abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24984720
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 10:35 schreef haagse_elfje het volgende:

[..]

8 femmes is beter maar Ludivine Sagnier
Ze mag er best wezen inderdaad
  dinsdag 8 februari 2005 @ 10:46:58 #102
108508 haagse_elfje
give me a l word
pi_24984789
don't give me that fucking bullshit
  dinsdag 8 februari 2005 @ 10:47:29 #103
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_24984797
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 10:43 schreef Kolkus het volgende:

[..]

Ze mag er best wezen inderdaad
Gouttes d'eau sur pierres brûlantes
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  dinsdag 8 februari 2005 @ 12:55:58 #104
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_24986932
Dodgeball - A True Underdog Story: er zitten best wat leuke dingen in, maar het leunt veel te veel op herhaling, en over het algemeen zijn de grappen gewoon niet grappig genoeg. Ik vond het niet echt slecht, maar ik vond het ook niet echt grappig. Ik vond er gewoon niet zo bijster veel aan. 5.
Rocky: ik had hem nog nooit gezien, en hij viel me ontzettend mee. De eerste helft verschilt eigenlijk helemaal niet zoveel van een arbeidersdrama van Loach, en dat is iets positiefs. Ik moest aan het begin even wennen aan Stallone en een paar scènes hadden er wel uitgemogen, maar tevens dankzij het erg sterke einde is dit een verdiende klassieker. 8+.
Convoy: waar Peckinpah oorspronkelijk slow-motion gebruikte om de gruwelijkheid en intensiteit van geweld duidelijker te maken is daar hier weinig meer van te merken. Al kan dat ook komen door de jolige truckersliedjes die onder de actiescènes spelen. Eigenlijk is dit niet veel meer dan een extra lange aflevering van de Dukes of Hazzard, maar dan met trucks. Kristofferson en McGraw zijn nog wel okay, en er zitten best wat toffe oneliners en actiescènes in, en zelfs een boodschap (die Sam duidelijk bedacht toen hij totaal onder de coke zat). Verreweg de minste Peckinpah die ik heb gezien, maar misschien nog wel okay voor een avondje auto's zien crashen. Jammer. 6.
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
  dinsdag 8 februari 2005 @ 15:42:51 #105
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_24989099
quote:
Op maandag 7 februari 2005 23:18 schreef Wepeel2 het volgende:
-edit: warezpraat-

Ok dan lijkt het me een leuke film, maar ga ik er absoluut niet naar op zoek op internet.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
  dinsdag 8 februari 2005 @ 16:39:51 #106
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_24989684
Sideways (2004)
Toen deze film zoveel nominaties voor verscheidende awards binnen had gesleept was ik erg benieuwd geworden. Maar nadat hier door enkele de film niet al te best ontvangen werd was ik toch weer wat huiverig geworden.

Maar gelukkig heeft de film mij toch meer dan positief verrast, hij was nog beter dan ik had verwacht. Het verhaal is erg leuk en loopt lekker. Er zitten een paar prachtige shots in van het Californische landschap, alsmede enkele leuk gevonden overgangen en montages. Qua regie zit het dus ook wel prima in elkaar. Maar de echte lof en krediet voor deze film moet toch echt gaan naar de casting. Deze film heeft precies de juiste cast. Door niet voor al te grote namen te kiezen, komen de personages veel realistischer over. (Zo las ik net op imdb dat Payne George Clooney had afgewezen voor de rol van Jack, een juiste beslissing imo).
De rol van de depressieve Miles is Paul Giamatti op het lijf geschreven en hij blinkt dan ook uit boven de voor de rest. Dat hij geen oscarnominatie heeft gekregen is echt onvoorstelbaar. Maar gelukkig zijn de bijna even geweldige Thomas Haden Church en Virginia Madsen wel genomineerd.
Alweer de derde goede film uit Hollywood, die ik deze week gezien heb.
cijfer: 8.5
  dinsdag 8 februari 2005 @ 16:48:48 #107
52590 MallePall
De zuivelste verwenner...
pi_24989787
schindler's list
  dinsdag 8 februari 2005 @ 21:06:58 #108
40664 Durbin
Who knows..
pi_24992475
Haute Tension (aka Switchblade Romance)

Twee studentes, Marie en Alex, gaan bij Alex haar ouders logeren om daar afgesloten van de bewoonde wereld te kunnen studeren. Meteen de eerste nacht belt een onbekende man aan, vastbesloten om te krijgen wat hij wil en daarvoor letterlijk over lijken te gaan. Waah, wat is dit een film! De kills zijn knap realistisch (de kill van Alex haar vader ), het acteerwerk is verrassend goed, het gebruik van achtergrondmuziek wordt mooi in proporties gehouden (en mooi gebruik van Muse's New Born).. maar vooral hangt er gedurende vrijwel de hele film een angstaanjagende, beklemmende sfeer. De onverwachte plottwist kwam op mij een beetje geknutseld over, maar dat mag de pret niet drukken. Geweldig.
..what evil lurks in the hearts of man? The shadow knows.
  dinsdag 8 februari 2005 @ 23:38:31 #109
4180 Hare
Come fly with me!
pi_24995075
Yoidore tenshi (Drunken Angel)

Hij is oud, hij is Japans, Hmmm, ja, butfilm

Nee, helemaal niet. Wat een prachtige karakterstudie van de mens laat Kurosawa hier zien. Een paar voortreffelijke shots (de droomscene ) laten al zien wat voor kwaliteiten hij in huis heeft en deze eerste samenwerking met Mifune werpt al volledig z'n vruchten af. Wat een veelzijdig acteur is het toch. Ook Shimura zet weer een ijzersterke rol neer. Maar boven dit alles is er voor mij echt het zeer goede, sterke en mooie verhaal, over de wil van de mens, over het willen, maar niet kunnen. Was perfect uitgewerkt en sprak me zeer aan. De film had misschien wel 10 kleine minuutjes eerder mogen stoppen, met het eindblik op Matsunaga, maar deze keuze kon ik me ook nog wel invinden.
Klasse soundtrack ook trouwens!

En nu weer wachten op een fatsoenlijke dvd release
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
  dinsdag 8 februari 2005 @ 23:51:09 #110
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_24995415
The Rage - Carrie II
Oei wat jammer.
Opeens heeft grietje haar telekensis onder de knie .. tuurlijk. En zo vernederd is het niet waar voor ze het aanwend. Vernedering in deel 1 is intens.
Lage score hebben voor sex met jongens .kom op. Nu op eens kunnen de mannen het wel van American Pie. Brr

4,9 / imdb 4.4
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  woensdag 9 februari 2005 @ 00:06:20 #111
100521 Krizzol
Whoaaah Ondertitel
pi_24995867
Ik heb closer deze zaterdag thuis gekeken met mijn vriend
ik vond het eigelijk een beetje er tussenin zitten
de film was lastig te volgen en de tijdsprongen maakten het er niet makkelijker op
maar werder was het wel een goeie film
Whoaaah
  woensdag 9 februari 2005 @ 00:09:10 #112
108508 haagse_elfje
give me a l word
pi_24995967
Christiane F, wir kinder von bahnhoff zoo

Ik vond het een hele indrukwekkende film, ik heb eerst het boek gelezen en nu eindelijk de film kunnen krijgen. De duitse versie van David Bowie van Heroes is geweldig!! echt een aanrader!!!

Schokkend portret van de Berlijnse drugs-scene, eind jaren '70. De 14-jarige Christiane ontmoet in de hippe discotheek Sound de verslaafde Detlef, en raakt langzaam verslaafd aan heroine. Naar dagboek-bekentenissen van de echte Christiane F. Met muziek (en optreden) van Bowie.

don't give me that fucking bullshit
  woensdag 9 februari 2005 @ 00:13:20 #113
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_24996110
Sanshô dayû (1954) (Legend of Bailiff Sansho)
Wat een parel van een film is dit, zeg. Op een prachte manier wordt één van de hartverscheurendste drama's die ik ooit heb gezien veteld. Er zitten ondanks het zwart/wit in enkele prachten shots van het Japanse landschap is. (Ik kan alleen maar dromen, wat voor prachtfilm Kenji Mizoguchi met kleuren had kunnen maken). Voor de rest zit het cinemagrafisch ook fantastisch in elkaar. Het acteerwerk is zeer goed. En er zit fantastische fimmuziek onder.
cijfer: 10

[ Bericht 36% gewijzigd door Lonewolf2003 op 09-02-2005 00:18:23 ]
  woensdag 9 februari 2005 @ 00:29:12 #114
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_24996684
Team America: World Police
Prachtige poppenfilm waarin het anti-terroristen beleid van Amerika flink op de hak wordt genomen.
Er zitten een hoop leuke scene's in, waaronder een kotsscene die bijna de kotsscene uit Guesthouse Paradiso overtreft.
Maar het leukste is de seksscene tussen twee naakte "barbiepoppen". Ik kan niet geloven dat de MPAA zo moeilijk doet over deze scene. Ze hebben nog niet eens geslachtsdelen...
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
  woensdag 9 februari 2005 @ 08:43:56 #115
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_25001640
Harold & Kumar Go to White Castle
Gisteren deze gezien. Ik had hem al eerder langs zien komen maar het leek me maar niets, maar toen ik laatst zag dat ie geregiseerd werd door dezelfde vent van Dude, Where's My Car? en dat ie op imdb ongeveer een 7 had.
Het verhaal gaat over 2 stoners die blijkbaar een soort vreetkick krijgen en flink fastfood willen vreten. Onderweg daarnaartoe gebeuren er echter een aantal dingen die de reis wat vertragen.
Ik vond het zelf een nogal saaie film. De grappen zijn meestal flauw en niet grappig en de twee stoners komen niet echt geloofwaardig over. Ze zeggen beiden met een aardig nuchter gezicht zo dom mogelijk: I'm so high. Yeah sure, misschien trappen ze daar in Amerika in, maar ik weer echt wel hoe mensen eruit zien als ze high zijn. Geheel is dus flink dom en zeker niet de 7,1 op imdb waard. Van mij een schamele 5.
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
  woensdag 9 februari 2005 @ 10:24:32 #116
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_25002849
Jin-Rô (Hiroyuki Okiura, 1998)
Degelijke anime-film die tegen verwachting in een degelijk verhaal verteld en maar zeer sporadisch actiescenes bevat en dat beviel me wel. Ik had er alleen wel liever een live-action film van gezien, want hoewel de animatie er goed uit ziet, zorgt het wel voor een barrière waardoor ik minder met de personen meeleefde dan wanneer het echte acteurs geweest zouden zijn. Verder vond ik de muziek niet zo goed; de score deed me te veel aan de scores van de jaren '80 denken. ***½

Flirt (Jaap van Eyck, 2005)
Soms (erg) leuke comedy, maar als geheel niet boeiend genoeg. Het accent van Javier Guzman slaat nergens op trouwens en is erg storend. Gelukkig heeft hij maar een paar scenes. **½
pi_25004252
Un Long Dimanche De Fiançailles.
Hele mooie film over de Eerste Wereldoorlog. Geregisseerd door Jean-Pierre Jeunet (de regisseur van Amélie) en in de hoofdrol Audrey Tautou (Amélie uit Amélie). Het gaat over Mathilde, die aan polio lijdt en haar verloofde Manech. Manech wordt ingezet in de Eerste Wereldoorlog in de loopgraven. Hij krijgt daar de doodstraf en wordt niemandland in gestuurd. Mathilde gelooft en begint na de oorlog een zoektocht naar Manech.
Audrey Tautou is natuurlijk een van de mooiste actrices van deze tijd. Ze acteert wederom heel erg goed. Het is absoluut een andere soort film dan Amélie, maar toch zie je veel Amélieske dingen er in terug (en dat zijn de humoristische stukjes dan). Ook zaten er veel acteurs uit Amélie in (de man uit het fotohokje, de stalker uit het café, Amélies vader, de verteller, Amélie zelf uiteraard, de man van het groentenkraampje). Het verhaal is echt heel erg mooi en slim. Het verhaal is niet clichématig, wat ik erg sterk vond. Want de meeste vrouw-zoekt-man (of andersom) verhalen zijn erg voorspelbaar. Dat vond ik bij deze film totaal niet. De beelden zijn echt prachtig.
Door de film kan ik me meer voorstellen blij de Eerste Wereldoorlog en de loopgraven. Op school hebben we wel geleerd dat het vreselijk was, dat de loopgraven echt een ramp waren en dat er enorm veel geleden is. Maar omdat de WOI niet in Nederland heeft gewoed weet je er toch minder van en kun je je niets voorstellen bij de loopgraven. Na deze film gezien te hebben is dat veranderd.

Apocalypse Now.
Heel erg indrukwekkende film over de Vietnamoorlog. Ik heb de gewone versie gezien, niet de langere Redux-versie, die wil ik ook een keer gaan kijken. Maar het is erg mooi gefilmd, prachtige beelden, een vreselijk verhaal (als in: wat erg!) en erg goed geacteerd. Heel erg goed.

Dirty Pretty Things.
Hippe dramathriller met Audrey Tautou en anderen. Het gaat over leven in de illegaliteit in Londen. Leuk verhaal, verrassend verhaal ook, goed geacteerd, gewoon een goede film.

After the Sunset.
Rommel. Slecht. Nog slechter dan Gone In 60 Seconds. Het verhaal heeft dezelfde strekking. Alleen speelt het zich dan af op een zonnig eiland. De humor is om te huilen en het is gewoon kut. Afrader.
  woensdag 9 februari 2005 @ 12:01:10 #118
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_25004362
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 11:55 schreef Tom_Tom- het volgende:
Amélieske
Een typisch Tom_Tom-esque uitspraak.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  woensdag 9 februari 2005 @ 15:11:23 #119
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_25007056
The Awful Truth:best wel leuke screwball-komedie. Het is bij lange na geen Bringing Up Baby of His Girl Friday want vrij veel grappen zijn het nèt niet en de kleinere bijrollen werken ook vaak niet helemaal. Maar aan de andere kant is Grant erg tof (zoals altijd) en heeft de film gewoon een heel fijn sfeertje. Leuk dus, maar de status van meesterwerk ontgaat me een beetje. 7+.
Natural Born Killers: ik heb er een beetje gemengde gevoelens over. Aan de ene kant was ik enorm onder de indruk, maar aan de andere kant is de film hypocriet als de tering. Ook had ik een beetje het gevoel dat Tarantino's voorliefde voor extreem geweld en Stone's politieke boodschap niet helemaal samen gingen. Wel zijn de acteurs allemaal erg goed en, zoals ik al zei, ik was aan het einde tamelijk overdonderd. Het is een beetje een erg lekkere maaltijd waar je uiteindelijk van moet kotsen. 7,5.
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
  woensdag 9 februari 2005 @ 19:53:25 #120
4180 Hare
Come fly with me!
pi_25010550
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 11:55 schreef Tom_Tom- het volgende:
Un Long Dimanche De Fiançailles.
Door de film kan ik me meer voorstellen blij de Eerste Wereldoorlog en de loopgraven. Op school hebben we wel geleerd dat het vreselijk was, dat de loopgraven echt een ramp waren en dat er enorm veel geleden is. Maar omdat de WOI niet in Nederland heeft gewoed weet je er toch minder van en kun je je niets voorstellen bij de loopgraven. Na deze film gezien te hebben is dat veranderd.
Ik vind dat je de film hiermee wel een klein beetje teveel eer geeft. Het geeft echt wel een redelijk beeld van de oorlog, maar bij lange na niet zoals Paths of Glory of All Quiet on the Western Front. Daar zie je pas echt wat WW1 inhoud.
Deze film is in wezen toch een romantische film, die wel zeer veel aandacht heeft besteed aan het zo goed mogelijk neerzetten van WW1, maar om door deze film WW1 beter te kunnen voorstellen...
Kijk dan gewoon eens de 2 eerder genoemde films.
  woensdag 9 februari 2005 @ 19:57:52 #121
4180 Hare
Come fly with me!
pi_25010607
Gentleman prefer Blondes

Howard Hawks achter het roer en Marilyn voor de camera, dat moet toch wel goedkomen?

Neeh, niet echt. Het is best te kijken voor een keertje, maar het verhaal, acteerprestaties en muziek zijn toch echt te matig om dit een leuke film te maken. En is it just me of is Marilyn gewoon mooier in Zwart/wit dan in kleur?
pi_25010686
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 19:53 schreef Hare het volgende:
Ik vind dat je de film hiermee wel een klein beetje teveel eer geeft. Het geeft echt wel een redelijk beeld van de oorlog, maar bij lange na niet zoals Paths of Glory of All Quiet on the Western Front. Daar zie je pas echt wat WW1 inhoud.
Deze film is in wezen toch een romantische film, die wel zeer veel aandacht heeft besteed aan het zo goed mogelijk neerzetten van WW1, maar om door deze film WW1 beter te kunnen voorstellen...
Kijk dan gewoon eens de 2 eerder genoemde films.
Nou meneertje, dat kan ik altijd nog wel zelf bepalen of ik door ULDDF de WWI me beter kan voorstellen. Want dat is gewoon zo. Die andere films zal ik heus wel een andere keer kijken, maar door ULDDF kan ik me er meer bij voorstellen. En de klasgenote, met wie ik naar de bios was, ook. Dus het ligt niet aan mij.
  woensdag 9 februari 2005 @ 20:12:10 #123
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_25010836
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 20:03 schreef Tom_Tom- het volgende:

[..]

En de klasgenote, met wie ik naar de bios was, ook. Dus het ligt niet aan mij.
Tom_tom had een date
pi_25010893
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 20:12 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Tom_tom had een date
Nee hoor. . Gewoon een dagje weg van carnaval. .
pi_25010970
ROBINSON CRUSOE ON MARS

Verassend goede sf, die natuurlijk een stuk leuker is dan 2 uur Tom Hanks met een volleybal

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')