abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24984720
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 10:35 schreef haagse_elfje het volgende:

[..]

8 femmes is beter maar Ludivine Sagnier
Ze mag er best wezen inderdaad
  dinsdag 8 februari 2005 @ 10:46:58 #102
108508 haagse_elfje
give me a l word
pi_24984789
don't give me that fucking bullshit
  dinsdag 8 februari 2005 @ 10:47:29 #103
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_24984797
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 10:43 schreef Kolkus het volgende:

[..]

Ze mag er best wezen inderdaad
Gouttes d'eau sur pierres brûlantes
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  dinsdag 8 februari 2005 @ 12:55:58 #104
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_24986932
Dodgeball - A True Underdog Story: er zitten best wat leuke dingen in, maar het leunt veel te veel op herhaling, en over het algemeen zijn de grappen gewoon niet grappig genoeg. Ik vond het niet echt slecht, maar ik vond het ook niet echt grappig. Ik vond er gewoon niet zo bijster veel aan. 5.
Rocky: ik had hem nog nooit gezien, en hij viel me ontzettend mee. De eerste helft verschilt eigenlijk helemaal niet zoveel van een arbeidersdrama van Loach, en dat is iets positiefs. Ik moest aan het begin even wennen aan Stallone en een paar scènes hadden er wel uitgemogen, maar tevens dankzij het erg sterke einde is dit een verdiende klassieker. 8+.
Convoy: waar Peckinpah oorspronkelijk slow-motion gebruikte om de gruwelijkheid en intensiteit van geweld duidelijker te maken is daar hier weinig meer van te merken. Al kan dat ook komen door de jolige truckersliedjes die onder de actiescènes spelen. Eigenlijk is dit niet veel meer dan een extra lange aflevering van de Dukes of Hazzard, maar dan met trucks. Kristofferson en McGraw zijn nog wel okay, en er zitten best wat toffe oneliners en actiescènes in, en zelfs een boodschap (die Sam duidelijk bedacht toen hij totaal onder de coke zat). Verreweg de minste Peckinpah die ik heb gezien, maar misschien nog wel okay voor een avondje auto's zien crashen. Jammer. 6.
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
  dinsdag 8 februari 2005 @ 15:42:51 #105
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_24989099
quote:
Op maandag 7 februari 2005 23:18 schreef Wepeel2 het volgende:
-edit: warezpraat-

Ok dan lijkt het me een leuke film, maar ga ik er absoluut niet naar op zoek op internet.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
  dinsdag 8 februari 2005 @ 16:39:51 #106
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_24989684
Sideways (2004)
Toen deze film zoveel nominaties voor verscheidende awards binnen had gesleept was ik erg benieuwd geworden. Maar nadat hier door enkele de film niet al te best ontvangen werd was ik toch weer wat huiverig geworden.

Maar gelukkig heeft de film mij toch meer dan positief verrast, hij was nog beter dan ik had verwacht. Het verhaal is erg leuk en loopt lekker. Er zitten een paar prachtige shots in van het Californische landschap, alsmede enkele leuk gevonden overgangen en montages. Qua regie zit het dus ook wel prima in elkaar. Maar de echte lof en krediet voor deze film moet toch echt gaan naar de casting. Deze film heeft precies de juiste cast. Door niet voor al te grote namen te kiezen, komen de personages veel realistischer over. (Zo las ik net op imdb dat Payne George Clooney had afgewezen voor de rol van Jack, een juiste beslissing imo).
De rol van de depressieve Miles is Paul Giamatti op het lijf geschreven en hij blinkt dan ook uit boven de voor de rest. Dat hij geen oscarnominatie heeft gekregen is echt onvoorstelbaar. Maar gelukkig zijn de bijna even geweldige Thomas Haden Church en Virginia Madsen wel genomineerd.
Alweer de derde goede film uit Hollywood, die ik deze week gezien heb.
cijfer: 8.5
  dinsdag 8 februari 2005 @ 16:48:48 #107
52590 MallePall
De zuivelste verwenner...
pi_24989787
schindler's list
  dinsdag 8 februari 2005 @ 21:06:58 #108
40664 Durbin
Who knows..
pi_24992475
Haute Tension (aka Switchblade Romance)

Twee studentes, Marie en Alex, gaan bij Alex haar ouders logeren om daar afgesloten van de bewoonde wereld te kunnen studeren. Meteen de eerste nacht belt een onbekende man aan, vastbesloten om te krijgen wat hij wil en daarvoor letterlijk over lijken te gaan. Waah, wat is dit een film! De kills zijn knap realistisch (de kill van Alex haar vader ), het acteerwerk is verrassend goed, het gebruik van achtergrondmuziek wordt mooi in proporties gehouden (en mooi gebruik van Muse's New Born).. maar vooral hangt er gedurende vrijwel de hele film een angstaanjagende, beklemmende sfeer. De onverwachte plottwist kwam op mij een beetje geknutseld over, maar dat mag de pret niet drukken. Geweldig.
..what evil lurks in the hearts of man? The shadow knows.
  dinsdag 8 februari 2005 @ 23:38:31 #109
4180 Hare
Come fly with me!
pi_24995075
Yoidore tenshi (Drunken Angel)

Hij is oud, hij is Japans, Hmmm, ja, butfilm

Nee, helemaal niet. Wat een prachtige karakterstudie van de mens laat Kurosawa hier zien. Een paar voortreffelijke shots (de droomscene ) laten al zien wat voor kwaliteiten hij in huis heeft en deze eerste samenwerking met Mifune werpt al volledig z'n vruchten af. Wat een veelzijdig acteur is het toch. Ook Shimura zet weer een ijzersterke rol neer. Maar boven dit alles is er voor mij echt het zeer goede, sterke en mooie verhaal, over de wil van de mens, over het willen, maar niet kunnen. Was perfect uitgewerkt en sprak me zeer aan. De film had misschien wel 10 kleine minuutjes eerder mogen stoppen, met het eindblik op Matsunaga, maar deze keuze kon ik me ook nog wel invinden.
Klasse soundtrack ook trouwens!

En nu weer wachten op een fatsoenlijke dvd release
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
  dinsdag 8 februari 2005 @ 23:51:09 #110
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_24995415
The Rage - Carrie II
Oei wat jammer.
Opeens heeft grietje haar telekensis onder de knie .. tuurlijk. En zo vernederd is het niet waar voor ze het aanwend. Vernedering in deel 1 is intens.
Lage score hebben voor sex met jongens .kom op. Nu op eens kunnen de mannen het wel van American Pie. Brr

4,9 / imdb 4.4
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  woensdag 9 februari 2005 @ 00:06:20 #111
100521 Krizzol
Whoaaah Ondertitel
pi_24995867
Ik heb closer deze zaterdag thuis gekeken met mijn vriend
ik vond het eigelijk een beetje er tussenin zitten
de film was lastig te volgen en de tijdsprongen maakten het er niet makkelijker op
maar werder was het wel een goeie film
Whoaaah
  woensdag 9 februari 2005 @ 00:09:10 #112
108508 haagse_elfje
give me a l word
pi_24995967
Christiane F, wir kinder von bahnhoff zoo

Ik vond het een hele indrukwekkende film, ik heb eerst het boek gelezen en nu eindelijk de film kunnen krijgen. De duitse versie van David Bowie van Heroes is geweldig!! echt een aanrader!!!

Schokkend portret van de Berlijnse drugs-scene, eind jaren '70. De 14-jarige Christiane ontmoet in de hippe discotheek Sound de verslaafde Detlef, en raakt langzaam verslaafd aan heroine. Naar dagboek-bekentenissen van de echte Christiane F. Met muziek (en optreden) van Bowie.

don't give me that fucking bullshit
  woensdag 9 februari 2005 @ 00:13:20 #113
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_24996110
Sanshô dayû (1954) (Legend of Bailiff Sansho)
Wat een parel van een film is dit, zeg. Op een prachte manier wordt één van de hartverscheurendste drama's die ik ooit heb gezien veteld. Er zitten ondanks het zwart/wit in enkele prachten shots van het Japanse landschap is. (Ik kan alleen maar dromen, wat voor prachtfilm Kenji Mizoguchi met kleuren had kunnen maken). Voor de rest zit het cinemagrafisch ook fantastisch in elkaar. Het acteerwerk is zeer goed. En er zit fantastische fimmuziek onder.
cijfer: 10

[ Bericht 36% gewijzigd door Lonewolf2003 op 09-02-2005 00:18:23 ]
  woensdag 9 februari 2005 @ 00:29:12 #114
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_24996684
Team America: World Police
Prachtige poppenfilm waarin het anti-terroristen beleid van Amerika flink op de hak wordt genomen.
Er zitten een hoop leuke scene's in, waaronder een kotsscene die bijna de kotsscene uit Guesthouse Paradiso overtreft.
Maar het leukste is de seksscene tussen twee naakte "barbiepoppen". Ik kan niet geloven dat de MPAA zo moeilijk doet over deze scene. Ze hebben nog niet eens geslachtsdelen...
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
  woensdag 9 februari 2005 @ 08:43:56 #115
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_25001640
Harold & Kumar Go to White Castle
Gisteren deze gezien. Ik had hem al eerder langs zien komen maar het leek me maar niets, maar toen ik laatst zag dat ie geregiseerd werd door dezelfde vent van Dude, Where's My Car? en dat ie op imdb ongeveer een 7 had.
Het verhaal gaat over 2 stoners die blijkbaar een soort vreetkick krijgen en flink fastfood willen vreten. Onderweg daarnaartoe gebeuren er echter een aantal dingen die de reis wat vertragen.
Ik vond het zelf een nogal saaie film. De grappen zijn meestal flauw en niet grappig en de twee stoners komen niet echt geloofwaardig over. Ze zeggen beiden met een aardig nuchter gezicht zo dom mogelijk: I'm so high. Yeah sure, misschien trappen ze daar in Amerika in, maar ik weer echt wel hoe mensen eruit zien als ze high zijn. Geheel is dus flink dom en zeker niet de 7,1 op imdb waard. Van mij een schamele 5.
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
  woensdag 9 februari 2005 @ 10:24:32 #116
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_25002849
Jin-Rô (Hiroyuki Okiura, 1998)
Degelijke anime-film die tegen verwachting in een degelijk verhaal verteld en maar zeer sporadisch actiescenes bevat en dat beviel me wel. Ik had er alleen wel liever een live-action film van gezien, want hoewel de animatie er goed uit ziet, zorgt het wel voor een barrière waardoor ik minder met de personen meeleefde dan wanneer het echte acteurs geweest zouden zijn. Verder vond ik de muziek niet zo goed; de score deed me te veel aan de scores van de jaren '80 denken. ***½

Flirt (Jaap van Eyck, 2005)
Soms (erg) leuke comedy, maar als geheel niet boeiend genoeg. Het accent van Javier Guzman slaat nergens op trouwens en is erg storend. Gelukkig heeft hij maar een paar scenes. **½
pi_25004252
Un Long Dimanche De Fiançailles.
Hele mooie film over de Eerste Wereldoorlog. Geregisseerd door Jean-Pierre Jeunet (de regisseur van Amélie) en in de hoofdrol Audrey Tautou (Amélie uit Amélie). Het gaat over Mathilde, die aan polio lijdt en haar verloofde Manech. Manech wordt ingezet in de Eerste Wereldoorlog in de loopgraven. Hij krijgt daar de doodstraf en wordt niemandland in gestuurd. Mathilde gelooft en begint na de oorlog een zoektocht naar Manech.
Audrey Tautou is natuurlijk een van de mooiste actrices van deze tijd. Ze acteert wederom heel erg goed. Het is absoluut een andere soort film dan Amélie, maar toch zie je veel Amélieske dingen er in terug (en dat zijn de humoristische stukjes dan). Ook zaten er veel acteurs uit Amélie in (de man uit het fotohokje, de stalker uit het café, Amélies vader, de verteller, Amélie zelf uiteraard, de man van het groentenkraampje). Het verhaal is echt heel erg mooi en slim. Het verhaal is niet clichématig, wat ik erg sterk vond. Want de meeste vrouw-zoekt-man (of andersom) verhalen zijn erg voorspelbaar. Dat vond ik bij deze film totaal niet. De beelden zijn echt prachtig.
Door de film kan ik me meer voorstellen blij de Eerste Wereldoorlog en de loopgraven. Op school hebben we wel geleerd dat het vreselijk was, dat de loopgraven echt een ramp waren en dat er enorm veel geleden is. Maar omdat de WOI niet in Nederland heeft gewoed weet je er toch minder van en kun je je niets voorstellen bij de loopgraven. Na deze film gezien te hebben is dat veranderd.

Apocalypse Now.
Heel erg indrukwekkende film over de Vietnamoorlog. Ik heb de gewone versie gezien, niet de langere Redux-versie, die wil ik ook een keer gaan kijken. Maar het is erg mooi gefilmd, prachtige beelden, een vreselijk verhaal (als in: wat erg!) en erg goed geacteerd. Heel erg goed.

Dirty Pretty Things.
Hippe dramathriller met Audrey Tautou en anderen. Het gaat over leven in de illegaliteit in Londen. Leuk verhaal, verrassend verhaal ook, goed geacteerd, gewoon een goede film.

After the Sunset.
Rommel. Slecht. Nog slechter dan Gone In 60 Seconds. Het verhaal heeft dezelfde strekking. Alleen speelt het zich dan af op een zonnig eiland. De humor is om te huilen en het is gewoon kut. Afrader.
  woensdag 9 februari 2005 @ 12:01:10 #118
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_25004362
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 11:55 schreef Tom_Tom- het volgende:
Amélieske
Een typisch Tom_Tom-esque uitspraak.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  woensdag 9 februari 2005 @ 15:11:23 #119
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_25007056
The Awful Truth:best wel leuke screwball-komedie. Het is bij lange na geen Bringing Up Baby of His Girl Friday want vrij veel grappen zijn het nèt niet en de kleinere bijrollen werken ook vaak niet helemaal. Maar aan de andere kant is Grant erg tof (zoals altijd) en heeft de film gewoon een heel fijn sfeertje. Leuk dus, maar de status van meesterwerk ontgaat me een beetje. 7+.
Natural Born Killers: ik heb er een beetje gemengde gevoelens over. Aan de ene kant was ik enorm onder de indruk, maar aan de andere kant is de film hypocriet als de tering. Ook had ik een beetje het gevoel dat Tarantino's voorliefde voor extreem geweld en Stone's politieke boodschap niet helemaal samen gingen. Wel zijn de acteurs allemaal erg goed en, zoals ik al zei, ik was aan het einde tamelijk overdonderd. Het is een beetje een erg lekkere maaltijd waar je uiteindelijk van moet kotsen. 7,5.
  woensdag 9 februari 2005 @ 19:53:25 #120
4180 Hare
Come fly with me!
pi_25010550
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 11:55 schreef Tom_Tom- het volgende:
Un Long Dimanche De Fiançailles.
Door de film kan ik me meer voorstellen blij de Eerste Wereldoorlog en de loopgraven. Op school hebben we wel geleerd dat het vreselijk was, dat de loopgraven echt een ramp waren en dat er enorm veel geleden is. Maar omdat de WOI niet in Nederland heeft gewoed weet je er toch minder van en kun je je niets voorstellen bij de loopgraven. Na deze film gezien te hebben is dat veranderd.
Ik vind dat je de film hiermee wel een klein beetje teveel eer geeft. Het geeft echt wel een redelijk beeld van de oorlog, maar bij lange na niet zoals Paths of Glory of All Quiet on the Western Front. Daar zie je pas echt wat WW1 inhoud.
Deze film is in wezen toch een romantische film, die wel zeer veel aandacht heeft besteed aan het zo goed mogelijk neerzetten van WW1, maar om door deze film WW1 beter te kunnen voorstellen...
Kijk dan gewoon eens de 2 eerder genoemde films.
  woensdag 9 februari 2005 @ 19:57:52 #121
4180 Hare
Come fly with me!
pi_25010607
Gentleman prefer Blondes

Howard Hawks achter het roer en Marilyn voor de camera, dat moet toch wel goedkomen?

Neeh, niet echt. Het is best te kijken voor een keertje, maar het verhaal, acteerprestaties en muziek zijn toch echt te matig om dit een leuke film te maken. En is it just me of is Marilyn gewoon mooier in Zwart/wit dan in kleur?
pi_25010686
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 19:53 schreef Hare het volgende:
Ik vind dat je de film hiermee wel een klein beetje teveel eer geeft. Het geeft echt wel een redelijk beeld van de oorlog, maar bij lange na niet zoals Paths of Glory of All Quiet on the Western Front. Daar zie je pas echt wat WW1 inhoud.
Deze film is in wezen toch een romantische film, die wel zeer veel aandacht heeft besteed aan het zo goed mogelijk neerzetten van WW1, maar om door deze film WW1 beter te kunnen voorstellen...
Kijk dan gewoon eens de 2 eerder genoemde films.
Nou meneertje, dat kan ik altijd nog wel zelf bepalen of ik door ULDDF de WWI me beter kan voorstellen. Want dat is gewoon zo. Die andere films zal ik heus wel een andere keer kijken, maar door ULDDF kan ik me er meer bij voorstellen. En de klasgenote, met wie ik naar de bios was, ook. Dus het ligt niet aan mij.
  woensdag 9 februari 2005 @ 20:12:10 #123
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_25010836
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 20:03 schreef Tom_Tom- het volgende:

[..]

En de klasgenote, met wie ik naar de bios was, ook. Dus het ligt niet aan mij.
Tom_tom had een date
pi_25010893
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 20:12 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Tom_tom had een date
Nee hoor. . Gewoon een dagje weg van carnaval. .
pi_25010970
ROBINSON CRUSOE ON MARS

Verassend goede sf, die natuurlijk een stuk leuker is dan 2 uur Tom Hanks met een volleybal

woensdag 9 februari 2005 @ 21:47:03 #126
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_25012677
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 20:20 schreef kinky_queen het volgende:
ROBINSON CRUSOE ON MARS

Verassend goede sf, die natuurlijk een stuk leuker is dan 2 uur Tom Hanks met een volleybal

[afbeelding]
En....was er water op Mars?
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
pi_25012790
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 21:47 schreef Wepeel2 het volgende:

En....was er water op Mars?
pi_25014037
DEAD CLOWNS

Een aantal dode clowns komen terug om terreur te zaaien in deze lowbudgeter die jammergenoeg te lijden heeft onder dat mankement.

Alle clichés komen langs maar het is ondanks dat een waardig stuk celluloid waarin flink wat bloed vloeit en alles is eigenlijk wel ok.

woensdag 9 februari 2005 @ 23:06:32 #129
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_25014320
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 82% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 10:45:39 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  woensdag 9 februari 2005 @ 23:25:26 #130
4180 Hare
Come fly with me!
pi_25014712
Citizen Kane

film voor velen.
Voor mij niet, maar deze tweede keer dat ik hem heb gezien kan ik wel heel duidelijk en goed zien waarom Citizen Kane in zoveel lijsten op nummer 1 staat.
Citizen Kane was een de eerste films die ik keek toen ik met interesse de imdb top250 indook om eens wat andere soort films te kijken. En dat beviel me niet zo goed. Casablanca, Rear Window, 12 Angry Men e.d. bevielen me een stuk beter. En dat komt doordat Citizen Kane toch wel erg op zichzelf staat.
Nu ik hem weer gezien heb kan ik alleen maar zeggen dat het inderdaad een knap staaltje filmkunst is. De 2 uur vlogen voorbij. Ik was gegrepen door het verhaal en door de manier van filmen. Alleen de muziek vond ik weinig bijzonder. Heel knap hoe deze film in elkaar zit. Het introduceren van Kane als een groots figuur gebeurd op een manier waarop eigenlijk alleen bekende mensen worden geintroduceerd, niks filmachtigs aan. En de rest van de film ontspint zich, door de ogen van verscheidene personen een karakterstudie naar de persoon Kane. Erg intrigerend.
En dan het zovaak geroemde filmwerk. Dat is idd gewoon erg strak. Als je meer films uit die tijd hebt gezien zie je gewoon hoe vernieuwend veel shots zijn. Zeer speciale camerastandpunten, die zelfs in de huidige tijd nog opvallen. Erg strak.
Toch zal deze film nooit mijn echte top halen. Daarvoor mist het toch de aantrekkelijkheid van het verhaal, wat voor mij gewoon van groot belang is.

Maar goed, een geweldig stukje filmwerk is het natuurlijk wel.
pi_25014764
BLOW

wel bekend bij de gemiddelde filmkijker. ik vond em heeel gaaf en ik zal hem nog een keer kijken maar dan wel geconcentreerd.
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
  woensdag 9 februari 2005 @ 23:51:27 #132
4180 Hare
Come fly with me!
pi_25015348
Miracolo a Milano (Miracle in Milan)

Hmmm, 4e film van deSica die ik nu heb gezien en de eerste waarin hij wegstapt van zijn zo bekende neorealisme. En van mij had ie dat niet hoeven doen. Bicycle Thief, Umberto D en Shoeshine behoren tot de beste films die ik ken, dus films maken kan ie wel, maar waar deSica met deze film precies heenwilt heb ik geen moment kunnen achterhalen. Er zit zowat geen plot in, gebeurtenissen komen zo uit het niets, de hoofdrolspeler is een veels te blij kind wat totaal onlogisch handelt.
En ok, het is dan misschien een sprookje, maar bij een sprookje zonder verhaal ga je je daar wel aan irriteren. Tuurlijk heeft de film wel leuke scenes, maar die zijn losstaand, en daardoor komt de film nergens van de grond.
  donderdag 10 februari 2005 @ 00:41:53 #133
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_25016337
Ravenous: Bird neemt een beetje teveel hooi op haar vork en wil tegelijkertijd een actiefilm, een horrorfilm, een moreel drama en een thriller maken. Hierdoor werd de film voor mij nooit echt een geheel, maar ieder stuk heeft wel zo zijn momenten. Het horror-stuk was verreweg het beste en zorgde met twee leuke plottwists voor een fris sausje over een oude filmlegende. De acteurs zijn ook okay en de locaties zijn goed gekozen. Op een paar momenten gebeurden er een wat onlogische dingen die lichtelijk storend waren en de muziek was dan wel erg bijzonder maar werkte lang niet altijd. Toch best de moeite waard, vooral als je het gewoon ziet als een ouderwetse horror met wat spannende scènes (en heel veel gore). 7-.
  donderdag 10 februari 2005 @ 02:38:16 #134
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_25017668
La Cité des Enfants perdus (of City Of Lost children)
Al vaak gezien en weer erg mooi duister sprookje.
Miette is zo adorable en gutsy
The Light Is Leaving Us All
  donderdag 10 februari 2005 @ 10:31:47 #135
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_25019921
(#374) Jeder für sich und Gott gegen alle (The Enigma of Kaspar Hauser) (Werner Herzog, 1974)
Erg mooie film van Werner Herzog die wat roestig begint, maar naarmate de film vordert steeds interessanter wordt. Afgewisseld met prachtige sfeerbeelden wordt een beeld geschetst hoe de samenleving een mens conditioneert en tegelijk deze samenleving ook belachelijk maakt. Bruno S., zelf mentaal gehandicapt, is geweldig gecast als Kaspar Hauser en weet het kinderlijke van zijn personage goed over te brengen. ****

Permanent Vacation (Jim Jarmusch, 1980)
In de debuutfilm van Jim Jarmusch zijn de meeste elementen die zijn films kenmerken aanwezig. De jazz-soundtrack, de gesprekken of futiele doch interessante dingen en een serie ontmoetingen met willekeurige mensen. De film heeft een aantal hoogtepunten, zoals wanneer we het hoofdpersonage zien dansen op z'n kamer. Helaas is niet alles zo leuk en bevat de film ook minder interessante momenten. ***
  donderdag 10 februari 2005 @ 10:57:57 #136
4180 Hare
Come fly with me!
pi_25020347
The Fifth Element

Heerlijk vermaak.
Besson heeft een zeer mooie wereld gecreeerd, door de aliens, monsters, kleding, stadsstructuur en kleuren. En doordat het allemaal zo mooi is ga je zeer gemakkelijk mee met alles wat er op het scherm gebeurd. Verder vind ik het verhaal ook nog zeer te doen, spelen Oldman, Willis, Tucker en Jovovich leuke rollen en is de actie erg lekker. Ook de humor in de film is goed.
Enige minpunt van de film vond ik toch echt wel het einde, bij the Abyss extended cut werkt het wel, maar om hier nog even vlug in 2 minuten iets van serieusheid in de film te gooien vond ik een beetje
Maar goed, mag de pret niet drukken, heb 2 uur genoten
  donderdag 10 februari 2005 @ 13:09:36 #137
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_25022350
Eergisteren en gisteren gezien:

American History X
Had de Engelse dvd binnen gekregen, dus gelijk maar gekeken. En wat blijft dit een goede film! Het verhaal is goed en staat als een huis.Toch kun je er wel wat opmerkingen bij plaatsen. Het feit dat Derek uit de gevangenis komt en zo erg is veranderd dat ie al z`n principes (hoe aanstootgevend die ook zijn) overboord gooit. Ik bedoel: als al die dingen gebeuren die met hem gebeuren in deze film zul je ongetwijfeld anders tegen dingen aankijken, maar om t dan over een geheel andere boeg te gooien vond ik persoonlijk een klein beetje overdreven. Maar goed, dat doet natuurlijk niets af aan t feit dat deze film zo goed. Het acteerwerk van de hele cast en met name van Edward Norton is werkelijk subliem. De muziek is erg sterk, en het geheel is mooi en stijlvol gefilmd.
Een film die je zeker aan t denken zet en die t kijken meer dan waard is

IMDB Cijfer: 8,4/10
Mijn Cijfer: 8,5/10

Wo hu cang long (Crouching Tiger Hidden Dragon)
Oscar voor beste buitenlandse film winnende film over t zwaard van t Groene Lot dat gestolen word van Li Mu Bai (Yun-Fat Chow).
Hele mooie film. De eerste keer dat ik deze film zag was ik halverwege in slaap gevallen ( ) dus nu nog eens kans gegeven. En dat was niet voor niets . De fotografie is zeer mooi, de effecten erg cool en het gebruik van kleuren erg stijlvol. Het verhaal is echt net een sprookje, zeer mooi. Het acteerwerk is sterk en het geheel wordt afgemaakt met een werkelijk sublieme soundtrack
Zeker een aanrader

IMDB Cijfer: 8,3/10
Mijn Cijfer: 7,8/10

Donnie Darko
Ik heb wel vaker gehoord dat je deze film vaker als een keer moet bekijken om m te kunnen snappen. Dus ging m voor de 2e keer kijken. De film blijft geweldig. Een onbetwiste mindfuck die je heerlijk aan t denken zet. De hele film heeft een heerlijke donkere sfeer, lekker spannend. Jake Gyllenhaal steelt uiteraard de show. Zijn acteerprestatie is erg goed. Hij is erg goed als de gefreakte gast Donnie Darko. Je zou bijna met m te doen krijgen . Bij de 2e keer kijken vielen me wel steeds andere (hele kleine) dingetjes op die je gedachte over t hoe-en-wat doen veranderen.
De soundtrack is lekker wazig, wat zeker bijdraagdt aan de sfeer.
Ga m zeker nog eens bekijken, en aan iedereen die dat nog niet heeft gedaan: ga dat zeker doen

IMDB Cijfer: 8,3/10
Mijn Cijfer: 8,0/10

En in de bios gisteren:

Sideways
Sideways vertelt ons t verhaal over de 2 boezemvrienden Miles (een Oscar verdienende Paul Giamatti) en Jack (Thomas Haden Church). Miles is een mislukt schrijver die sinds zijn scheiding in een depressie zit en sindsdien alleen maar kan praten over z`n grote liefde: wijnen. Jack is aangekomen in z`n laatste week van zijn vrijheid, want hij gaat trouwen. Samen gaan ze op pad om er een leuke laatste week van te maken, maar dan ontmoeten ze de 2 vriendinnen Maya (Virginia Madsen) en Stephanie (Sandra Oh) en loopt alles anders als dat ze gehoopt hadden...
Na alle uiterst positieve recensies moest ik deze film uiteraard ook zien om te kijken of alle kritiek terecht was. En daar kan ik maar 1 antwoord op geven: JA!!!!. Wat een ge-wel-di-ge film is dit!
Als je erover nadenkt is t erg knap om te zien hoe dit verhaal is uitgewerkt. Een film over 2 vrienden die van wijn houden kan natuurlijk al snel saai worden. Maar dat is hier allerminst t geval. En dat is knap. De casting, waar al zoveel over is gezegd, is erg goed gedaan. De acteerprestaties zijn zeer, zeer goed te noemen. Vooral Paul Giamatti is werkelijk geweldig. Het is dan ook onbegrijpbaar dat ie geen Oscar nominatie heeft gekregen voor deze rol. Maar ook de rest van de cast is zeer goed. Het wat, denk ik, deze film zo goed maakt is het feit dat t gaat over 4 doodnormale mensen waar we ons allemaal wel een beetje in herkennen. En dat er dus eens geen superhelden ofzo in voorkomen, maar gewone mensen. De sfeer van de film erg relaxed en mooi. Onder ongeveer de gehele film zit een rustig piano-achtig deuntje dat de sfeer aansterkt. Het geheel is heel mooi gefilmd, vooral de scene tussen Miles en Maya op de veranda is werkelijk fenomenaal. Ook sfeervol en gevoelig belicht.
Kortom: werkelijk helemaal niets anders dan lof over deze film. Dit is de beste film van t jaar tot nu toe. (ok, t jaar is nog jong maar toch ) Zeker gaan zien. En wat die Oscars betreft: het zal niet zover komen, maar van mij mag deze best de Oscar voor Beste Film meenemen

IMDB Cijfer: 8,1/10
Mijn Cijfer: 9,0/10
  donderdag 10 februari 2005 @ 13:48:01 #138
4180 Hare
Come fly with me!
pi_25022930
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 13:09 schreef Timo20 het volgende:
American History X
Het feit dat Derek uit de gevangenis komt en zo erg is veranderd dat ie al z`n principes (hoe aanstootgevend die ook zijn) overboord gooit. Ik bedoel: als al die dingen gebeuren die met hem gebeuren in deze film zul je ongetwijfeld anders tegen dingen aankijken, maar om t dan over een geheel andere boeg te gooien vond ik persoonlijk een klein beetje overdreven.
Denk je niet dat als je door je vader een bepaalde richting op bent geduwd als kind (en je ouders zijn dan zeer invloedrijk). En dit ook nog eens verder wordt versterkt door Sweeney en het feit dat hijzelf zo'n ontzettend groot persoon is in het leven wat hij leidt dat je het dan natuurlijk allemaal geweldig vind wat je doet.
Maar als je dan, ik weet niet hoe lang in de gevangenis terechtkomt, voor het eerst helemaal weg uit het wereldje dat voor hem zo belangrijk was, dat hem zo hoog had zitten, en dus weer helemaal terugvalt naar het niets, en daar dus, in die gevangenis voor de eerste keer ook de andere kant van het verhaal leert zien.
Denk je niet dat dat een mens dan kan veranderen?

Dat is juist het mooie van de mens. Hoe moeilijk het ook is, maar eens mens kan dus echt wel veranderen.
  donderdag 10 februari 2005 @ 14:00:08 #139
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_25023085
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 13:48 schreef Hare het volgende:

[..]

Denk je niet dat dat een mens dan kan veranderen?
tuurlijk wel. tuurlijk kun je veranderen. maar ik denk dat als je echt ergens in gelooft je er toch bij blijft. uiteraard kun je minder radicaal worden en t klein beetje bijstellen maar zelf denk ik dat het principe er wel blijft en dat je daarbij blijft.

But hey: that`s just me
pi_25023383
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 14:00 schreef Timo20 het volgende:

[..]

tuurlijk wel. tuurlijk kun je veranderen. maar ik denk dat als je echt ergens in gelooft je er toch bij blijft. uiteraard kun je minder radicaal worden en t klein beetje bijstellen maar zelf denk ik dat het principe er wel blijft en dat je daarbij blijft.

But hey: that`s just me
Ik denk dat je radicaler bent wanneer je twijfels hebt dan wanneer je er echt 100% in gelooft.
  donderdag 10 februari 2005 @ 14:54:13 #141
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_25023836
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 14:21 schreef sampoo het volgende:

[..]

Ik denk dat je radicaler bent wanneer je twijfels hebt dan wanneer je er echt 100% in gelooft.
explain??

zou trouwens best kunnen, ik ben niet zo radicaal
  donderdag 10 februari 2005 @ 15:15:58 #142
4180 Hare
Come fly with me!
pi_25024135
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 14:21 schreef sampoo het volgende:
[..]

Jep, helemaal mee eens.

Voor timo:

Als je twijfels hebt en je wilt niet onzeker overkomen kun je beter alles wat extremer uiten dan blijken de twijfels minder snel
  donderdag 10 februari 2005 @ 15:21:08 #143
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_25024212
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 15:15 schreef Hare het volgende:

[..]

Jep, helemaal mee eens.

Voor timo:

Als je twijfels hebt en je wilt niet onzeker overkomen kun je beter alles wat extremer uiten dan blijken de twijfels minder snel
ah op die manier. ok
  vrijdag 11 februari 2005 @ 00:58:51 #144
4180 Hare
Come fly with me!
pi_25033016
Go West

Vermakelijke Keaton. Gebeurt niet bijster veel in, maar kijkt wel zeer leuk weg.
En Keaton blijft toch wel erg grootse scenes neerzetten, deze keer met 100+ koeien door een stad heen. En dat in de jaren 20, zonder computers
Erg leuk gewoon. Blijft genieten
  vrijdag 11 februari 2005 @ 03:10:34 #145
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_25034575
Down By Law: interessanter dan Ghost Dog, leuker dan Coffee & Cigarettes en wat minder ongecontroleerd dan Night on Earth. De beste Jarmusch die ik tot nu toe gezien heb dus. Niet alles werkt even goed, maar ik vond zelfs Benigni wel okay en het is een gewoon erg vermakelijke en mooi geschoten film. Hip dus. 8.
Ali Zaoua, Prince de la Rue: dit drama over lijmsnuivertjes in Marokko ligt een beetje tussen Ratcatcher en Cidade de Deus, wat een aanbeveling mag heten. Het is af en toe maar net iets subtieler dan The Green Mile en de kindacteurs zijn wel goed, maar eigenlijk net niet goed genoeg om de hele film te dragen. Wel zijn er een aantal pareltjes van scènes en alles ziet er werkelijk schitterend uit. 8-.
pi_25035690
Gister op tv.Niet helemaal kunnen volgen,maar jah...
Meet the parents

Leuke film
  vrijdag 11 februari 2005 @ 09:16:07 #147
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_25035697
Blow
Gisteren deze film gezien. Ik had hem gedownload omdat ik had besloten om maar eens wat meer goede films te kijken met Johnny Depp erin. Ik had eigenlijk weinig verwachtingen van de film. Ik had enkel begrepen dat deze film voornamelijk over drugs gaat.
De film begint leuk te vertellen over de jeugd van George en hoe langzamerhand flink in de wiethandel terecht komt. Ook word er aardig uitgelegd hoe zijn relatie met zijn ouders is en zijn liefdesleven wordt ook uitgelegd. Voor de rest is het voornamelijk duidelijk dat George nooit genoeg heeft van geld en dat hij flink verder gaat richting cocaine handel.
Het geheel wordt allemaal netjes uitgelegd maar zoals ik ook vond van alle biopics van Martin Scorsese: het is allemaal zo lauw. Ik vind deze film ook grote overeenkomsten vertonen met zulke films dus eigenlijk is het geheel niet echt bijster origineel. Dat het gebaseerd is op een waargebeurd verhaal is wel leuk maar voor de rest vond ik de film voornamelijk door de verhaalvertelling net een 7 krijgt.
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
pi_25036000
The Killing Fields
http://www.imdb.com/title/tt0087553/

Film over de militaire interventies van Amerika tegen de Rode Khmer in Cambodja, uitvergroot door het beschrijven door een Amerikaanse journalist en de band die groeit, en uiteindelijk ongewenst verbroken wordt, met zijn trouwe Cambodjaanse vertaler/hulpje.
In het begin kon ik niet goed in de film komen ondanks de indrukwekkende beelden.
Halverwege de film wanneer het wat introspectiever wordt, sloeg langzaam om en kan ik concluderen dat het een ijzersterke anti-oorlogsfilm is maar mij niet overmatig wist te boeien.
Wel een essentiele aanrader voor liefhebbers van dit genre.
  vrijdag 11 februari 2005 @ 10:09:25 #149
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_25036270
(#51) Intolerance: Love's Struggle Through The Ages (D.W. Griffith, 1916)
De aanpak van de film is heel ambitieus en was toentertijd dan ook de duurste productie ooit. Voor het eerst werden ook meerdere verhaal in één film met elkaar verwoven. Juist daarin schiet de film misschien iets te ver door, want mijns inziens had de film beter af geweest met enkel twee verhalen. Het verhaal van Babylonië is verreweg het boeiendst. De eerste aanblik van de immense set is erg indrukwekkend, evenals de scenes met erg veel figuranten. Het verhaal van Jezus en in het zestiende eeuwse Parijs lijken er maar een beetje bij te hangen en zijn ook veel minder uitgewerkt dan de andere twee. Daardoor wordt de film wat langdradig, hij duurt immers drie uur. ****
  vrijdag 11 februari 2005 @ 10:24:50 #150
4180 Hare
Come fly with me!
pi_25036458
The Scarecrow

Schitterend weer. Wat ze gedaan hebben met het huis waar Keaton en zijn kamergenoot in wonen is echt amazing. Zo inventief. Echt knap. En daarna ook nog eens weet ik veel hoe lang een hond voorblijven door wie je achterna gezeten wordt! Prachtig!

The Paleface

Ook erg leuk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')