abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24889628
Overigens, ik vind het vreemd dat men enkel het standpunt van HetOrakel probeert te weerleggen. Ik verdedig een vergelijkbaar standpunt met een vrijzinnige argumentatie... is het dan eerder de "christelijke" onderbouwing van HetOrakel die jullie stoort dan het standpunt op zich?
pi_24889673
nietzsche: wees heer en schepper van jezelf.. althans, zoiets luidde het credo...

Als het feit dat ik vind dat je inderdaad je eigen leven zo goed mogelijk moet leiden en jezelf zoveel mogelijk moet ontwikkelen op jouw manier betekent dat ik een aanhanger zou zijn.. dat 1 zinnetje overeenkomt, wil dat meteen zeggen dat je een aanhanger van iets of iemand bent? Ik weet niet hoe het met Frenkck zit, maar als je zo gaat analyseren wens ik je veel plezier met het ontleden van mijn levensvisie
pi_24889723
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 20:57 schreef Aisha het volgende:

[..]

Begrijp ik je nou verkeerd of ben je echt een aanhanger van Nietzsche?
Uh Ik bepaal zelf waar ik in geloof en dat hoeft niet iemand anders voor mij op te schrijven.
pi_24889731
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 21:00 schreef Aisha het volgende:
Overigens, ik vind het vreemd dat men enkel het standpunt van HetOrakel probeert te weerleggen. Ik verdedig een vergelijkbaar standpunt met een vrijzinnige argumentatie... is het dan eerder de "christelijke" onderbouwing van HetOrakel die jullie stoort dan het standpunt op zich?
Je kan in voorgaande posts wel lezen wat mijn mening is, hetgeen mij stoort is dat de discussie niet aangegaan wordt, de mening op zich kan ik mij niet echt aan storen, ik leid mijn leven toch wel op mijn manier en dat blijf ik ook wel doen. Maar jij vind het ook onbarmhartig van vrouwen als ze er bloot bij lopen?
pi_24890011
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 21:02 schreef MarMar het volgende:
nietzsche: wees heer en schepper van jezelf.. althans, zoiets luidde het credo...

Als het feit dat ik vind dat je inderdaad je eigen leven zo goed mogelijk moet leiden en jezelf zoveel mogelijk moet ontwikkelen op jouw manier betekent dat ik een aanhanger zou zijn.. dat 1 zinnetje overeenkomt, wil dat meteen zeggen dat je een aanhanger van iets of iemand bent? Ik weet niet hoe het met Frenkck zit, maar als je zo gaat analyseren wens ik je veel plezier met het ontleden van mijn levensvisie
Waar het bij Nietzsche om ging was dat je je niet mocht laten beperken in je machtswil door moraal (ik gebruik dat woord zonder de conservatieve connotatie). Als je dan zegt dat je God afwijst omdat hij regels oplegt wijs je m.a.w. elke moraal af (moraal is nou eenmaal een verzameling van regels)... Persoonlijk wijs ik God af omdat de christelijke moraal niet wetenschappelijk gefundeerd is en op vele punten tegen mijn moraal ingaat. Maar ik wijs het niet af enkel en alleen omdat het via regels bepaald gedrag goed- of afkeurt.
pi_24890330
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 21:17 schreef Aisha het volgende:

[..]

Waar het bij Nietzsche om ging was dat je je niet mocht laten beperken in je machtswil door moraal (ik gebruik dat woord zonder de conservatieve connotatie). Als je dan zegt dat je God afwijst omdat hij regels oplegt wijs je m.a.w. elke moraal af (moraal is nou eenmaal een verzameling van regels)... Persoonlijk wijs ik God af omdat de christelijke moraal niet wetenschappelijk gefundeerd is en op vele punten tegen mijn moraal ingaat. Maar ik wijs het niet af enkel en alleen omdat het via regels bepaald gedrag goed- of afkeurt.
Hmm.. dat is niet wat frenkck beweerde imho je laten beperken is niet hetzelfde als je machtswil laten beperken. Ik wijs God niet af, want om hem af te wijzen zou hij voor mij eerst toch moeten bestaan.. ik kan me gewoon niet vinden in het geloof, dat is bij mij verdwenen op ongeveer dezelfde manier en dezelfde leeftijd als toen het geloof in sinterklaas verdween.. ik heb mijn eigen referentiekader, mijn eigen geweten, mijn eigen gedachtes, meningen, ervaringen, mijn eigen visies in hoe ik wil zijn, hoe ik wil leven, hoe ik met andere mensen om wil gaan en hoe ik wil dat mensen met mij om gaan. Om nou te zeggen dat ik bewust religie afgewezen heb, het was geen besluit, het is gewoon niet mijn visie, ik kan er niets mee.
pi_24890483
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 17:35 schreef HetOrakel het volgende:
Vrouwen die zich uitdagend kleden, zijn die wel liefdevol t.o.v. hun christenbroeders? Zij proberen hun seksuele gedachten in bedwang te houden en worden niet geholpen door vrouwen die ervoor kiezen om op die manier over straat te gaan. Niet alle mannen zijn christelijk, dat weet ik, maar ze zijn er wel. Zij lopen ook over straat. Door dit gedrag worden deze mannen verleid tot zonden. Hoe warmer het buiten wordt, hoe meer je dit ziet. Naveltruitjes, korte rokjes..... weet je waarom je normaal zo loopt te puffen van de hitte? Omdat de zon fel op je huid brand. Waarom denk je dat woestijnreizigers helemaal bedekt zijn? Hoe feller de zon schijnt, hoe meer je je dient te bedekken. Dat zorgt er juist voor dat je het kouder krijgt.

Graag serieuze reacties op deze stelling.
Wees juist dankbaar voor de dames, zij zorgen ervoor dat je een test krijgt, dat je kan bewijzen hoe sterk je in je geloof staat
Hoe weet je nu of je geloof echt oprecht is als er nooit een uitdaging is?

Je moet gewoon je ogen bij je houden als je dat soort dingen niet wil zien, je kan namelijk ook een andere kant opkijken, dat is jouw keuze...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_24890614
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 21:05 schreef MarMar het volgende:

[..]

Je kan in voorgaande posts wel lezen wat mijn mening is, hetgeen mij stoort is dat de discussie niet aangegaan wordt, de mening op zich kan ik mij niet echt aan storen, ik leid mijn leven toch wel op mijn manier en dat blijf ik ook wel doen.
Hoezo, de discussie wordt niet aangegaan? Overigens is er niemand die er voor pleit om "uitdagende kleding" te verbieden, dus je hoeft niet het argument boven te halen dat je je leven wel op jouw manier leidt en dat ook wel blijft doen. Er is namelijk niemand die je in dat recht bedrijgt. De vraag is of een bepaald gedrag laakbaar is, niet ofdat het toegelaten moet zijn.
quote:
Maar jij vind het ook onbarmhartig van vrouwen als ze er bloot bij lopen?
Ik gebruik de christelijke terminologie doorgaans niet, maar ik vind het tot op zekere hoogte inderdaad laakbaar indien je altijd suggestieve kleding draagt. Je probeert de aandacht te trekken met je lichaam i.p.v. je persoonlijkheid en op die manier bestendig je de stereotypische rol van vrouwen als "prooi" van een man en wek je de indruk dat het deel uitmaakt van de natuurlijke orde dat de vrouw een esthetiserende rol moet spelen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Aisha op 02-02-2005 22:22:39 ]
  Moderator / Redactie FP woensdag 2 februari 2005 @ 22:26:15 #109
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_24891214
"God is dead"
- Nietzsche

"Nietzsche is dead"
- God

[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
pi_24893435
Och ik geef de strijd op. Ik ga aan de drank en wijven
Jullie afvalligen worden niet gestraft, pas als jullie aan de hemelpoorten staan
Dat duurt mij te lang, ik wil ook bitchez neuken en me klemzuipen. In de bijbel staat dat God graag in z'n kont gevingerd wordt. Dat, in combinatie met 18 jaren vroom leven, is voldoende voor een mooie woning in de hemel.
  donderdag 3 februari 2005 @ 00:05:41 #111
87879 Rowdie
Het is patat
pi_24893539
!
En het zijn ook Kroten
  donderdag 3 februari 2005 @ 00:06:45 #112
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_24893566
Sorry TS, speciaal voor jou zal ik voortaan coltruien, moonboots en hoepelrokken dragen
pi_24893610
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 00:06 schreef Aventura het volgende:
Sorry TS, speciaal voor jou zal ik voortaan coltruien, moonboots en hoepelrokken dragen
Wat voor ondergoed draag je?
pi_24893861
*fabfabfab*
  donderdag 3 februari 2005 @ 00:28:50 #115
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_24893983
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 00:06 schreef Aventura het volgende:
Nou Aventura, ik zou je best in een hoepelrok willen zien, vind dat af en toe toch wel erg vrouwelijk en aantrekkelijk staan
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_24894319
Ik ben zelf Christen maar ik vind uitdagende kleding oké
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_24894441
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 00:00 schreef HetOrakel het volgende:
Jullie afvalligen worden niet gestraft, pas als jullie aan de hemelpoorten staan
Dat duurt mij te lang, ik wil ook bitchez neuken en me klemzuipen. In de bijbel staat dat God graag in z'n kont gevingerd wordt. Dat, in combinatie met 18 jaren vroom leven, is voldoende voor een mooie woning in de hemel.
Ik wilde serieus de discussie aangaan, maar laat maar weer
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_24894467
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 01:00 schreef Beach het volgende:

[..]

Ik wilde serieus de discussie aangaan, maar laat maar weer
Lees dan ook het hele topic voor je reageert muts
pi_24896673
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 21:00 schreef Aisha het volgende:
Ik vind jouw standpunt net zo onzinnig en ik ben er ook tegen in gegaan.
pi_24896691
Eindelijk! Iemand is in een Fok-topic van zijn geloof gevallen.
pi_24897207
Goed, ervanuitgaande dat vrouwen zich alleen maar leuk kleden voor anderen... zegt dat niet erg veel over de persoon die zo'n mening heeft? Met andere woorden, hoe anderen je beoordelen is belangrijker dan wat je zelf vindt?

Stel he, probeer je eens in te denken, gewoon even doen, maar stel he, dat ik nou gewoon kleren koop en aantrek die ik mooi vind omdat IK ze mooi vind en ik het leuk vind om van mezelf te vinden dat ik er leuk uitzie, zou zomaar kunnen natuurlijk, dat een vrouw zich gewoon kleedt zoals ze zelf mooi vindt.. dat daar een oordeel aan vastgeknoopt wordt van altijd willen uitdagen en suggesties wekken zegt erg veel over de bekrompenheid en innerlijke frustraties van zo iemand naar mijn mening
pi_24897312
Ik kleed mij niet leuk voor anderen, althans meestal niet. Ik trek aan wat ik mooi vind en wat iemand anders daar van vindt, dat zal me aan m'n reet roesten. Overigens loop ik zelden in 'uitdagende kleding', omdat ik me er niet prettig in voel.
pi_24897418
sjah, wat een ander uitdagend vindt, vind ik gewoon mooi, beetje decolletee bijvoorbeeld is bij sommige kleding gewoon mooi, dat wil niet zeggen dat ik met mijn tieten alle mannen die ik tegenkom die dag op hol probeer te krijgen ofzo ik vind het eerder ziekelijk dat mensen bij het zien van een beetje blote huid meteen als seksueel gefrustreerden bijna letterlijk kwijlend hun gevoelens moeten gaan onderdrukken... tenminste, als je de stelling aanneemt dat vrouwen ermee verleiden, neem ik aan dat je die gevoelens hebt..
Met wie is er dan eigenlijk echt wat mis? Ik heb daar wel zo mij gedachtes over.
  donderdag 3 februari 2005 @ 10:31:02 #124
108508 haagse_elfje
give me a l word
pi_24897923
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 09:50 schreef MarMar het volgende:
sjah, wat een ander uitdagend vindt, vind ik gewoon mooi, beetje decolletee bijvoorbeeld is bij sommige kleding gewoon mooi, dat wil niet zeggen dat ik met mijn tieten alle mannen die ik tegenkom die dag op hol probeer te krijgen ofzo ik vind het eerder ziekelijk dat mensen bij het zien van een beetje blote huid meteen als seksueel gefrustreerden bijna letterlijk kwijlend hun gevoelens moeten gaan onderdrukken... tenminste, als je de stelling aanneemt dat vrouwen ermee verleiden, neem ik aan dat je die gevoelens hebt..
Met wie is er dan eigenlijk echt wat mis? Ik heb daar wel zo mij gedachtes over.
dan is er met al die mannen iets mis, soms worden ze al geil bij een inie minie klein stukkie huid...
don't give me that fucking bullshit
pi_24898108
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 18:42 schreef Renmaestro het volgende:
Mooie vrouwen kunnen nooit te weinig kleding aanhebben.

En een paus als usericon hebben is totally not-done.
Wat hij zegt.
pi_24898269
Ik vind die tegenstrijdigheden overigens erg vemakelijk

God heeft je gemaakt, maar je mag niet blij zijn met wat je hebt gekregen, dat moet je verbergen want dat is zondig, vies bah! Maar je moet wel dankbaar zijn, eren wat hij je gegeven heeft..

Sure juist die tegenstrijdigheden hebben voor mij persoonlijk het geloof te niet gedaan, het spreekt zichzelf zo keihard tegen.
  donderdag 3 februari 2005 @ 11:01:15 #127
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_24898428
Het geloof is een achterhaalde zaak. Iedereen weet toch dat het oude testament verkeerd geinterpreteerde oud egyptische fabels zijn. Over Islam en andere godsdiensten hoeven we het niet eens te hebben. Geloof is een truukje, om de het volk er onder te houden. Dat is toch 20 eeuwen goed gegaan, maar met de opkomst van de wetenschap en moderne tijden kon dat niet langer goed gaan.

Oh ja TS lijkt me een relkloon.
Feyenoord!!! * Barça
pi_24899964
Volgens de Bijbel heeft God de mens naakt geschapen. Dus wat ze zelf aan willen trekken (of niet) heeft dan weinig met het woord van God te maken, lijkt me zo.
  zaterdag 5 februari 2005 @ 12:28:43 #129
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_24934114
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 12:24 schreef Seiruu het volgende:
Volgens de Bijbel heeft God de mens naakt geschapen. Dus wat ze zelf aan willen trekken (of niet) heeft dan weinig met het woord van God te maken, lijkt me zo.
Ja, mee eens dus wat is dan aanstoot gevende kleding als de mens naakt geschapen is?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_24935294
ts haalde adam en eva aan: een vijgeblaadje voor je geslachtsdelen en voor vrouwen dan ook nog voor de tieten is dan dus geen aanstootgevende kleding denk ik

op zich wel leuk voor een feestje een keer ofzo :p
pi_24936367
wat een gebla.. ik kijk ook geen wijven na die als ranzige sletten over straat lopen, maar kom op he, aanstoot nemen aan een meisje in een naveltruitje? uit welk jaar kom jij
  zondag 27 februari 2005 @ 22:27:33 #132
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_25288465
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 13:30 schreef MarMar het volgende:
ts haalde adam en eva aan: een vijgeblaadje voor je geslachtsdelen en voor vrouwen dan ook nog voor de tieten is dan dus geen aanstootgevende kleding denk ik

op zich wel leuk voor een feestje een keer ofzo :p
Ja, voor een back to basic feestje. Is wel erg back to basic.....
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  maandag 28 februari 2005 @ 06:07:58 #133
113319 Camille_Noire
god is een stuk stront
pi_25294209
quote:
Vrouwen die zich uitdagend kleden, zijn die wel liefdevol t.o.v. hun christenbroeders? Zij proberen hun seksuele gedachten in bedwang te houden en worden niet geholpen door vrouwen die ervoor kiezen om op die manier over straat te gaan. Niet alle mannen zijn christelijk, dat weet ik, maar ze zijn er wel. Zij lopen ook over straat. Door dit gedrag worden deze mannen verleid tot zonden. Hoe warmer het buiten wordt, hoe meer je dit ziet. Naveltruitjes, korte rokjes..... weet je waarom je normaal zo loopt te puffen van de hitte? Omdat de zon fel op je huid brand. Waarom denk je dat woestijnreizigers helemaal bedekt zijn? Hoe feller de zon schijnt, hoe meer je je dient te bedekken. Dat zorgt er juist voor dat je het kouder krijgt.

mannen die daar door Geïrriteerd door worden zijn de echte boosdoeners gezien hun gewoon gefrustreerde idioten zijn

en waar in de bijbel staat dat sex een zonde is?

NERGENS
Oh beautiful sight, mohammed being poisoned...
Bible or koran: Pathetic book of lies!
The blood of god on my skin
The blood of allah on my hands!
  maandag 28 februari 2005 @ 06:10:41 #134
113319 Camille_Noire
god is een stuk stront
pi_25294212
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 18:32 schreef Aisha het volgende:
Een serieuze reactie?

Persoonlijk vind ik dat het zowel voor mannen als voor vrouwen van weinig zelfrespect getuigt om heel de tijd opzettelijk rond te lopen in kleding die enkel bedoeld is om je lichaam te accentueren...
ja laten we alle honden en katten ook maar in een broek en trui stoppen

weet je wat getuigt van weinig respect?

als je gaat bepalen hoe iemand anders erbij moet gaan lopen............
  maandag 28 februari 2005 @ 06:13:54 #135
113319 Camille_Noire
god is een stuk stront
pi_25294216
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 18:51 schreef HetOrakel het volgende:

[..]

Al vanaf het begin der tijden hebben we ons zoveel mogelijk proberen te bedekken. Denk aan Adam en Eva.
adam en eva liepen NAAKT door het paradijs

dus als de bijbelse hemel bestaat dan loopt daar iedereen voor de rest van de eeuwigheid NAAKT!

zal er maar alvast eraan leren wennen
  maandag 28 februari 2005 @ 06:15:52 #136
113319 Camille_Noire
god is een stuk stront
pi_25294220
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 19:28 schreef HetOrakel het volgende:

[..]

Ik word hier dus echt kwaad om Steeds meer gaan mensen zich als afvalligen gedragen.... hoe zal onze aarde er over 100 jaar uitzien? Waar zijn de christelijke normen en waarden dan? Sorry maar ik ga ff thee drinken om af te koelen
loki deed het met zijn bloed eigen dochters

en als adam en eva de eerste en enigste mensen en daaruit de kinderen dan hadden die kinderen sex met elkaar, jaja, incest dus, broer en zus.
  maandag 28 februari 2005 @ 06:19:02 #137
113319 Camille_Noire
god is een stuk stront
pi_25294225
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 19:35 schreef HetOrakel het volgende:
God heeft jou gemaakt, waar je respect voor dient te hebben
haha nee hoor, wat heb ik nou met een joodse god te maken ?

nee serieus, een afrikaanse bosjes stam gaat toch ook niet beweren dat hun god mij heeft gemaakt?

dus waarom zou de god van de joodse religie dan mijn god zijn? ik ben niet joods, ik kom niet uit het midden oosten, dus wtf heb ik met die god te maken? niks!

mijn voorouders hadden goden zoals Wodan/Odin en Donar/Thor, ik hou me liever bij de goden van me voorouders.
  maandag 28 februari 2005 @ 06:26:46 #138
113319 Camille_Noire
god is een stuk stront
pi_25294238
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 00:00 schreef HetOrakel het volgende:
grappig, dus je denkt dat alle niet christenen dat dus doen

ik ben alles behalve een christen, maar ik drink niet, ik ben in de 20 en maagd en ik laat me ook niet in me kont vingeren............

waarom ik die dingen niet doet? nou niet omdat het christendom me heeft beinvloed, alles behalve dat! als ik christenen zoal zie, wijn drinken op het altaar, pedo priesters, zal ik door gaan ?

ik doe het niet omdat ik drinken ongezond en vies vind

maagd omdat ik gewoon niet zo'n behoefte eraan heb

en me kont vingeren...........tjah... waarom zou ik dat nou niet willen
pi_25296236
Alleen al het feit dat de nick Het Orakel was... een typisch heidens verschijnsel, een orakel.
pi_25297867
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 22:26 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
"God is dead"
- Nietzsche

"Nietzsche is dead"
- God

Moest er even weer om lachen, verder geen toevoeging aan deze thread...
They execute an american tourist, we tactically nuke an entire city...
pi_25298679
Goh als jij tegen het gebruik van voorbehoedsmiddelen bent, zal jij dan ff een zooi kinderen krijgen
  Moderator / Redactie FP zondag 24 april 2005 @ 22:33:42 #142
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_26485688
quote:
Op maandag 28 februari 2005 13:14 schreef ZeroSletje het volgende:

[..]

Moest er even weer om lachen, verder geen toevoeging aan deze thread...
Hek je toch weer een vrolijk moment kunnen bezorgen in deze duistere tijden

Bier!
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
  dinsdag 26 april 2005 @ 14:05:00 #143
102364 FordXRRS
Bad boys drive bad toys
pi_26519172
quote:
Op maandag 28 februari 2005 06:26 schreef Camille_Noire het volgende:

[..]
Alle reacties
"Misunderstandings don't exist, only the failure to communicate"
What's your dysfunction?
  dinsdag 26 april 2005 @ 15:22:53 #144
97934 ASroma
Flamboyant
pi_26530380
quote:

Was jij die jongen met de grote bijbel op schoot vanmiddag in de sneltrein naar Den Bosch en stoort mijn rode leren jas jou zo dan?!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')