nee want je gaat gewoon net als de passagiers door de douane heen, wel door een aparte doorgang, maar je tas wordt wel gecheckt en door de X-ray gehaald en je wordt even recht in de ogen gekeken of jij het wel bent die op het pasje staat.quote:Op woensdag 16 februari 2005 22:48 schreef k_man het volgende:
Oeh, maar met zo'n pas kun je toch ook taxfree shoppen enzow?![]()
Ik geloof als het aantal gejatte spullen uit een koffer door de bagage handlers een indicatie is dat de AIVD boutwerk aflevertquote:Ik ben door de toetsing van de AIVD heen!
En nu krijg ik een schiphol pas!
Geloof ik!
Dat jij überhaupt nog durft te reizen met alle ellende die je meemaakt...quote:Op donderdag 17 februari 2005 02:52 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ik geloof als het aantal gejatte spullen uit een koffer door de bagage handlers een indicatie is dat de AIVD boutwerk aflevert
Om taxfree te kunnen afrekenen, moet je toch altijd je ticket laten scannen?quote:Op donderdag 17 februari 2005 03:22 schreef k_man het volgende:
@DutchTrain; Huh? Ik bedoelde gewoon of de rechtmatige eigenaar van zo'n pas er taxfree mee kan shoppen.
Hmmmm... goed dat je het zegt! Ik ga dat ding dus niet even tussendoor ophalen, maar als ik geen andere afspraken heb staan!quote:Op woensdag 16 februari 2005 22:42 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
nee eerst krijg je een bewijs van goed gedrag en dan kom je pas op Schiphol bij de marechaussee... maar daar komt Liejannuh nog wel achterals je je scipholpas gaat ophalen mag je even in een heel klein kamertje staan, waar gecontroleerd wordt of je inderdaad van onbesproken gedrag bent
En dan mag je nog een leuke test doen en dan mag je nog een keer langs de marechausee en dan nog een keer een half uur wachten en dan hopen dat ze alles goed doen en je een pas krijgt.
Mijn eerste Schipholpas duurde 7 uur voordat ik een goede en werkende had, de tweede - een verlanging - duurde het 2,5 dag voordat het gelukt was om het juiste pasje af te geven![]()
En dat is dan alleen de tijd die je wachtend doorbrengt in de wachtruimte... niet de tijd die je nodig hebt om de formulieren in te vullen of te laten invullen....
Het is inderdaad heel leuk om te zien. Zeker het bagagegedeelte, dat is zo immens groot!quote:Op donderdag 17 februari 2005 08:18 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Om taxfree te kunnen afrekenen, moet je toch altijd je ticket laten scannen?
[quote]
Klopt! Tax Free shoppen zit er dus niet in!
[quote]Lijkt me wel echt interessant om Schiphol achter de schermen te zien. Is het huidige bagagetransportsysteem niet van Van der Lande?
Mijn vriend heeft Werktuigbouwkunde gestudeerd en is bij Van der Lande geweest voor een workshop die ging over het bagagesysteem bij Van der Lande. Volgens mij heeft Van der Lande ergens op een grote wereldluchthaven ook zo'n transportsysteem geleverd, en dat werkt dan weer heel goed? Is al weer even geleden dat ik daar iets over heb gehoord, moeti k toegeven, dus hoe het precies zit weet ik neit meerquote:Op donderdag 17 februari 2005 08:37 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Het is inderdaad heel leuk om te zien. Zeker het bagagegedeelte, dat is zo immens groot!
En ik heb de naam van der Lande inderdaad horen vallen. De grap is alleen wel dat ze een oud en een nieuw systeem hebben, alleen gebruiken ze het nieuwe systeem niet omdat het enorm storingsgevoelig is.
19.quote:Op donderdag 17 februari 2005 11:56 schreef UIO_AMS het volgende:
Sterk. Verjaardagen vergeet ik altijd. Deze keer die van mijn zwager. Ook geen idee hoe oud hij vandaag is geworden.
Tenzij je eruit ziet als in de dertig. En twee zoontjes hebt.quote:
* Douwe kijkt om zich heen.quote:Op donderdag 17 februari 2005 12:57 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Tenzij je eruit ziet als in de dertig. En twee zoontjes hebt.
Gefeliciteerd Douwe
Ik maak nauwelijks ellende mee omdat ik altijd alles goed voorbereid en ik slimmer ben dan de meeste anderenquote:Dat jij überhaupt nog durft te reizen met alle ellende die je meemaakt...
Gefeliciteerd.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 01:48 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik maak nauwelijks ellende mee omdat ik altijd alles goed voorbereid en ik slimmer ben dan de meeste anderen
Hé, ik ben een kantoorklerk. En een notoire liefhebber van warm weer.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 08:37 schreef Liejannuh het volgende:
Ik vond het gister wel meevallen met de kou hoor. En ik heb toch echt niets op mn hoofd en ook geen dikke winterjas aan.
Koude voeten komen altijd pas na 45 minuten fietsen en ik zag gister zelfs iemand fietsen met zn jas open en sandalen aan en geen handschoenen aan! Dat is dan weer overdrijven vind ik, maar misschien zijn je collega's geen buitenlucht gewend UIO?
Latertje?quote:
quote:
Precies, wat heb ik een hekel aan dit weer zeg. Veel te koud.quote:Op donderdag 17 februari 2005 15:58 schreef Hik het volgende:
Dit is weer voor een knappend haardvuur, wijn, berenvellen en een winterslaap...
Misschien moet ik die gast met die jacht-topics eens bellen...![]()
Ook leuk:quote:Op vrijdag 18 februari 2005 20:44 schreef Liejannuh het volgende:
Ok, ik geef het toe. Ik had het koud toen ik thuis kwam.
Had er ook wel iets mee te maken dat ik 20 km tegen wind had en dat het nogal regende. En ik dus ook doorweekt was.
Gelukkig vind ik het eigenlijk ontzettend grappig om in een verschrikkelijke regenbui te fietsen.
Huiliequote:Precies, wat heb ik een hekel aan dit weer zeg. Veel te koud.
Goed dat je het even zegt. Anders was het vast niemand opgevallen.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 01:48 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik maak nauwelijks ellende mee omdat ik altijd alles goed voorbereid en ik slimmer ben dan de meeste anderen
bronquote:overdag:
Licht bewolkt. Hoog 59° F / 15° C Wind ZzW 8 m/u / 14 km/u
nacht:
Licht bewolkt. Laag 51° F / 11° C Wind WnW 2 m/u / 3 km/u
Niet zeuren. Jij zit ook liever in de zon dan dat je door de natte sneeuw en regen loopt.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 14:30 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Huilie
Volgende week 2 of 3 dagen Zuid Spanje en dan 2 maanden Argentina![]()
![]()
![]()
Ik zou gaan voor de nieuwste cosmopolitan. Of Gejaagd door de wind. Of Jane Eyre. Of No shitting in the toilet. Of Adviseren voor dummies.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 21:37 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Weet er iemand nog een leuk boek om te lezen in het vliegtuig?
Bij Donner lag de Elmar gids van Jemen een tijdje terug in de uitverkoop. En de LP lag toen bij de V&D voor iets van 5 euro in de beschadigde boekenbak.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 21:27 schreef k_man het volgende:
Vanmiddag in de stad eens gezocht naar iets zinnigs over Jemen. Wat denk je? De meest recente LP is uit... 1999!
Ik kwam ook nog een Elmar gids tegen, uit 2000.
Binnenkort maar eens naar een echte boekenwinkel, Donner of zo.
Bij KLM doen ze om 4 uur snachts gewoon alle grote lampen aan en maken de stewardessen iedereen wakker om warm eten te serveren! (de stoelleuningen moeten bij KLM dan ook verplicht rechtop) (dit gebeurde me onderweg van Săo-paulo-Amsterdam recentelijk!)quote:Op zaterdag 19 februari 2005 21:49 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Voor die vliegtuigmaaltijden hoeven ze me niet wakker te maken.
Ik vlieg KLM deze keer. Zo te lezen hoef ik me geen zorgen dat maken dat ik een maaltijd mis.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 21:57 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
Bij KLM doen ze om 4 uur snachts gewoon alle grote lampen aan en maken de stewardessen iedereen wakker om warm eten te serveren! (de stoelleuningen moeten bij KLM dan ook verplicht rechtop) (dit gebeurde me onderweg van Sŕo-paulo-Amsterdam recentelijk!)Ik heb veel sjagrijge gezichten gezien toen!
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |