abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24942288
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 20:12 schreef Swetsenegger het volgende:
Wha!
Flikker toch op man.
Ik wou het netjes houden, bij voorkeur.
quote:
Het eerste wat de ouders en buurtbewoners brullen bij weer een 'incident' is dat "het zo'n goede jongen" was. Of hij verdorie net iemand heeft doodgeslagen, of twee dagen geleden voor meerdere roofovervallen terecht heeft gestaan maakt allemaal niet uit... dood goeie jongens... stuk voor stuk.
Dat is niet wat ik gehoord heb. Jason was geen goeie jongen, Mohammed B ook niet. Ik heb geen enkele, maar dan ook geen enkele moslim gesproken, die maar enig goed woord had voor die mensen. Jij blijkbaar wel? Of heb je het van de TV die aardig het polariserende straatje bevestigt?
Het lijkt me logisch dat de ouders en vrienden voor hun kind opkomen. Dat zou ik ook doen voor mijn stiefzoon, dat heet liefde. Zelfs de grootste fouten worden erdoor vergeven. Aan de andere kant zijn dit de mensen die in gevallen zoals moord niet gehoord hoeven te worden omdat er teveel emotionele partijdigheid is.
quote:
Dan zal de moslim gemeenschap toch HEEL SNEL hun jeugd beter moeten opvoeden.
Alle zeilen worden ook bijgesteld om dit probleem aan te pakken. Ik heb hier zelf een puber in huis rondlopen dus ik weet dat je als ouder (hoe graag je ook wilt) soms niet kunt doordringen omdat ze in een eigen wereld leven.
quote:
Prachtig theoretisch en tevens slap gelul.
De praktijk is dat in de grote steden ghetto's bestaan waar Marrokaanse hangjeugd de buurt terroriseert.
Zeker, en omdat kinderen (jeugd) kinderachtig gedrag vertonen gaan we meteen maar alle moslims aanpakken. Ik vind het me een bekrompen insteek. Het leidt slechts tot 1 iets: oorlog. We zoeken constant discussies op. Discussie = strijd om het gelijk. Maar wat als er geen gelijk is?
quote:
En daar zal Geert Wilders groot door worden. Ondanks al die electoralen welke beweren dat het gezellig keuvelen is in de Moskee.
Gezellig keuvelen heb je me niet horen zeggen. De onderwerpen die we bespreken zijn niet 'leuk'. Ik ga er niet voor mijn plezier, ik ga er om te kijken of de mensen echt zo zijn en doen zoals op de tv wordt verteld. Omdat ik weiger te geloven dat de maatschappij zo in elkaar zit als het transistortheater ons doet vermoeden. Mijn beleving is dat er een heel groot verschil is tussen de moslims in de praktijk en de moslims op tv. Maar jah, neem maar een ghetto als voorbeeld en vergeet vooral iedere moslim die zich daarvan distantieert en net zo goed een oplossing wel. In de westerse wereld is het westerse ideaal geen uitgangspunt want de modale westerling kan waarschijnlijk niet eens zeggen wat het westers ideaal is. Personen zoals Wilders (en Verdonk) komen op mij zeer xenofobisch en wereldvreemd over. Hoe dan ook kiezen ze voor de makkelijkste weg. Maar of dat de beste resultaten zal hebben durf ik in twijfel te stellen.
quote:
En dat kunnen de electoralen af blijven doen als 'dom populistisch gelul zonder enig bestaansrecht en oplossing', maar het volk zal op 'm stemmen... Mits hij natuurlijk niet gelijk Foruyn voortijdig om zeep geholpen wordt.
Mjah... Ik blijf zijn naam horen weerklinken 'Adolf, Adolf...'
www.seriewoordenaar.nl. Et voila...
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 5 februari 2005 @ 20:25:57 #122
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_24942330
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 20:17 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Och, intelligente mensen kunnen hun beslissingen net zo goed op emoties kunnen basseren in plaats van op gezond verstand. 'Dom' is voor jouw rekening.

Het is de indruk die ik van het geheel heb. Het heeft imo allemaal weinig met de realiteit te maken. Als ik Wilders hoor praten heb ik het idee of die man in een totaal ander werelddeel woont, in Kabul of zoiets. En ik vraag me ook af hoeveel hij eigenlijk meent van wat hij zegt.
En als ik Wilders hoor denk ik..."Hee, woon je in Rotterdam"

Misschien is het een kwestie van perspectief.
Anyway, ik zeg niet dat Wilders het per definitie bij het rechte eind heeft, of zelfs bestaande problemen zal oplossen....
Ik zeg dat Wilders een invloedrijke factor wordt in de nederlandse politiek. En iedereen kan dat wel afdoen als 'de angst regeert', maar misschien regeert Wilders inderdaad wel.

Ik ben van mening dat de Nederlandse polititek na Fortuyn weer redelijk in slaap gewiegd is. Maar de onvrede welke toen bestond onder het gewone volk is zeker niet weg of verminderd. Wanneer 'men' het zo grondig oneens is met Wilders zullen ze misschien toch wat meer naar het 'domme gepeupel' moeten luitsteren om te zien wat er volgens hen nu moet veranderen. En uiteraard is 'alle moslims tegen de muur' wat kort door de bocht, maar blijkbaar is 'de muliticulturele' samenleving aan een heel groot deel van het Nederlandse volk niet meer besteed.

Die kan je nu wel door de strot BLIJVEN forceren, maar dan zal je een Geert Wilders moeten accepteren.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 5 februari 2005 @ 20:27:45 #123
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_24942365
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 20:23 schreef seriewoordenaar het volgende:

Mjah... Ik blijf zijn naam horen weerklinken 'Adolf, Adolf...'
En hier verlies je elk recht op discussie
pi_24942401
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 20:27 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Daar zoek jij naar he. Dat slachtofferschap. Jij mag de meest gruwelijke dingen zeggen over anderen maar bij een beetje weerwoord haak je af. Jammer is dat toch.
pi_24942412
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 20:27 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Fijn dat jij dat bepaalt, maar sinds wanneer is een vrije mening een einde op een discussie. Van zwaktebod gesproken. Ga vooral niet in op de rest.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 5 februari 2005 @ 20:32:25 #126
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_24942435
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 20:29 schreef SCH het volgende:

[..]

Daar zoek jij naar he. Dat slachtofferschap. Jij mag de meest gruwelijke dingen zeggen over anderen maar bij een beetje weerwoord haak je af. Jammer is dat toch.
Wat voor gruwelijke dingen zeg ik dan over anderen SCH? Concrete quotes graag van vandaag....
Heb ik je met een nazi vergeleken? Met een massamoordenaar?

Nee he.. ik heb je alleen een 'opgerekte anus' verweten, hetgeen je als homo nu ook weer niet ZO erg moet raken.

Stigmatiserende vergelijkingen met het meest gruwelijke regime uit de afgelopen eeuw lijkt me toch een ietsiepietsie gruwelijker.. toch?

FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 5 februari 2005 @ 20:33:36 #127
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_24942448
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 20:30 schreef seriewoordenaar het volgende:

[..]

Fijn dat jij dat bepaalt, maar sinds wanneer is een vrije mening een einde op een discussie. Van zwaktebod gesproken. Ga vooral niet in op de rest.
Nee inderdaad. Zodra het verheven volk direkt weer associaties meent te moeten maken met nazisme ga ik op de rest niet meer in
pi_24942456
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 20:32 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Wat voor gruwelijke dingen zeg ik dan over anderen SCH? Concrete quotes graag van vandaag....
Heb ik je met een nazi vergeleken? Met een massamoordenaar?

Nee he.. ik heb je alleen een 'opgerekte anus' verweten, hetgeen je als homo nu ook weer niet ZO erg moet raken.

Stigmatiserende vergelijkingen met het meest gruwelijke regime uit de afgelopen eeuw lijkt me toch een ietsiepietsie gruwelijker.. toch?

Goh goh, nouja, als je me op die ene opmerking wilt vastpinnen, prima. Dan zal ik voor de duidelijkheid herhalen dat figuren zoals Wilders hetzelfde potentiele gevaar in zich hebben als een Adolf. Jij kunt dat wel verschrikkelijk vinden, maar de boodschap van beide mannen is aardig gelijk. Of heb je mijn kamp niet gelezen?
pi_24942503
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 20:33 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nee inderdaad. Zodra het verheven volk direkt weer associaties meent te moeten maken met nazisme ga ik op de rest niet meer in
Wie zegt dat ik me verheven voel? Ik zie de mens (en dus ook mezelf) als een beest onder de dieren. Wat is daar verheven aan? Onze geschiedenis toont dat we de gave 'ratio' alleen hebben kunnen inzetten in het kader van overleven en overwoekeren. Verder is ratio een pure handicap. Wat is daar verheven aan? Vooroordelen lijken wel aardig bij je karakter te passen. (nadruk op lijken)
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 5 februari 2005 @ 20:36:30 #130
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_24942504
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 20:34 schreef seriewoordenaar het volgende:

[..]

Goh goh, nouja, als je me op die ene opmerking wilt vastpinnen, prima. Dan zal ik voor de duidelijkheid herhalen dat figuren zoals Wilders hetzelfde potentiele gevaar in zich hebben als een Adolf. Jij kunt dat wel verschrikkelijk vinden, maar de boodschap van beide mannen is aardig gelijk. Of heb je mijn kamp niet gelezen?
Ja dat heb ik gelezen.
En volgens mij heb je mijn posts niet gelezen, want dat is wat ik letterlijk zeg.
Het negeren van Wilders of afdoen als 'dom' zal zijn populariteit niet doen tanen. Willen we een nieuwe zwarte bladzijde in de Europese geschiedenis afwenden zal 'de gevestigde orde' toch eens moeten gaan nadenken WAAROM wilders zo populair is.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 5 februari 2005 @ 20:37:32 #131
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_24942516
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 20:36 schreef seriewoordenaar het volgende:
Vooroordelen lijken wel aardig bij je karakter te passen. (nadruk op lijken)
Wie heeft er nu een vooroordeel?
Mijn post was in het algemeen.
pi_24942539
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 20:36 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ja dat heb ik gelezen.
En volgens mij heb je mijn posts niet gelezen, want dat is wat ik letterlijk zeg.
Het negeren van Wilders of afdoen als 'dom' zal zijn populariteit niet doen tanen. Willen we een nieuwe zwarte bladzijde in de Europese geschiedenis afwenden zal 'de gevestigde orde' toch eens moeten gaan nadenken WAAROM wilders zo populair is.
Het waarom is simpel. Bekijk es de grootste groep stemmers. Ik wil niet denigrerend doen, maar nahuppelen is des mensch, nietwaar... Simpele makkelijke opmerkingen scoren nu eenmaal het snelst. Een Kerry is niet verkozen omdat hij zich te genuanceerd uitdrukte. Flipfloppen werd dat genoemd. Daaraan zie je het al: de grootste gemene deler wil een keuze waar ze niet te lang over moeten nadenken.
pi_24942572
quote:
Maar, voegt ze er aan toe. "Meneer Wilders, U moet wel 1 ding weten: U kunt altijd bij mij onderduiken." Het zijn dat soort reacties die mij door deze koude dagen heen helpen.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 5 februari 2005 @ 20:42:37 #134
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_24942595
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 20:38 schreef seriewoordenaar het volgende:

[..]

Het waarom is simpel. Bekijk es de grootste groep stemmers. Ik wil niet denigrerend doen, maar nahuppelen is des mensch, nietwaar... Simpele makkelijke opmerkingen scoren nu eenmaal het snelst.
En volgens mij sla je hier de plank mis.
quote:
Daaraan zie je het al: de grootste gemene deler wil een keuze waar ze niet te lang over moeten nadenken.
Er is geen enkele politieke partij meer welke zich nog profileert met 'moeilijke' standpunten.
pi_24942600
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 20:37 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Wie heeft er nu een vooroordeel?
Mijn post was in het algemeen.
Ik zei dan ook 'lijken'. Ik ga geen zekerheden over je karakter poneren want ik ken je niet.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 5 februari 2005 @ 20:43:28 #136
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_24942608
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 20:42 schreef seriewoordenaar het volgende:

[..]

Ik zei dan ook 'lijken'. Ik ga geen zekerheden over je karakter poneren want ik ken je niet.
Toch wek je de suggestie.
Laakbaar gedrag .
pi_24942616
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 20:42 schreef Swetsenegger het volgende:
En volgens mij sla je hier de plank mis.
Dat kan. Waarom?
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 20:42 schreef Swetsenegger het volgende:
Er is geen enkele politieke partij meer welke zich nog profileert met 'moeilijke' standpunten.
En waarom?
pi_24942633
Mensen die het te simpel vinden, moeten vooral is naar de SP luisteren. Die zijn nog simpeler.
pi_24942649
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 20:32 schreef Swetsenegger het volgende:
Die zijn helemaal niet gemaakt. Ik geef gewoon een voorbeeld waaruit blijkt hoe jouw retoriek kan uitpakken, ik zeg helemaal niet dat jij een voorstander van dat regime zou zijn maar hoe gevaarlijk je redenering is. Maar bij verwijzingen naar die periode lezen mensen doorgaans niet meer en dat is erg jammer want zo raakt het in de vergetelheid.

Voor de rest had ik het niet over die anus, dat is jouw niveau. Maar wel over de manier waarop je over moslims en allochtonen praat alsof het een soort parasieten zijn, dat stoort me enorm. Al ben je er niet de enige in.
pi_24942660
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 20:43 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Toch wek je de suggestie.
Laakbaar gedrag .
Ik wek slechts suggestie bij diegene die zich aangesproken voelt. Ik gaf je mijn eerlijke mening en ik nuanceerde die door een extra nadruk op lijken te leggen. Wat wil je nog meer, dat ik je toompje lik?

ja, laatste zin was niet nodig, maar ik vond em leuk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')