abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 19 februari 2005 @ 22:04:19 #251
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_25169000
ik heb meestal 1 of 2 romans bij me als ik op vakantie ga. Ik lees langzaam, dus ik lees lang geen boek uit op een vlucht. Verder heb ik naar brazilie een aantal uur besteed om wat zinnetjes portugees in mn hoofd te stampen en natuurlijk de lonelyplanet bestudeerd Het mooie van KLM is wel dat ze naar zuid amerika op de meeste vluchten die nieuwe 777's inzetten.. in die 777's heb je ook in economie class ieder een eigen entertainment console met spelletjes, films en muziek. Ik heb zelfs een spelletje schaak gespeeld met iemand op het interne netwerk. (je kan netwerk games spelen met andere vliegtuig passagiers)
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_25169097
Dat klinkt goed zeg. Ik hoop dat ik ook in een 777 zit dan. Ik lees erg snel, dus een boek heb ik zo uit gelezen en aan één boek heb ik ook niet genoeg bij een intercontinentale vlucht. Spelletjes spelen met andere passagiers is wel leuk. Welke spelletjes kan je allemaal spelen en is er veel variate qua muziek en films?
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_25169177
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 22:01 schreef Liejannuh het volgende:
Je kunt LP mailen K_man. Dan krijg je een heel vriendelijk mailtje terug met wanneer de nieuwe editie uitkomt. En dat doen ze nog snel ook!
Tuurlijk, maar LP is (bij mij) niet heilig.
  zaterdag 19 februari 2005 @ 22:16:50 #254
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_25169208
spelletjes zijn vrij simpel, denk dus aan schaken, kaartspelletjes en nog wat simpele platformgames. Het leuke is dus dat je kan netwerk gamen. Je kan kiezen uit een hele hoop films, wel een stuk of 30 volgens mij en je kan ze kijken wanneer je zelf wilt! en ook nog een hele hoop interessante tv shows en programmas (oa van national geografic) En verder is er ook een heel ruime keus aan muziekprogramma;s...
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zaterdag 19 februari 2005 @ 22:18:23 #255
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_25169235
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 22:14 schreef k_man het volgende:

[..]

heeft trotter niks? ik vond de trotter gids van brazilie erg goed! (ik had zowel de lp als de trotter en de trotter was vaak handiger in gebruik en de tips waren meer up to date)
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_25169254
Met kaartspelletjes tegen andere passagiers kan ik me prima een tijdje vermaken. Het is toch wat leuker dan die ontzettend niet-grappige verborgen camera programma's van Iberia. National Geographic vind ik ook een leuke zender, ik kijk er best vaak naar en het zou leuk zijn als ik in het vliegtuig wat programma's van Nat Geographic kan kijken. Dit klinkt goed zeg. Spelletjes spelen en programma's kijken wanneer ik dat zelf wel. Nu nog een 777 hebben als vliegtuig.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  Moderator zaterdag 19 februari 2005 @ 22:29:12 #257
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_25169429
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 21:41 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Ik heb een brede smaak, alleen fantasy-verhalen boeien me niet. Dus een vrij brede smaak, waardoor tips al gauw bruikbaar zijn.
The Hitchhiker Guide To The Galaxy natuurlijk. En dan de volledige trilogie (die bestaat uit 5 delen ) in het Engels.
En dan al die gezichten om je heen als je schoftig hard zit te lachen in je stoel.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  zaterdag 19 februari 2005 @ 22:29:13 #258
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_25169431
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 22:19 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Met kaartspelletjes tegen andere passagiers kan ik me prima een tijdje vermaken. Het is toch wat leuker dan die ontzettend niet-grappige verborgen camera programma's van Iberia. National Geographic vind ik ook een leuke zender, ik kijk er best vaak naar en het zou leuk zijn als ik in het vliegtuig wat programma's van Nat Geographic kan kijken. Dit klinkt goed zeg. Spelletjes spelen en programma's kijken wanneer ik dat zelf wel. Nu nog een 777 hebben als vliegtuig.
dat staat normaal gesproken op je ticket. Ook bij e-tickets wordt het type vliegtuig vermeld.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_25169512
Dan ga ik eens even zoeken op het ticket.
pi_25169549
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 22:14 schreef k_man het volgende:

[..]

Bij mij ook niet, maar ik ben zo gewend aan de indeling.
En als er over een maand een nieuwe uitkomt, dan zou ik het wel weten!
Alhoewel, dat staat meestal aangekondigd op de LP site.
Overigens staat de LP voor Yemen helemaal niet meer op de site, maar verwijzen ze naar de arabian peninsula.

Overigens had ik voor Mexico city een boekje van Deltas (geloof ik) en daar werd ik helemaal gek van. Geen openingstijden, geen prijzen (of beter gezegd prijsindicatie) en geen handige tips.
De metrokaart in het boekje was trouwens wel errug handig!
pi_25169552
De papieren van het e-ticket om precies te zijn.
  zaterdag 19 februari 2005 @ 22:41:21 #262
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_25169623
http://www.seatguru.com/airlines/KLM/KLM_Boeing_777-200.php

hierboven kun je alvast even bekijken welke stoel je moet kiezen bij het inchecken!

ik vlieg zelf trouwens ook met een 777 naar jakarta in april (singapore airlines)

(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_25169667
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 22:37 schreef Liejannuh het volgende:
Overigens staat de LP voor Yemen helemaal niet meer op de site, maar verwijzen ze naar de arabian peninsula.
Yup. En ik koop geen boek van 50 pagina's, waarvan er nog geen 60 over Jemen gaan. Dan liever een gids van 6 jaar oud.
pi_25169752
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 22:41 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
http://www.seatguru.com/airlines/KLM/KLM_Boeing_777-200.php

hierboven kun je alvast even bekijken welke stoel je moet kiezen bij het inchecken!

[afbeelding]

ik vlieg zelf trouwens ook met een 777 naar jakarta in april (singapore airlines)

[afbeelding]
Dank je. Ik ga alvast een mooie stoel uitkiezen.

Weet nog niet of ik met een 777 vlieg.
pi_25169896
Geen Trotter, geen Footprint, geen Trotter, geen Bradt Guide van Jemen...

Tjee, is het echt zó obscuur?
  zaterdag 19 februari 2005 @ 23:05:27 #266
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_25170037
ik heb trouwens de (volgens mij prima) yemen gidsvan LP uit 1999 hier thuis (omdat ik een paar jaar terug verregaande plannen had erheen te gaan, wat dus niet door ging) maar ik denk dat in het geval van yemen de gids uit 1999 nog prima bruikbaar is. Yemen lijkt me niet een destinatie waar alles elk jaar enorm verandert. Het zijn vaak juist de gidsen van enorm toeristische bestemmingen die vaak snel out of date raken. Aangezien er weinig toeristen naar Yemen gaan denk ik dat veel dingen lang hetzelfde blijven. Ik zou gewoon die oude LP kopen, is nog lekker goedkoop ook.

hier komt nog bij dat de informatie die vaak als eerste veroudert vaak de hotels en prijzen zijn. Aangezien je toch georganiseerd zal gaan is dat ook niet echt een probleem.. en yemen is verder spotgoedkoop, dus of het hier en daar nou een paar cent meer of minder kost maakt ook niet uit.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_25170198
Goedkoop is maar de vraag. Vinden is de eerste uitdaging. Hier hadden ze 'm alleen nog bij Bever liggen, gewoon voor 21,50...
  zaterdag 19 februari 2005 @ 23:16:45 #268
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_25170250
ik heb hem bij de v&d (of bijenkorf) hier in maastricht een paar weken terug gezien voor 5 euro in de aanbiedingenbak, lagen er nog veel meer interessante, ook die van israel bijvoorbeeld. Hij ligt vast wel ergens goedkoop omdat ie al te lang in de schappen ligt, bever is niet echt de ideale aanbiedigen winkel ook.. Als je hem niet goedkoop vindt en er is nog een meet voor je weg wilt mag je die van mij wel lenen anders..
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_25174116
quote:
Ik heb een brede smaak, alleen fantasy-verhalen boeien me niet. Dus een vrij brede smaak, waardoor tips al gauw bruikbaar zijn.
Je kan bij mij kiezen tussen een hele berg thrillers van Ludlum en Grisham om te lenen. Ik vind ze altijd wel leuk om te lezen in iedergeval en ik heb er alleen tijd voor op vakantie. Verder nog een bio van Louis van Gaal en Dennis Rodman als je daar interesse in hebt

Verder koop ik meestal Aktueel, Nieuwe Revu, Panorama, Johan, Sportweek, VI(abbo), Sport International, elf, een krantje(meestal Telegraaf, leest lekker weg maar dat hoef je al niet te doen met KLM) en op de terugweg meestal zoiets als Newsweek, Financial Times, Harald Tribune of zo.
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_25174153
quote:
en yemen is verder spotgoedkoop, dus of het hier en daar nou een paar cent meer of minder kost maakt ook niet uit.
Ben je ziek?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_25175584
quote:
Op zondag 20 februari 2005 02:23 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Je kan bij mij kiezen tussen een hele berg thrillers van Ludlum en Grisham om te lenen. Ik vind ze altijd wel leuk om te lezen in iedergeval en ik heb er alleen tijd voor op vakantie. Verder nog een bio van Louis van Gaal en Dennis Rodman als je daar interesse in hebt

Verder koop ik meestal Aktueel, Nieuwe Revu, Panorama, Johan, Sportweek, VI(abbo), Sport International, elf, een krantje(meestal Telegraaf, leest lekker weg maar dat hoef je al niet te doen met KLM) en op de terugweg meestal zoiets als Newsweek, Financial Times, Harald Tribune of zo.
Ludlum en Grisham, alleen de naam zegt me zo iets. Ik zal eens kijken, bedankt in elk geval.

Ik koop vaak ook wat tijdschriften. Ik heb nu wat boekenbonnen en die moeten op, dus dat zullen wel tijdschriften worden als dat gaat met zo'n boekenbon. Voetbal International gaat meestal mee het vliegtuig in, Elsevier koop ik, Quote koop ik weleens, Wieler Revue, Nieuwe Revue, HP De Tijd....

Een krant krijg ik meestal in het vliegtuig zelf wel. Afgelopen keer was dat El Pais.
pi_25177566
Als je met Iberia moet vliegen kan je ook in Madrid naar een luier verschoon kamertje gaan en daar je laptop opladen zodat je op het 2e deel van je reis weer een uur of anderhalf uur gebruik kan maken van je laptop

Ik heb het zo al een paar keer gedaan.
pi_25179243
Rare toestanden met de telefoon dit weekend.

Vrijdag merkte ik dat ik vanaf m'n vaste toestel mijn eigen vociemail niet meer kon afluisteren en als ik met mijn mobieltje m'n vaste nummer belde hoorde ik 'm 'aan de andere kant' wel overgaan, maar in werkelijkheid bleef het stil. ADSL lag er ook uit. Bellen lukte echter nog wel, dus ik heb gebeld met de klantenservice van KPN. Die heben 'de lijn doorgemeten' en er was inderdaad een storing.

Later kreeg ik telefoon van een mij onbekende mevrouw die haar zoon wilde spreken. dus ik heb haar gezegd dat ze waarschijnlijk het verkeerde nummer had gedraaid. Vijf minuten later belde ze weer, dus waarschijnlijk draaide ze een nummer dat ze verkeerd van iemand had doorgekregen.

Even later belde ze voor de derde keer en vroeg "maar ik heb toch nummer xxxxxxx gedraaid?" Noemde ze dus een heel ander nummer dan het mijne. Toen heb ik zelf eens met mijn vaste toestel naar m'n mobieltje gebeld en inderdaad: ik bleek opeens een totaal ander nummer te hebben!

Zaterdag nog een paar keer contact gehad met KPN en er bleek een 'nummerkruising' te zijn. De monteur die me belde om te zeggen dat het weer verholpen was zei dat ze zich 'in de centrale honderd pinnen hadden vergist meneer.'

Ja, je maakt wat mee zo in het weekend!

En nu is het tijd voor tosti's.
  zondag 20 februari 2005 @ 15:17:05 #274
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_25179458
dat kan k_man. Ik heb ook lsa+ stroken afgemonteerd ooit en bij het veranderen van nummers moet je steeds andere kruisdraden trekken en hierbij in de centrale goed op de nummering letten. Als je verkeerd telt en bij 100 begint ipv 200 dan kun je zomaar een kruisdraad verkeerd doggen en dan klopt er meteen niks meer van. Je moet het zo zien. Elk draadje in een grondkabel (die enorme dikke) is afgemonteerd op zo'n blokje. Om het signaal van de centrale naar ieder willekeurig punt te kunnen routeren zijn dergelijke knooppunten nodig. Ook om een bepaalde mate van redundancy te creëren. (Dus niet alle nummers in de wijk op dezelfde centrale)

zo ziet het erbij een telefooncentrale/of kabelknooppunt van binnen ongeveer uit. Elk nummer zit op een apart blokje van een lsa+ strook (vanaf de centrale) Als er een nummer geherrouteerd wordt komt er een monteur met een dog-tang en die zet er andere kruisdraden op (van links naar rechts) Als hij dus de kruisdraad verkeerd zet komt het signaal heel ergens anders uit. Daarom is een goede administatie zo van belang. Waar ik dit deed werden er voor elke draad lijnkaarten getekend. Als er een kruisdraad verzet moest worden werd er een nieuwe lijnkaart getekend.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_25180491
De monteur was zat?
  zondag 20 februari 2005 @ 16:25:26 #276
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_25180557
het kan ook zijn dat hij eenverkeerde lijnkaart heeft meegekregen. Ik moest desltijd zelf lijnkaarten uitzoeken en tekenen, maar ik kan me voorstellen dat de ptt ivm de grote omvang hiervoor een apart bureautje heeft die dit bijhoudt. (of wellicht is dit zelfs al geautomatiseerd)
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_25182332
Wow! Dit is echt een leerzame zondagmiddag!
pi_25182874
quote:
Op zaterdag 19 februari 2005 21:47 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
mijn boekentips zijn: het lelietheather, seringendroom en het tedere kind van Lulu Wang..
Je hebt wel een goede smaak! Deze staan ook bij mij in de kast. Op het moment ben ik bezig in haar nieuwste boek.

In een vliegtuig neem ik ook altijd een puzzelboekje mee met van die streep puzzels. Voor het geval er veel herrie is en ik me niet kan concentreren op een boek. En muziek, ook altijd fijn.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_25183308
Ik heb altijd een reisgids bij me van mn bestemming. Dus genoeg te lezen wat dat betreft.
En eigenlijk ook altijd wel een paar leuke leesboeken. Allemaal in mn handbagage. Meestal ruil ik boeken onderweg, dan heb ik nog meer leesmateriaal.
pi_25183961
Reisgids is natuurlijk handig, maar alleen voor de heenreis.
pi_25184037
Op de terugreis lees ik dan alles wat ik nog gemist heb, of de reisgids van de volgende bestemming
Je zou op de terugreis natuurlijk ook je reisverslag kunnen schrijven

The Trip Marathon is halverwege!
pi_25184116
The Trip heb ik al gezien. Vooral die tweeling is leuk.
pi_25184173
quote:
Op zondag 20 februari 2005 13:21 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Als je met Iberia moet vliegen kan je ook in Madrid naar een luier verschoon kamertje gaan en daar je laptop opladen zodat je op het 2e deel van je reis weer een uur of anderhalf uur gebruik kan maken van je laptop

Ik heb het zo al een paar keer gedaan.
Ik heb nu een rechtstreekse vlucht, met mijn laptop ben ik na 'n uurtje wel uitgespeeld, dus dat heeft niet erg veel zin helaas. Jammer dat je in het vliegtuig niet op kan laden, dan zou ik me wel vermaken met Championship Manager.
pi_25184216
Is toch weer een uurtje

Lezen tot het lampje van stoelriemen uit is, uurtje computeren, eten, film kijken en je bent al bijna in Lima
pi_25184256
He alweer een BHFH fantopic: BHFH en zijn baggertopics

met 8 posts is deze ook weer vol
pi_25184338
7

BHFH blijft een held
pi_25184457
quote:
Op zondag 20 februari 2005 21:33 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
7

BHFH blijft een held
volgens sommigen - en ik citeer - is hij de "cult van FOK!" . En wie ben ik om het daar niet mee eens te zijn ?

tip voor de volgende hominess travel lounge... HTL 36, waar de culthelden op reis gaan

ah, mijn favoriete gedeelte: de tweeling op de Oktoberfeesten nog steeds bezig met The Trip marathon aan het kijken
pi_25184491
Ik vind de topics van BHFH altijd wel grappig om te lezen.
pi_25184625
Ze zijn absurd maar geestig, een combinatie die je niet vaak ziet op FOK!
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_25185316
Ze zijn vooral leuk als je BHFH kent!
pi_25185619
Mee eens.
  maandag 21 februari 2005 @ 08:46:01 #292
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_25190108
Blech... ik ben ziek...
Ik voelde het gisteren al aankomen, maar nu is het echt niet lekker meer...
Wilde lekker gaan uitslapen maar hoest mezelf alleen maar wakker. Nou ja, een dagje thuis dan maar.

Daarbij kwam mijn vader gisteren eten bij mij, met het jaloersmakende bericht dat hij met een stel vrienden gaat zeilen in mei.... Rond Guadeloupe!
Waar is de tijd gebleven dat je ouders braaf naar de camping in Zuid-Frankrijk gingen?

Overigens heb ik het er nog wel met hem over gehad om samen een weekendje Dublin te doen met Pasen. 4 dagen vrij schept toch mogelijkheden! Punt is echter dat ik geen idee heb of heel Dublin met Pasen is gesloten en dat iedereen in de kerk zit, of dat het dan een beetje leuk is daar...
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_25190463
Beterschap Hik
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_25194749
Beterschap... ik heb op je vraag over Dublin gereageerd in het Dublin topic...
pi_25194943
quote:
Op maandag 21 februari 2005 08:46 schreef Hik het volgende:
Blech... ik ben ziek...
Ik ook!
pi_25194971
Ik ben niet ziek, maar alleen maar walgelijk druk.

Beterschap voor de ziekenboeg!
pi_25195050
Iemand al een leuke titel voor deel 36?
  Moderator maandag 21 februari 2005 @ 20:26:32 #298
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_25195269
quote:
Op maandag 21 februari 2005 19:10 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Iemand al een leuke titel voor deel 36?
Iets met ziektes en reizen? HTL deel 36: Montezuma's Revenge
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  maandag 21 februari 2005 @ 20:54:39 #299
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_25195395
Nog steeds ziek , maar toch wat productiefs gedaan... Dublin geboekt!
Dank voor je reactie, Dutchtrain! Maar het is toch anders geworden
Ik ga met m'n vader het weekend ná pasen. Op de LP TT kwam ook al de opmerking dat de pubs op goede vrijdag dicht zijn... Tja, er zijn grenzen natuurlijk!

Ik heb ontzettend veel geslapen vandaag, maar voel me nog steeds een vaatdoekje... Eigenlijk wil ik een warm bad, maar dat heb ik niet...
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_25195397
nog 2 posts om iets te verzinnen... iets met ziek zijn, nog 1 maand winter, culthelden en discovery channel...

Montezuma's Revenge doet ook denken aan het Songfestival :-/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')