onmogelijk met het onderwerp waar je het over hebtquote:Op woensdag 2 februari 2005 17:35 schreef HetOrakel het volgende:
Graag serieuze reacties op deze stelling.
quote:
Problem solved. Next!quote:Op woensdag 2 februari 2005 17:56 schreef djenneke het volgende:
Je zou ook alle christenbroeders kuisgordels om kunnen doen!
quote:Op woensdag 2 februari 2005 17:56 schreef djenneke het volgende:
Je zou ook alle christenbroeders kuisgordels om kunnen doen!
Daar durf ik erg veel om te verwedden.quote:Op woensdag 2 februari 2005 17:37 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
En verder denk ik dat jij een kloon bent.
ja. fuifduif...quote:Op woensdag 2 februari 2005 17:37 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
En verder denk ik dat jij een kloon bent.
quote:Op woensdag 2 februari 2005 17:57 schreef Brighteyes het volgende:
Uitlok FuifDuif topic volgens mij...
* Brighteyes houdt het even in de gaten.
Als je in de VS woont wel.quote:Op woensdag 2 februari 2005 18:25 schreef MarMar het volgende:
als je lekker eten ziet, is het dan ook de schuld van de bakker en de kok en de winkels als je dik gaat worden omdat je het allemaal op moet vreten?
Wel handig op een bad hair day...quote:Op woensdag 2 februari 2005 18:28 schreef Toeps het volgende:
Ja! Allemaal in burqa's! Net als in de woestijn! Dan komen de Mosli... euh... Christenbroeders niet in de verleiding.
Je zou evengoed kunnen zeggen dat het van zelfvertrouwen getuigt. Waarom niet laten zien wat je mooi aan jezelf vindt? Dan heb ik het natuurlijk niet over zwaar ordinaire dellenkleding.quote:Op woensdag 2 februari 2005 18:32 schreef Aisha het volgende:
Een serieuze reactie?
Persoonlijk vind ik dat het zowel voor mannen als voor vrouwen van weinig zelfrespect getuigt om heel de tijd opzettelijk rond te lopen in kleding die enkel bedoeld is om je lichaam te accentueren...
Al vanaf het begin der tijden hebben we ons zoveel mogelijk proberen te bedekken. Denk aan Adam en Eva.quote:Op woensdag 2 februari 2005 18:22 schreef MarMar het volgende:
jouw god heeft mensen naakt gemaakt... we zijn allemaal naakt geboren en als daar wat minder krampachtig over gedaan zou worden, zou ook niet elk stukje huid meteen alle hormonen doen gieren.
Ja, en? Al vanaf het begin der tijden slaan we elkaar de hersens in. Ook maar mee doorgaan? Bovendien deden Adam en Eva volgens de mythe alleen maar een beestenvelletje om.quote:Op woensdag 2 februari 2005 18:51 schreef HetOrakel het volgende:
Al vanaf het begin der tijden hebben we ons zoveel mogelijk proberen te bedekken. Denk aan Adam en Eva.
En het doel daarvan is?quote:Op woensdag 2 februari 2005 18:25 schreef CartWOman het volgende:
[..]
Ik heb vanmiddag een kort zomerrokje gekocht.
quote:Op woensdag 2 februari 2005 18:32 schreef Aisha het volgende:
Een serieuze reactie?
Persoonlijk vind ik dat het zowel voor mannen als voor vrouwen van weinig zelfrespect getuigt om heel de tijd opzettelijk rond te lopen in kleding die enkel bedoeld is om je lichaam te accentueren...
Wat valt er serieus in te gaan op een absurd, misogyn verhaal?quote:Op woensdag 2 februari 2005 18:54 schreef HetOrakel het volgende:
Al was ik de paus, graag serieus ingaan op mijn verhaal.
Uit respect voor zijn conditiequote:Op woensdag 2 februari 2005 18:42 schreef Renmaestro het volgende:
Mooie vrouwen kunnen nooit te weinig kleding aanhebben.
En een paus als usericon hebben is totally not-done.
Zelfs ik heb nog een betere conditie dan de pausquote:
Je bedoelt die van een seniele oude man die Afrikanen de dood indrijft door ze te verbieden zich te beschermen tegen AIDS?quote:
Ik laat graag m'n bruine benen zien in de zomer.quote:
Ja duh, anders krijgen ze het koudquote:Op woensdag 2 februari 2005 18:51 schreef HetOrakel het volgende:
[..]
Al vanaf het begin der tijden hebben we ons zoveel mogelijk proberen te bedekken. Denk aan Adam en Eva.
Het getuigt inderdaad van zelfvertrouwen, maar ik vind zelfvertrouwen geen deugd die je moet etalleren. M'n stellingname is dan ook niet zozeer ingegeven door vrouw-aan-de-haard-motieven of religieuze motieven, maar ik vind het nou eenmaal een toonbeeld van zelfrespect om je lichaam niet te accentueren. Door je lichaam niet te accentueren verleg je in directe contacten met mensen de focus van je lichaam naar je persoonlijkheid.quote:Op woensdag 2 februari 2005 18:36 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Je zou evengoed kunnen zeggen dat het van zelfvertrouwen getuigt. Waarom niet laten zien wat je mooi aan jezelf vindt? Dan heb ik het natuurlijk niet over zwaar ordinaire dellenkleding.
Verboden? In welk land woon jij?quote:Op woensdag 2 februari 2005 19:16 schreef HetOrakel het volgende:
Het verspreiden van Aids en andere ziekten, gebeurd door losse seksuele contacten die streng verboden zijn.
Waarom vind je dat heerlijk? Heb je geen respect voor jezelf?quote:Op woensdag 2 februari 2005 19:01 schreef CartWOman het volgende:
[..]
Ik laat graag m'n bruine benen zien in de zomer.
Ik trek er alleen geen hoge hakken onder aan, dat vind ik ordinair.
Nu wil jij natuurlijk graag horen dat ik word nageroepen door kerels en dat ze constant naar m'n benen kijken in plaats van naar m'n prettige karakter.
Ja, dat is ook zo![]()
Heerlijk.
Hoe zie jij 'niet accentueren'? Versta je daaronder een spijkerbroek en een trui, of moet het meteen een tentzeil zijn?quote:Op woensdag 2 februari 2005 19:17 schreef Aisha het volgende:
[..]
Het getuigd inderdaad van zelfvertrouwen, maar ik vind zelfvertrouwen geen deugd die je moet etalleren. M'n stellingname is dan ook niet zozeer ingegeven door vrouw-aan-de-haard-motieven of religieuze motieven, maar ik vind het nou eenmaal een toonbeeld van zelfrespect om je lichaam niet te accentueren. Door je lichaam niet te accentueren verleg je in directe contacten met mensen de focus van je lichaam naar je persoonlijkheid.
P.S.: ik wil mijn opvattingen niet dwingend aan anderen opleggen.
Do u consider yourself christelijk? (ik kom ff niet op het nederlandsquote:Op woensdag 2 februari 2005 19:19 schreef Toeps het volgende:
[..]
Verboden? In welk land woon jij?
Enne, ik zal voortaan dat ook maar geen slot en alarm op mijn huis maken, aangezien inbreken verboden is.
quote:Op woensdag 2 februari 2005 19:21 schreef Kogando het volgende:
Zo kunnen de christenbroeders beter van Gods schepping genieten.
Nee, maar ik beschouw mezelf wel als een beschaafd, netjes mens.quote:Op woensdag 2 februari 2005 19:23 schreef HetOrakel het volgende:
[..]
Do u consider yourself christelijk? (ik kom ff niet op het nederlands)
Nee een van de dingen die tot de verspreidning van AIDS leid is slechte voorlichting en een in mijn ogen criminele organisatie die het gebruik van condooms onder alle omstandigheden verbied. Daarnaast is een verkrachting onder alle omstandigheden in mijn ogen fout. En alsd het christelijk denken dat normaal vindt verbieden. Want van een moslim pikken we dat ook niet. In Japan hebben ze nu op verkrachting een minimum straf van 18 jaar staan plus de mogelijkheid tot 20 jaar als de rechter dat nodig vindt dat moeten ze in dit knuffel een crimineel land ook maar eens gaan doen.quote:Op woensdag 2 februari 2005 19:16 schreef HetOrakel het volgende:
Ik ben inderdaad tegen het gebruik van voorbehoedsmiddelen. Trouw maar eerst en zorg daarna voor nageslacht met je partner. Het verspreiden van Aids en andere ziekten, gebeurd door losse seksuele contacten die streng verboden zijn.
verboden? laat me niet lachen, alsof in de bijbel monogamie zo normaal was... een en al incest en partnerruil... meerdere vrouwen, huwelijken binnen familie, doorgeven van vrouwen, hoe zijn adam en eva aan nageslacht gekomen dan.. heb je daar wel eens over nagedacht? trek maar eens een stamboom uit de bijbel, heel wat kruislinkse lijntjes... een gemiddelde soap waar partners rouleren vanwege een beperkte cast is er niets bij.quote:Op woensdag 2 februari 2005 19:16 schreef HetOrakel het volgende:
Ik ben inderdaad tegen het gebruik van voorbehoedsmiddelen. Trouw maar eerst en zorg daarna voor nageslacht met je partner. Het verspreiden van Aids en andere ziekten, gebeurd door losse seksuele contacten die streng verboden zijn.
Maar je leeft dus niet naar de bijbel...quote:Op woensdag 2 februari 2005 19:24 schreef Toeps het volgende:
[..]
Nee, maar ik beschouw mezelf wel als een beschaafd, netjes mens.
Klopt en laten we eerlijk zijn God heeft zelf de vrouw van Jozef verkracht om Jezus te maken.quote:Op woensdag 2 februari 2005 19:25 schreef MarMar het volgende:
[..]
verboden? laat me niet lachen, alsof in de bijbel monogamie zo normaal was... een en al incest en partnerruil... meerdere vrouwen, huwelijken binnen familie, doorgeven van vrouwen, hoe zijn adam en eva aan nageslacht gekomen dan.. heb je daar wel eens over nagedacht? trek maar eens een stamboom uit de bijbel, heel wat kruislinkse lijntjes... een gemiddelde soap waar partners rouleren vanwege een beperkte cast is er niets bij.
Ik word hier dus echt kwaad omquote:Op woensdag 2 februari 2005 19:25 schreef MarMar het volgende:
[..]
verboden? laat me niet lachen, alsof in de bijbel monogamie zo normaal was... een en al incest en partnerruil... meerdere vrouwen, huwelijken binnen familie, doorgeven van vrouwen, hoe zijn adam en eva aan nageslacht gekomen dan.. heb je daar wel eens over nagedacht? trek maar eens een stamboom uit de bijbel, heel wat kruislinkse lijntjes... een gemiddelde soap waar partners rouleren vanwege een beperkte cast is er niets bij.
Met een beetje geluk en wijsheid en een scheutje geweld is het christendom en moslim geloof verleden tijd dan.quote:Op woensdag 2 februari 2005 19:28 schreef HetOrakel het volgende:
[..]
Ik word hier dus echt kwaad omSteeds meer gaan mensen zich als afvalligen gedragen.... hoe zal onze aarde er over 100 jaar uitzien? Waar zijn de christelijke normen en waarden dan? Sorry maar ik ga ff thee drinken om af te koelen
![]()
Nou, ik zou wel willen, maar ik heb niet zo'n zin om genocide te plegen, homo's te stenigen of mijn eigen armen eraf te hakken. Ook het verkrijgen van kleding die slechts van één weefsel gemaakt is, is soms lastig.quote:Op woensdag 2 februari 2005 19:25 schreef HetOrakel het volgende:
Maar je leeft dus niet naar de bijbel...
Niet opzettelijk, nee.quote:Op woensdag 2 februari 2005 19:25 schreef HetOrakel het volgende:
[..]
Maar je leeft dus niet naar de bijbel...
who gives a fuck.quote:Op woensdag 2 februari 2005 19:28 schreef HetOrakel het volgende:
[..]
Ik word hier dus echt kwaad omSteeds meer gaan mensen zich als afvalligen gedragen.... hoe zal onze aarde er over 100 jaar uitzien? Waar zijn de christelijke normen en waarden dan? Sorry maar ik ga ff thee drinken om af te koelen
![]()
Ben het helemaal met je eens.quote:Op woensdag 2 februari 2005 19:30 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Nou, ik zou wel willen, maar ik heb niet zo'n zin om genocide te plegen, homo's te stenigen of mijn eigen armen eraf te hakken. Ook het verkrijgen van kleding die slechts van één weefsel gemaakt is, is soms lastig.
Leef je naar de 10 geboden, dan kunnen we in principe al samen door 1 deur.quote:Op woensdag 2 februari 2005 19:31 schreef Toeps het volgende:
[..]
Niet opzettelijk, nee.
Ik vind dat "respecteer uw ouders" en "gij zult niet doden" wel oké, maar dat heeft meer met algemene normen en waarden te maken.
"Volgens de bijbel" vind ik trouwens een vage term. Bedoel je dan alleen de 10 geboden, of alles? Want er staan ook heel veel dingen in de Bijbel die ik niet tof vind. Het offeren van dieren bijvoorbeeld. Ik kan dat niet rijmen met andere, vredelievende lessen uit de bijbel.
Ik vind dat je de Bijbel in de context van zijn tijd moet zien, en moet beseffen dat er mensenwerk tussen zit, waardoor vaak objectiviteit verloren gaat.
De intentie die ik in de Bijbel zie, vind ik wel oké.
Welke intentie? Er staat meer geweld dan liefde in de Bijbel, Jezus praat vaker over de hel dan over de hemel en God maakt zich om de haverklap schuldig aan (massa)moord, niet in de laatste plaats die op zijn eigen zoon. Leuke intentie!quote:Op woensdag 2 februari 2005 19:31 schreef Toeps het volgende:
De intentie die ik in de Bijbel zie, vind ik wel oké.
Nee me moeder en vader op een prarie in Canada.quote:Op woensdag 2 februari 2005 19:35 schreef HetOrakel het volgende:
God heeft jou gemaakt, waar je respect voor dient te hebben
quote:Op woensdag 2 februari 2005 19:35 schreef HetOrakel het volgende:
Ik bedoel de intentie van vergeven, goed leven, je ouders respecteren, niet stelen, niet moorden... De algemene dingen zeg maar.quote:Op woensdag 2 februari 2005 19:33 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Welke intentie? Er staat meer geweld dan liefde in de Bijbel, Jezus praat vaker over de hel dan over de hemel en God maakt zich om de haverklap schuldig aan (massa)moord, niet in de laatste plaats die op zijn eigen zoon. Leuke intentie!![]()
![]()
Mijn ouders hebben mij gemaakt. Door lekker hard met elkaar te rampetampen zonder condoom.quote:Op woensdag 2 februari 2005 19:35 schreef HetOrakel het volgende:
Hoezo wordt je kwaad.. mijn bijbelkennis is tamelijk groot, groter dan veel christenen die ik ken terwijl ik niet geloof... het zijn feiten, of zijn dat nou net weer feiten die anders opgevat moeten worden? In de bijbel werdt heel wat gekruisd onderling... je mag het ontkennen, maar dat zegt mij alleen dat jij als christen minder bijbelkennis hebt dan ik en dat is eigenlijk knap waardeloos voor iemand die een geloof zo fel verdedigt... feiten vriendelijke vriend, feiten...quote:Op woensdag 2 februari 2005 19:28 schreef HetOrakel het volgende:
[..]
![]()
Ik ga verder niet op je in, om de vrede te bewarenquote:[b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/666028/2/50#24887936]woensdag 2 februari 2005 19:38
Mijn ouders hebben niks gemerkt van zijn inmenging.quote:Op woensdag 2 februari 2005 19:39 schreef HetOrakel het volgende:
UITEINDELIJK heeft God jullie gemaakt!
Feit blijft wel dat niemand daar om gevraagd heeft.quote:Op woensdag 2 februari 2005 19:39 schreef HetOrakel het volgende:
Je gaat mij niet vertellen dat jij iedere zaterdag de sabat viert.quote:Op woensdag 2 februari 2005 19:33 schreef HetOrakel het volgende:
Leef je naar de 10 geboden, dan kunnen we in principe al samen door 1 deur.
en waar staat dat?quote:Op woensdag 2 februari 2005 19:39 schreef HetOrakel het volgende:
Ja, vrijheid van levensbeschouwelijke overtuiging, best dom.quote:Op woensdag 2 februari 2005 19:38 schreef Toyotomi het volgende:
1603 Ieyasu wordt benoemd tot shogun en installeert de Tokugawa-regering in Edo, het huidige Tokyo.
1609 Het katholicisme wordt officieel verboden.
Dat was nog eens een top beslissing.![]()
Tegen wie heb je het en waarover? Je quote is niet goed.quote:Op woensdag 2 februari 2005 19:41 schreef HetOrakel het volgende:
Ik ga verder niet op je in, om de vrede te bewarenIk ben het in ieder geval NIET met je eens.
Zo niet, dan verdient hij de dood!quote:Op woensdag 2 februari 2005 19:42 schreef Kogando het volgende:
Je gaat mij niet vertellen dat jij iedere zaterdag de sabat viert.
Als iedereen het christendom en moslim geloof zou afzweren en bereid zou zijn daarvoor wat geweld te gebruiken denk bijvoorbeeld aan de beeldenstorm dat zou pas top zijn.quote:Op woensdag 2 februari 2005 19:44 schreef HetOrakel het volgende:
Als je al niet eens respect hebt voor God, de Heer die het leven heeft geschapen.... verdien je het dan om in de hemel te komen?
Dat was me duidelijk ja.. alleen onderbouw je bar weinig... je moet toch wel iets meer hebben dan "god heeft jullie gemaakt" om zo overtuigd te zijn van je geloof lijkt me???quote:Op woensdag 2 februari 2005 19:41 schreef HetOrakel het volgende:
[..]
Ik ga verder niet op je in, om de vrede te bewarenIk ben het in ieder geval NIET met je eens.
Je kunt geen respect hebben voor een wezen in wiens bestaan je niet gelooft. Voor mij bestaat god niet. En dus de hemel en de hel ook niet. En dus vraag ik mij niet af of ik het al dan niet verdien om in de hemel te komen. Ik heb geen dreiging van eeuwige straf nodig om een moreel leven te leiden.quote:Op woensdag 2 februari 2005 19:44 schreef HetOrakel het volgende:
Als je al niet eens respect hebt voor God, de Heer die het leven heeft geschapen.... verdien je het dan om in de hemel te komen?
Ik geloof niet in een hemel. Dat is echt een typisch menselijk verzinsel, een soort stok-achter-de-deur om mensen zich te laten gedragen.quote:Op woensdag 2 februari 2005 19:44 schreef HetOrakel het volgende:
quote:ik word toch zo gek van dat christentuig he
ohjoh joh, christenhonden, oehoe
nee, de jezus christus he, sorry maar dat was een nozem uit nazaret
verder niks, prima gozer niks aan de hand maar een nozem
dan zei die bijvoorbeeld, nou je hebt dan een god, en god heeft alles gemaakt
t hele universum, de aarde ieder grasprietje allemaal van god, en dan zei hij: ja dat is mijn vader he
jah dat is mijn vader heeft dat allemaal gedaan he
het was... jezus was gewoon een mens en liet ook scheten
sorry dat ik het... jah ik vind het lullig het is een beetje banaal maar het is zo
mensen laat scheten... jezus heeft scheten gelaten!
en dan moet je dat voorstellen he
ik benne... ja ik ben dan de zoon (scheet) vanne... van god dan... zet anders een raam open
dat kan toch niet man,
maar dan ga je met van dat christentuig in discussie en dan
hoe weten jullie dat dan zo zeker, ja dat staat geschreven
maar hoe weten jullie dan dat alles wat geschreven staat waar is??
ja dat staat ook geschreven.
dus ik heb altijd als ik met dat tuig in duscussie ga een klein boekje bij me,
daar heb ik ingeschreven "god bestaat niet"
en dan zeggen ze, hoe weet u dat zo zeker
ja dat staat geschreven.
oh dat is heel gek, kijk want hier staat eeeh...
Vind jij dat iemand als bv. Bertrand Russell in de hel thuis hoort?quote:Op woensdag 2 februari 2005 19:44 schreef HetOrakel het volgende:
Respect hebben voor tuig die 2000 jaar lang minimaal het volk geknecht en belazerd hebben. Het is gewoon om te gillen.quote:Op woensdag 2 februari 2005 19:44 schreef HetOrakel het volgende:
ach, wat kan de hemel nou voor fun zijn.. had het er toevallig vandaag nog met collega over, besloten dat wij samen naar de hel gaan, dat lijkt ons veel leukerquote:Op woensdag 2 februari 2005 19:44 schreef HetOrakel het volgende:
Hoe kan dat nou.quote:Op woensdag 2 februari 2005 19:52 schreef HetOrakel het volgende:
Ik krijg zo bezoek, dus ik ben afwezig nu.
Het taalgebruik hier is ook zeer bedenkenswaardig
Overdenk dan ondertussen je stelselmatige zonden van het levenlang verloochenen van de sabbat.quote:Op woensdag 2 februari 2005 19:52 schreef HetOrakel het volgende:
Zonde van het niet-beminnen van je naaste.quote:
... werpe de eerste steen, farizeeërtje.quote:Steeds meer gaan mensen zich als afvalligen gedragen....
Zonde van begeerte.quote:Sorry maar ik ga ff thee drinken om af te koelen![]()
Spreek je het hele Christendom hier dan niet tegen? Je vindt wel dat condooms verboden moeten worden en dat daardoor de aids epidemie verder wordt verspreid onder de bevolking, maar je moet ook respect hebben voor God die het leven heeft geschapen. Als je respect voor God hebt, dan moet je toch ook respect hebben voor alles wat God doet en heeft geschapen? Dus ook het leven wat hij heeft geschapen? Je moet dus eerbied voor elkaar hebben en dat kan ik niet opmaken uit het hele Christendom en hierbij zijn dan genoeg voorbeelden te noemen. Denk aan het verbod op condooms, kruistochten, jij die niet samen door één deur met iemand kan als hij/zij zich niet aan de 10 geboden houdt. Dus eigenlijk verdien jij het ook niet om in de hemel te komen!quote:Op woensdag 2 februari 2005 19:44 schreef HetOrakel het volgende:
Mij zie je hier niet vloeken noch schelden.. maar bedenkenswaardig, denk er dan eens over na en kom nu eens met jouw eigen mening en visie, met jouw argumenten...quote:Op woensdag 2 februari 2005 19:52 schreef HetOrakel het volgende:
Begrijp ik je nou verkeerd of ben je echt een aanhanger van Nietzsche?quote:Op woensdag 2 februari 2005 20:40 schreef frenkck het volgende:
Zelf vind ik dat je alles uit je leven moet halen en niet belemmerd moet worden door regeltjes van een geloof, wat een God zou het zijn als het ons beperkingen op ging leggen.
Uhquote:Op woensdag 2 februari 2005 20:57 schreef Aisha het volgende:
[..]
Begrijp ik je nou verkeerd of ben je echt een aanhanger van Nietzsche?
Je kan in voorgaande posts wel lezen wat mijn mening is, hetgeen mij stoort is dat de discussie niet aangegaan wordt, de mening op zich kan ik mij niet echt aan storen, ik leid mijn leven toch wel op mijn manier en dat blijf ik ook wel doen. Maar jij vind het ook onbarmhartig van vrouwen als ze er bloot bij lopen?quote:Op woensdag 2 februari 2005 21:00 schreef Aisha het volgende:
Overigens, ik vind het vreemd dat men enkel het standpunt van HetOrakel probeert te weerleggen. Ik verdedig een vergelijkbaar standpunt met een vrijzinnige argumentatie... is het dan eerder de "christelijke" onderbouwing van HetOrakel die jullie stoort dan het standpunt op zich?
Waar het bij Nietzsche om ging was dat je je niet mocht laten beperken in je machtswil door moraal (ik gebruik dat woord zonder de conservatieve connotatie). Als je dan zegt dat je God afwijst omdat hij regels oplegt wijs je m.a.w. elke moraal af (moraal is nou eenmaal een verzameling van regels)... Persoonlijk wijs ik God af omdat de christelijke moraal niet wetenschappelijk gefundeerd is en op vele punten tegen mijn moraal ingaat. Maar ik wijs het niet af enkel en alleen omdat het via regels bepaald gedrag goed- of afkeurt.quote:Op woensdag 2 februari 2005 21:02 schreef MarMar het volgende:
nietzsche: wees heer en schepper van jezelf.. althans, zoiets luidde het credo...
Als het feit dat ik vind dat je inderdaad je eigen leven zo goed mogelijk moet leiden en jezelf zoveel mogelijk moet ontwikkelen op jouw manier betekent dat ik een aanhanger zou zijn.. dat 1 zinnetje overeenkomt, wil dat meteen zeggen dat je een aanhanger van iets of iemand bent? Ik weet niet hoe het met Frenkck zit, maar als je zo gaat analyseren wens ik je veel plezier met het ontleden van mijn levensvisie
Hmm.. dat is niet wat frenkck beweerde imhoquote:Op woensdag 2 februari 2005 21:17 schreef Aisha het volgende:
[..]
Waar het bij Nietzsche om ging was dat je je niet mocht laten beperken in je machtswil door moraal (ik gebruik dat woord zonder de conservatieve connotatie). Als je dan zegt dat je God afwijst omdat hij regels oplegt wijs je m.a.w. elke moraal af (moraal is nou eenmaal een verzameling van regels)... Persoonlijk wijs ik God af omdat de christelijke moraal niet wetenschappelijk gefundeerd is en op vele punten tegen mijn moraal ingaat. Maar ik wijs het niet af enkel en alleen omdat het via regels bepaald gedrag goed- of afkeurt.
Wees juist dankbaar voor de dames, zij zorgen ervoor dat je een test krijgt, dat je kan bewijzen hoe sterk je in je geloof staatquote:Op woensdag 2 februari 2005 17:35 schreef HetOrakel het volgende:
Vrouwen die zich uitdagend kleden, zijn die wel liefdevol t.o.v. hun christenbroeders? Zij proberen hun seksuele gedachten in bedwang te houden en worden niet geholpen door vrouwen die ervoor kiezen om op die manier over straat te gaan. Niet alle mannen zijn christelijk, dat weet ik, maar ze zijn er wel. Zij lopen ook over straat. Door dit gedrag worden deze mannen verleid tot zonden. Hoe warmer het buiten wordt, hoe meer je dit ziet. Naveltruitjes, korte rokjes..... weet je waarom je normaal zo loopt te puffen van de hitte? Omdat de zon fel op je huid brand. Waarom denk je dat woestijnreizigers helemaal bedekt zijn? Hoe feller de zon schijnt, hoe meer je je dient te bedekken. Dat zorgt er juist voor dat je het kouder krijgt.
Hoezo, de discussie wordt niet aangegaan? Overigens is er niemand die er voor pleit om "uitdagende kleding" te verbieden, dus je hoeft niet het argument boven te halen dat je je leven wel op jouw manier leidt en dat ook wel blijft doen. Er is namelijk niemand die je in dat recht bedrijgt. De vraag is of een bepaald gedrag laakbaar is, niet ofdat het toegelaten moet zijn.quote:Op woensdag 2 februari 2005 21:05 schreef MarMar het volgende:
[..]
Je kan in voorgaande posts wel lezen wat mijn mening is, hetgeen mij stoort is dat de discussie niet aangegaan wordt, de mening op zich kan ik mij niet echt aan storen, ik leid mijn leven toch wel op mijn manier en dat blijf ik ook wel doen.
Ik gebruik de christelijke terminologie doorgaans niet, maar ik vind het tot op zekere hoogte inderdaad laakbaar indien je altijd suggestieve kleding draagt. Je probeert de aandacht te trekken met je lichaam i.p.v. je persoonlijkheid en op die manier bestendig je de stereotypische rol van vrouwen als "prooi" van een man en wek je de indruk dat het deel uitmaakt van de natuurlijke orde dat de vrouw een esthetiserende rol moet spelen.quote:Maar jij vind het ook onbarmhartig van vrouwen als ze er bloot bij lopen?
Wat voor ondergoed draag je?quote:Op donderdag 3 februari 2005 00:06 schreef Aventura het volgende:
Sorry TS, speciaal voor jou zal ik voortaan coltruien, moonboots en hoepelrokken dragen![]()
Nou Aventura, ik zou je best in een hoepelrok willen zien, vind dat af en toe toch wel erg vrouwelijk en aantrekkelijk staanquote:Op donderdag 3 februari 2005 00:06 schreef Aventura het volgende:
Sorry TS, speciaal voor jou zal ik voortaan coltruien, moonboots en hoepelrokken dragen![]()
Ik wilde serieus de discussie aangaan, maar laat maar weerquote:Op donderdag 3 februari 2005 00:00 schreef HetOrakel het volgende:
Och ik geef de strijd op. Ik ga aan de drank en wijven
Jullie afvalligen worden niet gestraft, pas als jullie aan de hemelpoorten staan
Dat duurt mij te lang, ik wil ook bitchez neuken en me klemzuipen. In de bijbel staat dat God graag in z'n kont gevingerd wordt. Dat, in combinatie met 18 jaren vroom leven, is voldoende voor een mooie woning in de hemel.
Lees dan ook het hele topic voor je reageert mutsquote:Op donderdag 3 februari 2005 01:00 schreef Beach het volgende:
[..]
Ik wilde serieus de discussie aangaan, maar laat maar weer![]()
Ik vind jouw standpunt net zo onzinnig en ik ben er ook tegen in gegaan.quote:Op woensdag 2 februari 2005 21:00 schreef Aisha het volgende:
Overigens, ik vind het vreemd dat men enkel het standpunt van HetOrakel probeert te weerleggen. Ik verdedig een vergelijkbaar standpunt met een vrijzinnige argumentatie... is het dan eerder de "christelijke" onderbouwing van HetOrakel die jullie stoort dan het standpunt op zich?
dan is er met al die mannen iets mis, soms worden ze al geil bij een inie minie klein stukkie huid...quote:Op donderdag 3 februari 2005 09:50 schreef MarMar het volgende:
sjah, wat een ander uitdagend vindt, vind ik gewoon mooi, beetje decolletee bijvoorbeeld is bij sommige kleding gewoon mooi, dat wil niet zeggen dat ik met mijn tieten alle mannen die ik tegenkom die dag op hol probeer te krijgen ofzoik vind het eerder ziekelijk dat mensen bij het zien van een beetje blote huid meteen als seksueel gefrustreerden bijna letterlijk kwijlend hun gevoelens moeten gaan onderdrukken... tenminste, als je de stelling aanneemt dat vrouwen ermee verleiden, neem ik aan dat je die gevoelens hebt..
Met wie is er dan eigenlijk echt wat mis? Ik heb daar wel zo mij gedachtes over.
Wat hij zegt.quote:Op woensdag 2 februari 2005 18:42 schreef Renmaestro het volgende:
Mooie vrouwen kunnen nooit te weinig kleding aanhebben.
En een paus als usericon hebben is totally not-done.
Ja, mee eens dus wat is dan aanstoot gevende kleding als de mens naakt geschapen is?quote:Op donderdag 3 februari 2005 12:24 schreef Seiruu het volgende:
Volgens de Bijbel heeft God de mens naakt geschapen. Dus wat ze zelf aan willen trekken (of niet) heeft dan weinig met het woord van God te maken, lijkt me zo.
Ja, voor een back to basic feestje. Is wel erg back to basic.....quote:Op zaterdag 5 februari 2005 13:30 schreef MarMar het volgende:
ts haalde adam en eva aan: een vijgeblaadje voor je geslachtsdelen en voor vrouwen dan ook nog voor de tieten is dan dus geen aanstootgevende kleding denk ik![]()
op zich wel leuk voor een feestje een keer ofzo :p
mannen die daar door Geïrriteerd door worden zijn de echte boosdoeners gezien hun gewoon gefrustreerde idioten zijnquote:Op woensdag 2 februari 2005 17:35 schreef HetOrakel het volgende:
Vrouwen die zich uitdagend kleden, zijn die wel liefdevol t.o.v. hun christenbroeders? Zij proberen hun seksuele gedachten in bedwang te houden en worden niet geholpen door vrouwen die ervoor kiezen om op die manier over straat te gaan. Niet alle mannen zijn christelijk, dat weet ik, maar ze zijn er wel. Zij lopen ook over straat. Door dit gedrag worden deze mannen verleid tot zonden. Hoe warmer het buiten wordt, hoe meer je dit ziet. Naveltruitjes, korte rokjes..... weet je waarom je normaal zo loopt te puffen van de hitte? Omdat de zon fel op je huid brand. Waarom denk je dat woestijnreizigers helemaal bedekt zijn? Hoe feller de zon schijnt, hoe meer je je dient te bedekken. Dat zorgt er juist voor dat je het kouder krijgt.
ja laten we alle honden en katten ook maar in een broek en trui stoppenquote:Op woensdag 2 februari 2005 18:32 schreef Aisha het volgende:
Een serieuze reactie?
adam en eva liepen NAAKT door het paradijsquote:Op woensdag 2 februari 2005 18:51 schreef HetOrakel het volgende:
[..]
loki deed het met zijn bloed eigen dochtersquote:Op woensdag 2 februari 2005 19:28 schreef HetOrakel het volgende:
[..]
![]()
haha nee hoor, wat heb ik nou met een joodse god te maken ?quote:Op woensdag 2 februari 2005 19:35 schreef HetOrakel het volgende:
grappig, dus je denkt dat alle niet christenen dat dus doenquote:Op donderdag 3 februari 2005 00:00 schreef HetOrakel het volgende:
Och ik geef de strijd op. Ik ga aan de drank en wijven
Jullie afvalligen worden niet gestraft, pas als jullie aan de hemelpoorten staan
Dat duurt mij te lang, ik wil ook bitchez neuken en me klemzuipen. In de bijbel staat dat God graag in z'n kont gevingerd wordt. Dat, in combinatie met 18 jaren vroom leven, is voldoende voor een mooie woning in de hemel.
Moest er even weer om lachen, verder geen toevoeging aan deze thread...quote:Op woensdag 2 februari 2005 22:26 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
"God is dead"
- Nietzsche
"Nietzsche is dead"
- God
Hek je toch weer een vrolijk moment kunnen bezorgen in deze duistere tijdenquote:Op maandag 28 februari 2005 13:14 schreef ZeroSletje het volgende:
[..]
Moest er even weer om lachen, verder geen toevoeging aan deze thread...
Was jij die jongen met de grote bijbel op schoot vanmiddag in de sneltrein naar Den Bosch en stoort mijn rode leren jas jou zo dan?!quote:Op woensdag 2 februari 2005 17:35 schreef HetOrakel het volgende:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |