloof maar dat die 400.000 waar jij het overhebt wel een leuke onderhandlings positie was na het hele gebeuren .... en dat leeft bij de veteranen die er nog zijn aan die kant van de grote plas nog steeds heel erg ... "waarom moet Amerika altijd de kastanjes uit he vuur halen? "

anyway, misschien kwam ik wat harder dan ik wilde laten blijken ..
Maar wat is je punt nu? Hadden ze het niet moeten doen, net zoals die Irakis natuurlijk veel liever onder Saddam zaten of de Sudanezen toch alle 'soevereiniteit' moeten hebben om elkaar uit te moorden; of is het misschien wel toe te juichen dat de VS soms hier en daar wat tuig oprolt zoals ze ook bij ons hebben gedaan - los van wat hun motieven om zoiets te doen zijn?
pi_24940273
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 14:03 schreef klez het volgende:

[..]

Toevallig heeft Colin Powell meerdere keren geroepen dat er zou moeten worden ingegrepen in Sudan, en was het de ijzige stilte aan het Europese front die er voor zorgde dat dat niet gebeurde.
De VS hadden ergens anders hun handen vol op dat moment.
Colin Powell heeft wat opmerkingen gemaakt meer niet. En ook pas toen de ellende al heel lang bezig was en toen de VN allang de noodklok luidde. Met alle respect maar de VS zijn nooit ook maar een sekonde van plan geweest daar in te grijpen. En als ze het echt hadden gewild dan hadden ze het wel gedaan. In Irak had de amerikaanse regering er ook geen moeite mee om alleen een land binnen te vallen.

Uiteindelijk is de conclusie van het verhaal niet dat de Amerikanen slecht zijn en de Europeanen niet of andersom. Dit is gewoon de manier waarop de intenationale politiek werkt en links en rechts daar bij halen is volkomen zinloos. Politici van landen zijn nog steeds voornamelijk bezig met het verdedigen van het eigen belang en in Afrika is nou eenmaal niet veel te halen. Je stuurt geen 250.000 soldaten naar Sudan. Dat kan je niet verantwoorden aan je kiezers. Kijk alleen al hoe de VN veiligheidsraad functioneert. Het is een groot spelletje van hoe verdedigen we allemaal onze eigen belangetjes ook als dat ten kostte gaat van miljoenen mensenlevens. En dat geldt voor de VS net zo keihard.

Ik snap dan alleen niet zo waarom iemand als Pronk dan nu zo hard afgezeken moet worden. Ik krijg nou niet bepaald de indruk dat Pronk zo veel erger is als types als Chirac en George Bush. Integendeel zelfs.
pi_24940659
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 17:22 schreef Cappy het volgende:

[..]

de jappen zaten samen aan tafel met paar Duitse generaaltjes .. en toen air Nippon die kant op vloog heeft Hitler ook maar even gezegt dat ie in oorlog was met de States ..
Ja en? China, Iran en nog wat van die staten benadrukken hun staat van onwelwillendheid tov van de VS om de haverklap, daar zie je ze ook niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')