![]()
Met Didiot wezen rijden vanochtend. Hij stond om 10:40 aan de deur.
Rond half 12 vertrokken we hiier. Op een dijkje bij Spijkenisse gaf ik mijn motor aan Didiot.
Niet laten afslaan zei ik er nog bij.
![]()
Affijn met optrekken liet hij hem wel afslaan door te weinig koppeling en ik kreeg hem niet meer aangetrapt.
Normaal als hij warm is moet de motor toch wel met 1-2 trappen lopen. Ik denk een vette bougie.
Volgens mij was het toen nog iets van 12:05, na een half uur drie kwartier toekijken ging Didot naar huis.
Ik verwachte hem ook wel iedere moment aan de praat te hebben
![]()
, maar ik heb al helemaal tot 14:15 staan trappen zonder resultaat toen er een man stopte in een tuningsbakkie.
Ik doe aan motorcross zei hij, en'r zou wel even starten. Nadat de Nikey sportschoenen na 10 minuten maar voor kisten uit de achterbak van de auto werden ingeruild lukte het hem na een kwartier om te starten.
In 10 minuten was ik thuis, wat anders zeker 2 uur lopen was geweest.
(net 14:35 thuis dus bijna 2.5 uur bezig geweest!
![]()
)
Op de terugweg nog langs een grote politiecontrole voor scooters gereden.
Ik zag een groepjes jongens met hun scooter aan de hand op het fietspad lopen.
Ze keken vol bewondering naar de CR.
![]()
Dus ik gaf nog even gas bij.
Toen keek ik naar links en zag de controle staan
![]()
motoragenten op Lars favoriete motor, de BMW F-650.
![]()
Hij keek ook naar mij, maar was met 2 andere (scooter)jongens bezig om die een bekeuring te geven.
Ik miste wel het volgende stoplicht en stond wel te popelen totdat het nou snel weer eens op groen ging, en de volgende ook.
Ergens had ik wel het idee dat hij achter mij aan wilde namelijk.
![]()
Eenmaal weer terug in Hoogvliet stond ik ook bij een stoplicht te wachten toen er een scooter overstak met 2 jonge mensen erop.
Die jongen keek naar de motor, en draaide gelijk om hem beter te kunnen bekijken.
Daarna bleef hij wachten totdat ik ging optrekken.
![]()
Maakt wat los zo'n grote CR500 2 takt.
Als het rijdt is het geweldig.