Ik wou het netjes houden, bij voorkeur.quote:
Dat is niet wat ik gehoord heb. Jason was geen goeie jongen, Mohammed B ook niet. Ik heb geen enkele, maar dan ook geen enkele moslim gesproken, die maar enig goed woord had voor die mensen. Jij blijkbaar wel? Of heb je het van de TV die aardig het polariserende straatje bevestigt?quote:Op zaterdag 5 februari 2005 20:12 schreef Swetsenegger het volgende:
Het eerste wat de ouders en buurtbewoners brullen bij weer een 'incident' is dat "het zo'n goede jongen" was. Of hij verdorie net iemand heeft doodgeslagen, of twee dagen geleden voor meerdere roofovervallen terecht heeft gestaan maakt allemaal niet uit... dood goeie jongens... stuk voor stuk.
Alle zeilen worden ook bijgesteld om dit probleem aan te pakken. Ik heb hier zelf een puber in huis rondlopen dus ik weet dat je als ouder (hoe graag je ook wilt) soms niet kunt doordringen omdat ze in een eigen wereld leven.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 20:12 schreef Swetsenegger het volgende:
Dan zal de moslim gemeenschap toch HEEL SNEL hun jeugd beter moeten opvoeden.
Zeker, en omdat kinderen (jeugd) kinderachtig gedrag vertonen gaan we meteen maar alle moslims aanpakken. Ik vind het me een bekrompen insteek. Het leidt slechts tot 1 iets: oorlog. We zoeken constant discussies op. Discussie = strijd om het gelijk. Maar wat als er geen gelijk is?quote:Op zaterdag 5 februari 2005 20:12 schreef Swetsenegger het volgende:
Prachtig theoretisch en tevens slap gelul.
De praktijk is dat in de grote steden ghetto's bestaan waar Marrokaanse hangjeugd de buurt terroriseert.
Gezellig keuvelen heb je me niet horen zeggen. De onderwerpen die we bespreken zijn niet 'leuk'. Ik ga er niet voor mijn plezier, ik ga er om te kijken of de mensen echt zo zijn en doen zoals op de tv wordt verteld. Omdat ik weiger te geloven dat de maatschappij zo in elkaar zit als het transistortheater ons doet vermoeden. Mijn beleving is dat er een heel groot verschil is tussen de moslims in de praktijk en de moslims op tv. Maar jah, neem maar een ghetto als voorbeeld en vergeet vooral iedere moslim die zich daarvan distantieert en net zo goed een oplossing wel. In de westerse wereld is het westerse ideaal geen uitgangspunt want de modale westerling kan waarschijnlijk niet eens zeggen wat het westers ideaal is. Personen zoals Wilders (en Verdonk) komen op mij zeer xenofobisch en wereldvreemd over. Hoe dan ook kiezen ze voor de makkelijkste weg. Maar of dat de beste resultaten zal hebben durf ik in twijfel te stellen.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 20:12 schreef Swetsenegger het volgende:
En daar zal Geert Wilders groot door worden. Ondanks al die electoralen welke beweren dat het gezellig keuvelen is in de Moskee.
Mjah... Ik blijf zijn naam horen weerklinken 'Adolf, Adolf...'quote:Op zaterdag 5 februari 2005 20:12 schreef Swetsenegger het volgende:
En dat kunnen de electoralen af blijven doen als 'dom populistisch gelul zonder enig bestaansrecht en oplossing', maar het volk zal op 'm stemmen... Mits hij natuurlijk niet gelijk Foruyn voortijdig om zeep geholpen wordt.

En als ik Wilders hoor denk ik..."Hee, woon je in Rotterdam"quote:Op zaterdag 5 februari 2005 20:17 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Och, intelligente mensen kunnen hun beslissingen net zo goed op emoties kunnen basseren in plaats van op gezond verstand. 'Dom' is voor jouw rekening.
Het is de indruk die ik van het geheel heb. Het heeft imo allemaal weinig met de realiteit te maken. Als ik Wilders hoor praten heb ik het idee of die man in een totaal ander werelddeel woont, in Kabul of zoiets. En ik vraag me ook af hoeveel hij eigenlijk meent van wat hij zegt.

En hier verlies je elk recht op discussiequote:Op zaterdag 5 februari 2005 20:23 schreef seriewoordenaar het volgende:
Mjah... Ik blijf zijn naam horen weerklinken 'Adolf, Adolf...'

Daar zoek jij naar he. Dat slachtofferschap. Jij mag de meest gruwelijke dingen zeggen over anderen maar bij een beetje weerwoord haak je af. Jammer is dat toch.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 20:27 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
En hier verlies je elk recht op discussie

Fijn dat jij dat bepaalt, maar sinds wanneer is een vrije mening een einde op een discussie. Van zwaktebod gesproken. Ga vooral niet in op de rest.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 20:27 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
En hier verlies je elk recht op discussie

Wat voor gruwelijke dingen zeg ik dan over anderen SCH? Concrete quotes graag van vandaag....quote:Op zaterdag 5 februari 2005 20:29 schreef SCH het volgende:
[..]
Daar zoek jij naar he. Dat slachtofferschap. Jij mag de meest gruwelijke dingen zeggen over anderen maar bij een beetje weerwoord haak je af. Jammer is dat toch.

Nee inderdaad. Zodra het verheven volk direkt weer associaties meent te moeten maken met nazisme ga ik op de rest niet meer inquote:Op zaterdag 5 februari 2005 20:30 schreef seriewoordenaar het volgende:
[..]
Fijn dat jij dat bepaalt, maar sinds wanneer is een vrije mening een einde op een discussie. Van zwaktebod gesproken. Ga vooral niet in op de rest.

Goh goh, nouja, als je me op die ene opmerking wilt vastpinnen, prima. Dan zal ik voor de duidelijkheid herhalen dat figuren zoals Wilders hetzelfde potentiele gevaar in zich hebben als een Adolf. Jij kunt dat wel verschrikkelijk vinden, maar de boodschap van beide mannen is aardig gelijk. Of heb je mijn kamp niet gelezen?quote:Op zaterdag 5 februari 2005 20:32 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Wat voor gruwelijke dingen zeg ik dan over anderen SCH? Concrete quotes graag van vandaag....
Heb ik je met een nazi vergeleken? Met een massamoordenaar?
Nee he.. ik heb je alleen een 'opgerekte anus' verweten, hetgeen je als homo nu ook weer niet ZO erg moet raken.
Stigmatiserende vergelijkingen met het meest gruwelijke regime uit de afgelopen eeuw lijkt me toch een ietsiepietsie gruwelijker.. toch?

Wie zegt dat ik me verheven voel? Ik zie de mens (en dus ook mezelf) als een beest onder de dieren. Wat is daar verheven aan? Onze geschiedenis toont dat we de gave 'ratio' alleen hebben kunnen inzetten in het kader van overleven en overwoekeren. Verder is ratio een pure handicap. Wat is daar verheven aan? Vooroordelen lijken wel aardig bij je karakter te passen. (nadruk op lijken)quote:Op zaterdag 5 februari 2005 20:33 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee inderdaad. Zodra het verheven volk direkt weer associaties meent te moeten maken met nazisme ga ik op de rest niet meer in

Ja dat heb ik gelezen.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 20:34 schreef seriewoordenaar het volgende:
[..]
Goh goh, nouja, als je me op die ene opmerking wilt vastpinnen, prima. Dan zal ik voor de duidelijkheid herhalen dat figuren zoals Wilders hetzelfde potentiele gevaar in zich hebben als een Adolf. Jij kunt dat wel verschrikkelijk vinden, maar de boodschap van beide mannen is aardig gelijk. Of heb je mijn kamp niet gelezen?

Wie heeft er nu een vooroordeel?quote:Op zaterdag 5 februari 2005 20:36 schreef seriewoordenaar het volgende:
Vooroordelen lijken wel aardig bij je karakter te passen. (nadruk op lijken)

Het waarom is simpel. Bekijk es de grootste groep stemmers. Ik wil niet denigrerend doen, maar nahuppelen is des mensch, nietwaar... Simpele makkelijke opmerkingen scoren nu eenmaal het snelst. Een Kerry is niet verkozen omdat hij zich te genuanceerd uitdrukte. Flipfloppen werd dat genoemd. Daaraan zie je het al: de grootste gemene deler wil een keuze waar ze niet te lang over moeten nadenken.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 20:36 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja dat heb ik gelezen.
En volgens mij heb je mijn posts niet gelezen, want dat is wat ik letterlijk zeg.
Het negeren van Wilders of afdoen als 'dom' zal zijn populariteit niet doen tanen. Willen we een nieuwe zwarte bladzijde in de Europese geschiedenis afwenden zal 'de gevestigde orde' toch eens moeten gaan nadenken WAAROM wilders zo populair is.

quote:Maar, voegt ze er aan toe. "Meneer Wilders, U moet wel 1 ding weten: U kunt altijd bij mij onderduiken." Het zijn dat soort reacties die mij door deze koude dagen heen helpen.

En volgens mij sla je hier de plank mis.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 20:38 schreef seriewoordenaar het volgende:
[..]
Het waarom is simpel. Bekijk es de grootste groep stemmers. Ik wil niet denigrerend doen, maar nahuppelen is des mensch, nietwaar... Simpele makkelijke opmerkingen scoren nu eenmaal het snelst.
Er is geen enkele politieke partij meer welke zich nog profileert met 'moeilijke' standpunten.quote:Daaraan zie je het al: de grootste gemene deler wil een keuze waar ze niet te lang over moeten nadenken.

Ik zei dan ook 'lijken'. Ik ga geen zekerheden over je karakter poneren want ik ken je niet.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 20:37 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Wie heeft er nu een vooroordeel?
Mijn post was in het algemeen.

Toch wek je de suggestie.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 20:42 schreef seriewoordenaar het volgende:
[..]
Ik zei dan ook 'lijken'. Ik ga geen zekerheden over je karakter poneren want ik ken je niet.

Dat kan. Waarom?quote:Op zaterdag 5 februari 2005 20:42 schreef Swetsenegger het volgende:
En volgens mij sla je hier de plank mis.
En waarom?quote:Op zaterdag 5 februari 2005 20:42 schreef Swetsenegger het volgende:
Er is geen enkele politieke partij meer welke zich nog profileert met 'moeilijke' standpunten.

quote:Op zaterdag 5 februari 2005 20:32 schreef Swetsenegger het volgende:
Stigmatiserende vergelijkingen met het meest gruwelijke regime uit de afgelopen eeuw lijkt me toch een ietsiepietsie gruwelijker.. toch?

Ik wek slechts suggestie bij diegene die zich aangesproken voelt. Ik gaf je mijn eerlijke mening en ik nuanceerde die door een extra nadruk op lijken te leggen. Wat wil je nog meer, dat ik je toompje lik?quote:Op zaterdag 5 februari 2005 20:43 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Toch wek je de suggestie.
Laakbaar gedrag.
| 
 | 
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |