abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 3 februari 2005 @ 10:31:29 #101
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_24897932
helaas is het succes van wilders gebaseerd op excessen in nederland. derhalve zal 'de groep wilders' alleen groeien naarmate radicalen van zich laten horen.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_24898073
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 21:14 schreef Landmass het volgende:
Jammer dat hij de ontwikkelingshulp niet volledig wil afschaffen.
Grapkeutel, de peroxydeprins kan immers niet zonder [financiële] hulp om zijn [zieltogend] groepje levend te houden?
iedere engel heeft een duivelse kant.
pi_24940769
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 11:55 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Op zich geen POL maar aangezien het onvermijdelijk over de inhoud zal gaan schopje >> POL

Wat ik ervan vind? Ik vind dat hij het gevaar loopt dat steeds meer mensen vinden dat hij de situatie uitbuit voor eigen politiek gewin.
Noem mij eens een politicus op waar de mensen dat niet van denken? Als je gehoord wil worden is in de politiek niets te dol om aandacht te genereren. Sommige partijen maken er zelfs een sport van (SP, GR. Links en meer recent ook de PvdA) om met allerlei trivialiteiten en non-issues de media te halen. Dat Wilders ook zonder dit links populistische effectbejag het electoraat weet te bereiken, pleit juist voor de realiteitszin van zijn programmapunten.
het is zoals het is
freedom from want and fear
non-conforming link
  † In Memoriam † zaterdag 5 februari 2005 @ 19:04:56 #104
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_24941016
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 18:47 schreef lucida het volgende:

[..]

Noem mij eens een politicus op waar de mensen dat niet van denken? Als je gehoord wil worden is in de politiek niets te dol om aandacht te genereren. Sommige partijen maken er zelfs een sport van (SP, GR. Links en meer recent ook de PvdA) om met allerlei trivialiteiten en non-issues de media te halen. Dat Wilders ook zonder dit links populistische effectbejag het electoraat weet te bereiken, pleit juist voor de realiteitszin van zijn programmapunten.
En dit slaat op mijn reactie want ??

pi_24941098
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 11:28 schreef ShaoliN het volgende:
Hoewel ik het lef van deze beste man waardeer... Zijn gehele spreekbeurt bestaat eigenlijk uit goedkoop scoren. Een manier om het simpele volk te bereiken. Ik zie eigenlijk veel punten waarvan ik me afvraag hoe het in godesnaam mogelijk is om dat uberhaupt haalbaar te maken.
Mee eensch. Populistisch duits riekend gedoe is het. Wie tweedracht zaait zal tweedracht oogsten.
www.seriewoordenaar.nl. Et voila...
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 5 februari 2005 @ 19:19:07 #106
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_24941248
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 12:32 schreef Monidique het volgende:
Zijn hele partij is gebaseerd op angst.
Als al die moslims echt zo vredelievend en knuffelbaar zouden zijn als 'men' ons wil doen geloven.
Als alle 'incidenten' ECHT incidenten zouden zijn....

Dan zou er geen angst zijn en geen ruimte voor Wilders.
Het feit dat een populistische politicus uberhaupt aanhang krijgt is al een prima indicatie dat er werkelijk wat mis is.

Pim fortuyn zou meer aanhang krijgen dan Jan Maat ooit had durven dromen.
Geert Wilders zal meer aanhang krijgen dan Jan Maat ooit had durven dromen.


Misschien is een en ander toch aardig naar de kloten geholpen tussen de jaren 80 en nu .
  zaterdag 5 februari 2005 @ 19:20:55 #107
113380 demediadoodt
Neen, het is geen taalfout.
pi_24941266
De (oververtegenwoordigde) angst voor de Islam is een groter gevaar dan de Islam zelf.
Er staat GEEN spelfout in mijn gebruikersnaam, het was een bewuste keuze, en ik sta er nog steeds volledig achter enzo.
R@b: "Ik voel me inderdaad superieur aan het volk wat uit de riolen van Allah omhoogborrelt"
pi_24941283
Jan Maat
pi_24941304
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 19:19 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Als al die moslims echt zo vredelievend en knuffelbaar zouden zijn als 'men' ons wil doen geloven.
Als alle 'incidenten' ECHT incidenten zouden zijn....

Dan zou er geen angst zijn en geen ruimte voor Wilders.
Het feit dat een populistische politicus uberhaupt aanhang krijgt is al een prima indicatie dat er werkelijk wat mis is.

Pim fortuyn zou meer aanhang krijgen dan Jan Maat ooit had durven dromen.
Geert Wilders zal meer aanhang krijgen dan Jan Maat ooit had durven dromen.


Misschien is een en ander toch aardig naar de kloten geholpen tussen de jaren 80 en nu .
Mjah, als bezorgd burger ga ik met enige regelmaat naar moskeeen om met moslims (waaronder van de Ven en zijn leerlingen) te praten. Ik zoek diepgang en ware gedachtes, topics worden niet uit de weg gegaan.
Ik merk gefrustreerde mensen die te lijden hebben onder een kleine minderheid die een zwaar negatieve toon zet. En wie categoriseert die minderheid als de modale moslim? Inderdaad, Geert van de straat die met nette maar desalnietemin stigmatiserende en polariserende woorden groepen een stempel opdrukt. Alsof we niets van de geschiedenis hebben geleerd... Maar aan de andere kant, de voorbije 5000 jaar met meer dan 14.000 oorlogen vertellen ons inderdaad dat we niet zo snel bijleren. Je zou haast wit haar uit frustratie krijgen...
www.seriewoordenaar.nl. Et voila...
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 5 februari 2005 @ 19:35:06 #110
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_24941502
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 19:23 schreef seriewoordenaar het volgende:

[..]

Mjah, als bezorgd burger ga ik met enige regelmaat naar moskeeen om met moslims (waaronder van de Ven en zijn leerlingen) te praten. Ik zoek diepgang en ware gedachtes, topics worden niet uit de weg gegaan.
Ik merk gefrustreerde mensen die te lijden hebben onder een kleine minderheid die een zwaar negatieve toon zet. En wie categoriseert die minderheid als de modale moslim? Inderdaad, Geert van de straat die met nette maar desalnietemin stigmatiserende en polariserende woorden groepen een stempel opdrukt. Alsof we niets van de geschiedenis hebben geleerd... Maar aan de andere kant, de voorbije 5000 jaar met meer dan 14.000 oorlogen vertellen ons inderdaad dat we niet zo snel bijleren. Je zou haast wit haar uit frustratie krijgen...
Prachtig en Nobel.
Alleen de moslimjongeren op de lijnbaan laten zich niet zo makkelijk tot discussie verleiden als van de ven en aanhang blijkbaar
  † In Memoriam † zaterdag 5 februari 2005 @ 19:40:08 #111
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_24941573
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 19:19 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Als al die moslims echt zo vredelievend en knuffelbaar zouden zijn als 'men' ons wil doen geloven.
Als alle 'incidenten' ECHT incidenten zouden zijn....

Dan zou er geen angst zijn en geen ruimte voor Wilders.
Het feit dat een populistische politicus uberhaupt aanhang krijgt is al een prima indicatie dat er werkelijk wat mis is.

Pim fortuyn zou meer aanhang krijgen dan Jan Maat ooit had durven dromen.
Geert Wilders zal meer aanhang krijgen dan Jan Maat ooit had durven dromen.


Misschien is een en ander toch aardig naar de kloten geholpen tussen de jaren 80 en nu .
Dus omdat er problemen zijn is dat een excuus om je verstand maar uit te schakelen en je door angst te laten leiden?
pi_24941669
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 19:19 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Als al die moslims echt zo vredelievend en knuffelbaar zouden zijn als 'men' ons wil doen geloven.
Als alle 'incidenten' ECHT incidenten zouden zijn....

Dan zou er geen angst zijn en geen ruimte voor Wilders.
Het feit dat een populistische politicus uberhaupt aanhang krijgt is al een prima indicatie dat er werkelijk wat mis is.

Pim fortuyn zou meer aanhang krijgen dan Jan Maat ooit had durven dromen.
Geert Wilders zal meer aanhang krijgen dan Jan Maat ooit had durven dromen.


Misschien is een en ander toch aardig naar de kloten geholpen tussen de jaren 80 en nu .
Volgens jouw redenatie was er dus ook wel degelijk een goede reden om de joden te vervolgen in de jaren dertig en veertig. Het feit dat Hitler uberhaupt aanhang kreeg was al een prima indicatie dat er werkelijk wat mis was. Zie je hoe krom je redenering is?
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 5 februari 2005 @ 19:50:14 #113
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_24941760
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 19:40 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Dus omdat er problemen zijn is dat een excuus om je verstand maar uit te schakelen en je door angst te laten leiden?
Ah, ik denk al. Wanneer wordt iemand welke het met Wilders eens is weer voor dom uit gemaakt. Dat zal de polarisatie goed doen

Wie zegt dat ik mijn verstand uitschakel?
Ik kan het verstandelijk ook prima beredeneren.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 5 februari 2005 @ 19:57:57 #114
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_24941884
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 19:44 schreef SCH het volgende:

[..]

Volgens jouw redenatie was er dus ook wel degelijk een goede reden om de joden te vervolgen in de jaren dertig en veertig. Het feit dat Hitler uberhaupt aanhang kreeg was al een prima indicatie dat er werkelijk wat mis was. Zie je hoe krom je redenering is?
Ah, daar hebben we SCH weer met een en enpassent stigmatisering....

Wanneer ik op deze post, op welke manier dan ook, inhoudelijk in ga ben ik 2 pagina's verder een neonazistisch racist welke genocide een goed plan vind

Maar to the point.
Nee er was geen reden om Joden te vervolgen, net zo min als ik nu zeg dat er reden is om Moslims te vervolgen.

Ja er was WEL duidelijk wat mis in Duitsland in de vroege jaren 30. Ongeveer hetzelfde wat er nu in Nederland aan de hand is.
Na de eerste wereldoorlog had met de Duitsers zijn trots afgenomen en in een diepe crisis gedompeld. Er stond een sterke vent op, welke voor de gemiddelde duitser voor brood op de plank zorgde en men met de neuzen dezelfde kant op zetten.

Des te meer reden om nu harde maatregelen te nemen voordat europa (want dit is niet puur gelimiteerd tot Nederland) weer in de brand staat.

Kortom, Moslims hoeven niet vervolgd te worden, maar heel simpel...er niet meer bij en alles wat er met een gegronde reden uitkan... eruit.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 5 februari 2005 @ 20:00:19 #115
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_24941923
Dit was mijn laatste post weer, want SCH gaat nu helemaal uit z'n opgerekte poepgat natuurlijk, met compleet misplaatste vergelijkingen.

En aangezien hij voor mij een ridicule vergelijking of 35 geleden al elke geloofwaardigheid verloren heeft negeer ik 'm liever.
pi_24942003
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 19:04 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

En dit slaat op mijn reactie want ??

Het sluit aan bij jouw reactie - niets meer en niets minder dus!!
het is zoals het is
freedom from want and fear
non-conforming link
pi_24942005
Nou ja zeg, het is gewoon een goed voorbeeld. Jij zegt dat er gegronde reden is voor dat populisme omdat Wilders aanhangers heeft.
Dat je de klaagzang over de oorlog op gaat hangen, zegt genoeg.

Het is een uitstekende vergelijking. Toen en nu: er was geen gegronde reden voor het populisme en de stigmatisering.

Je ziet zelf ook wel in dat het kul was, neem ik aan, gezien je voorspelbare reactie.
pi_24942012
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 19:35 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Prachtig en Nobel.
Alleen de moslimjongeren op de lijnbaan laten zich niet zo makkelijk tot discussie verleiden als van de ven en aanhang blijkbaar
Minderheden die bestaan uit pubers of net ontgroeide pubers die vanwege een aangemeten slachtofferrol gaan protesteren tegen de omgeving. Het is haast logisch dat dit gebeurt gezien het verleden. Alleen jammer dat het met excessief geweld gepaard gaat. Daarom moet men deze minderheden ook aanpakken. Maar NIET ten koste van de grote groep. Het is een illusie dat vrijheid verkregen wordt door het inleveren ervan.
Daarnaast, na de tientallen langdurige gesprekken die ik heb gehad kan ik vaststellen dat dit gedrag sterk wordt afgekeurd onder moslims. De jongeren gebruiken de Islam maar kunnen we als volwassen mensen waarachtig geloven dat pubers of vroege twintigers de essentie van een godsdienst snappen? Ze snappen niet eens hun eigen leven en het doel ervan, daarom zijn het pubers. Ze lezen letterlijk wat er staat terwijl het tekenend is voor 'heilige' boeken dat de kern voorbij de woorden gaat. Ze missen de essentie al. Een andere essentie die ze missen is het afkeuren van geweld. Zo gelovig zijn ze dus niet want een ongelovige is volgens de Islam (heb ik gevraagd) niets meer dan iemand die ontkent dat er een kracht achter de manifestatie van de schepping gaat. En volgens mij zijn we allemaal gelovigen want niemand kan zeggen dat bomen niet bestaan, zonnestelsels fabels zijn of sterrenstelsels geen gemeenschappelijk door proportionele natuurkrachten geschapen ontstaan hebben. Wie gelooft in E = mc2 is een gelovige.
Wat ze doen is pure frustratie en heeft niets met god of allah te maken. Allah is in de Islam net zo metafysisch als in ieder andere kerngodsdienst. Het is een gebeuren van natuurlijke krachten, geen heerser met lange baard die zegt wie wat mag. Geen straffende persoon, geen bron van angst. Personen als Jason W. weten niet waarom allah groot is, ze nemen het gewoon aan. Want moesten ze dat wel weten dan komen ze uit bij de Kabbala, de gnosis en de oudere godsdiensten waar de Islam (net zoals het christendom) een rip-off van is. No offense, rip-off hoeft niet slecht te zijn.
Die godsdiensten veroordelen onnodig geweld, zeker als dat is gebaseerd op dogmatisch hersenspinsels. Een godsdienst die de kern bevat kan onmogelijk dogma's bevatten.

Minderheden dienen als minderheden te worden aangepakt. En niet voor het gemak de grote kam erdoorheen halen en alle moslims als potentiele bedreigingen te zien. Grote kammen zorgen voor lelijke kapsels.

Ik ging overigens naar hun toe om te converseren, niet om te discussieren.
www.seriewoordenaar.nl. Et voila...
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 5 februari 2005 @ 20:12:23 #119
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_24942102
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 20:05 schreef seriewoordenaar het volgende:

[..]

Minderheden die bestaan uit pubers of net ontgroeide pubers die vanwege een aangemeten slachtofferrol gaan protesteren tegen de omgeving. Het is haast logisch dat dit gebeurt gezien het verleden. Alleen jammer dat het met excessief geweld gepaard gaat. Daarom moet men deze minderheden ook aanpakken. Maar NIET ten koste van de grote groep. Het is een illusie dat vrijheid verkregen wordt door het inleveren ervan.
Daarnaast, na de tientallen langdurige gesprekken die ik heb gehad kan ik vaststellen dat dit gedrag sterk wordt afgekeurd onder moslims.
Wha!
Flikker toch op man.
Het eerste wat de ouders en buurtbewoners brullen bij weer een 'incident' is dat "het zo'n goede jongen" was. Of hij verdorie net iemand heeft doodgeslagen, of twee dagen geleden voor meerdere roofovervallen terecht heeft gestaan maakt allemaal niet uit... dood goeie jongens... stuk voor stuk.
quote:
De jongeren gebruiken de Islam maar kunnen we als volwassen mensen waarachtig geloven dat pubers of vroege twintigers de essentie van een godsdienst snappen? Ze snappen niet eens hun eigen leven en het doel ervan, daarom zijn het pubers. Ze lezen letterlijk wat er staat terwijl het tekenend is voor 'heilige' boeken dat de kern voorbij de woorden gaat. Ze missen de essentie al. Een andere essentie die ze missen is het afkeuren van geweld.
Dan zal de moslim gemeenschap toch HEEL SNEL hun jeugd beter moeten opvoeden.
quote:
gelovig zijn ze dus niet want een ongelovige is volgens de Islam (heb ik gevraagd) niets meer dan iemand die ontkent dat er een kracht achter de manifestatie van de schepping gaat. En volgens mij zijn we allemaal gelovigen want niemand kan zeggen dat bomen niet bestaan, zonnestelsels fabels zijn of sterrenstelsels geen gemeenschappelijk door proportionele natuurkrachten geschapen ontstaan hebben. Wie gelooft in E = mc[sup]2[/sub] is een gelovige.
Wat ze doen is pure frustratie en heeft niets met god of allah te maken. Allah is in de Islam net zo metafysisch als in ieder andere kerngodsdienst. Het is een gebeuren van natuurlijke krachten, geen heerser met lange baard die zegt wie wat mag. Geen straffende persoon, geen bron van angst. Personen als Jason W. weten niet waarom allah groot is, ze nemen het gewoon aan. Want moesten ze dat wel weten dan komen ze uit bij de Kabbala, de gnosis en de oudere godsdiensten waar de Islam (net zoals het christendom) een rip-off van is. No offense, rip-off hoeft niet slecht te zijn.
Die godsdiensten veroordelen onnodig geweld, zeker als dat is gebaseerd op dogmatisch hersenspinsels. Een godsdienst die de kern bevat kan onmogelijk dogma's bevatten.

Minderheden dienen als minderheden te worden aangepakt. En niet voor het gemak de grote kam erdoorheen halen en alle moslims als potentiele bedreigingen te zien. Grote kammen zorgen voor lelijke kapsels.

Ik ging overigens naar hun toe om te converseren, niet om te discussieren.
Prachtig theoretisch en tevens slap gelul.
De praktijk is dat in de grote steden ghetto's bestaan waar Marrokaanse hangjeugd de buurt terroriseert.

En daar zal Geert Wilders groot door worden. Ondanks al die electoralen welke beweren dat het gezellig keuvelen is in de Moskee.

En dat kunnen de electoralen af blijven doen als 'dom populistisch gelul zonder enig bestaansrecht en oplossing', maar het volk zal op 'm stemmen... Mits hij natuurlijk niet gelijk Foruyn voortijdig om zeep geholpen wordt.
  † In Memoriam † zaterdag 5 februari 2005 @ 20:17:42 #120
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_24942177
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 19:50 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ah, ik denk al. Wanneer wordt iemand welke het met Wilders eens is weer voor dom uit gemaakt. Dat zal de polarisatie goed doen

Wie zegt dat ik mijn verstand uitschakel?
Ik kan het verstandelijk ook prima beredeneren.
Och, intelligente mensen kunnen hun beslissingen net zo goed op emoties kunnen basseren in plaats van op gezond verstand. 'Dom' is voor jouw rekening.

Het is de indruk die ik van het geheel heb. Het heeft imo allemaal weinig met de realiteit te maken. Als ik Wilders hoor praten heb ik het idee of die man in een totaal ander werelddeel woont, in Kabul of zoiets. En ik vraag me ook af hoeveel hij eigenlijk meent van wat hij zegt.
pi_24942288
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 20:12 schreef Swetsenegger het volgende:
Wha!
Flikker toch op man.
Ik wou het netjes houden, bij voorkeur.
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 20:12 schreef Swetsenegger het volgende:
Het eerste wat de ouders en buurtbewoners brullen bij weer een 'incident' is dat "het zo'n goede jongen" was. Of hij verdorie net iemand heeft doodgeslagen, of twee dagen geleden voor meerdere roofovervallen terecht heeft gestaan maakt allemaal niet uit... dood goeie jongens... stuk voor stuk.
Dat is niet wat ik gehoord heb. Jason was geen goeie jongen, Mohammed B ook niet. Ik heb geen enkele, maar dan ook geen enkele moslim gesproken, die maar enig goed woord had voor die mensen. Jij blijkbaar wel? Of heb je het van de TV die aardig het polariserende straatje bevestigt?
Het lijkt me logisch dat de ouders en vrienden voor hun kind opkomen. Dat zou ik ook doen voor mijn stiefzoon, dat heet liefde. Zelfs de grootste fouten worden erdoor vergeven. Aan de andere kant zijn dit de mensen die in gevallen zoals moord niet gehoord hoeven te worden omdat er teveel emotionele partijdigheid is.
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 20:12 schreef Swetsenegger het volgende:
Dan zal de moslim gemeenschap toch HEEL SNEL hun jeugd beter moeten opvoeden.
Alle zeilen worden ook bijgesteld om dit probleem aan te pakken. Ik heb hier zelf een puber in huis rondlopen dus ik weet dat je als ouder (hoe graag je ook wilt) soms niet kunt doordringen omdat ze in een eigen wereld leven.
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 20:12 schreef Swetsenegger het volgende:
Prachtig theoretisch en tevens slap gelul.
De praktijk is dat in de grote steden ghetto's bestaan waar Marrokaanse hangjeugd de buurt terroriseert.
Zeker, en omdat kinderen (jeugd) kinderachtig gedrag vertonen gaan we meteen maar alle moslims aanpakken. Ik vind het me een bekrompen insteek. Het leidt slechts tot 1 iets: oorlog. We zoeken constant discussies op. Discussie = strijd om het gelijk. Maar wat als er geen gelijk is?
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 20:12 schreef Swetsenegger het volgende:
En daar zal Geert Wilders groot door worden. Ondanks al die electoralen welke beweren dat het gezellig keuvelen is in de Moskee.
Gezellig keuvelen heb je me niet horen zeggen. De onderwerpen die we bespreken zijn niet 'leuk'. Ik ga er niet voor mijn plezier, ik ga er om te kijken of de mensen echt zo zijn en doen zoals op de tv wordt verteld. Omdat ik weiger te geloven dat de maatschappij zo in elkaar zit als het transistortheater ons doet vermoeden. Mijn beleving is dat er een heel groot verschil is tussen de moslims in de praktijk en de moslims op tv. Maar jah, neem maar een ghetto als voorbeeld en vergeet vooral iedere moslim die zich daarvan distantieert en net zo goed een oplossing wel. In de westerse wereld is het westerse ideaal geen uitgangspunt want de modale westerling kan waarschijnlijk niet eens zeggen wat het westers ideaal is. Personen zoals Wilders (en Verdonk) komen op mij zeer xenofobisch en wereldvreemd over. Hoe dan ook kiezen ze voor de makkelijkste weg. Maar of dat de beste resultaten zal hebben durf ik in twijfel te stellen.
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 20:12 schreef Swetsenegger het volgende:
En dat kunnen de electoralen af blijven doen als 'dom populistisch gelul zonder enig bestaansrecht en oplossing', maar het volk zal op 'm stemmen... Mits hij natuurlijk niet gelijk Foruyn voortijdig om zeep geholpen wordt.
Mjah... Ik blijf zijn naam horen weerklinken 'Adolf, Adolf...'
www.seriewoordenaar.nl. Et voila...
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 5 februari 2005 @ 20:25:57 #122
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_24942330
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 20:17 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Och, intelligente mensen kunnen hun beslissingen net zo goed op emoties kunnen basseren in plaats van op gezond verstand. 'Dom' is voor jouw rekening.

Het is de indruk die ik van het geheel heb. Het heeft imo allemaal weinig met de realiteit te maken. Als ik Wilders hoor praten heb ik het idee of die man in een totaal ander werelddeel woont, in Kabul of zoiets. En ik vraag me ook af hoeveel hij eigenlijk meent van wat hij zegt.
En als ik Wilders hoor denk ik..."Hee, woon je in Rotterdam"

Misschien is het een kwestie van perspectief.
Anyway, ik zeg niet dat Wilders het per definitie bij het rechte eind heeft, of zelfs bestaande problemen zal oplossen....
Ik zeg dat Wilders een invloedrijke factor wordt in de nederlandse politiek. En iedereen kan dat wel afdoen als 'de angst regeert', maar misschien regeert Wilders inderdaad wel.

Ik ben van mening dat de Nederlandse polititek na Fortuyn weer redelijk in slaap gewiegd is. Maar de onvrede welke toen bestond onder het gewone volk is zeker niet weg of verminderd. Wanneer 'men' het zo grondig oneens is met Wilders zullen ze misschien toch wat meer naar het 'domme gepeupel' moeten luitsteren om te zien wat er volgens hen nu moet veranderen. En uiteraard is 'alle moslims tegen de muur' wat kort door de bocht, maar blijkbaar is 'de muliticulturele' samenleving aan een heel groot deel van het Nederlandse volk niet meer besteed.

Die kan je nu wel door de strot BLIJVEN forceren, maar dan zal je een Geert Wilders moeten accepteren.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 5 februari 2005 @ 20:27:45 #123
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_24942365
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 20:23 schreef seriewoordenaar het volgende:

Mjah... Ik blijf zijn naam horen weerklinken 'Adolf, Adolf...'
En hier verlies je elk recht op discussie
pi_24942401
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 20:27 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

En hier verlies je elk recht op discussie
Daar zoek jij naar he. Dat slachtofferschap. Jij mag de meest gruwelijke dingen zeggen over anderen maar bij een beetje weerwoord haak je af. Jammer is dat toch.
pi_24942412
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 20:27 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

En hier verlies je elk recht op discussie
Fijn dat jij dat bepaalt, maar sinds wanneer is een vrije mening een einde op een discussie. Van zwaktebod gesproken. Ga vooral niet in op de rest.
www.seriewoordenaar.nl. Et voila...
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 5 februari 2005 @ 20:32:25 #126
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_24942435
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 20:29 schreef SCH het volgende:

[..]

Daar zoek jij naar he. Dat slachtofferschap. Jij mag de meest gruwelijke dingen zeggen over anderen maar bij een beetje weerwoord haak je af. Jammer is dat toch.
Wat voor gruwelijke dingen zeg ik dan over anderen SCH? Concrete quotes graag van vandaag....
Heb ik je met een nazi vergeleken? Met een massamoordenaar?

Nee he.. ik heb je alleen een 'opgerekte anus' verweten, hetgeen je als homo nu ook weer niet ZO erg moet raken.

Stigmatiserende vergelijkingen met het meest gruwelijke regime uit de afgelopen eeuw lijkt me toch een ietsiepietsie gruwelijker.. toch?

  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 5 februari 2005 @ 20:33:36 #127
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_24942448
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 20:30 schreef seriewoordenaar het volgende:

[..]

Fijn dat jij dat bepaalt, maar sinds wanneer is een vrije mening een einde op een discussie. Van zwaktebod gesproken. Ga vooral niet in op de rest.
Nee inderdaad. Zodra het verheven volk direkt weer associaties meent te moeten maken met nazisme ga ik op de rest niet meer in
pi_24942456
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 20:32 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Wat voor gruwelijke dingen zeg ik dan over anderen SCH? Concrete quotes graag van vandaag....
Heb ik je met een nazi vergeleken? Met een massamoordenaar?

Nee he.. ik heb je alleen een 'opgerekte anus' verweten, hetgeen je als homo nu ook weer niet ZO erg moet raken.

Stigmatiserende vergelijkingen met het meest gruwelijke regime uit de afgelopen eeuw lijkt me toch een ietsiepietsie gruwelijker.. toch?

Goh goh, nouja, als je me op die ene opmerking wilt vastpinnen, prima. Dan zal ik voor de duidelijkheid herhalen dat figuren zoals Wilders hetzelfde potentiele gevaar in zich hebben als een Adolf. Jij kunt dat wel verschrikkelijk vinden, maar de boodschap van beide mannen is aardig gelijk. Of heb je mijn kamp niet gelezen?
www.seriewoordenaar.nl. Et voila...
pi_24942503
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 20:33 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nee inderdaad. Zodra het verheven volk direkt weer associaties meent te moeten maken met nazisme ga ik op de rest niet meer in
Wie zegt dat ik me verheven voel? Ik zie de mens (en dus ook mezelf) als een beest onder de dieren. Wat is daar verheven aan? Onze geschiedenis toont dat we de gave 'ratio' alleen hebben kunnen inzetten in het kader van overleven en overwoekeren. Verder is ratio een pure handicap. Wat is daar verheven aan? Vooroordelen lijken wel aardig bij je karakter te passen. (nadruk op lijken)
www.seriewoordenaar.nl. Et voila...
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 5 februari 2005 @ 20:36:30 #130
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_24942504
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 20:34 schreef seriewoordenaar het volgende:

[..]

Goh goh, nouja, als je me op die ene opmerking wilt vastpinnen, prima. Dan zal ik voor de duidelijkheid herhalen dat figuren zoals Wilders hetzelfde potentiele gevaar in zich hebben als een Adolf. Jij kunt dat wel verschrikkelijk vinden, maar de boodschap van beide mannen is aardig gelijk. Of heb je mijn kamp niet gelezen?
Ja dat heb ik gelezen.
En volgens mij heb je mijn posts niet gelezen, want dat is wat ik letterlijk zeg.
Het negeren van Wilders of afdoen als 'dom' zal zijn populariteit niet doen tanen. Willen we een nieuwe zwarte bladzijde in de Europese geschiedenis afwenden zal 'de gevestigde orde' toch eens moeten gaan nadenken WAAROM wilders zo populair is.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 5 februari 2005 @ 20:37:32 #131
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_24942516
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 20:36 schreef seriewoordenaar het volgende:
Vooroordelen lijken wel aardig bij je karakter te passen. (nadruk op lijken)
Wie heeft er nu een vooroordeel?
Mijn post was in het algemeen.
pi_24942539
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 20:36 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ja dat heb ik gelezen.
En volgens mij heb je mijn posts niet gelezen, want dat is wat ik letterlijk zeg.
Het negeren van Wilders of afdoen als 'dom' zal zijn populariteit niet doen tanen. Willen we een nieuwe zwarte bladzijde in de Europese geschiedenis afwenden zal 'de gevestigde orde' toch eens moeten gaan nadenken WAAROM wilders zo populair is.
Het waarom is simpel. Bekijk es de grootste groep stemmers. Ik wil niet denigrerend doen, maar nahuppelen is des mensch, nietwaar... Simpele makkelijke opmerkingen scoren nu eenmaal het snelst. Een Kerry is niet verkozen omdat hij zich te genuanceerd uitdrukte. Flipfloppen werd dat genoemd. Daaraan zie je het al: de grootste gemene deler wil een keuze waar ze niet te lang over moeten nadenken.
www.seriewoordenaar.nl. Et voila...
pi_24942572
quote:
Maar, voegt ze er aan toe. "Meneer Wilders, U moet wel 1 ding weten: U kunt altijd bij mij onderduiken." Het zijn dat soort reacties die mij door deze koude dagen heen helpen.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 5 februari 2005 @ 20:42:37 #134
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_24942595
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 20:38 schreef seriewoordenaar het volgende:

[..]

Het waarom is simpel. Bekijk es de grootste groep stemmers. Ik wil niet denigrerend doen, maar nahuppelen is des mensch, nietwaar... Simpele makkelijke opmerkingen scoren nu eenmaal het snelst.
En volgens mij sla je hier de plank mis.
quote:
Daaraan zie je het al: de grootste gemene deler wil een keuze waar ze niet te lang over moeten nadenken.
Er is geen enkele politieke partij meer welke zich nog profileert met 'moeilijke' standpunten.
pi_24942600
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 20:37 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Wie heeft er nu een vooroordeel?
Mijn post was in het algemeen.
Ik zei dan ook 'lijken'. Ik ga geen zekerheden over je karakter poneren want ik ken je niet.
www.seriewoordenaar.nl. Et voila...
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 5 februari 2005 @ 20:43:28 #136
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_24942608
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 20:42 schreef seriewoordenaar het volgende:

[..]

Ik zei dan ook 'lijken'. Ik ga geen zekerheden over je karakter poneren want ik ken je niet.
Toch wek je de suggestie.
Laakbaar gedrag .
pi_24942616
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 20:42 schreef Swetsenegger het volgende:
En volgens mij sla je hier de plank mis.
Dat kan. Waarom?
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 20:42 schreef Swetsenegger het volgende:
Er is geen enkele politieke partij meer welke zich nog profileert met 'moeilijke' standpunten.
En waarom?
www.seriewoordenaar.nl. Et voila...
pi_24942633
Mensen die het te simpel vinden, moeten vooral is naar de SP luisteren. Die zijn nog simpeler.
pi_24942649
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 20:32 schreef Swetsenegger het volgende:
Stigmatiserende vergelijkingen met het meest gruwelijke regime uit de afgelopen eeuw lijkt me toch een ietsiepietsie gruwelijker.. toch?
Die zijn helemaal niet gemaakt. Ik geef gewoon een voorbeeld waaruit blijkt hoe jouw retoriek kan uitpakken, ik zeg helemaal niet dat jij een voorstander van dat regime zou zijn maar hoe gevaarlijk je redenering is. Maar bij verwijzingen naar die periode lezen mensen doorgaans niet meer en dat is erg jammer want zo raakt het in de vergetelheid.

Voor de rest had ik het niet over die anus, dat is jouw niveau. Maar wel over de manier waarop je over moslims en allochtonen praat alsof het een soort parasieten zijn, dat stoort me enorm. Al ben je er niet de enige in.
pi_24942660
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 20:43 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Toch wek je de suggestie.
Laakbaar gedrag .
Ik wek slechts suggestie bij diegene die zich aangesproken voelt. Ik gaf je mijn eerlijke mening en ik nuanceerde die door een extra nadruk op lijken te leggen. Wat wil je nog meer, dat ik je toompje lik?

ja, laatste zin was niet nodig, maar ik vond em leuk.
www.seriewoordenaar.nl. Et voila...
  † In Memoriam † zaterdag 5 februari 2005 @ 20:47:34 #141
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_24942666
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 20:25 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

En als ik Wilders hoor denk ik..."Hee, woon je in Rotterdam"

Misschien is het een kwestie van perspectief.
Anyway, ik zeg niet dat Wilders het per definitie bij het rechte eind heeft, of zelfs bestaande problemen zal oplossen....
Ik zeg dat Wilders een invloedrijke factor wordt in de nederlandse politiek. En iedereen kan dat wel afdoen als 'de angst regeert', maar misschien regeert Wilders inderdaad wel.

Ik ben van mening dat de Nederlandse polititek na Fortuyn weer redelijk in slaap gewiegd is. Maar de onvrede welke toen bestond onder het gewone volk is zeker niet weg of verminderd. Wanneer 'men' het zo grondig oneens is met Wilders zullen ze misschien toch wat meer naar het 'domme gepeupel' moeten luitsteren om te zien wat er volgens hen nu moet veranderen. En uiteraard is 'alle moslims tegen de muur' wat kort door de bocht, maar blijkbaar is 'de muliticulturele' samenleving aan een heel groot deel van het Nederlandse volk niet meer besteed.

Die kan je nu wel door de strot BLIJVEN forceren, maar dan zal je een Geert Wilders moeten accepteren.
Nee dat ben ik met je eens. De mensen zijn het nog steeds zat en misschien nog wel meer dan een paar jaar terug. En ik ben het ook met je eens dat de problemen ook nu nog steeds niet aangepakt worden. Invoering van een ID plicht, wat ook nog eens geen bal verschil maakt, is zo'n beetje alles wat de mensen zien. Het zal de bewoners van een probleemwijk aan hun reet roesten of we een gekozen burgermeester krijgen of niet. Ze willen de deur uitkunnen zonder eerst hun geld in de schoen te moeten verstoppen.

Alleen denk ik dat de focus op moslims en Turkije wel of niet in de EU, om maar even twee punten te noemen, ook geen enkel verschil maakt. Met de uitbreiding van de AIVD wordt het heus niet veiliger voor de sigarenboer die net voor de tiende keer is berooft. Wat Wilders denkt op te lossen zijn in mijn ogen niet de werkelijke problemen en hij spreekt al helemaal niet de echte oorzaken aan. Het zijn bijna randverschijnselen. Buiten proporties geblazen en geprojecteerd op een situatie waar hele andere dingen spelen. Daarom vind ik het emotiepolitiek en ook nog eens onnodige verhoging van de onrust. En last but not least is het ook gewoon een proces wat we doorgaan waar de politiek sowieso weinig invloed op heeft.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 5 februari 2005 @ 20:47:54 #142
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_24942676
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 20:43 schreef seriewoordenaar het volgende:

[..]

Dat kan. Waarom?
Omdat ik in mijn periferie merk dat er steeds meer mensen met ruime intelectuele bagage verrechtsen, radicaliseren zo je wil
quote:
En waarom?
Omdat blijkbaar niet alleen het nahuppelende deel hapklare brokken wil.
Wat weer aantoont dat er geen 'nahuppelend' deel is.

Er is nu eenmaal een enorme stroom aan informatie, waaruit men een keuze moet maken.
pi_24942708
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 20:47 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Omdat ik in mijn periferie merk dat er steeds meer mensen met ruime intelectuele bagage verrechtsen, radicaliseren zo je wil
[..]

Omdat blijkbaar niet alleen het nahuppelende deel hapklare brokken wil.
Wat weer aantoont dat er geen 'nahuppelend' deel is.

Er is nu eenmaal een enorme stroom aan informatie, waaruit men een keuze moet maken.
Ik was (toen ik nog in Belgie woonde) extreem rechts. Het kan dus ook anders. Niet dat ik nu extreem links ben, hoor. Ik heb gemerkt dat geen enkele politieke partij neigt naar harmonie en balans dus het blijft bij een afgezondere eenmansfractie.
www.seriewoordenaar.nl. Et voila...
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 5 februari 2005 @ 20:50:22 #144
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_24942717
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 20:46 schreef SCH het volgende:

[..]

Die zijn helemaal niet gemaakt. Ik geef gewoon een voorbeeld waaruit blijkt hoe jouw retoriek kan uitpakken, ik zeg helemaal niet dat jij een voorstander van dat regime zou zijn maar hoe gevaarlijk je redenering is. Maar bij verwijzingen naar die periode lezen mensen doorgaans niet meer en dat is erg jammer want zo raakt het in de vergetelheid.

Voor de rest had ik het niet over die anus, dat is jouw niveau. Maar wel over de manier waarop je over moslims en allochtonen praat alsof het een soort parasieten zijn, dat stoort me enorm. Al ben je er niet de enige in.
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 20:32 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Wat voor gruwelijke dingen zeg ik dan over anderen SCH? Concrete quotes graag van vandaag....
Maar helaas blijft het weer bij stigmatiseren he SCH.
Geen argumentatie, eerst een kromme vergelijking trekken met nazisme, en nu weer mijn naam koppelen aan allochtonen welke ik parasieten zou noemen...
pi_24942721
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 20:36 schreef Swetsenegger het volgende:
Willen we een nieuwe zwarte bladzijde in de Europese geschiedenis afwenden
Als je zo'n hekel hebt aan verwijzingen naar het nazisme moet je je er vooral zelf aan bezondigen. Het is een vergelijking die ook echt kant noch wal raakt en dat bedoel ik met kwetsend.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 5 februari 2005 @ 20:51:01 #146
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_24942729
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 20:47 schreef seriewoordenaar het volgende:

ja, laatste zin was niet nodig, maar ik vond em leuk.
Zo zie je hoe makkelijk het is om mensen vooroordelen te verwijten.
pi_24942751
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 20:51 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Zo zie je hoe makkelijk het is om mensen vooroordelen te verwijten.
Ja, ik weet hoe makkelijk het is. Als ex-rechtse rakker heb ik mijn portie aardig besteed. Maar dan komt het verstand...
Ik maakte die toompje-opmerking slechts voor de leuk hoor. Zoek er niets achter. Onze discussie heeft (wat mij betreft) geen persoonlijke achtergrond.
www.seriewoordenaar.nl. Et voila...
pi_24942755
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 20:50 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]


[..]

Maar helaas blijft het weer bij stigmatiseren he SCH.
Geen argumentatie, eerst een kromme vergelijking trekken met nazisme, en nu weer mijn naam koppelen aan allochtonen welke ik parasieten zou noemen...
Lees je posts dan eens na. Ze gaan vrijwel zonder uitzondering over moslims en Marokkanen als het grote kwaad. Of praat je zo lief over ze? Als jij denkt dat je met stigmatiseren en haat zaaien een oplossing biedt, heb je het echt mis. Jouw soort gaat het echt niet winnen. Ik heb medelijden met de kinderen van al die Wilders-stemmers die met haat en vooroordelen opgroeien. Het idee
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 5 februari 2005 @ 20:53:32 #149
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_24942772
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 20:50 schreef SCH het volgende:

[..]

Als je zo'n hekel hebt aan verwijzingen naar het nazisme moet je je er vooral zelf aan bezondigen. Het is een vergelijking die ook echt kant noch wal raakt en dat bedoel ik met kwetsend.
Jaja, dus een populistische leider welke opstaat en de onvrede toeschrijft aan 1 bevolkinsgroep is een kromme vergelijking?

Ik zeg niet dat je die parallel niet mag trekken met de huidige situatie in ons land, ik zeg dat ik doodmoe wordt dat je CONTINUE mij (en ieder ander welke iets rechtser dan Jan Marijnissen is) racisme en nazisme verwijt zonder dat dat ook maar enigzins kant nog wal raak. Anyway, dit was ECHT mijn laatste reactie op jou, want je hebt ECHT geen enkele geloofwaardigheid meer bij mij.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 5 februari 2005 @ 20:54:40 #150
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_24942785
quote:
Op zaterdag 5 februari 2005 20:52 schreef SCH het volgende:

[..]

Lees je posts dan eens na. Ze gaan vrijwel zonder uitzondering over moslims en Marokkanen als het grote kwaad. Of praat je zo lief over ze? Als jij denkt dat je met stigmatiseren en haat zaaien een oplossing biedt, heb je het echt mis. Jouw soort gaat het echt niet winnen. Ik heb medelijden met de kinderen van al die Wilders-stemmers die met haat en vooroordelen opgroeien. Het idee
CONCRETE QUOTES DAN!!!

Het ligt er toch zo dik vbovenop.
Kom dan met die 'gruwelijke' quotes van mij.
Kom op... ik daag je uit.

Doe je het nu, of BLIJFT het bij de suggestie wekken dat ik de nieuwe Klaus Barbie in hoogst eigen persoon ben?

en het over 'stigamtisering en haat zaaien' en 'jouw soort' in 1 post hebben
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')